Granice Balkana se još crtaju

D. MILINKOVIĆ

18. 08. 2010. u 20:57

Martin Slecinger, stručnjak za Balkan o posledicama mišljenja MSP. Postoji opasnost od ”velike Albanije”

UMESTO što se bavi statusom Kosova, čiji se ishod, bojim se, ne može izmeniti, srpska diplomatija treba da pređe na ”plan B” i u potpunosti se okrene pregovorima sa Prištinom o mnogim otvorenim pitanjima - poručuje za ”Novosti” dr Martin Slecinger, stručnjak za Balkan vašingtonskog ”Vudro Vilson centra”.

* U rezoluciji koju je Srbija podnela Generalnoj skupštini UN upravo se zahteva otvaranje dijaloga o svim problemima. Zašto to nije dobar diplomatski manevar?

- Zato što je to još jedna u nizu diplomatskih akrobacija kojom se troši vreme. I da rezolucija bude usvojena, ona nema obavezujući karakter, a zbog nje ste se dodatno konfrontirali sa EU i SAD. Treba sarađivati sa najvećim državama da bi se obezbedila podrška za kompromisni dokument, koji će usvojiti Savet bezbednosti, a koji bi lansirao pregovore Beograda i Prištine pod pokroviteljstvom Brisela i UN.

NEMA ODVAJANjA
* DA li bi pitanje Vojvodine i Sandžaka moglo da bude sledeće otvoreno...
- Nema razloga da se strahuje od nestabilnosti u Vojvodini, jer nema ko da je izazove. Srbi su postali manjina na Kosovu, ali su ubedljiva većina u severnoj pokrajini. Kod Sandžaka je to pitanje malo komplikovanije, jer je on posle razlaza Srbije i Crne Gore ostao ”podeljen” između ove dve države. Tamo ima elemenata koji mogu tražiti odvajanje, ali za to nikada neće dobiti podršku Zapada...

* I šta bi sve mogla da bude tema tih pregovora?

- Tehnička, ali donekle i statusna pitanja, a tu mislim na granice, pitanje autonomije za sever Kosova...

* Hoće li mišljenje MSP izazvati talas zahteva za otcepljenjem?

- Da. Moglo bi da počne odmah i to sa zahtevom Albanaca u Makedoniji, ali mogao bih da navedem minimum još 20 zemalja kojima preti ovaj problem.

* Šta sada sprečava i Republiku Srpsku da proglasi nezavisnost i izdvoji se iz BiH?

- Otcepljenje je svakako u suprotnosti sa Dejtonom, ali suštinski građane RS ništa ne sprečava da se o tome izjasne na referendumu. Verovatno bi i značajan deo međunarodne zajednice priznao RS kao nezavisnu državu. Kosovo je opasan presedan i žalosno je što je MSP samo doprineo komplikovanju tog pitanja. Očigledno se više ceni kršenje nego poštovanje međunarodnog prava. Naročito se tako ponašaju velike sile, uključujući i SAD.

* Znači li to da još nije završena prekompozicija granica na Balkanu?

- Još postoji opasnost od težnji za stvaranjem ”velike Albanije”. SAD i EU su uložile veliki napor da spreče stvaranje ”velike Srbije”, ne verujem da će sada podržati slične težnje Albanaca, jer bi to još više destabilizovalo region.

* Ali, nisu li upravo to učinili podrškom nezavisnom Kosovu?

- Slažem se da američko rano priznavanje Kosova i prethodno ohrabrivanje njegove nezavisnosti nije bilo dobro, da nimalo nije doprinelo uspostavljanju stabilnosti na tom prostoru i da je samo pogoršalo odnose Beograda i Prištine. Ali, sada se ne može nazad. Srbija treba da se okrene najvažnijem cilju - ulasku u EU.

* Tvrdite da Srbija ne može istovremeno da pokušava da sačuva Kosovo i uđe u EU. Koji je od ova dva cilja realniji?

- Mnogo je realnije da uđete u EU, jer vas skoro sve članice Unije žele u svom društvu i smatraju da nema svrhe primiti samo neke balkanske zemlje.

