Regioni - evropski košmar

Miloslav RAJKOVIĆ

24. 10. 2009. u 20:54

 Ni u jednoj od evropskih zemalja regionalizacija nije spontan pokret, nastao iznutra. Ne treba potcenjivati vojvođansko autonomaštvo. Budući svet bez nacionalnih država – govori za "Novosti" akademik dr Milorad Ekmečić

 
IZA zahteva za većom autonomijom Vojvodine, stvoren je projekat koji pretvara čitavu zemlju u slične autonomne regije. U ime demokratije, političkim nasiljem, stvara se istorijska fragmentacija države srpskog naroda. Zbog jedne pokrajine i mađarske manjine u njoj cela se Srbija razgrađuje.
Ovako za "Novosti" komentariše predlog novog statuta Vojvodine i najavljenu "visoku decentralizaciju" zemlje istoričar dr Milorad Ekmečić, autor studije "Regionalizam između slobode i novog nasilja".
- Iako je projekat regionalizacije danas najjače i najakutnije istaknut u Srbiji - ističe akademik Ekmečić - on je jedan opšti evropski košmar. Mislim da će i dalje taj projekat biti što je i dosad bio - spolja uvezeni i spolja sponzorisani napor da Srbija postane model reorganizacije Evrope na regionalnoj osnovi.

* Zašto smatrate da je to "opšti evropski košmar"?
- Svaka zemlja Evrope ima više ili manje problema sa regionalizacijom. Ni u jednoj od njih to nije spontani pokret nastao iznutra, kao proces dozrevanja demokratije i njenog rasta ka novim istorijskim visinama. Regionalizacija kontinenta nigde neće uspevati, ali će svuda biti prisutna kao trulež koji politički razvoj vodi u nekom drugom smeru. U Italiji danas samo 23 odsto naroda pristaje na to.

* Gde, kada i u kom ideološkom okviru je nastala ideja Evrope regija?
- Ideja evropskih regija nastala je u okviru katoličke političke ideologije i na toj opštoj osnovi u moderno vreme pretvorena u političke pokrete iz različitih izvora. Najstariji koren je u Italiji sredine 19. veka, u konfliktu pristalica stvaranja unitarne nacionalne države s kraljevskom dinastijom na čelu i zastupnika (kon)federacije italijanskih pokrajina pod vođstvom pape. Ova druga Italija je trebalo da bude model kako se i Evropa može ujediniti preko nacionalnih regija. Tu ideju snažno je podržala papska enciklika Rerum novarum iz 1891, objavljena četrdeset godina kasnije, iz koje je potekla socijalna ideologija Katoličke crkve u minulom stoleću. Papa Jovan Pavle Drugi je u maju 1991. objavio dugo pripremanu encikliku Centesimo Anno (Stotinu godina) u kojoj je obnovio sve ove ideje, što na posredan način govori o njenom značaju na duži rok, ali akcenat stavlja na regije i regionalizaciju.
Oživljavanje starog duha regionalizacije u Evropi počelo je i ranije sa raspravama koje je Karnegijeva zadužbina za mir završila projektom "Samoopredeljenje u novom svetskom poretku! 1990". Svi kasniji akteri oko Kosova i granica u Bosni bili su čelnici Karnegijeve zadužbine (Olbrajtova, Holbruk, Abramovic, Šefer i drugi).

* U pomenutoj studiji kažete da je Nemačka "prava domovina" ideologije današnjeg regionalizma?
- U velikoj debati o budućnosti nemačke nacionalne države 1984, jedan od najuglednijih istoričara stvorio je tezu da je "nacija mrtva, živela regija" (Die Nation ist tot. Es lebe die Region). Ta teza je postala zastava nove nauke o naciji kao veštačkoj tvorevini u istoriji. Zaboravljamo da su dva politički, socijalno i vojno različita dela Nemačke ipak postali jedna celina. Istovremeno, nemačka vlada finansira organizacije (FUEV, EZM), institute i projekte koji se bave problemima manjina (njihovom transformacijom u "etničke zajednice") i podstiču unutrašnje odvajanje i teritorijalne autonomije u drugim državama.

