Papreno ka Jadranu

01. 07. 2010. u 21:02

Verica Kalanović, ministarka za Nacionalni investicioni plan: Cene radova na deonici Ub - Lajkovac znatno više od prošlogodišnjih za takve projekte

PONUĐENE cene za izvođenje radova na izgradnji deonice Beograd - južni Jadran od Uba do Lajkovca znatno su više u odnosu na cenovnik koji je prošle godine važio za državne infrastrukturne projekte, smatra Verica Kalanović, ministarka za Nacionalni investicioni plan.

- Drago mi je da je domaći konzorcijum dostavio najpovoljniju ponudu i da ima šanse da gradi, zbog problema sa padom aktivnosti u građevinskoj industriji, ali mi nije drago što su te cene značajno veće od onih koje smo postigli prošle godine - ističe Kalanovićeva. - Tender je još u toku i komisija treba da bude nezavisna u odlukama. Građevinari u Srbiji uspeli su da dostignu sve standarde koji važe u regionu, ali bi cene radova na infrastrukturnim projektima trebalo zadržati na prošlogodišnjem nivou.

Konzorcijum domaćih preduzeća, na čelu sa Preduzećem za puteve „Beograd“, dao je najpovoljniju ponudu za izgradnju dela autoputa Beograd - južni Jadran u iznosu od 7,333 milijarde dinara i sa rokom završetka radova od 16 meseci. Ponudu je dostavilo i preduzeće „Osijek koteks“ iz Hrvatske. Ova firma gradila bi autoput za 9,034 milijarde dinara, a rok je 480 kalendarskih dana. Inače, u Ministarstvu za infrastrukturu kažu da je procenjena vrednost radova za deonicu Ub - Lajkovac u dužini od 12,5 kilometara oko 62 miliona evra.

- Moramo zadržati one standarde koje smo tako teško stekli prošle godine, a to znači da budemo uporedivi sa cenama u regionu i gradimo na najoptimalniji način, brzo, jeftino, efikasno i bez aneksa - navodi ministarka Kalanović.

OBNOVA

MINISTARKA za NIP kaže da će obnova puta Novi Pazar - Sjenica - Aljinovići, biti potpuno završena u narednih godinu i po dana. To jedan od najdužih i najvažnijih puteva u tom delu zemlje, zbog veze sa Bosnom i Hercegovinom, Crnom Gorom i centralnom Srbijom. Činjenica je da u Sandžaku imamo veliki problem sa putnom infrastrukturom, a cilj Vlade Srbije je da se i taj deo intenzivnije razvija, ističe ministarka.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

prevoznik

01.07.2010. 22:08

pa,gospodjo molim da vratite euro na proslogodisnji nivo,gorivo,delove,takse i da nenabrajam.

strucnjaci-eksperti

02.07.2010. 08:43

Nas veliki strucnjak-specijalista-ekspert je donela zakljucak da su cene previsoke.Slazem se ,samo se nadam da je mislila na cenu koju mi obicni gradjani placamao da nam ovakve velicine vode drzavu i gradnju autoputeva !

Централни Везни

02.07.2010. 14:04

А тако лепо сте причали против концесије, коју сте ви Регионаши заједно са Аутономашима успели да срушите на штету нас Центраша.

mtk

03.07.2010. 14:57

Ekipa sa vlasti je nesposobna da dovrši obilaznicu oko Beograda, a što se tiče autoputa Beograd-Jadran, prava mera im je parče puta od desetak kilometara za 4 godine koliko im traje mandat. Srušili su prvobitnu zamisao da se autoput gradi davanjem koncesije na 20 godina, jer ne bi mogli da muljaju sa kreditima. Za svaku valjanu ideju su oportuni gotovo po pravilu što se pokazalo u više navrata propadanjem projekata koji su trebali do sada odavno da budu završeni.

gavrilo

03.07.2010. 23:40

Ja sam bio uveren da se radi o Raskoj oblasti ali ako Ministarka kaze da je to Sandzak onda mora da ona bolje zna. Ili je to slobodna interpretacija novinara Novosti ??? za ovako nesto bi u nekim nama susednim drzavama neko dobio otkaz ili Ministarka ili Novinar ali kod nas je sve dopusteno pa i vredjanje vlastite Drzave i Naroda cak mi se cini da je i pozeljno. Sramota