Evropa nas ritnula sa koloseka!

Milan Babović

07. 08. 2010. u 20:56

Reditelj Emir Kusturica: Činili smo sve što su tražili od nas, a oni su nas izbacili. Nisam za neutralnost, pa i Rusi žele da budu Zapad. Međunarodni sud je učinio zlodelo

DOK smo čekali da se na vratima „Kapor“ bara u Drvengradu pojavi Emir Kusturica, jedna mlada Holanđanka sela je za crni „stenvej“ i njeni prsti spretno su se razleteli po dirkama.

Kratka kompozicija o lalama bila je simboličan prolog za intervju sa slavnim rediteljem, jer smo ga najpre pitali za odluku Međunarodnog suda pravde o Kosovu, koja je nedavno saopštena upravo u rodnom gradu ljupke gošće Mećavnika.

- Svetom vlada ideja: kadija te tuži, kadija ti sudi. Pošto smo u svakom aspektu tumačenja međunarodnog prava - u pravu, ovde je Sud u Hagu učinio jedno zlodelo, koje po njima nije zlodelo, jer je u funkciji politike.

* Strahujete li da će Srbija na pragu 21. veka, voljom velikih, da ostane bez Kosova?

- Ako ne može da prođe politika nove vlasti u kojoj na najcivilizovaniji način ne pristajemo da Kosovo više ne bude deo Srbije, onda pitanje opstanka nije vezano samo za Kosovo, već za ukupnu našu budućnost. Jednostavno, Kosovo je strateška tačka i svaka priča koja ne uvažava tu činjenicu - pada u vodu. To je vojno-starateški cilj oko koga se stvara sve što treba da upotpuni tu sliku. Svet pokreće ratna ekonomija. Na njenim obroncima su institucije koje nas uveravaju da su i bombe anđeli. Ljudska istorija nije istorija pravde, već nasilja. Kako se navići na to da je gubitak Kosova istorija nasilja u kome se pokreću svi mehanizmi sveta da te ubede kako si ti taj ko je kriv, a ne oni?

MARADONU SAPLELA SUJETA * ŠTA je falilo Maradoni da i kao selektor podigne „zlatnu boginju“? Jeste li se čuli posle Mundijala? - Ne. Razgovarao sam samo sa jednim njegovim prijateljem. Mislim da je Maradona morao malo da koriguje sujetu. Nije smeo da izostavi Zanetija i zapostavi Milita. Načinom na koji je mobilisao ljude i sloboda kojom to radi dokazali su da je veliki trener. Ali, fudbal je velika kocka.

* Milošević je probao ratom da brani Kosovo i nije uspeo, a vlade posle njega pokušale su diplomatijom i rezultat je skoro isti. Kako da se suprotstavimo aroganciji moćnih? Ili smo i sami pomalo krivi?

- Delimo tu krivicu zato što nismo bili dovoljno privlačni za Albance niti za druge. S tim što naša privlačnost nije igrala ulogu, jer naš sistem nema moć apsorpcije. U zapadnim zemljama pale se lampice kada, recimo, nefrancuzi, nebritanci ili nedanci pređu deset odsto populacije. Evo, Slovenci najnormalnije zabrane Ciganima da žive na jednoj teritoriji. Digne se doduše njihov predsednik da bi pokazao kako je human, ali praksa te Cigane otera. Francuzi uzvišenošću svojih avenija i katedrala i istorije obezbeđuju efikasno sistemsko rešenje kada se pojavi više od deset odsto nefrancuza. Kod nas to ne postoji, jer smo mi na razmeđi na kojoj klizište vuče, ma šta neko pokušao da uradi. Da li kao Milošević, pa završi u Hagu, ili kao Tadić koji diplomatskim metodama apeluje na tuđu savest da progovori na moralnom nivou.

* Ali, ta savest nikako da se probudi. Izgleda da za nas postoji samo štap. Nikako da zagrizemo šargarepu...

- Naš problem je što brzo zaboravljamo i što se svaka nova vlast obavezno temelji na diskontinuitetu. Ne mogu, recimo, da prihvatim da u Beogradu ne postoji muzej srpskog holokausta. Ponašamo se kao kokoške između dva hranjenja, a elite koje vladaju, zbog upozorenja spolja, nisu u stanju da nas stabilizuju i stalno podsećaju.

* A kojim putem da nas vodi elita usred kosovske traume? Da li Evropa stvarno nema alternativu, posle komadanja Srbije i decenijskih poniženja koja su nam stizala i još stižu sa Zapada?

- Evropa nema alternativu jedna je izmišljena floskula. To je isto kao kada je Mira Marković govorila da mir nema alternativu.

* Znači li to da moramo više da se okrenemo Rusiji i Kini?

