Ispovest „oca po ugovoru“

I. BRCAN

14. 03. 2012. u 20:55

Ispovest Dragana L, koji je očinstvo sa S.S., u nameri da joj pomogne, regulisao ugovorom: Ženi koju cenim pomogao sam da postane majka. Nisam monstrum, imam već dvoje dece

SAMO zato što su ga neki od komentara naših čitalaca, kako kaže, potresli do srži, Dragan L. (38), profesor na jednom od privatnih fakulteta u Novom Sadu, pristao je na ispovest o svojoj ulozi oca-donora, overenoj ugovorom sa dugogodišnjom prijateljicom S. S. (35)

Iz tog dogovora, rodila se pre nešto više od godinu dana devojčica prema kojoj Dragan, na osnovu potpisanog ugovora, nema nikakve roditeljske obaveze.

On je, kako kaže, videvši koliko je jaka želja njegove prijateljice da postane majka, sam predložio ugovor o donorstvu.

- Nisam od onih koji je ušao u brak, napravio decu, a potom digao ruke od njih. Nisam neodgovoran čovek, kakvih je u Srbiji mnogo - ljuti se naš sagovornik na osude dela javnosti. - Jako dobro znam kolika su deca dragocenost, moja majka ih ima petoro i smatram je bogatom ženom.

Dragan je razveden, iz braka sa bivšom suprugom ima dvoje dece koja žive sa njim i, kako kaže, bez njih ne može da zamisli ni dan svog života.

RAZLIČITI KOMENTARI BROJNI čitaoci „Novosti“ uključili su se u polemiku povodom odluke Novosađanke S. S. da na ovaj način postane majka. Evo nekih komentara: „Moja priča je slična ovoj, s tim da sam ja to dete „bez oca“ rodila po želji moje majke. Doduše, nije bilo ugovora (ili mi ga mama nikad nije spomenula). Samo hoću da kažem da sam najsrećnija osoba na svetu, da imam najbolju mamu na svetu i da ni u jednom trenutku ni ona ni ja nismo zažalile zbog te njene odluke.

Jedna druga čitateljka piše:

Ja sam iz duge veze ostala bez dece i ubrzo se udala iz ljubavi, a ustvari za ludaka sa kojim sad imam dete i ne znam kud ću! Kako da spasem i sebe i nju? I to je kao dobro? Bravo za nju i svaka joj čast!“

Kćerkicu, rođenu po ugovoru, video je samo nekoliko puta i ne insistira na tome. Drži se dogovora i ugovora sa S. S.

- Odlučio sam da pomognem prijateljici da postane majka jer je poznajem duže od deset godina, kao pametnu i jaku ženu, koja je oduvek znala šta hoće od života - obrazlaže svoju odluku naš sagovornik. - Ona ima dobar posao, ali nije imala sreće da sretne muškarca s kojim bi osnovala porodicu i zbog toga je bila duboko nesrećna.

Kada mu se S. S. poverila da je spremna da ide u inostranstvo da traži banku sperme, Dragan se više nije dvoumio.

- Predložio sam joj ono što mi je nekoliko puta već prolazilo kroz glavu, da ja budem biološki otac, ali da to regulišemo ugovorom kako ona ne bi strepela od nepredviđenih okolnosti - kaže Dragan. On dodaje da su mu se u tom periodu smenjivale razne emocije.

Priznaje, nije bilo lako. Ali, kako kaže, da u Srbiji postoji banka sperme, bez razmišljanja bi donirao svoje reproduktivne ćelije, pa neka ih koristi svaka žena kojoj taj put do majčinstva odgovara.

- Ako će to usrećiti druge parove koji na prirodan način ne mogu da postanu roditelji, ne vidim zašto ne bih pomogao - samouveren je naš sagovornik. - Natalitet u ostareloj Srbiji treba podići, a mene istinski usrećuje kada znam da deca odrastaju u kvalitetnom okruženju. Siguran sam da će devojčica koju je S. S. rodila uz moju pomoć, celog života biti u jako dobrim rukama.

Na pitanje o osećanjima koja su se javila kada je u nekoliko navrata bio u prilici da vidi kćerku po ugovoru, Dragan kaže da mu nije bilo svejedno.

