“Jat” ponovo u minusu
17. 09. 2010. u 20:53
Nacionalna aviokompanija neće ispuniti plan od milion putnika. Procenjuje se da će minus u ovoj godini iznositi oko 20 miliona evra
U nacionalnoj aviokompaniji imaju obrazloženje za ovakvo poslovanje. Opravdanje uglavnom traže u drugima. Pa je tako beogradski aerodrom “kriv” zbog loše procene ukupnog broja putnika, Direktorat civilnog vazduhoplovstva zbog liberalizacije tržišta, a pozivaju se i na kašnjenje investicionog kredita, zloupotrebe propisa o javnim nabavkama...
- Za realizaciju plana za 2010, koji smo izneli lane u oktobru, bilo je potrebno da se ispuni niz preduslova, a to je flota od 16 plovidbenih aviona, dobijanje investicionog kredita početkom ove godine, ukupan promet na beogradskom aerodromu, koji premašuje tri miliona putnika, letenje iz Banjaluke i iz Skoplja za treće zemlje - ističu u “Jatu”. - Ti preduslovi nisu ispunjeni. Investicioni kredit kasni iz razloga na koje “Jat” nema uticaja, promet na beogradskom aerodromu biće manji za 400.000 putnika od prognoze direktora “Nikole Tesle”, u koju smo se pouzdali. Takođe, letovi iz Banjaluke nisu ostvareni iz razloga na koje nemamo uticaja. Dozvola za letenje iz Skoplja još nije dobijena, a sve zemlje ne primenjuju sporazum o otvorenom nebu ovako liberalno kao što to čine srpske vazduhoplovne vlasti.
”ŠAMAR” OD “MONTENEGRA”
“JAT” je nedavno “na sva zvona” objavio vest o saradnji sa crnogorskom nacionalnom aviokompanijom. Međutim, izgleda da dogovor ne važi. Naime, Zoran Đurišić, predsednik odbora direktora “Montenegro erlajnsa” izjavio je da ta kompanija ne namerava da flotu ujedini sa “Jat ervejzom” niti bilo kojom drugom aviokompanijom. U “Jatu” kažu da ih “Montenegro erlajns” nije obavestio da dogovor o saradnji postignut krajem avgusta ne važi. Dogovor je bio, tvrde u srpskoj aviokompaniji, da se snize cene karata, da imaju zajedničke letove i da se uvedu letovi do novih odredišta. U “Jatu” ističu da ne vide nijedan razlog da bilo ko u rukovodstvu “Montenegro erlajnsa” ima bilo šta protiv dogovora, koji je u interesu dveju kompanija i putnika, a iza kojeg su stale vlade dveju zemalja.
tatatatira
17.09.2010. 23:22
A kada je to bio u plusu? Ovde niko nece odgovarati ni za izjave ni za postupke, zato.....sviram svoj bluz
Tako to biva kada se poslovna politika jedne kompanije od nacionalnog znacaja svodi na marketing. A, uzgred receno, marketing je takav da samo mozemo da ga pozelimo svakoj konkurentskoj avio kompaniji kojoj DCV izda dozvolu…
JAT je kompanija koja stampa Red letenja svakog meseca, placa osiguranja putnicima, ima nebuloznu emisiju na TV, prodaju karte na ulici, pa ideja sa besplatnim taxijem. Marketing? Ni M od togaA kad su od kraja avgusta sve kompanije u svetu pocele da snizavaju cene, kada konkurencija JATa iz Beograda vozi preko 70 posto putnika, JATov Menadzment - koji je izjavio pre mesec dana da Jat nikada nije imao vise para- ne spusta cene i nema putnika (a time ni para). Ko je sad kriv?Menadzment ili ???
Komentari (3)