- Nama su posle grčke ekonomske havarije jasno poručili da nas u Evropi nema u narednih 15-20 godina. A, današnje političko kormilo ne bi smelo da liči na pomenuto: mir nema alternativu. Ja sam za to da se Srbija veže za onog za koga se odluči. Stešnjena između tehnološke svetosti Amerike i evroazijskog Istoka ona će teško da zadrži svoju neutralnost.

* Zašto?

- Ideja da se može i sa jednima i sa drugima ne donosi nikakve plodove. Jer, neutralnost je teško ostvariva u doba ovog ekonomskog fašizma. Mi smo još na krilima Titove ideje o suprotstavljenim svetovima, a oni više politički nisu suprotstavljeni. I Rusi žele da budu Zapad. Kad se nađeš u Moskvi, kao da si došao u deo Hjustona. S druge strane, činili smo sve što je Evropa tražila od nas, ne bismo li se standardizovali, a onda nas je ona ritnula i izbacila iz koloseka. To javno ne smeju da kažu ni političari ni novine, jer nije popularno. Veliki svet kada daje novac traži i savezništvo. Do pojave „Gasproma“ i „Lukoila“ sa Rusima nismo imali ništa opipljivo, sem ljubavi i kulturološke srodnosti. Ali, vojna strategija ne mari za moral i etiku. Biti protiv Amerikanaca se ne isplati, ali biti ponizan prema njima koji ti ništa ne čine je takođe bezveze. Ne daj bože nekog velikog rata, inače ćemo naje... kako god okreneš. Kao neko ko je bio protiv NATO-a, pa je sada unutra, ili neko ko je odbio da uđe. To je jedna Šekspirovska drama.

KNJIGA ZA “NOVOSTI“ * PRIVODITE li kraju autobiografiju, koju će da objavi naša kuća? - Sređujem rukopise i uskoro ću da stavim tačku. Očekujem da ćemo, na obostrano zadovoljstvo, knjigu da predstavimo 15. septembra.

* Može li tačka naših pomodnih stremljenja i nadahnuća da bude civilizacija koja je, kivna na jednog čoveka, rušila srpske mostove i tenkovima razarala Vavilon?

- Mora. Ne možemo da menjamo svoj usud. Nažalost, živimo u veku televizijskog zločina koji kreira mnjenje. Tehnološki napredak je učinio da se apsolutno deluje na ljudsku svest. Priča se da je neki Miloševićev funkcioner ocu usred leta preko video-rekordera podvalio zimski TV dnevnik. Snaga te ideološke pilule bila je tolika da sin nije mogao da ga razuveri i ubedi da je reč o šali. Svet danas možete da presvučete kojom god hoćete idejom, s tim što je slika koju stvara informacioni sistem - lažna. Okupacija jedne zemlje ne meri se više brojem neprijateljskih čizama na njenom tlu, već odnosom domaćih i stranih reklama. Sa te strane, Srbija je danas okupirana zemlja, jer je toliko ekonomski slaba i razvlašćena. Zato se i postavlja pitanje da li demokratija uopšte ima smisla usled ogromnih razlika koje su u svetu stvorene?

* Znači li to da se savremeni koncept demokratije izvrgnuo u svoju suprotnost?

- Pitam se da li je to samo jedan propali pozorišni komad u kom se sahranjuju svi principi. Plod toga je da se pojavi neki čovek koji tri sata razglaba jednu laž - da je otcepljenje Kosova legalan čin. Istovremeno, ne može niko da me ubedi da se iz Vašingtona može demokratski upravljati Ruandom ili Maldivima.

* Je li i Srbija jednom nogom već u globalnom šablonu sitnih čestica koje gube identitet? Kako mali mogu da se odupru opštem odumiranju suvereniteta pod čizmom finansijskih i političkih Golijata?

- Korporativni kapitalizam kontroliše svet preko NATO i UN, koje su oslabile raspadom SSSR. Svet se usitnjava preko svake mere da bi kontrola bila što lakša. Teško možemo da se odupremo, jer se kod nas svaka nova vlast zasniva na diskontinuitetu. Identitet možemo sačuvati idejom da liberalni kapitalizam nikada u Srbiji ne sme biti usvojen kao jedini jezik. Kada ovde preko korporacija zavladaju pojedinci, od nas neće ostati ništa.

* Zar već nismo u nekoj vrsti anestezije koja preti da pređe u kliničku smrt? Kako ste, recimo, doživeli to što je na moleban za Kosovo došlo jedva stotinak duša, a bilo bi ih sigurno na hiljade za podršku nekom junaku sa „Farme“...

- Pa, to i jeste cilj. Monstruozna naprava seli iz svoje ideje u ljudske mozgove ono što ona želi. I moleban je u odnosu na „Pink“ nemoćan. A, posebno je nemoćan kada se to tako politički postavi. Vezivali smo se mnogo za pokojnog patrijarha kao jednog od najvećih poslednjih svetaca. Neko je posle njegove sahrane shvatio koliko nam je on važan i onda nam je namestio „Farmu“ ili „Velikog brata“. Dno na koje nas moćnici svakodnevno spuštaju svojim nasiljem izaziva tu obamrlost.