- Njena majka i ja smo ostali u dobrim odnosima. Ređe se viđamo nego pre - kaže ovaj čovek. - Zbog radnih obaveza, planiram da se odselim iz Novog Sada sa svojim klincima. Ugovor koji smo potpisali S. S. i ja smatram važećim, iako pravosuđe tvrdi suprotno.

JEDNO BIĆE VIŠE

DRAGAN L. kaže da je želeo da učini srećnom jednu ženu i to je učinio. Uveren je da se nikada neće pokajati zbog toga. Uvek će ga, dodaje, grejati saznanje da je doprineo da ovaj svet bude bogatiji za još jedno biće. Njegovu kćerkicu, rođenu na osnovu ugovora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (86)

Pitanje

15.03.2012. 10:43

@Nn - Nn zahvaljujući Austrijancu Jozefu Friclu stvoreno je više života. Zahvaljujući onom Argentincu sličnih shvatanja stvoreno je još 10. Ima još takvih primera. Da li i njih podržavaš zato što su stvorili nove živote?

Miro Markovic

14.03.2012. 21:49

Skidam svoju kapu ovom divnom coveku i ocu. Divim se i toj zeni, koja je izabrala ovako pametnog i dobrog coveka da joj pomogne i podare zajedno zivot novom detetu, koje ce da bude okruzeno ljubavlju i negom. Neka ih odbri Bog sve blagoslovi, jer je sve uradjeno pametno, promisljeno i sa odgovornoscu odraslih ljudi. Decu treba podizati za dobro svih nas bez obzira na sve teskoce sa kojima se srecemo u zivotu.

Vanja

14.03.2012. 22:22

Niti hvalim niti zameram. U redu je pomoci zeni ali u onom slucaju doticna je imala i drugih izbora. Meni se cini da se radi o sebicluku i osobi koja nije htela da se bori za pravu porodicu ako je vec toliko zelela. Ljubav se ne desava nego gradi godinama a neko vise voli "instant" resenja. Neki kazu "Srbiji trebaju ljudi" ali nam trebaju lepo vaspitani i zdravi ljudi ( egoista imamo previse). Za zdrave ljude treba zdravo okruzenje, a to je najcesce porodica. Nadam se da ovo nece postati trend

Lara

15.03.2012. 08:25

@Vanja - Ima nas ovde, medju citaocima, ko ji radimo u institucijama koje se bave decom, cesto srecemo decu koja rastu bez jednog roditelja, pa znamo i onu losu stranu cele price. Pa uprkos tome sto iz iskustva znamo sta pricamo, pljuju nas na sva usta i nazivaju primitivcima oni koje stavove donose iskljucivo na osnovu price, ili mozda jednog - dva primera u okolini...I eto koliko negatvnih poena na Vas komentar, koji je sasvim na mestu!

Milica Bg

14.03.2012. 22:22

e da je vise ovakvih muskaraca... ovi nasi muskarci su totalno ne zreli i ne zainteresovani za bilo sta,a za brak i decu pogotovo... svaka cast ovom coveku.

HitmanSRB

15.03.2012. 08:45

@Milica Bg - Vidiš Milice, najlakše ga je prisloniti i napraviti dete. Treba mu obezbediti život kakav doliči detetu. A to se teško postiže ovde. Koliko primera ima da bračni parovi rade kod privatnika za neredovan minimalac, a devojka kada ostane trudna dobije šut-kartu iz firme? Jel bi ti pod takvim uslovima zasnivala potomstvo?

HitmanSRB

15.03.2012. 08:48

@Milica Bg - P.S. Milice, ako ti za ovako nešto samo treba muškarac, lako ćeš ga naći na svakom ćošku. Ima ovde i komentatora koji bi bili srećni da ti pomognu, razumeš? :) Samo ne verujem da su MatijaBG, 2fast i Miro_LDP među njima, iz objektivnih razloga :)

MatijaBG LDP

14.03.2012. 22:24

Evo ga i tata.Barvo tata,sjajan si covek,jedno divno bice koje shvata poentu zivota.Delo koje uliva nadu da su normalni i emotivni ljudi medju nama.neka Vas Bog cuva.ugovr je nebitan,ubedjen sam da ce malog bebaca jednog dana voleti ne osvrcuci se na bilo kakav ugovor.Neka Vam je srecno.Prelepa prica ovo dvoje ljudi ova dva dana.Eto srece svakog dana da pisete takvo sto!

