Ispovest narkomana i njegovog lekara: Otimanje iz pakla

Violeta TALOVIĆ

24. 05. 2012. u 20:58

J. F. (17) govori za „Novosti“:Počelo je s najboljim drugom. Umro je prošlog petka. Alarmantno: U Srbiji svako peto dete uzima neki od opijata

POČELO je s najboljim drugom. Umro je prošlog petka. Predozirao se. Čudno, ali nisam plakao. Samo sam se tresao. Telo odavno ne osećam, ono mi treba samo da bi uzelo dozu - priča za "Novosti" J. F. (17), narkoman s petogodišnjim heroinskim „stažom“.

Rođen je u Kruševcu u porodici intelektualaca. Drogu je prvi put uzeo sa 12 godina, od dilera ispred osnovne škole. Brzo je počeo da se šprica u venu. Ima hepatitis B i C.

Uništio je porodicu. Prodali su tri stana da bi ga lečili. Ostali su sa - jednim tanjirom i tri kašike.

Zavrće rukav, pokazuje modre duboke rane. I noge su mu izbodene. Ruka mu drhti. Bled je, puši. Hteo je, kaže, i svoje lice da pokaže ("da ceo svet vidi đavola"), ali mu žao roditelja.

- Sve su učinili da mi pomognu. Poslednje pare skupili su da me dovedu u Beograd na odvikavanje.

J. F. jedan je od 80.000 maloletnih zavisnika, koliko se osnovano sumnja da ih ima u Srbiji. Iako nema preciznih pokazatelja o broju mladih koji koriste ilegalne supstance, Srbija prati neslavan evropski prosek - 18,3 odsto maturanata uzme neki opijat bar jednom nedeljno. Prevedeno na brojke, to znači da je u Srbiji svako peto dete do punoletstva probalo neki od opijata. Nažalost, mnogi i heroin.

UBIJENA OSEĆANJA NAJTEŽA posledica uzimanja droge jeste zaustavljanje psihološkog razvoja mlade osobe u vreme kada taj razvoj treba da je najintenzivniji - u saznajnom, emotivnom, nagonskom i socijalnom razvoju - kaže dr Slobodan Simić. - U osnovi, pogođeno je celokupno mentalno funkcionisanje - pamćenje, mišljenje, osećanje, opažanje, pažnja, volja.

Terapija se uvek prilagođava individualnim potrebama narkomana, a dr Vlajko Panović, specijalista medicinske psihologije, koji leči ovog maloletnika kaže da lekar u obzir uzima biološko-psihološke, socijalne karakteristike, kao i vrstu droge, stepen težine i faze razvoja zavisnosti.

Za napredak u (iz)lečenju izuzetno je važna saradnja sa porodicom. Pitanje koje, međutim, svaki roditelj postavi kada otkrije da mu dete uzima drogu jeste: "Šta da radim?" i "Gde sam pogrešio?"

- Ne treba paničiti i odmah ga okriviti - objašnjava dr Panović. - Podrška roditelja je dragocena, bez obzira na okolnosti i razočaranje zbog korišćenja droge. Treba mu jasno pokazati da ga volite, da ste uz njega i pored toga što se ne slažete sa onim što radi. To čine i roditelji J. F. iako ih je sin doveo do prosjačkog štapa.

Slučaj ovog 17-godišnjaka nije lak, a ni izlečenje nije izvesno. Izgubljeno je, kaže, mnogo vremena. Zato, treba reagovati odmah, ne plašiti se i ne prebacivati krivicu na druge.

- Prvi korak je otvoren razgovor sa detetom. A, da bi roditelj mogao da pruži pomoć i njemu je potrebna podrška - kaže dr Panović. - Ne treba se ustručavati već pomoć što pre zatražiti od porodice, prijatelja, stručnjaka. Ma koliko to izgledalo teško, važno je afirmisati mogućnost lečenja "dobrotom i strpljenjem". Samo će dobrota učiniti da dete razume situaciju i napravi preobražaj.

