Nova taktika - veto

P. V.

13. 08. 2010. u 20:59

Srbija će, čak i ako izgubi u GS UN, nastaviti bitku za Kosovo preko uporišta u SB. Rezolucije SB su obavezujuće, a rezolucije GS imaju više moralnu snagu

AKO srpska rezolucija doživi poraz u septembru na Generalnoj skupštini UN, Beograd i dalje neće odustati. Plan je okrenuti se Savetu bezbednosti, gde se može računati na podršku stalnih članica Rusije i Kine, koje su ”naoružane” pravom veta.

Prema našim izvorima među srpskim diplomatama, neizglasavanje rezolucije koja je podneta u Njujorku, bila bi samo još jedna izgubljena diplomatska bitka, ali ne i rat. Jer, za razliku od rezolucija GS UN koje su savetodavnog karaktera, odluke SB UN su obavezujuće.

NIŠTA NIJE FATALNO
ČAK i ako naša rezolucija ne prođe na GS UN to ne bi bio apsolutno nikakav hendikep u nastavku diplomatske borbe za KiM - rekao je za ”Novosti” Radoslav Stojanović, profesor međunarodnog prava: - Teško je očekivati da jedna država dobije većinu u GS UN, tako da na to zasedanje ne treba uopšte gledati fatalistički. GS donosi samo preporuke i Srbiji ostaje SB UN gde će moći da zaštiti svoje interese.

Praktično, sve dok je na snazi Rezolucija 1244 SB UN koja garantuje teritorijalnu celovitost Srbije, Beograd će imati uporište i, kako je to šef diplomatije Vuk Jeremić rekao - ”sigurnu luku” za odbranu svoje pozicije prema Kosovu i Metohiji.

Zbog toga zvanična Srbija pre bira da joj rezolucija ne prođe na GS UN, nego da je povuče ili promeni pod pritiscima EU. Jer, tumače naše kreatori spoljne politike, svako odustajanje od pregovora o svim pitanjima sa kosovskim Albancima moglo bi u spoljnoj politici da se protumači i kao odustajanje od KiM. Tako bismo i zemljama koje su na našoj strani poslali poruku da i sami smekšavamo pod pritiscima, što bi povuklo za sobom lavinu priznavanja nezavisnog Kosova.

Strategija Beograda je da ostane dosledan u svojoj politici jer se procenjuje da će jedino tako, i u slučaju poraza u GS UN, sprečiti dalja priznavanja i sačuvati sigurnu podršku Moskve i Pekinga u SB UN.

Profesor međunarodne politike Predrag Simić pojašnjava za ”Novosti” da bi poraz Srbije u GS UN, ipak, imao odraza i na konstelaciju snaga u SB UN:

- Rezolucije SB UN su obavezujuće, a rezolucije GS imaju više moralnu snagu. Međutim, ako bi srpski predlog doživeo neuspeh, Rusija bi bila u politički težem položaju jer bi morala da se konfrontira sa većinom. Ali, činjenica je da bi Moskva i dalje imala pravo veta na svaku odluku.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (66)

amstel

13.08.2010. 21:41

Pa i Albanci imaju uporište u Savetu bezbednosti, štaviše oni tamo imaju tri saveznika spremna da ulože veto na bilo koju odluku koja bi išla na štetu Kosova. Ako je Savet bezbednosti ”sigurna luka” za Srbiju, zašto onda Srbija ne pokuša da progura neku rezoluciju koja će nedvosmisleno ići u našu korist?

Davor (Osijek)

13.08.2010. 22:56

@amstel - Albancima veto ne koristi ali Srbiji zato koristi! Jer Srbija ima rezoluciju SB UN-a br. 1244 koja Srbiji garantuje celovitost, barem formalno-pravno. Dakle Srbiji odgovara postojeće stanje u SB UN-a (dakle rezolucija 1244) a Albancima treba promena. Ali ta se promena rezolucije 1244 ne može dobiti bez saglasnoti Rusije i Kine.