Sale

15.03.2012. 00:05

@MatijaBG LDP - Ovo je prvi put da ovaj lik ostavi neki normalan komentar..... bravo, vidis da znas!!!

Vlatko

15.03.2012. 05:35

@MatijaBG LDP - MatijaBG LDP,uredu za komentar ali ovo LDP je sram za Srpski narod

MatijaBG LDP

15.03.2012. 10:05

@MatijaBG LDP - Hm,a predsednik LDP ima cak cetiri deteta,a gle cuda Kostunica,sem 8 macaka,nista.....ne znam sta je veca sramota:)))

Ja

15.03.2012. 10:40

@MatijaBG LDP - Pa, mozda nisu mogli imati dece. Znate, postoje i medicinski razlozi za to. Ne morate coveku stajati na muku. Pa, sta ako cuva macke? Da li to predstavlja neki problem?

MatijaBG LDP

15.03.2012. 10:53

@MatijaBG LDP - Mozda je Gay kao ja,a i ja imam macu,pa naprotiv lepo je brinuti se o zivim bicima:)))

Duska

14.03.2012. 22:27

Svaka cast Draganu. Moje misljenje je da je ovaj nacin ispravniji nego donacija da se ne znam ko je roditelj. Deca moraju da znaju svoje genetsko poreklo. Da li znate kako je nastala madjarska pesma Prokleta je nedelja. Brat i sestra koji su bili razdvojeni u detinjestvu trebali su da stupe u brak kada su saznali da su brat i sestra izvrsili su samoubistvo. Znate nemojte se igrati sa genetikom jer pomislite kakva deca se radjaju deca nisu tikva bez korena.

HitmanSRB

14.03.2012. 23:39

Hm. Ne znam šta bih rekao, sem da su ovo već opšte poznate stvari čak i kod nas. Surogat otac/majka nije ništa neobično. Nisam baš za to, ali bolje da decu odgajaju ljudi koji to stvarno žele iz dubine duše, nego da deca odrastaju u ludačkim porodicama i postaju delikventi. Jedini apsurd ovde je - ugovor!

Petar XXL

15.03.2012. 07:01

@HitmanSRB - Veoma lep gest gospodina Dragana.Al vidim on razveden, ona neudata. Mozda bi mogli da naprave jos jedanugovor pred maticarom.

Srbija se baš izmenila ....

15.03.2012. 09:37

@HitmanSRB - On razveden, njegova prijateljica ima dobar posao .... a njemu do Ugovora ??? Pa ako mu je prijateljica jaka žena i ako hoće dete što se ne organizuju pa pomognu jedno drugom ??? A njemu do Ugovora??? Pa i to dete kad poraste ima neka prava !

Cable Guy

15.03.2012. 00:26

Dobro, majke zemlje Srbije, ukoliko želite da Vas oplodim kako biste rađale i sam eodgajale decu a da ja nemam nikakve obaveze preva Vama, ostavite Vaše kontakt telefone uz moj komentar.Pomažem od srca.

Jasna

15.03.2012. 00:40

Mislim da je ovo cak bolja varijanta od banke sperme jer dete zna ko je otac, a samim tim i ko je familuija sa oceve strane-dakle sa kim ne sme da se ozeni-ud.Kod banaka sperme uvek postoji mogucnost da se deca sutradan |urkste u srodstvu".Mislim da je ovo sasvim OK, kao i sam ugovor koji je posten za obe strane.Izgred, ja bih i kod trudnoca kod kojih je majka neudata uvela propis da do 10 nedelje bioloski otac mora da se izjasni zeli li to dete ili ne. Ako zeli onad ima sve zakonske obaveze

Jasna

15.03.2012. 00:41

nastavak:Ako s eotac izjasni da ne zeli dete, onda samohrana majka sama nastavlja i otac nema obaveza.Nenormalno je da neobavezni sex bude obligacija nekom...