* Postoje li za vas dve Srbije?

- Ta druga pametna i evropska Srbija sa Evropom i velikim svetom nema ravnopravnu razmenu. Kao čovek koji je više od dvadeset godina živeo na Zapadu i koji sa njim komunicira na poslovnom i emotivnom planu, znam da su ti iz bolje Srbije čepići koji se stavljaju da rastope otpadne materije. A, sve to ide pod firmom humanizma. Preko raznih finansijskih institucija stvore se male grupe nezadovoljnika i kvazi - intelektualaca koje zadatu platformu pretvaraju u jedinu istinu: da mi ne valjamo, da su kosovski Albanci svakako trebalo da se otcepe itd.

* Ta Srbija vas je je uzela na zub, možda i zbog toga što im stalno gurate prst u oko. Zašto, recimo, na koncertima pevate Radovanu Karadžiću?

- Nisam ja u sukobu sa njima, nego oni sa mnom. Njihov spektar slobode regulišu izmišljeni sudovi i poluge svetske vlasti, a moja sloboda ide preko toga. Pesma o nekom ko se sa promenjenim identitetom šeta po Beogradu je čaplinovski eksces zanimljiv meni kao umetniku, a nikako podržavanje ratnog zločina što mi podmeću škripavi političari. Obrađujem fenomene i moje umetničko delovanje je izraz moje slobode. Nikada nisam bio član partije Radovana Karadžića, niti bilo koje druge.

U SARAJEVO NI NA KAFU * IMA li šanse da se barem na jedno popodne vratite u Sarajevo? - Ne. Nema tu ni draži. Da postoji neka potreba, to bi se i desilo. Ne može se živeti u kraju u kom čovek ne može ni kafu da popije sa dogovorom. Sve mislim drugačije od njih, a nemam ništa protiv njih. Tajna je samo u tome što sam ja verovao da Sarajevo ne sme da uđe u rat po svaku cenu.

* Ipak, etiketirali su vas kao ličnog umetnika Vojislava Koštunice, a sada vas viđaju i u kabinetima nove vlasti. Kako odgovarate onima koji kažu da ste vitez svih režima?

- To je deo aktivnosti obaveštajnih službi koje marljivo rade na mom slučaju. Za takve koji me prozivaju ni Zapad nije validan. Kada mi Sarkozi dodeli Legiju časti, onda on za njih nije predsednik Francuske, nego muž Karle Bruni. Glume malo veće mangupe nego što jesu. Po njima, bio sam najpre Miloševićev, pa Koštuničin, i možda sam sad i Tadićev vitez. A, ja obavljam funkciju direktora nacionalnog parka koji mora da komunicira sa vlastima. Pošto su sve informacije dušebrižnika na frtalj, oni nikada neće reći da su Koštunica, Kusturica i Tadić spasli Mokru Goru od propasti koju joj je spremala firma nameračena da ovde eksploatiše nikl i zagadi sve u krugu od sto kilometara. Ako je moje druženje sa Koštunicom proizvelo samo tu srećnu okolnost, i to je dovoljno za narod ovog kraja.

* A, je li za narode bivše Jugoslavije posle vremena klanjanja došlo vreme oranja? Ima li šanse za trajno pomirenje i koliko vam se čine iskreni napori Tadića i Josipovića u tom smeru?

- Verujem da je Tadić iskren, a Josipovića ne poznajem dovoljno. Ali, naša sudbina je uvek u tuđim rukama. Evo, nova teorija je da su Turci zbog protivljenja Francuza i Austrijanaca izgubili šanse za Evropu, pa im masonski krugovi vraćaju Balkan kao njihovu interesnu teritoriju. Bojim se da smo kusur za nemogućnost Turske da uđe u EU. A, osim toga, napravio sam film o ljubavi Srbina i muslimanke i umalo me nisu streljali. Ipak, koliko god ta mržnja bila duboko zaptivena u ljudima, ona se da kanalisati. Kad velika sila neće rat, onda ona može sve da drži pod kontrolom. Najbolji primer je Makedonija.

* Vi ste jedan veliki pomiriteljski korak napravili sa Abdulahom Sidranom. Hoćemo li posle više od dve decenije gledati vaš film, po njegovom scenariiju, a u italijanskoj produkciji, kako je bilo najavljeno?

- Veoma mi je drago što sam stisnuo ruku i zagrlio čoveka sa kojim sam imao velike uspehe. I ako se nađe vremena i para radićemo ponovo zajedno.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (85)

Petar

07.08.2010. 21:51

@Zoka T. - Treba da bude duhovno prazan, a finasijski pun, kao pripadnik neke od ovih partija i partijica sto nam sve pouzimase, te su stigli do duse....

