Nikolu Teslu predložili za sveca

M. L. - R. D.

24. 07. 2012. u 20:55

Poštovaoci našeg naučnog genija uputili predlog Srpskoj pravoslavnoj crkvi da se Tesla proglasi svecem. Predlagač: Rano otkrio Boga, a onda kosmičku energiju

TESLINA naučna fondacija iz Filadelfije uputila je 7. juna Sinodu Srpske pravoslavne crkve i patrijarhu Irineju predlog da se Nikola Tesla proglasi za sveca.

- Obožavanje Nikole Tesle je podignuto u nebeske visine i zato njegovi mladi obožavaoci širom sveta predlažu da on Srbin bude proglašen za sveca. Ovaj predlog potpisalo je nekoliko stotina teslijanaca i on je upućen SPC-u - kaže Mirna Momčičević, portparol Tesline naučne fondacije.

Podrška ideji stigla iz Brazila, iz Holandije, iz Australije, Kanade, Novog Zelanda, Austrije, Francuske, SAD i naravno Srbije.

- Tesla je bio sveti duh, čovek koji je rano otkrio Boga, a potom i nebeska prostranstva i kosmičku energiju. Moji preci iz Like su uvek govorili da je Nikola dete crkve i božji sluga. Na njihov nagovor počeo sam pre pet godina da sakupljam potpise i sa njima otišao kod sveštenika, koji me je posavetovao da Svetom arhijerejskom sinodu pošaljemo predlog da SPC kanonizuje Nikolu Teslu kao sveca - priča Nikola Lončar, prvi čovek Tesline naučne fondacije.

Spas za civilizaciju - NIKOLA Tesla je danas jedna od najpopularnijih ličnosti na svetu. Samo na "Guglu" o njemu ima 15 miliona informacija. U Americi mladi humanitarci smatraju da Tesline ideje o slobodnoj energiji predstavljaju civilizacijsko otkriće koje može da dovede do spasenja civilizacije od zagađenja i zato Nikolu Teslu predlažu za sveca - kaže dr Milena Bajić, predsednica Tesnine naučne fondacije iz Čikaga.

Uprkos inicijativi Srba iz Kanade da SPC naučnika Nikolu Teslu proglasi za svetitelja, šanse da se to dogodi, kažu upućeni, veoma su male. Srpska crkva, za razliku od Rimokatoličke, nema precizno definisanu proceduru kanonizacije, ali za upis u diptih svetih podrazumeva ispunjenje određenih uslova.

U Patrijaršiji SPC napominju da je presudno da li je "kandidat" za života bio istinski vernik ili je postradao za veru i narod. Potrebno je i da u narodu postoji kult hrišćanskog verovanja u predloženu ličnost, ali i da se na njegovom počivalištu ispunjavaju molitve vernika.

- Put kanonizacije vodi od verovanja naroda, preko parohijskih sveštenika do lokalnog episkopa, koji predlog formuliše i upućuje Svetom arhijerejskom saboru - objašnjavaju u sedištu SPC. - Ukoliko utvrdi da je predložena ličnost dostojna da ponese oreol, Sabor SPC donosi odluku o proglašenju za svetitelja. U rang svetaca Srpske crkve predloženi se uzdiže na posebnoj liturgiji, kada se prvi put iznosi ikona sa njegovim likom i čitaju posebne molitve.

Poslednje pridodavanje spisku svetitelja obavljeno je na prolećnom zasedanjau Sabora, kada su za svete proglašeni 60 mučenika momišićkih, koji su u okolini današnje Podgorice u 17. veku postradali od Turaka. Za upis u diptih svetih njih je predložio mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (149)

Oluja

24.07.2012. 21:05

Taj je prvo uradio sve što treba ,pa je i reko još sve kako treba -al nema leba!

Sv. Nikola Tesla

24.07.2012. 21:55

@Oluja - Za svakog Srbina je Tesla sigurno veci svetac, od jevrejskog stolara, arapskog ovcara ili indijskog princa. Na slavu Sv. Nikole ima da se slavi Tesla, a ne tamo neki Grk ili stali vec bi. Kad detetu kazem, ugledaj se na ovog srpskog sveca, znam da nisam pogresio.

kome je Bog otac lako mu je biti svetac

25.07.2012. 21:09

@Oluja - Teslin otac nije bio Bog. Jedinica mere magnetne gustine je T(esla). Ili u prevodu u El.tehnici je bio Bog i batina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

patenti

26.07.2012. 09:11

@Oluja - Izmislio sam asinhroni ADICIONI motor i bio sam neopisivo sretan kada je proradio. Hej, nesto sam stvorio sto niko pre mene nije! Cak i ime pronalaska je moje!!!!!!!!!!!!!!!!! Odem kod kolege (skolski drug) prave motore! Kaze: moj problem je da prodam ovo sto mogu da napravim! Taman posla "novi motor"!&oluja u pravu!! Sva po redu i zakonu ali "nema hleba"! Komsija me pita"kako si"- staracki bolu me noge! Mazi sa sircetom i pomaze!!!!!! Pa i to je neki patent!!!!!!!!!!!!!!!

dzidze

26.07.2012. 09:36

@Oluja - Dve devojke u Zvorniku prave dzidze i od toga zive!!!!!!!!!!!!!! svaka cast one imaju pravi patent koga koriste i cuvaju tajnu!!!!!!!!!Tesla je imao patente ali nije znao da ih iskoristi. Bolje je znati nego imati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ne moraju biti Majke Tereza

28.07.2012. 11:00

@Oluja - Ali bilo bi lepo da se malo bolje cuje o njima!!!!!!!!!!!!!!!!!! Novosti, nemojte da nasrazocarate! Zasluzuju malo vise prostora u novinama! HVALA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sasha

24.07.2012. 21:41

Tesla je svakako bio covek neslucenih mogucnosti,izuzetan u tome cime se bavio,vredan postovanja,kao dete iz porodice koja je bila privrzena pravoslavnoj crkvi sigurno da je od detinjstva bio naklonjen hriscanstvu,ali mislim da je ipak malo pretenciozan predlog oko njegovog proglasenja za sveca. Covek je pre svega bio naucnik,a zivot svetitelja iliti zitije ide nekim sasvim drugim tokom i nacinom zivota.

ostap bender

24.07.2012. 21:58

Dobro da li ima neko normalan u ovoj zemlji dakaže tim ljudima u crkvi da se manu one rabote kada dokon pop .... Kao da svet nema i bez kanonizacije velikog naučnika, dovoljno materijala da nam se smeje. Da se razumemo ovde se ne radi o Tesli, već o našem udvorištvu koje nam je u genima. Ajde, čik neka neko kaže nešto protiv da drug Tito dobije i treći put Orden narodnog heroja. Jel tako nekako beše...

baja

24.07.2012. 21:59

...tesla je više od sveca....on je moderni prometeus koji uzeo (ja mislim da je dobio) energiju od boga i dao je ljudima na koriščenje...jedan od najvećih i najskromnijih genija svih vremena!!!...

