Pred nama su teška vremena!

Dubravka Vujanović

24. 07. 2010. u 20:59

Vuk Jeremić, ministar spoljnih poslova: Naša borba će trajati onoliko koliko budemo spremni da u njoj istrajemo. Nećemo čuvati dobre odnose sa EU po svaku cenu. Želimo nove pregovore

Odgovor Međunarodnog suda pravde u Hagu razočarao je Srbiju. Nije onakav kakav smo očekivali. Otežaće našu dalju borbu za odbranu dela države. Posvađaće nas, možda, sa delom međunarodne zajednice koji očekuje da „prihvatimo realnost“...

Ali, uveren je Vuk Jeremić, šef srpske diplomatije, koji je mesecima činio sve da se ovo ne dogodi, neće ništa promeniti u pristupu države kosovskom pitanju. Siguran je da je moguće braniti poziciju Srbije po kojoj je akt secesije protivan međunarodnom pravu i posle ovog stava. Jer, uveren je, Sud nije odgovorio na suštinsko pitanje - da li su Albanci imali pravo da otcepe deo teritorije?

- Nema nikakve sumnje da je ovakva odluka Suda značajno otežala naše napore da se izborimo za pravedno, kompromisno rešenje za budući status Kosmeta, u kome jedna strana neće dobiti sve, a druga sve izgubiti. Umesto da odgovori na suštinsko pitanje - da li su kosovski Albanci mogli da se po međunarodnom pravu jednostrano otcepe od Srbije, Sud je odlučio da se izjasni isključivo o tehničkom sadržaju njihove deklaracije. Time je, praktično, prepustio ovaj vruć krompir Generalnoj skupštini UN, u kojoj ćemo našu poziciju braniti principijelnom tvrdnjom da je pravo na secesiju neprihvatljiv način rešavanja problema suvereniteta i teritorijalnosti. Očekujem da će biti dosta država koje će imati razumevanje za taj naš stav.

NE LICITIRAMO SA PODELOM I RAZMENOM * NISU retka pominjanja podele Kosova, pa ni ideje o razmeni teritorija. Da li se ikada povela ijedna diskusija u državnom vrhu na tu temu?
- Ovog trenutka su sve naše snage usmerene na to da se izborimo za otpočinjanje procesa koji bi doveo do kompromisnog rešenja za Kosovo. Sada bi bilo izuzetno kontraproduktivno licitirati sa tim šta bi mogao biti njegov konačni ishod.

* Koliko činjenica da se Sud nije bavio pravom na otcepljenje, odnosno proglašenjem državnosti, ostavlja prostor našoj diplomatiji da nastavi da ubeđuje zemlje koje nisu priznale Kosovo da to i dalje ne čine?

- Borba za očuvanje teritorijalne celovitosti trajaće onoliko dugo koliko budemo spremni da u njoj istrajemo. Koliko god ona bila teška, mislim da nemamo pravo da se iz nje povučemo. Ova vlada, kao i svaka buduća, nikada ne sme priznati jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova. To je naša ustavna, politička, ali i istorijska i moralna obaveza. Nastavićemo da, u tom smislu, koristimo sva politička i diplomatska sredstva koja se nalaze na raspolaganju miroljubivih suverenih država.

* Šta stoji u pismu koje će predsednik Srbije uputiti ovih dana na adrese 55 država?

- Predsednik Tadić će, preko ličnih izaslanika, koji će otići u 55 prestonica širom planete, uputiti poruku šefovima država i vlada tih zemalja, da bi eventualna promena njihovog stava o poštovanju suvereniteta i teritorijalnog integriteta naše zemlje doprinela uspostavljanju opasnog presedana koji bi ohrabrio mnoge secesionističke pokrete u svetu. U poruci će se apelovati na njih da pažljivo prouče mišljenje Suda u kojem se nigde ne navodi da pokušaj otcepljenja kosovskih Albanaca ima utemeljenje u međunarodnom pravu. Takođe, upoznaće ih i sa činjenicom da će se ovo osetljivo pitanje raspravljati na GS UN ove jeseni i zatražiti podršku za rezoluciju Srbije koja bi otvorila put ka pronalaženju kompromisnog rešenja putem pregovora.