* U svetlu ovih koncepcija i projekata na kojim načelima bi počivala nova arhitektura Evrope?
- Svi ovi projekti imaju za cilj rastakanje starih suverenih nacija. U enciklici pape Vojtile (čitao sam je na italijanskom, original je na latinskom) formulisana su tri osnovna principa novog evropskog ustrojstva - federativnost, supsidijarnost, integritet. Federacija se ne odnosi na jedinstvenu nacionalnu državu, već na pokrajinske etničke zajednice kojima je kulturna srodnost osnovni kriterijum etničkog identiteta. Predsednik Klinton je 15. aprila 1999. pred Američkim udruženjem novinskih izdavača, objasnio zašto se zalaže za Kosovo i ratuje sa Srbima zvaničnom američkom strategijom da "se mi borimo protiv ideje da državnost mora biti osnovana na etnicitetu". Ričard Holbruk je napisao da je Dejtonskim sporazumom rušen sistem stvoren u Versaju 1919. Hoću da kažem: rasprave o regionalizmu nisu došle iz našeg naroda, nego su došle spolja, kao eksperiment stvaranja budućeg sveta bez nacionalnih država! Staljin je jednom Đilasu rekao da svaka velika sila ima pravo da okupiranim državama nameće svoj koncept društvene organizacije. Današnja Amerika upravo to radi.

* U predlogu Statuta Vojvodine piše da je ona "deo Srbije a ujedno i evropska regija".
- U svojoj poslednjoj knjizi "Dugo kretanje između klanja i oranja" napisao sam da je Vojvodina zamišljena da bude jedan evroregion, u zajednici sa još tri županije jugoistočne Mađarske i četiri rumunska okruga. Taj region bi imao teritoriju od 77.000 kvadratnih kilometara i 5.200.000 stanovnika - dakle, više nego Hrvatska i možda Srbija bez Vojvodine. Čitav projekat vodi "Društvo jugoistočne Evrope" iz Minhena, a finansira nemačka vlada. Cilj projekta je da slični evroregioni stvore novu Evropu. Vojvodina je, dakle, zamišljena kao "eksperimentalno područje nove integracije", kojom bi se prevazišla podela na jedinstvene i suverene nacionalne države.

* Akademik Čedomir Popov je, takođe za "Novosti" izneo isto gledište?
- Vojvodina bi, u tom slučaju, više zavisila od Mađarske i Nemačke nego od Beograda. Ako o ovom pitanju ćutimo danas možemo ubuduće očekivati veće brodolome. Ne sme se igrati sa sudbinom teritorija. Naši aktuelni političari nisu uopšte pripremljeni, da ne kažemo kvalifikovani, da vode ozbiljnu državnu politiku.

* Šta regionalizacija Evrope u osnovi znači?
- Ako se regije ne osnivaju na konceptu da je nacija zajednica jezika, dakle, na etničkoj osnovi, nego na ideji da je kultura jedne regije osnova njene autonomije, to dalje znači da bi se jedna Nemačka sa novostvorenim regijama na kontinentu mogla ujediniti i kontrolisati više od 190 miliona stanovnika u Srednjoj i jugoistočnoj Evropi i ponovo bila velika sila.

* Ako se olako ukida nacionalno opredeljenje, menja se i poimanje demokratije?
- Državni sekretar Hilari Klinton nedavno je na televiziji kazala da demokratija nije samo slobodno biranje na izborima, nego i sloboda manjina, sloboda štampe. Šta ostaje od prirodnog prava čoveka na slobodu, ako nacija nije prirodna pojava u kojoj svaki građanin učestvuje u vladanju? Sloboda nacionalnih manjina, kako je definišu Sjedinjene Države, sloboda štampe u uslovima kada su gotovo sve novine u Srbiji prešle u vlasništvo zapadnih milionera i korporacija, samo su sredstva za dezintegraciju države, ako narod u njoj ne odlučuje o politici koju vlada vodi. Uvek su veliki ratovi, sa hladnim ratom u tom skupu, završavali stvaranjem autoritarnih velikih država, krizama demokratije i tendencijama novog osvajanja sveta.

* Regionalizam je kod nas i počeo sa zahtevom Brozovih autonomaša?
- Ne treba precenjivati političku pozadinu vojvođanskog autonomaštva. Radi se o partijskim grupama pojedinaca koji su dobili ministarske fotelje samo zbog potrebe Demokratske stranke da koalicijama osigura svoju većinu. A radi se i o snobizmu dosta intelektualaca koji ne znaju razlikovati zrno od kukolja u onome što se naziva evropska Srbija. Rasprava o regionalizaciji cele Srbije počela je još 2001. Dr Branislav Stojanov je tada crtao mapu Srbije sa šest velikih regiona. Naši naučnici su na to brzo odgovorili. Najznačajnija je studija Mirjane Stefanovski "Razgradnja Srbije" ("Hrišćanska misao", septembar 2001). Nenad Čanak je u "Novostima" (15. decembar 2008) pisao o "pet autonomija u Srbiji", a "Politika" je 5. juna ove godine objavila mapu sa sedam regiona za ravnomerniji ekonomski razvoj. Usledio je zahtev političara Raške oblasti da teritorija opština s muslimanskom većinom mora biti budući evroregion. Neka nam pomogne neko iz vasione da naši političari progovore o stvarima o kojima nešto znaju.


