Komšije okreću leđa

D. MILINKOVIĆ - M. FILIPOVIĆ

01. 09. 2010. u 20:59

Zemlje bivše Jugoslavije još bez stava o srpskoj rezoluciji u UN, ali male šanse da pomognu

SRBIJA je od svih država u regionu zatražila podršku u Generalnoj skupštini UN, ali nijedna zemlje bivše Jugoslavije još nije zauzela konačan stav o rezoluciji o Kosovu.

Male su šanse da susedi, koji su priznali nezavisno Kosovo (svi sem BiH) i uspostavili diplomatske veze sa Prištinom glasaju za srpsku rezoluciju, ali, Beograd očekuje da ove države bar budu uzdržane na glasanju ili u tom trenutku izađu iz sale.

U Ljubljani, Podgorici i Zagrebu prate šta će se narednih dana odvijati na relaciji Beograd - Brisel, a od toga da li će Srbija i EU uspeti da približe stavove oko ovog pitanja zavisiće i pozicije koje će ove tri države zauzeti prema rezoluciji. Iz Skoplja stižu signali da postoje veliki izgledi da Makedonija ne podrži predlog rezolucije, dok Sarajevo, koje jedino u regionu nije priznalo nezavisno Kosovo, takođe nije donelo konačnu odluku.

- Ambasador BiH u Generalnoj skupštini UN Ivan Barbalić ne bi trebalo da prisustvuje sednici 9. septembra, niti da se izjašnjava o rezoluciji Srbije o Kosovu, jer Predsedništvo BiH nije utvrdilo zvaničnu platformu za nastup predstavnika BiH - rečeno je ”Novostima” u kabinetu srpskog člana Predsedništva BiH Nebojše Radmanovića.

HILARI PRITISKA SKOPLjE Beograd ne treba mnogo da se uzda ni u podršku Skoplja. Makedonski ministar spoljnih poslova Antonio Milošoski izjavio je da postoje veliki izgledi da ova zemlja ne glasa za rezoluciju. Ova poruka usledila je samo dan pošto je prištinska štampa objavila da je američka državna sekretarka Hilari Klinton uputila pismo makedonskim zvaničnicima u kojem ih poziva da odbace predlog srpske rezolucije.

U slučaju, pak, da Barbalić samovoljno glasa protiv rezolucije Srbije, napravio bi ozbiljan diplomatski skandal i narušio međunarodni kredibilitet zemlje, zbog čega bi se mogla pokrenuti procedura za njegov opoziv.

- Srpski član Predsedništva BiH Nebojša Radmanović uputiće ovih dana pisma generalnom sekretaru UN Ban Ki Munu, predsedniku Generalne skuštine UN i zemljama članicama u kojem će ih informisati da, u slučaju da Barbalić glasa protiv rezolucije Srbije, to nije zvaničan stav BiH, već njegov lično i da je Srpska protiv toga - navode u Radmanovićevom kabinetu.

Ni Slovenija u ovom trenutku nije zauzela konačan stav u vezi sa rezolucijom.

BOSNA KRŠI USTAV Odbijanjem Komšića i bošnjačkog člana Predsedništva BiH Harisa Silajdžića da Predsedništvo BiH na prošloj sednici, na Radmanovićev predlog, utvrdi zvaničan stav za nastup Barbalića na sednici GS UN, najviša institucija BiH je odstupila od svoje ustavne obaveze.

- Pošto su u toku razgovori kakav će biti konačan tekst, odnosno da li će se eventualno menjati amandmanima, još nemamo stav. S velikom pažnjom gledamo na napore Beograda i Brisela da se dođe do kompromisnog rešenja i čekamo da vidimo kakav će biti ishod. U svakom slučaju, ovakav tekst rezolucije koju je Srbija predala GS UN za Ljubljanu nije prihvatljiv - kaže za ”Novosti” Jadranka Šturm-Kocjan, otpravnica poslova Ambasade Slovenije u Beogradu.

Sličnu strategiju ima i zvanična Podgorica. Miodrag Vuković, predsednik Odbora za međunarodne odnose crnogorskog parlamenta, kaže za naš list da još nisu ”prelomili” u vezi sa rezolucijom.

