Koridori voze Srbijom

T. SPALEVIĆ

24. 06. 2010. u 14:40

Master plan za infrastrukturu predviđa ulaganja od 22,18 milijardi evra do 2027. Mrkonjić: Prvi put znamo šta traba da radimo i šta ćemo da gradimo

SRBIJA će do 2027. godine imati novih 1.272 kilometra autoputeva. Vozovi će saobraćati dvokolosečnim prugama, brzinama od minimum 160 kilometara na sat. Međunarodni, beogradski i niški aerodromi imaće osam miliona putnika, uredićemo plovne puteve, a iz Dunava će konačno biti uklonjene mine i flota potopljena još u Drugom svetskom ratu.

Sve ovo predviđa Transport master plan, koji je u četvrtak u Palati Srbija predstavljen javnosti.

Za ukupno 33 projekta, koji čine razvojni scenario master plana, Srbija će iz pretpristupnih fondova, kredita i budžeta u narednih 17 godina potrošiti 22,18 milijardi evra. Postoji, međutim, i rezervna varijanta, a to je takozvani minimalni scenario, koji je „težak“ 7,5 milijardi evra, a podrazumeva samo završetak započetih projekata.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, kaže da je realizacija ovog master plana već počela. Trenutno najveći prioritet ima drumski Koridor 10. Prva na listi je deonica severnog kraka od Horgoša do Novog Sada, koja će biti završena do kraja godine. Slede izgradnja autoputa Pojate - Preljina i Kragujevac - Batočina.

- Srbija je dobila prvi master plan koji sadrži projekte iz svih vidova saobraćaja u skladu sa evropskim standardima - kaže Mrkonjić. - Prvi put znamo šta traba da radimo i šta ćemo da gradimo u Srbiji. Stvaramo uslove da Srbija bude evropska zemlja tako što će postati deo evropske saobraćajne mreže.

Četvrti projekat po važnosti je ulaganje u aerodrome u Beogradu i Nišu, sledi pruga Stara Pazova - Subotica, dok je u vodnom saobraćaju prioritet Dunav, odnosno evropski Koridor 7. Master planom za železnicu je predviđeno ukupno 7,44 milijarde, za puteve 13,75 milijardi, za unutrašnje plovne puteve 475 miliona evra, za aerodrome 376 miliona i za intermodalni transport odnosno kombinovanje više vrsta prevoza, 136 miliona evra.

Šef delegacije Evropske unije u Srbiji Vensan Dežer smatra da Master plan sadrži projekte koji će u naredne dve decenije Srbiju pretvoriti u jednu od glavnih saobraćajnih arterija u ovom delu Evrope. Dežer je naveo da su Srbiji potrebne investicije za ekonomski razvoj i sada ima jasan plan prioritetnih projekata, koji će investitorima pružiti veću sigurnost. EU će pomagati Srbiji u realizaciji Master plana kako bi i u tom delu što pre postala deo evropske porodice.

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković tvrdi da je za povećanje broja putnika u aviosaobraćaju u Srbiji sa oko 2,5 na osam miliona godišnje, potrebno uložiti oko 135 miliona evra u aerodrome u Beogradu i Nišu.

Prezentaciji Master plana, održanoj u Palati Srbija, prisustvovali su i potpredsednici Vlade Jovan Krkobabić i Ivica Dačić, ministri prosvete i energetike Žarko Obradović i Petar Škundrić, ministar bez portfelja Sulejman Ugljanin, direktorka kancelarije za evropske integracije Milica Delević, predstavnici Svetske banke, EBRD, ambasadori zemalja članica EU.

NA LISTI

MEĐU prioritetnim projektima su i izgradnja autoputa Beograd - Požega, koji treba da poveže Srbiju sa Rumunijom, Crnom Gorom i Italijom, izgradnja brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica, pruge od Velike Plane do Stalaća, Đunis - Trupale kod Niša i Stara Pazova - Šid.

Master plan u delu za intermodalni transport predviđa izgradnju tri logistička centra različitih veličina i karakteristika u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, a u glavnom gradu terminal bi mogao da bude izgrađen u Makiškom polju, između stanice „Beograd - Ranžirna“ i puta Beograd - Obrenovac.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Vlah

24.06.2010. 18:22

Jel se to sprema nova mnogo bolje orgabizovana pljacka Srpskih gradjana.Prvo kako nam ti planeri isplaniraju i organizuju putnu mrezu a politicari samo uzimaju kredite,nadrljali smo.Danas zbog lose putne mreze i haracke ruparine,vecina nas zaobilazi.Od srpskih puteva imaju samo korist ona mafija sto naplacuje ,,ruparinu,,a ne pruza nista.Mada konkretno tu spada i ministarstvo.Kad ce bre rabadjije da uvedete Vinjetu .Jel Mrkonjic odlucio ciji ce ministar da bude.Crnogorski il Srpski...

Aca

24.06.2010. 19:50

Prvi April je prosao.Jos jedan blef,pa pitam se dokle?Sta mislite mi nemozemo razmisljati svojom glavom?!Ali mi smo navikli na podvale vase partije pre a i sada a i sadasnjeg rezima i sa tim izgleda mora da zivimo do sledecih izbora.

despot

25.06.2010. 08:02

ovo se ne zove vise mrkonjic vec koperfild a njegovo ministarstvo iluzionisticko

zlobri

25.06.2010. 15:46

''Prvi put znamo šta treba da radimo...'' O koridoru 10 pričaju 20 (dvadeset) godina i tek sad znaju šta treba da se radi. 2027. godine se možda automobili i vozovi neće kretati putevima i prugama. Možda bi trebalo da osnujete još koju agenciju da se ti poslovi ubrzaju.E ministre, ministre...