Odvojene pare za novi Vladin avion

V. N.

15. 12. 2010. u 20:54

Novosti saznaju - U budžetu za sledeću godinu rezervisan novac za nabavku letelice. Plan je da se proda ”lir-džet” i tako smanje troškovi

U DRŽAVNOJ kasi za sledeću godinu biće rezervisan novac za nabavku novog aviona, namenjenog prevozu najviših državnih funkcionera. A, odluka o kupovini mogla bi da bude doneta već posle novogodišnjih praznika, nezvanično saznaju ”Novosti”.

Informacija da treba nabaviti novu letelica, za šta je neophodno oko 30 miliona dolara, trebalo je u četvrtak da se nađe pred premijerom i ministrima, ali je odlučeno da se rasprava o avionu odloži, jer je na dnevnom redu najvažniji zakon - budžet. U budžetu, saznajemo, nigde neće ni pisati eksplicitno da se izdvaja suma za avion kako se ne bi podizala bura u javnosti.

Članovima Vlade na sednici će uskoro biti predočeno i da se troškovi nabavke aviona mogu smanjiti prodajom ”lir-džeta”, starog skoro dve decenije. U floti bi ostao ”falkon 50”, iz 1981. godine, jer je procena da su potrebne dve letelice.

POSLE INCIDENTA POPRAVLJEN ”LIR-DŽET” AVION ”lir-džet” detaljeno je proveren i popravljen posle incidenta kada je letelica u kojoj je bio premijer Mirko Cvetković, morala da se vrati s puta za Sofiju. Koliko je koštala vanredna kontrola nije poznatno. Ali, zna se da Vlada Srbije još nije izmirila raniji dug Avio-službi od skoro pola miliona evra za prevoz najviših državnih funkcionera. Očekuje se da taj ceh bude izmiren do kraja ove godine.

Od Anete Bulatović, direktorke Avio-službe, čuli smo da su oni u svom finansijskom planu za sledeću godinu zatražili dodatnih oko 30 miliona dolara za avion, ali ni oni nemaju povratnu informaciju da li je ta stavka precrtana:

- Naš je predlog da Vlada formira posebnu komisiju koja bi razmotrila sve oko nabavke aviona. Smatramo da treba kupiti letelicu koja može da izdrži prekookeanske letove. Prema njenim rečima, piloti i tehničko osoblje moraće na dodatne ”časove” ako se Vlada opredeli za kupovinu aviona, jer se ”falkon 50”, za koji su obučeni, više ne proizvodi.

Kako su ”Novosti” već objavile, najveće šanse da popravi Vladinu avio-flotu ima ”falkon 2000 LDž”, čija se cena uklapa u finansijske proračune. Reč je o dvomotornoj letelici, visokoj sedam i dugačkoj 20,2 metra, a predviđena je za dva člana posade i šestoro putnika.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

laane

16.12.2010. 06:59

a kad ce beskucnici dobiti odobrenje za krov nad glavom ili samrtnicki sanduk kako se oni lepo razbacuju

iksan

04.03.2011. 23:12

@laane - Sta ce beskucnicima krov nad glavom,ili kora hleba.Ova vlada ce da napravi jos beskucnika,imace nasa zemlja jos mnoooogo beskucnika-vec sirotinji otima kuce.Kako ce se nas predsednik drzave izvinjavati u starom avionu,nije to kulturno,a raja peva:Hleba,hleba gospodaru,ne videsmo hleba davno!

mile filpovic

16.12.2010. 14:09

Kada ce JAT da dobije pare od vlade da kupi neki novi avion, JAT nema mladji avion od 30 godina, od iste firme se ocekuje da posluje sa dobitkom. "Bez alata nema zanata" Ja mislim da svaki ministar u vladi treba da ima svoj avion, nasa drzava je bogata, infrasturktura nam je savrsena. Treba kupiti jos skuplji avion tako da sekretarice mogu da podju u soping do Kine i tako finih destinacija.

filipo

16.12.2010. 22:20

A dali cete se usuditi da objavite ime kupca "starog" lir dzeta? Bolje da ga poklonite muzeju na aerodromu Nikola Tesla nego da sutra imate nekoga na dusi.

Buha Radivoje

17.12.2010. 22:11

Nedavno sam procitao naslov u novinama;" Penzioneri cekaju u redu da se upisu za besplatnu sahranu", svoju naravno, a ovde za deset dana iskopase 25 miliona dolara za "taxi", pa predlazem da onih 10 miliona dolara sto nude onome ko ocinkari Mladica , milion da uzmu nazad sto dadose za Miladina Kovacevica, prodaju ovaj "stari" Lir Jet i Falkon , eto para za avion da se ne zahvata iz budzeta.