KiM: Srpske svetinje privlače Albanace

D. Zečević

15. 07. 2012. u 20:58

Srpske svetinje privlače sve veći broj vernika i to Albanaca. U manastir u Zočištu Albanci, za koje se zna da su ga 1999. rušili, dolaze da se pomole za zdravlje

Praznik svetih čudotvoraca Kozme i Damjana obeležen je u subotu svetom arhijerejskom liturgijom u istoimenom manastiru u Zočištu kod Orahovca na Kosmetu. Svetoj liturgiji koju je služio vladika Teodosije, episkop raško-prizrenski, uz sasluženje sveštenstva prisustvovalo je više stotina vernika koji su pristigli iz svih krajeva Kosmeta ali i centralne Srbije.

- Posebno me raduje što je na ovogodišnju slavu stigao veliki broj vernika, koji je, kako se procenjuje, naveći od kada je manastir obnovljen - istakao je Marjan Šarić, predsednik srpske opštine Orahovac, na čijem poručju se nalazi manastir Zočište i istoimeno selo. I dok objašnjava da osim nekoliko monaha u manastiru, u Zočištu od 1999. godine nema Srba koji su se iselili, Šarić kaže da 38 novosagrađenih kuća čeka povratak raseljenih Srba koji se još ne vraćaju zbog nedostatka bezbednosti. I monasi u manastiru nedavno su u više navrata bili na meti napada Albanaca koji su ih kamenovali.

VENČANJE STRANACA U PRIŠTINI Rumunka Anke Enake i Finac Vesa Kotilainena, koji rade na Kosovu, prvi su mladenci koji su se venčali u obnovljenoj Crkvi Svetog Nikole u Prištini. Međutim, da bi mogli da se venčaju po pravoslavnim običajima, po rečima sveštenika Darka Marinkovića, mladoženja je najpre morao da se krsti, pri čemu je dobio ime Vasilije.

- Uprkos tome što s vremena na vreme napadaju monaštvo, u ovu svetinju za koju se veruje da poseduje isceliteljske moći osim pravoslavnih vernika dolaze i sami Albanci i to ne samo iz okoline već sa čitavog Kosmeta.

Uglavnom dolaze zbog bolesne dece, ali i zbog sopstvenih problema - priča za „Novosti“ predsednik Šarić, koji posebno zanimljivom ističe činjenicu da Albanci za koje se zna da su 1999. godine rušili svetinju poslednjih godina imaju psihičkih tegoba zbog čega dolaze upravo u ovaj manastir da se pomole za zdravlje.

Inače ova svetinja koja je porušena 1999. godine, većim delom je obnovljena, ali kako u Zočištu nema više Srba, manastir posećuju najčešće meštani okolne Velike Hoče i Orahovca u kojima živi oko 1.000 Srba.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (66)

dok

15.07.2012. 21:49

Iskreni vernik postuje svetinje bez obzira bile one pravoslavne, katolicke, islamske, budisticke, Jevrejske, ....jer ako ne postujes tudje, ne postujes ni svoje.

Stefan

15.07.2012. 22:39

@dok - Nije tacno..Muslimani priznaju samo Alaha,otuda i ratovi sirom sveta.Procackaj malo internet,pa vidi sta propagira islam.

dobar

16.07.2012. 01:04

@dok - "dok" brate iskreni vernik kao sto ti kazes je onaj koji veruje u GOSPODA ISUSA HRISTA a ne koji veruje u neke ljude i neka drva,dok vidi se da bas i ne znas o veri mnogo trebao bi da malo procitas Sveto Pismo,oprosti brate ali tako je.