Eusvet

08.08.2010. 00:49

@Zoka T. - "Kakav covek treba biti pa kliknuti na NE SVIDJA mi se"Dobar!Zasto?Zato,jer Kusturica Emir nije kompetentan da govori o Srbiji.Ako se vec odlucio na to, znaci da je dobio instrukcije sta da kaze .

Volodja

08.08.2010. 08:48

@Zoka T. - Normalan. Jer Kusturica lupa kao maksim po diviziji. Razumije se savrseno u medjunarodno pravo, globalnu ekonomiju, fudbal, a da ne spominjemo politiku na svim nivoima i geostrateske interese velikih sila. A tek muzej "holokausta" (holocaust ili holokost)! Tuzno i smijesno

Petar

08.08.2010. 09:18

@Zoka T. - Zoka, nije samo u pitanju koliko ce njih "kliknuti" na - "ne dopada mi se".- Nazalost to, takodje, odslikava i duhovno i materijalno stanje (pri cemu za one koji glasaju "ne" - uopste ne brinem, u materijalnom smilu - zna se ko su, sigurno bliske vlasti i "savremenim pogledima") nase nacije... Na vasu i moju srecu "ima i drugih" i to me raduje mada mislim da je sve ovo dobro stivo za nastavak knjige "Kakvi smi mi srbi ljudi" onog doktora - na malo "pojasni narod" - gde smo mi to "otisli"..

albanacsakosova

08.08.2010. 09:18

@Zoka T. - Pa to nije tesko, samo citas prvu recenicu sta misli o odluci MSP, ako si na drugoj strani, strani kojoj je MSP dao legitimitet za deklaraciu onezavisnosti, da nije ni u kom slucaju naruseno medjunarodno pravo,a gospodin "UMETNIK" tvrdi da je ucinjeno zlo delo, onda ,u nagonu,bez razmisljnja kliknes na "ne svidja mi se ". Kada jedan "humanista"(umetnici treba da budu pre svega humanisti), odlucno osporava slobodudva i po miliona ljudi, onda, (---)je prava ocena.

Gojko Misita

08.08.2010. 13:35

@Zoka T. - Komšija, nije u pitanju osporavanje nečije slobode. Stvar je, kao što reče Đorđe Balašević: "Ne može samo da se uđe, da se ruši tuđe....". Upitaj se, a i ja se pitam, da li ćemo ikada naučiti da POŠTUJEMO jedni druge kao ljudi bez obzira na veru, naciju, rasu, ....

Petar

08.08.2010. 13:53

@Zoka T. - Iako protiv Albanaca nemam, ama bas nista (jer sam duboko svestan da je "dole" puno Albanaca sa kojima je na vreme - znaci jos dok su postojale "glave porodica, a koji su bili pravi domacini a ne pod uticajem raznih "svetskih pomagaca" - trebalo razgovarati , "ne stoji" ti ona recenica "samo citas prvu recenicu sta misli o odluci MSP" jer je bas Kusturica pokazao da misli, a ne "slusa" li ti radi po nalogu - kao sto je u ovom slucaju MPS. Jadno medjunarodno pravo, ako ovako "radi" taj Sud.

Boro sa Manjace

08.08.2010. 14:07

@Zoka T. - mislim da je albanac malo preterao u tim brojkama.Na kosovu ne zivi vise od milion albanaca jer su vecinom rasuti po svetu ali su dole registrovani jer Srbija od pocetka 2.sv.rata nije dole ni imala pravi popis stanovnistva.Po misljenju albabaca oni godisnje narastu za pola miliona. Koliko oni vole Kosovo videli bi kad bi im se otvotila vrata sveta jer bi svi redom otisli za druge zemlje.To smo videli kad je EU odbrila ukidanje viza.Na hiljade albanaca se naslo na zapadu i zatrazilo azil.

albanacsakosova

11.08.2010. 20:04

@Zoka T. - Gospodine Petar, a i vi komsija budite sigurni da ni ja nemam nista protiv srba. Mozda ste uocili da ja prilicno dobro vladam srpskim jezikom, a toje rezultat dugogodisnjeg priateljstva i druzenja sa srbima, a ne da sampohadjao kurs srpskog jezika.I danas osecam nostalgiju za prohujalovreme kada sam isao na utakmice Crvene Zvezde i Partizana,a danas nebi smeo da predjem peske od glanog mosta u Mitrovicu do Zvecana. Nadam se boljim vremenima kada necemo citati nacionalisticke komentare.

Nebojsa Visocanin

07.08.2010. 22:03

To Viteze,samo ti njima kresi u brk..i uvek se treba rukovati sa ljudima sa kojima si doziveo velike uspehe...koga jos interesuju neuspesni...?

Fanprofin

07.08.2010. 22:26

Posle ovakvog intervjua pametan bude pametniji, a budala jos budalastija. Profesore, svaka cast.