VATIKANSKI ZABRAN
* Volter je još pre Francuske revolucije govorio o Evropi kao zajednici srodnih zemalja?

- Volter veli republika. Mislio je da je istočna granica Evrope tačno po liniji istočne granice Poljske. Napoleon je govorio istim jezikom. Istočne granice Poljske smatrao je istočnim granicama Evrope. Nevolja je u tome što, kao ni Volter, ni on nije znao koje su istočne granice Poljske. Neki to ne znaju ni danas. Ukrajinsko odvajanje od Rusije je na toj osnovi. Duh katoličke netolerancije otrovao je glavu znatnog dela ukrajinske nacionalne elite, a cela će se kriza tamo rešavati burno u okviru nekih budućih evropskih i svetskih nevolja. Sada je Evropa vatikanski zabran. Od 12 vladara Evrope koji su u Mastrihtu 1992. srušili Jugoslaviju, šestoro je bilo katoličkih.


VELIKA POVELjA
* Odredba o Vojvodini kao delu Srbije i evropskoj regiji kao da je prepisana iz Velike povelje naroda i regija FUEV?
- Magna carta genitum et regionum konačni je program Federalističkog saveza evropskih narodnih grupa (Foderalistishe Union Europaischen Volksgrupen) usvojen na kongresu u Budimpešti 1992. sa ciljem da u evropskim pokrajinama razvija svest pokrajinskog identiteta. Iza svega stoji ideja nemačkog "liberalnog imperijalizma" iz 1918, kao pokret za oslobođenje ugnjetenih evropskih država i manjina, da se Nemačka iz poraza u dva svetska rata može ujediniti sa susednim pokrajinama srodne kulture i sačinjavati zajednicu nove velike sile od 190 miliona stanovnika. Do ulaska u EU, Austrija je taj cilj pretvorila u stratešku osnovu postojanja i pomagala u njegovom ostvarenju. Zatim su to nastavile grupe katoličkih klerikalaca (Erhard Busek, Arnold Zupan) u uverenju da se Srednja Evropa može javiti i u Evropskoj uniji, a bila bi zajednica pokrajina srodne, srednjoevropske kulture, a ne etničke podloge. Zupan je objavio jedan projekat, po kome bi trebalo da se u pokrajinama "izazove promena u glavama ljudi", u državnim ustanovama propagira višejezičnost, iz udžbenika i medija potiskuje nacionalizam; da se stvaraju "akademije dobrog susedstva", umesto velikih banaka "nacionalne štedionice". Crna Gora i Vojvodina su već dobile ovakve akademije. Jedino je Austrijska akademija nauka poslala predstavnika na skupštinu "vojvođanske akademije nauka".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (26)

neokolonijalizam

24.10.2009. 21:15

"Hajmo se ujediniti ali bez ujedinjavanja poreznog i socijalnog sustava. Hajde da se korisitimo zajedničku valutu ali da svako za brine za svoje nezaposlene i svoje penzionere", to je zapravo ono što poručuju evrounijati. Razbijanje nacionalnih država (ali bez preuzimanja odgovornosti i brige za stanovništvo) je zapravo NEOKOLONIJALZAM zapadnoevropskih država.