JOKO

16.07.2012. 02:07

@dok - Najpre, internet nije izvor informacija kojem treba verovati bez rezerve, i drugo...ma sta islam propagirao, je sasvimn nebitno, ono sto rade muhamedanci se zove Z L O.....

like2like

16.07.2012. 08:21

@dok - Proguglaj malo ti intenet pa vidi ko je Isus ( Isa) u islamu, da li priznaju Isusa kao proroka, a dzihad je verski odbrambeni rat ( ali su ga fanatici pretvorili u verski rat) . itd... Ni jedna religija u svom izvornom obliku ne propagira nasilje ali na zalost ljudi izvlace iz koncepta ono najgore da bi opravdali svoje postupke... To nema veze sa religijom i verom...

bivsi

16.07.2012. 08:24

@dok - ... i otuda ratovi sirom sveta. Boga ti, nisam znao da su Amerikanci - muslimani!

alex brčko

16.07.2012. 09:05

@dok - pa i mi priznajemo samo svog boga, ni mi ne priznajemo allaha, šta ti je tu sporno? muslimanima je dozvoljeno da se pomole u crkvi ukoliko nema džamija u kojima bi to mogli obaviti. nisu oni zlatni i vjeru su širili mačem ali sjeti se krstaških ratova, bili su ništa drugo nego pljačkaški pohodi ( doduše katoličkih zemalja ali ipak hrišćanskih).

milojemile

16.07.2012. 12:36

@dok - Alah je samo ime za Svevišnjega. Kao što Nemci kažu Got, Englezi God, Italijani Dio..itd. Kad već znate da čitate, možete se malo potruditi pa naučiti. I da Vas podsetim:Islam je jedna od najvećih verskih zajednica, za koju desetinu godina, voljom Božjom (Alahovom), biće i najveća. Hronološki je mlađa od hrišćanstva. Ako je neko činio zla u ime Gospoda tj. Alaha, navukao je veliki greh na sebe. A grešnika je bilo i kod hrišćana i kod vernika islamske verske zajednice.

mile 101

16.07.2012. 14:39

@dok - novac je religija u usponu dolar je svetinja cak i u kini, biblije kurani odlaze u istoriju a mercedes s klase uazi u moju garazu

brebrebre

15.07.2012. 22:04

"koji posebno zanimljivom ističe činjenicu da Albanci za koje se zna da su 1999. godine rušili svetinju poslednjih godina imaju psihičkih tegoba" ... ovo mi uliva neku nadu, ima boga!!!

miami

15.07.2012. 23:13

@brebrebre - Naravno da ima,svako ponekada malo posumnja,ali ako malo pocne da cita i proucava,shvatice da Bog itekako postoji...

Stefan

15.07.2012. 22:37

Koji naivci..Albanci nemaju svoje nista,pa odavno vec svojataju da su manastiri njihovi i evo ve salju ljude da nam se uvuku pod kozu,pa ce onda za nekoliko godina,sve albanci biti popovi.E moji Srbi....

Radula Kalauz

16.07.2012. 09:38

@Stefan - Dragi zemljače, ne znam da li znate? Postoje dobri pošteni ljudi kao i oni koji su zli. Kako kod vernika srpske tako i albanske i drugih nacionalnosti. Sve su to deca volje Gospodnje. Na Zapadu, u Bosni, čest je slučaj da vernici islamske veroispovesti dolaze u hrišćanske svetinje da se pomole Gospodu koga tamo Alahom nazivaju. U državama, gde je Islam glavna religija, sa visokim poštovanjem, čuva se mnogo hrišćanskih relikvija. A Gospodu na pokajanje su svi dobrodošli.

Idler

16.07.2012. 09:45

@Stefan - Stefane, oni se ne trebaju nikome uvlačiti...mjesto radnje ove priče je - Kosovo ?!

Falk

16.07.2012. 08:05

@xxx - XXX... ja sam vjerovao uvijek da nesto postoji, e sad kako ko to naziva,to je vec druga stvar... ja zivim u svedskoj i pre nekoliko nedjelja je umro moj najbolji prijatelj kojeg sam imao u zivotu, bol i tugu nije moguce opisati... zadnje dane njgovog zivota proveo sam u bolnici sa njim i on je nazalost umro, a ja sam sjedio pokraj njega...te zadnje dane sam primjetio i vidio,sto sa mislio da nije moguce da se desi...ali me je uvjerilo 100% da bog postoji...