Da bi roditelji mogli da pomognu detetu narkomanu, važno je da znaju prirodu bolesti - kaže dr Panović. - Dete koje je zavisno ne krade i ne laže zato što je nevaspitano i mrzi roditelje, nego da bi došlo do droge. Najčešća roditeljska greška je što misle da "to" radi njima u inat i iz tog odnosa proističu dalje greške i gubitak dragocenog vremena.

OPASNI "EKSTAZI" I VEĆE doze "ekstazija" (dizajnirane sintetičke droge) izazivaju halucinacije, sumanute ideje i iracionalno ponašanje, a višesatno plesanje u zagušljivim i prepunim klubovima može dovesti do pregrevanja tela, čak izazvati i – smrt.

Jedno od najtežih pitanja je kako prepoznati da li je dete narkoman:

- To nije lako, posebno kad prvi put uzme drogu ili je uzima povremeno - kaže dr Slobodan Simić, šef Odseka za sudsku psihijatriju Instituta za mentalno zdravlje. - Socijalni poremećaji, telesne promene i promene ponašanja primetni su u periodu eksperimentisanja sa drogama. Nijedan pokazatelj sam za sebe ne znači da je u pitanju narkomanija, ali kada se javljaju u kombinaciji, više znakova oslikava trajnu a ne sporadičnu promenu ponašanja deteta.

Roditelji obično kasno reaguju na telesne promene jer su postupne, pa umesto omamljenosti vide pospanost, a za podočnjake pomisle da su posledica učenja, a nedostatak apetita, prolivi i povraćanje posledica trovanja hranom.

- Prvi simptomi koji ukazuju na bolest su sužene ili proširene zenice, duboki tamni podočnjaci, ispucale usne, nesigurnost u govoru, bezrazložna depresija, poremećaj sna, tragovi uboda igle - kaže dr Simić. - Besni su, agresivni, napeti, beže, odlažu obaveze, lažu. Celokupno ponašanje usmereno je na nabavku droge.

Ako je bar nešto za utehu, kako tvrdi dr Simić, ne može svako postati narkoman: bolest zavisnosti nastaje u kombinaciji biološkog, genetskog, psihološkog i socijalnog faktora.

Najvažnije je, kako upozoravaju stručnjaci, osluškivati svoje dete i sa njim razgovarati. O svemu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (62)

Aleksandar R.

24.05.2012. 21:22

Ovi sto su otisli kod Vladike Protfirija u "Zemlju zivih" i kod Vladike Jovana u Lazarevac, odlicno su prosli.Nisu lose prosli ni oni u Crnoj Reci. Jesu ponekad dobili koju po turu al' kad nisu roditelji hteli neko mora. Bolje nego da zavrse 2m pod zemljom.Na zalost drzavne institucije imaju jako mali % izlecenih. To je zbog toga sto je za borbu sa djavolom potreban Krst a ne knjiga.Tuzno je to da nas Albanska mafija i ovako ubija.Gde cemo mi zavrsiti kao narod ako ovako nastavimo?

hmm

24.05.2012. 22:46

@Aleksandar R. - Slazem se,s tim sto bih uveo smrtnu kaznu za dilere droge.Em truju omladinu i rasturaju porodicu,em vrse veleizdaju saradjujuci sa Siptarskom mafijom.

skols

25.05.2012. 02:22

@Aleksandar R. - bem ti ovo stvarno nema smisla.sacekajmo da cujemo sta ce jeca napisati u svom komentaru pa da ondak imamo o cemu diskutovati.

deki

25.05.2012. 09:49

@Aleksandar R. - Potupno se slazem. U drzavnim institucijama ne lece duhovnu zavisnost nego fizicku i psihicku, a za izlecenje od zavisnosti potrbene su jake molitve i vreme. Sveta Tajna Jeleosvecenja ovde najjace deluje.

ovo staviti na naslovnu svih novina svaki dan

24.05.2012. 21:26

ljudi ovo treba citati svaki dan a ne o politicarima i narodnjacima

Dejo

24.05.2012. 22:17

Kada oni koje narod placa za ocuvanje reda i mira (kao i za suzbijanje narkomanije i narko-"biznisa"), kao i pojedini politicari ne budu imali interesa da suruju sa narko-krimosima (pa cak i da im pomazu), onda ce i u Srbiji da bude manje droge i narkomana. Ovako imamo ljudski sljam kojem je vaznije da ima besno auto i brdo para od toga koliko je zivota unistio.