* Ali, proširenju se najviše protive upravo najuticajnije evropske zemlje koje su i ključne za donošenje odluka...

- Mislim da samo žele da smire trenutna preterana očekivanja. Ne bih im verovao kada kažu - ne. I Amerika i EU su svesne da je prijem Srbije i drugih balkanskih zemalja jedini put za dugoročnu stabilnost i regiona i Evrope. Očekujem da Srbija uđe u EU za tri-četiri godine.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (52)

Trojanski konj

18.08.2010. 21:38

Dalije ovo indikacija da medjunarodne sile stidljivo najavljuju smanjenje podrske Kosovskim separatistima.

koka

19.08.2010. 07:43

@Trojanski konj - pa ovo sto je rekao ovaj strucnjak za balkan dokaz je da ce se najgore slutnje obistiniti ali imam utisak da mu nisu bas postavljena prava pitanja mada on na njih verovatno ne bi odgovorio ipak sve ovo sto je rekao zvuci strasno

Zvuci strasno

19.08.2010. 13:28

@Trojanski konj - Mozda dugujem objasnjenje za" marionetne vlasi", odnosise na samoproklamovane vlasti sa KIM.

Gradjanin

18.08.2010. 21:39

Na osnovu ovog izlaganja moze se zakljuciti da su realne sanse da kompenzacija Srbiji za gubitak Kosova bude Republika Srpska. U toj bi varijanti Srpska drzava bila najveca po teritoriji u novijoj istoriji i po broju Srba koji bi ziveli u njoj. Mislim da menjati Srpsko za Srpsko nije fer ali Velike sile su izgleda tako odlucile. Odluka MSP ce odgovarati i Rusiji jer razni separatisticki pokreti imaju podrsku Rusije.

Bane

19.08.2010. 02:04

@Gradjanin - Kosovo je teret od 2 miliona Albanaca. Ko ce to da izdrzava? Zajedno RS i Srbija bi mogli da naprave vitalnu sprsku zajednicu unutar zapadnog Balkana i same EU.

armando

18.08.2010. 22:01

Kakav neozbiljan lik!!! Kaze Srbija ce u EU za 3-4 godine!!! Nakon zavrsetka cijelih pregovora, nakon sto SVA poglavlja budu zatvorena, slijedi proces ratifikacije. Sam taj proces, ici po zemljama da svaka potpise suglasnost sa clanstvom, zbog tehnickih razloga traje do 2 godine. A jos prije ce biti mali milijun prepreka. Granice, ratni zlocinci, izmisljotine onih kojima nece biti po volji da Srbija udje ili ce ucjenama htjeti nesto ostvariti (a popis je dugacak).... Sve u svemu smijesno.

misko gm

23.08.2010. 14:59

@armando - bas je tako, mi sa ovim politicarima nemamo sanse pre 2020. godine da udjemo u eu, ako i budemo hteli.

vuksa

18.08.2010. 22:03

Ne znam za ostale al ja vec odavno ovim   iz SAD, Engl. sl.destinacija nista ne vjerujem.Ova prica o mogucem priznavanju RS mi izgleda potpuno nadrealno pa oni bi jedva cekali nesto tako da pokrenu novu oluju i da pociste srbe sa ove strane Drine, i da na taj nacin utvrde zelenu transvezalu.Samo jedan sastanak sa siptarima bio bi dovoljan da objave kako su srbi priznali KiM.A Evropa pa to je samo sargarepa na dugom stapu a ako nece sragarepu onda stap ima drugi kraj onaj deblj

Jovanovic Ivan

18.08.2010. 22:11

Najveci strucnjaci za Balkan smo mi srbi zrtve progona i borbe za slobodu od 1389.g.Narocito prosli vek bio je krvav u progonu i unistenju pravoslavnoga sveta na Balkanu a Hitler na celu sa svojim slugama prednjacio je do sada u zlocinu nad srbima. Sta je trebalo Americi da se i ona udruzi u nekome svome obracunu nad jadnim srbima ,jos nikome jasno nije? Srbi su jedni od najvecih saveznika bili SAD .