Dragan BG

14.08.2010. 01:14

@amstel - Bravo decko,odlicno si to razumeo,ja cu samo malkice da se nadovezem na tvoj odlican komentar.Naime,postavlja se odmah sumnjivo pitanje: Zasto Albanci traze promenu rezoluciju 1244 ako su toliko sigurni u svoje legalno pravne postupke.Odgovor je da su oni indirektno priznali neegalnost njihove rezolucije o samozvanoj Republici Kosova.hocu jos da dodam da nigde Amerikanci nisu ostali vecno pa nece ni na delu Srbije.Izvuci ce jedan deo resursa i otici ce dalje,to ova Siptarija ne razume.

kamer

14.08.2010. 07:57

@amstel - a za šta koristi srbija nijedna rezulucia ne grantuje ništa jer sad kosovu su priznali 69 najače zmle sveta.A švacarska nema još 10 god daje član UN,pa ni Kosovu ni toliko bitno,Ova stanje nikome ne odgovara pogotovo građanima mi spaštamo mislim sobe strane.

Cygnus

14.08.2010. 10:42

@amstel - Upravo tako, Davore iz Osijeka. Sve dok Rusija i Kina, a zaista mislim da nema sanse da menjaju misljenje iz milion razloga, budu podrzavali Srbiju, Kosovo i Metohija NIKAD NECE BITI SAMOSTALNI. Bice to teritorija koja nece biti ni clanica UN i shodno tome ni mnogobrojnih svetskih organizacija, za koje treba koncenzus. Sto pre to shvate, Siptarima ce biti lakse. Jer, nadati se da ce Amerika, ciji se interesi menjaju (Bin Laden ok, Bin Laden terorista) uvek svirati iste note je suludo.

kamer

14.08.2010. 21:00

@amstel - Ja se slažem imate plus od mene jasam svetsko dete preko 20 god,po svetu 7 god po RSFj studirao turizam za mene nacionaljizam i patriotizam i politika su samo reči laži.jer volim llepo i komotno da živim,a dok nema dobar i siguran život moj komšija i ostali neće sigurno ni moja porodica,to se videlo kad gledamo u nazad 20 god.a ja se zahvalujem VN što nam pruži priliku za komentare bez obzira koliko se slažemo.Bole je 10 go.pregovore nego 10 dana ratovati

BARELI

13.08.2010. 21:41

Zaista je interesantno , ako Srbioja dozivi poraz , to nije nista. Ako pobedi , sto bi to znacilo?Znaci ne racunamo da postoji jos jedna strana!.....

pekar

13.08.2010. 22:15

Nista ja vas Srbe ne kontam. Mozda grijesim ali zar vas nisu Kinezi i Rusi izradili na glasanju u Haag-u zadnji put.

Dragan BG

14.08.2010. 01:02

@pekar - Pekar ispeci pa reci,trebalo bi da znas da je od 15 nekih sudija 9 bilo iz zemalja koje su priznale nezavisnost KIM,tu je isto radio sistem glasanja ali odluka kaze da u rezoluciji 1244 nigde ne pise da je zabranjeno donsiti rezoluciju o samoproglasenju.medjutim,jako dobro stoji u toj istoj rezolucji 1244 da je kosovo i Metohija sastavni deo Republike Srbije.Eto,probaj da skontaaas,ba!

Cygnus

14.08.2010. 10:37

@pekar - "Grijesis" i "ne kontas". Bolje je biti "izradjen" od prijatelja, nego potpomognut od neprijatelja. Ukljucujuci i tebe. Imas svoje sajtove, pa se tamo cudi. Sto se Srba i Srbije tice, dok je Rusa i Kineza ( a to je, mora se priznati VELIKA podrska), srpska stvar nece propasti. A prvu priliku koja nam se ukaze, kada svetski policajac ne bude ono sto danas jos jeste, cemo iskoristiti na najbolje poznat istorisjki nacin ispravljanja nepravdi - silom.