Deda Miloje

16.07.2012. 14:06

@xxx - Hvala Bogu, pa si shvatio. Zalosno je sto si na tuzan nacin shvatio da Bog postoji, ali tako je sam Bog odredio put kojim ces da ga spoznas.

mile 101

16.07.2012. 14:36

@xxx - meni je zao tita i nesvrstanih i poslova sa njima od boga nema nista vec 20 godina

Falk

16.07.2012. 21:10

@xxx - mile101@ mile ja nisam rekao da zalim Boga nego mog NAJBOLJEG PRIJATELJA... a Boga sam spomenuo da postoji jer sam dozivio neke stvari koje nisam nikad moga pomisliti da se moze desiti...zato ti mogu reci da niko nije u stanji niti me moze ubjediti da Boga nema...drugo) vjeruj mi, ako imas prijatelja ali pravog, nikad ti nebi pozelio da ga izgubis...izgubiti pravog prijatelja, to ti je kao da si izgubijo rodjenog brata...

Branko

15.07.2012. 23:07

Što se mene tiče, ništa čudno, osvedočeni sam ateista, ali bilo gde da odem po ovoj kugli zemaljskoj jedna od prvih "tačaka" koje obiđem su verski objekti - crkve,hramovi,džamije,pagode,svetišta...Mnogo se tako sazna o zemlji u kojoj si, u koju si došao, u kojoj živiš. Neka tako bude i na KiM. Živite Albanci i Srbi i svi ostali jedni pored drugih u miru i slozi, to je budućnost i vaša i onih koji dolaze kao vaši potomci za vama.

mazija

15.07.2012. 23:11

...nista nije skriveno sto se nece otkriti, ni tajno sto se nece doznati, sve ce se doznati !!!!!!!!!!!!!!!!

podrima

16.07.2012. 12:33

@mazija - da da zaomije sto srbija nema more kupajtese u adi ciganlije s ciganima tu selo zociste dobro znamo ima par katolicki albanaca koji su stalno dolazi svake godine i da grebaju koji cent od popa nebrinitese vi sad je red vojvodina jos malo????????

OIIIO jeep

17.07.2012. 06:47

@mazija - @podrima,drugarski te molim,prevedi nam to sto napisa... /moze na bilo koji jezik 'iz regiona'....moze i engleski,ruski svapski...

dile

16.07.2012. 01:20

i ovo je deo arhisarijevog plana - da se pokrsti 10 albanaca u pravoslavlje, te da se onda sve crkve u KIM proglase albanskim...a vladika Teodosije kao naivan...

miconi

16.07.2012. 01:30

Ljudi ja pre nekoliko dana pisah da ce ponovo Srbi na Kosovo, neki se smejase, vidis ove albance na slici to su pokajnici prpa im je od Tome. Sad da vidim ko ce da mi se smeje. Izgleda da je Tadic bio u dubrovniku da pozeli taciju sretan put posto snimak pokazuje da se taci kiselo nasmejao. Nema svetinje bez SRPSKE SVETINJE.

Milos Nedic-Beograd

16.07.2012. 04:30

Kazem vam ja , Srbija je samo drugi naziv za mentalnu ustanovu , s obzirom koliko smo samo svetinja porusili u Hrvatskoj a da ne govorim u Bosni i Hercegovini. Po tome ima da se svi molimo za izlijecenje nasih bolesnih mozgova il' je vec sve prekasno.Bit ce ovo drugo, slutim po ovima -ne preporucujem .pljuc

Srpski Prijedor

16.07.2012. 07:47

Sta sve sipcima nemoze da stane u obraz! Pre koju godinu ga rusili a sad dodlaze da se tu mole. Sta jos reci o njima? Sve ostalo je suvisno.

dušan

17.07.2012. 01:12

@Srpski Prijedor - Jednostavno imaju lukavu i uspešnu taktiku..znaju da još samo srpski istorijski tragovi odaju postojanje srba na tom tlu i sada rade na tome da i to prisvoje.Za njih možemo sve da kažemo ali da su glupi i da rade nešto bez plana,to nikako!

