Prava Srba nisu ubijena

E. RADOSAVLJEVIĆ

18. 11. 2012. u 20:50

Presuda hrvatskim generalima ne utiče na vraćanje imovine, stanova, obnovu kuća, penzije i zdravstveno osiguranje

NAJVEĆI propust Apelacionog veća Haškog tribunala koji je izbrisao kazne hrvatskim generalima Anti Gotovini i Mladenu Markaču je potpuno ignorisanje „brionskih transkripata“.

To tvrdi profesor međunarodnog krivičnog prava Pravnog fakulteta u Beogradu dr Milan Škulić.

- Oni su oslobođeni uprkos tome što su postojali jaki dokazi, kao što su „brionski transkripti“, koji su u suštitni bili deo nacionalnog projekta - objašnjava Škulić. - Civili su ubijani, i Srbi nisu imali drugog izbora sem da napuste Hrvatsku. Bilo je i bizarnih pokušaja da se predstavi da su je oni u stvari dobrovoljno napustili.

Presuda, koliko god bila nepravedna za Srbe proterane iz Hrvatske, ne bi trebalo da utiče na dugove zvaničnog Zagreba. Bar se proterani tome nadaju.

Kako je Gotovina dogovarao akciju sa CIA saznajte OVDE

- Kakva god da je, ova presuda ne utiče na aktivnosti koje su do sad bile u toku: vraćanje imovine, stambeno zbrinjavanje, obnovu kuća, penzije, zdravstveno osiguranje - kaže direktor Veritasa Savo Štrbac. - Sve ide po dosadašnjem toku stvari. Da je presuda bila osuđujuća, procenjivali smo da bismo lakše došli do imovinskih, ličnih i političkih prava, onih koji do sada nisu bili u našoj funkciji.

VELjKO GUBERINA: SRAMOTA ZA SUDIJE IAKO je odavno napustio sudnicu, poznati advokat Veljko Guberina ne propušta da prokomentariše hašku presudu. - Presuda trojice haških sudija kojom su oslobodili dvojicu hrvatskih generala biće i ostaće za večita vremena sramota za dotične sudije, ali još više za države u kojima sude - kaže Guberina.

Štrbac kaže da ova negativna presuda nije ukinula nijedno pravo, ali nije nijedno novo dala. Ali, da je bila osuđujuća i kvalifikovana kao udruženi zločinački poduhvat, svakako bi mogla da ubrza da prognani brže ostvare i povrate neka svoja prava.

Potresnu priču Dušana Zeca pročitajte OVDE

- Hrvatskoj bi, verujem, u tom slučaju bilo naloženo da ispravi neke stvari i da prestane da smatra „Oluju“ najsvetlijom i najblistavijom tačkom u novijoj istoriji. Očekivali smo i da će Evropska unija drugačije gledati Hrvatsku, ali sada će joj vrata biti još šire otvorena.

Zanimljivo je da je Zagreb sve do aprila ove godine bio, kako su to izjavljivali zvaničnici Hrvatske, „talac topničkih dnevnika“.

Ova artiljerijska dokumetacija trebalo je da potvrdi da je hrvatska vojska prekomerno granatirala Knin. Tačnije, haško tužilaštvo tražilo je od Zagreba više od 100 ovih dokumenata.

U Beogradu je služen parastos žrtvama "Oluje". O tome čitajte OVDE

Međutim, državni vrh se, uključujući i predsednika Ivu Josipovića, branio da je „greška sa dnevnicima učinjena još pre desetak godina, kada je očito omogućen pristup dokumentima nekim ljudima koji si to zloupotrebili“.

- Mi to verovatno ne možemo da popravimo - rekao je predsednik Hrvatske. I poverovali su mu i Haški tribunal i EU.

PROCESI STOJE U MESTU MariĆ kaže da se može očekivati od haških presuda da niko nije ubijen u Kninu. Da su se ljudi, kako kaže, „spotakli, i nezgodno pali“.
- A znam da su u Kninu ubijani ljudi u grupama! U selu Golubić, šest kilometara od Knina, ubijeno je 29 ljudi, od kojih je 25 civila. Sedam žena, najmalađa je imala 44 godine i bila je invalid u kolicima, a najstarija je imala 85 godina. Obe su zaklane. Znam da su porodice ubijenih tužile Hrvatsku. Proces im stoji u mestu, ali od suda redovno dobijaju obaveštenja koliki su sudski troškovi!