Dragan

13.08.2010. 22:25

SRBIJA pred GS UN pokusava da obezbedi vecinu, kako bi se zapoceli pregovori. Naravno ako se tu ne posigne vecina, dalji pregovori ce se voditi kada se steknu uslovi za to. A moguci rizici bi bili sledeci:- zahladnjenje odnosa sa Zapadom- odlaganje EU integracija- itd.Svako normalan bi se upitao, da li mi imamo kapacitete za sve ove rizike?Ako ih nemamo, onda bi to bila opasna greska !!!

Ljubomir

13.08.2010. 22:25

SRBIJA CE APSOLUTNO POBEDITI U GSUN !!.Ali sta to vredi,kada nikakvo resenje ne postoji,izmedju Beograda i Pristine?!.Mozda je bilo bolje voditidijalog sa Albancima,nego trcati po svetu za necim sto je neracionalno!!.Status kvo je apsolutno neodrziv,da ne govorimo o statusu kvo ante ili jos jeapsurdnije govoriti o stasu kvo ante belum.Kosovski mozaik ne slaze Srbija,nazalost,i sve kockice koje Ona zeli postaviti, NE PASU !!. Treba sto pre poceti sa medjusobnim dijalogom !!!.

Stefan

13.08.2010. 23:08

@Ljubomir - Slazem se, ali dijalog sa albancima je jedino moguc kada ima ameri to narede. Inace vrba ne radja grozdje. Poz optimisti.

Ratko

14.08.2010. 11:37

@Ljubomir - Sa teroristima se ne dogovara. Teroristi ce bit unisteni od Zagrebiji preko Kandaharajewo i CG do Pristine!

Cinic

13.08.2010. 22:37

Vodeci pravac u forenzicke nauke, karakterise nacin misljnja koji se sastoji u tome da apstraktne odluke filtrira, i ima postepen uticaj na konstelaciju snaga SB .

nislija

13.08.2010. 22:40

Kada citam ovaj tekst imam utisak da ce se posle poraza u GS UN opet sastati Skupstina Srbije i doneti rezoluciju o nastavku vladanja Srbijom. Ova prica je za malu decu i kostace gradjane Srbije, osiromasicemo a onda zna se kao i kod Milosevica potpisuj sve sto ti nude. Ovo mi lici na ono kad je Cobi u Vojvodini pronasao naftu i svetu saopstio EUREKA.

NB

14.08.2010. 09:06

@Srdjan - Dosta vise sa tim glupostima i prizivanjem rata, molim Vas! Ako Vam je do rata, zasto lepo sada ne uzmete pusku i prvom prilikom, onako "patriJotski", odete na Kosovo i ratujete za "nacionalnu stvar"? Sa Kosovom treba sto pre zapoceti tehnicke pregovore zarad boljeg zivota Srba u toj drzavi (koja realno nije vise pod jurisdikcijom Srbije), od "borbe" za teritorije nemamo nikakve koristi. Moramo se okrenuti saradnji sa SAD i EU i sto pre uci u NATO. To je jedino resenje.

Sheqet

14.08.2010. 09:23

@Srdjan - Srdjane ja ne djelim misljenje nikako stobom. U ratu ima samo porazeni....ali pamti da nemozes biti toliko siguran da ces vratiti nesto ratom....drugacije su vrijemena sada na R Kosova....Ja sam protiv rata...do sada izgubio si 4 rata druskane.