* Ipak se očekuju brojna priznanja, govorili ste o pritiscima na čak 40 država da promene stav o podršci teritorijalnom integritetu Srbije. Koliko ste optimista da će naša argumentacija biti jača?

- Prema informacijama koje do nas dolaze sa svih strana sveta, aktivno lobiranje za nova priznavanja Kosova otpočelo je već dan nakon iznošenja sudskog mišljenja, a koliko iduće nedelje će biti u punom jeku. Mi smo mala zemlja, koja ima ograničene diplomatske resurse. Imajući u vidu činjenicu da se sa druge strane nalaze neke od najmoćnijih država današnjice, to neće biti ravnopravna borba. Mi ćemo, naravno, učiniti sve da stignemo do što je moguće više sagovornika i pokušamo da ih ubedimo da ne podlegnu pritiscima. Nažalost, po svoj prilici, biće novih udaraca. Očekuju nas izuzetno teški dani i velika iskušenja. Najvažnije je da pod ovakvim okolnostima sačuvamo pribranost, budemo jedinstveni kao narod i damo sve od sebe.

* Sve snage Srbije sada se usmeravaju na nastavak „bitke“ pred UN. Jeste li počeli da pišete rezoluciju? Na čemu će se novom ona bazirati?

- Čekali smo da čujemo sudsko mišljenje i da dobijemo detaljnu analizu od našeg pravnog tima. Trenutno smo u procesu unutrašnjeg usaglašavanja, a konsultovaćemo se i sa međunarodnim stručnjacima pre nego što se odlučimo za konačni tekst.

* Kakve mogu biti posledice ukoliko ne bude jasnog zaključka Generalne skupštine kojim bi se ta rezolucija podržala?

- Naš cilj je da usvajanje rezolucije otvori put ka novim pregovorima. Mi ne želimo zamrznuti konflikt na Kosovu, niti da na bilo koji način otežamo ionako složenu situaciju u regionu. Što jasniji bude zaključak Generalne skupštine, to će biti veće šanse da se ovaj proces okonča uspehom.

OTVORENA PANDORINA KUTIJA * MOGUĆNOST da odluka Suda pokrene talas secesionizma u svetu gotovo je izvesna. Premijer RS Milorad Dodik je i sam poručio da bi ovo mogle da budu „smernice“ za Srpsku. Da li bi ga Srbija podržala u nameri ako bi se odlučio na referendum?
- Odluka Međunarodnog suda pravde otvorila je Pandorinu kutiju, za koju se nadamo da će biti zatvorena odgovarajućim zaključkom debate u Generalnoj skupštini UN. Ukoliko bi se, nekim slučajem, ispostavilo da je od danas pravo na jednostrano proglašenu secesiju prihvatljivo u međunarodnim odnosima, odnosno da za to postoji većinska podrška u UN, to bi sasvim sigurno destabilizovalo mnoge države u svetu. Nadam se da se to neće dogoditi i očekujemo da će Generalna skupština potvrditi ispravnost naše politike striktnog poštovanja suvereniteta i teritorijalnog integriteta država članica UN.

* Kako je moguće izbeći namere Brisela da se uključi u pisanje tog teksta, čime bi se stavovi relativizovali i status više ne bi bio tema?

- Uobičajno je da zemlja koja je svojom inicijativom pred GS inicirala sudski proces bude ta koja predlaže i konačan zaključak. Spremni smo da se u najboljoj nameri angažujemo sa svim međunarodnim činiocima kako bismo obezbedili da naša rezolucija dobije najširu moguću podršku. Ali, mi imamo jasno određene crvene linije preko kojih ne smemo preći. Ne možemo dati čak ni posrednu saglasnost pokušaju kosovskih Albanaca da se jednostrano otcepe od Srbije. To u tekstu rezolucije mora biti kristalno jasno.

* Ako izbegnemo nameru EU i napišemo tekst sa nama jasnom i odgovarajućom sadržinom, hoćemo li izazvati nove probleme u odnosima sa Evropom, koja već ne pokazuje prevelik interes za pristup Srbije i za skoro pokretanje pitanja kandidature?