Jadertino

07.08.2010. 22:30

Bilo bi bolje reći: Sami ste se ritnuli s kolosijeka. Uzalud pametno razmišljanje nad netočnim tezama. Svijet jest poludio ali ne toliko da sluša dominirajuću Srbiju.

miki

07.08.2010. 22:45

Veliki čovjek, intelektualac i patriota! Svaka čast Kusti sve njegove intervjue čitam sa velikom pažnjom. Jednostavno živa je legenda.

Maja

08.08.2010. 00:01

Volim da čujem ili pročitam šta kaže Kusturica. Ne slažem se baš u potpunosti sa njim, ali čovek pametno priča. A volim i njegove filmove.

smrtnik

08.08.2010. 00:16

Niste svesni koliko mi je milo i drago? Mozda je i to dobro, a ko zna zasto? Mozda zbog grize savesti sta su nam naneli, pa ne vole da nam se opet to desi u krvoprolicu koje ce se desiti u toj EURUPI, raspadom vestacke zajednice(citaj federacije)???? Nema zajednistva iz interesa vec iz ljubavi, koja je sve manje na prostoru kugle zemaljske.

jova

08.08.2010. 01:28

Svaka cast generacijo. Dokaz da kada jednom naucis da plivas,nikada ne tones,bar dok si ziv. Samo je problem u danasnjim skolama plivanja,nema ih nikako, a ako ih i ma, onda uce samo pojedine discipline...

Yella

08.08.2010. 02:15

Hvala Bogu da za zadnjih 11 godina procitam najpametniji komentar jednog svetskog coveka , koji zna o cemu prica.Kako uciniti da nas narod shvati da se nalazi u kljucalom loncu a politicari su kuvari .Gazde su oni koji kroje svet.Nikako dokazati nasem narodu da nema osecaja grizn je savesti , da nema prijatelja , da nema pravde itd.Pravda je selektivna sto znaci da u svetu NE POSTOJI ZAKON, ISTI ZA SVAKOG.Ovo je novi tip rata i pljacke grupe ljudi koji , zahvaljujuci novcu , drze ceo svet.

Marijana Buzancic

08.08.2010. 02:33

Emir -Nemanja Kusturica je najbogatiji Sarajlija ali najtalentovaniji i izuzetno sretan čovjek Problem je s nama sarajlijamašto se ovdje u Srbiji samo čini jedna mantra.Srbi su zločinci Muslimani su jadne žrtve a ostali pa o njima će njihovi da kažuA to što se tiče sujete prema Nemanji...neka znaju ovi iz kruga"cadvi" da i mi imamo "naš krug Raje"-jako pametne-Želim sretno Nemanji i da režira jednu pozorišnu dramu- našum.

Siki

08.08.2010. 03:28

Kusturica, drzite se dobro i objektivno kao i u ovom izlaganju. Lako Ti je kada znas, zamisli da si bivsi bjelosvedski stipendista? Gadna vremena za ne stipendiste? Suprotno, bio bi ministar kulture, zato si legenda o kome ce da svjedoci Evropa ociscena od lesinara, nadam se?Srecno i nedaj se....

Mex

08.08.2010. 03:59

Boze kako je lepo citati , slusati milione glasova , misljenja srba , samo u jednom jednom glasu .

miki

08.08.2010. 04:24

Kaze: "Ucinili smo sve sto Evropa trazi od nas"A ko li ono trazi Mladica od nas vec 15 godina??Marsovci mozda

Pera

08.08.2010. 14:49

@miki - Ne, Marsovci nam poslali Solanu da gostuje i da mu kuvaju, peglaju i siju - sve sto zeli - do sledeceg bombardovanja. Kad on nije odmah strpan u zatvor onda ta ista Evropa mnogo trazi od nas..... A Mladic, ko zna gde je - mozda u tvom komsiluku - lepo ti kaze bas sam Kusturica....

Marinero

08.08.2010. 05:46

Ponor u kojem su se nasli Jugosloveni, izazvao je to da se i ovakvi ljudi kao Emir distanciraju od jedine opcije koja garantuje svima na ovim prostorima, slobodu, ravnopravnost, prosperitet, etc. Pripreme za nove ratove na ovim prostorima i šire vec sada se svesno ili nesvesno obavljaju. Exodus Evropljana usled ratova je neminovan prema prostorima koji su bili njihovi a losom imigracionom politikom su skoro izgubljeni. Ko je bio tamo i ovamo, video je istinu i moze to da predvidja.

goran

08.08.2010. 06:10

kusturica je veliki umetnik. toga treba da se drzi (sto verovatno sam zna). naravno da na svetu nema pravde. nikada je nije bilo. ono sto srbima ne ide u glavu, a sto je belom svetu jasno je da napredak naroda zavisi iskljucivo od njegovog ekonomskog polozaja. srbi cekaju da im neko drugi da pare. to nece da se desi. cak su i turci shvatili pa ih sada boli uvo za evropu. samo balkan i istocna evropa (izuzev rusije) prosjaci. tuzno.

