Pustite me da radim

D. MILINKOVIĆ

17. 08. 2010. u 20:57

Milutin Mrkonjić, ministar infrastrukture o kritikama da se ne gradi predviđenim tempom: Neka ”lete” glave kad prođu rokovi

ZADOVOLjAN sam rezultatima na Koridoru 10. Da li je moglo više? Uvek može! Ali, pustite me već jednom da radim. Glave, ako bude trebalo, neka ”lete” kada prođu rokovi!

Ovako Milutin Mrkonjić, ministar infrastrukture, odgovara na napade da opet daje rokove koje ne poštuje i da se mašine na pompezno otvorenim deonicama gase čim se isključe kamere.

- Neka me napadaju koliko hoće, sto puta ću ponoviti: Srbija je ubedljivo najveće gradilište u Evropi. Umesto da svi stanu iza nečega što je nacionalni, državni interes, iz mutne vode izranjaju dnevno-političke šićardžije, koje zarad sitnih poena kritikuju i minimiziraju ovaj veliki posao i ogroman uloženi trud.

* Ali, činjenica je da na autoputu Beograd - južni Jadran, kod Nepričave, nema ni mašina ni radnika, a kada se pre dve nedelje otvaralo gradilište sve je vrvelo od mehanizacije. Da li je bila greška što ste izveli mašine samo na jedan dan?

- Ma koji jedan dan. Tamo se punom parom radi skoro dva meseca.

* Slike, ipak, govore drugačije...

- Koje će mašine biti na terenu zavisi od vrste radova koji se izvode. Na konstrukciji mosta, koji je na tom delu, radi se već mesecima u fabrici betona u Užicu, a poslednjih desetak dana obavljaju se pripreme za postavljanje stubova. Zato u ovom momentu tamo nema 20 bagera i buldožera, jer i ne treba tu da budu.

* Mnogi kažu da ovakva objašnjenja zvuče neubedljivo...

- Neka kažu. Umoran sam više od objašnjavanja i odgovaranja neznalicama i mutivodama. Ovde se sve izvrće zarad dnevnog političkog profita. Na primer, umesto da javnost pozdravi nedavne posete predsednika Tadića gradilištima, jer je to podrška našim graditeljima i nacionalnom trudu, i njega su sačekale kritike.

* Jesu li vas zvali predsednik, premijer ili partijski šef da pitaju šta se događa i da li su radovi na Koridoru 10 stali?

- Nema potrebe, oni znaju kako stvari stoje i da će rokovi biti ispoštovani.

* Ko su te šićardžije koje, kako kažete, napadima na vas prikupljaju političke poene?

- Ima nedobronamernih u opoziciji, ali i u vlasti. Ali ne bih o imenima. Sve koji tvrde da Mrka priča bajke pozivam da stave šlem na glavu i izađu na gradilišta.

PUTARINE NEĆE POSKUPETI * IZ ”Puteva Srbije” ponovo stižu zahtevi da se cene putarina dignu za 11 odsto. Da li će Vlada dati ”zeleno svetlo” za to? - Ne. Vlada je oko toga jedinstvena - nema poskupljenja! Naše cene moraju da budu na nivou onih u regionu i oko toga nema pregovora.

* Koja gradilišta? Najavljivali ste da će ove godine biti ”napadnut” praktično ceo Koridor 10, sezona se bliži kraju, a radi se samo na nekoliko kilometara...

- Opet netačno. Radovi, u različitim fazama - od tendera do izgradnje - započeti su na 230 kilometara Koridora 10: na severu 130, na istoku 40, a na jugu 60 kilometara. Do kraja godine, tvrdim, završićemo 130 kilometara.

* U slučaju Nepričave kritikuju vas i da su radovi započeti pre izvršene eksproprijacije?

- Na tome se radi sukcesivno, i na Koridoru 10 i na autoputu južni Jadran. Ne možemo nešto na čemu se decenijama nije radilo da završimo preko noći.

LINIJA ZA ZAGREB
* HOĆE li uskoro biti konkretizovane priče o otvaranju avio-linije između Srbije i Hrvatske?
- O tome pregovaraju ”Jat” i hrvatski avio-prevoznik. Međutim, kako sada stvari stoje, teško će se tu postići ekonomska računica koja će biti isplativa.