дуца

16.07.2012. 08:41

Наивни срби. Мало силом, мало милом а циљ увек исти.

MORAVAC

16.07.2012. 08:52

O kojim bre vi to Albancima pricate??? Ovi Albanci sto vam dolaze su "SRBI" koji su bili primorani da prihvate "siptarstvo". Jos davne 1985 god. procenjivalo se na 300 000 - 500 000 da imaju srpsko poreklo. Nego ipak bogu hvala" sto se vracaju tamo gde im dedovina nekad bila. A koliko samo Srba moralo prihvatiti "Hrvatsko,Muslimansko,Madjarsko pa jos i kad se doda Bugarstvo" da bi zivote spasli zarad nacije??? Bogu je plakati.

miljenko

16.07.2012. 14:33

@MORAVAC - pa zar nisu ti narodi bili posluga grcima pa su ih ovi u 9 veku prozvali servia ?i tako su nastali danasnji srbi i srbija

dušan

17.07.2012. 01:09

@MORAVAC - @miljenko..a šta ćemo sa lužičkim srbima..jesu li i oni bili grčke sluge...?!Ponekad možeš i da ćutiš,nije obavezno da uvek kažeš nešto..

Joni

16.07.2012. 09:25

Ja kao albanac to podržavam. I sam sam bio. Bolje da dolazimo mi Albanci nego da zjapi prazno. I albanci su sudjelovali u izgradnji svetišta na Koosvu.

jovica

16.07.2012. 10:13

@Joni - Strašno. Mi smo politički nepismen narod. 146 klikova da vam se ovo sviđa. Sada nam je Joni sve pojasnio. Treba nas istrebiti. Jel vam sad jasno zašto smo izgubili Kosovo. Nepismen i neobrazovan narod mora da izumre. Delimo se pod hitno doći će do Niša. Morat ću da se selim u Australiju.

AlexM

16.07.2012. 10:14

@Joni - Kako misliš da su i Albanci učestvovali u izgradnji?Kad su se te svetinje zidale na Kosovu i Metohiji nije bilo Albanaca, ili ih je bilo u zanemarljivom broju?Molim te pojasni.

silni

16.07.2012. 10:19

@Joni - Pa što da radimo kad su oni većina a mi nemožemo više na Kosovo. Novinar nam podmeće, sad sam shvatio svu dubinu problema. Imam rođaka u Australiji kaže da se tamo nesme doći srpska glava. I tamo Bošnjaci i i Hrvati šuruju sa službenom vlasti. Njihova zadnja.

gjoni

16.07.2012. 10:31

@Joni - AlexM, nisi u pravu, Albanci su potomci Ilira, to citav svet zna, to je naj stariji narod na Balkanu, znaci da ti zive hiljadama godina. pogledaj u internetu.

australija

16.07.2012. 10:33

@Joni - Vidim da je vama u Srbiji najvažnije vest da je Brena napravila žurku. Niste normalni. Bravo Joni iako mi se gadiš

Zoran

16.07.2012. 10:54

@Joni - Hvali se Joni da su Albanci gradil crkve na Kosovu i Metohiji.Pre bi se moglo reći da su rušili srpske crkve i manastire.Albanci su nasiljem ispraznili sve na Kosovu i Metohiji.

bg delija

16.07.2012. 11:52

@Joni - Jesi mangup mnogo pametan iz te tvoje Australije.Šta si pobegeo od Šiptara preko okeana. Tko nije u Srbiji ima da ćuti. Slaži dolare i ćuti.

australije

16.07.2012. 12:16

@Joni - bg delija. Vi u Srbiji koji ste ostali niste normalni. Nikad se neću vratit.