Momo

18.08.2010. 22:18

Ako hoce gospodin Martin Slecinger da postane jos veci strucnjak za Balkan neka primi veru pravoslavnu pa ostatak zivota neka kao srbin prozivi u Srbiji i kao srbin neka ode na Kosovo i u Sarajevo da proucava zlocine nad srbima.

Марко

19.08.2010. 00:47

Чуј, боји се да се исход независности неће променити. Полако пријатељу, Србија је на Косову дуже него белци у Америци — доћи ће време да се иде кући...

dnikodinivic

19.08.2010. 01:18

Пазите, немој да заборавите да муфтији дате државу. Има ћовек 150.000 грађана, таман за државу. Ако се наљути, има да вас тужи за дискриминацију што сте свима дали државу а њему шипак. А можда ће бити задовољан и са ,,шипак''

Ivan

19.08.2010. 01:43

" Očekujem da Srbija uđe u EU za tri-četiri godine." Ovo je samo jedna od nebuloza "stručnjaka" (čitaj: lobist) za Balkan. Ostale nebuloze su navedene u tekstu....

rade savic

19.08.2010. 02:39

Neka RS preseli na Sandzak, a Sandzaklije u Bosnu.Time bi bio zadovoljen kriterij da nema promena granica, a Srbija bi postala bogatija za 1,5 miliona Srba i siromasnija u bosnjacima Problem sa nama Srbima je sto se slabo razmnozavamo.Ja ne verujem da bi mnogo drzava priznalo RS u sadasnjim granicama, narocito imajuci u vidu da je celo rugovodstvo RS ili osudjeno ili mu se sudi ili je u begastvu Karadzic, Plavsic, Krajisnik,Mladic.

rajko

19.08.2010. 05:29

Na lukavi nacin i Hrvatska i zatim Bosna da bi ostvarli svoje nezavisnosti propagirali su vise opasnost od velike Srbije tako da SAD su nasjele na to,a uzece vremena da oni shvate to. Tesko ce priznati svoje greske . I velika Srbija da je ko Rusija ,nije za terorizam opasna kao mala Albanija a kamoli jos velika.

Franjo

19.08.2010. 07:40

Ove izjave dotičnog gospodina su objektivne, međutim to se ne tiče političara koji odlučuju, pa prema tome proces stvaranja Velike Albanije nije ugrožen. To je ta gorka istina i teško prebavljiva tema. U svakom slučaju mira ne može biti sve dok suprostavljene strane sporazumno ne reše nastale probleme.A to može vrlo dugo potrajati.

Biljana

19.08.2010. 07:59

Nas u proslosti nepismeni,a pametni narod je smislio veliki broj poslovica jedna od njih je da je oteto prokleto i da svako moze sta hoce,ali ne i dokle hoce.Jedna umna zena sa nasih prostora je rekla- Okupacija ce proci(kao i mnoge pre njih) samo se morao naoruzati strpljenjem, pamecu i rodoljubljem,ako ne mi nasi potomci ce verovatno docekati OSLOBODJENJE SVETE SRPSKE ZEMLJE.

Mani se fraza i parola

19.08.2010. 11:43

@Biljana - De nam daj definiciju te "Svete srpske zemlje" Jeli to Vojvodina koju smo dobili kao ratni plen ili Krajina u koju smo pobegli pred Turcima "cuvajuci" dedovinu ili Kosovo koje smo prodali Albancima i pokupovali stanove i kuce po uzoj Srbiji

ja

19.08.2010. 16:21

@Biljana - Za hriscane je sveta zemlja,naravno za komuniste koji se evo ponovo udruzuju sa nekakvim Joskom,Kosovo bi bilo poligon kao i Titu da tepa siptarima a ruzi "srpsku hegemoniju" koju je licno on,kaplar ,izmislislio,posto Tito nije ziv a Joska jeste bilo bi dobro da siptarima lobira u Zagorju i oko Kumrovca podeli im placeve sve do granice sa Madjarskom,Josipa premestiti iz" kuce cveca " kod pape Vojtile posto je najvise radio da rasturi sve sto je srpsko pa je papa na miru umro,zadovoljan,

