Ispovest žrtve psihologa: Rasturaju mozak

Ivana BRCAN

18. 10. 2012. u 20:55

Ivana Acevski (36) tvrdi da je dve godine bila žrtva svog psihoterapeuta: On je mene verbalno silovao. Postala sam sluđena. Isekla sam vene

TRAŽILA je pomoć psihoterapeuta dve godine. Poverila mu se, s nadom da će je baš on istrgnuti iz začaranog kruga anksioznosti, depresije i paničnih napada i nije ni slutila da će je, umesto da joj pomogne, samleti do srži. Zbog njega je, početkom ove godine, pokušala i samoubistvo. On je bio njen psiholog.

Novosađanka Ivana Acevski (36) tvrdi da je bila dve godine žrtva ovakvog psihološkog horora, kojem ju je podvrgao njen psiholog Z. T. Njena priča je strašna. Brutalan psihološki proces koji je preživela „rastavio“ ju je na komade. Smatrajući da je uspela da se iščupa iz šaka manipulanta, na nagovor prijatelja, supruga i rodbine rešila je da tog čoveka prijavi, a o višestrukom zlostavljanju javno progovori.

Da postoje slučajevi u kojima se psiholozi tokom terapije igraju umom pacijenta koristeći mentalne strategije, u Srbiji se priča tajno, iza zatvorenih vrata. U zemlji gde je tabu tema i kada neka osoba posećuje psihologa, a kamoli kada on, kao stručno lice, iskoristi psihološku nestabilnost svog pacijenta, i činjenicu da je jedini čovek u koga ta osoba ima poverenja u tom trenutku, i počne da manipuliše njim, njegovim mozgom i emocijama, dovodeći ga do mnogo goreg stanja.

Ovakva psihička tortura, o kakvoj se u američkoj naučnoj literaturi već naveliko raspravlja, i gde se kao i u zemljama Evrope vodi kao krivično delo, u srpskom zakonu uopšte ne postoji.

- Lakše bi mi bilo da je me silovao i tukao - govori u ispovesti za „Novosti“ Ivana, koja tvrdi da je žrtva mentalnog i seksualnog zlostavljanja psihoterapeuta. - To bi, uverena sam, lakše podnela nego njegovo besomučno iživljavanje. Lako je manipulisati nekim kada znate svu njegovu intimu, njegove mane. A on je o meni sve znao. Bila sam u psihičkom rastrojstvu, nestabilna, izgubljena. Kao takva, moje emocije i moj razum bili su kao plastelin.

- Najpre bi bio divan, slatkorečiv, a posle bi me ponižavao, nazivao kurvom, govorio mi je da ostavim muža jer je on loš po mene, a zapravo se nikada nije posvetio razlozima zbog kojih sam došla - prevrće po glavi sekvence iz ordinacije psihologa. - Rekao mi je da se ne zavaravam, da mene moj otac ne voli, da nikada nisam osetila ljubav. Seksualne insinuacije bile su konstantne. Vladao je mnome. Manipulisao. Dizao me i spuštao. Počela sam da gubim svoju percepciju, da sumnjam u sve i svakog, pa i u sebe samu. Molila sam ga da prestane, da me pusti. A postala sam zavisna od njega. Pitao me: „A zašto bih ja to uradio?“

O seksualnom zlostavljanju joj je teško da govori. Rekla je samo da se seća ikone i Hipokratove zakletve, okačene na zidu, u koje je gledala dok se on iživljavao nad njom.

- Moj jedini cilj je da javnost zna da se i ovo dešava. Da pacijenti počnu da prijavljuju ukoliko ih je terapeut iskoristio - sa puno gorčine priča Ivana. - On je mene verbalno silovao. Postala sam sluđena. Isekla sam vene. On je i tad hranio svoj ego, smejao se, rekao mi da se nisam dobro isekla, trebalo je vertikalni rez da napravim.

Prijatelji i porodica su posle njenog pokušaja samoubistva saznali sve i naterali je da se trgne. Zapretila mu je da će ga prijaviti i tada je, priča Ivana, on otvorio vrata ordinacije i izbacio je napolje.

Uz podršku bližnjih, rešila je da ispriča svoju priču. Prvo je to učinila u Kliničkom centru Vojvodine, gde Z. T. radi. Kolege su različito reagovale. Samo je jedna žena, psiholog, rekla da ona nije prva koja se žali na takvo iživljavanje i savetovala je da ga prijavi.