Šone

25.05.2012. 00:21

@Dejo - Kod tih koji se bave očuvanjem reda je 2000g pronadjeno u trezorima Komercijalne banke 800kg heroina. Razmisli, ko truje nasu decu?

twilight

24.05.2012. 23:10

Za dilere je u potpunosti opravdano, realno i neophodno uvesti smrtnu kaznu. Međutim, u suštini je mnogo veći problem sprega narko-mafije sa organima uprave, policijom i sl. ps: jeziva priča i još kad skontaš da u nesrećnoj Srbiji ima minimalno još 80.000 takvih sudbina.. Tu nije uništen samo jedan život nego i život cijele porodice.

DJUBRETARKA

24.05.2012. 23:46

Da u Dosijeu Omega krvnici kazu sex i droga pre 8 godine - posle je kasno. Ko ordinira ispred osnovnih skola i sta rade direktori? U srednjoj skoli je vec kasno.

Sasa

24.05.2012. 23:57

Mali pomak u borbi protiv narkomanije bi bio kada bi se na ulazima u skole i nocne klubove uveli skeneri koji veoma brzo otkrivaju vecinu opijata. Mislim da se oni ponekad koriste na zapadu i da su jako efikasni.

mislite o tome

25.05.2012. 00:16

Kakvi su to saveti? Ko je izlečio dobrotom narkosa na igli? Ne obmanjujte javnost sa heroinom je sve propalo. Tu nema spasa. Mozda se iz kandzi heroina izvuče 1: 100 000, da se ne lazemo. Spasavanje od horsa je uzaludna misija i ako se ne preduzmu mere, cela porodica će propasti. Ostaće na tri kasike, a nista neće promeniti. Ovo se često dogadja.

nenad

25.05.2012. 00:37

Nije tacno da je narkoman stalno agresivan, napet, depresivan. Takav je ako nije neko vreme konzumirao drogu. Kada se " uradi " odjednom postaje raspolozen, komunikativan, energican itd.. I tako posle svadje sa roditeljima on moze da se uradi i naglo promeni raspolozenje na bolje kao da se nista nije desilo i tako roditelji pomisle da je sve u redu.

O6PA3

25.05.2012. 02:14

Мислим да је грешка у статистици, сваки пети НЕ узима опијат!

Predrag Zdrale

25.05.2012. 02:32

Za prodavce smrtna kazna. Za korisnike 10 godina robije i prinudnog rada pa da vidite kako se leci narkomanija. U Kini se nekad opium pusio na svakom cosku, a sad? PS. I jos nesto, kad kupujete drogu finansirate siptare i ostale muslimanske dusmane.

ase tech

26.05.2012. 15:30

@Predrag Zdrale - @pedja....Joca Amserdam/muftija,Darko Saric/efendija,Luka Bojovoc/hodza,Legija/hodza,zemunski klan/ucenici medrese,Predrag Zdrale,poslasticar/Simke/buregdzija....sve sami mislimanski i siptarski dusmani,koji su dilovali/nadgledali dilere ne samo u SRBIJI,nego i malo sire.Terorizam nejma religiju...oslobodi se mrznje...probaj malo 'smrknuti belog'..mozda ces vidjeti malo drugacije svijet oko sebe....pozdrav

ase tech

25.05.2012. 05:11

kada su Amerika i NATO napli na Afganistan,Bin Laden je rekao:..'nemocni smo s njima voditi frontalni rat,oni/krscani/ce nam ubijati omladinu bombama,a mi cemo njihovu drogom'...80.000 mladih Srba se drogira,dodaj bar 20% jos netokrivenih....netrebaju ni NATO ni Mudzahedini,ni Bugari....