Dusanka Kovrlija

15.03.2012. 00:57

Bravo za oboje a posebno za gospodina hteo je da ucini srecnom doticnu gospodju i svaka mu cast na ljudskosti ucinijo je jedno veliko delo sto joj je podarijo potomstvo neka su vam srecna sva decica daj boze da ima jos ovakvih ljudi pametnih humanih , bar gospodja zna ko je otac deteta a sigurno zna i daje zdrave genetike stoje veoma vazno za curicu srce moje neka je cuva bog jer je nju njena mama zelela zivece u velikoj ljubavi to srecno dete a tata treba da bude donor da se radja jos

new

15.03.2012. 02:38

Oboje su malo "čuknuti" u glavu. Našla vreća zakrpu.Dete na ugovor je dno dna. Ma kakvo opavdanje pronalazili.

JEDAN ZIVOT VISE

15.03.2012. 07:05

Jedan zivot vise je bolje, nego jedan zivot manje........radujte se zivotu......sve ostale diskusije su nepotrebne.......

uz kafu

15.03.2012. 11:10

@cica maca - nasmeja me, svaka ti cast. to i ja pomislio, kad ono... :-)

Svaka Cast

15.03.2012. 07:13

Svaka ti cast Dragane.......nemoj da te nerviraju zli komentari......ima nas vise.....a okrenuo si jednu stranicu zivota za celu Srbiju.......vrlo hrabro......

ja

15.03.2012. 07:27

Čitam razne komentare, pa moram i ja svoj doprinos dati. Naime, smatram nemoralnim sklapanje tog ugovora,ali želju majke da to postane smatram uzvišenu i za svaku pohvalu. Dakle sve je OK, samo bez ugovora, jer će to detetu uvek biti neki " moralni kamen oko vrata" , jer je dete " iz ugovora ". Majci želim da odgoji lepu i zdravu djevojčicu. Sretno.

Dragan

15.03.2012. 07:35

Šta vi pričate i šta radite? Vjerujete li vi u Boga? Kako to da gospođica ne mže da nađe muškarca po njenoj mjeri? Ko je ona i s kim vodi ljubav radi zadovoljenja svojih potreba? Da li apstinira seksualne potrebe? Bog je stvorio čovjeka kao muškarca i ženu, za djecu oca i majku gospodine profesore. Koga ti učiš moralu između ostalog? Sramota ko nam sve radi sa mladima. Priroda je neuništiva ludaci. To što ste uradili nije pa je vjerovatno sramotno. Dijete bez oca?

milos

15.03.2012. 07:51

Ali je ipak ta devojcica njegovo dete kao i ova 2 koja vec ima,u cemu je razlika?On se ugovorom odrekao svog deteta...

M

15.03.2012. 11:02

@milos - Upravo tako. Nema veze ugovor i prava između njega i majke deteta. Dete kad poraste i postane punoletno ima prava na imovinu oba roditelja. Ili je to možda ugovor trebao da spreči ??????????????????????????????? Ali onda su u pitanju ljudska prava ...

katarina

15.03.2012. 07:52

Neznam sta reci .Ali svakom bi preporucila da pogleda emisiju koja je emitovana pre 2-3 godine mislim na B92 Show Opre Vinfri o deci zacetoj iz banke sperme.Deca odrastaju i traze ko im je bioloski otac.Veoma potresno i tuzno.Ne bih to preporucila ni jednom muskarcu?.

englez

15.03.2012. 09:33

Ovaj covjek nije tata, vec donor. Na kraju su sami definisali to tako, mozemo postaviti hipotezu kako hocemo, postoje norme koje proisticu iz kolektivnog kulturnog okivra. U novijem vremenu ocigledno je da se ti standardi raspadaju kao i sto se raspadaju emocije medju ljudima. Na kraju necemo imati oceve i majke, govoricemo "Moji bioloski kreatori su M.P. i T.P, ja nemam oca i majku" naravno ovo ce nam biti buducnost koja ce relativizacijom morala biti pozitivna, nove norme, novi standardi !

Donor..... kao u "bajkama" ... a romantiku izbaci kroz prozor

15.03.2012. 10:58

@englez - A gde je Romantika ?