Otišla je u policiju. Međutim, naš zakon ne prepoznaje mentalno zlostavljanje kao pojam, a psiholozi i njihov odnos sa pacijentima nije razmatran i oivičen zakonskim odredbama.

Psiholozi mogu krivično da se gone zbog zlostavljanja samo kada su u pitanju pacijenti koji su invalidi ili potpuno mentalno obolele osobe. Rekli su joj da može da ga tuži sudu u Strazburu ili bilo kojoj zemlji u Evropskoj uniji.

TERAPEUTI KAO OPASNOST

SVETSKA organizacija psihologa i psihijatara u knjizi „Kako psihoterapeuti zlostavljaju svoje pacijente“ ukazala je na najprepoznatljivije znake narcističkog poremećaja ličnosti terapeuta:

* „Ti nisi važan“ (osuđivanje i namerno ponižavanje, odbacuje pacijentove poglede na život kao „trule“)

* „Ti ne treba da znaš“ (zataškavanje informacija o stanju pacijenta, odbijanje da napiše izveštaj o dijagnozi)

* „Ja sam u kontroli nad tobom“ (život u rukama terapeuta)

* „Ne možeš bez mene“ (ubeđivanje da je terapeut jedina nada)

* Podstrekivanje nezdravog odnosa zavisnosti od terapeuta

* Osuđivanje pacijentove porodice, prijatelja, kolega...

* Igranje sa pacijentovim slabostima, strahovima, potrebama

* Izigravaju žrtvu kada pacijent podnese žalbu ili tužbu

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (80)

Marina Rajic

18.10.2012. 21:34

Citati knjige samog Frojda je veoma zabavano i beskorisno u isto vreme jel se Frojd nikad nije bavio psihoanlizama(dokazano)a njemu je trebao bas jedan dobar psihijatar a ne psihlog ...Secam se cak i u Beogradu pre jedno 30 godina cuvenog lekara psihologa koji je lecio narkomane i koji je izgubio svoje dve cerke zbog droge .kazu bio je VRHUNSKI PSIHOLOG !!! Mozda negde i postoji psiholog koji moze nekome da pomogne nisam ni cula za njega niti sam ga srela ali znam DA LJUBAV LECI SVE PROBLEME!!

Мирко

18.10.2012. 22:13

@Marina Rajic - То је тачно Марина али само онда када се завољени и духом и телом утопе једно у друго.

Marina Rajic

19.10.2012. 02:07

@Marina Rajic - Mirko u slucaju ove mlade zene je ljubav porodice i razumevanje okoline koja leci mnoge probleme ja sam samo to i imala u vidu... to znam iz iskustva zivota motajuci se po svetu i radeci sa slicnim slucajevima ...a sto se vas postovani karavadjo tice ( Karavadjo je umro u 1610 а) a vi ste verovatno njegova reinkarnacija ..molim vas da obrazlozite smisao vase grube uvrede ili bar kazete nesto pametno ak nemate bas nista pa ni pravo ime !!!Vi mi bas licite na doticnog psihologa iz price gore !!!

Ivan Jovanovic

19.10.2012. 04:28

@Marina Rajic - Ljubav je najvažnija,ako dovoljno volite sebe nije vam potreban psiholog.Pronađi put do svoga srca,zaljubi se u život !!!

Zorana

19.10.2012. 09:03

@Marina Rajic - Marini Rajić- komentarisati nešto o čemu pojma nemate krajnje je primitivno a narocito za nauku koja se bavi ljudima i njihovim najskrivenijim delovima duše koja je by the way nekima vrlo cesto jedini spas. Da bi postao dobar psihoterapeut, porodični terapeut ,potrebno je dosta godina skolovanja i iskustva a da bi se olako nesto devalviralo- citavih tri sekunde. Kao i u svakom poslu i u ovom postoji dreš i odpad koji čine ljudi koji se izdaju za ono što nisu.