Tony

25.05.2012. 06:36

Tamo gde je počelo sa iglom, nema spasa. Jedini spas je izbaciti narkomana na ulicu, pa ili će ga to vratiti normalnom zivotu ili će propasti, ali bar neće porodicu odvesti do totalnog kraha, a učinak bi opet bio ravan nuli.

1961

25.05.2012. 06:58

Da se usvoji zakon kao u Tajlandu, nije bitna kolicina droge kada ga uhvate, mora da omasti konopac. i to bez prava zalbe.

Boris Tadić

25.05.2012. 07:11

Nije to ništa, da vidite u EU koliko ih ima! A mi, kao EU kandidat, smo još na tome uspešni ako ih do ulaska u EU na bude više od 5,000.000 ukupno!!!!!!

Obren

25.05.2012. 08:00

Kako porodice narkomana ostaju bez kuća i stanova? Kad navučeni narkoman potrosi sve porodične resurse, onda se ide na zaduzivanje na crtu. Onda se trazi vraćanje duga u ukupnom iznosu ili...Tada sludjena porodica brze-bolje počne da prodaje svoje nekretnine. Jednu za drugom. Niste valjda mislili da dileri zive od prodaje na gram? Ne, nego od narkomanskih nekretnina.

buca

25.05.2012. 08:03

Sta je bilo sa doktorom koji je u Krusevcu hapsen zbog posedovanja veleike kolicine narkotika a bio je nacelnik odelenja za borbu protiv upotrebe narkotika. Narkotici da ne kazem droga kupuje se ispred skola i lekari koji treba da pruze pomoc su glavni dileri. Dilere droga treba najostrije kazniti i to javno dali streljanjem, vesanjem ili nekom drugom zastrasujucom kaznom da bi ostali videli kako ce proci za svoja zla dela.

Драган

25.05.2012. 13:41

@buca - У потпуности се слажем, потрбно је покренути акцију у којој би се по казни изједначио покушај убиства и продаја наркотика, па макар и 1 грам. Сви који се дрогирају треба на силу послати на лечење уз принудан рад, како би надокнадили штету друштву!

nele

25.05.2012. 08:08

policija sve zna cak i mnogi policajci imaju vajde od toga nadam se da ce se nesto uskoro promeniti

jasna

25.05.2012. 08:25

Nije dovoljno da govorite deci da ih volite, morate to da im pokazetei.Posto policija u Srbiji ne samo da ne zaustavlja dilere a pogotovu dilere maloletnike , skola takodje po tom pitanju ne pravi nikakve korenite promene, sve je na roditeljima.Kupite test u apoteci, kosta koliko jedna pakla cigareta ,testirajte svoju decu posle izlazaka, i reagujte odmah.Ako ne odvedete dete na terapiju, sami ste odgovorni za pakao koji sledi.Najbolja adresa za resavanje problema zavisnosti je Paunova br. 3.

Plavusa

25.05.2012. 08:55

Mnogo mojh poznanika duva travu i za taj vid drogiranja kazu da nije drogiranje i da je to ok...i to obrazovani ljudi! Duvaju svaki dan i kao super se zezaju, oni su u ''fazonu'', mrze Karleusu, slusaju FUNK, SKA. Pljuju po pinku,narodnjacima generalno,plavusama,splavovima...I vecina takvih ''Beogradjana"" duva svaki dan.Izlaze u Mladost, gde se okuplja cela ekipa duvaca!Cak im je i recnik cudan, pun nekih stranih reci i izraza. Umesto da kazu ''mrzim'', oni kazu hejtujem.Jedva cekaju EXIT! UZAS

plavusan

25.05.2012. 10:18

@Plavusa - Ne,nego cemo da pijemo bendzos(bensedin) i ostale tablete za smirenje..a to za grand,karleusu,splavove,narodnjake(turbo slager i domaci dzihad) i pink ,to je takav pad moralnih vrednosti..nije ni cudno sta nam je narod na tabletama..travu podrzavam,ali ostale stvari iz tog sveta nikako!