Miodrag

16.07.2012. 12:50

@Joni - Albanci nisu potomci Ilira, pitaj bilo kog lingvistu. Iliri su ziveli uz more, a danasnji Albanci imaju vrlo malo svojih reci koje imaju veze sa vodom, ribolovom, camcima... Mogu biti potomci Tracana, Tribala, ko zna , dokaza nema. To sto bi oni voleli da budu to je stvar zelja a ne nauke. Po toj logici i Srbi su potomci Rimljana.

enjasdu

16.07.2012. 13:34

@Joni - Gjoni,to su gluposti....Nemate vi veze ni sa Srpskim svetinjama ni sa ILirima...To ceo svet zna....Ali od heroina ima para za sve teorije....

G1970

16.07.2012. 12:41

Ja radim u Svici sa siptarima, vi niste svesni koja akcija je u toku! U Srbiji se preokrece istorija iz dana u dan, meni katolicki siptari pricaju kako oni idu u nase manastire jer oni smatraju da su to ustvari njihovi samo da smo ih mi preuzeli kad smo dosli na vlast! Ako se smesta ne stane na put ovom laziranju istorije ispasce da smo mi srbi pali sa neba i sve im uzimali vekovima, dok su oni neki iliri koji su starosedeoci tu da su boj na kosovu vodili siptari i slicno.

duxoni

16.07.2012. 12:59

Pa zasto da ne svojataju kad je nas dragi predsednik rekao da je sve juzno od ibra njihovo!!

arsa

16.07.2012. 13:05

Poznavao sam "albance" koji su mi u poverenju rekli da su srpskog porekla da potajno slave slavu, ikonu kriju na tavanu itd, ali da to ne smeju javno da kazu jer se plase odmazde.Moze biti da se radi o tim ljudima ili je puka savest jer su svesni zlocina koji su napravili.

Jabre

16.07.2012. 13:23

Kakvi crni Iliri nemaju nikakvih dokaza osim što su iliri živeli na tom prostotu a pitanje je da li su u opšte postojali i Iliri, jer je to ima kojim su ih nazivali stranci. Evo da vam pokažem kako Šiptari dokazuju da su potomci Ilira ja ću dokazati da su Kinezi potomci Srba. Dalmacija = na šiptarskom delme ovca, Kina - na srpskom ko na, Dardanija - dardhë kruška na šiptarskom, Šangaj - naš gaj. Eto jeste li ubeđeni ? Isto se može uraditi i sa keltskim jezicima i to mnogo bolje.

Jabre

16.07.2012. 13:24

Ako neko misli da su Šiptari postali vernici grdno se vara njima je šiptarizam vera a sve drugo samo oruđe za istrebljivanje drugih i prisvajanje tuđe imovine. Samo žele da se uguraju ovamo kako bi za 20 godina mogli reći da su to zaista Ilirsko-Vizantijske crkve i da Srbi nemaju veze sa tim.

Jabre

16.07.2012. 17:39

@Jabre - Znaš li išta o crkvama i manastirima na Kosmetu ? Ko ih je pravio, ko su bili graditelji, kad su napravite ? E kad budeš znao videćeš koliko je tvoj komentar smešan. PEACE

arsa

16.07.2012. 13:43

Saricu, srbi iz Zocista se nisu iselili vec su strasne zlocine siptara, proterani iz svojih domova.

ranko75

16.07.2012. 13:51

Mi znamo samo da filozofiramo, svako je neki "strucnjak" za istoriju, to jest za proslost, a za sadasnjost i buducnost vidim da su oni za nas doktori nauka. Mi sa svom svojom pamecu smo sposobni ili da im budemo sluge kaso manjina na nekada nasoj zemlji, ili da odemo i da im sve ostavimo.Oni su 100 puta zilaviji, i imaju vecu volju za odrzanjem od nas, zato smo osudjeni na propast. Dok mi filozofiramo o proslosti i istorijji, a o sadasnjosti ne radimo nista, oni rade na sadasnjosti i buducnosti.

