Ti voziš, a otplaćuju i unuci

Petar Živković

09. 10. 2010. u 20:54

Kako sa prosečnom platom od 32.000 dinara kupiti najnoviji model „ferarija“? Zaposlenom Srbinu treba 106 godina rada za „crvenog lepotana“

NA salonu automobila, koji do 17. oktobra traje u Parizu, šepuri se jedan lepotan koga baš briga za potrošnju benzina i „štetnu emisiju CO2“.

Čudo na četiri točka, iz Maranela, prelepi „ferari“ sa oznakom „SA aperta“ (SA - u znak sećanja na dizajnera Pininfarinu, a „aperta“ na italijanskom znači „otvoreno“), košta 400.000 evra!

ŠANSA
„FIJAT“ je vlasnik „Ferarija“. Ko zna, možda će jednog dana u srcu Šumadije početi da se montira i neki auto sa amblemom „propetog konjića“ na haubi.

Pod pretpostavkom da prosečni Srbin ne mari mnogo za „efekat staklene bašte“, pa se odluči da pazari baš jarkocrveni „ferari“, izračunali smo da bi mu, sa prosečnom platom od 313 evra, za to bilo potrebno 1.277,95 meseci ili više od 106 godina rada i odricanja (bukvalno) od svega drugog. Naravno, ako izdvaja celu platu i živi od vazduha.

Pa, ako rešite da „štekujete“ platu u dogovoru sa narednom generacijom ili dve potomaka, ne dajte da vas pokoleba činjenica da smo nešto zaboravili prilikom prethodne računice. Naime, na cenu od 400.000 evra treba dodati carinu od 10 odsto i PDV od 18 procenata.

Ferari“ možete kupiti i na kredit. Pozvali smo jednu našu banku i rekli šta nas zanima.

- Nema problema. Potrebno je da uplatite učešće od 10 odsto, da vam plata iznosi najmanje polovinu rate i da prenesete tekući račun u našu banku. Kamata je fiksna, baš kao i rata - obradova nas devojka iz informacionog centra ugledne banke.

Dakle, uz učešće od 40.000 evra (opet zaboravismo carinu i PDV) i kamatu od 12,5 odsto na godišnjem nivou, rata u naredna 84 meseca bila bi 6.539,32 evra (da ne zaboravimo - potrebna vam je plata od 13.078,64 evra).

S obzirom na to da bankari traže i kasko osiguranje, a naplaćuju i velike troškove obrade kreditnog zahteva, bolje je pazariti „ferari“ za keš.

Jedini problem u celoj računici može biti poslednja vest iz Pariza - celokupna proizvodnja (80 komada) ovog „ferarija“ prodata je!

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Rale

09.10.2010. 21:59

Ovaj gore potpisan novinar se ocigledno ruga gradjanima Srbije, razvio je toliku mastu sta bi bilo kad bi bilo da ljudi mogu pazariti auto za 400 000 evra ! O ovakvom bacanju para malo razmisljaju i daleko imucniji gradjani u zap. evropskim zemljama iako mnogi to mogu odmah kupiti ali eto mi se stalno u ovoj situaciji prepustamo nekom mastanju. Bar to jos mozemo.....

Ivan

09.10.2010. 22:32

Petre Živkoviću, čemu ovakav članak pun sarkazma? Zanimljivo je koliko je to nedostižno prosečnom građaninu Srbije ali ovakva kola nisu ni pravljena za prosečne ljude ne samo u Srbiji već i u inostranstvu. Hoćete li krenuti kao amerikanci da pravite Cribs članke gde ćete pokazivati šta Mišković i ostali imaju a da se mi izjedamo iznutra?Pročitao sam u autobusu: Nije srećan onaj što ima sve što želi već onaj koji ne želi ono što nema!

ozi serb

10.10.2010. 03:59

@Ivan - ja sam iz australije gde za bilo koji auto vredan preko $60 000, drzava lupi dodatni porez LCT(luxury car tax) od 33%. Tako da i u zapadu nema mnogo ljudi koji mogu da kupe takav auto.

Mosarelli

09.10.2010. 23:48

Podrzavam novinara. I treba da vide ljudi kako i zasto ko zivi. Bogati su (po nekima) izgleda neki neobicni ljudi? Njihove majke su bolje od tvoje majke? Njihova deca zasluzuju adekvatnu zdrastvenu negu, zdravu hranu na stolu a tvoja ne zasluzuju? Klasno istrenirani za robstvo, BG Pasalucani - od 1520 pa naovamo. Zato vas i .... kome se cvrcne.