Motor može i bez - olova
08. 08. 2010. u 21:07
Posle prestanka proizvodnje motornog goriva ”MB 95” u pančevačkoj rafineriji: Motorima ništa neće škoditi, a nama će biti znatno bolje, neće nas više trovati
Rafinerija u Pančevu više ne pravi motorni benzin sa olovom. Prema procenama od oko dva miliona vozila na našim drumovima bar polovina je proizvedena pre deceniju i više i za pogon koristi baš ovaj naftni derivat. Vlasnici su zabrinuti da će bezolovni benzin oštetiti njihove motore kada se isrcpe i poslednje zalihe “olovnog”.
U beogradskom “Lukoilu” kažu da i dalje ima ovog goriva.
- Motorni benzin “MB-95” na našim benzinskim stanicama prodavaće se do isteka robe na zalihama - ističe Mirjana Pravdić, zadužena za odnose sa javnošću u “Lukoilu”. - Tačan datum prestanka prodaje ovog goriva zavisi, pre svega, od tražnje na tržištu.
I stručnjaci iz laboratorije “Lukoila” kažu da “bezolovni” nije štetan za stare motore.
- Po mišljenju tehnologa, motori koji su konstruisani za potrošnju olovnog motornog benzina “MB-95”, mogu bez bilo kakvih posledica da koriste bezolovni motorni benzin “BMB95” - kaže Mirjana Pravdić. - Jedina intervencija koju je moguće preventivno uraditi je provera ugla paljenja. Dodavanjem aditiva u bilo koju vrstu goriva, mogu se neznatno poboljšati neke od karakteristika kako bi se poboljšao kvalitet.
Kako je po svojim karakteristikama bezolovni benzin kvalitetnija vrsta goriva od “MB-95”, nije potrebno korišćenje aditiva u svakodnevnoj eksploataciji. Kao alternativa za olovni benzin, preporučuje se motorni benzin “BMB-95” ili evro premijum “BMB-95”.
Vlasnici vozila proizvedenih od 1. januara 1989. do danas bez ikakvih posledica mogu da koriste sada bezolovno gorivo - kaže Vladimir Jovanović, direktor posleprodajnih aktivnosti u “Grand motorsu”. - Sa starijim vozilima situacija je drugačija i u opasnosti su delovi glave motora, jer ovo gorivo tokom sagorevanja utiče na povećano habanje sedišta izduvnih ventila.
Jovanović kaže i da na tržištu postoje aditivi koji ublažavaju negativan uticaj bezolovnog benzina na motor. Oni ne sprečavaju habanje, već smanjuju intenzitet. Jedino pravo rešenje bila bi ugradnja legiranih sedišta izduvnih ventila.
King 7
08.08.2010. 21:51
Olovo ( olovni tetraetil ) nije tu radi trovanja, on se ubacuje u motore kao antidetonator jer benzin povecanjem kompresije pocinje da detonira ( mnogima poznato kao "kliktanje" ventila ) te se olovni tetraetil dodaje u kolicini dovoljnoj za odredjen tip motora pa smo imali obican, super 95 oktana, 98 pa cak i vise. Olovo je cak sluzilo kao i dodatno podmazivanje i ne znam kako ce se starijji automobili provesti sa bezolovnim, vreme ce pokazati.
A kako ćemo da koristimo bezolovni benzin bez ugradjenog katalizatora.?Korišćenje bezolovnog benzina bez katalizatora zagadjuje okolinu još više od olovnog benzina.
Pričajte vi šta god hoćete, moja Toyota ima bolji učinak na olovni nego na bezolovni benzin koji se kod nas prodaje.I ako je za nju propisan bezolovni (1992 god.) !
Komentari (3)