kerber52

16.07.2012. 15:27

@ranko75 - o cemu ti pricas, ceo narod im je u rukama narko mafije, oni su u goroj situaciji nego crnci za vreme aparthejda, zasto se ne bore protiv toga u albaniji i na kosmetu, ne smeju, dzabe im izdrzljivost, koji jaki univerzitet ima albanija, koju sportsku reprezentaicju, gde su im turisticka letovalista pored onolikog mora, zasto niko ne spominje prava manjina u albaniji (preko 30% su katolici i pravoslavci)... ne zavaravaj se jadni su oni narod a mi imamo nesrecu da zivimo pored njih

dušan

17.07.2012. 01:21

@ranko75 - @kerber52..albanci katoličke i pravoslavne vere u albaniji nisu manjine samom činjenicom da su albanci...mislim da si pobrkao lončiće..pozdrav

Zoki

17.07.2012. 14:01

@ranko75 - Joooj kerberu52...sta to pricas...na kojoj planeti zivis....pametnije je da cutis kad ne znas kako stvari stoje....uh sto ti mrznja zatvorila oci...ehhh jadne li te srbje sa takvima .Da li si nekad bio na Kosovo ili Albaniji...koliko Albanaca si upoznao...???

Andrej

16.07.2012. 15:41

O cemu vi pricate? Interesuje me broj Albanaca koji su primili pravoslavlje?Sta je tu crkva uradila? Koliko je popova poslala na kosovo koji govore albanski jezik?Ni jednog. A ovamo se Patrijah bavi politikom i izjavljuje da nikad ne bi dao Kosovo iako mu to nije posao a ujedno ne nudi nikakvo resenje. I molim da se, u ime slobode govora, objavi moj komentar!

milena

16.07.2012. 17:24

ne dolaze Siptari dgaba u crkve. Njima je tako naregjeno i oni izvrsavaju. Pa ljudi iz Albanije su dosli na Kosovo. Sta Vam to znaci. Cekaju srpske kuce da se isprazne.

Sinisa974

16.07.2012. 17:42

Kada su rušili svetinju Zočište, demoni su bili u njima, u Šiptarima, Albancima. Sada kada ih Gospod opominje i kaznjava za počinjena djela, došli u manastir. Naravno, demoni pobjegli, ali muke i patnje nisu. Moraju se pokajati i moliti svetinju da im da oprost, a to vodi ka pokajanju i krštenju.Lako to Gospod uredi, baš lako. Svakog nagradi ili kazni po zasluzi. I tako i treba biti!

martin

16.07.2012. 17:46

tuzno je citati komentare - ovo je 21 vjek - zemlja i drzava pripada stanovnicima koji zive u toj producji - svaki serbin i crnogorac je uvijek voleo da zivi u beogradu - ko je starija kokoska ili jaje - na kosovo albanci su vecina - ne kazem da drugi nemaju pravo da zive u toj teritoriji. - vecina srba kazu da im je kosovo svetinja - ako je bila vasa svetinja zasto ste je napustili?

DULE

17.07.2012. 08:29

@martin - Braćo srbi ja sam se umorio. Nemogu više. Na mene ne računajte što se tiče Kosova. Ja svoj deo poklanjam. Ako netko želi ja ću mu pokloniti svoje parče zemlje u blizini Peći. Ja jednom pobegao i nikada više. Lepo živim u 5 meseci u Švici pa ostatak lepo uživam sa svojim parama u Beogradu. Svet iz perspektive Švice izgleda mnogo lep i čemu se istrebljivati.

Komandant Mark

17.07.2012. 09:06

Zalosno je citati neke komentare.Ulaziti u Crkvu,Djamiju...moliti se i zahvaliti se Bogu koji je jedan ,je postovanje prema Bogu, i nikakva politicka reakcija.Kada ce Srbi da se Civilizuju...i neke stvari kao normalne prihvatiti...a da se ne "oboji"politicki.Slazem se sa komentaron ...Srbija zivi jos u proslosti...i to vekovima...tamnici...dok neki narodi razantnim koracima koracaju u bolju buducnost.Sve nam je neki drugi kriv....a kako bi bilo da krivicu trazimo u nama?Pozdrav!!!!