M

15.03.2012. 11:25

@englez - Nadam se da ne treba nikakav Ugovor ? Gde nestade Spontanost i Sreća ??? Ili je sve to pobeglo odavde ???? Ostali još samo uslovi i ugovori ovde ! Pre no što se izađe neko ko je poslednji neka ugasi svetlo !I deca imaju prava pa prema tome i to dete ima pravo na imovinu oca

Gane

15.03.2012. 10:20

Ja sam se borio 3 godine da deca ostanu zajedno i to kod mene jer imaju bolje uslove koje je sud trebao da utvrdi.....prvenstveno zajedno !Medjutim bivsa zena po svaku cenu kada nije mogla da ih oboje vodi resila da ih rastavlja...kao da su to glave kupusa..po meni....sud je gomila ne zainteresovanih ljudi za sudbine i zakone zemlje jer u 15h idu kuci a sude po kliseu svima !Dea su i htela skupa i sa ocem ipak ih rastavise !Ovaj satro brizni tata je psihic u glavi...on deli svoju decu !Uh !

MatijaBG LDP

15.03.2012. 10:51

@Gane - Gane,oprosti sto se mesam,ali jedan jako koristan ssavet......za decu se ne bori na taj nacin,vec kompromisom((ugovorom/sam brak je ugovor) Vas dvoje...tvoj text samo pokazuje zasto ti se brak raspao...da si kompromisna osoba,pa ako treba i ugovorom vezana,drugacije bi se sve zavrsilo...ja mislim da je psihic termin koji treba da od/google/as,a nadam se da se neces u njemu prepoznati....ubedjen sam da sud nije pogresio sto su kod mame,pravnik sam,veruj mi,iako do 15h,dobro se proceni sve

princeps

15.03.2012. 11:33

@Gane - E, prosto me svaki put iznenadi kako ovaj MatijaBG LDP uvek ostavi najgluplji komentar na stranici...

citalac

15.03.2012. 12:20

@Gane - taj otac koji se "borio" za decu da budu zajedno (jer im je tako bolje), ali samo pod uslovom da budu kod njega pokazuje da ne poseduje sposobnost kompromisa.Iz njegovog komentara nije jasno sta ja za decu bilo vaznije: da budu zajedno ili da budu kod njega???? ako mu je toliko vaznbo da budud zajedno sto ih nije ostavio kod majke i ppobrinuo se da se uspostavi normalni ritam poseta????? Valjda jer samo on zna sta je najbolje i ako nije po njegovom ne valja...

čika Velja

15.03.2012. 10:55

Razumevanje ili ne, ok. Izdvajam, decu čini vaspitanje, kvalitet ne samo kvantitet. Privid je da se ovime povećava broj „Srpske“ dece, sem mimikrijom. Dragan se opredelio za naČin vaspitanja tog deteta bez neophodnog M udela. Jednog dana koja će potreba za muškarcem biti kod tog Ž deteta „samosvesne majke“ sem ev.telesnog? Poznato, i najveća zlodela počinjena su iz najbolje namere, rezultata često nismo svesni. Ima li nečeg nakon porođaja što Ž ne može dati?

gago

15.03.2012. 10:59

Nasa posla.Pravimo od komarca magarca.Hvala bogu neka se deca radjaju a to sto postoji neki ugovor izmedju dve odrasle osobe nije uopste vazno.Verujem da bioloski otac nebi sutra ostavio ovo dete na cedilu ako bi mu bila potrebna neka pomoc.Umesto da majke samohrane i one koje to nisu dobiju ogromnu pomoc od drzave do punoletstva deteta ili dece ona finansira obezbedjenje parade "ponosa"i jos kojekakve nakaradne projekte.

Dejo

15.03.2012. 11:08

U XVIII veku, Svedska je u ratovima izgubila veliki broj muskaraca i pretio joj je bioloski nestanak. Onda je svedski kralj naredio da zene moraju da se udaju i za sakate, slepe, pa cak i za mentalno poremecene. Problem je bio resen. Da li se to moze primetiti na danasnjim Svedjanima? Ne moze! Ova cela prica je u osnovi egoizam doticne dame i "nemogucnost da nadje muza" u Srbiji punoj neozenjenih muskaraca. Ova je pozelela dete a mnoge ne zele ni to vec samo licni komoditet.

duska

15.03.2012. 11:34

On je garantoano u vezi sa tom zenom, pa sad kaze da je samo donator, kakvi musakrci lazu cim zinu, to je veza iz koje se rodilo to dete i neka je zivo i zdravo...