- Postoje daleko ozbiljnije prepreke na putu proširenja EU na Balkan, nego što su razlike između Beograda i jednog broja država članica Unije oko KiM. One ne bi bile uklonjene čak ni kada bismo mi promenili našu principijelnu politiku. S obzirom na to da članstvo u EU ostaje strateški prioritet naše zemlje, svakako ćemo učiniti sve što je u domenu mogućeg da ne dođe do dodatnog komplikovanja naših odnosa. Ali, to ne možemo raditi baš po svaku cenu. Mi se u našem postavljanju prema međunarodnoj zajednici rukovodimo, pre svega, Ustavom Srbije, obavezujućim rezolucijama Narodne skupštine i političkom voljom ogromne većine građana Srbije.

* Već postoje namere dela EU da se formira jedinstven stav i da pet preostalih država prizna Kosovo. Koliko je izvesno da će uspeti u tome?

- U poslednjih nekoliko dana imali smo intenzivne konsultacije na visokom nivou sa zemljama EU koje nisu priznale Kosovo. Dobili smo uveravanja da se njihova politika prema KiM neće menjati. Vlade tih država su sa tim izašle i u javnost. To su, takođe, učinile i stalne članice Saveta bezbednosti Rusija i Kina. To za nas predstavlja značajno ohrabrenje da istrajemo u našim naporima.

* Albanci već jasno poručuju da pristaju samo na tehnički dijalog i to samo kao dve suverene države. Istovremeno, svaki dan slušamo poruke diplomata da moramo razviti dobrosusedske odnose i da će to biti uslov za EU. Da li je to zamka za indirektno priznavanje i kako je izbeći?

- Spremni smo da kroz dijalog rešavamo sva otvorena pitanja. No, da budemo potpuno otvoreni - u korenu svih problema sa kojima se u praktičnom smislu suočavaju naši građani koji žive na teritoriji pokrajine leži suštinska razlika Beograda i Prištine u pogledu statusa Kosova. Srbija je u poslednjih nekoliko godina nedvosmisleno pokazala da su joj mir, stabilnost i pomirenje na Balkanu prioritet. Ali, mi ne možemo učiniti nijedan korak koji bi za svoj rezultat imao indirektno priznavanje Kosova kao nezavisne države.

* Iz EU su poručili da će „pratiti ponašanje Beograda“. Jeste li to doživeli kao upozorenje ili kao pretnju?

- Mi sa EU imamo partnerski odnos. Ne slažemo se po svim pitanjima sa jednim brojem članica, ali naše političke razlike rešavamo dijalogom, uz puno međusobno uvažavanje. Tu nema mesta upozorenjima ili pretnjama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (66)

Vreme

24.07.2010. 21:08

U prosla vremena jedan franciski novinar je bio besan na komentare sa zapada pa je u onom svom stilu rekao kao ucice oni nas etici, estetici, a ako treba i istoriji. Teska Vremena za nas tek dolaze, po recima jednog naseg poznatog pisca u Srbiji nista nece biti dobro u narednih nekoliko desetina godina. A pojam nekoliko je od dva do devet.

damjanac

25.07.2010. 10:12

@Miladin - Radikali naucili da citaju i pisu proste i prostoprosirene recenice pa se raspisali. Sad tako opismenjeni naravno cime da se bave nego medjunarodnom politikom, diplomatijom,itd. Cim nauce tablicu mnozenja ocekujemo ih da daju svoj doprinos srpskoj i svetskoj ekonomiji. P.S. Kakve su veze sa Hagom?

Realista

24.07.2010. 21:32

Kompletna vlada i predsednik Srbije da daju ostavke po kratkom postupku. Totalno ste zabrljali (da li namerno?) i tu nema sta da se prica. Ostavke. Odmah.

Boban1

24.07.2010. 23:31

@Matterhorn - Sad je vec prevrsilo sve meru.Pa zar ne vidite ili se pravite da ne vidite da ste isti kao oni pre 10 godina(mada ste se ujedinili).Poraz proglasavate pobedom i dalje cete ici do poslednje pare srpskog naroda vi cete sebi podici zarade i nemate uopste obraza da kazete da ste pogresili.Milion potpisa vam je malo.Podnesite kolektivnu ostavku

горан

24.07.2010. 21:49

суд није поништио 1244, напротив. суд није прихватио шиптаре као правни субјекат, напротив.зашто нам наша влада представља мишљење суда као пораз? зашто нас и даље припрема за признавање капитулације?