U crkvi Svetog Marka na Tašmajdanu Asocijacija izbegličkih udruženja Srba iz Hrvatske i Udruženje porodica nestalih i poginulih „Suza“ još jednom su odali poštu poginulima.

Većina ćuti, a oni što progovore demantuju da u Kninu nisu stradali civili.

- Pa, prva granata je ubila našu Anu Tomić, balerinu iz Knina, a druga Momčila Marjanovića, ključara sefa banke - kaže jedan „kolonaš„. - Da nisu oni nosili puške?

- Petak mi je bio tako težak, da nisam mogao da dođem sebi - kaže jedan od organizatora skupa Čedomir Marić, kome je u „Oluji“ ubijen sin jedinac. - Od Srba u Hrvatskoj niko ne progovara. Sakrili su se u kućama, dok komšije slave. Svi oni komentari koji su otišli u svet povredili su me više nego sve ostalo. Ostalo nam je još 995 žrtava koje nisu pronađene, ni sahranjene kako treba. Na severu Dalmacije iskopavanja još nisu ni počela. Hag je vršio neke ekshumacije, ali za svoje potrebe.

Krajišnici, opet u koloni, izlaze iz crkve. I tako, idu do obližnje spomen-ploče svim žrtvama rata da polože vence. Na jednom od venaca, poruka:

- „Sećanje na srpske žrtve Oluje koje Haški tribunal ne priznaje“.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (98)

Srbin iz Zagreba-No103

18.11.2012. 20:55

Da li bi mi netko znao reci kako bi se ja dokopao Beograda, obzirom da je to grad koji najvise volim, a uskoro idem i u mirovinu.

Srbin iz Zagreba-No103

18.11.2012. 23:27

@Srbin iz Zagreba-No103 - Evo, neka se zna i ovo. Kada su UN priznale Sloveniju, Cro i BiH objavio sam tjedan dana nakon toga oglas da trazim posao po svijetu u uglednom znanstvenom casopisu Nature.Dobio sam i primjerak casopisa u kojem se spominje jedna zgodna teorija za koju sa se zainteresirao , od tada objavio dvadesetak radova u vezi sa tom problematikom. Ukida se rubrika position seeking u casopisu. prije mjesec dana dobijam primjerak tog casopisa u kojem je clanak da je umro izumitelj lazne teorije o temi.

Zika

18.11.2012. 23:41

@Srbin iz Zagreba-No103 - Ovo su prelepi predeli kugle zemaljske i vasione i klima je vrlo dobra ali ljudimoraju promeniti mentalitet. Uvek su u svacemu u pravu. Ne tolerisu misljenje drugacije od njihova. Tako je u svim bivsim komunistickim zemljama. Teraju mak na konac. Ne mozes iamti dijalog ni sa kime. Crno je belo a belo crno.

Branko

18.11.2012. 23:46

@Srbin iz Zagreba-No103 - Poštovani g-dine, jednostavno, na vlak-voz ili autobus i kroz 6 sati ste u BG. Predlažem Vam da pogledate kako je, kako se živi, radi, koji su problemi, koja zadovoljstva, ima li sreće, osmeha na licima... Volim BG, možda i više od rođenih beograđana a sigurno više od "novokomponovanih". Živim u LJ, u Sloveniji. Uvek, kada idem u Srbiju, jedan dan ostavim za obilazak BG, lep je i zanimljiv. Ali sam ponosan što živim u Ljubljani, gradu po meri čoveka.

Milan

19.11.2012. 04:11

@Srbin iz Zagreba-No103 - Sta reci vec istorijska bruka i sramota koje se ne stide ni pocinioci ni nalogodavci zlocina

naranca

19.11.2012. 19:28

@Srbin iz Zagreba-No103 - A u sadasnjim kapitalistickim zemljama tolerisu sve a kad im se ne dopadas mars na ulicu.Ili te ubiju kao Kenedija.Na zapadu dijalog cveta.Oni teraju konac na mak.

Sadman Sway

18.11.2012. 21:13

Ima žrtava na obe strane , ima djece na obe strane, čini mi se da ovako punimo otrovom nove generacije,a nebi smjeli. Neka spomen ploča i sjećanja ali čemu ova euforija u Hrvatskoj. Niti je oluja bila veličanstvena akcija ,niti su u krajini bili samo žene i djeca.Ali naravno oba naroda više vole političare koji će na sav glas pozivati na borbu i ustanke.Naravno bez njihove djece.

BAS

19.11.2012. 07:48

@Sadman Sway - Pa nisam primetio da Hrvati nesto postuju zrtve srpske strane. Cak sta vise...Zato molim te ne izjednacavati krvnike i mrzitelje sa normalnima....

