Amfilohije: Gaženje ljudske prirode

Lj. B/ Beta

16. 09. 2009. u 13:11

Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije izdao saopštenje o gej paradi: Crkva ne poziva na nasilje protiv bilo koga, pa ni protiv učesnika „povorke srama“

Takozvana Povorka ponosa, u stvari povorka srama, povorka Sodome i Gomore - samo je potvrda one narodne: Ko se Boga ne boji ni ljudi se ne stidi. Davno je rečeno: Sve mi je slobodno, ali nije mi sve na korist. Zaista, sloboda nas je stvorila, čovek je za slobodu stvoren. No, samo istina je ona koja oslobađa čoveka, odnosno istinski način življenja, postojanja i ponašanja - ističe mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije u javnom reagovanju povodom najavljene gej parade u Beogradu
Vladika ističe da po datoj slobodi „čovek ima pravo i na samoubistvo, po satanskoj filozofiji života, čoveku je zakon što mu srce žudi“.
- To što važi za sve psihofizičke sile i darove čovekove, za mogućnost njihove upotrebe i zloupotrebe, važi i za bogodani detorodni nagon čovekov. Upotrebljen na pravi i zdravi način, on ljubavlju muža i žene rađa i stvara novi život. Njime se ispunjuje zapovest Božja i blagoslov ugrađen u mušku i žensku prirodu: „Rađajte se i množite i napunite zemlju i vladajte njom...“ Može li se proglasiti za vrlinu i čoveka dostojno pravo - gaženje i skrnavljenje tog i takvog zakona ljudske prirode, samog bogodanog smisla čovekovog postojanja i večnog smislenog Zakona Božjeg - pita se u otvorenom pismu mitropolit.
- Isto tako i beslovesno raspaljivanje pohote muškog na muško i ženskog na žensko, ne predstavlja li obesmišljenje velike i sverodne tajne bračne ljubavi kako u vremenu tako i u večnosti? Ljubav je data čoveku da rađa; svako rođenje je rođenje za večnost, a ne za smrt i ništavilo. A „drvo koje ploda ne rađa seče se i u oganj baca“. Da li je jalova ljubav - ljubav? A takva je muželožnička, gej-lezbijska ljubav koja neće i ne može naslediti carstva Božjega, jer je besplodna i jalova - kaže se u obraćanju mitropolita Amfilohija.
- Crkva niti je ikad pozivala niti danas poziva na nasilje protiv bilo koga, pa ni protiv onih koji biraju namesto puta života - put beslovesnosti i smrti - zaključuje vladika.

*****

MUP: SRPSKI NARODNI POKRET 1389 NIJE PRIJAVIO SKUP
Organizacija Srpski narodni pokret 1389 nije prijavila policiji skup na Platou ispred Filozofskog fakulteta koji bi trebalo da se završi neposredno pre početka Parade ponosa, rečeno je u MUP-u Srbije.
Pokret 1389 u utorak je saopštio da je u policijskoj stanici Stari Grad prijavio skup koji treba da počne u subotu, 19. septembra u 23 sata, a da se završi do nedelje, 20. septembra, u 10.30.
Parada ponosa najavljena je za nedelju u 11 sati.
Naziv skupa koji želi da organizuje Pokret 1389 je "Apsolutno nenasilna svenarodna srpska žurka seksualno nedevijantnih".

*****

DAČIĆ: NEKOLIKO HILJADA POLICAJACA ZA GEJ PARADU
BEOGRAD - Ministar unutrašnjih poslova Srbije Ivica Dačić izjavio je da će nekoliko hiljada policajaca obezbeđivati gej paradu u nedelju u Beogradu.
"Skup u nedelju, prema bezbednosnim procenama, nosi rizike i zato ćemo morati da angažujemo nekoliko hiljada policajaca", rekao je Dačić novinarima prilikom obilaska Nacionalne vozačke akademije u Subotištu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (60)

Katica

16.09.2009. 14:13

Pročitala sam negde da organizatori “parede” kažu: “država ne sme da kapitulira” (je bih dodala, države tipa Švedske, Norveške, Švajcarske, Češke, Danske i tsl u Evropi) ali problem je u tome što je ovo bila i ostala “komunističko-talibanska” – “ruska gubernija” (znači crveno i bela rusija). Ovde vlada ideologija ruskih slavenofila koju je kasnije razradio Nikolaj Velimirović po kome Srbija treba da ostane ruralno plemenska zajednica (kako to izgleda opisao je Gogolj u “mrtvim dušama”!) kakva zapadna humanistička građanska kultura (to bi uništilo Srbiju – mislim “rusku guberniju”! Eto našta liče te zemlje u Evropi tiša Švedske i tsl zemlje sa najvećim standardom, najvecom zdravstvenom i socijalnom zaštitom, najvećim ljudskim pravima i tako redom – eto šta će to Srbiji – najbolje da se kačkamo u blatu i glibu!). Svi koji su hteli da nas približe evropskoj civilizaciji od kneza Mihajla do Zorana Đinđića zato su i ubijeni!

MiRa

16.09.2009. 15:56

Apelujem na seksualne manjine da, ako zaista traze samo ravnopravnost, pokazu mrvicu drustvene odgovornosti i odloze tu svoju paradu. Neka probaju prvo da se za svoja prava izbore preko drugih institucija, pa ako to ne pomogne onda neka izadju na ulicu. Ovako sve izgleda kao cista sebicna provokacija - jos jedna svim bojama premazana revolucija narucena spolja, da dokrajci ovaj izgazeni narod.

Зоран Шундић

16.09.2009. 17:58

Не ваља, јер се све много заоштрава! Изјаву јавног тужиоца Радовановића многи ће примити као претњу, што може још више да узбурка наш инџијски менталитет. Где и како похапсити хиљаде људи? Ко може да ухапси масу? Нонсенс! Слажем се са онима који сматрају да је најбоље отказати дефиле. Нећемо, ваљда, због тога сами себи да стварамо проблеме? Поготову, што, како процењују из БИА, све може да узме други ток. И да створи нежељене последице. Зар нам то треба сада, када смо ионако у неприликама?

Душан Николић

16.09.2009. 21:00

Кажу ми, ако ми смета да не идем, и не гледам. Терају ме да окренем очи своје, и детета мога очи, да се стране те клонимо. Осећам се под пресијом нечијом. У оваквим условима ми је тешко причати о равноправности.

Dusan

16.09.2009. 21:07

Zasto se Dinkic i Tadic ucute kao ... kad se nesto vazno desava?! Gde su da daju misljenje?! Oni kuvaju sve ovo!

sinisa

16.09.2009. 21:33

Porucio bi Katici da je ta napredna Evropa iznjedrila krstase, inkviziciju, Napoleona, Hitlera, Pavelica, Lenjina, haski sud, Artisarija, Medlin Olbrajt(rodjena) i sve ostale tekovivine slobodnog sveta, dok je SRBIJA samo branila svoje pravo na SLOBODU i zivot. Strah me da iza ove parade nakaradnosti, koja se odrzava po diktatu isto tako nakaradne Evrope, ne dodje ponovo kakvo stradanje i posast za nas narod.

sst

16.09.2009. 21:54

parada je skup visokog rizika!Pa zasto ti ljudi ,koji su u manjini,prave tu paradu i kome teraju inat.?Osecam se neravnopravno,jer se na mene vrsi pritisak svakodnevnim komentarima po medijima o tim pederima.Zar u nasoj zemlji nema vaznijih satvari i problema za resavanje od ove nazovi parade ponosa.Kog ponosa,kakvog,cime se to ponose?

Radmila

16.09.2009. 22:23

Ovo će biti parada srama! Umesto da paradiraju majke koje se bore za očuvanje porodice, umesto da paradiraju očevi koji su zabrinuti za budućnost svoje dece, - paradiraju nam pederi i lezbejke. Pod plaštom demokratije zapada unose nam izopačenost i nastranost. Ako je to demokratija, da moja deca moraju da gledaju pedere i da me pitaju "šta to čike rade" onda mi takva demokratija ne treba!!! Svaka čast gradonačelniku Moskve - on je to rešio po kratkom postupku i "smirio" bolesnike. Molila bih Gospodina Dačića da zaštiti majke i narod koji će biti sigurno na kontra strani, umesto što će štititi pedere. Ja ću sa svojom maloletnom decom biti na ulici, pa ako me uhapse - bar ću znati da porodica i deca nemaju prioritet za Gospodina Dačića - već pederi i lezbejke, a onda ću i znaati za koga ću glasati. Sigurno ne za zaštitnike pedera!!!

Sale

16.09.2009. 22:58

Nekoliko hiljada policajaca da zastiti koliko pedera i lezbejki??? 100-200??? Tesko da njih iko i ista moze spasti

предраг Стаменковић

16.09.2009. 23:00

Мој СРПСКИ НАРОД има одлично духовно здравље ! Велика већина зна да су педери и лезбејке, болесно настране групације и појединци... Са запада су нам потребне: нове технологије, капитал и тржиште, А НЕ ДУХОВНИ ПОРЕМЕЂАЈ ! За узврат СРБИЈА ЗАПАДУ МОЖЕ ДА ПОНУДИ РЕЦЕПТЕ ЗА ДУХОВНО ЗДРАВЉЕ !

Lazar

16.09.2009. 23:00

Neka Bog pozivi naseg Vladiku koji je rekao istinu. Previse je lazi, jos za sramotu hoce da kazu da je ponos. Hristos voskrese.

Крсто

16.09.2009. 23:19

Ја у недељу водим у град своју децу да их учим како је потпуно нормално да се чике држе за ручице, да лакирају нокте, носе чипку, да се љубе и по жељи и потреби да се још више интимизирају. Мислим да је ово прави рецепт како бисмо достигли стандард једне Шведске, Немачке и др.

Драгомир

16.09.2009. 23:24

Ја лепо предлагао да ники не иде и гледа параду ,,позадинаца,, ! Да их само гледају полицајци! Кад оно побунише се неки моји другари полицајци.Кажу ... Дај,бре,брате не агитуј да се не долази.Нека се дође у све већем броју а ми ћемо да глумимо заштиту! Е,сада нисам паметан ша чинити?Ни овако ни онако?Бре,жао ми је полицајаца да сами гледају оно што није за гледање. Да се ја питам позвао бих народ да заједно одиграмо народно коло.По бројности Гинисов рекорд држе бугари.Ми га можемо вишеструко надмашити. Бре,то ће да бидне парада поноса! А после да се по годиштима такмичимо ко ће најдуже играти коло!

Aco

17.09.2009. 00:48

pa ko drugo ovo radi ne ta kulturno civilizovana evropa ko pita srbiju dali hoce ili nece paradu homoseksualaca? oni kazu da mora da se odrzi i gotovo a to sto sa nama neko drugi upravlja, to je druga stvar a ti katice, vec dosta vremena pricas svasta ovuda...

Radovan

17.09.2009. 02:56

Katice, nemoj ti da brines o Srbiji, Vladiki Nikolaju i ruskoj guberniji. Misli ti Katice o Briselu, Sodomi, belom sengenu !

AleksandaR

17.09.2009. 03:40

Od kada crkva zna nešto o prirodi??? Neka se popovi drže sečenja kolača i sahrana, a nauku neka prepuste nekome ko zna!

Grga

17.09.2009. 08:54

Kakvo bre obezbeđivanje parade???! Neka šalju tih nekoliko hiljada džandara na jug srbije!!! STOP PARADI!!!

Viktorija Vezio

17.09.2009. 10:48

Da li je moguce da pretedent na mesto patrijarha kaze : " Drvo koje ne radja treba poseci i u oganj baciti " ? Pa da li je tako nesto moguce ? Pa sta je sa hiljadama bracnih parova po Srbiji koji nemaju ili ne mogu imati decu ? Da li ih treba ubiti ? Ovakve izjave su tako opasne i zle da se ne moze opisati njihova poruka i tezina ? A jos kad izadju iz usta ovako visokog crkvenog coveka nije ni cudo sta se sve izrodilo i sta se sve desava po Srbiji ?

Sladjana

17.09.2009. 09:26

Jeste neprirodno reklamirati svoje intimne sklonosti, naročito biti ponosan zbog njih i taj svoj ponos nametati ogromnoj većini društva, koji to nametanje smatraju kao vid nasilja. Ali, neka gospoda, naša državna i društvena elita, jasno iznesu čiji su pritisci da se mora održati takva parada belosvetskih ponosnih, i neka objasne državnu zavisnost od takvih pritisaka, prizemno je pozivati se da je razlog "edukacija i vaspitanje" našeg primitivnog naroda. Ako je to uslov za pristup kreditima, donacijama, tržištima, podrškama, onda to tako treba i izgovoriti, tek toliko da bi smo znali da se moramo sagnuti i da je neracionalno da nas na silu saginju. Šteta je da se ne vidi pozadina uspešnosti takvog društvenog nasilja, to su ipak odlučujući državnici, političari i deo društvene elite, uključujući i Crkvu, koji su bezrezervno prihvatali razna mentorstva, tutorstva, ali i donacije, i pozicije visokih zastupnika i misionara. Oni gradjani, koji nisu ponosni, su, ipak, usamljeni, i mudrost nalaže da ignorišu paradu ponosnih (teško je neprimetiti napadnost ), jer će na taj način ignorisati i državu koja sprema hiljade policajaca, ali i sve one iz društvene elite koji su na liniji misionarskog "edukovanja i vaspitanja" sopstvenog naroda. Nekda se neslaganje izražavalo zatvorenim vratima i prozorima, neka tako bude i sada.

MiL de BaKruS

17.09.2009. 10:20

Slažem se sa Vama, ali najpre, vi u Crkvi, morate biti besprekorni da bi vas narod poštovao i pratio. Neću ovde pominjati slučajeve, suviše su poznati. A što se tiče "zapadne civilizacije" i "kaljavih sokaka", koje neko pomenu, ja glasam za "kaljave sokake", mada sa malo truda, ne moraju biti kaljavi. Da ovde ima odgovornosti i ozbiljnosti pa da se "ruralna Srbija" uredi, to bi bila prava idila. U njoj bi živeli zdravi, snažni, gostoljubivi, druželjubivi, veseli i srećni ljudi. Čuvali bi zdrav moral, običaje i tradiciju. Idite malo na taj Zapad, prošetajte malo noću, po ulicama njegovih gradova, svratite u noćne klubove i diskoteke gde se ljudi prazne od dnevnih poslovnih prenapetosti, pa ćete videti šta je Sodoma i Gomora. Svaka čast njihovim težnjama, ali izgleda da će i moralno i ekonomski ući u ćorsokak, ako već nisu. Dakle, nije zlato sve što sija.

Милица

17.09.2009. 10:38

Катице само сте копирали садржај коментара у Блицу. У Блицу се види (по коментарима) колико су сви хомо оријентације агресивни. Нападају мајке, очеве деце који су против њихове оријентације. А онда се још лажно представљају као родитељи који ће своју децу довести да то виде и да ће их ако једног дана буду то желели прихватити такве... Па и блесав зна да то родитељ не може написати значи све ће покушати јер за циљ не бирају средства. Мислим да је све исувише постало озбиљно. Причају како је у Београду око 100 000 хомо оријентације (понеки су и у браковима имају децу..), а с друге стране оцена је да ће их доћи 300-500 заједно са пријатељима из јавног живота и из иностранства-па где је ту математика, где су остали? Уопште не верујем да их има толико, само воде добру медијску кампању. Српска мајка

Милош

17.09.2009. 11:15

Питање за господу Тадића, Цветковића и Дачића: Није ми јасно како се УСУЂУЈЕТЕ да дозволите нешто против чега је 76% грађана ове земље? ( извор анкета ''Вечерњих новости'')

ja

17.09.2009. 11:51

Viktorija Vezo čitajte Bibliju, to tamo piše, to ne kaže samo Srbin pravoslavac. Čovek je predodređen od Boga ili da daje novi život ili da se zamonaši i to su jedina dva puta kojim čovek treba ići. Šta je sa suvim drvetom jabuka koja ne rađa - da li je držite u voćnjaku ili ne? Obično se poseče pa se od drveta napravi komad nameštaja koje opet ima svrhu ili se naloži u pećnicu ako nije ni za neki komad nameštaja bar na kratko ima svrhu, ugreje nekog ili se skuva ručak za nekog. Sve treba da ima svrhu svog postojanja dužu ili kraću zavisno od vrednosti koju dobije!

lacko

17.09.2009. 12:00

katice molim te nadji decka ili curu da se smiris malo,prosetaj malo na svezem vazduhu,uhvati kuvar u ruke pa spremi nesto,procitaj neku knjigu-preporucujem ti bibliju...

@leksandar

17.09.2009. 12:02

Rusi su to lepo resili ( nisam rusofil i da je to uradila i amerika ili kina ili francuska isto bih napisao ).......nemaju problema sa gej paradom i incidentima iz prostog razloga....ZABRANJENA JE!!!!

Anonimus

17.09.2009. 13:57

Pročitao sam izjavu Majde Puače koja podseća da je LGBT osobama u Srbiji uskraćeno čak i elementarno pravo da na ulici jedni prema dugima izražavaju naklonost. Da li će se uskoro neko žaliti da nema "elementarno pravo" na javno izražavanje naklonosti prema pedofiliji ili nekrofiliji? Dokle ovo može da ide!?

MiRa

17.09.2009. 14:37

@Viktorija Vezio, to sto je vladika rekao su citati iz Biblije, a ne njegova izmisljotina. I to ne treba shvatiti bukvalno, jer plodovi ljubavi koja je od Tvorca data coveku nisu samo radjanje i deca, ali pre svega to. Ako ta vrsta ljubavi (telesna, tj. eros) nema tu konotaciju, i postane sama po sebi cilj do izopacenosti, onda su njeni plodovi bolest i propast. To necemo da velicamo i slavimo, nikad!

Ja paja

17.09.2009. 16:10

A šta ćemo sa egzibicionistima? Oni nikoga ne ugrožavaju, ali im je žestoko uskraćeno pravo da iskazuju svoju različitost.

bogdan zika

17.09.2009. 19:11

Price da se ne moze hapsiti neko ko javno preti nasiljem nije istina. I Damir Dokic , otac poznate teniserke Jelene Dokic , pretio je ambasadorki Australije i jos uvek je u pritvoru !? Kako je to moguce u zemlji Srbiji ?

Veca

18.09.2009. 06:43

Blagodarnost Visokopreosvećenom Mitropoliti što se oglasio u ime članova crkve, pa i nas običnog, grešnog laosa. Koliko je to obraćanje bilo važno i neophodno, vidi se po lomentarima, jer se neki od tih komentara pokazali koliko je neznanje o sopstvenoj veri (Katica dovodi u korelaciju homoseksualzam i visok standard, drugi se pita šta zna Crkva o nauci i prirodi, a ima i onih koji misle da je o suvom drvetu progovorio Mitropolit, ne znajući da to piše u Svetom Pismu, pritom misleći da se Mitropolit zalaže za bacanje bezdetnih supružnika - na lomaču). Nema se utisak da se iza ovih komentara krije loša namera, nego baš - neznanje. To bi mogao biti znak da naša Crkva treba da se češće oglašava misionarskom ljubvljuu. Oličan primer za to je ruska emisija "Reč pastira" u kojoj je sadašnji ruski patrijarh Njegova Svetost gospodin Kiril odgovarao na pitanja gledalaca. Prosto osece se potreba za vecim saznanjem i bolijm parohijskim radom i životom. Takvo redovno obraćanje bila bi prevencija u odnosu na ličnu i društvenu patologiju, a ne gašenje požara, kakvo je ovo, kad već stradamo od pritisaka i sveopšteg nemorala, zaista na svakom planu. To je prosto molba Crkvi, ako ima ko me da čuje.

dusan

18.09.2009. 12:11

Sve je ovo lepo i divno sto je rekao vladika samo je jedno ziveti u manastiru izolovan od svih drugih zbivanja a drugo ziveti stvarnim gredjanskim zivotom. Homoseksualizam je zastupljen i svim porama drustvenog zivota pa cak ni crkva nije operisana od toga.... I ako su to gresne duse njim treba pristupiti sa posebnom pazmnom kako ih izvuci iz greh a ne prizivati sodomu i gomoru... toliko...

Mirjana M.

18.09.2009. 12:51

U nedelju idem na Kolarac u podne da slušam Skovranovce i virtuoz čelistkinju, mladu jedanaestogodišnju devojčicu koja će da "rasturi" Hajdnov čelo koncert. Tako se ja branim od onih koji će za sitninu opet da pomognu da u svet ode slika o primitivnoj Srbiji koja nikako ne može i ne želi da prihvati sve "blagodeti " savremenog sveta. Za svu štetu koja će neminovno nastati kriva je vlast i Dačić. Inače, od uvek sam smatrala da privatna stvar svakog pojedinca treba da ostane privatna ( kakva god da je, pod uslovom da ne ugrožava i ne atakuje na druge ljde ).

MiRa

18.09.2009. 12:52

@dusan, tvoja konstatacija da su oni koji zive u manastiru izolovani od svih drugih zbivanja je potvrda velikog neznanja i nasusne potrebe za edukacijom. Slika sveta je duhovnim licima mnogo jasnija od vase.

inboard@msn.com

18.09.2009. 21:07

Da iko od organizatora te parade ima imalo odgovornosti a s obzirom da je receno da je skup visokog rizika, oni bi otkazali tako nesto.

dragan

18.09.2009. 21:21

.."drvo koje neda ploda i ne radja ,sece se i u oganj baca.Da li je jalova ljubav-ljubav !! Da li to vazi i za hetoregene parove koji nemaju dece.......a ,vole se!!!?? pope.......!????

filipo

18.09.2009. 21:59

Predlozio bih da na celu kolone (bilo koje parade) obavezno bude onaj ko je paradu dozvolio, onaj ko garantuje njenu bezbednost a naravno i oni koji je podrzavaju. U ovom slucaju gde se ocekuje i veliki broj gostiju iz stranih zemalja, predlozio bih da se poredaju u eselone i da na celu svakog eselona bude nosena zastava njihove drzave, nesto kao na olimpijadi. Inace ne bih da se iskrivljuje ni zloupotrebljava rec bozija i podrzavam crkvu. I na kraju, eto jos uvek ne vidim razlog za odrzavanje ove parade a ni razlog da se ponose svojom nastrojenoscu. I jos nesto, vise volim da ostanem ruralan, patrijarhalan i siromasan nego da se modernizujem i obogatim na ovakav nacin.

Mil

19.09.2009. 08:55

Kada bi svi koji su obrespravljeni po bilo kom osnovu u Srbiji, izlazili i pravili parade, onda bi Srbij bila na prvom mestu u svetu. Nemam nista protiv onih koji ce paradirati, ali,bi preporucio politicarima Evropejcima Tadicu, Canku,Dinkicu i ostalima da se nasminkaju, obuku i prdiruze se paradi i pokazu svoje Evropejstvo i demokrticnost.

baba

19.09.2009. 11:24

draga Katica treba jos jedno polugodiste u skolu,pravopis i istorija treba mnogo bolje da se savladaju,a samo se boji gubernije,ne vidi da ovi njeni odose u Kinu,sta cemo tada biti?M

Ludvig Boltzmann

19.09.2009. 15:35

Ovog momenta nije siguran zivot u Srbiji ni homoseksualcima ni zenama ni muskarcima nehomoseksualcima. Ako odes na utakmicu, razularena rulja pali stadion, zivotinje od ljudi guraju baklje policajcu, koji pokusava da uspostavi red i mir. U CG je josh bolja situacija, gradonachelnik (Mugosha, lekar - zamisli!) glavnog grada pesnicom u uvo ogluvio je novinara koji je snimao povredu zakona, parkiranje na sred ulice. Isti ti nashi Srbi/Crnogorci zale se na razne nepravde, zasto ih ne prime brze u civilizovan svet, zasto ne mogu da putuju u sve zemlje...? Nashi Srbi se zale shto je pola zemlje bez posla, shto svet ne dodje da investira, shto turisti ne navaljuju u posetu i da se odmore u Srbiji, a kad shljam ulichni napadne mirnog, neduznog posetioca, svi traze izgovor, te shljam se svetio za bombardovanje, i treba turistima oshtetiti ochi, udarcima oshtecavati mozak... Niko vishe od mene se nije javno bunio za nasilno otimanje Kosova, vi svi mozete da legnete na rudu, ali ja i moja porodica nikad necemo priznati okupaciju Kosova, ali, ali, ali civilizovani ljudi se hbore za svoja prava MUSHKI, ne preko silovanja tudjih zena, masovnih streljanja svezanih zarobljenika, ubijanjem nemocnih zena i staraca, skrnavljenja svetinja, podrzavajuci ulichni shljam itd. itd.. Mislim moze neko i tako da se opire bori, ali ce postati u celom svetu (ne samo u tzv "Medjunarodnoj Zajednici") poznat kao zivotinja, oko koje treba svet da napravi tor, karantin.

Dragan

19.09.2009. 17:11

Zivim u jednom gradu gde je veliki crkveni staresina homoseksualac i jos je zena. Nisu svi u ovom gradu i drzavi postali homoseksualci zbog toga. Ne verujem da ih procentualno ima vise nego kod nas. Da li zbog takve jedne parade, sa kojom se inace ne slazem, treba izvesti sve huligane u Beogradu da pobiju homoseksualce i dati im pravo da oni u njihovim ocima rade nesto drustveno korisno? Da li strane drzavljane koji dolaze u nasu zemlju treba ubijati a potom klecati na kolenima kod njihovih vlasti za malo novca i da nas prime u EU? Da li smo prebijanjem protivnickih navjaca i homoseksulaca blizi bogu? Niko nama ne brani da naucimo od tih sa zapada (naravno i od onih sa istoka) da radimo i imamo vise, ali nam je sve drugo lakse nego da radimo. Da pravimo parade, da se ubijamo, da klecimo za pomoc, to nam je mnogo lakse.

filipo

19.09.2009. 20:00

@MIL Pomenuta gospoda su vec nasminkana. Na jednoj strani lica im je EU zastava, na drugoj nasa. Ali, to je samo sminka zar ne?

cedo zobenica

19.09.2009. 22:57

svo postovanje vladiki. Suta u nedelju 20-09-2009 u Srpskom Trstu cu mu iskazati svo postovanje za iskazanu Mudrost i tople roditeljske i bratske reci.Ovim nacinom i ovakvim recima trba i nasi "VELIKI" politicari da nas poduce i upute na put prava i pravde.Ja nikog ne mrzim i ne ponidastavam, ali nemam zelje da mi unuci dobijaju poziv za pristup "istim ovim" iz prvih redova takvih "parada".Dali ja trebam da paradiram da bi pokazao i prikazao svoju seks orijentaciju?Ogromna glupost.Ako me ti i takvi uvode u civilizaciju,neka hvala!| Zato jos jednom hvala svima, ne samo Vladiki,koji ovako misle Pozdrav iz Trsta

Dejan

20.09.2009. 07:03

Veliko postovanje Vladici Amfilohiju za cvrst i beskompromisan stav prema nastranim pojavam i pogubnim uticajima sa zapada koje ugrozavju porodicu i celu ljudsku vrstu.

Hriscanka

21.09.2009. 12:24

Mislim da ne treba posebno naglasavati kakvu je istinu posvjedocio Vladika.Oni koji su procitali i dio Biblije ili samo Novi Zavjet znaju odlicno da Vladika ne iznosi neke svoje nove stavove vec samo ono sto nam je Gospod svjedocio rijecima i djelima pre toliko vremena.Nazalost, ako se nekome to ne dopada onda je to njegova stvar, ali Istina je takva.Zao mi je ljudi koji tek tako osudjuju izjavu, ali se nadam da je to posledica neznanja a ne neceg drugog.Ne mogu da vjerujem da neko kaze da Crkva nema pojma o nauci ili filosofiji.Pa toliko nasih Sv,Otaca ,a i onih novijeg doba, su dali odgovore na pitanja koja i dan-danas muce naucnike.Rijeci iz Svetog pisma su toliko #TESKE# da se ne mogu odmah razumjeti, vec za to treba mnogo i citanja i prije svega Bozje blagodati da bi se razumjele.Treba otvoriti duhovne oci a ne samo ove tjelesne koje su na koncu svega kratkovide.Zato nije umesno komentarisati izjave i bukvalno ih shvatati kad iza toga stoji citava filosofija naseg bivstvovanja.Treba zamoliti crkvene velikodostojnike da nam ih podrobnije objasne pa tek onda da damo komentar.Veliki pozdrav za naseg divnog Vladiku i neka se moli i dalje za nas gresne,neprosvecene i duhovno slijepe.

Hriscanin

21.09.2009. 22:06

@hriscanka -- Mozda bi vladika Pahomije mogao da pojasni reci vladike Anfilohija u analizi biblijskih reci ......

Srdjan

22.09.2009. 12:20

Potpuno se slažem sa Hrišćaninom. Onaj koji kod sebe ne počisti, ne može da pretenduje da druge podučava bilo čemu. O Filaretu i njegovim "biznisima" ne bih trošio reči

Marina

22.09.2009. 13:24

Ja sam hetero i nema te lesbo devojke koja bi me navela da postanem homo. Prosto ne moze. Mislim da bi se samnom slozili svi koji su strejt. Zato ih se i ne plasim. Ne zelim im zlo, to sto su oni njihova je stvar i ja to postujem. Smatram da imaju sva prava kao i mi tako da samo bespotrebno uzburkavaju strasti u drzavi. Postoje i drugaciji nacini da se pokazu razlicitosti. Mnogo je bolje da nam se ponovo desi Evrovizija, Univerzijada, neka medalja u sportu ili sta slicno cemu cemo svi kolektivno da se radujemo bez obzira na razlike. Setimo se samo kako jedni drugima cestitamo na ulici kad su sportska slavlja, kako nazdravljamo i pevamo a ne pitamo se u tom casu ko je sta, iz kog smo dela Srbije, koje smo vere i sl. Tada vlada samo veselje, euforija, prijateljstvo. Tada smo svi kao jedan. Eto takve ce slike svakom prijati, cak i oni iz sveta koji nas ne vole imali bi na cemu da nam zavide. Ja sam za ljubav, jer dosta je mrznja harala ovom zemljom, jer volim sve ljude, jer volim moju Srbiju! I zelim za nju i ljude koji u njoj zive sve najbolje! Pozdrav svima! (iskreno se nadam da nikog nisam uvredila)