Maximus

24.07.2012. 22:04

Pozurimo sa proglasenjem Tesle za sveca,jer ce nam nase komsije(zna se koje) preoteti ono sto je nase!!!A mi se naravno necemo pobuniti,ovako svi djuture neslozni!

Zoran I.

24.07.2012. 23:04

@Maximus - Zasto zuriti pa i tako je vecina zajednickih svetaca, apostoli na primer. Mislim da bi to bas bio pravi potez proglasenje jednog zajednickog svetca koji je bio Srbin, Hrvat, Austrougarin i Amerikanac. A pred kraj zivota se interesovao i za Budizam. Zaista on bi trebao da nam bude primer.

Gale

24.07.2012. 22:12

Ne znam kako bi išla procedura kanonizacije jer Tesla nije propovedao određenu veru. Živeo je svetačkim životom, bio je posvećenik, idealista, mistik i religiozan na svoj način kao što je bio originalan u svakom smislu. Čovek je zaista veličansvena sinteza nauke i duhovnosti što je veoma retka osobina kod realizovanog naučnika-pragmatičara.

Zoran I.

24.07.2012. 22:57

@Gale - Proglasenjem za svetca crkva nam porucuje u koga treba da se ugledamo.

Branko

24.07.2012. 23:25

@Gale - Slažem se i ako smem da dodam: Duhovnost je širi pojam od religije.

memetique

24.07.2012. 22:20

Šta može navesti nekoga da pokrene ovakvu inicijativu? Ne znam, ali zasigurno znam da taj evidentno ne zna ništa o Nauci i naučnoj metodologiji, a pogotovu o pretpostavkama i uslovima koje bi neko morao da ima da bi bio beatifikovan... žalosno, žalosno, "do zla boga" žalosno... ovakvo udvorništvo i idolopoklonstvo podseća na histeriju kojom je Teslinim imenom "presuđeno" beogradskom aerodromu.

Branko

24.07.2012. 22:32

Budalašenje nema granica, to je moj komentar na Predlog, pratim ostale komentare i sve sam više ubeđen u ispravnost napisanog na početku. Sv.Ajnštajn, sv.Pjer i Marija Kiri, sv.Edison, sv.Leonardo..., budi Bog sa nama ljudi moji, ja razumem da je kriza, ali vi ga preteraste.

Misha

24.07.2012. 23:04

@Branko - Nauka i religija ne idu zajedno! Nauka je zasnovana na proučavanju stvarnosti, a religija je gomila bajki i fantazija koje same sebe uteruju u laž ! . Naučnici su prometeji čovečanstva, i nema smisla mešati ih sa "svecima" koji nisu uradili ništa za dobrobit čovečanstva. Tesli se čovečanstvo odužilo na mnogo lepši način, tako što je njegovim imenom nazvalo, jedinicu magnetne indukcije, a samo najveći imaju pravo da fizičke jedinice nose njihovo ime.

vucko011

24.07.2012. 22:38

Tesla nije bio religiozan covek. U njegovom zadnjem intervijuu rekao je sledece (nazalost nemam prevod): "Religion is simply an ideal... It may sound ridiculous to say so, but I believe each person is but a wave passing through space, ever-changing from minute to minute as it travels along, finally, some day, just becoming dissolved."

Ivan B.

25.07.2012. 09:10

@vucko011 - vuckko11, tvoj tekst na Srpskom be ispao od prilike ovako: "Religija je jednostavno jedan ideal...moze biti glupo reci tako, ali ja vertjem da svaka osoba je samo talas koji prolazi kroz univerz putujudci i menjajuci se od minuta do minuta, na kraju, jedan dan, jednostavno se pretvori u eter(ether). Pozdrav.

Spacy

24.07.2012. 22:55

Tesla jeste bio naucnik visokog nivoa ciji lik i delo jako postujem ali ovaj je definitivno lupio budalastinu na kub.

Nikola P.

24.07.2012. 23:05

Bog ne postoji ljudi, vec je pronadjena druga planeta koja je slicna zemlji i podatci o ovome nalazu razbijaju sve mitove o "postojanju Boga"!

lale

24.07.2012. 23:08

Tesla je bio naucnik a ne bogomoljac, sigurno se sada okrece u grobu kad vidi ko sve zeli da ga prevede u vernika! Postovani vernici, posvetite se drugim stvarima i ostavite ljude od nauke na miru!!!

<*)))>{

25.07.2012. 00:20

@lale - Lale, pobrkao si loncice. Biti naucnik, ne znaci i biti ateista. Tesla je verovao u Boga.

Tomislav Kresovic

24.07.2012. 23:09

Nikola Tesla ne pripada samo Srbima i prsvoslavlju.On je po svom nacinu rada,zivota i misljenja bio olicenje civilizacije i nove tehnoloske ere.Teslas pripada svim religijasma i ni jednoj posebno.Njegova licna verska uverenja nisu bila sustina njegovg delovanja i rada.Tesla ne pripada samo Srbima,vec citavom svetu izato kanonizacija Tesle u hriscanskog pravoslavnog sveca nema utemeljenja.Ako bi tako krenuli da raymisljamo onda bi srpski svetac trebao da bude i Vuk Karadjic .

Gale

24.07.2012. 23:36

Treba razumeti značenje samog pojma religioznosti i tumačenja Teslinih reči.Da se čitavog života Tesla molio Bogu, izneo je u svojim memoarskim spisima čuveni vajar Meštrović, kome je Tesla tridesetih godina prošlog veka govorio: "Ne molim se kao nekada, svake večeri na koljenima, ali je sve to u suštini isto".

Боле

24.07.2012. 23:48

Врло примитивно разумевање науке, религиозности и космолошке представе света. Ово су цитиране Теслине речи: „Уверен сам да је цео космос обједињен, како у материјалном тако и у духовном погледу.