Manhattan

25.07.2010. 05:46

@горан - Pa odluka suda jeste poraz za Srbiju. Smesno je kako Sbija prvo trazi taj odgovor od suda a kad je dobije , ona se okrene i ne uvazava to i ne prihvata je. Pa sto ste uopste pitali taj sud za odgovor kad ga ne prihvatite? Tpicno razmisljanje porazenog i pokoljenog koji ne vidi dalje od nosa i ne vidi nista sa strane.

gashi

24.07.2010. 21:52

Ništa novo ...U Srbiji , Ništa novo niste rekli Gospodine Jeremiču To što pričate vi je prevazidjeno, zastarela teorija

Kraj

24.07.2010. 22:06

Posle fijaska u cetvrtak pred Sudom u Hagu, vise nista ne verujem ovoj vlasti. Danima pred presudu su nam porucivali da je to "trenutak istine" (Jeremic) i da ce "odluka suda biti fer" (Tadic). Ako ovo nisu znali, ne znam sta treba da znaju. Vreme je da prepuste poslove nekim drugima, ovo zaista vise ne vodi nikuda.

Lajavi

25.07.2010. 00:20

@Goran Jevtovic - Ne, nije trenutak sada, ali posle Skupstine UN-a, ako doživimo slom treba kompletan establišment da podnese ostavku. p.s. Jeremiću istorija je majka mudrosti, pa zaviri u nju. Jedno je sigurno najveća je greška, odricati se od pretnje upotrebe vojne sile, pitanje je da li bi Albancii proglasili nezavisnost da ste pet -šest dana pre zakazanog proglašenja spustili 20.000 vojnika na liniju sa Kosmetom, siguran sam da ne bi! Dosta više sa politikom popuštanja!!!

Goran

24.07.2010. 22:31

Ko god bude istrajan u nameri očuvanja Kosova i Metohije u sastavu naše drage Srbije,i ko to bude radio iskreno i do kraja,imaće podršku ogromne većine Srba i građana Srbije.Budite jaki i nepokolebljivi jer je snaga u narodu.U ovom slučaju u dobrom i velikom Srpskom narodu! Hrabrost istorija nagrađuje,a kukavičluk i licemerje žestoko kažnjava.Ne dozvolite da se buduća pokolenja Srba stide svojih predaka tj. nas.

Pantelija

24.07.2010. 22:59

Gospodine Ministre, pokazali ste koliko ste naivni i brzopleti... bolje da niste ni potezali za misljenje medjunarodnog suda... bolje... ovako ste nas samo jos dublje zaglibili.

Goran

24.07.2010. 23:19

Kosovo smo izgubili vojnom intervencijom NATO zemalja. Kosovo mozemo dobiti iskljucivo vojnim putem. Naravno u nekoj drugoj geo-politickoj situaciji u svetu koja ce sigurno jednog dana doci, pitanje je da li ce se to desti za 10,20,50 ili 150 godina. Kao iz istorije vec vidjeno, sve teritorije se gube kao i sto se dobijaju iskljucivo vojnom silom. Bez pregovora i diplomatije, diplomatija dolazi posle vojnog poraza odnosno pobede. Najbolji primer iz nase bliske istorije su R. Srpska i Krajna.

dejan s

25.07.2010. 12:25

@Goran - Kosovo smo izgubili vec u ustavu iz 194 kada im je data autonomija a kasnije je to posluzilo kao okvir za nenormalno mnozenje i rapidno radjanje i naseljavanje iz albanije da bi ostvarili svoj cilj nezavisnost kosova a potom i siri cilj ZETRA, zelena transferzala, Bosna/Sandznak/Kosovo/Albanija, velika islamska drzava na balkanu!!!...imamo li snage i nacina da se konsolidujemo i pocnemo da shvatamo sta su potezi koji nam stvaraju bolju buducnost, bojim se da je kasno i da nas urusavaju u svim se

udruzenje SPAS Subotica

24.07.2010. 23:22

Ako medjunarodno pravo kao krajnju instancu predvidja ..PRAVO JACEG...o cemu se govori ....ne treba ovaj jadni napaceni narod Srbije zamajavati virtuelnim stvaranjem stvarnosti...ima li coveka koji ce jasno i glasno izaci javno i reci istinu i samo istinu ma kakva ona bila.????

