“Maksi” prvi u Srbiji
01. 12. 2010. u 20:56
”Dilojtova” analiza maloprodaje u regionu pokazala da na ovim prostorima dominiraju tri lanca. Prihod 835 miliona evra . “Delta” treća u regionu
Istraživanje je pokazalo da je “Delta” sa 1,09 milijardi evra prihoda ostvarenih na svim tržištima na kojima posluje i jedan od tri najveća trgovinska lanca u regionu.
- Najveća regionalna trgovinska grupa je hrvatski “Agrokor”, odnosno lanci “Konzum” i “Idea”, a drugi “igrač” u regionu je slovenački “Merkator”, dok je “Delta Maksi” treća - kaže Žarko Mijović, konsultant “Dilojta”.
Na listi 10 najvećih trgovinskih lanaca u “Adrija regionu” slede “Spar”, “Engrotuš“, “Metro”, “Lidl”, “Plodine”, “Kaufland” i “Bila”.
Na srpskom tržištu iza “Delta Maksija” nalaze se “Merkator” sa 429 miliona evra i “Idea” sa 363 milona evra, četvrti je “Metro” sa 208 miliona evra, a peti “Univereksport” sa 136 miliona evra prihoda.
- Prihodi prva tri lanca u regionu “Ideje” i “Konzuma”, koji posluju u okviru kompanije “Agrokor”, “Merkatora” i “Delta Maksija”, čine tri četvrtine ukupnih prihoda 10 najvećih trgovinskih lanaca u regionu - navodi Mijović.
“Agrokor” i “Merkator” zauzimaju po 28 odsto tržišta u regionu, dok “Delta Maksi” ima udeo od 12 procenata. Inače, “Agrokorovi” su zabeležili rast prihoda, dok su “Merkator” i “Delta” imali pad.
U Srbiji 30 odsto građana svakodnevno odlazi u malu kupovinu, sa računom do 1.000 dinara, uglavnom u male prodavnice.
- Gotovo polovina, 47 odsto stanovništva Srbije, kupuje u malim prodavnicama, dok 40 odsto kupuje u velikim trgovinskim lancima - kazao je Predrag Kurčubić, direktor istraživanja u “Ipsos stratedžik marketingu” i dodao da 21 odsto stanovnika nikada ne ide u velike kupovine.
U Srbiji oko 20 odsto stanovništva kupuje jeftinije privatne robne marke, što je manje nego u regionu, jer se u Hrvatskoj, na primer, za tu robu opredeljuje 40 odsto kupaca, a u Sloveniji 30 odsto.