Боле

24.07.2012. 23:50

....ја осећам његову моћ и вредности које оно емитује целој васиони и тиме је одржава у складу. Ја нисам продро у тајну тога језгра, али знам да постоји и када хоћу да му придам какав материјални атрибут,

Боле

24.07.2012. 23:51

... а када покушам да га схватим духовно, онда су то лепота и самилост. Онај ко носи у себи ту веру осећа се снажан, рад му чини радост, јер се сам осећа једним тоном у свеопштој хармонији“.

Боле

25.07.2012. 11:00

@Боле - Црни докторе, па нису то моје речи већ троделни цитат Теслиних мисли, које нису могле проћи у једном посту. Човече, пратиш ли, читаш ли и пре свега, разумеш ли ишта од свега написаног?

qwerty

25.07.2012. 00:12

Vjerovatno bi to bilo korisno za crkvu, ali stetno za Teslu. Na neki nacin on jeste bio svetac (onaj koji je ucinio velika djela od kojih korist ima svijet), ali Tesla je toliko jedinstven da ga je tesko uklopiti u religijske ili nacionalne kategorije. Hocu da kazem, bio je i vise od toga.

Konstantin

25.07.2012. 01:43

@qwerty - Zalosno je sto se javljaju ljudi poput tebe ,da komentarisu oblasti koje ne poznaju.Tesla je obican smrtnik,velik naucnik,a svetiteljima nije ni do malog noznog prsta.Malo ljudi zna da je Tesla mason,malo zna da je ucestvovao u eksperimentu Filadelfija(gde je unakzio ljude),nema dokaza da se ikad pricestio ili vodio poBozan zivot,al se zna da nije pravoslavno sahranjen.Ne treba mesati babe i zabe,kao komunisti u Rusiji kad su Lenjina predlozili za sveca!Ne hulite na Boga!

silni

25.07.2012. 10:03

@qwerty - potpuno se slažem.Tesla nacionalno nije bio Hrvata iako je tamo rođen. Nije bio niti Srbin jer nije imao tu svest. Nije bio ni amerikanac jer ga oni nisu razumeli. On je bio deo svih ali svi oni nisu bili dio njega. On je bio kozmički

komandant 1001

25.07.2012. 00:14

Religija je u stvari svest svojstvena čoveku koji, ili se nije još našao, ili se već izgubio....... ali...ali, duhovnost postoji, koja se oslanja na veru, a vera bez dela je ko&#39; zdela bez jela. Tesla kao Hrišćanin (otac mu Prota), nije "hranio" duh, već je svojim naučnim delovanjem "hranio" čovečanstvo, i tamo mu je mesto, a ne na "Panagijama" Pravoslavnih svećenika.Pomaže Bog!!

mićika

25.07.2012. 10:18

@komandant 1001 - Mi studenti zgroženi smo primitivizmom i fašizmom koji se šulja Srbijom. Ostavite Teslu na miru. Rešite bre sve Teodore.

Ja sam za

25.07.2012. 01:00

Srbi su nereligiozan narod u suštini(zbog komunizma i lošeg mentaliteta)Takodje, ne umemo da iskoristimo svoje šanse(zbog slabe kolektivne inteligencije i jednostranosti)Amerikani praktični i sposobni kakvi su davno bi iskoristili ovakvu priliku.(uostalom Tesla je bio naučnik Amerike pre svega, jer je mogao da se ostvari samo u takvoj sredini)Znači,treba to uraditi jer će Tesla nadahnjivati buduće generacije i doprinositi.plus marketing Srbije.

nikola

25.07.2012. 10:07

@Ja sam za - Da moj imenak danas živi baš bi bilo zanimljivo videti kako bi se nacionalno izjašnjavao. Hrvati su ustaše kao obično. Mi Srbi smo postali fašisti. Amerikanci od pronositelja demokratije počeli urušavati demokratiju. Bio bi ono šta je i tada bio. Bio bi anacionalan i svoj a svi bi se borili da dokažu da je baš njihov

Zoka

25.07.2012. 01:51

Ako je iko razuanjemeo i shvatio koliko je sveprozimajuca duhovnost sa naukom-formulacijom kretanja materije,a samim tim i postojanje Boga,to je bio do sada jedinstveno genijalni i iznad svega duhovni covek Nikola Tesla.Iz njegove biografije,svi smo svedoci da se samosvesno odrekao svetovnog zivota zarad vere i doprinosu za narod celog sveta.Po meni je On bio tzv. beli monah,kao sto ih danas ima u RusijiZato su malo su sve reci divljenja prema njemu kao naucniku,a i kao duhovnom coveku.

Vezir

25.07.2012. 03:11

"O Boze kako se covek brzo menja ,dok danas te voli sutra ce po tebi da ken%@", samo Crkva je prvo vesala ubijala a posle 5 vekova promenula "misljenje". Ne bi bilo lose da se na spisku nadje i Nikola Kopernik i svi ini koje Crkva "sprzi"(Globalno govorim za sve crkve i verske institucije)Jedino su Egipcani,Maje,Asteci i posle muslimani koristili "svemir" za racunanje i spoznaje,ostali prdimahovina.

Uzas

25.07.2012. 05:09

Ovo je zaglupljivanje mentalno nestabilnih. Egzaktne nauke su antipod religiji i trpanje Tesle u religiju je najbolji nacin da se on degradira u nadrinaucnika.

goc72

25.07.2012. 05:21

Tesla je bio veliki covek , skroman i bogobojazljiv,... ali SPC ne proglasava za svetce ljude vec stradalnike Hristove , i one kojima telo posle pokopa ne truli ,..te mesta stradalnika na kojima je dokazana izlecenja i ostala cuda Bozija ,..zao mi je sto TESLA ne spada u niti jednu kategoriju , ali i zasto se mora proglasavati svetcem ,...ON JE JEDAN JEDINI i siguran sam BOGOM poslan na zemlju da pomogne ljudima , da se ljudi ugledaju na njega i na njegov zivot ,...SLAVA MU I HVALA !!!!