Plavusa

25.05.2012. 10:47

@Plavusa - Ne lupetaj Plavusan....garantujem da je i ovaj gore prvo poceo sa duvanjem trave.... Sve od te trave i krece, pa malo jace, pa malo jace, pa malo jace.... Podrzavas duvanje trave i to javno ovde, sram te bilo! Probisvetu!!! Zamisli da ti deca sutra duvaju travu i imaju usporene mozgove od tolikog duvanja i zamisli da bi oni bili potencijalni narkomani i nosioci Hepatitisa kao ovaj gore... Mozda tek tada shvatis o cemu ovde ljudi govore!!!

Dragan

25.05.2012. 13:55

@Plavusa - Hoces reci da to sto duvaju ima veze s tim sto ne slusaju Karleusu i Grand, ne gčledaju PInk nego idu na Exit? Bas si "plavusa" i to iz vica. Ne podrzavam duvanje, u zivotu nisam probao nikakvu drogu, travu i slicno, ali idem na Exit i ne volim narodnjake, splavove i Pink, Grand, JK. I sta sad? Ima li veze duvanje sa hejtovanjem ili ima veze sa drustvom, porodicom i ostalim socijanim kategorijama. Problem je pre svega u vaspitanju, vremenu koje se providi sa decom.

Plavusa

25.05.2012. 18:52

@Plavusa - Dragane, ti si u onoj manjini normalnih...ali ostalih 90% su sve duvaci.... To je samo znak raspoznavanja! Znas i sam da skoro svi duvaju na exitu...nemoj molim te. Znas i sam da skoro svi koji izlaze u Mladost ili nekadasnji KST i AKADEMIJU, isto duvaju...ne kazem svi, ali 90% / STO JE PREVISEEEE !!! Nekada smo takve zvali padavicari. Karleusu ne slusam, niti pink...ali promovisu nesto mnogo drugacije od ovoga sto mozes naci u bivsem KST, AKADEMIJI ILI MLADOSTI sada... Tuga jedna sta je tamo!

miki

08.08.2012. 17:14

@Plavusa - vidi se da si plavusa,ja sam koristio travu dugo,nikad nista jace probao,a onda verovatno sa godinama cisto prestao.Neopravdavam ni sebe ni druge ali nije tacno da tako pocinje,postoje tri stadijuma kad covek proba drogu,kad droga proba coveka i treci je kad droga uzima coveka,

Milijana

25.05.2012. 09:08

Ko je kriv?Kad dodje do toga da se pitamo ko je kriv, kasno je .Mislim da sve ide iz porodice, i da su roditelji najveci krivci sto im se deca drogiraju.Ne mo ze mi niko reci da nisu znali,nisu videli, primetili drugacije ponasanje deteta.Ko zeli da vidi videce. Dobro vaspitanje i dosta ljubavi, i ono sto je najvaznije po meni-vera.Ne odstupati od Boga i vere.Sigurna sam da deci koja imaju unutrasnji mir i ljubav i jaku veru,Droga ne moze nista.

Sonja

25.05.2012. 14:08

@Milijana - Kakav Bog , kava vera.Treba ih poslati na njivu da kopaju 16 sati , e onda im ne bi palo na pamet da se drogiraju ovako ne znaju sta ce sa sobom od viska vremena.

mima

25.05.2012. 09:35

Predlazem da se po hitnom postupku smene svi direktori skola koji dozvoljavaju da se dileri droga slobodno setaju u skolskom dvoristu i oko skola.Ne moze niko da se pravi slep dok mu se u dvoristu desava najveca tragedija.Osim toga, drzavni organi moraju da pozovu gradjane na saradnju,jer svi mi znamo ko u nasoj blizini diluje drogu.Ova nesreca bi mogla da se ,ako ne iskoreni,bar drasticno smanji,samo uz veliki napor svih gradjana Srbije koji bi morali da znaju da zvono zvoni svima.

G.R.