Nirvana

08.08.2010. 08:29

Ovo nije prst nego shaka u oko beogradskoj "intelegenciji" koja je uvek davala legitimitete mediokritetima koje je ustolichavala na vlast ,a posle je zacutala kupljena mizernim bakshishem.Tesko je priznati sopstvenu nesposobnost,neznanje,nehtenje,nesmenje....a to su osnovni "kvaliteti" epiteta koje Kusturica nije direktno izneo na racun beogradske intelegencije,koja se ustvari srami ostatka Srbije i koja uvek moze tako kvalitetno da cuti,taman koliko ju bedno "gospodari" Srbije mogu platiti.

Nenad

08.08.2010. 09:43

Koliko teza o svetskoj zaveri i o neprijateljima na svim stranama. Pljuje Nemanja sve napore da se Srbija pridruzi EU. Njega prate obavestajne sluzbe a Francuska pali lampice kada broj nefrancuza predje 10 %. Ovakav stepen paranoje nisam odavno video, covek je potpuno izgubio kompas i bori se protiv vetrenjaca.

Petar

08.08.2010. 14:33

@Nenad - Pa Nenade, ocigledno na pratis realna dogadjanja - mimo nasih zelja i misljenja. Pa jel Bugari "legalno" proterase Turke i nikom nista, Slovenci skoro da i ne dozvoljavaju da im se "kvari nacinalni identitet". Ostali na perfidan nacin to rade. Bas me briga da li to neko naziva zaverom ili zabludom ali je tako. i covek (Kosturica) je samo rekao ono sto stoji. A paranoja vlada kod nas (od svega sto bi moglo da bude realno i dobro po sav narod).

Realista

08.08.2010. 10:19

Poceo je kao konvertit a na kraju ispadne, da "bio je svaciji a sad je niciji". Steta za jednog umetnika da ostane bez identiteta.

djole t

08.08.2010. 10:44

Kusta je car, a ja skromno dodajem, umesto komentara:"Svet pokreće ratna ekonomija." (preciznije - isključivo ratna ekonomija)"Neutralnost je teško ostvariva u doba ovog ekonomskog fašizma." (da li samo ekonomskog?)"Znam da su ti iz bolje Srbije čepići koji se stavljaju da rastope otpadne materije." (prokleto tačno i dovoljno degutantno, tužiće te Vesna)"I moleban je u odnosu na „Pink“ nemoćan." (asocijacija: "Niko neće hapsiti moje prijatelje" - ko li to reče)

гога

08.08.2010. 15:03

@bosanac - Ми у Србији, Републици Српској и Црној Гори врло добро знамо и разумемо шта Емир прича, а то што ти не разумеш, твоја ствар....Што рече Додо : "За мене је федерација одавно иностанство"

MarkoBg

08.08.2010. 12:25

Sjajan intervju. Pohvale i novinaru a Kusti je verovatno vec smorno da prima cestitke.Kusta je zaista intelektualac i veliki milsilac a ja bih voleo da vidim , kako ove svoje reci pretapa u film. Kakvo bi to delo bilo! Mozete li da zamislite koliko bi jak utisak ostavilo na publiku od Aljaske preko Evrope do Japana?

Гојко Мисита

08.08.2010. 12:32

Ivo Andrić: "Niko ne zna šta znači roditi se i živeti na ivici između dva sveta, biti kod dva zavičaja bez ijednoga, biti svuda kod kuće i ostati zauvek stranac; živeti razapet, ali kao žrtva i mučitelj u isto vreme. To je TREĆI SVET u koji se sleglo sve prokletstvo usled podeljenosti zemlje na dva sveta."

Milutin

08.08.2010. 13:18

Čovek velikog duha i zna šta hoće. Slažem se sa njime da ne ide u Sarajevo ni na kafu, ja nisam voleo ići u Sarajevo ni za vreme mira! Ne što mrzim Sarajlije, već što su imali najnekulturnije vozače u bivšoj Jugi. To da naša vlast ne radi ništa da se popravi slika o Srbima u svetu, to je tačno. Ako i radi, radi to 'kao ni sebi ni svome'. Imamo najnesposobniju diplomatiju, ako se to uopšte može nazvati diplomatijom!?

doni

08.08.2010. 19:53

@Milutin - jedan od tih "nekulturnih vozaca" je sigurno bio i sam kusturica

gashi

08.08.2010. 13:33

Kao prvo mi pade na pamet da su pitanja bila unapred poslana . Odgovori Mlitavi . Svojega Gradane mogu zamenjati.U Sarajevo idem više puta iako ne poznam puno ljudi i ne idem samo na Kafu .Sarajevska ponudba je Jedinstvena, Ostalo .Pa potpuno se slažem sa ..Nirvanom..Pozz.Večernjakom..