danko

25.07.2012. 06:06

Teslini citati:Dar mentalne energije dolazi od Boga, vrhunskog bića i ako mi koncentrišemo naše misli o toj istini postajemo skladni s ovom velikom moći. Moja majka me naučila da treba svu istinu tražiti u Bibliji.Onoga dana kada nauka počne proučavati nefizikalne (duhovne) pojave, u deset godina napredova će više nego u ranijim vekovima svoje istorijeMir u svetu može doći samo kao prirodna posledica univerzalnog prosvetljenja

danko

25.07.2012. 06:07

Moramo osloboditi misli od ograničenja koja nameće prostor i vreme, ali i sačuvati glavne značajeSvi smo mi jedno. Ljudi su međusobno povezani nevidljivim silama.Iako imamo slobodu da mislimo i delujemo, mi se držimo zajedno, poput zviezda na nebeskom svodu s nerazdvojivim vezama. Ove veze se ne mogu videti, ali ih možemo osetiti.E zbog ovoga je Nikola Tesla najveci naucnik na svetu uz Njutna naravno.

prevod za vucka011 -dobrun

25.07.2012. 06:18

Religija je jednostavno nesto sto je stvoreno u masti... moze zvucati besmisleno ovako reci, ali ja vjerujem da je svaka osoba nista drugo vec samo talas koji putuje kroz prostor, mjenjajuci se iz casa u cas na tom svom putu, na kraju, jednoga dana jednostavno nestane. (slobodan prevod na srpski jezik , hrvatski , bosanski,hercegovacki, crnogorski itd... mjenjaju ga iz casa u cas...)

Marko 333

25.07.2012. 06:39

Ovo je vec previse! Otisli smo u krajnost! Pustimo ga da ostane sto je i bio. Nas najveci genije, i svjetski covjek (kosmopolita). I na taj nacin cemo ga najvise postovati, i mi i ostali svijet. I on bi sam to volio. Jednom je prilikom rekao kada bi birao vjeru koja bi mu najvise odgovarala to bi bio Budizam. A mi hocemo sad ga pravimo svecem. Idiotarija nasih zanesenjaka.

baja

25.07.2012. 07:57

...mislim da ova incijativa ima smisla jer je tesla potekao iz religiozne porodice...

dile

25.07.2012. 08:03

i sve to kako bi hriscanska vera potpuno izgubila smisao...odakle li sve ovo potice???

englez

25.07.2012. 08:05

Ovo je apsolutno glupost, nema ovo nikakve veze sa hriscanstvom, a mislim da bi cak i sam Tesla ovakvu ideju nazvao gluposcu, draze bi mu bilo da smo pametniji i da vise radimo, nego da on bude svetac. Stvarno smo lud narod.

AVED

25.07.2012. 08:24

Lepo je to, ali mora da se ceka red, prvo Nikolic, Vucic, Dacic i svi ostali povampireni politicari iz 90-ih, koji su pricali jedno, a sada pokusavaju da se operu od toga!

omega3

25.07.2012. 08:43

Zar će vam svetac biti čovijek koji se ponosio svojom hrvatskom domovinom?Uzmite Tuđmana i Slobu, ionako još živite u nebesima!

alfa3

25.07.2012. 11:03

@omega3 - Zaboravio si (namerno verovatno) da je pre hrvatske domovine rekao da se ponosi i srpskim poreklom.

naranca

25.07.2012. 18:52

@omega3 - To je reko da bi vama pomogao da se oslobodite Austrougarske.A vi biste ga sigurno zaklali da je dosao u vasu Hrvatsku.Srbi zive u nebesima ali ste vi jos bolji.

Sasha

25.07.2012. 08:53

Na kraju krajeva,vise zasluzuje Tesla da bude proglasen svecem,nego zlocinac poput Pavelica kog katolicka crkva protezira za sveca!!!

Nikola Lonchar

25.07.2012. 09:00

Molim vas koji ste saglasni da potpisete peticju nawww.Sv-Tesla.comHvala

lolzinjo

25.07.2012. 09:14

Postoje sekte u Americi koje ga smatraju za zastitnika njihove vere , neke nove vere ... naucne ? Doduse to su neki psiho ex hipici koji su zbog godina ispali iz forme kod mladih pa ajde sad da to uradimo kod starih ... Inace Tesla je odavno svetac , ne samo za nas nego za ceo svet !!!

Goran

25.07.2012. 09:15

U svemu ovome, smeta upotreba izraza, poput "obožavanje", "teslijanci", "Tesla je bio sveti duh (???)", što nema veze s mozgom, a sa hrišćanstvom, pogotovo. Nemam ništa protiv inicijative, samo ne treba preterivati na ovaj način. Tesla je bio veoma skroman čovek, i on bi se prvi usprotivio ovakvom "dizanju u visine".PS Pokušao sam da objavim komentar na cirilici, ali stiže obaveštenje da je polje za komentar prazno (???)

Hans Kloss

25.07.2012. 09:17

Da je bio katolik, već bi se čulo "Santo subito!". Da je bio Stari Grk već bi rekli da je Prometej lično uzeo lik Tesle i sišao medju ljude. Njegova pobeda nad gramzivim Edisonom je svakako jedno u niz čuda koje je činio. Ako boga ima onda je Tesla sa njim bio sigurno u vezi (bežičnoj naravno). Baš bi to bila lepa slava, samo bi umesto sveća morale da gore sijalice.

mitar

25.07.2012. 10:46

@Hans Kloss - Hans pročitej pažljivo šta ti piše naš čovek iz Australije. Žalosno al je tako !!

zoki

25.07.2012. 10:08

Možemo se načelno boriti za Teslu ali imam osećaj da je on danas živ da bi se sramio nas Srba.

Pera

25.07.2012. 17:45

@zoki - "tesko kapi na manitoj glavi" rekao bi Srbin -Vladika Rade ,o tvom komentaru u vezi Srbina Tesle ,Srbina u narodnoj Srpskoj nosnji ,svirajuci gusle i pevajuci pesme pretkosovskog ciklusa, paleci svecu u pravoslavnoj crkvi ,za svog oca pravoslavnog Srpskog svestenika i za Srpsku majku i rano preminulog brata Srbina .Srbin bio ,Srbin ostao i Srpsko ime ponosnosno pronosio...

pera

25.07.2012. 17:54

@zoki - ti si bezosecajan.Tesla i jeste ziv, zato se o njegovom svetom liku i delu i dan danas toliko raspravlja i pripoveda. On je pronosio zivu rec Pravoslavlja i Svetosavlja ,zivu rec svog cudesnog ozdravljenja i vere u boga ,od svog oca pravoslavnog Srpskog svestenika i ujcevine isto tako pravoslavno Srpske . Po njegovoj izricitoj zelji preneseni ostaci njegovod zemnog tela i ostaci njegove zaostavstine u Srbiju u Beograd.Mnoge cemo svetovne tajne jos otkrti ,i mislite li da je Tesla sve rekao?

