“Jat” leti sve niže
06. 07. 2010. u 21:09
Slabi rezultati domaće aviokompanije: U poređenju sa prošlom godinom, prevezeno je znatno manje putnika, a drastičan pad je zabeležen u čarter saobraćaju
NACIONALNA aviokompanija prevezla je u prvoj polovini godine 435.558 putnika, 874 tona robe i 285 tona pošte. To, međutim, nisu rezultati kojima “Jat ervejz” može da se pohvali, jer je u poređenju sa prošlom godinom, u kojoj je zabeležen pad broja putnika za 22 odsto, ova godina još gora. Tačnije, u prvih šest meseci 2008. prevezeno je 578.781 , a u istom periodu lane 451.779 putnika.
Drastičan pad “Jat” je zabeležio u čarter saobraćaju. Za prvih šest meseci broj letova u čarteru manji je za čak 45 odsto, a broj prevezenih turista manji je za 41 odsto nego u istom periodu lane. A valjalo bi podsetiti da je u prvoj polovini prošle godine bilo velikih problema sa čarterima, jer “Jat” nije imao dozvole za Tursku.
Ukupno, u odnosu na prvih šest meseci lane, “Jat” je imao za sedam odsto manje letova, za četiri odsto manje putnika, za pet odsto manje robe i šest odsto manje pošte. Ni marketing u koji nacionalna aviokompanija ulaže “brdo” novca izgleda ne pomaže. Jedina svetla tačka je saobraćaj sa Crnom Gorom. Broj letova ka Tivtu i Podgorici veći je za 36 odsto, a broj prevezenih putnika za 42 odsto. U evromediteranskom saobraćaju broj letova je smanjen za 12 odsto, a putnika je manje za šest odsto.
“Jat” je u junu ove godine imao u planu 1.925 što je za deset odsto manje nego prošle godine. Prošlog meseca realizovano je 1.578 letova što je 18 odsto manje od plana i 13 odsto manje nego u istom mesecu lane. Redovnost saobraćaja je ista kao i u junu prošle godine i iznosi 64 odsto.
KAŠNJENJA
JEDNO kašnjenje uzrokuje drugo, odnosno takozvani posledični razlozi najčešći su razlog zašto putnici nisu do željenih destinacija stizali na vreme. Za ta kašnjenja prošlog meseca najviše su krive kontrole letenja (132 kašnjenja), zatim aerodromi (kasnila 62 leta), tehnički problemi uzročnik su 54 zakasnela leta, a zbog meteoroloških uslova kasnilo je 19 letova. Prošlog meseca “Jat” je prevezao 97.737 putnika, što je deset odsto manje nego u junu prošle godine, dok je broj prevezenih putnika u čarteru manji za 45 odsto.
KONSULTANT
DRŽAVNI sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković izjavio je da će tender za izbor konsultanta za osnivanja nove avio-kompanije, koja od “Jat ervejza” treba da preuzme ulogu nacionalnog avio-prevoznika, biti raspisan kada za to budu obezbeđena finansijska sredstva.
Miljković je rekao da se priprema raspisivanje javne nabavke, ne precizirajući kada će to biti učinjeno. U Ministarstvu za infrastrukturu je ranije bilo najavljeno da će tender za izbor konsultanta biti raspisan do kraja juna.
Vlado Jankovic Car
06.07.2010. 21:38
Ma jel oni jos voze i postoje, ja zadnji put koristi servis jata 1997.i od tada resih ne sa jatom vise,nisu mi oni za medjunarodni servis,uopste,.izgubi mi se torba i ujede vuk magare, nestade torba sa 21 kg i nikada ne dobih ama nista od jata,sem desava se to i drugim kompanijama,ali druge kompanije vode racuna,i srede taj problem medjutim jat samo desava se i to srugim firmama
Momentalno ugasiti ovo propalo preduzece i rasteretiti poreske obveznike a pilote, koji su skolovani besplatno o trosku svih zaposleni, da vrate pare i idu kuci.
Avioni su im malo noviji od onih kojima je Hitler bombardovao Beograd. Stjuardese su malo starije od aviona. Posluzenje malo starije od struardesa. Letenje ovom kompanijom je dozivljaj i izazov za hrabre.
Do prosle godine JAT je iz Ciriha leteo za Nis a ove vise ne. Svi mi koji smo u CH a u Srbiji zivimo jugoistocno od Jagodine, jednostavno ne interesujemo nacionalnu kompaniju. Zato kada ipak dodjemo avionom i do Beograda, onda se odlucimo za CH kompaniju SWIS. Iako nam patriotizam nalaze da ipak putujemo JAT-om, revolt je toliko veliki da jednostavno na JAT vise ne zelimo ni da mislimo. Sa takvom politikom JAT ce leteti sve nize i nize. Pitam se samo da li to neko ne radi svesno i namerno ???
Predlazem Gospodi da lete Lufthansom/Germanwings...Stjuarti sami gej a stjuardese poput oficira.("utra zenstvene") A da ne potenciram njihov "sarm" ja mislim da je moj frizider sarmantniji.Sto se tice gepeka i kilaze naplacuje se papreno(birokratija do koskeeee) maltene politicki problem, dok nasi su stvarno po tom pitanju genijalci...Lep rec otvara sva vrata...Letela sam sa nasom kompanijom gde mislim da su nasi Piloti naj...Tuzno sto nasi tudje vise cene nego svoje....
Komentari (9)