Gari

24.07.2010. 23:43

Mi nikako da shvatimo da nam je Rusija jedini prijatelj i da treba da se oslonimo na njih. Kako možete očekivati uspeh u borbi za očuvaqžnje teritorijalnog integriteta ako ignorišete i sabotirate bilo kakvu bližu saradnju sa Rusijom. 

dejan

25.07.2010. 12:19

@Gari - Slazem se s tim ali se bojim da srbija nije vise komaktna cjelina koja brani nacionalni interes svog naroda nego interesno umrezena u druge tokove koji su ja se bojim sve dalji od dobrih odnosa sa glavnim i jedinim pravim prijatejlem RUSIJOM!!obnoviti odnose sa rusijom, jer evidentno da amerika svoje drugove sa kosova jako podrzava, --crni dane a crna sudbino, okukavno srpstvo ugaseno, zla nadzivjeh tvoja svakolika a s najgorim hocu da se borim///

Pera DIMnicar

25.07.2010. 00:03

Tadic salje 55 LICNIH izaslanika u 55 PRESTONICA (uglavnom bez prestola) sirom PLANETE!!! Srce, sta ces vise! Grudi, isprsite se ponosito! A vi, oci, prestanite da kolutate!

Miki

25.07.2010. 00:24

Svaka čast ministru Jeremiću. A ovi nazovi Srbi što traže ostavke samo pokazuju koliko su sitni, koliko ne razmišljaju svojom glavom. Sada kada nam je jedinstvo ponovo potrebno, Toma, Koštunica i ostala opozicija ujedinjuje se u traženju ostavki. To je sramno. Mislio sam na sledećim izborima da glasam za naprednjake, ali su sada pokazali svoje pravo lice. Važniji su im stranački, od nacionalnih i državnih interesa. Takvima daleko lepa kuća. Napre Jeremiću, napred Srbijo.

Borislav

25.07.2010. 00:37

Opet demagoška priča o uvažavanju evropskih partnera i sejanje lažnog optimizma

Branko

25.07.2010. 00:49

Smatram da je bolje da se okrene ka pronalazenju novih radnih mesta i ozivljavanju mrtve industrije.Kosovo je zavrsena prica i malo mi je sve ovo debilno.Narod nema leba da jede a mi samo o Kosovu.To je sad siptarska zemlja i sta da se radi.Trebalo je ranije misliti na to.Ceo svet je manje vise to podrzao.Manite se corava posla!!Postali smo bedni i jadni,sirotinje sve vise i vise.O tome treba voditi racuna.

Miomir Maksimcev

25.07.2010. 00:58

"Necemo cuvati dobre odnose sa EU po svaku cenu". Sada ste, nakon dve godine lutanja "bez alternative" dosli na mesto na kojem vas je ostavio Kostunica kada je vratio mandat.

gradjanin Srbije

25.07.2010. 01:19

Jel su to navalili srpski defetisti ili albanski nesretnici da pisu i daju ocene komentarima kao da je sajt u Pristini? Za defetiste jedna poruka: "nismo jos gotovi" a za albance bolje i da ne pisem. Za njih imam specijalnu poruku: "teracemo vas do sudnjeg dana Arnauti"!

Dragan

25.07.2010. 04:19

Pa dokle treba da ide slepilo srljanja u EU koja nas ocigledno hoce samo pocepane?

