Lađevci: Prvi let idućeg leta
15. 08. 2010. u 20:58
Vojna vazdušna luka kod Kraljeva sve bliže civilima i privredi. Preuređenje ”Lađevaca” u ”Moravu” koštaće 2,5 milijarde dinara
Ako sve bude u skladu s najnovijim odlukama, planovima i obećanjima, na koje se čeka već celu deceniju, sa vojnog aerodroma ”Lađevci” kod Kraljeva, koji je sagrađen 1965. godine, prvi civilni avioni poleteće - idućeg leta.
To je 2. avgusta, na proslavi Dana roda avijacije Vojske Srbije, obećao i ministar odbrane Dragan Šutanovac. I, to baš u 98. avijacijskoj bazi u Lađevcima, selu između Kraljeva i Čačka međusobno udaljenih tridesetak kilometara, tek nešto udaljenijeg Kragujevca.
Inače, Vlada Srbije je , uz saglasnost Ministarstva odbrane, prihvatila inicijativu o konverziji ovog vojnog aerodroma u civilni. To će, kako se procenjuje, koštati oko 22 miliona evra (2,5 milijardi dinara).
Tako će se, u skladu sa inicijativom pokrenutom još 2001. godine, vazdušna luka u Lađevcima ”podeliti” na dva dela - vojni aerodrom ”Lađevci”, i civilni koji će se zvati ”Morava”, po reci koja protiče u neposrednoj blizini.
Inicijativi Kraljevčana, koju su najpre podržali Čačani i Kragujevčani, u međuvremenu se pridružilo još osam gradova i opština iz četiri okruga - Novi Pazar, Raška, Ivanjica, Lučani, Gornji Milanovac, Knić, Vrnjačka Banja i Trstenik, na čijem području živi oko milion stanovnika. Uz pomoć američke agencije USAID, oni sada zajednički finansiraju i studiju o izvodljivosti, čiji se završetak očekuje krajem ovog meseca.
- Vlada Srbije je 17. juna ne samo usvojila zaključak o konverziji aerodroma ”Lađevci”, kao projektu od nacionalnog značaja za avio-saobraćaj, već je donela i plan aktivnosti koji će se realizovati po fazama, u skladu sa investicionim programom i finansijskim sredstvima - pojašnjava Mateja Mijatović, načelnik Raškog okruga.
Prema tom planu, za koji je Vlada već obezbedila 400 miliona dinara - pola iz NIP, a pola iz dela dobiti Aerodroma ”Nikola Tesla” za ovu godinu - 200 miliona biće uloženo u plansku i tehničku dokumentaciju, pripremu zemljišta, uređenje poletno-sletne staze, energetski blok i prateću infrastrukturu. Druga polovina, od još 200 miliona, biće uložena u izgradnju putničkog terminala sa pristanišnom platformom i spojnicama.
Uz novi kontrolni toranj čija izgradnja počinje uskoro (stari je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine), aerodrom u Lađevcima, i ovakav kakav je, može da prihvati kargo i putničke avione veličine B-737 i A-320. Sa produženjem poletno-sletne staze za 300 metara, odnosno na 2.500 metara moći će da sleću i daleko veće letelice, koje željno očekuju i meštani, i (poljo)privrednici, i turistički poslenici celog ovog kraja.
VOJSKA - ZADOVOLjNA
- IMAMO najmanje dva razloga da budemo zadovoljni ”podelom” aerodroma sa civilnim vazduhoplovcima. Prvi dobar razlog je sve ono što, kao građani Srbije, dobijamo korišćenjem ovog aerodroma u civilne svrhe, a drugi je što ćemo i mi imati bolje uslove za rad na aerodromu - kaže pukovnik Dejan Joksimović, komandant 98. avijacijske baze u Lađevcima. On podseća da je ministar Šutanovac najavio i konverziju vojnih aerodroma u Batajnici, Kovinu i Ponikvama.
Goran Kosanovic
16.08.2010. 13:26
Znaci da cemo uskoro moci od Batajnice do Surcina avionom. To je dobro jer je stari put u katastrobalnom stanju, u rupama sa dubokim nehumanim jarkom na celoj duzini, neosvetljen, uzan ... opasan...A autobus 73 neredovan i uvek krcat. Avion je svakako bolji. I Koridor nije los. Samo je malo obilazi prigradska naselja. Lokalni putevi nisu vise nas nivo.Aerodromi nemaju alternativu!
Komentari (1)