Anja

19.10.2012. 09:08

@Marina Rajic - Bas....ali za ocekivati od nekog ko "jel" upotrebljava umesto "jer"... "Obozavam" ove primere: kazu vrhunski, a eto, deci nije uspeo da bude vrhunski...eee, kako lako sudimo...kao ja u prvoj recenici komentara, jedna informacija, i na prvu loptu, cela prica moze da se isplete...

simke

19.10.2012. 09:49

@Marina Rajic - marina i mirko, nesrecnu Ivanu u ovom trenutku ne interesuje ljubav, toliko je daleko od nje sam pojam ljubavi.njoj je potrebna prevashodno podrska i oslonac

poštovanje Simke

19.10.2012. 11:28

@Marina Rajic - Podrška i oslonac jesu ljubav. Mislili ste ne treba joj zaljubljenost? Zaljubljenost "leči ženu iz mesta", ali prividno i privremeno. Tehnika postizanja instant "lakog" uspeha (veoma slična efektu leka), nažalost, danas se najčešće primenjuje u praksi (na Ž, ali i na M!!). Donosi novac kao i prividno zadovoljstvo i uspeh lečenja. Duhovno lečenje je teže, duže, ali jedino vodi stabilnom uspehu. Zaljubljenost je prepuštanje - duhovno lečenje je borba - pitnje je snage i kapaciteta

Misko Pisic

19.10.2012. 11:48

@Marina Rajic - karavadjo-takav komentar je krajnje nepotreban, nemastovit i neprimeren-bez obzira na Vas stavsimke-ne luptaj

Maria

18.10.2012. 23:09

Ivana, nadam se da ćete uspeti da se izborite sa svojim problemima. Među psiholozima, terapeutima i psihijatrima mogu se naći svakakve osobe, treba se prvo dobro informisati ukoliko želite da posećujete nekoga od njih. Pričam iz iskustva. Sve najbolje Vama i Vašoj porodici.

Goran

19.10.2012. 00:30

Pa nisu oni sekta, to su školovani judi, doktori nauka. Pre će biti da psiholog nije uspeo da je izleči.

Ivana

19.10.2012. 00:51

Ivana, vidis da ti je porodica i prijatelji najbolji psoholiozi. Veruj njima i bice sve ok. Pozdarav

Nik

19.10.2012. 01:03

Da se razumemo,ne stajem na stranu ni jednog a ni drugog u ovoj prici. Prva i najvaznija stvar, osoba sa anksioznoscu sebi nece nikada prerezati vene. Dakle, ova osoba mozda ima anksiozu ali uz nju ima neki tezi poremecaj, lici mi na celu pricu oko "neprihvatanja" i reci psihologa "ti nikog ne volis" da je rec o granicnom poremecaju licnosti. Osoba sa gp jako ali jako cesto psihologa dozivljava na taj nacin sto misli da mu zagorcava zivot. Te osobe je nemoguce leciti. Nije ovde kriv covek,ona je

Nik

19.10.2012. 01:05

Da dodam, te osobe dozivljavaju toliko tesko neke reci i onda kad trebaju napraviti #promenu# u zivotu od sebe prave zrtvu ne prihvatajuci rec koju psiholog ima. Ova osoba nije samo anskiozna,depresivna... bipolar,granicni poremecaj. Sada nek procita komentar ovaj , neka ukuca na internetu "granicni poremecaj licnosti" i neka se nadje u tome. Kad procita shvatice ko je krivac. Njena bolest je tera, a najgore od svega sto ljudi mogu suvise lako verovati osobama sa tim poremecajem.

Darija Vivien

19.10.2012. 16:22

@Nik - ivana acevski-hvala , ja nemam dg ni bpd ni bi polar ni bilo sta od tog.no i da imam njegova malpractice bila bi teza.a ja vama porucujem izguglajte therapist abuse a.p.a criminal act i zasto je i sta je zloupotreba pacijentovog transferensa. moj motiv nije nista drugo nego da se ljudi upozore i provere gde i kod koga idu.ja sam svoj horor prosla.ali ne moraju i drugi. nista vise. inace sada me vodi vrh strucnjak sa vma i moja dg je ptsd. usled drugih fizickih (bolesti) i ostalih trauma.hvala

radovan

19.10.2012. 01:18

Pa sad u vasem slucaju izgleda da je covjek uspio.Jer sada mi izgledate kao psihicki zdrava osoba koja se zna boriti za sebe.Nije mi jasno.Pa trazila si da te covjek izlijeci.Eto izlijecila si se.

