Strašni viking iz “Boinga”
19. 12. 2009. u 20:37
Kapetan Stevan Ignjatović, jedan od najiskusnijih u nacionalnoj aviokompaniji. U vazduhu 14.000 sati. “Susret” sa krokodilom i crnom mambom
“JAT” nema nove avione, ali ima 150 pilota na kojima mu zavide i najveće svetske aviokompanije.
Viking, Hogar ili pak Hulk Hogan. Ovo su nadimci kojima su “jatovci”, Nigerijci, Džibutanci “krstili” kapetana Stevana Ignjatovića. Radni odnos zasnovao je u “Jatu” pre tri decenije. Zvale su ga kompanije po belom svetu da pređe u njihovo jato, ali svoje nije želeo da napusti. “Jat” ga je, kaže, školovao, dao mu privilegiju da upravlja imovinom vrednom milione dolara, poverio mu živote putnika. “Dug” vraća odanošću, bez ijednog dana bolovanja i kašnjenja na let.
Pedesetpetogodišnji Ignjatović proveo je u vazduhu 14.000 sati i jedan je od najiskusnijih pilota koje ima nacionalni avioprevoznik. Krstario je nebom nad Evropom, Srednjim i Bliskim istokom, ali se u Africi, gde je pilotirao avionima koje je iznajmljivao “Jat”, oseća kao kod kuće. Taj “kontrolisani haos” mu, kaže, najviše odgovara.
Ljubav prema vazduhoplovstvu rodila se dok je bio klinac. Za početak padobranstvo. Falsifikovao je očev potpis i kradom odlazio u Lisičji jarak. Kada su ga roditelji “provalili”, već je bio spreman za prvi skok. Imao je 16 godina. Dok su se gledaoci divili njegovom umeću, majka je pala u nesvest. Pilotsku akademiju završio je u Vršcu, a potom je prošao i obuku u “Jatu” za avion DC-9.
- Najviše sam leteo u Africi. Od deset kompanija kojima je “Jat” iznajmljivao avione i posadu u Nigeriji i Džibutiju, pet sam ja formirao. Utirali smo put avijaciji u Africi - seća se Ignjatović.
Blizu hotela u Enugi imao je Ignjatović susret sa krokodilom. Previše se, kaže, približio jezeru.
- Iskočio krokodil i onda bežanija. U istom gradu naleteo sam sa kolegama na crnu mambu, ona se više uplašila nas nego mi nje. Imao sam i “obračun” sa ribarima u Beninu. Vezali kornjaču od oko 50 kilograma da ugine na suncu kako bi oklop prodali kao suvenir. Oslobodio sam kornjaču, pa došli ribari s motkama i traže 200 dolara.
Čuvar plaže dodao meni motku, pa smo se nagodili na 20 dolara. U Obali Slonovače, u aerodromskoj zgradi, jedan policajac, misleći da sam američki rvač Hulk Hogan, silno je želeo da sa mnom odmeri snagu. Prilikom rukovanja, iskoristio sam njegovu nepažnju i oborio ga na kolena.
Pilotirao je Ignjatović avionima u kojima su bile mnoge poznate ličnosti, ali posebna čast, kaže, ukazana mu je kada je predsednika Tadića vozio u Libiju. Najveće priznanje ukazao mu je kolega kada su “Jatovi” avioni izmeštani iz Beograda 1999. godine.
- Četvrti dan bombardovanja, i osam minuta, koliko je trajao let do Rumunije, najdužih u mom životu. Doneta je odluka da se osam aviona “Jata” izmesti iz zemlje. Prišao mi je kolega i rekao da ako treba da se gine, želi da bude u mojoj posadi. To je najveće priznanje u mojoj karijeri.
LETOVI U RATU
POČETAK rata u bivšoj Jugoslaviji zatekao je Ignjatovića u Ljubljani. Uspeo je da poleti i sačuva avion. Svedok je mnogih tužnih sudbina kada je pomagao u evakuaciji građana sa teritorija na kojima su bila ratna dejstva. Sa još pet pilota “Jata” obavio je 140 letova iz Pule, Zadra, Bihaća, Tuzle, Mostara...
BEZBEDNO
RADNI dan letačkog osoblja “Jata” kreće pripremom - tehnička ispravnost aviona i provera svih bitnih informacija, kako bi let bio bezbedan. Ignjatović, koji pilotira “boingom 737”, priznaje da flota “Jata” jeste stara, ali je, tvrdi, bezbedna.
Dejan Pesic
20.12.2009. 08:31
SVAKA CAST.
Blago kompaniji koja ima ovakve neustrasive heroje.Svaka cast na iskustvu,patriotizmu,lojalnosti,hrabrosti i znanju....
jasno ko dan
Kakva faca. Mnoooogo mi se svidja (u svakom smislu te reci) ovakva ljudina!
SVAKA CAST!
Komentari (6)