Goksi

15.03.2012. 11:35

Malom slatkišu želim srećno i veselo detinjstvo. Živeli i donor i majka i čestitke na hraboj odluci.

predrag

15.03.2012. 11:46

A zasto ste u opste dopustili da sve stigne do javnosti? Mogli ste da cutite o dogovoru i niko ne bi ispirao usta sa vama.

Dule

15.03.2012. 12:12

Iskreno, ima nas raznih... Razumem ovu majku sto nije mogla naci nekog da bude ceo zivot sa njim i da mu rodi decu, posto se i ja nalazim u slicnoj situaciji... Ne nalazim ni ja takvu zenu... Ali ne razumem ove sto misle da je normalan odnos to, da dete ima onoga sto je "ugovorno poklonijo materijal" za njeno "pravljenje"! To nije normalno! Kako ce majka obljasniti detetu da ustvari nema oca nego... Jadna ta deca

citalac

15.03.2012. 12:15

Upravo tako Goksi: mnogo srece is uspeha majci, detetu i ocu (donor ili ne...). Toliko ima neprikladnih i sebicnih roditlje koji su decu dobili "po propisu" a ovde je neko ko ce biti pravi i pozrtvovani roditelj. SVe najbolje bebi i mami.A ljudi kao ta neka Duska koji spekulisu da su donor i majka imali vezu (sto bi planeta bez takvih "detektiva") treba da takve "lepe" misli i deje sacuvaju za sebe, da se drugi ne stide umesto njjih. kakva glupaca...

Srbinovic

15.03.2012. 12:55

Ne razumem jednu stvar. On razveden, ima malu decu. Ona nije udata i zeli dete. Bili su zajedno u dugoj vezi... Pa sta je onda problem da se ozene i da ta njegova deca i njihova buduca deca odrastaju zajedno? On ocigledno nju nece za zenu ali nije protiv da joj napravi dete!Nesto ovde "smrdi" ako cemo iskreno govoriti. Od svega napraviste latino sapunicu i kvazimoralnu pricu da se narod zabavlja s tudjim problemima!

M

15.03.2012. 13:30

@Srbinovic - Radi se o tome da niko nema pravo da limitira potrebe deteta. Pre ili kasnije detetu treba otac. Ovde ima komentara koji pominju takoyvani " predbračni ugovor" koji jeste preporučljiv i potreban da bi se znalo kome šta pripada. Međutim ovde se radi o tome da je dete uskraćeno. Devojčica neće imati pravo na nasledstvo od oca. Ne znam po kom osnovu takav vid ugovora može postojati ???

Nikola

15.03.2012. 12:56

Ljudi, potpisali su ugovor da posle ne bude nesporazuma. Naravno da ce on da voli to dete i da mu bude bitno u zivotu (manje ili vise to je samo njegova stvar), ali dok je majka ziva on nema pravo da se mesa u njen odgoj i slicno, e samo zbog toga postoji ugovor.Sta vam je bre, pa i brak je ugovor, u zapadnom svetu cak i viljuske popisuju pre ulaska u brak da posle ne bude zabune ako dodje do rastanka, ne kazem da je to bas normalno, ali sve je to danasnjica....

Nikola

15.03.2012. 13:01

I da, zaboravih da napomenem, evo primera koliko je brak ustvari unosan ugovor u Americi: Zena kobi brajanta kad je saznala da je kobi vara nije htela da se razvede od njega, nego je trpela i cekala jos 4 godine, kako bi bila ukupno 10 godina sa njim u braku, jer nakon 10 godina ima pravo na polovinu njegovog bogatstva. A sve je to ucinila na mamin savet, mama joj je rekla za tu opciju.Eto sta je danasnjica u Americi - pakao!Zivela Srbija, mi smo iole normalni jos uvek....

Gogi

15.03.2012. 13:06

15 godina pokusavamo ja i supruga da dobijemo bebu na klinikama,Srbije,Ceske,Austrije,Svajcarske,sto nas je do sada kostalo oko 50.000 Evra,pojedinci sa svojim glupim komentarima ne shvataju kolika je zelja imati bebu,Svaka cast donatoru,veoma humano od njega,a mami i bebi sve najlepse.