Dubrovčanin

18.11.2012. 21:33

Prava su zajamčenima svim dobronamjernim ljudima svijeta pa tako i dobronamjernim Srbima.Ljudska prava su zakonom zajamčena .

djoko

19.11.2012. 00:24

@Dubrovčanin - A Srbi su niza rasa,jel tako?Pa dobro,ne bi vam to bilo ni prvi a definitivno ni poslednji put,naucili su vas Pavelic i Hica za sva vremena.

Rade Jovicevic

19.11.2012. 04:19

@Dubrovčanin - Dubrovcanin!!!Od koga su zagarantovana?? Od Alije i Tudjmana? Jok

Dubrovčanin

19.11.2012. 10:42

@Dubrovčanin - Prava jamče Zakoni.Nemam ništa protiv da se bavite Alijom i Tuđmanom ili Miloševićem.Spadaju u povijest.Dakle povijesničar treba napisati povijest o njima ili više njih.Izvolite.

Dubrovčanin

19.11.2012. 20:37

@Dubrovčanin - Imao je rasne Zakone i sprovodio ih je.Vama isto tako nitko ne spori da takve Zakone sprovodite.Nešto sasvim drugo je kakav bi bio završetak.Po učenju iz povijesti završetak bi bio katastrofa.

Mile

19.11.2012. 06:11

@primorac123 - Hahahahahaaaa,, Kome je vise u interesu prekid odnosa, Srbima ili Hrvatima,povlacite abasadore iz cele EU, kao i kad je Kososvo priznato,, hahahhaaaahaha,,!! ;-))

naranca

19.11.2012. 18:02

@primorac123 - @mile=matijaBG.Ti bas volis da se mnogo smejes.Jel ti dobro?

singidunum

18.11.2012. 22:03

Ovo još nisam doživeo. Ni za vreme Oluje kada su iz Hrvatske stizale kolone prognanika, nije bilo ovakvo stanje. Bukvalno preko noći i blagonakloni Srbi pa i simpatizeri bratstva i suživota, su postali drugi ljudi i ne mogu smisliti Hrvate. Iskreno, uvek sam govorio da se trebamo pomiriti i da to nema nikakve veze sa mojim prijateljima Hrvatima iz Hrvatske, međutim sada...sve je drugačije.

DragaN

19.11.2012. 06:11

@singidunum - Hrvat,,,,,,svaki komentar se suvisan,,,Znam da moja rijec nemoze oprati tu svu ljagu ,,, stidim se u ime svih postenih Hrvata,,,

Raje

18.11.2012. 22:06

Zvanicnici trebaju da se organizuju i da urade ono sto je raditii u ovome momentu. Pojedinci da urade sto je do njih. Pojedinci treba da bojkotuju hrvatske proizvode, umetnicka gostovanja.Hrvatski proizvodi su u velikoj meri prisutni na srpskom trzistu. To je pravi odgovor na nacin kako su njihovi zvanicnici i narod reagovali na oslobadjajucu, ali vrlo kompromitovanu presudu.

miraculix

18.11.2012. 22:37

@Raje - e moj dragi, srspke firme kazu danas, a ne pri tome ko su njihovi vlasnici. upravo hrvati jesu vlasnici poznatih "srpskih brendova odnosno firmi". chak su usli i u komercijalnu banku.. svuda ih ima. srbima naravno ne daju da posluju u hrvatskoj.. ali shta vec pricham to se zna.. ko hoce da znamoze da sazna..

josip,zagreb

19.11.2012. 17:08

@Raje - To bi bilo >pravi potez< Radim u trg.kući koja uvozi i plasira po 50-tak tona srpske robe tjedno u Hrvatsku.Možda ti neki rod radi u nekoj od tih firmi.

naranca

19.11.2012. 18:07

@Raje - Mafije i bogatasi se odlicno slazu.Samo narodi jos uvek "ratuju".