Biserka

19.08.2010. 18:18

@Biljana - Koliko ja znam polozaj slovenskih naroda u Vojvodini pod habzburskom vlascu bio je veoma tezak.Srbi na ovim prostorima su bili bogatiji,skolovaniji, ali nisu mogli sami da se oslobode.Za njihovu slobodu i u Prvom i u Drugom svetskom ratu svoje zivote su dali Srbi iz Kraljevine Srbije,Bosne,Hercegovine i Crne Gore.Srbi Vojvodine su sami doneli odluku da se prikljuce Kraljevini Srbiji 1918.godine,a 1945 odlukama komunistickih vlasti su prekrajane granice na stetu Srba.

despot

19.08.2010. 09:11

on ne veruje da ce sad eu da dozvole formiranje velike albanije u mom selu se za ovako nesto kaze gleda kupus a vadi meso,ma kako da nije.formalno r. srpska nema pravo ali bi "sile "mozda progledale kroz prste to je verovatno kao zamena za kosmet ma idi bre nema sta mlogo al"bas mlogo pametno i tolikos u fine ove sile da moze da mi pripadne muka i pored svega slag na tortu prikljucenje eu a od ovog padam u neosves.

englez

19.08.2010. 09:25

NE treba njima verovati nista, dogadjaji iz proslosti u potpunosti govore o njima. Ko ne zna kako je bilo, nece nikad znati ni kako ce biti.

Realist

19.08.2010. 09:34

Kao prvo svi ovi tkz. eksperti su i ljudi skolovani i placeni od svoih vlada , znaci i rade za njihove interese. Posto je zemlja ovog eksperta ne samo priznala neko i vodeca u otimacini vekovne Srbske teritorije sve drugo bi bilo suvisno komentarisati. To da Srbija treba da saradjuje sa velikim, pa gospodine eksperte Srbija to i radi, ali zapad je gluv na srbsku spremnost na dialog - njih to i ne zanima. Ja mislim da Srbija konacno treba da se okrene ne velikim nego najvecim - Kini i Rusiji.

SU

19.08.2010. 17:37

@Realist - Ni Kina ni Rusija nisu nasi partneri.Nasi partneri mogu biti samo neki manji gradovi u tim zemljama.

krasniqi

21.08.2010. 13:28

@Realist - Kosovo nece da udze u savez ili da se sklopa da bude ,,velika Albanija,,nikako nece Kosovo najbolje je dve suverene drzave albanske sasvim razvedene ,,,Repuplika Kosova,,,i druga,,, Repuplika Albanija, tako ih ce da bude u buduce.

Naim Alija

24.08.2010. 15:36

@Realist - Ovaj Goospodin Šlesinger zna tacno o cemu prca tako ima i da bude.razmislajte malo zasto makedonija nije primljena u NATO,Albanija jestesamo za kratko vreme 5-10 godina imacemo nove granice na balkanu veliku Albaniju i veliku Srbiju Grcka i albanija ima da podjele makedoniju,Srbija dobije sever Kosova i RS, Albanija dobije Kosov i Presevsku doljinu.pa cemo zajedno u EU i imamo da zivimo ko Cari To je politika Evrope i SADmeni se svidja ovo, voleo bi da saznam sta vi mislite o tome?

baunti

24.08.2010. 21:32

@Realist - Naime, kamo srece da je tako. Onda bi nas ostavili da se samo dogovorimo, i mi bismo se sami i dogovorili. Ovako, oni kroje vjestacke granice koje nikome ne odgovaraju samo da bi imalo "rezervno bure baruta", ako im zatreba da opet mogu da zapale... A onda kom obojci kom opanci. Izgleda da su Balkanski narodi malo preglupi za zapadne prefrigane igrace, ili smo previse podmitljivi tako da preko manjine kretena mogu da nas sisaju kao ovce.