Spasa

13.08.2010. 23:23

Samo ratom se moze vratiti Kosovo.Zbog toga trebamo da se vojno ojacamo a ne da ,kao sada,unistavamo VS.Neko ce reci da rat treba izbeci.Da,ali ako druga strana ne zeli mirnim putem da se vrati gde i pripada onda treba postupiti na isti nacin na koji su i oni postupili da bi postali "nezavisni".Proterati sve siptare koji nisu sa Kosova tamo odakle su i dosli jer nisu nasi drzavljani.Dakle, milom ili silom.Vrsiti odredjene pritiske da se okupatorska vojska iz "Bond" baze iseli sa nase teritorije

Ratko

14.08.2010. 11:35

@Spasa - Moze i bez rata. Srbija je u regionu toliko jaka da je stalno ucenjivaju gde mogu. Te jacine drzave se ne koriste zbog domacih tajkuna koji koce i blokiraju svaki razvoj jer su licno u odlicnoj poziciji. Problem u Srbiji imate pravo da jednoglasnost bez militarizacije Srbije nema! Znaci rat da, ali prvo unutrasnji koji ce osloboditi jos vece snage i otvorti nove opcije. Dok Srbija nema oruzje za masovno unistavanje npr. vakumbombu predlazem asimetricko ratovanje uz garancije drzave za imunitet

Bik koji sedi

14.08.2010. 12:14

@Spasa - Mani se rata dečko..., mani se proterivanja..., ovako vrele nebuloze, samo me uveravaju da si dobro nafiksan..., ili bi da povratiš imovinu koju si svojevremeno prodao, kao tvojim neprijateljima, po ceni 5-6 puta, većoj od realne pa sad iz debele zavetrine huškaš..., a sad braćo napred, a ja ću polako ili nikako za vama.

lukijan mušicki

13.08.2010. 23:30

Realnost makar koliko TEŽAK za nas moramo prihvatiti,KIm više nije u sastavu Srbije.Rukovodstvo Republike mora da se okrene na povećanju životnog standarda u Srbiji,to treba da bude GLAVNI nacionalni interes-

2fast

13.08.2010. 23:42

Ma treba se uzdati u Rusiju i Kinu. Oni se bore za Srbiju do zadnje kapi srpske krvi. Primjer Bogoljub Karic, ne isporucuju ga Srbiji. Cak nece da se udostoje da nam odgovore ima li azil ili ne. Ako Amerikanci ne prime dalaj lamu Kina ce priznati Kosovo itd Na srbima je da se odluce hoce li dati guzice Rusima ili zapadu. GASPROM nas gazi kako hoce. Znaci zivjela Republika KiM. Moramo se brinuti da budemo dobri sa njima jer nam mogu pomoci kod Amera i prijatelja iz I svj. rata Francuza i Engleza

Jovan

14.08.2010. 00:11

Dakle... Kada jednom, usled politike ove Vlade, i SB UN prizna Kosovo i promeni postojucu rezoluciju i kada ist ''drzava'' dobije stolicu u OUN, nasa vlast ce da prica da imamo i dalje sanse...Dokle vise?

dusan

14.08.2010. 01:04

ekonomija u slobodnom padu, mladi bez posla a politicari se uhvatili kosova samo da narod ne vidi kako nista ne rade kako bi poboljsali situaciju u zemlji. Kako bi oni da povrate Kosovo mirnim putem ako to Albanci nece- objasnice im kako smo ekonomska velesila i da ce im zivot biti sto puta bolji sa nama. Mislim da je krajnje vreme da se okanemo Kosova i da se okrenemo privredi i radu - tek tada ce i Srbi a iAlbamci imati bolji zivot a granica i onako nece biti za koju godinu.

milos

14.08.2010. 11:45

@dusan - lako je tebi da kazes da se srbija odrekne kosova i da se okrene privredi,ali sta ja da kazem i 400.000 srba koji su izgubili sve,bilo bi lepo da se ja i ti menjamo da ti dodjes i zivis u prihvatnom centru u 7 kvadrata sa porodicom

Ratko

14.08.2010. 12:00

@dusan - Prica je o povratka teritorije. Ovako se i cudim nekim pricama o dijaloga. Sa koga pricati? Dijalog jedino sa okupatorskim silama posle neutralizacije uticajnih manjina u Srbiji. Nemoze i nemora Srbija pricati sa Marsijancima o povratka vojske Srbije.