Olga

18.11.2012. 22:24

Kogod je zapanjen presudom nad hrvatskim "generalima" ili je naivan do bes-svesti ili je bio podplacen pa promovisao ideju o hasko sudskoj neutralnosti.

salem

18.11.2012. 22:38

pazite ljudi ovo sto kaze neki filozof iz hrvatske.on kaze kad srbija shvati sto je ucinila i doci ce do pomirenja.ali ne kaze kad hrvatska bude shvatila sto je ucinila doci ce do pomirenja.oluja je bila agresija na bih jebila,stvorena je bila i fasisticka tvorevina herceg-bosna i pocinjeni nevidjeni zlocini po logorima a sve kopirano iz paveliceve ndh.niko ne brani nikakav zlocin ali gledajte kako se to podmuklo pravda.misetic advokat ovog zlocincakaze da se lazima vrsi pomirenje.neshvatljivo.

omega3

19.11.2012. 08:30

@salem - kako je vama od kad su vam Albanci uzeli Kosovo???Tako je i nama bilo kad ste vi nama uzimali našu zemlju!Do rata je jednostavno moralo doći jer srbi nisu prihvaćali našu državu!Pročitaj malo hrvatske portale i vidjet ćeš da skoro svi osuđuju zločine nad nevinim Srbima,što se nemože reći za vas,od Vukovara ste napravili Hirošimu,kad ste ušli u njega pjevali ste kako će te klat Hrvate!Nitko od vas da spomene logore u kojima ste držali hiljade Hrvata!

zoks

19.11.2012. 13:14

@salem - Omojga3@ je li to hiljada bese tisuca?Samo da znam!Lose se prikrivas!

naranca

19.11.2012. 18:01

@salem - @zoks.Ma koriste oni i hiljadu.Samo Zagrbcani inzistiraju na tisuca.Kao da su Rusi.Rusi kazu tisjaca,ali zvuci kao tisuca.

zoki

18.11.2012. 23:34

zašto se ne bi izbegli Srbi privremeno vratili u Knin,kao muslimani u Srebrenicu, prijavili boravište i na sledećim lokalnim izborima (na proleće) osvojili vlast? Srbi uvek čekaju da se neko drugi izbori za njihova prava.

pedja

19.11.2012. 00:16

@zoki - ..pa zato kad bi se pojavili bar 20% bi odmah bilo uhapseno zbog ratnog zlocina..u tome i jeste fora...malo pa malo oni uhapse nekoga, sa tog njihovog spiska..a ako niste znali dovoljno je dva svedoka da upru prst u nekoga i kazu ovoga sam video kako puca...

Mile

19.11.2012. 06:08

@zoki - Problem je sto Srbi mrze HR iz dna duse kao i 91, svakom dozvoliti povratak koji je cist i prihvata HR kao svoju domovinu, izviniti se svima za zlodela i poljubiti HR-zastavu,,!! ;-))

Bojan

19.11.2012. 00:14

Tuzilastvo tribunala ima mogucnost da zahteva reviziju presude, ukoliko se u roku od godinu dana pojave dokazi koji bi bitno promenili nacin vidjenja sudjenja, a ti dokazi su po mom uverenju ti topnicki dnevnici koje Hrvati uporno odbijaju a dostave. Kada bi barem bilo neke inicijative sa nase strane da se oni dostave tribunalu..ali to je ocigledno samo pusta zelja.

astalavista

19.11.2012. 01:30

Pa gospodo, sta se sad iscudjavate? Glasali ste za takvu politiku, 5. oktobra ste se borili za to i sta sad, sad ste kao gnevni? Sad ubiraj plodove moj narode naivni, moja savest je cista.

Montenegrin

19.11.2012. 01:53

Budimo bar malo realisti.Ako su Srbi u Hrvatskoj zbog promjene tamosnjeg ustava i stavljanaaj konstitutivnog naroda u manjine opravdan razlog za nezadovoljstvo i pobunu da li jer razlog njihovoj sabraci u BIH bio isti?U BIH nije promjenjen ustav i 70%sarejevskih ulica su imali nazive iz srpske istorije i zauzimali su najvaznije pozicije u toj ex YU republici.Cekaj nesto me zivo zani ma kako se Srbi i Hrvati nadjose u istim rovovima u bih protiv muslimana posle Jasenovca,Vukovara?Prostitucija...

naranca

19.11.2012. 13:53

@Montenegrin - @montenegrin.E pa u pravu si brate.Jedni su "Nebeski narod" a drugi "Bog i Hrvati".Pa ti sad vidi....

gg

19.11.2012. 01:58

Treba porediti solidarnost Hrvata medju njima samima sa onom medju Srbima. Ogromna razlika.Negde u vreme kad se i Crna Gora odcepila bi jedan komentar nekog zbunjenog gradjanina: "a bre, pobegose svi od nas, kao da smo shugavi!...".Pa eto, tako nesto.