- Svaka ozbiljna država sačekaće 9. septembar, da vidi rasplet događaja. Šta ako Srbija odluči da povuče rezoluciju ili podnese novi tekst u dogovoru sa Briselom ili, pak, Vašington dostavi kontrarezoluciju? Crna Gora zauzeće konačan stav tek kada se bude znao odgovor na sva ova pitanja - poručuje Vuković.

U Ambasadi Hrvatske, koja takođe još nije zauzela stav o rezoluciji, nisu želeli da komentarišu da li će se odazvati pozivu Beograda da bar daju ”posrednu podršku” tako što će se uzdržati od glasanja ili izaći iz sale.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (57)

Moris

01.09.2010. 21:52

Srbija mozda ima diplomatiju ali na Balkanu je pasivna i servilna i to treba da se menja hitno jer diplomatija je zanat stari u kojem se znaju pravila i ona su ista za sve.

Dragan Cvijan

01.09.2010. 22:25

Kom Srbinu na ovoj planeti pada na pamet menjati raspolozenje ovojrazdraganoj druzini na kormilu Hrvatske?

Marijana

02.09.2010. 10:06

@MMA Uppsala - Što je Srbija uradila da poboljša i unaprijedi odnos s komšijama? Povlačila je ambasadore iz tih zemalja, optuživala za progon Srba, za svođenje Srba na nacionalnu manjinu,umanjivala zločine koje je počinila,negirala odgovornost za ratove i sve ostalo. Koju je zemlju prihvatila bez prvotnih durenja,inaćenja,optuživanja itd.? Kako može uopće očekivati podršku kad su joj odnosi s regijom zamrznuti?

baunti

02.09.2010. 17:41

@MMA Uppsala - Marijana, a sta je to ijedna zemlja iz regiona ucinila da ima dobre odnose sa Srbijom? Negirali ste svoje zlocine prema Srbima, velicali svoje fasisticke "junake" iz proslosti (pogledaj Tompsona), gledali da protjerate ili asimilujete sto veci broj Srba u svakoj situaciji. Vjerovala ili ne, Srbi i Srbija su se BRANILI od vas... ali vam ni to nije dovoljno, nego jos morate da nas optuzujete zato sto smo se branili. Boze sacuvaj, kakav je to bezobrazluk da se neko brani kada ga ubijaju!

Susedi

01.09.2010. 22:50

Samo onome ko ne poznaje dovoljno istoriju moze da padne napamet ovako nesto da od nasih suseda ocekuje bilo kakvu pomoc.Uvek kada se Srbija nalazila u bilo kakavoj nevolji ponasali su se po principu"da komsiji crkne krava".Da je obrnuta situacija sa puno prava bi trazili nasu podrsku i pomoc,a mi bi im svakako pomogli sto vise mozemo. Pitam se da li ce se ovaj narod i njegovi politicari bilo kada nauciti pameti.

Bu2

02.09.2010. 07:38

@Susedi - da da vi biste svakako pomogli sto vise mozete da je obrnuta situacija,ali u principu "velika Srbija"

racko

02.09.2010. 08:18

@Susedi - Susjedi, slabo ti poznajes istoriju. Malo procitaj nekolilo knjiga pa neces tako pisati. Neznanje nije opravdanje za iznetje neistine.

Astra

02.09.2010. 00:23

Kakva glupost od srbije,pa ovih suseda nisu deca pa da ih srbija kaze kako da se ponasaju,da BiH glasa "ZA",a ovih sto su priznali kosovo da izadju ila da budu uzdrzani,ovo nije normalno kako ova drzava(srbija)razmisla.

jova

02.09.2010. 01:02

Tesko je pisati komentare kada su svi toliko pametni,ne mislim na citaoce,da jednostavno prelaze preko kapitalnih gresaka i upadaju u nove zamke. Po meni,Srbija je trebala od UN da trazi prvo izvrsenje Prve Rezolucije,pa ako ne ide - onda pitati zasto? Sada moze povuci novi zahtev,ali traziti da se postuje postojeca Rezolucija o Kosovu,misljenje mracnog suda je svakako bilo izrezirano i ne obavezujuce! A susedi...pa mi ih i nemamo,to su otvoreni ili prikriveni neprijatelji Srbije...zasto?