Dejan

14.08.2010. 02:14

Uzalud se nadamo.Rusija i Kina nam nisu pomogle ni ranije kad se ratovalo za to Kosovo.Obećavali su nam razno naoružanje i ostale gluposti devedesetih,a u Savetu Bezbednosti su posle uvek bile uzdržane,što će i sada uraditi.Mali smo mi zalogaj, da bi im bili ukusni...Neće oni uložiti veto niti ništa slično.Najviše što će uraditi je da neće glasati i kao time će pokazati da su uz nas, a to nam ništa ne pomaže,čak suprotno...

bosanac

14.08.2010. 12:10

@Dejan - Ko je "obecavao" ?Gde si to procitao to obecanje osim u stampi ovde u Srbiji ?. Kada i gde je neki Rus ili Kinez to ZVANICNO rekao.?Secas li se ptice o Teslinom "eliptonu" i trabunjanja nase stampe o tom "tajnom oruzju" ?? Vesti treba citat uvek iz vise medjusobno nezavisnih izvora.Najbolji primer za to je Bosna jer ako citas vesti iz RS, u Federaciji je sve crno, a u RS med i mleko, ALI ako odes na vesiti iz Fedreacije obratno je Zato ili citaj i jedne i druge ili nemmoj citati ni jedne.

dragan

14.08.2010. 03:08

DA PODSETIM ONE KOJI NE ZNAJU:Tajvan je 1945.bio jedini predstavnik predstavnik Kine u UN,cak i clan Saveta bezbednosti.Ali,kad su se promenili uslovi,1971.godine,i pred zalaganja USA i comp.-preko 60 % clanova GENERALNE SKUPSTINE (da!)je svojim glasovima IZBACILO Tajvan iz UN,na cije je mesto dosla Narodna Republika Kina,a potvrdjeno je da je Tajvan deo Kine!Zar i mi ne mozemo cekati dalju promenu ekonomsko-politickih prilika,paresiti problem? Dragan

goran

14.08.2010. 13:26

@dragan - da podsetim Dragane koliko kineza zivi u kini a koliko na tajvanu. e, pa kada nas Srba bude koliko kontinentalnih kineza, Kosovo ce sigurno biti nase.

savo arizona

14.08.2010. 06:06

Pekaru razlika je u tome sto Rusi i Kinezi nisu bombardovali Srbiju R Srbsku i Srbsku Krainu.Rusija i Kina nece priznati Kosovo Republjik sve dok ova podanicka vlast sama to ne ucini,a vrlo je moguce.Ova vladajuca elita zavrsice sve sto im naredi Srbski neprijatelj,sve ce podpisati za propast Srbije.Kad budu zavrsili posao onda nastaje bjezanija u zemlje za koje su obavljali zadatak,zivi bili i na zalost Srbsku vidjeli.

despot

14.08.2010. 06:37

i sta nam je ostalo na kraju?-normalno ruski veto-toliko o uspesima ove tzv vlade i njenim priajateljima sa zapada i taktici uvlacenja u ....-ova izdajnicka vlast treba da padne odmah jer ima nagovestaja da ce da izvrsi pritisak na kinu i rusiju da ne uloze veto i dozvoli da tzv kosovo postane clan ujedinjenih nacija

stranac

14.08.2010. 07:42

Pa sve je vec dogovoreno, zar ne vidite. Srbija kao ide svuda i buni se i svuda gubi i na kraju albanci pobedjuju. Zar zaista ne vidite da Vas Tadic laze vec godinama kao i njedov amerikanac Jeremic. Dokle ce te ljudi da budete naivni? Jadni oni ljudi tamo na Kosovu kao i ta sirotinja u Srbiji koju svakog dana sve vise osiromasuju.