Realist

19.08.2010. 09:41

Srbija ne moze da izgubi svoju teritoriju samo zato sto su velike sile otele sa vojnom silom. Siptari su decenijama sabotirali drzavu kojoj su pripadali, zasto sada, pitam se, Srbija treba da zuri - ne i Srbija treba decenijama da ignorise nasilno otimanje teritorije.Mislim da Srbija treba da ostavi Kosovsko pitanje na stranu za vremena koja dolaze i koja ce biti puno povoljnija za Srbiju. I tako nas Evropa i zapad ucenjuju, trebamo promeniti taktiku ponasanja.

ja

19.08.2010. 16:43

@Realist - Odavno nisam procitao nesto pametnije. Nasi mozgovi optereceni 20 godina rata i sankcija ovakav nacin razmisljanja dodje kao osvezenje posle vreline.Puno smo cereceni od zapada i oljagani i izmoreni ,svaka cast ,cekati ,tako je,

plan ??

19.08.2010. 17:54

@Realist - A KOJU "TAKTIKU" predlazes??Najlakse je pametovati. Moj pokojni deda je znao reci: "Iz prazne puske ne puca"jer mi smo u dugovima preko guse posto smo duzni i Bogu i narodu !!

cccc

19.08.2010. 11:36

ma o cemu pricate.Ukidaju dodatak na pate Srbima kojisu ostali na Kosovu.a ne o necem ozbiljnijemdagovorimo.kada bih ja dosao na vlast u Srbiji,urado bih jednu kljucnu stvar.Totalno nasljavanje Srba na Kosovo...a to podrazumeva-da drzava gradi stanove za Srbe,pravljenje fabrickih pogona na Kosovu gde bi se zaposljavali iskljucivo Srbi,dodatak na trece i cetvrto dete u iznosu plate.Za samo 20ak godina demografska situacija bi se toliko izmenila da bi pola Kosova bilo opet nase.9

selim hashimi

19.08.2010. 14:43

Gosp. Martina Slezingera postavio bi jedno pitanje. Da li on zna da igde u svetu postoji drzva koja se svih strana granici sa svojom populacijom. Albanija je jedina zemlja na svetu koja se sa juzne strane granici sa Camima - Albancima koji zive u Grckoj, sa istocne strane granici se sa Albancima koji zive na Zapadnoj Mekedoniji i isto na severu se granice sa Albancima Crne Gore (Malesija, Hot, Gruda, Plav, Gusinje, Tivar i Ulcinj). Cak i sa zapadne strane preko Jadarnskog mora zive Arbereshi.

Dangic Snezana Kuslat

19.08.2010. 16:54

@selim hashimi - A sta je sa Mesecem,imate li gore kakve arnaute da vam masu i granice sa vama odozgo? Znaci ako granicim sa tri stanara na osmom spratu isteracu ljude i prisvojiti sve to a sto mi se ne svidja porusicu. Pa tako moze u razbojnickom i kaubojskom zakonu ali ide cas i vec je poceo ,na duze staze, kada ce se promeniti zakon topuzine i razbojnistva pa ce te morati sve vratiti pravdi i vlasnicima a vi polako nazad odakle ste i dosli pa ce vas cekati sudjenje po obnovljenome novom medjunarodnom pravu.

neo-quebecois

19.08.2010. 18:26

@selim hashimi - Selim Hashimi je nesvesno dao jedan izvanredan prilog o opasnosti od realnog remetilackog sirenja islamskog elementa na zapad, jer nije objasnio kako su se Albanci nasli na tim prostorima, kako su prezivljavali, doprinosili ukupno posebno u kulturi, kako su opstali i sada dosli u demografsku situaciju da namecu i traze sebi povoljna resenja. To je ono oko cega se implicitno sada vrti citava diskusija oko islamskog centyra u Njujorku, kao i u Francuskoj, Belgiji, Holandiji i drugde, Kanada.