Boban

19.10.2012. 01:45

Da li je neko od ljudi koji ovde pisu komentare upoznati zaista sa psihoterapijom?Ja ovde mogu da shvatim patnju Ivane, ali mi nije jasna zlonamernost autorke ovog teksta i verovatno zelju da se degradira psihoterapija kao struka, sto se moze videti iz sledeceg:"O seksualnom zlostavljanju joj je teško da govori. Rekla je samo da se seća ikone i Hipokratove zakletve, okačene na zidu, u koje je gledala dok se on iživljavao nad njom". Cemu ovakva teatralnost?

vlade

19.10.2012. 05:29

Bio sam u situaciji da posetim psihijatra radi pomoci.Tako jednom cekajuci na red ispred ordinacije pocnem da razgovaram sa covekom koji je takodje cekao na red za terapiju.Ubrzo sam shvatio da coveku stvarno treba pomoc i rekao sam sebi "vlade tebi nije mesto ovde.Otisao sam kuci ,bacio lekove i resio da sam resavam svoje psihicke traume.Danas svakome savetujem isto:" ako sam sebi ne mozes da pomognes pomoci ti nema".

zoran

19.10.2012. 15:44

@vlade - Nisi u pravu. Mnogo sam pio, nisam znao razlog, jer sam na papiru imao sve, lepu zenu, dobru decu, izvanredno placen posao...Tek kad sam otisao kod psihijatra spasio sam se.

XD

19.10.2012. 08:24

Psihologiju kao fakultet najčešće upisuju ljudi koji već imaju problem i žale da pomognu samom sebi

Pokusajte

19.10.2012. 08:57

Sa knjigama Barbare de Angelis, tko ima problema a zeli sebi pomoci(da se razumemo ima ljudi koji misle da uopste nemaju problem)posebno "Tajne o zivotu koje svaka zena treba da zna". Naslovljena za zene ali je dobra za svakog. Pogotovu danas treba sebe graditi iznutra saznanjima o nama samim."Ljudi lazi" mislim Greg Pak.Kad bi vise vodili racuna o sebi,manje bi bilo i ubistava i drugih patnji.Pogresno ,totalno pogresno- misliti ja cu to sam prevazici.Pozdrav

Mila

19.10.2012. 09:09

A možda bi novinari pre pisanja ovakih tekstova mogli i da se informišu malo više o događaju i daju nam informacije sa obe strane.

Aleksa

19.10.2012. 09:47

Ma kakava policija sestro.Plati nekim cigama da ga sustretnu predvece u setnji i pripuitaju za zdravlje.

ko

19.10.2012. 09:48

Jedini nacin da kontrolirate i terapeutom je u tome da i vi njemu pocnete djelomicno svjesno lagati i okrenuti se i nekim drugim stvarima u zivotu koje vas cine osobom kakva jeste.

Milovan

19.10.2012. 16:13

@Slavko - Otkud voliki minusi?Drustvo nam je proaplo i ljudi su atesiti sve visei i vise,zive u komuzistickom rezimu.Pravi duhovnik pre svega nikada nece da vas ponizava,vice na vas niti da vas osudjuje.On moze da vam ukaze na greske ali na sto mirniji nacin i posle razgovora iskljucivo treba da se osecate lakse i mirnije tako da prvo probajte pa onda pritiskajte dugme "ne preporucujem".

čika Velja

19.10.2012. 10:00

Ne sumnjam u namere, ali sumnjam u pomoć time što očigledno sprečavate objavljivanje komentara (ne zlonamernih). Ako je otrežnjenje još uvek bolno, možda nije trebalo podržati potrebu nezalečenog pacijenta da se izloži javno, tražeći pomoć -u stvari kritikujući druge, konkretno onoga ko je shodno mogućnostima pokušao da joj pomogne kada drugi nisu (i koji je verovatno sprečen da odgovori). Cente da imate znanja za preuzetu odgovornost? pozz

Crni

19.10.2012. 10:30

Niko vam drugi ne moze pomoci ako vi sami sebi ne pomognete.Pored muza,oca,porodice,prijatelja ona trazi pomoc od terapeuta?Sumnja,ne veruje nikome,ne veruje porodici i sta je na kraju bilo?"Uz podršku bližnjih,rešila je da ispriča svoju priču." Odakle sad odjednom oko nje svi ti ljudi koji pre svega ovoga nisu mogli da joj pomognu i vrate u delimicnu normalu?Verujete sve delimicno rastrojenoj osobi?Ne branim njega,daleko bilo,ali sve ovo sto ona prica ja primam sa odredjenom rezervom.