MatijaBG LDP

15.03.2012. 13:15

@Gogi - Ajde prijatelju pokusajte preko klinike SPEBO u Leskovcu,pokusaj da dodjes do njihovog broja,a to je klinika DR.Stojkovica,putem maticnih celija 100%resava problem......ne budi lenj i sumnjicav,pronadji ih.Zelim Vam sve najbolje da uspete.Pozdrav

Dragan

15.03.2012. 14:00

@Gogi - Gogi proanaliziraj svoju prošlost i onda razmišljaj o budućnosti. Neki od nas na potomstvo gledaju samo kad je problem. Naš život od rođenja treba da bude čist i čestit, a da radimo smo dobre stavari koje hvala Bogu samo on ocjenjuje. Mi obični smrtnici imamo mnoge želje, ali se ne pitamo da ono što u životu radimo ili neko naš radi utiče na ostvarenje istih. U životu svki od nas ima neostvarene želje i svakom nešto nedostaje. Da bi ostvarili želje sebi, to činite i drugom.

Gogi

15.03.2012. 21:31

@Gogi - G-dine Matija,hvala na lepim zeljama,bili smo mi u Leskovcu dva puta,nazalost nije pomoglo.

Biljana

15.03.2012. 13:22

Imam troje dece i sad razmišljam o mojim neudatim poznanicama. Da li je problem to što ne mogu da nađu pravu osobu, ili vremenom postaju previše probirljive i naročito ako imaju dobre poslove, smatraju da je dete ok, ali da neće da se smaraju sa muževima i tim obavezama! Samo znam da moji klinci obožavaju tatu i kada ostane duže na poslu- uzbuna, uzeti im to svesno i proračunato...ne znam!

M

15.03.2012. 14:15

@Biljana - U pravu ste. Smatram da je otac važan u životu deteta. Može neko da navodi da ima dece koja su rasla bez oca pa je sve ok, to jeste silom prilika tako, i ta deca su silom prilika odrasla bez oca. Ovde se radi o tome da je otac planirano i smišljeno isključen ugovorom. Dete ima svoja prava i prava deteta su prioritret. Advokati mogu da tvrde šta hoće, smatram da dete ima pravo da bude sa oba roditelja i da ima pravo na nasledstvo od oba roditelja. To je jedino ispravno.

majka sa obavezama

15.03.2012. 16:07

@Biljana - U pravu si Biljana, zene danas sa dobrim poslom i primanjima ne zele obavezu koju nosi i muz. Znam takve sa decom bez muza, dete im cuva neko koga plate, one uzivaju i bave se karijerom, a kad omatore dete je tu da im pravi drustvo i po pravilu su to posesivne majke koje tesko udomljavaju svoju decu.

Miljan

15.03.2012. 13:47

Svaka čast čoveku koji je pomogao ženi da dobije dete. Ne znam zbog čega se digla tolika buka pa veći su problem roditelji koji ostavljaju decu u dom i odriči ih se ili očevi koji ne žele da priznaju decu. Ovoj zemlji je potrebna svaka nova beba jer imamo negativan priraštaj

Nina

15.03.2012. 14:45

@Miljan - "...ili očevi koji ne žele da priznaju decu." A ovaj je kao priznao, samo eto isprečio se ugovor.

Marija-mama 2 sina

15.03.2012. 14:06

Otkako sma ovo sve citala,svaki put cu reci:hvala vama dvoma sto stvoriste jedan novi zivot i ja mislim da ce ta mala da bude presrecno dete i da ce biti i voljena koliko je i zeljena.P asta ako mama i tata ne zive zajedno.Pa sta.Ni prvi ni poslednji,ali ce je obozavati,a ovaj ugovor ja gledam kao znak obzira jednog prema drugom,eto da ne smetaju u nekom eventualnom narednom emotivnom zivotu,jer oboje su imali promasaje iza sebe.Genijalci.Pozdrav za svu dceu koju ovaj pametni covek stvori

Dejv

15.03.2012. 15:12

e velika mu nauka mogu i ja da nekoj dami doniram to isto ako je neka zainteresovana neka se javi toga ima koliko hoces :)

Gundjoslav

15.03.2012. 15:51

Ti brate, kao da si fudbaler... Ugovori, ovo-ono... Ja to sve radio dva puta na poverenje!