siki

19.08.2010. 18:48

@selim hashimi - To je isto bilo (vecim delom jos uvek je) sa Nemackom. Hitler je upotrebom Vaseg argumenta gospodine Hashimi zapoceo drugi svetski rat, a kako vidim (ako puste Ameri) i Albanci bi mogli i treci balkanski.

jadertino

19.08.2010. 15:55

Ovaj razgovor je tješenje i zavaravanje Srba, iako je i dalje istina da su oni ljubimci Zapada. Svakako bi im i Srbi štogod morali pomoći, ne samo Hrvati, Albanci, Makedonci, Bošnjaci itd.

titov pionir

19.08.2010. 18:19

Oduvek sam smatrao da Srbija gubi i sa Kosmetom i bez njega. Kosovski Albanci, ne Albanci iz same Albanije, su jedan negativan i neaklimatizovan element - razlikujte pojedince koji se moraju privikavati i grupu i masu - i takvi ce ostati. Uveren sam da ih Evropa ne zeli, ali glumi. Srbija je nakon balkanskih ratova - u doba kada je Amerika otela Meksikancima dobar deo teritorije, pogledajte meksicku istoriju u njihovoj interpretaciji, ponela se velikodusno i nije proterala pobedjeni element.

gashi

19.08.2010. 18:55

Priča Goospodin Šlesinger ,Al djabe ništa ne pomaže. Jer Srbska politika se ne menja ona nastavlja po starem ,medjutim u praksi to je drugčije več jedanajst god.Kosovo je tamo gde smo sanjali i želeli uvek mi Kosovari a I Srbija je tamo gde joj je mesto.

Apstraktnog.

20.08.2010. 10:27

@gashi - Pravo da vam kazem mnogi kupuju i ferarija a i imaju podrske svojih poznanika ali kad provuku kartici ustanovise da neposeduju dovoljno onog sta je potrebno a suvise puno .

Sinisa

20.08.2010. 19:22

@gashi - Gashi-tacno Kosovo je tamo gde sanajte NIGDE dzungla gde svako radi sta hoce gde su struja i voda luksuz u 21-veku,gde Taci kasira HARAC po 70 evra radi osiguranja na ulazu Kosova.Gde Haradinaj ima dvorac i cin generala,dobio u Azil-u u Svacarskoj.A i Taci doduse zavrsio fakultet u istoj drzavi.Gde se mlade Siptarke udaju za crnce i beze odozdo.I jos mnogo toga i Srbija je zelela isto ako ti je lakse.............Nasi ljudi kazu Srbija kasni za evropom 100 god,a Kosovo za Srbijom 200 god.

Miki

21.08.2010. 19:47

@gashi - Hahaha, Sinisa svaka ti je Njegoseva, svaka cast za komentar! Bio sam tamo i ako se oni ponose tom ''drzavom'', neka ih, ali zato svi hoce nas pasos, a njihova bajna ''drzavica'' moze da im izda dokument koji je validan koliko i onaj koji ja izbacim na kucnom shtampacu! Nismo ni mi cvece bogami,ali cinjenica je da su teritorije na kojima zive Albanci oduvek bile poslednja rupa Evrope, tako je i danas i uvek ce i biti !!!

Vito Raski

19.08.2010. 19:01

Ne vidim razlog da se ljutimo na pojedine izjave onih iz nama "prijateljski" raspolozenih drzava,jer sve sto,nesto"lepo",prozbore o nama znamo da je to,eto,samo zato sto daju izjave srpskim novinama.Ako se,kojim slucajem,domognete stranih novina i u njima nadjete komentare istog "analiticara", po pitanju Srbije (uopste) videcete da su to dve razlicite licnosti u istom telu.Prema tome, ako vec obican covek u Srbiji poznaje njihovu retoriku, zasto to ne spoznaju novineAh,da,tiraz je u pitanju.

Naz

20.08.2010. 13:53

@Djole - To je glupo uporodjenje,Turci su dosli i otisli,Albanci su uvjek bili tu i tako ce da bude dok god ima zivota na ovoj planeti.