Marinero

25.07.2010. 04:35

Politika i Diplomatija nisu exact-ne i prirodne nauke kao sto je fizika. (2+2=4) i to uvek u svakom slucaju.Politika i Diplomatija su filozofija i apstrakcija. Belo nije uvek belo kao ni crno nije uvek crno. Kosovo nije izgubljeno. Postoji i postojace. Samo je drugacije organizovano, najverovatnije mnogo bolje nego pre.Veliki je uspeh sto je Kosovo ne zavisna drzava. Moglo je biti u sastavu Albanije. Ministar nam nudi opet: "Glavom kroz betonski zid" ?Zar ponovo iste greske?

dijaspora

25.07.2010. 05:09

Bolje bi vam bilo da, umesto da se bakćete s Kosovom, poradite na tome da ne izumrete kao nacija. Jer ako ovako nastavite, i uža Srbija će vam uskoro biti prevelika.

igor

25.07.2010. 07:25

Posle fijaska pred sudom u ciju pozitivnu odluku su nas ubedjivali mesecima, sada nam nude jos i teska vremena i svadju sa jednim delom medjunarodne zajednice? Da li oni uopste razmisljaju o ovom, preostalom, delu Srbije? Pa, tako smo poceli i 90-te, pa evo sada smo iza svih... Muka mi je vise od svega

Naivac

25.07.2010. 09:03

Vuce, ovi su mnogo gori nego Turci. I sam sam ranije ubedjivao druge da su sudije MSP izvan svake politike i nezavisni vrhunski strucnjaci. Nazalost to je bila strasna naivnost. Srbi su danas u polozaju Madjara posle Trijanona. Mozda ne preostaje nista drugo, nego se jos boriti za Severno Kosovo. Manastire treba fresku po fresku, kamen po kamen preneti na Severno Kosovo ili jos bolje u Kragujevac. Za to postoji tehnologija. Podici visok zid, cutati, raditi i cekati...

pera peric

25.07.2010. 09:06

Ne mogu da verujem. I posle svega sto smo preziveli zadnju deceniju on priziva nove konfrontacije sa EU i Amerikom. 

dejan

25.07.2010. 09:27

da,ovi da podnesu ostavke i cim dodju neki drugi svi u svetu ce odmah da povuku priznanja kosova i sve ce biti ok?!pa zar stvarno mislite da nesto uobste zavisi od nase vlasti?kako kaze amer tako ce biti,milom ili silom,pa zar nas bliska istorija nije nista naucila...

Grc u prstu

25.07.2010. 10:31

Gramaticki sposobni sa olovkom moze sve da prikazu, Sve je u olovci!

Vuko TRIPKOVIC

25.07.2010. 11:01

Sud Istorije ce presuditi neodgovornim i nerazumnim sudijama MSP, koji su otvorili Pandorovu kutiju. Oni ce snosit punu odgovornost za nove sukobe i krvoprolica. Za njih i za one koji gaze Pravdu, ovih nekoliko stihova, poznatih i pjevanih u nasim zajednickim, bratskim krajevima: Padaj silo i nepravdo,Narod ti je sudit zvan.Bjezte od nas nocne tmine,Svanuo je i nas dan!Pravo nase ugrabljeno, Amo natrag dajte nam!Ne date li, ne molimo,Uzet ce ga narod sam!

Nikola Kalabić

25.07.2010. 11:01

Ja sam znao da će biti ovakva odluka suda. Znači da bih ja bio bolji ministar od ovog koji je sad.

Alban

25.07.2010. 11:15

"dosao dan istine" rekao je jermic, i zaista je dan istine dosao,Kosovo je proglasila neovisnost u skladu sa medjunarodnim pravnim poretkom,decidno je ustanovio nejvisi svetski pravni organ.jeremic trazi,molim te, od gereralne skupstine u septembru glasonje o dalim pregovorima oka statuta Kosova. pa cemo viditi kako ces proci.

Uroš Krstajić

25.07.2010. 11:53

Pravni tim Srbije je trebao da pitanje pošalje Moskvi,a ne "ujaku Džonu". Time bi imali mnogo jače argumente. A da sud koji je formirao ujka Džon više ne treba priznavati!

Dijasora RS

25.07.2010. 12:13

Zasto da se lazemo, bolje priznati kad ne mozes vise nositi teret ove Situacije ! Cak mislim da ce se stvari sa Srpskom uz vasu pomoc iskomplikovati, nikad nisu bile blize Solucije (politicke i posle ove odl. Haga) spajanja ta dav naroda. Nemojte nam i to pokvariti.