Radomir Pavicevic

14.08.2010. 09:36

Boze kako smo mi pametna nacija. Sada svi znamo da kritikujemo Jeremica i Tadica zato sto brane i vrse svoje ustavno i moralno pravo.Nije izgubljeno kosovo dok se god budemo borili za njega. nije ceo svet tih 60 drzava koje su ga priznali radi svojih interesa. Svet je i Rusija Kina,Indija Brazil, Spanija i 80% covecanstva koje nijesu priznale kosovo.Srbija mora samo da bude strpljiva i nikakve dobrosusedske odnose sa siptarima, molice oni da se vrate u Srbiju. Shvatice da su sada u ropstvo

Moris

14.08.2010. 10:40

Vatajte se Rusije i Kine , bezite od amerikanaca koji vas lazu da ce da vam pomognu , a ovamo teraju Kosovo u nezavisnost i stete Srbiji. Samo Rusija i Kina Srbiju spasavaju. Inace ode Kosovo u Albansku federaciju...

devič

14.08.2010. 11:29

ostaje samo pogodna podela. Negde od Deviča pa sve na sever. Sve ostalo su rodoljubive priče.

Gradjanin

14.08.2010. 11:31

Sa kojom drzavom da ratujemo, za sada nepostoji drzava koja je u nekoj nesuglasici sa Srbijom, jedino da se ugusi buna.

despot

14.08.2010. 11:38

siguran sam da ce ova tzv vlast da izvrsi pritisak na delegaciju rusije da ne stavi veto i da ce tzv kosovo da dobije stolicu u ujedinjenim nacijama ,da bi se ova tzv vlast pravdala da su oni sve ucinili ali da navodno nije moglo a onda ce silovito da napreduju prema nirvani zvanoj eu-e to je istina ,zabole tadica za kosmet

Pissed Off

14.08.2010. 11:53

Ha! Ha! Ha! Ha! Računati na veto Kine i Rusije,a stalno lizati zadnjicu Amerike i Evrope??? Ne ide,stvarno ne ide.

Dragan,BGD

14.08.2010. 12:29

Sizifova posla,samo sto je Sizif uspeo da dogura kamen do vrha,a mi nikad ni do pola brda.Da li cinjenica sto smo pod Turcima izgubili nekoliko vekova,nekome daje za pravo da taj proces ponavljamo,mislim da gubimo vreme do u nedogled. Vuk Jeremic bi najbolje bilo da se bavi svojim poslom,fizikom i da nam skine s vrata njegova putovanja, njegove zamenike i cela ekipu koju je doveo.

Liliane

14.08.2010. 13:40

Sve sto je Srbima ostalo je da sanjaju da ce Kosovo ponovo biti Srpsko.Amerika i zapad nece nikad dozvoliti da se Kosovo i Metohija ponovo pripoje Srbiji,pogotovo sto je Albanski lobi vrlo jak u tim zemljama u kojima para vrti gde burgija nece.Najvise me je zao za sve nase kulturne spomenike koje su komunisti i Tito prodali Siptarima za sitne pare!

Rumun iz Cuprije

15.08.2010. 10:37

@Liliane - Izgleda da zaboravljate da ljudska prava imaju prednost nad spomenicima, jer ako vise nema srba kome spomenici ako su svi muslimani;dok je proslost bila zaslepljena srpskom ideologijom da biti srbin je nesto sveto i niko mu ne moze stati na put (to je dokazao i sam Milosevic koji se suprostavljao NATO) , danas srbi hoce dijalog sa siposima ali ne vredi, oni su vec korak daljke dok su danas srbi iza hteli priznati ili ne.Dok se Srbija u buducnosti moze ocekivati samo raspadom.

laki bani

17.08.2010. 09:54

@Liliane - slazem se da je vrlo realna opcija oko raspadanja sadasnje Srbije, sudeci po trenutnim razvojem dagadjaja Sandzak, Vojvodina a zasto ne i Timocka Krajina pa i Nis ne vide da ce za sledecih 100 godina nesto pozitivno dogoditi u korist gradjana.