australac

25.07.2012. 10:13

Moj je predlog da se Srbi ne diraju Tesle barem za sledećih 20 godina. Šta bi Tesla rekao da zna kako smo se poneli premao onom momku Teodoru. Možda je on budući Tesla. Kad bude pisao sećanja sigurno će zatajiti da mu je majka Srpkinja. Možda će se neki primitivci za 100 godina boriti i pisati hartije i hartije da dokažu da je Teodor Srbin. Činjenica jest da se Tesla za života nije osećao Srbinom i da nije bio u Beogradu osim jednom.

dušan

25.07.2012. 10:44

@australac - Mnogo ste mi pametni kad napustite Srbiju. Nas gledate kao da smo ubice i dušmani. Koji Teodor nije ni do kolena Tesli

mitar

25.07.2012. 11:17

@australac - Sad odma bolje živimo kad je Austarlac dao svoj pametni komenter. Vi koji ste napustili Srbiju kad se dočepate zapada kao da se ludi gljiva najedete

komandant 1001

25.07.2012. 13:01

@australac - AUSTRALAC....ne nije se osećao Srbinom, nego Eskimcem.Nije Beograd Srbija, pa ko nije bio u njemu nije Srbin.Imate rezone adolescentne i maliciozne gospodine Australijanac!!

naranca

26.07.2012. 01:02

@australac - I otac i majka su bili Srbi.Kad je dosao u Srbiju docekao ga je kralj i Jovan Jovanovic Zmaj.takodje je samo jednom bio u Austrougarskoj kad mu je majka umrla.Tamo ga niko nije docekao.A ono ponosim se....

luka

25.07.2012. 10:17

Dok je Tesla bio živ osećao se kao Teodor sada. Nikada se Tesla nije izjašnjavao kao Srbin. Bilo je lešinara oko njega koji su se hvalili njegovom blizinom i onda kao prenosili njegova razmišljanja. Ostavite svi vi veliki Srbi Teslu na miru, njega smo izgubili.Spasite Teodora on je sadašnjost. Prestanimo se baviti prošlošću

englez

25.07.2012. 10:47

@luka - Naravno da se izjasnjavao Srbinom, ali ovo ne bi podrzao. Tesla ja inace svirao gusle sta mislis o cemu je pjevao, sigurno nije o vama Hrvatima/ Sto se tice mladog teodora, srpska drzava nema resurse i uslove koji bi zadovoljili mladog matematicara, stoga on odlazi tamo gdje ce mu biti mnogo bolje i gdje ce sebi ostvariti bolje materijalne uslove, stoga ne lupetajte nebuloze, mala doza razcionalnosti dobro bi vam dosla.

milica

25.07.2012. 11:01

@luka - Englez jadan ti majka šta reče. Srbija ima resurse za Teodora ali Srbije treba da vrati pare od onih koji su pokrali pare. Jadna je država koja nema para da plati Teodora a ima para za tvoje guslanje uz Cecu, Severinu, Prosinečkog, ,,,,,

mile

25.07.2012. 11:04

@luka - Ima para da se plaćaju autobusi koji s glasačima kruše Srbijom a nema para za Teodora. Ništa čudno da se Tesla nikada nije skrasio u Srbiji niti dana. Sve je to mazanje primitivnog naroda.

Gale

25.07.2012. 10:55

Vrlo čudne su reakcije koje se suprostavljaju predstavi Tesle kao religioznog čoveka. Naglasio sam a i pojedini drugi komentatori da Tesla (direktnim uvidom u njegova pisanu ostavštinu), nije bio prostog odnosa prema religiji, verujem-ne verujem. I po Ničeu koji je proglasio eru smrti boga, stvaralaštvo je u osnovi religiozno delovanje. Ne možete sa svojom predstavom biblijskog sveinterventnog boga paušalno tumačiti naučnika Teslu i ignorisati sve izrečeno sa njegove strane.

Dali

25.07.2012. 10:56

Bolje biti i veliki, nego MALI SRBIN, cime se mnogi danas ponose. Mozda se i oni ne "osecaju" Srbima,li su to sto jesu,bas kao sto je i Nikola bio.Koliko li je samo Srba iz dijaspore koji nikada nece ni videti Srbiju,pa ne menjaj veru i naciju?!Odreknimo se Kosova,odreknimo se Tesle...divni predlozi!Stanam ostaje?Zeleni venac?Sramite se vi pojedini "Srbi"! Kada moze Stepinac da bude svet u katolicanstvu,moze i Tesla kod nas.Bar nije cinio zla i ne znam otkud znate da nije bio vernik!

Tomo

25.07.2012. 10:59

I treba. Čestitam. Izmišljeni način ophođenja pojedinih mjesta je i Međugorje posjećuju svjetske veličine, čak i raznih sportista. Među zadnjima je Manćini i Mesi. A zašto to nebi bio i Smiljan gdje Srba više nema.

011

25.07.2012. 12:39

@Luka - Нетачно. Науком се јасно доказује религија (стварање света, процеси...)

Ja

25.07.2012. 11:36

Ko kaze da se nije izjasnjavao kao Srbin? Zato je onda zahtevao da se nakon smrti njegove stvari prenesu u Beograd i da se otvori jedan mali muzej? Tata mu je bio svestenik u Pravoslavnoj crkvi.

m

25.07.2012. 11:38

meni u google-u oko 31500000 rezultata o nikoli tesli!ljudi on je bio naucnik i tamo gde je mogao svoje ideje ostvarivati isao je. tad su bile evropa i amerika naucno istrazivacka sila, danas bi mozda otisao u kinu, indiju. ne treba razmisljati da li je on voleo srbiju/balkan ili ne. on je rodjen u austrougarskoj i bio je pravoslavne veroispovesti. i tako to treba gledati.zasto da ne svetac??

G-dja

25.07.2012. 12:20

Zašto da ne,svakako je prosvetlio u bukvalnom smislu ceo svet.Vodio je vrlo asketski život.Umro je tako reći siromašan,za nauku je dao sve.Genije,asketa,Srbin,zašto ne i svetac.Ako meni kao ateisti to imponuje zašto ne bi i vernicima.

knjigovodja

25.07.2012. 12:23

Ako ja danas ustimam knjigovodstveno i stvarno popisno stanje proglasite mene bar naucnikom :)

naranca

25.07.2012. 18:39

@knjigovodja - Ma proglasicemo te svecem.Samo nemas sanse.Mozemo samo da te proglasimo mucenikom.

vuk-maniti

25.07.2012. 12:27

U Srpskoj Pravoslavnoj Crkvenoj Opstini u&nbsp;Trstu bi mu trazili pismenu potvdu da je&nbsp;krsten i&nbsp;vjenca u SPC!? Ko ne vjeruje nek&#39; provjeri???!