nemanja

24.10.2009. 21:47

Neke zemlje imaju federalno uredjenje,kao Nemacka,SAD,Velika Britanija,Belgija itd.neke su unitarne regionalnog karaktera poput Italije,Spanije,Francuske...itd. Srbija spada u te druge.ovom statutu je Vojvodini dat dobar stepen autonomije,ici dalje od toga znaci priblizavanje ka Cankovoj viziji.mislim da tako nesto ne nameravaju ni vladajuce stranke ni veci deo opozicije.Ne slazem se time sto neki traze autonomiju kao Vosa.u Italiji od 20 pokrajna samo 5 imaju statut autonomije zbog istoriskih razloga,isto kao i Vojvodina.ipak ima i toga da su u tim pokrajnama sve stranke lojalne prema drzavi ciji je taj region sastavni deo i postuju ustav,dok ovde u Srbiju LSV se uvek zalagao za projekat "Vojvodina republika"i samim tim sam dokazao da ovde u Srbiji neki projekti koj su za druge zemlje normalni,moraju se sprovoditi posebnom paznjom....(interesantno kako uvazen akademik opisuje autonomase.....ha ha )

hitlerizam

24.10.2009. 22:33

I nacisti su govorili o "ujedinjenoj Evropi" i "Evropi bez granica". Mnogi današnji evroskeptici se pozivaju upravo na nacistički evroentuzijazam. Nacisti jučer, evrounijati danas - isti ciljevi slična ideologija. Samo malo drugčija retorika.

Miomir Maksimcev

24.10.2009. 23:15

Ideja da se manjine upotrebe za ostvarenje spoljnopolitickih ciljeva nije nova. Georg fon Mende je bio na celu Hitlerovog Ostministerium-a i medju pet miliona sovjetskih ratnih zarobljenika uspeo da osnuje "Ostlegionen" od cak milion sovjetskih ratnih zarobljenika pripadnika sovjetskih manjina: Tatara, Turka, Gruzijaca, Azera i Jermena. Na nasim prostorima su isto ucinili favorizujuci katolicku manjinu pretvorivsi je u hrvatsku naciju, muslimansku manjinu pretvorivsi je u bosnjacku naciju, Albance, Madjare... Tvorci Novog svetskog poretka su preuzeli metod od Hitlera i manjinama pridodali i homoseksualce. O cemu se zapravo radi shvaticete kada procitate tekst koji je u Politici pre otprilike dve nedelje objavio jedan od organizatora "Parade ponosa" naslovljen "Manjine su vecina".

mix

25.10.2009. 01:28

Fantastican intervju Ekmecica. Temeljno, precizno, jednostavno. Konacno jedan intelektualni tekst u skoro mesecnoj oskudici iole icega ozbiljnog u svim medijima Srbije. Ekmecic navodi na razmisljanje o suverenitetu, naciji, evropskim zajednicima, federalizmu, integraciji i identitetu. Jednostavno govori o sukobu koncepata, ne ostajuci nemi posmatrac. Pravo uzivanje za citanje.

Okac

25.10.2009. 11:21

Armagedon je veoma blizu, sve je to "prirodan" put do kraja ove noćne more. Čitajte Otkrovenje.

milan

25.10.2009. 11:46

Hvala akademiku Miloradu Ekmecicu na datom intervju. Danas ,kada svetom vlada Veliki Brat i jednoumlje u medijima, retko moze da se cuje istina. A istina je da Novi Fasisticki Poredak u svetu nastavak Hitlerovog plana okupacije Istoka, ropska radana snaga i besplatna prirodna bogatstva, i uz pomoc Pete kolone cepanja slovenskih drzava, na provincije(regione) Svako ko ima mozak i oci vidi da su danasnje granice na prostoru EX-YU, one Hitlerove iz 1941.g.( Velika Albanija, NDH, kvislinzi u CG, Slovenija pripojena Trecem Rajhu…)

biljana

25.10.2009. 19:49

Још један доказ да је историја учитељица живота,али из ње Срби као народ нису очигледно извукли никакву поуку него ће се памети призвати тек онога момента када поново буду лупили главом у зид или слободу поново буду плаћали жртвовањем живота својих мужева и синова. Да ли неко може да помисли да нам у туђој кући (ма она била дворац) може бити боље него у властитом дому( макар он био колиба).Да ли смо свесни да уколико се одрекнемо своје вере,културе,традиције прошлости постајемо као биљка којој се отсече корење.Последице су очигледне. Да ли ћемо бити срећни уколико будемо материјално сигурни,а без националног идентитета,љубави,поштовања и слободе?

Stanislav Šarić

25.10.2009. 21:05

Posle čitanja ovog izvanrednog intervjua sa akademikom Ekmečićem, sa zebnom se pitam da li če čelni ljudi države Srbije pročitati ovaj za Srbiju apokaliptični tekst (ukoliko se usvoji statut Vojvodine i država regionalizuje), i ako ga pročitaju da li će izvući pouke, zrelo razmisliti i sačuvati državu. Ako se se Srbija regionalizuje a jedan od regiona bude Vojvodina, Srbija će sama sebi potpisati smrtnu presudu. Nestaće! Neće je više biti!