гога

08.08.2010. 15:00

@gashi - Гаши, научи српски, леба ти..а онда и слагање речи у реченици..важи?

sas

08.08.2010. 19:04

@gashi - "гога" to je vec rasizam govora jezika Osoba koja ne poznaje dovoljno dobro tvoj jezik je zbog toga nepozelna po tebi. I to se zove "rasizam"

sas

09.08.2010. 13:59

@banjaluka - "jarane" moj u pravu si ga mi ti. Kazu prvo su ga zvali "poturica" a sad ga zovu "posrbica" Alahha mi kazu bog triput pomaze E pa ce mo da vidimo sto ce da bude treci put Mozda postane i ćojek ;-)

Милош

08.08.2010. 13:51

Предлажем вам да се на следећим изборима кандидујете за председника Србије.Мислим да би сте је најбоље водили од свих у последњих 60год.Такав би нам човек требао.А много мало данас у Србији таквих има.Желим вам сву срећу.

Filip

08.08.2010. 15:47

@Милош - Milose imas pravo i slusao sam ga i citao sam puno o njemu i misljena sam da mu je svaka na mestu

Boro sa Manjace

08.08.2010. 13:57

Kusturica je sasvim u pravu i sve je istina u njegovom misljenju o EU i zapadu.Zalosno je da nasi politicari ne tumace problem Kosova kao sto to on tumaci.Jedva cekam da opet odem na Mokru Goru i da vidim napredak od poslednjeg mog boravka.Ziv ti nama bio Emire.

norvezanin sa kosova

08.08.2010. 15:54

@Boro sa Manjace - E moj Boro bolje ti je da ostanes na Manjaci i da uzivas!!!!

Nostradamus

08.08.2010. 14:02

Gospodina Kusturicu, kao umetnika cenim i postujem. Kod njegovih privatnih stavova sam ipak uzdrzan. Ipak zanimljivo je da i on kao razlog svim nevoljama vidi taj Zapad?. Lepo je to kada celi narod za svoju nesposobnost ima univerzalan odgovor i razlog - celi svet. Nikako i nikome da padne na pamet da smo mozda ipak mi sami sebe doveli u ovu poziciju i da je ovo plod nasih odluka i dela?. Ali to je kao u religiji, odgovor na sva pitanja je jedan isti - Bog.

kursula

08.08.2010. 15:30

@Nostradamus - Gdje on kaže da je cijeli svet kriv, a mi ništa. Ako si čitao intervju čovjek je rekao fino sve o našim greškama.

Panta rei

09.08.2010. 14:26

@Nostradamus - Potpuno se slazem sa Nemanjom. Usput za Nostradamusa, mi to jest Srbijedan smo od uspjesnijih naroda, a po sposobnosti medju prvima. Krivicane postoji, ta rijec sa svojim znacenjem je produkt rimokatolicke crkve, pa zato brini o produktivnosti tvog zivota, a ne drugih, pogotovu naroda srpskog.

Nostradamus

10.08.2010. 15:03

@Nostradamus - Moj problem je dragi gospodine sto sam i ja Srbin, ali koji razmislja a ne navija. Imamo vremena za kajanje, kao i uvek do sada. Tacno je da su krivica i pravda izmisljeni pojmovi, ali ne razumem zasto nacionalisti potenciraju to?.

Nostradamus

10.08.2010. 15:05

@Nostradamus - Pa dobro, ko je onda kriv za nase nevolje?. Narcisoidni nacionalisti sigurno nisu, a mozda vi znate ko bi to onda mogao biti?.

Panta rei

10.08.2010. 16:41

@Nostradamus - Majka priroda je tako napravila, kao i mozak da sluzi da se prezivi. A nevolje su tu sa rodjenjem, imao ih je i moj deda i pradeda, a poceo je i unuk da trci. Nema tu prevelikog razmisljanja, zato Kusta i kaze sve je vidio, i vidi dobro, jer Majka mu je dala vise nego drugima da moze da vidi.

Steva iz Banata

08.08.2010. 15:13

Jedan od retkih ljudi koji iz ovih prethodnih godina ostao hladne glave. Pametan i realan covek.

bosna

08.08.2010. 16:30

Kusturica je veliki covjek i umjetnik, koji je daleko ispred svog vremena. u potpunosti se sa njim slazem da nam " zapad slama kicmu ". Moje misljenje je da se mi kako narod prije svega trebamo okrenuti sebi i Bogu, a tek potom Rusiji, Kini, ... Nazalost jos uvijek ne shvatamo da nam se sve ovo desava zbog naseg Bogoodpadnistva. Trebali bi izvuci neke pouke i krenuti dalje ...

realbosna

08.08.2010. 18:48

E moj Velimire Kusturovicu bolje ti je da cuvas Republiku Srpsku nego da pjevas o Karadjicu, jer dok ti pjevas ode vam i Vojvodina i Sandjak...

Lazar

10.08.2010. 16:31

@realbosna - Na zalost u pravu je. Nije Vojvodina JOS otisla, nije ni Sandzak JOS optisao.Citam da sad Nislije traze nadleznosti kao sto ima Vojvodina.

