“Jat” sanja Čikago
13. 10. 2010. u 21:03
Direktorat civilnog vazduhoplovstva uputiće američkim kolegama zahtev za dobijanje kategorije, koja omogućava „Jatu“ da leti ka SAD
Bezbednosne uslove za kategoriju 1 Srbija je odavno ispunila, ali nam je stari zakon bio prepreka za letove ka SAD. Zato će naše vazduhoplovne vlasti sada tražiti novi odit i u Direktoratu se nadaju da će Srbija konačno dobiti kategoriju 1. Inače, sa Amerikom je obustavljen saobraćaj pre 18 godina.
Nacionalni avioprevoznik je u velikim finansijskim problemima, a za direktnu liniju sa SAD potrebno je mnogo novca. Uspostavljanje saobraćaja sa SAD podrazumeva najmanje dva širokotrupna aviona, koje naša aviokompanija nema. Nema ni obučene kapetane za te tipove letilica. A, postavlja se pitanje i održavanja tih aviona.
- Kada je reč o avionima, najverovatnije bi se saobraćaj obavljao sa iznajmljenim letelicama, koje moraju da ispunjavaju sve neophodne uslove do ovako udaljenih destinacija - kažu u “Jatu”. - Trenutno je među gradovima u Americi svakako za nas najinteresantniji Čikago za uspostavljanje direktne avio-linije, s obzirom na veliki broj naših građana koji tamo žive.
pera c
13.10.2010. 22:06
Direktor JATa pre dva meseca izjavi da "JAT nikada nije imao toliko para kao sada". Sad bi drzava htela da JAT leti za Cikago ali JAT nema s cim, nema avione ni posade a jos manje para (da ni plate ne mogu da isplate). U medjuvremenu, drzava pravi novu kompaniju sa Turcima ("strateski partner"), uzima avione i posade a ostavlja dug "starom" Jat-u kome ce ostati zaposleni BEZ ICEGA. Da li ovde neko nesto razume sta se i o cemu se radi sem zamajavanja i cerupanja leshine ?
Tesko da ce JAT dobiti dozvolu...
Scim da lete???Pre msece i po dana na Linji Beograd Dubai smo imali stvarno stresnu situaciju.ad smo bili na pola puta do Dubai, pred samo sletanje na Kipar, morali smo se okrenuti i vratiti za Beograd i izvesti prinudno sletanje usled tehnickog kvara...Kad same letelice ne mogu da izdrze vise od 2 sata u vazduhu a da nesto ne otkaze,kako ce 12???A da ne pricam o ljubaznosti posade.Pobogu....Nemam reci.
Trebalo bi postaviti pitanje: ko je i za koliko novca prodao DC 10 iz Jatove flote koji ima resurese za letove do SAD i za koji su postojali kadrovi? Kada vlada bude zelela da unapredi JAT a ne da ga dalje upropascava, nacice se resenje i za flotu i za finansijsko stanje. Ako je Montenegro airlines uspeo da postane veca kompanija od JAT-a za nekoliko godina moze i JAT da opstane.
Komentari (4)