chox

19.11.2012. 02:16

Posle ovakvih odluka Haskog suda mislim da je i njegovim najvecim zagovornicima postalo jasno da je to obicni politicki sud . Sad ni za zivu glavu ne sme se povlaciti tuzba protiv Hrvatske pred Medjunarodnim sudom pravde u Hagu jer postoji milion dokaza da je od strane Hrvatske postojao udruzeni zlocinacki poduhvat . Pred tim sudom imamo odlicnu sansu da to i dokazemo , ne smemo opet izneveriti ovih 230000 ljudi

Deki

19.11.2012. 07:40

Ma koja bre prava Srba....Danas su Srbi kao nekada crnci u Aparhejdu.Mozes da radis od njih sta hoces i nikome nista,niko jos nigde nije odgovarao za neki zlocin prema nekom Srbinu.Zive na Kosovu godinama u Getu i svet cuti.

Robert

19.11.2012. 08:29

Postovani,Citam ovaj clanak i moram napisati nesto o tome.Hrvatska ima dvadesetak nacionalnih manjina.Odreda svi zive u potpuno jednakim uvjetima kao i svi gradjaniHrvatske.Iz razloga , opterecujece povijesti Srbi koji zive u Hrvatskoj posebna su i specificna zajednica.Pustite ih vise da zive i stvaraju novu buducnost u RH.Sva vrjedjanja , paljenja zastava , parole koje pozivaju na mrznju, sve to dovodi vas narod u RH u tesku poziciju.Srbi se srame biti Srbi. Robert

Sven

19.11.2012. 10:28

@Robert - Slažem se u potpunosti.... međutim oni ne znaju drugačije,,, moraju da vređaju, moraju da mrze, moraju da zavide drugima... to je njihova hrana. Bilo bi lijepo imati normalne susjede,,,, ali tako je kako je.

zoks

19.11.2012. 12:10

@Robert - Sven@ imali ste "susjede" i u Prvom i u Drugom svetskom ratu,pa ti "susjedi"znaju mnogo dobro kako su prosli sa ustasama!Pa ste mislili i ovog puta po neki Jasenovac da napravite!Ko bi iole normalan vama verovao posle svih svetskih ratova i u njima zla koji ste ucinjeli Srbima?NIKO!A u ovim zadnjim dogadjajima ste samo potvrdili svoju ustasoidnu politiku,i to kako bi Srbi prosli ako bi ostali i prihvatili institucije ustasa!Crta jos nije podvucena!

naranca

19.11.2012. 12:11

@Robert - Sine Roberte zasto paljenje zastave u BGD dovodi NAS narod u tesku poziciju.Pa ti rece da je to VAS narod.

naranca

19.11.2012. 12:15

@Robert - @sven.Da a vi morate da volite,morate da pomazete,morate da se zrtvujete za druge.To je vasa hrana.I tako vjekovima kroz povjest..

Sven

19.11.2012. 14:00

@Robert - Ma ne moramo da volimo ali ne moramo ni da mrzimo.... da budem iskren ima i kod nas nacionalista zajedljivih... ali su oni mala mala manjina.

naranca

19.11.2012. 14:25

@Robert - @Sven.Ma znam.Kad god dodje novi igrac u nase dvoriste mi pocinjemo da lajemo jedni na druge umesto na njega.Pozdrav

zoks

19.11.2012. 17:51

@Robert - naranca@ a ko je to dolazio u "nase"dvoriste?Da nisu mozda Rusi dosli i rekli kao nemci krvatima,ocistite Srbiju od krvata?Navedi mi jedan primer kada je to "neko" dolazio kod Srba u dvoriste i huskao ih na susede ili sugradjane!

naranca

19.11.2012. 19:19

@Robert - @zoks.Mislio sam na teritoriju bise YU.Turci,Nemci,Rusi kratko i indirektno (IB).

zoks

19.11.2012. 20:01

@Robert - naranca@ pa i Srbija je teritorija bivse JU,ali ipak ne znam kada je neko dolazio i govorio kao i pomagao Srbima, kao amerikanci krvatima,da proteruju ostale narode koji zive u Srbiji!

b.v.