Milica

19.10.2012. 10:42

Zaista je ovo zlocinacki akt ali nemojmo generalizovati stvari. Ne bih svog dr Č......a ( da ne bude reklama) dala ni zašto...

Jiftah

19.10.2012. 10:43

Cestitam vam sto ste objavili ovu ispovest, jer se veliki broj ljudi srece sa ovom vrstom iskustva. Dugotrajno nerazumevanje okoline i ignorisanje osobe koja ima dusevne ili psihicke probleme cesto tu osobu cini vrlo usamljenom i zeljnom odnosom poverenja i istine. Nazalost kako i u ovoj sferi medicine ima veliki broj kvazi strucnjaka i osoba koje bi u uredjenim sistemima isterali iz struke, ti isti uzimaju ulogu spasitelja i dodatno produbljuju pesimizam pacijenta. Oduzimanje licence pod hitno

Vladimir Mitic

19.10.2012. 11:52

@Jiftah - Gospodo, osnovni postulat profesionalnog novinarstva - da se cuje i druga strana u Vasem tekstu - ne postoji. Psiholog ne polaze Hipokratovu zakletvu, pa prema tome Vasa sagovornica nije imala priliku da je vidi na zidu ordinacije. Dve godine trpiti necije verbalno zlostavljanje, ponizenje i vredjanje!!???? Zivi u socijalnom okruzenju - porodica, prijatelji i onda posle dve godine potraziti pomoc od - policije. Mnogo sumnji i nelogicnosti.

packa

19.10.2012. 12:07

@Jiftah - da, u pravu ste. psiholozi ne polazu zakletvu jer nisu medicinski radnici, ali zasto mislite da nije moguce da je covek uramio zakletvu i okacio na zid? tako je zeleo, pa sta? To nije srz problema.

Vladimir Mitic

19.10.2012. 12:46

@Jiftah - To zaista nije "srz problema", niti sam ga tako okarekterisao, ali daje povoda za - sumnju. I da dodam: jedina poruka teksta je, ne idite kod psihologa i psihoterapeuta.

packa

19.10.2012. 14:04

@Jiftah - Mislim da gresite. Poruka teksta je da i medju psiholozima, kao i medju lekarima (ili, na kraju krajeva, bilo kojoj drugoj profesiji) postoje oni sto zloupotrebljavaju struku. U ovom slucaju se radi o psiholozima koji su takodje psihicki bolesni, dakle imaju narcisoidni poremecaj licnosti, a poenta je da njihov rad niko ne kontrolise!!! U Srbiji ne postoji niko ko to radi!To je jeidna poenta, Ja sam clan Drustva psihologa Srbije i verujte mi, znam o cemu pricam.

Final Analysis 1992 - Gere, Besinger

19.10.2012. 12:29

"Lakše bi mi bilo da je me silovao i tukao - govori u ispovesti za „Novosti“ Ivana, koja tvrdi da je žrtva mentalnog i seksualnog zlostavljanja psihoterapeuta. - To bi, uverena sam, lakše podnela nego njegovo besomučno iživljavanje." ..verujem

Darija Vivien

20.10.2012. 10:46

@Final Analysis 1992 - Gere, Besinger - kakvo poredjenje ... sedi 1 promesena tema . radije hali beri gotika ili h.lektor kad jaganjci utihnu ;)

Terza

19.10.2012. 13:25

Psihologija je jako mlada nauka ( stotinak godina) i ja lično ne verujem u njenu naročitu pomoć pacijentima.

Marko

19.10.2012. 13:47

Voleo bih da vidim svoj komentar objavljen zbog onog što želim da kažem. Ovo je pre svega neprofesionalno i katastrofalno napisan tekst, čak i ukoliko je gospođa u pravu. Nema druge strane, skandalizovanjem se napada čitava struka... Neverovatno i pre svega neozbiljno. Žuta štampa.