Петар

25.10.2009. 21:11

Некада нас је клерикални Вaтикан унијатио, а данас нас секуларизована Европа евроунијати. И једни и други нуде нам јединство са њима, само под условом да испунимо све њихове услове, који се у суштини своде на одрицање од себе самих и свога идентитета, свога вековног морала, своје части и својих светиња.

Michko

25.10.2009. 21:55

Regionalizacija nije bauk, i od nje ne treba bezati. Ali takodje, cilj regionalizacije ne treba da bude ostvarivanje nekih bolesnih nacinalnih projekata niti umnozavanje administracije. Naprotiv, treba da donese lakse funkcionisanje drzave i pravicniju raspodelu nacionalnog bogatstva. Zbog toga su prirodni regioni u Srbiji znatno manji: Srem, Banat, Backa, Macva, Tamnava, Branicevo, Sandzak (Raska), Timocka Krajina...regioni su sami sebe istorijski i geografski odredili. U takvim bi regionima svi bili srecni i napredni, a ne bi jedne dahije (Beogradske) zamenili drugim (Novosadskim, Niskim, Kragujevackim)

Miroslav Đukić

26.10.2009. 02:26

Sjajan tekst, koji razotkriva izvršioce, njihove motive i osobe i činioce koji im idu na ruku! Posebno mi je upala u oko Ekmečićeva konstatacija: "Naši aktuelni političari nisu uopšte pripremljeni, da ne kažemo kvalifikovani, da vode ozbiljnu državnu politiku." Gospodin Šarić se, zato, u komentaru s pravom pita: "da li će čelni ljudi države Srbije pročitati ovaj za Srbiju apokaliptični tekst ... i ako ga pročitaju da li će izvući pouke, zrelo razmisliti i sačuvati državu. " Ja se samo pitam: da li svi čelni ljudi u Srbiji znaju uopšte da čitaju ipišu!?

cudim se

26.10.2009. 02:54

Cude me ovi koji se "dive" Ekmecicu. Pa on je jedan od onih iz SANU koji su nas doveli do toga da ostanemo bez "drugog oka u glavi" - Crne Gore, a izgubimo i Kosovo. A sta sa preko 200 regija koliko ih u Evropi ima registrovanih? Pa i RS je jedna od njih jer to Ustav BH dozvoljava i radi toga smo mi kao drzava sklopili sporazum sa njima.Zanima me kako cemo reagovati kada Turska sklopi sporazum sa Federacijom i pocne u nju ulagayi kao mi i njihov Telekom i sl.

opet sanu

26.10.2009. 09:48

opet sanu po svome. devedesetih smo vec ratovali zbog ovakvih pametovanja o "ugrozenosti i vatikansko-islamisticko-germanskoj zaveri". dosta vise tih akademika zavada. "svi su protiv nas", "sve je zavera". daj da zivimo kao ostali normalni ljudi "zavedeni i ugrozeni" - citaj bogate zemlje

Милко

26.10.2009. 10:06

Који смо ми магарци! Зашто Европа не форсира регије, рецимо, у Хрватској ( Далмација, Славонија, Истра, Лика)? Комадање је зацртано само за Југославију и Србију. Ако ови војвођански политичари нису аутономаши и желе јединствену Србију, како се нису сетили да предложе, у том интересу, укидање аутономије? Зар није довољно јасно шта се дешава кад у једној држави имате републике и аутономије? Како се то предлагач регија није сетио да и Војводину подели на Бачку, Банат, Срем? Никада ми неће бити јасна толика сервилност наших политичара према америчким и европским бирократама!

Pa

26.10.2009. 13:02

kad mi slusali sta govore analiticari i istoricari daleko bi stigli... ko zna mozda bi vec do sad bili deo SAD!!! Kako jedan starac od "stotinu ljeta" zna sta se sprema za nas? Da nije deo masona? Jedan istoricar isti kao ovaj dekica je rekao da se planira rasparcavanje vojvodine, srem hrvatima, backa madjarima a banat rumunima... drugi je govorio o ponovnom stvaranju austrougrarske... mislim naslusali smo se s**** do sad dovoljno... niko ne moze da zna sta ce biti osim ovih na vrhu piramide. Istoricari su jedni veliki lazovi jer se istorija pisala kome je kako odgovaralo... to ste do sad mogli nauciti.