Srdjan

22.09.2009. 14:43

Vidim sve sam vernik do vernika, patriota do patriote, a ono što me najviše zgražava je da svako sebi uzima za pravo da govori u ime te iste Srbije. A šta ćemo sa gomilom muslimanskog stanovništva koje živi u Srbiji? Sa jevrejima? Sa Romima (do 2000. ime su im Srbi davali ime ciganšture), sa Arbanasima, Vlasima, Madjarima, Hrvatima, Rumunima, ... ?Jel oni nisu naši iako žive ceo život ovde i jedino srpski pričaju?Jel oni da malo ćute,a?! Šta ćemo sa ateistima koje SPC zanima koliko i palatelizacije u kineskom jeziku? Šta ćemo sa svim ostalim grupacijama koje žive u Srbiji, oćemo i njih da prebijamo kao što su metalci prebijani 80-ih, rejveri 90-ih a sada evo i homoseksualci. Ko je sledeći koji će pogaziti Serbski sistem vrednosti? Za koga sledećeg spremamo postelju Urgentnom centru? Ko je taj od Vas koji sebe naziva Srbija? Ja sam ateista, slušam i rock i techno i jazz (djavolska muzika), jel ja nisam Srbin?A Ti kao jesi? A što se tiče komentara Amfilohija da je takva ljubav jalova direktno je priznao da seksualni čin i plodnost određuju veličinu ljubavnih odnosa!? Znači ako dve žene žive zajedno poslednjih 30 godina i vole se kao što ja volim moju devojku onda je njihov odnos jalov jer eto ne mogu da se razmnožavaju?! I pri tom su bolesne jer se vole i dele život, smeh, plač i osećanja...

Mилица

22.09.2009. 15:34

Срђане, узми Библију па прочитај. Не мора ни једна одоба од нас нити сам Владика да ти каже, прочитај!!! А хомосексуалцима нико ништа не брани нити их дира, у својој кући, соби нека раде шта год хоће, иначе се запошљавају, школују... Баш данас на факултету сам упознала лезбејку, у друштву од 20ак нас, нико је није тукао, линчовао...итд. Али правити параду ни око чега је бесмислица.

duki

22.09.2009. 16:22

Neznam dali je parada htela poslati poruku o ugrozenosti i diskriminaciji jedne manjinske populacije.Postavlja se pitanje cime su to ugrozeni.Dali su hetro seksualci ikada paradirali,naravno nikada.Zasigurno ovim se zeli "gurati prst u oko" vecini a to ne moze nikako biti dobro.

SSSS

22.09.2009. 20:45

Не дирајте господина Филарета, он је потпуно у праву за све што је рекао, а сви који спомињу Пахомија нека знају да наш народ не треба да се угледа на свештенство, него на Господа, јер и свештенство чине људи, а сви људи греше... У овом тренутку било би боље да држава више пажње поклони трудницама, јер ми полако изумиремо, уместо што губимо време са секташима... Живело Православље и Србија!!!

Rast

23.09.2009. 12:36

U svim zivim vrstama, pa i u ljudskoj, se radjaju devijantne jedinke. Nekad fizicki, nekad mentalno, nekad seksualno. S tim se mora ziveti, ali se ne mora nametati drugim kao vrednost. Diskriminisani su samo kad postanu agresivni i pocnu sebe kao takvog nametati. Meni je zao takvih ljudi, ali ako se na moju srecu, priroda sa mnom nije tako poigrala, to ne moze biti ni moj izbor. U svemu ih prihvatam, osim u njihovoj devijaciji, sto se kao privatna stvar ne mora ni znati, a kad postanu agresivni, odbacujem ih kao nastrane. Nastranim smatram i samu "paradu" i njezino ime "parada ponosa".

Cherry Boy

21.12.2009. 21:15

PRO ET CONTRA A nisu li i dela plod ljubavi? Lepo i dobro delo jednog coveka prema drugom je,opet,rerultat ljubavi bez obzira na ljubavno-romanticnu (seksualmu) orijentaciju. Danas je , nazalost, mnogo heteroseksualnih parova koji nemaju dece pa to ne znaci da se ne vole i da njihova ljubav nije ljubav. Sa druge strane, Vladika i njegovi pratioci imaju prava da ispovedaju svoju veru. Pravoslavlje je divna vera jer je njegova definicija : ljubav! Zao mi je samo sto sve ove patriotke organizacije i poneki crkvenjak, iako polazeci od lepih ideja i zelje za mirnim protestom, daju OPRAVDANJE agresivnoj i razuzdanoj masi da se ,,isprazni`` nad drugim ljudima i ambasadama (pa i prodavnicama, i manje vaznim objektima od ambasada)!!! Da nema ove ideologije u kojoj agresivci pronalaze opravdanje, nasli bi neku drugu koja ce ciniti isto, Zato budimo RAZUMNI braco vernici i braco homoseksualci, pa da svi zivimo u harmoniji. Love, Peace&Harmony