MixyTheGreat

19.10.2012. 14:30

Većina tih koji traže pomoć su neprilagođeni, odbačeni od ''društvenih normi'' i šetaju na marginama istog. Mnogi od mladih su bili i još su u toj poziciji. Manje sposobni se ubiju; oni koji imaju jaku želju da prežive nađu rešenje i ponovo se rode. Pronaći svoj životni put i njega se držati po bilo koju cenu - to je ključ uspeha. Ko to ne može... recimo da bih rekao nešto, ali mi komentar ne bi bio objavljen.

ccc

19.10.2012. 16:00

@MixyTheGreat - Pronaci svoj put i drzati se po bilo koju cenu, jaki nadju resenja- pa ovo moze da znaci i necije ubistvo, placku, silovanja, iskoriscavanje psihicki i fizicki slabijih . E sad ko smatra da je normalno po svaku cenu sve taj je psihijatriski slucaj, a tvoje poznavanje funkcionisanja drustvo i uopste stav prema tim slabijima je odvratan pa bih i ja dodala nesto ali ne bi objavili komantar. Glumatanje velicine i odlucnosti preko interneta , fuuuj.

MixyTheGreat

19.10.2012. 16:11

@MixyTheGreat - Kada kažem ''po svaku cenu'' mislim - ne posustati pred iskušenjima. Kada kažem naći rešenje mislim - stati, razmisliti o rešenjima problema, a ne trčati okolo kao idiot i vikati u glas KEMTREJLS! 2012!! SPASAVAJ SE NARODE!!! Rešenja ima, samo ga treba naći. Sve je bolje od panike, haosa, ludila. Lagao bih kada bih rekao da nam je društvo satelit koji se vrti oko Granda. Na kraju krajeva, učinite sebi uslugu i pogledajte oko sebe. Gde živite? U komunistlandu... ili u Srbiji?

MixyTheGreat

19.10.2012. 16:12

@MixyTheGreat - Osim toga, neko je jednom rekao i citiram - Svađa koja se odigrava preko interneta je osuđena na propast od samog početka!

BJ

19.10.2012. 16:55

@MixyTheGreat - Glupost, koju ste izrekli, upravo i vodi u samoubistvo. Stručna je pomoć dobra i neophodna, ne slabima, nego onima koji su dovoljno jaki da je pronađu. Da možemo sami sebi pomoći, ne bi nam niko ni trebao. Ne znate ništa o psihologiji, kad možete tako nešto da izjavite. Ova žena ima ozbiljan problem, njoj je očigledno potrebna stručna pomoć, jer njena je izjava više nego alarmantna. Još je alarmantije da se ovako nešto objavi i to na ovaj način.

a na koji bi vi nacin?

19.10.2012. 23:58

@MixyTheGreat - na koji bi vi nacin objavili..pa i vrapci na grani znaju kakva je situacija u psihologiji jer nam sve kroj umovi sa strane..sve umovi ponikli u dinarskom da ne kazem crnogorskom okruzenju, koji vedre i oblace u srpskoj psiholoskoj misli..kojima ne valja ni americka ni engleska ni japanska ni rsuska skola psihologije..samo njihova brdjanska..ima ih u ministarstvima, vladi, policiji, tajnim sluzbama..iskreno me zanima ime i prezime doticnog psihologa ...to bi nam mnogo objasnilo.

DDLD

19.10.2012. 15:53

Ovakvi slučajevi nisu usamljeni, ovo je tema o kojoj ljudi jako malo pricaju, jer se boje da ce ih proglasiti svet "ludim" jer posećuju psihoterapeuta, sto njima daje prostora da se igraju sa tudjim životima, izvode eksperimente i izivljavaju fantazije nad emotivno ranjenim osobama. Moj savet je da cim intuitivno osetite da nesto nije u redu u psihoterapiji i osetite nelagodnost promenite lekara.U uredjenim drustvima ovaj covek bi bio priveden i ostro kažnjen!!!

Anonimus

19.10.2012. 16:27

Mislim da ne mozemo da sudimo sta se tacno dogodilo u ovom konkretnom slucaju jer zaista postoji verovatnoca da je i gospodja potpuno u pravu ali sa druge strane moguce da je i istina sasvim drugacija.Ljudi koji traze pomoc cesto su i sami veoma nestabilni , sto naravno ne znaci da je uvek u njima problem ali postoji isto tako jednaka mogucnost manipulacije od strane pacijenta. Zbog toga svaki ovakav slucaj treba ozbiljno proveriti.

savet psihologa za sve zrtve

19.10.2012. 17:35

Psihologija u Srbiji nije na dobrom glasu, jer se u struci naslo mnogo ljudi sa izrazenim ego tripom.Ukoliko placacate nekog da vam pomogne, a taj vam ne pomaze vec vas manipulise, brzo mu ili joj dajte figrativno receno @nogu@. Depresija jeste ozbiljno stanje i puka verbalizacija to tesko resava, pa je osim pomoci inih psihoterapeuta ponekad dobro konsultovati i lekara, dobrog psihijatra.

raska oblast!