19.11.2012. 09:00

Gospode, pogledaj ovo najzad... Smrtnici se ne mogu mešati u tvoja posla, ali POMOZI, preklinje te ceo ojađen i ponižen narod. Na zemlji očigledno pravde nema ni u tragovima...

dubravko

19.11.2012. 09:11

Ne mogu se oteti dojmu kako vi srbi razmišljate.Za sve su van krivi hrvati i albanci. Ima poslovica koja kaže Očisti prvo ispred svojih vrata pa ide do susjdovih. Pogledajte si komentar vašeg generala Šljivančanina ako vam je dostupan. Ovakvim komentarima vaših političara sami sebi radite štetu.

zoks

19.11.2012. 12:05

@dubravko - dubravko@ sta ti znas sta je vojnicka cast,nesrecnice!Nije njima Sljivancanin cestitao na ne-delima koje su pocinili,nego kao vojnik vojniku casno cestitao na slobodi,a koliko je ta sloboda opravdana vidi se po komentarima ne samo Srba nego i ostalog sveta!

naranca

19.11.2012. 12:07

@dubravko - Otmi se Dubravko otmi se.Nisu nam krivi Hrvati ,ali je cinjenica da su unistili Jugoslaviju.A siptari.........

mikica

19.11.2012. 12:27

@dubravko - Dobra ti ta poslovica Dubravko.. Ocististe vi SVE ispred svojih vrata i to etnicki. Si ponosan?

Lela

19.11.2012. 09:15

Bilo je strasno biti u toj koloni....Oziljci ostaju vecno. Pomirenja nema niti ce ga biti. Ovo moze razumeti samo onaj ko je to preziveo i dosao u Srbiju gde ga svaki dan potsecaju koliko nismo dobrodosli.

Sven

19.11.2012. 10:33

@Lela - Mogla si da biraš....prihvatiti sve hrvatske institucije i biti svoj na svome ... ili otići u srbiju i ispuniti SLOBIN plan da svi srbi žive u jednoj državi. I ti i ja znamo da si izabrala pogrešan put.

naranca

19.11.2012. 12:04

@Lela - @Sven.Ti vrlo dobro znas da to sto pricas nije tacno.Uostalom citaj Hrvatsku Historiju.A Tvoj Sloba je rekao da svi Srbi mogu da zive samo u Jugoslaviji.Nemoj samo citat glasnik Hrvatskog revolucionarnog Bratstva.

Sven

19.11.2012. 14:03

@Lela - Jugoslavija je postojala svega nekih 50-ak godina i dva puta je krvlju okupana... ne ponovila se više nikada.... Sloba je rekao da gdje god ima jedan srbin to je srpska zemlja ... misleći na bivšu SFRJ.

naranca

19.11.2012. 14:21

@Lela - Taj isti Sloba je do kraja postovao ANOJ i Jajce.Kad su mu krajisnici predloziji ujedinjenje sa Srbijom on je to ladno odbio.A sta je on "mislio"Ja to ne znam.Mozda zna Tudjman sa kojim je redovno cuo telefonom.A na kraju ga je odneo zrakomlat u Hag.

smrtnik

19.11.2012. 09:56

Cini mi se da je Hag i pre svake presude imao krivce, Srbe. A trebalo je samo "legalizovati'' ubijanje i nasilje nad Srbima. To je i uradila masinerija tzv. medjunarodne zajednice.

GALEB BIJELI

19.11.2012. 11:01

@smrtnik - SMRTNIK, postoje i žrtve druge nacionalnosti koje su stradale. Vidite da i sam Štrbac kaže da ostvarenje prava ide svojim tokom nevezano za hašku presudu. A tako i treba da bude. Ali, Štrbac bi,kao gradjanin Bosne trebao prvenstveno da čisti ispred svog praga i poradi na povratku izbjeglih iz Republike srpske,a tu je totalno zakazao.Jer prostor Republike srpske je oicvičen etničkim čišćenjem.Naučimo se iste pojave posmatrati istim aršinom,neovisno o naciji.

josip,zagreb

19.11.2012. 16:44

@smrtnik - Moj galebe, Savo Štrbac je iz Hrvatske i zauzima se za prava Srba iz iste

VasaS

19.11.2012. 10:29

Kada Karla Del Ponte kaze da je ovo sramota, onda je svaki nas komentar suvisan! A znamo koliko nas "voli"! Nego imamo mi vise problema sa domacim neprijateljima, poput zene koja se javila u Utisak nedelje, da kaze da presuda nije bitna i da je to proslost i poput profesorke nemackog jezika iz Bg gimnazije koja je naterala decu da horski pevaju Lili Marlen! Kada je jedno dete odbilo, objasnivsi sta simbolizuje pesma, rekla mu je da su je pevali i ameri u Vijetnamu! Mislite o tome!