Realno

25.07.2010. 12:25

Podrska Jeremicu ,napokon jedan savremen i moderan politicar koji zna da pregovara, misljenje suda je rezultat pogresnih poteza prethodnih politickih struktura i negativnog imidza nase zemlje koji je sada vrlo tesko ispraviti.Izgubili smo rat na svim poljima i to treba da prihvatimo i izdrzimo sve posledice takvih okolnosti na nogama i da u buducnosti biramo sposobne mlade i pametne ljude, ojacamo drzavu ,ekonomiju i naravno ne odreknemo se Kosova nikada.Doci ce momenat za preokret.

Bojana

25.07.2010. 12:43

Srbija mora nastaviti diplomatsku borbu za ocuvanje Kosova,a na tom putu ce joj trebati ogromna podrska i pomoc. Potpuno podrzavam plan da se lobira koliko je to god moguce kod svih zemalja koje nisu priznale nezavisnost i nadamo se najboljem.

milan

25.07.2010. 12:48

Pred nama su teska vremena ali i iza nas. Kako god da okrenemo Srbija gubi pitanje je samo dokle smo spremni da odrzavamo tu iscrpljujucu agoniju. Treba jasno reci mi smo izgubili vec devedestih godina a podvukli onog dana kada je Zoran ubijen. Ti isti koji su njegovom ubistvu apladirali danas su najglasniji kada se o Kosovu radi. Moramo se okrenuti buducnosti u interesu svih nas i pokusati od zaostavstine da napravimo sto bolje mozemo.

prle

25.07.2010. 13:17

sa odlukom MSP srbija je donekle izgubila argument da je nezavisnost KiM nelegalna, dok amerikanci nisu sacuvali svoju teoriju da je nezavisnost "jedinstven slucaj". iako je na prvi pogled odluka bila katastrofalna za nas, cini mi se da ne ide u prilog daljnjih priznavanja. bice novih priznanja, ali ne u velikom broju. a sta ako bi popustili i priznali kosovo zarad brze integracije u EU? onda bi srbija morala da izgradi stanove i stvori poslove za 150000 izbjeglica sa KiM. kako? tesko!

Ja

25.07.2010. 13:27

Ejj,pa dajte,bre,vise..Pa dokle ovako.."pred nama su teska vremena.."-a sve ovo do sada..STA?-jesu li bila "bolja vremena"?-Politicari,bre..pa dozvolite siromasnom,bednom,jadnom,i napacenom narodu da zivi malo,bre! Ejjjj!!!!!!!!Ratovi,patovi..krize,izolacije,pa dokle vise,stvarno?!!!?Greska-"Kosovo" je OTISLa ! Nepovratno,nazalost! I to je jasno.Drina je jos kriva-naravno..Ali srpska politika prema ostatku sveta se ne menja vec 20-ak godina,ako ne i vise..I krajnje je vreme da se promeni.

Miladin

25.07.2010. 13:39

Jedino rešenje za Kosovo je da se srpske izbjeglice vrate na Kosovo kojih ima oko 3(tri) miliona od 1941 sve do danas.

Dušan

25.07.2010. 14:02

Umesto komentara potsećam čitaoce i ministra na njegovu izjavu:''Pošto tražimo mišljenje, pošto smo strana koja to traži i verujemo u međunarodne institucije, uključujući Međunarodni sud pravde, poštovaćemo odluku Međunarodnog suda pravde", rekao je on i dodao da ne bi bilo moralno za Srbiju da ne uvaži mišljenje tog suda. ( Vuk Jeremic ) http://www.dw-world.de/dw/article/0,,3568388,00.html

Dragan NS

25.07.2010. 14:31

Molim Vas, prestanite da tršite novac nas poreskih obveznika na nešto što je odavno "ad acta"! To je realnost!

Branislav Nikolic

25.07.2010. 14:36

Gospodine ministre, odgovornost podrazumeva i ostavku... Vi i Vas profesor Tadic, uradili ste sta ste znali i dobili smo rezultate i odgovore na takuvu vasu politiku - sada kao castan i odgovoran covek podnesite neopozivu ostavku. Ako to ne uradite, sramota ce Vas nadziveti i necete se puno razlikovati od onih koji su tvrdoglavo devedesetih godina sprovodili neodgovornu politku. Ne dozvolite da vlast ima vise moci od zdravog razuma.