25.05.2012. 09:47

Pimer neverovatnih poteza ove drzave je B.Srbljanovic. Uhvacena na delu sa gramom kokaina, sve priznala u policiji, otkrila dilera a onda je pao dogovor sa tuzilastvom da u humanitarne svrhe uplati 200 000 dinara i da se odustane od krivicnog gonjenja. Jos ovakvi ispadose "humanitarci". To samo u Srbiji moze, mene zanima ko je i kada promenio Krivicni zakonik i kada, ko na mala vrata uvodi legalizaciju droge i unistava mladost i buducnost ove zemlje. Novinari, pisite o ovome,

Straight

25.05.2012. 10:25

Ovakvih idiota mi uopste nije zao , sto se mene licno tice svi narkomani mogu da umru,bole me uvo...

Srbinovic

25.05.2012. 10:49

@Straight - kak rece jedan moj drug, oni koji zele na ovakav nacin da uzivaju, treba da snose posledice za svoje odluke. Nedostatak inteligencije skupo kosta

Bilja

25.05.2012. 11:11

@Straight - Idiot? Prvi put je konzumirao drogu sa dvanaest godina! Kakvu svest ima dete od 12 godina osim sto zeli da bude mangup u drustvu? Svako sledece konzumranje ne postaje stvar volje nego zavisnosti koja se stvara vremenom. Tvoj komentar je suroviji od objavljenog teksta. Umesto drustvo da usmeri sav gnev prema onima koji ostvariju ogroman profit nad ovim nesrecnicima, jer sto naprave veci broj zavisnika profit im je sigurniji, okrecemo glavu od dece koja su zivi mrtvaci. Strasno!

mika87

25.05.2012. 16:25

@Straight - Narkomanija je uzasna stvar,ja sam bila zavisnik heroina i znam sta to znaci,uzimala sam ga 2 god. al sada ima 4 god kako ne uzimam,ako neko ima volju izvucie se i bez instituta za lecenja uz lekove i dobre volje se sve moze

miki

08.08.2012. 17:06

@Straight - moj drugar je bio na ivici,uz pomoc prijatelja posto roditelje nema danas je cist kao suza koristan drustvu i porodici koju je stekao.Znaci neokrecite glavu uz dobre reci moze sve da se postigne.Malo volje mu das poneki lek nekad i pregura

Srbinovic

25.05.2012. 10:43

"18,3 odsto maturanata uzme neki opijat bar jednom nedeljno."Evo kako izgleda kada novinari pricaju o necemu o cemu pojma nemaju. Opijati su derivati opijuma, sto znaci morfijum, heroin itd.... ostale droge kao kokain, ekstazi, marihuana.... visu opijati vec jednostavno- narkotici!

zzbz

25.05.2012. 11:08

Ja sam kum jednom coveku koji je bio heroinski zavisnik, on je sam vise puta rekao da mu je padalo na pamet da se ubije, jer je probao sve i nije uspeo da se skine, na kraju je uz pomoc nekog centra u BG to i uspeo, Danas ima zenu i jednog sina, drugo dete je na putu.Sustina je da izbegnes prvi kontakt, ako to vec ne uspes jer su uglavnom dete, on ti treba samo volja da drogu i stavis, jer od kukanja nema leba

Mila

25.05.2012. 12:13

Ranije je narkoman bio neko koga ne poznajete, vec ste samo culi o njemu. Onda se desi da vam najbolji prijatelj bude upravo to i da na to gledate na drugaciji nacin. Moj drug iz detinjstva, koji je inace doktor nauka i danas radi u jednoj od naucnih instituta, ima porodicu je leceni narkoman. Da nije bilo rodbine i prijatelja, danas ne bi bio ziv. On je lecen i potpuno oporavljan u Klinici "Dr Vorobjev u Zemunu, Sremskih boraca ulica. Posle njih nema vise droge

escort

25.05.2012. 12:15

Ovo za 18,3% koji uzimaju narkotike je teska zabluda. Ima ih MNOGO vise! Izadjite u grad, pogledajte mlade ljude, idite do osnovnih i pogotovo srednjih skola ili izadjite u neki klub i bice vam jasno o cemu govorim. Danas skoro svi duvaju, kao to im je in, cool ili sta vec. Nazalost, ne znaju da je trava samo uvod u svet narkomanije. Prosetajte izmedju zgrada, po parkovima, pogledajte mlade osobe, sve ce vam biti jasno. A rodutelji sve to gledaju i cute, a posle im djavo kriv.