* Zameraju vam i što ste deo sredstava, namenjenih radovima na Straževici, preusmerili na ”Jat”. Zašto ste doneli takvu odluku?

- Za projekte na Koridoru 10 namenjeno je sedam milijardi dinara, od čega je pet odsto, odnosno oko 350 miliona preusmereno na 15 gradilišta u zemlji i oko 50 miliona za ”Jat” jer je to bilo najhitnije. Ali, za Straževicu je ostalo 650 miliona dinara, što je sasvim dovoljno za prvu fazu.

* Najavili ste i da će do početka oktobra biti postignut dogovor o modernizaciji barske pruge...

- Da, oko toga su se dogovorili predsednici Srbije i Crne Gore, prilikom nedavne Tadićeve posete Podgorici. Radovi na revitalizaciji, prema urađenoj studiji naših i italijanskih stručnjaka, koštaće oko 337 miliona evra, a ne fantastične dve milijarde, kako neki tvrde. Od toga će 198 miliona evra obezbediti Srbija, a 138 miliona Crna Gora.

* Šta je s ”Prokopom”, koji ste ambiciozno najavljivali kad ste došli na mesto ministra?

- Nažalost, to stoji na mrtvoj tački. Para nemamo, sa Rusima pregovaramo, ali to ide baš ”kilavo”.

* Kako napreduju radovi na Gazeli?

- Vrlo dobro. Sve se odvija po planu i taj važan deo Koridora biće rekonstrusan kako je predviđeno.

* Koliko će ove godine biti uloženo u izgradnju infrastrukture u Srbiji?

- Samo na Koridoru 10 oko 950 miliona evra, što će našoj privredi omogućiti da preživi. Dobro smo se organizovali, obezbedili sredstva i radimo, a većinu poslova dobila su naša preduzeća.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (20)

miša

17.08.2010. 21:24

Zašto da lete glave?Pa zar nije dosta da "uvaženi građanin" Čume podeli par šamara!

Mishel

17.08.2010. 21:35

Ovaj čovek "gradi puteve" već 20 godina, a ni kilometar nije sagradio. Al' zato su on i njegovi kompanjoni napunili konta u švajcarskim bankama. Sad će on da krene, samo što nije.

Anoniman

18.08.2010. 00:25

Gospodine zelite da vas puste da radite. Zasto ne skrivate cifre koje su vam poverene?Zasto se ne predstavite i na objavite vas licni dohodak plus budzet silnoga novca gde mrak pojede dan. Vi izjaviste da zelite da vas puste da radite. Mi zelimo da saznamo ko vam daje pravo da ne prikazete na tv i radiju odakle pristizu sredstva i kolika su sredstva sa kojima vi raspolazete gospodine??Zasto ne objavite na netu budzetVeliki ste gazda sa novcem sirotinje.

Step

18.08.2010. 01:25

Mislim zaista da je Mrkonjic izuzetno upotrebljiv covek... Nazalost puno toga ne zavisi od njega.

Kad ce ta buducnost vise?

18.08.2010. 15:58

@Step - Ako je 'upotrebljiv' a mnogo 'ne zavisi od njega', zasto je pristao da bude marioneta? Lepo je sedeti u udobnoj fotelji, slikati se, zaradjivati novac nizasta. Koliko su izgradili za deset godina na vlasti, on i njegovi prethodnici? Uvek se prica o buducnosti, evo je sad ce, a ona nikad da dodje. Drzava zaduzena, a gde su pare otisle se ne vidi.

siulacija

18.08.2010. 01:38

Za koga i od kojih para? Gradi se na kredit. Kredit podize vlada srbije od MMFa a vracece gradjani srbije znaci gradi se parama gradjana srbije koji ce uz to sto ce vracati kredit sa kamatom placati debelu putarinu. Znaci srbijanci ce placati dok su zivi. Normalno bi bilo da grade strani investitor svojim parama i ubira putarinu u narednih 10-20 godina vec kakav se dogovor postigne a posle toga drzava postaje vlasnik. A tu milijardu godisnje uloziti u gladno glasacko telo.

mirce

18.08.2010. 06:01

Kad bi u Srbiji letele glave zbog rokova bilo bi "Ćele kula" da im se broja ne zna .