Hladan tus za Kosovara

14.08.2010. 14:08

Sudeci na osnovu krigle predstavnik Ruske federacije najavljuje pored veta i da ima i ulogu ozivljavanja sokiranih.

obrad

14.08.2010. 14:47

Kada se vrati Kosovo u sastav Srbije ko će da plaća policiju, vojsku, zdravstvo, sudstvo, obrazovanje i ostale institucije i odakle, kako bi to u praksi izgledalo kada je i ovakva Srbija u budžetskom deficitu i u ekonomsko-privrednom kolapsu

Koren

14.08.2010. 17:48

@obrad - Povratak najpre mira, pravde i prava i 15% teritorije, planina, njiva, reka, starih i turisticko atraktivnih manastira i crkava i prostora gde mogu oko 1,5 miliona Srba ziveti vredi sto puta vise.

obrad

14.08.2010. 18:03

@obrad - u Srbiji imamo sve to i ne 15% nego 100% pa je država u deficitu i novčanom manjku, ova i ovakva vlada neće uraditi na Kosovu ništa jer i u Srbiji nije ništa uspela da uradi. Ako ste sa Kosova dobro znate koliko je šta u srpskom vlasništvu a šta je prodato i više nije u vlasništvu Srba. Kosovo se koristi za prikuljanje političkih poena, nije uopšte realan život cilj ljudi iz naše vlade.

bosanchero

14.08.2010. 15:08

za srbiju i srpski narod veca opasnost je nezaposlenost omladine koja usled neimastine ide stranputicom od ,jednostranog otcepljenja kosova,.drogom koja se u beogradu prodaje javno na ulici albanci jednim udarcem ubijaju dvije muhe . fizicki unistavaju srpsku djecu i usput zaradjuju novac za lobiranje protiv srbije

nisam znao

15.08.2010. 04:40

@bosanchero - Nisam znao da je Darko Saric, glavni narko diler Siptar?

Зоран Михајловић

14.08.2010. 15:37

Ако је Резолуција 1244 СБ УН мирна лука за одбрану наших позиција,зашто онда министарЈеремић стално покушава да нас изведе из те луке на пучину пуну америчких ајкула?

branko

14.08.2010. 16:07

neznam zasto srbi severno od ibra ne proglase novu ako je to moguce za siptare zasto onda nije moguce za Srbe.

Oko za oko

14.08.2010. 19:29

Srbija bi trebala zabraniti siptarski jezik. Tako i sama Albanija zabranjuje nastave na srpskom jeziku. Srbija ima zakone koje se po manjinskim selima uopste ne postuju. Mislim na naselja najpre ona u presevskoj dolini kako citam u Novostima koji zive cisto od prodaje i sverc droga, oruzja, itd.. Ako su 6000 stanovnika upetljani u prodaji droge onda izgradite zid oko dela naselja i uzurpirajte ostalo, tako rade na Kosmetu bez ikakvog razloga a kamo li da jedan Srbin prekrsi nesto malo.

Gradjanin

14.08.2010. 21:05

Kosovo ne treba priznati iz strategijskih razloga jer time ostavljamo mogucnost za diplomatsko delovanje u buducnosti. Sada je nuzno aktivirati odluku o referendunu u Republici Srpskoj i time bi smo poboljsali nasu pregovaracku poziciju. Ne treba zaboraviti da je Republika Srpska dva ipo puta veca po teritoriji ok KiM i da u njoj od 1,5 miliona stanovnika Srbi cine 88%. To nam je rezervna varijanta za slucaj gubitka Kosova. Od dolaska Turaka na Balkan traje ekspanzija Abanskog naroda.

pusti snovi

15.08.2010. 04:38

@Gradjanin - RS je samo entitet i cak i po vlastitom ustavu je tako koncepirana da se nikada ne moze odcepiti mirnim putem jer druga dva naroda nece dati saglasnost. A znamo da potom istom ustavu druga dva naroda mogu povuci klauzulu o ugrozenost - istu onu koju Srbi sada koriste u skupstini BH iako su u manjini. Odluka o referendumu bi bila ilegalnaSa druge strane, postavlja se pitanje ko bi priznao tu i takvu RS jer ni Srbija sigurno nebi.Niko nama Srtbima nije kriv sto ne pravimo decu - sirimo se

Nasko

15.08.2010. 11:13

@Gradjanin - Gradjanin,ti bih hteo kompezaciju za Kosovo u vidu Republike Srpske,međutim si zaboravio da je BIH međunarodno priznata država i da njeni građani neće dozvoliti ocepljenje Republike Srpske.

Kaligula

14.08.2010. 21:39

Ono sto se ratom izgubi ili dobije moze se samo novim ratom ispraviti. Ja bar ne poznajem takve slucajeve u istoriji, da je netko nesto ratom dobiveno mirnim putem vratio. I zasto se sada u Srbiji pravi vjestacki patriotizam od Kosova kada svi dobro znamo da se Albanci "ni zivi ni mrtvi" nece vratiti pod okrilje Srpske drzave. Oni su napravili svoju teritoriju, sa obiljezima drzavnosti i potpore Amerike i drugih drzava i pustimo snove puste. Srpska politika je bila katastrofa za sve srbe.

Eusvet

15.08.2010. 00:28

@Kaligula - Tvoj komentar zasluzuje i (+) i (-).Zasto?Jer,ima elementata i za jedno i za drugo.Samo jedno moras imati na umu.Srbija nije izgubila rat ,jer Kosovo nije ni ratovalo.Prema tome sve sto se dobije na poklon moze se i izgubiti.Naravno politika Srbije prema Kosovu,jeste katastrofalna a narocito za vreme Milosevica,jer da je drugacije Kosovo ni u snu ne bi dobilo nezavisnost ili naklonost velikih sila, bez obzira na ogromno podmicivanje svetskih celnika od strane albanske mafije.

kaligula

15.08.2010. 21:23

@Kaligula - Eusvet,mi se mozemo zavaravati da Kosovo nije bilo u ratu ali koja korist.Nazovi one borbene operacije kako hoces ali su dovele do napada NATO snaga i do svega onoga sto se desilo poslije i do samoga odcjepljena Kosova.To nije bio nikakav poklon nego je Srbija bila prisiljena napustiti Kosovo i vojno i politicki zajedno sa hiljadama kosovskih srba i to putem oruzane sile ( NATO).2 miliona kosovskih albanaca ima danas svoju drzavu koje se nece odreci mirnim putem.To je to sto sam htjeo reci.

albanacsakosova

15.08.2010. 22:01

@Kaligula - Kaligula na Kosovo nije se vodio rat, jer rat se nemoze nazvati kad na jednojstrani postoji vojska, specialne jedinice policije, paramilitarci, paravojnicia na drugoj goloruki narod i saka pobunjenika .Kad bi se vodio rat nebiNato intervenisao niti bi medjunarodne snage stale u odbrani samo jedne strane, dok bi drugu primorali na kapitulaciju.Mozda bi se umesale kao uBosni da pokusaju da zaustave, ali ne i da bombarduju jednu suverenudrzavu.U pravu si kad kazes ni zivi ni mrtvi.

albanacsakosova

15.08.2010. 22:18

@Kaligula - Eusvet ko poznaje albance zna i sta je njihova BESA. Da nije bilo pogubnediskriminatorske politike Slobodana Milosevica, da nam nisu se vracalivojnici obveznici bivse SFRJ u sanducima, da nisu nam ukinuta autonomnaprava da nismo izbaceni iz posla,da nisu montirani politicki procesi, danisu zatvorili RTP, da nisu nam zatvorili univerzitet,nikad nebi Kosovo biladrzava, niti bi imala naklonost velikih sila, nego bi bili verni vojnici Srbijejer kad albanci daju besuzakletvu, daju i svoj zivot.

mio

20.08.2010. 19:55

sve se preko noci menja...jednog jutra ce ameri ispaliti siptare a mi cemo im postati partneri..i evropi ..do tada samo uz ruse i kinu..VETO je SRBSKI..Srbija do veta