darko mirnić

02.09.2010. 07:41

ma kakve komšije samo organizovati samit nesvrstanih i sa njima sarađivati i otkačiti poltrone komšije i e. uniju ucjenjivačku pojedinih zemalja.

komarac963

02.09.2010. 08:44

kako je to lijepo što srbija ima politički vrh zemlje sa druge planete pa neznaju ko i kakve su im komšije.kako bi rekao bora čorba:pogledaj dom svoj anđele i skini paučinu sočiju!!!!!

Vladimir F

02.09.2010. 09:34

Očekivati pomoć od zemalja koje su već prodale dušu đavolu i priznale Kosovo i METOHIJU kao nezavisnu državu, vrlo je naivno i ponižavajuće! Da naša Vlast ima petlju i trunku dostojanstva ona bi već odavno povukla ambasadore iz SAD, Velike Britanije i SVIH susednih zemalja koje su priznale KiM, a njihove proglasila za nepoželjne u Srbiji! Na ostale ne bi trebalo vršiti pritisak jer svi znamo odakle vetar duva ali zato susedne zemlje imaju posebnu odgovornost!

Slobo

02.09.2010. 10:11

Budimo strpljivi. Treba videti kako će se stvari odvijati. A za komšije, pa to nije ništa novo. Sateliti na nebu, sateliti oko nas u vidu država. Od njih ništa ni ne očekujemo.

156VLADIMIR

02.09.2010. 10:21

Koja pomoc komsija? Kad su nam one pomogle? Pa da li ste vi normalni?????Jedva cekaju da nas zgaze cizmom za vrat a ne da nam pomognu!!Davno nisam cuo vecu glupost!!!

savo arizona

02.09.2010. 10:44

Nema Srbija sta da se uzda u komsije osim Crne Gore bilo bi posteno od nase brace da sad isprave kobnu gresku i sramotu.Sto se tice Bosne to ce Siladjic privatno da napravi stetu Srbskom narodu.Nemoj da se nadamo nista dobro od nasih komsija.Da samo spomenem 2 sv.rat sve republike osim Crne Gore su prisle Rajhu,istim putem to rade i sad u 21,st,

Janko

02.09.2010. 12:36

@savo arizona - Popuno se slazem da od komsija nista dobro ne mozemo ocekivati jer su se pokazali kakvi su i pre skoro 20 godina a i u II sv. ratu. Dosta sa komsijama.

Realista

08.09.2010. 11:46

@savo arizona - Pa koga je u EU ili UN briga šta crnogoci misle ili podržavaju.

kosovari

02.09.2010. 12:21

E bas mi se smeje sa ovom srbijom. Prvo pusti me da te ubijem a ako ne moze onda pomozi mi. Kako vam bre nije sramota, da li ima komsije skim vi niste ratovali bre.

Vladimir F

02.09.2010. 13:53

@kosovari - Ima, sa Rumunima! Seti se na čijoj strani je tvoj narod bio u oba svetska rata, kako ste došli na Kosovo i Metohiju, šta ste tamo radili poslednjih sto godina, ko vam je bio kum, razmisli zašto vam je trgovina narkoticima, oružjem i ljudima najrazvijenija "privredna grana", kako ste se vi ophodili prema komšijama, pa ti možda više neće biti do smeha?

kosovari

02.09.2010. 18:51

@kosovari - Da u pravu si mozda vladimire, mi znamo da se granicimo sa nasim neprijateljima jer su svi pravoslavci koji su dosli ovde i okupirali nas, ali mi znamo ko su pa ne molimo ih kao deca da nam pomognu. A sto se tice 2 sv rata, znam da gotovo svi albanci koji su bili sa partizanima, na kraju rata su se svi izdali i partizanci su hiljadama ubili kao sto se dogodilo u baru. Pogotovo vi srbi nemate sta da nas kazete o izdaji, ubicama, mafijozima, masakrama, silovanjima, kukavicluku itd. Pitaj komsije

Most

02.09.2010. 12:44

Poslije svega sta ste uradili u BiH  trebali bi da vam dajemo "podrsku" u vasoj "borbi" za kosovo,pa niste normalni,zaista!

k..........