Borislav

26.10.2009. 17:12

Izvanredan tekst g. Ekmečića a protivargumenti? Kad nemaš argumentacije insinuiraj,imputiraj i lupetaj,to je poznato na ovim prostorima!

sst

26.10.2009. 22:19

Politicari bi morali da poslusaju pametne izjave pametnog coveka,da ih prihvate i ponasaju se u skladu sa njima zbog dobrobiti naseg naroda.Kakvi regioni?-Notorna budalastina!

Nostradamus

27.10.2009. 12:25

Cudno je to kada covek iznese svoje stavove o nekom problemu, a onda nam naglase da je on akademik. Znam to naglasvanje je potrebno kao potvrda svemu - da je to istina i samo istina. Jer kako moze biti gresaka u stavu jednog akademika?. Zivot nas na zalost uci necemu drugom. Svaki akademik je isto tako covek kao i svi ostali, a svaki covek pravi greske i ima licne zablude. Ako to nisu pogresni stavovi koji su ovde izneti, zasto su rezultati takvih stavova u poslednjih dvadesetak godina tako katastrofalni? Koliko znam nauka nije dogma i sama konstantno uci na svojim i tudjim greskama, pa se pitam zasto se tom postulatu ne zele povinovati i nasi akademici?. Pa i sam Einstein nije u svemu bio u pravu, ali je veliki zato sto je prihvatao svoje zablude i prilagodjavao se novim saznanjima. Ako covek ponavlja greske, to je onda pitanje inteligencije, a ne nacionalizma i odbrane sopstvenog naroda.

MiRa

27.10.2009. 16:00

@Nostradamus, iz tvog naglabanja smrdi netrpeljivost prema akademicima, iako uz mnogo truda lici samo na demagogiju zasnovanu na generalnim istinama kao sto je ona da niko nije savrsen. A sta ako je ova seda glava bas po ovom pitanju u pravu?

postar

27.10.2009. 19:51

Slazem se sa Nostradamusom. Pola nasih "akademika" nosi tu titulu jos iz doba komunizma, a znamo da je u to vreme najvaznija bila politicka podobnost a ne znanje-strucnost

Slobodan

27.10.2009. 21:13

"Neka nam pomogne neko iz vasione da naši političari progovore o stvarima o kojima nešto znaju" Проблем је што не знају ништа осим онога што им је западна пропагандна машина улила у главу.

Sinisa

30.10.2009. 01:13

Zaista, Nostradamuse! Da li cujete kako isprazno i tuzno zvuce proizvoljno izgovorene rijeci kojima bi da umanjite snagu i punocu misli, naseg uvazenog akademika! Zaludan vam je trud - nedozreo i paranoican. Da li je kod vas u pitanju kompleks ili ste placeni za ovo sto radite - ne znam, ali je sigurno, da znanje, iskustvo i mudrost, koju ova sijeda glava nosi, moze da bude od velike koristi i za vas, ukoliko je pazljivo slusate i ucite. I da je slijedite! Srecno!

Sarajka

30.10.2009. 17:00

Profesore, dragi Profesore, nekad ste nam drzali sjajna predavanja i ucili nas razmisljati, danas mi osvjezavate um. U ispravnost Vasih stavova sam sigurna samim tim sto Vas nema cesce u javnosti i sto smo uskraceni za istine, znanja i usmjerenja. Preplavlja nas talas bezvrijednosti na svim poljima, ujednacavanje se vrsi na najnizim stepenima, kad je mediokritet na vrhu, to je uspjeh, jer su vodje obicno ispod "medius". Oni koji naucise razmisljati su surovo pregazeni, jer vrijednost imaju podobni, sa stavom - "tako je gospodine".

Kibura

01.12.2009. 22:01

Nostradamus i postar Jedan bi da plagira slavnog proroka a drugi bi mozda bolje raznosio ljudima penzije.Tako bi mu se ljudi malo radovali ,a ovako su se upustili u vode u kojima se bas ne snalazi dobro.Ili je to plod njihove inferiornosti pred ljudima takvog intelekta kao sto su uvazeni profesor i akademici Srpske akademije.Kada vec imam slobodu da biram koga bi da slusam ili citam sigurno su to ljudi najvisih intelektualnih kvaliteta kao sto su nasi akademici a ne laprdanja isfrustiranih anonimusa skrivenih iza imena proroka i raznosaca penzija.Ili su i to nosili na pogresne adrese.