Brankica

19.11.2012. 10:47

Ti koji su izbegli iz Srbije.njima je pomognuto od Drzave.i ovde je bilo bombardovanje.njihov bol je ublazen.zauzeli su nam sva radna mesta....posebno u javnim sektorima...ja sam iz ove zemlje..pa nemam posao..nisam sa sela i bez fax-drzavnog..imam troje dece9.3 i 9 meseci,29 godina mi je i meni su sva vrata zatvorena..kakav li je moj bol..sta ce biti smojom decom...gde ja da idem.Gde je Drzava za svoje Srbe...lako je uraditi statistiku i videti ko sve radi..ovo je vredjaje egzistencije.

Goran

19.11.2012. 12:18

@Brankica - Sram te bilo. Niko od Srba koji su došli iz Hrvatske ili BiH nije od Srbije dobio nešto besplatno. Sve su plaćali, od gradskog prevoza, zdravstvenog osiguranja pa do stanarina i ostalih dažbina i još plaćaju. U toku ratinih godina pa do dana današnjeg ti jadni i nesrećni ljudi troše svoje penzije i ušteđevinu u Srbiji i Srbiji daju veliki devizni priliv. Bez njihovog novca Srbiji bi bilo još gore. Tvoj komentar i pravopis govore o tvom obrazovanju.

iz kolone

19.11.2012. 19:06

@Brankica - Brankice, koliko je kostao sendvic koje ste prodavali Krajisnicima kada su naisli drumom? 5 maraka? Da ti ne kazem koliko su moji roditelji bili "pomognuti" kada su stigli, NISTA NISU DOBILI BESPLATNO. Da ih nisam izdrzavao i da ih ne izdrzavam jos uvek, spavali bi ispod mosta.

Arsenije

19.11.2012. 10:51

Milošević je tokom suđenja u Hagu doslovno rekao " Sve što nam se desilo uradili su nam Jevreji. Nisu trebali a nisu ni morali". Teodor Meron je Izraelski sudija. Dakle, priča i dalje traje. Američko-izraelsku pravdu ne osećamo samo mi ovih dana. U Gazi je daleko gore. Dakle, znaju oni i gore.

naranca

19.11.2012. 11:52

@Arsenije - @Arsenije.Ma znaju i drugi gore ne brini.Ali pitanje je:Najveci egzodus posle WW2.I to sudije proglasavaju OK.I to iz naroda koji je vekovima bio proterivan.Svakog iole pristojnog coveka bi bilo sramota.Ali....

miodrag

19.11.2012. 16:51

@Arsenije - mislim da je to neproverena glasina.Kada i u kom trenutku je to rekao i kom kontekstu.Jevreji iz Izraela su nasi saveznici i prijatelji.Jevreji iz Akerike ,mogu biti i Hazari a oni su neprijatelji Slovena(finansirali su i Hitlera-opste je poznato) .Stvari uopste nisu jednostavne i za uopstavanje.

naranca

19.11.2012. 17:54

@Arsenije - @miodrag.Ovaj sudija.Olbrajt,onaj Ruben iz 99.Meni je dovoljno

naranca

19.11.2012. 19:08

@Arsenije - "Jevreji iz Izraela su nasi saveznici"-Mozda tvoji moji sigurno nisu.

dragan

19.11.2012. 11:22

Potpuno istinit naslov ,da prava Srba nijesu ubijena!ona nemogu biti ubijena kad za Srbe pravda ne postoji .Toliko .................

zoks

19.11.2012. 13:10

@dragan - Prava Srba nisu ubijena......ubijeni su Srbi,ako ne ubijeni ono proterani!

Ivan

19.11.2012. 17:49

Vaši političari u Srbji nikada nistu pokušali razumjeti Srbe u Hrvatskoj niti njihov odnos s Hrvatima. Jednostavno ste manipulirali njima nikda ih ne doživljavajući kao "prave" Srbe.. Prečani nekada a Pobjeglice sada. Zahvaljujuči tom nerazumjevanju kroz cjelu povjest exJugoslavije ste stvarali konflikt tamo gdje ga nikada nije bilo a žrtve su ponajprije građani Hrvatske, bez obzira na nacionalnost, jer kome je u Srbiji gorila kuča..