Sonja

18.08.2010. 11:30

@mirce - to si odlicno reko, ali nazalos niko od njih se neosvrce na kritike, njima je koza postala toliko debela da je presisala DJON........

despot

18.08.2010. 06:48

toliko si mnogo radio da si se najvise oznojio ispod jezika pa prema tome vreme je da odmoris malo vise dozivotno

igor

18.08.2010. 07:45

Sto jednostavno ne kaze koliko je km autoputa sagradio za poslednje dve godine, umesto sto nam prica bajke kako masine rade i grade, a svako moze da sedne u kola i vidi koje je pravo stanje stvari...

obrad

18.08.2010. 07:57

da li postoji neki plan sam bog zna, ova priča je užasno konfuzna, plahovitost, trošenje energije, ko je pričao toliko u Hrvatskoj i Madjarskoj o putevima, to se ekpresno izgradilo visokokvalitetno i niko nije ni primetio tu izgradnj. kod as se prave putevi za jednokratnu upotrebu, niko ne odgovara, stručnjaci isparili, mozgovi nestali, sve isprazno

koka

18.08.2010. 08:25

molim za objasnjenje zbog ceg se ne otvaraju yavrseni objekti nego pocetak gradnje sa slemovima i bez njih mislim da nas ne interesuju njihove zelje nego ono sto su uradili

Aleksandar

18.08.2010. 08:38

Pa cigance se bije dok ne razbije cup sta ima posle da lete glave, a puta nema!?

jug srbije

18.08.2010. 10:13

нешто не видим радове ка Македонији,свакодневно идем тим путем, давно је прошао март 2010 када су рекли да ће се радити, да ли неко други зна да гради путеве

Sonja

18.08.2010. 11:28

Mnogo izgradio, i to katastrofalno, ja sam licno pogodjena njegovom izgradnjom puta u Prokupackom kraju, napravio uzas mestanima. A prilaze im nije napravio, ostavljao dvorista fakticki u rupama podizuci nivo puta za po metar ipo, sada nam trebaju grdne pare da bi ulaze u dvorista doveli kako treba jer nemozemo da izlazimo iz dvorista zbog velikog nagiba, Vazno je da se krka i pije a posao neka ceka, i kad se radi onda fusarski. To je ono "Drži bure dok majstori odu"

Шумадија

18.08.2010. 15:26

Neka ”lete” glave kad prođu rokoviВаљда пре рока, друже Мрко?

CELO

18.08.2010. 17:20

Pre otprilike 15-tak godina na gradilištu pruge LO-VA Mrkonjić je montirao prugu oko 200m, dovukao lokomotivu i to je sve TV snimila i poslala u svet da se vidi kako se radi. Zaboravio je da skloni saobraćajne znakove koji se nalaze pored puta LO-VA, tj. putokaze na kojima piše "Železnička stanica".Pozivam medije koji su zainteresovani da odu na lice mesta i snime faktičko stanje, pa da vidimo šta će g-din Mrkonjić da kaže.Obucite odelo ministre, a ne da nosite majice kao balavac.

dobronamernik

18.08.2010. 17:38

bravo majstore ti si pravi sampion samo napred pusti te neke koji godina nemaju koliko vi radnog staza imate steta samo sto niste u zadnjih par godina vi bili na ovo mesto na koje ste sada jedna molba napravite zeleznicku prugu raska-novi pazar 20 kilometara molim vas jer na nas su svi zaboravili dodzu rucaju obecavaju i odu a obecanje malo sutra do novih izbora i sve tako milijarde novca se daju za uvoz tekstila a nase fabrike pod katanac cveta dabic uzice tekstilni kombinat raska novi pazar

Mitar Bekrija

18.08.2010. 18:39

Ma sta da te puste da radis; pa gradis autoput do Horgosa vec 15 godina i jos ga nisi izgradio. Ma ko te postavi tu gde jesi.

sandi

21.08.2010. 14:27

Šta da te puste da radiš ,misliš da puste zaštićene svekoke sa mašinama da asvaltiraju po Srbiji a mi pošteni građani bez posla da sedimo kući,jer niko neće da nas zaposli.