19.10.2012. 18:05

Sta je zapravo psiholog? u sustini osoba kojoj se ispovjedate zapravo i samo vam daje savjete za date okolnosti vase price..tako da ih treba zaobici ..za ispovjed i za izlazak na pravi put treba se obracati pravoslavnim duhovnicina i svestenicima gdje nema greske !! svako dobro ...jer znajte tu je jedina istina !!

Dragana

19.10.2012. 21:25

Psiholog iz škole u Nišu u koju je išao dečak koji je izvršio samoubistvo zbog vršnjačkog nasilja u školi i koja je jedna od krivaca zbog toga jer je sa direktorkom škole prikrivala to nasilje,zbog čega su osuđeni na maksimalne kazne još uvek radi u toj školi i čak napreduje u karijeri jer je trenutno glavni trener za obuku nastavnika na jugu Srbije !!!Dalji komentar nije potreban.

Jasmina

20.10.2012. 00:05

@Dragana - Tačno je.Da ironija bude veća pomenuta psihološkinja vrši obuku nastavnika,psihologa i direktora kako da reaguju na slučajeve nasilja u školama!Možete li da verujete da to radi neko čijeg su učenika tukli mesecima a da ona nije ništa preduzela niti bilo kome prijavljivala.Mada,kad bolje razmislim ko će ih bolje trenirati nego ona!?Ovo je samo u Srbiji moguće.

Dr.soc.med

20.10.2012. 01:35

@Dragana - Nije baš u vezi nasilja u školama već obuka u pomoći učenicima u vezi izbora škole itd.Mala ispravka da ne zameri neko istine radi ali nikako ne umanjuje čuđenje jer takve osobe treba daleko skloniti od škole i veze sa školom,pre svega od učenika i pitam se kako ni jedno udruženje psihologa nije reagovalo.Ttačno je da je koleginica načinila propuste u radu o čemu smo imali debatu isa kritičkim osvrtom na rad i propuste.

Milena

21.10.2012. 02:04

@Dragana - Nije nego!Nema potrebe da branite takve osobe .Zašto ministarstvo prosvete dozvoljava da takva osoba radi u školi uopšte?Povrh svega još i ona obučava nekog za rad sa decom u školi.Strašno !Zato nam se i dešavaju stvari koje nam se dešavaju po školama.Da ima etike i morala sama bi dala otkaz u školi.Ovim samo baca ljagu na odgovorno,teško i zahtevno zanimanje kakav je posao psihologa.Zašto prvi psiholozi ne reaguju na ovaj kriminal ili brane struku?

peric zoran bogosavac

19.10.2012. 22:26

Kako je zapravo nastala psihologija?...Anticka Boginja lepote i mudrosti Psiha uspela je da opcini i zavede grckog Boga ljubavi Amora!Uz pomoc "magicne lepote"uspela je da se uvuce u dubinu njegove duse!Psihologija je NAUKA O DUSI!Dakle,psiholozi pokusavaju da proniknu u nasu psihu(dusu)!U vremenima krize svi bi da rade kao psihoterapeuti i kao navodno zele da pomognu ljudima!Iza tog paravana skriva se otimacina novca od naroda koji je zbog sticaja okolnosti zapao u psihicku krizu!

Natasa Radulovic

19.10.2012. 23:57

Pa ovo nije bilo tesko skontati ko je . koliko mi je poznato svaki novinar je duzan da pita i drugu stranu , ne sumnjam da ovakve ne trach novine to nisu obavile. razlozi njegovog cutanja ... ne znam . kaze z.t u novinama , hmm lezeci i sama na neurologiji kcv znam ko je osoba i izvinite on je medicinski neuropsiholog. podleze i zakletvi i etici i radi sa klinickim pacijentima.

Pop

20.10.2012. 00:10

@Natasa Radulovic - Pročitajte komentar Dragane pa će vam biti jasna i etika i zakletva a bogami i kletva !

