Dunav štedi novac
17. 08. 2010. u 11:10
Krenula prva barža na novoj transportnoj liniji Budimpešta - Beograd - Konstanca. Ušteda po kontejneru od 200 do 400 evra u odnosu na železnicu i drum
UVOZNICI i izvoznici od utorka robu mogu dopremati i otpremati i redovnom linijom Dunavom. Proradila je nova brodska veza Beč - Budimpešta - Konstanca, koju je pokrenula pomorsko-rečna agencija “Jugoagent” u saradnji sa austrijskom kompanijom “Helodžistik”. U utorak je put Konstance krenulo deset natovarenih kontejnera, a barža će ka rumunskoj luci, ali i Budimpešti ići jednom nedeljno.
Prednost rečnog transporta je pre svega u ceni. U “Jugoagentu” kažu da će oni koji se opredele za njihovu liniju, u odnosu na transport do ili od Kopra, koji je alternativa - uštedeti. Ako su robu od Slovenije prevozili drumskim saobraćajem, ovako će uštedeti od 300 do 400 evra po kontejneru. U odnosu na železnički transport do Kopra, troškovi Dunavom do Konstance, su od 100 do 200 evra manji po kontejneru.
PRVA sledeća barža iz Budimpešte će krenuti 20. avgusta, iz Beograda 24. avgusta, a u Konstancu će stići četiri dana kasnije. Planirano je da iz Budimpešte brodovi kreću svakog petka, iz Beograda svakog utorka, a u Konstancu da stižu svake subote. Iz Konstance nazad bi trebalo da kreću svake srede, u Beograd da stižu osam dana kasnije - četvrtkom, a u Budimpeštu - ponedeljkom.
- I Kopar i Konstanca su takozvane čvorišne luke. Dobro su povezane sa najvećim svetskim lukama, ali i kopnena saobraćajna mreža do njih je dobra - objašnjava Ivan Jakšić iz Privredne komore Srbije. - Nasuprot njima su takozvane fid luke, one su manje i služe kao veza do čvorišnih luka. To je Luka Bar. U tom slučaju pretovar, koji je neophodan, poskupljuje transport. Konstanca nam odgovara jer je transport do nje jeftiniji nego do Kopra. Rečni i uopšte vodni transport spada u najjeftiniji vid transporta. Zahteva najmanje energije.
Iz Konstance bi već 25. avgusta trebalo da krene od 15 do 20 kontejnera sa robom iz uvoza. Iz Beograda bi svake nedelje trebalo da kreću po četiri barže sa 144 malih ili 72 velika kontejnera. U “Jugoagentu” očekuju da će, ako krene privreda, do početka naredne godine biti popunjeni kapaciteti. U planu je da se početkom sledeće godine na liniju priključi i Vukovar, a krajem godine i austrijske luke Ens, Krems i Beč.
Aleksandar
17.08.2010. 13:56
Koliko je vodostaj ispravan ukoliko nastane nestašica pravilnih padavina ?!
Komentari (1)