Majka

08.08.2012. 12:25

@escort - Escort u pravu si, ali, veruj mi da neki roditelji ne okrecu glavu, ali nemaju kome da se obrate kad prepoznaju problem iako je maloletno dete u pitanju.Sama sam sa njim, fizički je jači od mene, a naš zakon ne dozvoljava da nateraš maloletno dete, za koje si ti odgovoran, da se leči.Sve je na dobrovoljnoj bazi iako ima 12,15 ili 17 godina.

Dora

25.05.2012. 12:20

Sa 17 stugai di geriubam.!? Boze sacuvaj, taj je prebise zurio. To je kod nas, kad se rodi sin, kao da se kralj rodio. Sve mu daju, popustaju, a on vrati ovako. Svaka cast. Meni nije njega zao, nego njegove porodice. Toliko od mene.

narkomanija je bolest ovog drstva koja se neguje

25.05.2012. 13:30

komentari su promasili temu...narkoman je mezimce ovog dvolicnog drustva u kom nista ne funkcionise... ili njegovo nalicje.. ne zaboravite da i u svetu narkomanije ima podela na klase.. klasa 'visokih narkomana" ima svoje predstavnike u svim slojevima elite i povremene hajke ticu se samo narkomana iz nizih slojeva .. o "izlecenim" narkomanima koji su sad ugledni clanovi drustva imam isto vrlo negativno misljenje....jer su posledice trajne. Borite se protiv ROLE MODELs narkoma koji su u estradi

Majči

25.05.2012. 14:24

Još trebam malog kretena da žalim? Što se mene tiče slobodno neka nastavi da se drogira. Nije mi žao ni jednog narkoma, alkoholičara ili nekog sličnog ponašanja.

alex

25.05.2012. 15:37

@Majči - @majci........to sto ti opisujes nije "ponasanje" nego bolest,a svakome ko ima misljenje slicno tvome treba da se desi tako nesto pa onda da komentarise. Roditelji,ako primetite kod deteta bilo kakvu promenu reagujte na vreme i ne okrecite glavu ako vam neko skrene paznju na cudno ponasanje vaseg deteta....bice kasno. Znam dosta dece koja poticu iz kulturnih i finih porodica a lose su zavrsila,nemamo svi isti karakter i narav,a pogotovo deca koja zele sve da probaju da bi postala "in" u drustvu.

Majči

25.05.2012. 17:35

@Majči - bilo bi dobro i tebi da se desi pa da vidim kako ćeš onda drečati kako je bolest. Lako je praviti budalu od sebe, a još lakše opravdavati sve to i zvučati tako divno, pametno i moralistički kao ti. Da je takav slučaj u tvojoj kući baš me zanima da li bi to tako pametno okarakterisala kao "bolest". Bolje ćuti.

alex

28.05.2012. 09:37

@Majči - ...e pa @ Majci....u mojoj kuci je tako nesto postojalo,i zato to govorim iz licnog iskustva,ali upornost i sreca da se pomogne toj osobi je uspela.....10 godina muke i jada.....moj rodjeni brat je izlecen i sada zivi vec devet godina kao normalan porodican covek koji niti pije niti pusi,radi i izdrzava porodicu,brine o svom detetu kao najsavesniji covek.....

Roditelj

08.08.2012. 12:21

@Majči - Bolje ti ćuti, jer eto u mojoj kući se to dešava, već tri godine.Teška je to bolest.Majka sam i , po tebi, budala, jer se borim ko lav da mu pomognem.I snosim svoj deo odgovornosti za situaciju i stojim iza toga!I nemam podršku društva, ni države ni njenih institucija.A takvih kao ti je veliki broj.Najlakše je osuđivati.