03.09.2010. 15:53

@englez - sasa 2964 tisi pravu trebs znzs prave pojedin srbi tosu srpske kumnjare so nevole daznzaju

Saša2964

02.09.2010. 13:57

Te komšije su bile protiv srba 1918 , 1941 i 1991 god. Srbima se istorija ponavlja, a nažalost određen broj srba to ne želi da zna. Što se tiče komšija oni se svojim žrtvama u ratu "91 (koji su tražili) pokrivaju za zločine u prethodnim ratovima.

Pali

02.09.2010. 15:32

Greota je citati ove komentare,i do cega nas je politika dovela.Nadam se da crna gora da podrsku srbiji,barem da se suzdrze,ali ja sam iz cg i volio bih da maksimalno budemo uz srbiju.Srbi setite se svakog rata nema te divizije dje crnogorca nije bilo...Zivjelo Pravoslavlje.

Anonimus

04.09.2010. 19:34

@Pali - Hvala pobratime ali na zalost, uprkos tvojim i mojim zeljama, crnogorska vlast se i dalje oseca ugrozenom od Srbije i kao takva mora da se distancira sto vise moze. Crnogorsku gramatiku pisu Hrvati danas a Albanci su crnogorcima blizi rodom nego Srbi. Milo je vec priznao Kosovo i ne vidim nikakav razlog da od tog stava odstupi u buducnosti.

Vega

02.09.2010. 17:36

Kakve komsije,kakvi bakraci."U se i u svoje kljuse", jedina je ispravna deviza.Licemerja,lazljivosti i podlosti, na sve strane oko nas.Tako je bilo,jeste i bice.Interesi vladaju i u neposrednoj okolini svakog od nas,a u svetskoj politici pogotovo.Nema sentimentalnosti i emocija,samo i jedino interesi!!!!!!!!!

mdrobac

02.09.2010. 17:53

mladi nemaju pojma ali za one malo starije,fotografija je super,a de nebi upotrebljavao adobe,istu srpsku eliti stavite ili zamislite original,mejdi in kumrovec(titići),svi vole samo svoje,a jadna srbija nema ni srbina za predsednika,fakat.

bosangero

02.09.2010. 18:12

pa nije bas tako kako mnogi pisu....da je srbija pocetkom devedestih pocela da razmislja demokratski nikad u ovoj situaciji ne bi bila....srbija je uvjek smatrala da ona treba da bude centar juznih slavena i ako ne moze to onda je srbija svugdje tamo gdje i jedan srbin zivi....jednostavna problematika i konacno postoje ljudi koji umiju da rjese taj problem, samo na zalost srbije kasno je za to!!!! nije problem u komsijama!!!!

Bob

02.09.2010. 18:57

@bosangero - Ne naravno nije. Samo su srbi i njihove vodje bili nedemokratski pocetkom devedesetih! Saka dekadentnih i neonacisticih (nacionalistickih) vodja (samokritika - takodjer i u Srbiji), bez vizije i ponosa. Medijske kampanje mrznje i gadosti sa kojim bi se i Gebels ponosio. Male i neznacajne mini drzavice koje mogu samo klimati glavom i moliti se nekome za saku dolara....Malo vise citati, zasigurno povjesti koje su drugi slaveni napisali pomoglo bi prosirenju vidika.

bos

02.09.2010. 19:59

@bosangero - Problem ja sto smo mi ne solidarni i zlobni i problem je u tome da samo vidimo Srbe kao krivce a ne vidimo svoje grijehe i postavljamo se tako da ono sto smislimo u nasim glavama a prezentujemo svijetu umotano drugacije i mislimo da je sav drugi svijet lud i to sto smo mi smislili nije nas prokuzio i ta ce zvaka proci.Pustimo malo srbe pogledajmo sebe kakvi smo i katolici sebe prije smo se sve zalili na srbe a ko nam je sad kriv,jel ope srbi e onda mi imamo fobiju pa ajmo hodjama i gatarama