Ivan

19.11.2012. 18:31

@Ivan - ..i sada manipulirate njima a kada ste im bili najpotrebniji ostavili ste ih. I sada nakon svega uvjek se mogu vratiti jer Srbima iz Hrvatske nije mjesto u Srbiji. Nikada Vam nije jasno zašto vas "jadne Srbe svi mrze" (to si samo umišljate..nitko vas ne mrzi) ,niste svjesni zla kojeg ste napravili okolnim narodima. Ne postoji jednakost u krivnji.. Shvatite to več jednom. Krivi ste za Vukovar, Srebrenicu, Sarajevo, Dubrovnik, Pakrac, Škabrnju. Sijali ste vjetar..požnjeli ste Oluju

naranca

19.11.2012. 19:06

@Ivan - @ivan.Bili su gradjani i u NHD.pa su zavrsili po jamama.Kuca gorila nije jel smo se naucili lekciju od velikih nacija.

Dubrovčanin

19.11.2012. 20:21

@Ivan - Nažalost nalazite zadovoljštinu u WW2 i primjenjujete u sadašnjost.Preko institucija možete ponovo otvoriti to razdoblje kako pojedinac,tako i grupa kao i država.Dakle institucije u Srbiji mogu pokrenuti postupak i obnoviti to razdoblje na međunarodnim instancama čak i sudovima.

Ivan

19.11.2012. 21:00

@Ivan - Kakav je to argument za bilo što? Kakve to veze ima sa mnom? Ni ja a ni moj otac nismo živjeli u NDH.. Boli me briga za NDH zašto bi ja ili bilo tko od moje generacije bio odgovoran za sranje koje netko napravio prije 70 godina kao u ime mog naroda? Dali stvarno misliš da se NDH mogao ponoviti??!! Onako,,iskreno?!.. Nema šansi! I zato su Srbi u HR izmanipulirani po tko zna koji put od političara koji iz sigurne udaljenosti odlučuju o sudbini svoje "braće" u tamo nekakvoj Hrvatskoj.

toronto

19.11.2012. 18:51

Meni je zao so su izbjeglice prosle u oluji svi nisu zasluzili sto se dogodilo,ali pogledajte snimke govora gosp.Babica 1990 onda ste svi govorili ovo je Srbska zemlja tu treba da zivite.Sad ste na Srbskoj zemlji zasto se bunite to ste oduvijek htijeli .Hrvatska je zemlja u Kninu i cijeloj Krajini vi hocete Srbiju sada je imate i opet se bunite .

jovicam

19.11.2012. 20:19

molim toleranciju! greske hrvatske i srpske politike su dobro znane . hajte da saniramo posledice . sa nase strane ne negirati hrvatima da su trpeli zbog srba i to u rodjenoj zemlji .ne treba zatvarati vrata ni njima ni njihovoj robi te kazniti sve koji su im naneli zlo .hrvate molim da bez uslova i administrativnih smicalica omoguce srbima povratak imovine ,pravo na rad i da kazne pocinioce zlodela . ovo je test koliko smo civilizovani ljudi !

Mona

20.11.2012. 09:16

Ma čitam komentare pa mi nikako nije jasno, odnosno stalno zaključujem da vi smatrate da su srbi iz RH imali pravo na odcjepljenje na državu u državi... ma dali to znaći da i vi priznajete pravo kosovskim albancima isto to pravo... da li onda može i sanđak da se pripoji BiH, dali može dio vojvodine u RH. Dajte mi molim vas pojasnite što vi želite... zbunjujete me.

roki

20.11.2012. 09:55

@Mona - O kojem delu Vojvodine ti govoris?Mislis na deo koji su poklonili Nemci ustaskoj ndh? ili mislis na Istru i Dubrovnik koji je u hrvatskoj a ne u Italiji zahvaljujuci partizanima u kojima je najvise bilo Srba?tu oluju koju slavite su odradili amerikanci vasi generali su ustvari bili samo figure ili mislis na spasavanje hrvatske ulaskom u Jugoslaviju da ne bude vecno oznacena kao genocidna , fasisticka, nacisticka , logoraska tvorevina? ali od sledece zajednice se necete lako izvuci a to je EU

Dragan

22.11.2012. 05:26

Srbe is Krajine su proterali Martic i Milosevic planirajuci ih preseliti na Kosovo u zamjenu za ustupljenu Bosansku Posavinu. Mi mozemo sebe lagati koliko god hocemo ali tu se vise nista nemoze. Sto se tice Hrvatskih generala ljudi su dostojanstveni i samo su radili svoj posao. Gotovina je odmah nakon Oluje cak i galamio na svoje suradnike sto je nastao haos i desavale se osvete. Najbolje bi bilo da nitko nikud nije isao onda se ubistva nebi mogla ni desavati ili bi bar postojali jaki dokazi.

johan

26.12.2012. 02:58

these judges should be jailed for murdering of international law and hate crimes toward serbian people