S

25.07.2012. 12:27

Ovo je budalaština. Tesla je dugo vremena smatran za mađioničara u Americi. Nije imao porodicu niti je živeo kao pravoslavac. Dobio je svoj muzej u BG, aerodrom nosi njegovo ime. A Mihajlo I. Pupin koji je neizmerno više pomogao i zadužio srpski narod i bio priznati profesor nauka na više svetskih univerziteta, nema ni svoj muzej u BG. Mi Srbi smo prokleti, a ne nebeski narod, baš zato što zaboravljamo na ljude koji su nam pomogli.

G-dja

25.07.2012. 12:43

@S - Ni naši monasi ne osnivaju porodicu,a ipak su pravoslavci.Imenom Mihajla Pupina je nazvan institut u Beogradu,kao i mnoge ulice u Srbiji.Nije tačno da je zaboravljen.Tesla je najveći srpski dijamant.

Gale

25.07.2012. 13:14

@S - Pupin je živeo u Teslinoj blizini i podržavao je Teslino angažovanje na polifaznim strujama ali su bili različitog karaktera. Tesla povučeni osobenjak a Pupin društveno angažovana ličnost, prijatelj sa američkim predsednicima. I ja sam mišljenja da je zapostavljen Pupinov enormni rad i angažovanost za nauku, srpske interese i snažna veza i privrženost spc-u.

Sibin

25.07.2012. 12:57

Kako je moguce da mu je otac bio pravoslavni svestenik a da mu sin ne bude krsten, uvek se nadje po naka bukova glava da tako kazem da se protivi a u vezi konkretnog slucaja nema pojma. Proglasite ga za sveca, odah cu da pocnem da slavim slavu Sv. Nikola Tesla. Dajem vam podrsku sa obe ruke................. hvala...........

Bazooka Joe

25.07.2012. 13:10

&#39;Ajmo onda da predlozimo kao kandidate za svece Galileja i Kopernika. Jedan od njih (Kopernik) je i umro mucenickom smrcu (crkva ga je osudila i spalila na lomaci) a drugi je zamalo izbegao slicnu sudbinu (Galilej). Eto, obojica su humanisti i mucenici koji su zaduzili covecanstvo!

cutanje je zlato

25.07.2012. 13:21

Luka,ne lupaj,religija nema nista protiv naucnih CINJENICA,ali ima protiv naucne FILOZOFIJE(kao sto je filozofija Darvinova teorija koja nije dokazana)."Ubi nas neznanje"-sv.Nikolaj Velimirovic

naranca

25.07.2012. 18:35

@cutanje je zlato - "religija nema nista protiv naucnih CINJENICA"Tako da je Vatikan priznao da je zemlja okrugla 1995!!!!!!!!!!!

grešiš

26.07.2012. 13:57

@cutanje je zlato - mislim, silno grešiš... Kakve veze ima Vatikan sa religijom, tačnije sa Bogom? Samo ga brukaju i navode ljude da mrze hrišćanstvo...I otkad narod treba da bira ko je svetac? Zar Bog ne vidi ko je živeo po njegovoj volji? Ili mu treba ljudska pomoć?

jedan_lik

25.07.2012. 13:40

O boze moj, pustite Teslu na miru. Malo, pa malo izadje neki clanak o njemu na novostima. Em Iran optuzuje SAD da izaziva suse pomocu Teslinog oruzja, em ga pokusavaju kanonizovati. Jeste Tesla veliki naucnik, ali njegovo delo ljudi pomalo unakazuju teorijama zavere i drugim glupostima.

G-dja

25.07.2012. 13:56

Da li ovi "poznavaoci" Teslinog života znaju na pr. da je on sam sebe kastrirao,da bi svu fizičku energiju usmerio na svoju duhovnost,intelekt, da mu nikakva čulna zadovoljstva ne bi odvlačila pažnju od pronalazaka.To se stdljivo spominje kod nas.Da li je to asketizam,žrtva,potpuno posvećivanje nečemu...Naravno.

podgoricanin

25.07.2012. 15:04

@G-dja - ti znas da je Nikola Tesla sebe kastrirao... ajde gospođo ne maštaj da se drugačije ne izražavam

naranca

26.07.2012. 00:54

@G-dja - Kastriranje je komplikovana i bolna procedura.Sam sebe kastrirati je nemoguce.A da je to uradio u nekoj bolnici to bi procurelo.Tako da sam duboko sumnjicav na te vase dobronamerne tvrdnje draga gospodjo

G-dja

26.07.2012. 08:24

@G-dja - Nisam ja to izmislila,bila je emisija o Tesli na TV-u ,ljudi koji proučavaju njegov život su to javno rekli,moglo je da čuje nekoliko miliona gledalaca.Pozovi Teslin muzej u BG.poveži se sa nekom i proveri.Šta si ti u životu uopžte pročitao.

naranca

27.07.2012. 02:36

@G-dja - Ja nista ne citam.ja kao i vi gledam Tv emisije od kojih dobijam istinite istorijske cinjenice.Pre neki dan sam gledao emisiju o Godzili.a muzej sam zvao i kazu da Teslino jaje jos radi.

G-dja

27.07.2012. 10:01

@G-dja - Nisu to moje ,tvrdnje,to su tvrdnje njegovih biografa,inače odakle bih ja to mogla da znam.To je pre nekoliko meseci na TV-u moglo da čuje nekoliko miliona ljudi.

Filip Jovanovic

25.07.2012. 14:11

Koliko god ga postovao kao naucnika i intelektualca, ne mogu ga prihvatiti za sveca! Bilo bi glupo proglasti ga svetiteljem.

Čak

25.07.2012. 19:38

@Filip Jovanovic - Kada je to izjavio? Kome? Dok to ne čujem lično od njega, a ne od ovih besramnih popova koji krste tamo neke tr

naranca

25.07.2012. 22:15

@Filip Jovanovic - @Cak.Dragi moj.Bog nista ne izjavljuje a pogotovo ne tebi i meni.Salje moc ili energiju da taj covek radi u korist ljudi.Sto je Tesla obilato i nesebicno radio.Zato sam zakljucio da je Tesla njegov covek ili kako mi kazemo svetac..

usamljeni orao

25.07.2012. 14:53

Sacuvaj me Boze, koje komentare procitah.Nikola Tesla je sa ponosom isticao da je Srbin iz Like, da su mu roditelji pobozni, da je Pravoslavac a krsten je u vreme teske bolesti kao mali, kada niko nije verovao da ce preziveti.On je izgleda za mnoge jos uvek misticna licnost.Bio je odabran, kao sto su retki na ovom svetu, koji se rode sa razlogom i Bozjom promisli.Dali ce ga crkva kanonizovati ili ne, nebitno je za njegovu dusu!O tome je nebo donelo svoj sud pre nego se Tesla i rodio....

Nostradamus

25.07.2012. 15:15

Nikola Tesla - svetac ?!. Ha, ha, ha, kome li je ovo palo na pamet ?. Kakve veze ima Teslin rad sa religijom i tim silnim glupostima, kojima nas sve opterecuju ?. Molim vas, ne umanjujte njegov blistavi um, stupidnim predlozima, jer time omalovazavate sve sto je uradio.

mile cile

25.07.2012. 15:56

@Nostradamus - ostala su otvorena vrata od ludnice ali bar smo se nasmejali , najbolji deo je od dosao gasterbajtera

naranca

25.07.2012. 17:56

@Nostradamus - Da je ziveo kao svetac ziveo je.Da je pomogao covecanstvu,pomogao je.Sto je valjda bozija zelja.Da je bio popov sin .Bio je....

Nostradamus

25.07.2012. 20:30

@Nostradamus - "..ali bar smo se nasmejali .." - iz ludnice ?. Sem toga ne pise se "gasterbajtera", jer je to nemacka kovanica od dve reci Gast = gost, Arbeiter = radnik, sto bi u nasem jeziku bilo gastarbajter. Lep pozdrav.

Nostradamus

25.07.2012. 20:38

@Nostradamus - A znate li vi gospodine, da bi Tesla da je ostao na brdovitom Balkanu, cuvao ovce kao i sva njegova rodbina. To nema veze ni sa kakvim bogom niti njegovom zeljom, vec sa Teslinom teznjom ka obrazovanju i znanju. Nauka je nespojiva sa teologijom, jer teologija u startu pobija princip da nista nije sveto da ne bi moglo biti promenjeno i dopunjeno.

Drago'jlo

25.07.2012. 15:24

Da nam podari Bog još ljudi ovakvog kova.Naše je da se molimo,i da poštujemo ljude poslate od samoga Svevišnjeg,jer ih i danas među nama ima....

djole

25.07.2012. 22:25

@Drago'jlo - Licno srpskom narodu ne znam sta je posebno dao sto drugim nije.Jedino to da su nas njegovom zaslugom lakse bombardovali idioti. Mogao je vise da uradi za svoje pretke.Onima kojima je vise ostavio manje ga cene, bolje nesto pametno radite nego glupe ideje davati.

sinisa

25.07.2012. 15:36

sta sve ljudima pada napamet to je strasno.kakve veze tesla ima sa crkvom,ja ne verujem da je on bio religiozan i da je verovao npr u bezgresno zacece i takve nebuloze.kao naucnik imao je potrebu da sve razjasni,a ove crkvene bajke je tesko shvatiti ozbiljno

usamljeni orao

25.07.2012. 16:20

@sinisa - sinisa, da bi bio dostojan da dajes sud o nekim stvarima moras dobro i posteno zaviriti u svoje srce i svoj um.Namerno koristim mala slova....Sve je u ljudskom umu, srcu i dusi, a premudrost je data samo prostima(onima koji su prosti greha) da ne bude zablude.Verujem u zivot ljubav i pravdu a istinoljubac sam i patriota, ma sta god ti mislio.O bezgresnom zacecu, mogu da govore bezgresni i oni kojima u srcu caruje ljubav.

sinisa

25.07.2012. 19:11

@sinisa - lepo je sto mozes na osnovu jedne poruke da zaviris u tudje srce i dusu,da kazes ko je pravednik,a ko ne.voleo bih i ja da vidim tako daleko,da shvatim neshvatljivo npr bezgresno zacece,ali nisam valjda isao u prve skole.mislim da to osudjivanje drugih zbog religijskih frustracija malo lici na fundamentalizam

Nebojsa

25.07.2012. 16:31

Suluda ideja!&nbsp;SPC u poslednjih desetak godina niceg dobrog nije donela srpskom narodu, vec samo stradanja. Kada ce ti kvaziintelektualci i navodno pred Bogom moralni likovi da shvate da Tesla pripada celom covecanstvu. Bio je drzavljanin Austrougarske, odnosno danasnje Hrvatske, kao i SAD. U Srbiji je boravio samo jedanput! SPC koristi Teslu za svoje mracne ciljeve i to treba odmah stopirati!

Nebojsa Tasic

25.07.2012. 16:49

To sto je Tesla bio Srbin po nacionalnoj pripadnosti ne daje za pravo SPC da njegov lik i delo, koji pripadaju celom covecanstvu, koristi za svoju velikosrpsku politiku, niti srpskim politicarima da Teslu koriste za njihovu trulu populisticku politiku i zaglupljivanje naroda! To samo potvrdjuje da se i dalje nastavlja nacionalisticka politika uz blagoslov SPC koja zivi u srednjem veku!

Marko

25.07.2012. 19:48

@Nebojsa Tasic - Vidim da nisi dobro informisan! Teslu su takodje prisvojili i Amerikanci i Hrvati, ali se oni sigurno ne bi blamirali ovakvim primitivnim predlozima da bude proglasen za sveca.

naranca

25.07.2012. 22:08

@Nebojsa Tasic - @ Marko.E pa da ga Hrvati (katolici) proglase za sveca(pravoslavnog) to bi bilo jos i malo Bozije cudo povrh svega.A Amerikanci?Verujem kad bi pitao 10 njihovih Elektro inzenjera da bi mozda 1 znao.

coacar

29.07.2012. 11:50

@Nebojsa Tasic - E, zbog takvih kao ti nam danas deca i jesu robovi, a tek ce da budu. Eeee, moj Nebojsa Tasicu!!!! Robe zarobljeni... Neka je tebi i takvima Bog u pomoci. Mislim, ukoliko ima metod da pomogne takvim andracima.