Anonimus

25.05.2012. 15:41

Nije dete krivo sto mu je neko smestio drogu. Sta smo mi znali sa 12 godina. Vremena su se promenila, ali mislim da su za sve krivi nasi nesposobni politicari, koji bi trebali malo vise da se okrenu ka Srbiji, a ne Evropi, Americi, Rusiji. U svim normalnim zemljama, maloletna osoba ne moze da kupi alkohol, ne moze da udje u kafic, ne moze da bude na ulici kasno. Kod nas to postoji, ali samo na papiru. Kada nasi politicari budu dobili zeleno svetlo za Evropu, nece imati koga da uvedu.

nesa

25.05.2012. 16:23

nemogu da verujem da neko dete koje neko prevari sa dvanaest godina neko moze da nazove idiotom! eto gospodo to je nase drustvo,zato je i toliki broj narkomana! a ovi sto ih nazivaju idiotima nisu svesni da to sutra i njima moze da se desi,jer niko nezna sta nosi dan a sta noc!

Majka

08.08.2012. 12:16

@nesa - Znate, na 80.000 zavisnika od droge u Srbiji postoji jedna jedina ustanova koja se bavi lecenjem zavisnosti dece uzrasta od 12 do 18 godina!Pri tom dete tog uzrasta koje je psihoticno od droge ne mozete naterati da se leci.Sve je na dobrovoljnoj bazi.Dakle roditelji,Centar za socijalni rad, sud ni bilo koja druga ustanova, ne moze naterati maloletnika da se leci ako on to nece.Nas zakon mu to omogucuje.Moze i da krade iz kuce, jer ako je to" poznato lice" policija ne reaguje prijavom.

miki

08.08.2012. 16:55

@Vlajko - Vlajko,el i pumpadzije da osudjujemo na jedno 30,posto u sobracaju gine vise ljudi nego od droge,nekazem da ih treba pustiti ali nije sve njihova greska,kompletno drustvo treba da se promeni i zauzne nesto drukciji stav.Jedino tako mozemo da pobedimo u ovoj bitci,a ne kako neko gore rece bas me briga

djura cvorovic

26.05.2012. 09:21

i sta sad treba da zalim narkomana???da slusam srceparajuce pricenisam mu prodao drogu,nisam mu dao pare za nju,nisam mu stavio u venurodjen je zdravi pravi,sam sebe ubija,i posle ocekuje sazaljenje.sam si napravio izbor

Hladny

26.05.2012. 09:53

Navuku ih na drogu i dugove, a onda im prodaju kuce i stanove. U tome ne učestvuju samo dileri, nego i policajci. Sve se to igra udruzeno i perfidno.

trandafilka

08.08.2012. 14:15

kakva dobrovoljna baza narkomane treba na silu leciti jer oni nemaju svoju volju nemaju stav menjaju misljenje vrlo brzo treba ih leciti u komunama koje su ustvari psihijatriske bolnice jer cim izadju iz bolnice gde su bili na kracem lecenju ili detoksikaciji oni odmah traze drogu kratko traje efekat lekova njihova volja je slaba suovisnici tj. roditelji ili braca koji su uz njih to najbolje znaju.

Kole

08.08.2012. 14:53

Za dilere uvesti smrtnu kaznu kao u Maleziji, Iranu, Kini i dr. zemljama i doći će do drastičnog pada korisnika droge. Ako Evropa neda smrtnu kaznu uvesti doživotnu robiju i eto rešenja. Sve zavisi od političara da li su zainteresovani da reše problem.

scorpio

07.10.2018. 17:27

Posle rata ovo mesto se napunilo najbednijim,najjadnijim ,najgorim ljudstvom.Uz sve to dolaze Kinezi,koji ubijaju sopstvenu decu i jedu za ručak ,a isti ti donose na tržište drogu koja odnosi sve mlade živote za vrlo kratko vreme.Deca i mladi ne moraju uopšte svesno da je uzmu.Roditelji su zauzeti da se bore za porodicu , a ovi to koriste i zarađuju na njima prodajući jeftinu i dostupnu drogu.Emocije se kod dece gube,nestaju, a smrt je neminovna.Agresivne komentare svrstavam u indirektne ubice.