Posmatrac

25.07.2010. 15:29

Odluke suda nisu nikad prihvatljive za obe strane.Kako kaze posvadjat cemo se sa nekimiz MZ ,pa zasto ste dosad trosili novac i vreme ako zelite da se svadjate niste li vi diplomata ili ...nije lepo postavljat glupa,indirektna pitanja i kriviti sud za odluku s kojom niste zadovoljni.Cestitke za izvlacenje Srbije iz izolacije ali nemojte traziti okrsaj sa jacima i nemojte zaboravit da narod srbski treba da zivi ,smanjite malo vase troskove,razvijte malo privredu .Narod jauce ali vi to ne vidite.

Spasa

25.07.2010. 15:39

Pa,gospodine Vi ste sa predsednikom Srbije a i ostalima, uvek govorili da EU nema alternativu.Samim tim dali ste, svetu, zeleno svetlo za ovakvu odluku,jer nema alternative.

Sekula

25.07.2010. 19:49

@Spasa - I ja ovo potpisujem i dodajem - idustrijska proizvodnja u Srbiji još nije dostigla ni polovinu one iz 1989. godine. To je uspeh ovih studenata uz rad.

nenad

25.07.2010. 15:40

Mislim da nasa aktuelna politika pokusava izvuci sto vise moze od Kosova, odnosno da idu na podelu,sto je veoma tesko provesti, ali je po mome misljenju jedini ispravan put. Pogubno bi po mom misljenju bilo trampiti Kosovo za brz ulazak u EU, jer bi to otvorilo mogucnosti za manipulisanje narodom (pogotovo posle nekoliko decenija) da je ova vlast izgubila Kosovo, i ponovno jacanje laznih patriotskih snaga.

Nijazi Kuqi

25.07.2010. 16:33

Jeste Jeremicu, Republici Kosova preostaje jos samo clanstvo u UN-a, a taj cilj ce sigurno ostvariti zahvaljujuci vasem angazovanju i naporima

zuzu

25.07.2010. 19:10

draga moja srbijo ne mogu jare i pare.pa se ti narode odluči ili EU ili kosovo i vračanje izgubljenog ponosa!

Aco

25.07.2010. 19:24

Gospodine Jeremicu, vi ste jedan jako pametan covek. Kao sto je nama jasno, tako je i vama, siguran sam.Kosovo se moze vratiti samo silom. Nista vise, nista manje.

puky

25.07.2010. 19:49

"Pred nama su teška vremena!" ?!?!... nešto se ne mogu sjetiti kad su pred vama srbijancima bila neka laka, dobra ili lijepa vremena ... ?

Фајдра

25.07.2010. 19:55

Драги пријатељи, шта је "враћање изгубљеног поноса"? Не, не желим то да знам!

sale

25.07.2010. 21:12

Voji Kostunicu su ismejaavali pre dve godine.... a ispade da je covek u pravu. On je ispao jedini ozbiljan politicar u ovoj nasoj politici koja se samo svela na cist marketing "Velikih" partija poput DS-a, SNS-a, SPS-a, G 17...

miki posmatrac

25.07.2010. 21:55

Zuzu kaže odlučite se EU ili Kosovo.Vidiš li ti Bugarsku,Rumuniju,Grčku,Madjarsku i td.Mnogi skeptici su otpisali ne samo Kosovo,već i celu Srbiju,pa im predlažem da idu kod svojih ljubimaca,gde će im biti mnogo bolje i gde teče samo med i mleko,a nama neka ostave ovu zemlju da brinemo o njoj najbolje što možemo.

amerikanac

26.07.2010. 18:17

Hvala Vuce,svi albanci u svetu zahvaljuju ti se , shto si ti uradio za nas ni taqi nije , ovakvi politicari su potrebni serbiji , bog da ih sto vise ima .HVALA VUCE

zorah

26.07.2010. 19:40

od 5oktobra nama je svaka sledeca teska a nikako da nam bolje bude , osim na RTS~ u i slusajuci ove pametne u vladi i u skupstini