Anonimus

04.09.2010. 19:58

@bosangero - Srbija je devedestih vidjena kao Ruska sfera uticaja i stavljena je u nepovoljan polozaj. Uprkos svim porazima, koji ne mogu biti iznenadjujuci imajuci u vidu odnos snaga, otpor koji smo svo vreme pruzali ce uroditi plodom kada za dvadesetak godina svi vec budemo u EU. U svom odnosu prema Srbiji, EU ce uvek morati da pristupa sa dodatnim oprezom i sa vise postovanja. Srbija je pokazala spremnost na zrtve i onog momenta kada se Srbija i EU nadju na istoj strani to ce biti temelj nasih odnosa.

nuki

02.09.2010. 20:25

@iza sume - iza sume pa sta trebate da ocekujete.pato je sve zavrseno pa to se vide da smo mi u pravom putem

rob

02.09.2010. 21:37

Garantujem da mozemo da se vratimo u Titovu jugu u godine osamdesetih svi bi se mi izmirili i zivi i mrtvi i nikada sebi nebi dozvolili da nam gori od nas kroje i vode stazama trnja i muke.Sad je kasno mi progledasmo ali iz ove situacije nema u bolje.Spali smo svi na prosjacki stap i da radnik popravi samo jedan zub treba mu 4 dnevnice teskoga znoja i rada.A mi samo srbi pa srbi.Bolje da vidimo kako bi bilo svima dobro u ovim

pekar

02.09.2010. 23:10

@rob - @rob Posteno zboris potpisujem. Svi se busamo u prsa svojom nacionalnoscu a sicu prevrcemo po djepovima

Kiki

03.09.2010. 10:30

Ne treba pokusavati ove okolo (bivse republike) diplomatski nagovoriti da se u najmanju ruku suzdrze glasanja. Oni su do sada pokazali ko su i cekaju sta im gazda (brisel) kaze pa ce tako i da reaguju. Najpametnije bi bilo da Srbija sa svim okolo republikama, sem ekonomskih, sve ostale odnose (politicke, kulturne...) svede na krajnji minimum.

filipo

03.09.2010. 18:25

Po Klintonovoj glavni grad "Kosove" je Vaskington. Zar nebi eventualno Prihshtine morala da predlozi kontrarezoluciju a ne (opet oni dosadni) amerikanci?

Bosanka

04.09.2010. 09:18

Pa stvarno sramota za komsije a Srbija uvijek tako fina i miroljubiva prema svim komsijama bez ikakvih teritorijalnih pretenzija ,sramota za komsije treba da se sjetite samo 90-ih i velicanstvene uloge Srbije.Komsije stidite se!!

Mex

07.09.2010. 04:39

@Bosanka - Stidim se komsinice stidim , ali tebe kada pises bosanka vredjas me . Pisi ono sto jesi Muslimanka a nikako bosanka . Secam se dobro jako dobro 90 tihsve kako je bilo sta sam imao od familie i drugo , ali i razmisljam danas sta mi sve fali i sta nemam i koga imam , draga komsinice

SARPLANINAC

05.09.2010. 02:17

Sa svim nasim komsijama da saragujemo samo ako je u nas INTERES a sve druge obaveze da ih svedemo na jednu veliku--0-- pa da malo pocekamo i da vidimo sta ke im brisel i wasington podariti za nihovu POSLUSNOST sve diplomatski i bez svage .

Prijedor

05.09.2010. 14:05

Sta pocinili Genocid u Bosni i Hercegovini i sad ocekuju da im pomognemo.Ja koji sam bio u koncentracionom logoru Omarska da im ja pomognem.Svasta.

milovan

07.09.2010. 11:14

Kakvu pomoc vi trazite??????Kome je srbija pomogla???Ako je i pomogla,svakome je ta pomoc prisela.Kako ste pomogli izbeglicama i proeranim iz HR i BiH??/Koliko se ljudi obesilo od vase velike pomoci.Kako i dan danas pomazete Rep Srpskoj.Sa turcima potpisujete bez njihove dozvole,itd.U svako slucaju tako ste zasluzili.Jer vi ni sami sebi ne pomazete.