Лука

15.03.2012. 15:51

Дотична госпођа је могла и да усвоји дете. А дотични господин тако не би морао да буде расплодни бик.

E on bi da bude samo Donor i ništa više

15.03.2012. 16:06

@Лука - Čovek neće da ima prevelike izdatke ili neke obaveze . Ugovor je to..... !Nažalost.

Miša

15.03.2012. 16:09

@Лука - Dragi Luka ,a ko si punoletan idi vidi da li možeš da usvojiš dete.To mogu samo venčani parovi u Srbiji.Ne možeš biti roditelj usvojenog deteta ,ako nemaš overen brak u opštini ili crkvi.

Jesi li primila Donaciju? Jesi. = > E to je sve.

15.03.2012. 16:25

@Лука - Ugovaram sve normalno a neki prave i izuzetke ! Ima nas raznih BRE !

Milan

15.03.2012. 20:13

@Лука - Svašta, zašto bi žena sposobna da rodi usvajala dete? Nagon za dobijanje svog sopstvenog potomstva je nešto iskonsko i ne može se zadovoljiti usvajanjem deteta. Osim toga kod nas nije moguće da dete usvoji jedan roditelj već samo bračni parovi.

alex

15.03.2012. 17:04

Zasto Luka da usvaja dete kada moze biti majka? Izgleda da, kad tako gledas na stvari, si ti usvojen ili su se roditelji prema tebi ophodili kao usvojeniku ?

Milan

15.03.2012. 19:52

Nemam ništa protiv ovoga jer ako žena ne može naći muškarca za brak bolje da rodi nego da živi sama. Ali smeta mi što taj čovek smatra da toj devojčici nije potreban otac. Naprotiv, njoj je itekako potreban otac, potrebno je da je uhvati za ruku, pomiluje, priča sa njom... a ne da ona odrasta bez oca iako je on živ. Ovo piše neko ko je odrastao bez oca jer je majka odlučila da me rodi, a otac zaboravio.

Vuk

15.03.2012. 20:45

Nemojte previse da kritikujete ovo dvoje ljudi ,nece vam objaviti komentar.Majka nije nasla partnera do svoje 35 godine ,pa ja bih se zapitao sta nije u redu samnom.Nadam se da vam ovo dete nece zameriti na vasoj sebicnosti !!!!!

baunti

15.03.2012. 21:34

@Vuk - Samo zato sto nije nasla partnera do svoje 35-te ne znaci da nesto nije u redu sa njom. Ovako laicki posmatrati na stvari je tipicni balkanski primitivizam i zbog toga nam se i desava mnogo gluposti, a mi nikako da shvatimo da se svijet promijenio, i da moramo i mi da se mijenjamo sa njim. Naravno, sve u granicama neke normale, ne treba pretjerivati ni u cemu. A zeni svaka cast na hrabrosti, i zelim i njoj i djetetu svu srecu! Ko zna, mozda jednom i upozna nekog ko ce prihvatiti da bude otac.

Donor

16.03.2012. 08:01

Moja bivsa od pre 15g,koju sam video nekoliko puta od tada pozvala me na razgovor.Sada smo drugari....Suznih ociju objasnila mi je svoj problem,4 puta je to bezuspesno radila sa svojim tadasnjim deckom koga sada nema.Video sam njenu patnju,video sam koliko zeli tu decu.Imam 38g,nemam dece,sve neke princeze oko mene....Da skratim..Cekamo blizance,priznacu ih i voleti,vaspitavati.Vec sam se preselio na 2 ulice od nje.Nasa misija je da odgajam tu decu,vaspitavamo,izvodimo na pravi put...

dragana

16.03.2012. 11:09

imam propali brak i usvojeno dete hm otac ne zeli da zna za nju a bioloski otac nepoznat verovatno i nezna.Ovaj covek zna za svoje dete i verovatno ce pomoci ako pomoc zatreba zato ne OSUDJUJTE.Dete usvojiti je veliki problem tesko se radi procedura i mora se biti u braku.Neko napravi dete i nezna za njega a neko napravi i nece da cuje vise.Udati se i ziveti u paklu zbog deteta nije dobro za nikog a najmanje za decu.Bolje je ovako

goran

16.03.2012. 14:17

Htedo da ostavim komentar al se predomislih... shta ako njih dvoje chitju ove komentare?!....