Natasa Radulovic

20.10.2012. 01:22

@Natasa Radulovic - kakva crna dragana lol , radim na instituti u kamenici . svi koji rade sa pacijentima podlezu etici . ukucajte slobodno kodeksi ponasanja psihologa/psihterapeuta. imate na Savez društava psihoterapeuta Srbije pod konkretne zabrane.

Psiholog

21.10.2012. 01:56

@Natasa Radulovic - Nataša,Dragana jeste bukvalno crna jer je izgubila dete zbog neetike i pre svega neljudskosti psihologa škole između ostalih optuženih i osuđenih koji su prikrivali nasilje nad dečakom u školi u Nišu.Možete lako proveriti .To nisu samo bili novinski tekstovi već sudski dokazani ogromni propusti u radu škole i psihologa radi prikrivanja nasilja bande jednog učenika čiji je otac mafijaš i druge koji su manjinska populacija od koje su imali koristi.

Mrsava devojcica

20.10.2012. 01:58

Tokom studija sam zapala u zacarani krug borbe sa depresijom,a usledili su i poremecaji ishrane,ne bih pozelela ni neprijatelju.Kada sam vec posustala,krenula sam kod psihologa,mogu reci da me je psihoterapija spasila.Sada imam zavrsen fax i normalu kilazu,i zahvalana sam za svaku seansu.Psihoterapija je neophodna ljudima kao sto sam ja i nemojte je podcenjivati.

peric zoran bogosavac

20.10.2012. 09:18

Anksioznost(neodredjeni strah),pod sifrom F-41,kao i F-32 depressio ett insomnia(depresija i nesanica),kao i druge bolesti sa dijagnozama koje se nalaze pod sifrom "F"uspesno leci psihijatar!Naravno,ako uspe da udje duboko u srz problema,jer je vrlo bitno sta je prouzrokovalo neku psihijatrijsku bolest!Psiholozi pokusavaju da proniknu u svest coveka,ali to nikada nikome nece uspeti,jer PSIHA je BEZGRANICNA ZAGONETKA koju treba resavati pazljivo i pridavati joj ogroman znacaj,i to SVESNO!!!

Zvrk

22.07.2013. 17:14

@peric zoran bogosavac - Joj, samo se Vi sveznajući manite razmišljanja o psihologiji, psiholozima, psihi i svesnosti i svi ćemo biti srećni i zadovoljni!

psihoterapeut

28.10.2012. 21:24

Psihoterapija se ne uči na osnovnim studijama već edukaciju sprovode razna škole na postdiplomskom nivou. Psiholozi koji su zaposleni u domovima zdravlja i klinikama ne moraju da imaju uopšte edukaciju iz psihoterapije niti ih bilo ko supervizira u tom radu. Ipak, ne zaključujte pogrešno o psihoterapiji jer može biti od velike koristi. Najčešći poremećaji leče se kombinovanom metodom (lekovi + psihoterapija)

Savez Drustava Psihoterapeuta Srbije

28.10.2012. 22:26

@psihoterapeut - Prica je strasna ali se ne zna u kojoj meri istinita dok se ne pokrene adekvatan postupak - policija, sud. Kao profesionalac imam duznost da skrenem paznju na nekoliko cinjenica, kako cela ova prica ne bi dobila dimenziju naucne fantastike:1. Profesija Psiholog nije isto sto i profesija Psihoterapeut2. Psihoterapeuti sa nacionalnom lincencom (dozvolom za rad) su clanovi Saveza Drustava Psihoterapeuta Srbije i nosioci su nacionalnog sertifikata za Psihoterapiju, njihova imena su na sajtu SDPTS

normalna

20.09.2014. 23:02

Ko je terao da ide toliko dugo kod njega? I sta to psiholog moze da ti kaze?Svako u svom zivotu donosi odluke ali nazalost ipak nemamo svi iste mogucnosti a ako nesto ne ide onda ne ide.

Nada

13.06.2016. 05:04

Prevaranti! Uzimaju novac, a za pravo resenje problema ih baš briga. Naprotiv, što duže vas navlače da ih posećujete, to više novca uzmu. A kad se pročuje za lošeg psihologa, onda taj nove žrtve još više muči i uvlači dublje u probleme, da bi bar te nove žrtve bili izvor njihove zarade. Žalosno. Rebt centar, Novi Sad. Bežite od njih!