Laki

11.08.2010. 15:58

@realbosna - Nasa nesreca je u tome sto su nas ubacili,kao zabe,u hladnu vodu i postepeno nas kuvaju,a znaju da necemo iskociti dok nas drugi ne izvade iz lonca.Zive a skuvane.

Suad K.

08.08.2010. 19:33

Cudi me da covjek koji je putovao po svijetu ne zna da je kapitalizam porobio vece sisteme, vece narode od Srpskog!?! Nista tu nije cudno i novo.Da, Srbi jesu dozivjeli nesto nepravde, ali puno manje od one koju su drugima napravili. Tesko je brojati do 8.000, a to je samo dio pobijenih nesrba u BiH. Ima toga jos, ali ne vrijedi vjerovati da cete prihvatiti argumente jer vas vasi politicari i mediji vec 20 godina drze u mraku, pa mislite da su svi krivi, a samo vi ispravni, naprotiv...

gogsy

09.08.2010. 13:47

@Suad K. - Tesko je brojati do milion !!!..Tu cifru Srbi broje evo vec 80 godina!!

hajric

08.08.2010. 21:46

neka je kontra sviju , pa makar i u krivu bio to mu je sva teorija.Dok on uspjesno ka hadzija guli Srbijance po nekakvoj zabiti sto se ;;mokra gora zove i dok prosipa suplje iz kojih mlati lovu bez texse tipa ;;uzmi Srbe dok se ne sjete'' on ce i dalje pricati svoje lucidne price od kojih me stomak zaboli.Nije istina da on nece u Sarajevo, jer on ne zna ni kahvu da popije , kao kahvu on jednostavno ne smije u Sarajevo, jer njega je Sarajevo uklelo ;;dabogda imao a nemogo;; i zato prosipa svoje

paki

08.08.2010. 22:07

Gospodin Kusturica je svetao primer pravog inteletualca, koji ima svoj stav i ne ide po misljenje kod politicara. On bi trebao da bude uzor svim pravim intelektualcima koji zive u Srbiji. Josip Broz i njegv rezim su srusili moral pravog intelektulca i upravo bi stav gospodina Kusturice trebao da bude putokaz intelektualcima, kojih svakako ima jos, ma gde oni radili. Verovatno ih ima i u RTS ili Programskom savetu. Trbali bi oni sada da dignu svoj glas, kada je u pitanju uredjivanje radio i TV pr

halil

09.08.2010. 12:17

e moj kusturica zalosno te slusat gdjelije onaj stari kusturica reziser i umjetnik ne osta od toga nista sad si ona prava bosanska tracara mahalusa svasta prica a nista ne uspijeva samo nek se prica

VladimirBGD

09.08.2010. 18:28

Nema sta covek je pravi intelektualac. Slazem se sa njim u potpunosti. Pogotovo u onom delu sa medijima koji danas sluze vise za kreiranje misljenja nego za stvarno obavestavanje.

dule

10.08.2010. 16:24

Muzej srpskog holokausta?Valjda muzej kolokausta nad Srbima....Ideja i nije tako losa, cak imamo i pogodnu lokaciju(Sajmiste), logor u kome su stradali pretezno Srbi.Novi Beograd je i onako siromasan kulturnim sadrzajima-vise lici na neki shoping city.Samo da nekom slucajno ne padne na pamet "originalna" ideja da se taj prostor pretvori u jos jedan soping-mol.

Mehmed

14.08.2010. 03:28

Jedan od rijetkih , koji ima m**a , da kaze istinu !Zovite Vi njega , kako zelite ; sto cinite iz mrznje i zavisti , ali znajte , da Allah ne voli takve kao sto Ste Vi !!! Svako ko je drugaciji , za Vas je "paksu"ili pak izdajnik !!! Nije se bivsa Jugoslavija okrenula od Bosne ;nego bas suprotno ! Bosna je ispunila gotovo sve uvjete za ulazak u EU ... i ...... ???Kada ce to Nas primiti u EU ??? Nikada gospodo drga ! !!! Zato otvorite oci i sebi i bliznjima svojim ! Bravo Emire - Nemanja !!!

Mehmed

14.08.2010. 15:15

Vidjeste li Vi , koliko mi mrzimo samo jednoga "izdajnika "Bosnjacke nacije i covjeka , koji je promijenio religiju ?E ; sada Vam mora postati jasno ; sta smo mi Bosnjaci , zapravo u Srpskim ocima ? Nasi preci : "dase vjeru za veceru" ,a tako ; ne tako davno , bijasmo isti narod i religija .Mi smo za pravo i danas isti narod , samo sa razlicitim "religijskim predznakom "! Ko to ne "vidi", taj je slijep ili izbjegava povijesne cinjenice .Religija je osobna stvar svakoga od nas ! Postujte sve!