POSLE letenja zmajem i paraglajderom, pa penjanja na nebeske vrhove poput Monblana, Akonkagve i Himalaja, Miroslav Kurkić (51), Prijepoljac iz Londona, želi da iz "belog sveta" i oblaka sleti u rodne Lučice, kraj Lima. I da odatle na krilima sportskog dvoseda, preko Jadovnika, uzleće u nebesko plavetilo.

Do ostvarenja ovog dečačkog sna deli ga koji dan. U zavičaju se mobom doteruje pista pred tehnički prijem. Na najbližem aerodromu, u Divcima, kod Valjava, dvosed "remos" čeka dozvolu za sletanje.

- Želju za letenjem probudila su ova rodna brda, gde ti treba dva sata da stigneš od jednog do drugog. U Sloveniji sam sa 19 godina radio na građevinama i kupio prvog zmaja, koji je koštao koliko i "fića". Kad sam sa kose Dečevo, iznad Lučica, poleteo zmajem, otac Marko je govorio "neka krpa skače", a majka Desa "dva sata se bila oduzela", u šoku nije mogla da progovori. Stric Milun doviknuo je iz šljivika: "Koči Mika, ode u Lim!" - priseća se letačkih dogodovština Miroslav, građevinski inženjer, koji se već 20 godina u Londonu bavi projektantskim poslovima.

650 METARA
- PISTA je duga 650, a široka 30 metara. Od Nove godine iskopano je i nasuto 30.000 kubika kamena i zemlje, regulisan potok bujičar - kazuje pilot Kurkić. - U Lučice će moći da sleću i avioni četvorosedi i šestosedi, zavisno od vremenskih uslova.

U hobi i izazov prerasla je želja za letenjem, pa je zemljaka Dragoslava Divca uveo u tajne paraglajdinga, da bi ovaj osnovao klub Beli anđeo, prvi u zapadnoj Srbiji. Kurkić je 1996. godine dobio dozvolu za letenje sportskim avionima i za komandama je u nebeskim visinama proveo - 300 sati.

Za malu vazdušnu luku pored Lima, kod mosta u Lučicama, iskrčena je šuma i šiblje na dedovini Kurkića, ali i parcelama desetak komšija Gojakovića, Ružića, Divaca... Svi su oni vlasnici sportskog aerodroma, na kom će se za nekoliko dana zasejati trava, a već se uređuje obala reke.

- Drumski put od Beograda do Lučica u sadašnjem stanju je priča za sebe. Ovako, "remos" stiže za sat, potroši 20 litara kerozina, a može i ovog našeg benzina - naglašava vlasnik prvog privatnog aviona u Limskoj dolini.

- Pošto je blizu granice, može aerodrom da bude i mesto za carinjenje aviona u preletu, na primer iz Crne Gore.

Meštani u ovom poduhvatu vide priliku za biznis i turizam. I privrednici i gosti će, kažu, lakše, brže i jeftinije ovamo stizati. Kurkić ima i planove da se u aero-klubovima obuči nekoliko pilota.

- U zavičaj sam iz Londona dolazio svaka dva meseca, a sada ću češće - raduje se graditelj luke u Lučicama.