Biljana

21.08.2010. 00:13

@Djole - Albanci pocinju da se naseljavaju na Kosovo u vreme velikih seoba Srba u 17 i 18 veku kada su naselili njihova ognjista .Njihov broj se povecao za vreme Drugog svetskog rata kada je sa prostora Kosova i Metohije proterano 100 000 ,a pobijeno 10 000 Srba. Posle rata komunisticke vlasti su sprecile povratak Srba i Crnogoraca na Kosovo i Metohiju,a dozolile naseljavanje Albanaca iz Albanije koji su navodno bezali od terora Envera Hodze.Rec Metohija potice od reci metoh sto znaci manastirsko imanje.

Miki

21.08.2010. 19:42

@Djole - Nisu Albanci uvek bili tu. To je vasa ''ilirska'' propaganda, u koju ionako niko osim vas ne veruje. Postoje vrlo jasni dokazi, sve se to lepo zapisalo, samo sto vi ne citate! Vi ste u Albanskim planinama dugo, to stoji, ali sa Kosovom veze imali niste! Pa i Skadar je bio stari srpski grad vekovima i vekovima, a sad nas je tamo par hiljada...Bio sam skoro u Dagestanu, i potpuno se uverio u teoriju da su Siptari poreklom odatle. Isti izgled,ples, ponasanje, ma sve...Neverovatno!

ardi

25.08.2010. 12:24

@Djole - e pa miki da vam kazem da sam bio u rusiji, a rusija je do japana, pa vi srbi ste isti ko rusi i imate poreklo odatle i to verovatno, i vasi istoricari to priznaju, oni isto tako kazu da su Albanci (vasi siptari) su bili tu kao najstariji narod u balkanu sa grcima, a ono sto kazes da skadar je bio srpski grad vekovima i vekovima, na koje bre vekove pricas pa kada ste vi dosli sve ste okupirali pa onda gradili crkve, ma nemoj ti to, nismo vise slepi i gluvi, znamo sta radimo i to kako god hocete.

gashi

21.08.2010. 10:18

Siniša I ja tebe pozdravljam .Ali nemoj preterajavati.svojim nebulozami.jer ti ne pašu.idemo poredu EL.ko ne plača je nema .posebno ako to traje više godina. Albanke se ženejo u Srbiji ..tamo nema crnca.Srbia sto god napred .???znaš to je priča o Nepričavi gde vaš ministar..Mrkonjič zaore Livadu za100 € i na TV več imate deset, Klm.Autoputa.znaš Siniša sve što imate u Srbija je od SFRJ. I ništa više.

Ja Sandzaklija

21.08.2010. 13:47

naravnoo da se crtaju granice za ponosni i silni Sandzak i Vojvodinu slazem se treba da se crtaju pozdravljam strucnjaka za crtanje granica i veliku mocnu Ameriku

Dragan

21.08.2010. 14:09

Ja mislim ovako: Nije dobro sto su oteli Kosmet ali je dobro sto se mi u ovom momentu otkacismo od siptara.Da su ostali stalno bi nam visio neki Solana na vratu pa bi imali sigurno dvadesetak njih kao poslanici, pa ministri, savetnici. Pogledajte malo dole prema Makedoniji tamo su majku rasplakali makedoncima al im nista ne mogu. Ima ih pola u vladi poslanika koliko hoces a nista ne rade osim sto rasturaju i stalno nesto traze.Uostalom i od ove tvorevine na Kosmetu nece biti nista .

Miki

21.08.2010. 19:36

@Dragan - U pravu si Dragane. Najbolje sto moze da nam se desi je da ne budemo ni u kakvom kontaktu sa Albancima, ja mislim da bi trebalo da dignemo zid, ali to nama ne bi dozvolili, to moze samo Izrael da radi...Gde god oni zive, sve su opustosili, sad Grcku o jadu zabavise...Mi treba da se ujedinimo sa bracom iz Republike Srpske, i to ce biti drzava iz snova, od naseg naroda i sasvim dovoljno veliki prostor za nas, za sva vremena...I to treba da uradimo pa svaku cenu! To je makar moje misljenje.