darko

25.07.2012. 17:17

ne znam zasto se napada spc... nije spc dala to kao predlog, a i vrlo su male sanse da spc to prihvati(mada ne bih imao nista protiv) a ovde čitam par komentara ljudi koji bi mozda radije da srbija i ne postoji i da nema svoj identitet, vec da bude vazal nemcima ili nekoj drugoj sili ... ta globalizacija to je mehur od sapunice... čekajte samo da pukne...

sirijus

25.07.2012. 17:35

Jedan od najvecih sinova Srpskog naroda.Obozavaoc P.P. Njegosa ,J.J. Zmaja ,Srpske narodne poezije (narocito pretkosovskog Ciklusa). Sin svestenika Srpske pravoslavne crkve i majke Srpkinje ,veoma svestan svoga porekla ,sto je narocito isticao uvek ,svuda i u svim bitnim momentima zivota.Rodjen ,krsten i sahranjen po Srpskim pravoslavnim obicajima.Nikada nije ziveo u Hrvatskoj i postoje neke pretpostavke da su ga ubili njegovi neprijatelji ,Nacisti i Ustase(katolicke zveri) iz NDH i Nemacke.

Zeta

25.07.2012. 17:52

@sirijus - Opet lazi! Tesla NIJE sahranjen po srpskim pravoslavnim obicajima. On nije ni sahranjen, a njegova urna se cuva u Teslinom muzeju u Beogradu, kao sto dolikuje! "Nikada nije ziveo u Hrvatskoj"? Lika je u vreme njegovog rodjenja bila na teritoriji Hrvatske, kao i danas, i bila je deo Austrougarske monarhije! A teorija o zaveri, odnosno njegovom ubistvu je pravi biser!

naranca

25.07.2012. 18:30

@sirijus - Lika je bila i na teritoriji bivseg rimskog carstva pa ne mozes da kazes da je Tesla bio Rimljanin.

pera

26.07.2012. 08:20

@sirijus - nikola Tesla je prvo sahranjen po pravoslavnim obicajima i sopstvenom testamentu ,a tek naknadno je kremiran. Hrvatska postoji od ndh i u temeljima su joj uzidani kosti Srpskih stradalnika (genocid nad Srbima i oko milion pobijenih zena dece staraca -celokupne populacije bez izuzetka ,saplemenika Nikole Tesle)pre toga vremena se jedna uza oblast oko zagreba tako zvala. Oto Skorcezi (nacista Hitlerov,saveznik ndh)je to napisao u svom dnevniku(o zaveri i ubistvu Tesle.

Milos

26.07.2012. 08:26

@sirijus - Srbi se pod raznim imenima spominju u Rimskom carstvu, i ziveli su u njemu kao slobodni gradjani,sa istim pravima i obavezama.Ova oblast je dala vise rimskih imperatora.Car Konstantin poreklom iz Nisa je priznao Hriscanstvo kao drzavnu religiju.Lika je istorijska oblast .Postoje jezuitski napori da se relativizuju zlocini nad srbima koji su konstanta u odnosu katolicke crkve prema svim ostalim crkvama a pogotovo Pravoslavnom ,naslednicom stradalnackog i iskrenog hriscanstva .

sladjana s

25.07.2012. 18:06

Svašta! Nikola Tesla je veoma cenjeni naučnik ali proglasiti ga za sveca to je smešno i apsurdno i pomisliti.

Baja

25.07.2012. 19:44

Teslina naucna fondacija iz Filadelfije? Nikada nisam cuo za njih! To mora da je neka "fondacija" veoma skorasnjeg datuma. Neka doticni Loncar (pretpostavljam da je po profesiji pop koga je SPC uputila u Filadelfiju) kako se taj suludi predlog uklapa u kanone SPC.

Dobrivoje

26.07.2012. 14:04

@Baja - krajnje sumnjiva rabota. Nikada nisam cuo za ovu Teslinu fondaciju. Prica ocigledno ima debeo rep. Sta ustvari zele postici ovim iznenadnim svojatanjem? Oseca se iza kulisa : kada se postigne ovo, e onda .... (dodajte sami)

Bane

25.07.2012. 20:18

Amerikanci, kao i mnogi postovaoci Tesle u svetu, po pravilu u svim napisima o ovom velikanu ukazuju na njegovu srpsku nacionalnost i cinjenicu da mu je otac bio pravoslavni pop. Cemu onda takav predlog da se proglasi svecem i sta je smisao toga? Mozda neki konzervativni umovi zele da ga uklope u idiotsku floskulu o Srbima kao "nebeskom narodu" koju je "patentirala" SPC? Ili je to dokaz o nacionalistickoj zaglupljenosti srpskog naroda koji i dalje zivi u mitovima proslosti?

Dobrun

25.07.2012. 20:20

, , zasto ne slavimo Teslin dan (rodjendan) svi u isto vrijeme gdje god da se nalazimo u svijetu ili kod kuce, noseci nacionalne boje tog dana, on je nas ponos , nas i svjetski dobri andjeo , i svako vece nam se ukaze njegov svetacki oreol cim upalimo svjetlo. Sa tim bi se i sam skromni Tesla slozio, a mnogi u svijetu bi nam se pridruzili, Proglasiti ga svetcom je .." tvoja su djela a patenti su nasi" ( zar to ne potsjeca na edisona?!) (e- malo slovo)

dr. Sigma 3.

25.07.2012. 20:43

Nezamislivo je iskljuciti Nikoline pronalaske. najprimenjivaniji pronalazak pogledajte svaki vazdusni vod ima tri faze odozgo RST, su tri savijen prsta sa kojima se nikola krstio prilikom molitve u lici. domali prst i mali su savijeni su 0 ili nula u trofaznom sistemu mali prst je zemlja i oznacava da nulu povremeno treba spojiti sa zemljom. Izumi motora takodje sadrze krst. zato sto se Tesla cesto u tisini milio u trenucima molitve dolazio je do resenja. pozdrav

Apsurd

07.08.2013. 12:21

Nije li slucajno to sto je ovaj pobegao od oca i mantije... i izabrao nauku i znanje? Tesla se svuda izjasnjavao kao americki patriota. Svojim recima je izjavio "Ponosim se Srpskim poreklom i Hrvatskom otadzbinom"... Najbolji dokaz da Tesla nije bio vernik je dialog sa Nikolajem Velimirovicem, na njegovo pitanje: "Gospodine Tesla, da li se vi molite Bogu"? Tesla odgovara:"Ne, prestao sam to da radim jo kao dete... Ne cinim to vise na kolenima i sklopljenih ruku... ali u sustini sve je to isto".