Jezdi “ruski” voz

J. JOVANOVIĆ

07. 03. 2012. u 20:54

Posle četiri godine na pruzi Vršac - Beograd uspostavljena redovna linija. Najsavremenija kompozicija na našim prugama, prva od 12 naručenih

Iako najstarija pruga na Balkanu prolazi kroz Vršac, gotovo da nijedan putnik nije seo u voz pune četiri godine. Ovuda je prolazio jedino “rumunac”, voz koji jednom dnevno ide od Beograda do Bukurešta. Međutim, sa železničke stanice u Vršcu u sredu je krenuo prvi od 12 naručenih “ruskih” vozova, koji će od sada svakodnevno, sa po dva polaska, saobraćati za Pančevo i Beograd.

- Za dva minuta krećemo - uzviknuo je otpravnik vozova malobrojnim putnicima, koji su u pet sati ujutru sa nestrpljenjem čekali da uđu u najsavremeniji voz, koji saobraća našim prugama.

Vršački železničari veruju da će kapacitet voza od 120 mesta za sedenje i isto toliko za stajanje vrlo brzo biti pun, te da će njihovi sugrađani maksimalno koristiti sve pogodnosti koje im oni sada nude.

- Ovo je renesansa i početak novog, lagodnijeg i boljeg prevoza železnicom. Voz je potpuno automatizovan i može da razvije brzinu od 120 kilometara na sat, ali je dozvoljena brzina na našim prugama 100 kilometara na sat. Od Vršca do Dunav stanice u Beogradu stiže se za sat i 45 minuta, koliko traje i vožnja autobusom, ali su naše karte jeftinije.

KONTROLA SUPERVIZORA Osim putnika, od Vršca do Beograda u sredu su putovali i konstruktori iz ruske firme “Metrovagonmaš“, koja je po narudžbi “Železnica Srbije” napravila ovaj voz. Pratili su da li eventualno postoje neki propusti, koji bi prilikom proizvodnje narednih 11 kompozicija trebalo da se isprave. I mašinovođa je imao svoje supervizore. Tako će, kaže, biti sve dok se ne uhoda.

Sve to će sigurno povećati broj putnika - kaže Radovan Lekić, šef organizacione jedinice za putnički saobraćaj u Vršcu.

Cena vozne karte u jednom pravcu je 320 dinara, dok je povratna svega 512, što je duplo jeftinije od autobusa.

To je najviše obradovalo roditelje studenata, koji će sada, umesto da plaćaju stan u Beogradu, moći svakodnevno da putuju vozom na predavanja, što je ušteda na godišnjem nivou i do 2.000 evra.

Uslovi vožnje prilagođeni su svim putnicima. Postoji i sigurnosni dodatak za osobe u invalidskim kolicima, vakuumski toalet, pa čak i držači za bicikle.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije