Vranje: Vaspitačica ujela dete

J. S.

29. 06. 2012. u 20:58

Skandal u vrtiću "Naše dete". Svetlana Vukoslavović ujela trogodišnju devojčicu J. S., kako bi joj pokazala kako boli kad se deca ujedaju

VRANJE - Vaspitačica vranjskog vrtića "Naše dete" Svetlana Vukoslavović ujela je trogodišnju devojčicu J. S. kako bi joj pokazala kako boli kad se deca ujedaju. U predškolskoj ustanovi u ovom gradu demantuju priču, a majka Olivera Salić kaže za "Novosti" da je još uvek pod stresom i da je dete ispisila iz vrtića.

Olivera kaže da joj je u ovom trenutku jedino bitno da je njeno dete dobro:

- Ne želim da ja govorim o vaspitačici pošto su mi rekli da je operisana. Moje dete se već duži period žalila na nju. Kada sam videla ujed, bila sam zgranuta. Pitala sam dete šta se desilo i ona mi je rekla da je teta Ceca (tako zove vaspitačicu) ujela i udarila. Ne mogu opisati kako sam se osećala u tom trenutku.

Olivera je sutradan odvela dete u vrtić i odlučila da porazgovara sa vaspitačicom, koja na njeno iznenađenje nije negirala da je ujela devojčicu. Navodno je rekla "da je htela detetu da pokaže kako boli ujed", a onda je rekla da je to uradila iz "milošte", jer je dete bilo agresivno i maltretiralo drugu decu.

- Posle tog razgovora ostavila sam potpuno zdravo dete, a onda su me pozvali i rekli da ono povraća. Odveli smo ga u bolnicu. Lekar u Nišu nam je rekao da je dete u šoku. Ne mogu a da ne mislim šta se desilo toga dana, nakon moje pritužbe, jer sam zdravo dete odvela u vrtić - priča vidno uznemirena Olivera.

Pedijatar dr Vojislava Stojiljković nam je rekao:

- Dete je bilo sklono alergijama, ali samo nekoliko dana pre ovog događaja, o kome sam i ja obaveštena, izdala sam potvrdu da je dete zdravo i da može da ide u vrtić. Devojčica je vrlo simpatična i nije pokazivala nikakve znake agresije - kaže dr Stojiljković.

Zamenik direktora ove predškolske ustanove, vaspitač Gordana Stančev, ne želi da komentariše incident sa ujedom, ali govori o danu kada se dete razbolelo:

- Dete je toga dana došlo sa aronijom u ustima. To je majka kupila u nekoj prodavnici zdrave hrane, kako bi detetu ublažila alergiju. Devojčica je počela da povraća i mi smo nakon desetak minuta obavestili majku. Nema nikakve krivice vaspitača - kaže Gordana Stančev.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (101)

Ana

29.06.2012. 21:05

Joj idu mi na nerve ovi novokomponovani roditelji koji svoju decu ne vaspitavaju i za sve su im krivi ucitelji.Neopravdavam taj potez vaspitacice ali nas su i vukli za usi kad smo bili mali i vikali na nas pa smo sad u 30 tim ljudi.

Aleksa

29.06.2012. 21:34

@Ana - Potpuno se slazem.Ovi danas (ne) vaspitavaju decu koja su razmazena, maltretiraju drugu decu itd. Pa nauci je kuci kako da se ponasa pa je u vrticu i u skoli niko ne mora disciplinovati.Bas je pedijatar u alergijskom pregledu mogao da vidi kakva je devojcica. Svako dete zna da ne moze protiv starijeg ali se zato drugacije ponasa prema onima iz svog uzrasta.Takodje roditelji hoce da imaju samo jedno dete pa se to dete toliko razmazi i toliko je zavidno da kasni je ne moze da se ukljuci nigde.

jkl

29.06.2012. 21:41

@Ana - Apsolutno se slazem! Smrkli su mi se vise kad krenu da kace po fejsu po 500 slika svoje dece... Rode po jedno dete i onda od toga naprave interplanetarni dogadjaj, kao da su uradile ne znam kakvu stvar! A to dalje povlaci i kasniji odnos prema detetu, tj nedostatak vaspitanja, jer njihovo dete je "nesto posebno", nije kao ostala deca. Zato nas je sve manje i sve smo gori u svim segmentima.

anabela

30.06.2012. 00:28

@Ana - Dragi moji svi vi koji ovako razmisljate i pravdate vaspitacicu ste bolestni,majka sam dvoje dece i verujte za ovakovo postupanje se u Sloveniji ide u zatvor,nedopustivo!!!! Roditelji neka tuze vaspitacicu!!!Sta god da je mala uradila vaspitacica nije smela ovako da reagira i tacka....

zoks

30.06.2012. 04:53

@Ana - jkl@ ogroman broj danasnjih majki se ponasa kao da niko pre njih na ovome belom dunjaluku nije rodio dete do one!!A za to su samo muskarci krivi i niko drugi!!

OMG

30.06.2012. 13:22

@Ana - Svakom je svoje dete nesto posebno! Ako tebi nije, onda s tobom nesto nije u redu!

zoks

30.06.2012. 14:12

@Ana - anabela@ samo ti zivi u sloveniji oko moje i vaspitavaj svoju decu kao evropljani,pa ce i tvoje dete ici sa ostalima evropljanima po svetu da pljacka,ubija,terorise ostale narode! Pozatvarati cemo sve roditelje i vaspitace da bi mali tirani mogli da tiranisu sve okolo sebe! Zakonodavac je bio "pametan" da napise zakon o Decjim pravima,ali nesto nisam primetio da su napisali zakon o "Decjim obavezama"!Dete od tri godine ima prava,ali i obaveze koje su naravno za nivo deteta od tri godine!

ceca

30.06.2012. 16:42

@Ana - Sva su nam deca posebna!!! I sve su posebnija! Sokiram se neznanjem svoje rodjene dece! Njihovom lenoscu i nezainteresovanoscu. A bas su bili slatki pre 15 ak godina! Dok su oni trebali samo da budu slatki, a sve drugo je bilo moja briga, izrasli su lenje, neodgovorne, nesocijalizovane i nesrecne ljude. Sada nam nikome nije lepo! Kriva je naravno skola koja ih nije naucila za 8 godina da rese jednacinu 1,3 + Х= 4, 3 (zadatak sa male mature), vrtic je kriv sto nisu naucili sta je druyenje .....

M.M.

29.06.2012. 21:42

Tacno je da su danas roditelji opusteniji i da bi hteli da im neko drugi vaspitava i cuva decu, ali ipak ujedanje deteta u vrticu u edukativne svrhe ne postoji.Ako postoji problem sa detetom, treba obavestiti roditelje.

Milica Bg

29.06.2012. 21:55

@M.M. - moj rodjak kad je bio mali namerno je grizao (i to krvnički) sve redom,sve dok ga moja baba nije ugrizla za ruku kako bi mu pokazala kako izgleda to što on radi i verujte mi posle toga više nikada nikog nije ugrizao,ne kažem da decu treba maltretirati ali moraju da znaju za granice i šta je dozvoljeno a šta ne.

Petra79

29.06.2012. 22:09

Nije ju trebala ujedati, ali zato isprašiti po guzi itekako da... Moja generacija je u vrtiću znala i klečati u kutu i dobiti prutom po dlanovima, pa nam nikad nije usfalila ni dlaka s glave. Ali smo zato jako dobro znali gde su granice i imali usađen respekt spram autoriteta roditelja, vaspitača i kasnije učitelja.

ja

30.06.2012. 05:04

@Petra79 - Upravo je ta generacija ova koju svi sada gaze i biju i teraju u cosak. Kako te nauce od malena, takav si za ceo zivot.

Petra79

30.06.2012. 13:31

@Petra79 - Ne, već je to među ostalim generacija koja nije na dnevnoj bazi punila Crne hronike maloletničkom delikvencijom, lomljenjem profesorskih kukova, međuvršnjačkim nasiljem, itd.

Amerikanac

29.06.2012. 22:11

Niste u pravu vi koji pravdate tu (ne) vaspitacicu.Otkud joj pravo da ujeda bilo ciju djecu.Nemozete i nesmijete da dajete pravo da neka vaspitacica histerise ijedno dijete,a ne samo trogodisnju djevojcicu.Ovdje bi za takvo nedjelo ostala automatski bez posla,platila debelu kaznu,a vjerovatno bi otisla i na izdravanje zatvorske kazne.Kada bi to slucajno roditelj uradio,djete bi mu bilo oduzeto,ako bi zato saznale vlasti.

zoki

30.06.2012. 01:30

@Amerikanac - @AmerikanacE bas me zanima kako je to kod tebe! Ako ti je lepo u americi sto čitas srpsku štampu. Imam dvoje dece i znam da se svašta dešava, ali znam i kakva deca umeju da budu. Ponekad nema drugog načina nego odgovoriti istom merom.Cilj svega je valjda od dece napraviti dobre ljude, zar ne?

zoks

30.06.2012. 04:49

@Amerikanac - Amerikanac@ da,da,poznata mi je ta vasa "briga" za decom!Po vama ispade drzava bolji prijatelj i dobrotvor detetu od roditelja?Daleko cete dogurati sa tom "pamecu"!Pa nije ni cudo da vas deca strpaju u staracke domove kad ih je drzava naucila da roditelje ne treba postovati,jer drzava je ta koja brine o deci!Daleko mi kuca od vas!Pa i jos dalje!Zato se po zapadu deca od 13-14 godina valjaju po ulicama mrtva pijana,a roditelj im ne sme slova jednog progovoriti,jer ce ga prijaviti socijalnom!

ninja

30.06.2012. 09:59

@Amerikanac - Setite se ovakve vaspitacice kad budete imali dete na kalup kao i ostali amerikanci...Intelektualno nesposobno pa mu svi stranci uzimaju prilike za posao i sve ostale elemente zivota. Smesni su mi ti americki sistemi stvarno. Setite se da je amerika sastavljena na pocetku od razno raznih izopacenih umova i sada poredeci sa evropom i svime kako se radi ovde vi ispadoste najpametniji....Boze sacuvaj sta sve necu cuti.

moca

30.06.2012. 13:39

@Amerikanac - a odakle tom neodgojenom derištu pravo da maltretira ostalu dicu???

zoks

30.06.2012. 14:06

@Amerikanac - ninja@,upravo tako! Evo samo jos malo fali pa da me ubede kako je nas narod otisao u Ameriku,Evropu,zbog vaspitavanja dece,zbog njihove demokratije,zbog njihovih "ljudskih prava",......! Jedini razlog odlaska u inostranstvo u99,9% je novac! Pogledaj te zapadnjake kako su fizicki gradjeni....kao kruska!Deformisani fizicki,a o psihi im citamo svaki dan po primerima sta rade po svetu,pljackaju,ubijaju,terorisu male narode gde god stignu....!!

Da,da

29.06.2012. 22:11

Ne verujem da je vaspitacica uzela dete i ujela iz cista mira.Verovatno zeni dozlogrdilo kako se dete ponasalo,pa nije mogla nikako drugacije da joj stavi do znanja.A ova mama odmah ispisala dete...Pitanje je da li radi uopste i da li je nekom mesto zauzela u vrticu.Ispade vaspitacica besna,pa joj dete ad i povraca...Jao,jao.Inace,troje dece imam,da ne bude da pricam bez osnova.

Irena

30.06.2012. 05:03

@Da,da - Mozda nekom sefu dozlogrdi radnik, pa ga ujede. To bi bio pravi skandal, zar ne? Ali, dete je malo, ne moze da se brani, pa je lako njega ujedati i tuci. A ako je stupio na snagu onaj zakon da se deca ne smeju tuci, onda je to i protivzakonito.

Salim se

29.06.2012. 22:13

A dali je vaspitacica pelcovana? Salu na stranu deca ponekad znaju da budu pravi dzvolcici i treba ih staviti na svoje mesto.

Bato

30.06.2012. 07:57

@Salim se - Salvador je Dali a tvoje "da li" se piše uvek odvojeno. Pozdrav! :)

Zoki

29.06.2012. 22:34

Ne verujem da ga je ujela toliko da mu je ostala modrica i potekla krv. Ako ga je malo stegla i neka je. Zašto roditelji prvo nisu vaspitali svoje dete da ne sme da ujeda drugu decu, pa se ne bi to desilo? Roditelji su krivi, a ne vaspitačica.

Ceca

29.06.2012. 22:51

Slazem se da su neka deca razmazena,nevaspitana itd,itd..Ali da vaspitacica u vaspitne svrhe ujeda dete,pa molim vas to je ipak nedopustivo,nismo neko divljacko pleme i zar bi vi preko ovog presli da je vase dete ujedeno???

:)

30.06.2012. 05:12

@Ceca - Sudeci prema svim ovim komentarima, Ceco, izgleda da jesmo divljacko pleme i da smo, izgleda pogresili i ti i ja i svi koji misle da zive u civilizaciji.

ninja

30.06.2012. 09:55

@Ceca - U tome upravo gresite, deca drugacije nisu u stanju da razumeju. To sa divljackim vremenom je budalastina cista i upotrebljavate izraze o kojima nemate pojma. Jel divljacko vreme srednji vek? Praistorija? osamnaesti vek? Mislim da zaista treba da povedete racuna o tome sta govorite. A kad vase dete bude razmazeno derista, onda cete zaliti jer niste imali takvu vaspitacicu. Nego onu kuco maco sto sprema tristo jela i gomilu slatkisa....

:) kunoichi

30.06.2012. 13:15

@Ceca - Deca razumeju mnogo, govorim iz licnog iskustva. Roditelj sam i nikada nisam udarila svoju cerku koja sada ima tri godine. U vrticu ju je drugo dete ujelo i vaspitacica je tog decaka stavila u kaznu. Nije ga ujela. Naravno da treba postaviti granice, pa necemo valjda da svi pocnu da se ujedaju, ali zna se kako treba sa decom.

sanja

30.06.2012. 09:49

@vladimir - Ti ga Vladimire bas pretera.Naravno da treba kazniti vaspitaca ali i vaspitati devojcicu.Ona je nevaspitana kao vecina devojcica u sadasnje vreme-posmatram ih svaki dan na ulici ,skoli u prevozu ponasaju se nenormalno.To dolazi iz kuce,sto ne daje pravo drugim ljudima da ih prevaspitavaju.U sadasnje roditelji nemaju vremena da vaspitavaju svoju decu.Ta malecka je pocela od 3 god.da maltretira drugu decu ,sta ce biti kasnije.

Aca

29.06.2012. 23:28

Pa da li ste vi normalni?! Imate li decu? Znate li šta znači ujesti dete? O ovome treba da odluči sud. Svi vi koji branite vaspitačicu ste sigurno agresivniji od trogodišnjeg deteta pa vas niko ne ujeda. Gde ide naše društvo?!

dule

30.06.2012. 00:31

@Aca - u moje vreme nisam smio da se alim na vaspitace,zato sto bih mozda gore prosao kod roditelja.zivim u svedskoj,imam 4 dece,i smatram da roditelji previse razmaze decu u ovoj demokratiji.nije lako ni vaspitacima koji moraju da vode vise racuna o 1 detetu nego ostalih npr 20.zato roditelji vaspitajte decu,i moramo da shvatimo da nase dete nije jedino na svetu.

zoks

30.06.2012. 04:45

@Aca - Aca@ meni se cini da ti nisi ili ne zelis da budes normalan!Pa sta ako je vaspitacica "ugrizom"pokazala detetu da ne sme da radi drugoj deci takve stvari?Nece umreti dete od tog garantujem malog ugriza vaspitacice! A vi koji mislite da je svet stvoren zarad vase dece grdno se varate!A to sto pricate "moje dete" je najbolje,najpametnije,najlepse,itd...... najbolje govori situacija u kojoj je danas ceo svet,a ne samo Srbija!Deca su postala tirani!Od roditelja je oduzet svaki moguci autoritet!Haos!

ninja

30.06.2012. 09:50

@Aca - Jesam normalan i imam dete, sto se za vas ne moze reci jer tako oslovljavate ljude. Uglavnom, ne znam da li ste svesni decije pokvarenosti i toga koliko su u stanju da budu prevrtljiva, da lazu, muljaju a da onda s druge strane stave na lice slatku nevinu masku....Nisu deca kriva, to je jednostavno tako i rade instinktivno a od toga se moraju oduciti. Sto se mene tice, iako sam mladji, nisam pobornik onog sistema sedi duso da razgovaramo (pritom se obracate cetvorogodisnjem detetu),

ninja

30.06.2012. 09:53

@Aca - Sada dalje nastavak, ja sam ipak pobornik one metode nagrade i kazne jer na kraju krajeva i covek je jedna najobicnija zivotinja koja malo kasnije razvije intelektualne sposobnosti. Dakle, dresura i samo dresura, pa cak i ako to zahteva neki ujed. Sumnjam da je vaspitacica ujela dete i prepolovila joj ruku. Mislim stvarno. A deca se povrticima medjusobno ubijaju otprilike. Tu postoji opet i druga strana medalje. Cinjenica je na zalost da nam za vaspitace se obucava svako a smo ne ko treba.

Aca

30.06.2012. 15:08

@Aca - Ne smatram uopšte da deci treba dopustiti da se ponašaju bahato, što je, nažalost, slučaj u mnogim porodicama. Deca oponašaju svoje roditelje i okolinu. Ako je porodica agresivna, isto je i s decom. Ja imam sina od 5 godina i vrlo je poslušan i vaspitan. Vreme "ludo" i roditelji imaju veoma malo vremena za svoju decu. Ali, moramo priznati da mnogi roditelji u Srbiji nisu zreli za roditeljstvo. Lakše je pustiti dete da se "socijalizuje" u vrtiću i prebaciti odgovornost na vaspitače.

Aca

30.06.2012. 22:41

@Aca - Nastavak: Ali nikako ne možemo opravdati ponašanje jedne vaspitačice koja prvenstveno treba da bude psiholog i pedagog. Da li ste uopšte svesni kolika je to trauma za dete. Ako su roditelji krivi, ne možemo kažnjavati dete. Da se razumemo, ne branim ovim roditelje nego dete od tri godine.

Milica ZR

29.06.2012. 23:50

Svi vi koji napadate vaspitačicu i verujete inače preuveličanim novinarskim pričama: Mog deteta je nekoliko puta u vrtiću ujelo drugo dete, do krvi, na koje su se žalila i druga deca. Na koji način zaštiti svoje normalno dete od druge nasilne i agresivne dece? Meni se čini da bi ovde neki "linčovali" i osobu koja bi Hitleru kao detetu lupila par vaspitnih ćuški. Ja bih volela da je moje dete imalo ovakvu vaspitačicu, samo toliko.

Klara

30.06.2012. 01:32

Mamu bi trebalo poslati na psihijatrisko vestacenje da se utvrdi da li je normalna. A i tatu ako je potrebno.Da je dete normalno vaspitano do ovog probelma ne bi doslo.Vaspitacicu treba nagraditi jer je prepoznala potencijalnu isfrustriranu i problematicnu odraslu osobu.Sve problematicne budale u nasem drustvu nisu na vreme stopirane i nisu im na vreme pokazali granice preko kojih se ne sme.Dete je nevaspitano iako ima samo TRI godine i ujedanjem iskazuje nezadovoljstvo ili trazi paznju.

Richie

30.06.2012. 11:11

@Klara - sram te bilo kad mozes tako da pricas!koliko dete od 3 godine moze da bude nevaspitano da je potrebno da ga neko udara i ujeda u vrticu!? Vaspitacice su neodgovrne,secam se kad sam ja bio u vrticu i nisam hteo da spavam,da me je vaspitacica vukla za zulufe i zabranjivala da idem napolje kad i sva deca!!!

Moca

30.06.2012. 13:30

@Klara - Dite od tri godine može da bude VEOOOMAAA neodgojeno . . . dica se goje od rođenja a ne od amo reci navršenih 10 godina.

Mika

30.06.2012. 04:41

Nadam se da je vaspitacica redovno vakcinisana i da je vec na antibiotskoj i anti-virusnoj terapiji.

Irena

30.06.2012. 04:52

Svi smo mi vaspitavani batinama kada smo bili mali i ne znamo drugacije da se ponasamo prema deci. Zasto se osudjuje muz koji istuce zenu, pa mozda je hteo samo da joj objasni nesto. Ja sam roditelj i svoje dete nisam nikada udarila, niti moj muz. Imamo divnu,dobru i pitomu devojcicu. Potrebno je puno rada i objasnjavanja da se ne bi primenile batine. Posebno je lose detetu pokazivati da nije lepo da udara drugu decu ili ujeda, tako sto ce ga roditelj ili vaspitac udariti ili ujesti.

tako je irena

30.06.2012. 15:47

@Irena - kako objasniti nekom da nešto nije lijepo ako mu sam to uradiš. bravo za komentar. nažalost, čitajući ostale jasno je da vas neće shvatiti.

zoks

01.07.2012. 07:23

@Irena - Irena@ divnu,dobru i pitomu!Jos nisam cuo da je neko rekao da ima lose dete!A ti sacekaj malo da to dete poraste pa ces videti koliko je dobra,divna i pitoma!I pusti neka drugi ocenjuju kakvo je tvoje dete,a ne ti licno!!Svasta!! Svaki ciganin svojeg konja hvali!

new

30.06.2012. 05:28

Deca su postala raspasana banda puna agresije kad ih niko ne gleda, samo čvrsta ruka može da ih povrati u normalno stanje.Gde se samo seti da ujede, mogla je nešto drugo da smisli. PS: Voleo bih da me neka vaspitačica malo gricne.....u naučne svrhe

pro

30.06.2012. 06:43

Agresivna deca agresivnih roditelja su izuzetno osetljiva na sve ono što čine drugima i to čine pod zaštitom. Rezultati su vidljivi posle nekoliko godina.

b

30.06.2012. 07:47

Imam utisak da samo pišete o tome šta vaspitači rade u vrtićima,svaki put pobesnim od insinuacija na ovu temu, kao da one idu na posao da maltretiraju vašu decu. Dosadiste više. Ne verujem da je ujela da je povredi, možda se zaista s njom poigrala. Ima roditelja koji samo čekaju, kao da vrebaju iz prikrajka. Ovo povezujem s nezadovoljstvom u životu, sobom........najobrazovaniji ljudi su se pokazali kao najtolerantniji roditelji i najbolji za saradnju...za razliku od onih drugih.....

Roditelj

30.06.2012. 08:32

Ne mislim da je vaspitacica imala losu nameru, vise je to demonstrativno. Deca su andjelcici, ali i djavolcici i treba ih kanalisati. Roditelji bi trebalo da vaspitavaju decu a ne da deca vrse uticaj u obrnutom smeru, za vaspitanje treba imati kriterijume, u startu reagovati da ne bude dockan kada odrastu. Verovatno je devojcica bila nestasna. Sva deca su razlicita u razlicitim situacijama, dobra ili nestasna. Sta ce ta deca raditi kad porastu ako se sad ujedaju?

komsinica

30.06.2012. 23:43

@Roditelj - Nije vaspitacica imala losu nameru, verovatno je tog dana dosla na posao isfrustrirana nekim svojim licnim problemima, pa se eto desilo... Nije demonstrativno, ako devojcica sada na ruci ima modri otisak njenih zuba. Majka je morala da odgovori na pitanje lekara u Vranju, odakle detetu ugriz, a za Nis su upuceni zbog povracanja i dehidratacije. Mediji su saznali, dok se majka bavila svojim detetom u Nisu. Pitanje uz Vas komentar Sta je vaspitacica kao dete radila, ako sad ujeda trogodisnjakinju?

LJiljka

30.06.2012. 08:39

Pretpostavljam da je majka zaboravila da ispita krivicu svog,pretpostavljam razmazenog,deteta.Ispisala ga iz obdanista,upisat ce ga u drugo i dete ce nastaviti po svome a ona ce ga i dalje braniti. Eto kako stvaramo nasilnike u nasem drustvu. Mislim da bi dobre batine bile najbolji lek za to.

Irena

30.06.2012. 13:05

@LJiljka - I Vi ste, Ljiljka, prema svojoj izjavi nasilnik, samo se u nasem narodu ukorenio stav da decu treba tuci, pa to ne shvatate. Dokazano je da deca koja dobijaju batine imaju sklonosti da buda agresivna prema drugoj deci i najcesce su nasilnici upravo oni ljudi koji su bili zrtve nasilnog vaspitavanja.

AnaBG

30.06.2012. 17:17

@LJiljka - Ko je dokazao? Možda dežurni psiholozi koji povlačeći znak jednakosti između vaspitne čuške i notornih primera fizičkog maltretiranja već duže vreme ispiru mozgove nama roditeljima? Paradoksalno da je stopa nasilja među decom u znatnom porastu otkad su dotični psiholozi okupirali naslovne role. Puna su im usta tzv. "dečjih prava", a o obavezama ni slova.

zoks

01.07.2012. 07:20

@LJiljka - AnaBG@ taman posla da ovi "pametni i uceni" ljudi napisu pored Decjih prava i Obaveze deteta,jer bi odmah bili u kontardiktornosti sa samima sobom! Decja prava su uvedena da bi se rasturale porodice,i sa roditelja skinuo svaki moguci autoritet!Zapadnjacima su puna usta o tkzv decjoj radnoj snazi na izmedju ostalog Dalekom istoku.....pa se pitam a cije su fabrike tamo na Dalekom istoku,Nike,Adidas,Reebok,itd....itd....? Licemeri da im premca nema!!

medica

30.06.2012. 08:46

Mog sina su napale dve devojcice dok je mirno sedeo na klupi ispred zgrade.Isutirale su ga i izgrebale dok sam istrcala da ih sprecim.Zatim se umesala majka obe odevojcice(koja je inace skolski psiholog po zanimanju).Na moje zaprepascenje devojcice su se obratile majci recima:Jel tako da decak nikada ne sme da udari devojcicu,bez obzira na to sta ona njemu radi?Majka je odgovorila potvrdno i pocela verbalno da me napada.Toliko o danasnjem vaspitanju dece.

djura cvorovic

30.06.2012. 09:40

i neka je,kada je roditelji nisu naucili.niko nije duza da trpi tudju nedokazanu decu za 300 eura plate.

Zoran

30.06.2012. 09:51

Stigla ''demokratija'' u neko drugo vreme bi mali đavo dobio 10 po turu, prvo od vaspitačice, a zatim od roditelja, i nikada joj više ne bi palo na pamet da maltretira drugu decu

zoks

30.06.2012. 14:46

@Zoran - Zoran@ stigla propast dragi moj prijatelju!Siri se "demokratija" i vaspitanje sa zapada!Nije uzlud receno da se zlo brze siri od dobra!U stara vremena kad nesto lose radis ili uradis cak je i rodjak,komsija,prolaznik,mogao da te povuce za zulufe ili usi,pa nisi smeo otici kuci da se pozalis roditeljima jer bi dobio jos vise po turu,zato sto roditelji znaju da niko nece bez debelog razloga povuci drugo dete za usi!Bilo je postovanja za razliku od danas! Bolesni sebicluk zavladao svetom!

delfin

30.06.2012. 10:00

djeca se ne tuku sa djecom se razgovara, i za agresivnu djecu postoje vaspitni metodi, moje sigurno neće niko tući ili ujedati pogotovo ne neko ko je plaćen da ga VASPITAVA. djeca danas jesu problem i daleko su od nas u naše doba ali ako će ga neko tući to ću biti ja ( a ni to nije ispravno ).svi vi koji podržavate vaspitačicu nemate svoju djecu, mislite samo na sebe i kako vas djeca nerviraju.

Roditelj

30.06.2012. 12:19

@delfin - Moram da primetim da polazite samo od svog gledista (narcisoidno), po nacinu kako donosite sud. Deca me ne nerviraju, volim ih, imam i imacu ih jos vise. A deca i jesu danas problematicna bas zbog takvog gledista. Da li vi brinete samo kako je vasem detetu, ili mozda i kako ce se ophoditi prema drugima (drug, drugarica, ucitelj...), sutra u drustvu? Mozete da iznesete svoje misljenje, ali ne i pretpostavke o "nama" ! Kao da sve znate.

delfin

30.06.2012. 15:08

@delfin - uz svo dužno poštovanje moje mišljenje se donosi sa mog gledišta, zato jeste moje a ne vaše. djeca danas nisu problem zbog mog mišljenja nego zbog roditelja koji nemaju vremena da ih vaspitaju jer rade od jutra do sutra da plate taj isti vrtić. jedan vaspitač neće vaspitati toliki broj djece niti to od njega neko očekuje, vaspitaće ga raoditelji, vaspitač je tu da ga usmjeri a svakako ne da ga ujede. to nije pedagoški a iskreno mislim da nije ni normalno.

Aca

30.06.2012. 22:46

@delfin - Konačno zdrav komentar! U zemlji iskrivljenog pogleda na svet manjina ovako razmišlja, ali to ne znači da nije u pravu. Nije uvek mišljenje većine ispravno, naročito kod nas u Srbiji. Imate od mene preporuku.

mila

30.06.2012. 15:52

@Suzana - i ja sam skoro cuvala jedno dete mesec dana,tako da imam lose iskustvo sa roditeljima,uopste nisu oblektivni u nekim stvarima, sto se tice deteta,i ja se slazem sa prethodnim komentarima, da verovatno vaspitacica, nije vise znala na koji nacin da obuzda dete, i da je samo htela dete da zaplasi da drugu decu ne maltretira...to je moje misljenje, .........

vuk-maniti

30.06.2012. 10:39

Veoma EFIKASNO i RACIONALNO!!! A sto bi "mama" htjela? Da neka "druga mama" bude strpljiva sa zvjerskim nagonima njenog djeteta a da TRPE sva ostala djeca???!

Boro Manjaca

30.06.2012. 10:57

Cudna neka majka. Kupi detetu aroniju a verovatno zna da je dete alkergicno. Sta je htela sa tim postici. Drga cudna stvar je sto nitko nepita dali njeno dete stvarno ujeda drugu decu i ZASTO. Mozda je majka tako odgojila.Podrzavam vaspitacicu jer verovatno nema boljeg nacina da se pokaze tom agresivnom detetu kako to izgleda kad ona neko dete ujede.

Ivana

30.06.2012. 13:00

@Boro Manjaca - Verovatno su ih ucili u skoli da tako postupaju sa decom lep primer daje deci.

Viki

30.06.2012. 10:58

Imam rodjaku vaspitacicu i zena rapidno gubi zdravlje, obolela od stitne zlezde, pije sdative, jer su deca razmazena i bezobrazna. Jos sada kad u svaku grupu ukljuce i relativno bolesnu decu tesko se radi. Roditelji se ljute ako im se kaze da dete nema dobro ponasanje.A odgovornost vaspitacice je OGROMNA! Cuvaju i po 44 dece!!! Na Zapadu je standard SEDMORO DECE NA JEDNOG VASPITACA!Ovo drustvo mora da se pozabavi ovim i da omoguci normalan rad vaspitacicama, za dobro i njih i dece!

Ivana

30.06.2012. 12:58

@Viki - Pa neka daju otkaz ako im je tako tesko. Imaju dobre plate redovne pa moraju nesto i da rade sto isle za vaspitaca ako ne mogu u ne znaju da rade sa decom

Roska's child

30.06.2012. 11:00

Ove tropske vrućine očigledno deluju - pedijatar je REKAO da je PREGLEDALA dete, dete je VRLO SIMPATIČNO(!). Je li to ON, pedijatar, radila za izbor mis vrtića ili svoj lekarski posao? Majka je posle tog "stravičnog" ujeda odvela dete i OSTAVILA u vrtiću! Tek posle toga sledi uvreda i poziv novinaru! Napišite ko je i šta ta mama ili tata ili deda, strinke...tog deteta, ili ću isam početi da ujedam i povraćam kao to dete. Palanačke priče!

komsija

30.06.2012. 11:24

Moj komsija je kao klinac od 4-5 godina obozavao sibice i upaljace. Posto roditelji rade, a koliko god da kriju te stvarcice, on ce ih naci. Uzme lepo njegov cale upaljac i opece ga malo po dlanu. Njemu nista nije bilo, odrastao je, normalan, ne povredjen i naucen. Time sto ga je malo opekao, mozda je sprecio neku vecu ozledu. Slazem se da novinari naduvavaju pricu. Mene su slabo tukli, pa sam kao tinejdzer pravio zesce gluposti. Nekako sam se opametio, ali trebalo je vise da me mlate.

Deda

30.06.2012. 11:26

Voleo bih da vidim pedagoga, psihploga, pedijatra koji može detetu od 3 godine da objasni da to nije lepo da se grize. U grupi od 30 -tak dece treba svi da trpe nasilje i ujedanje deteta kojeg roditelji nisu pripremili za kolektiv.

vu

30.06.2012. 11:29

Cuvala sam decu u svicarskoj pre 10 godina,vecih ... nisam videla,toliko o zapadnom odgoju,koji je nazalost brzo zarazio i nase mamice. Dete nije nista krivo, vaspitacica je trebala ujesti pametnu mamicu!

leka

30.06.2012. 11:37

Bolesna,nesavesna i neodgovorna majka a vi senzacionalisti.Dali pre objavljivanja neko pametniji procita tekst.Boze na sta su novosti spale,rang kurira,24 casa...!!!

da nije malo predaleko

30.06.2012. 12:09

Ne mogu a da se ne osvrnem na jednu "sitnicu" u ovom clanku, a to je da porodica zivi u Vranju, dete pohadja vrtic u Vranju, a odveli su ga kod lekara u Nis? I sama sam majka, i svoje dete (kome je pozlilo i koje povraca) bih odvela u najblizu zdravstvenu ustanovu, ne bih putovala iz Vranja do Nisa. Nisu tu cista posla.Postupak vaspitacice (ako je zaista uradila to za sta je optuzena) ne podrzavam, ali verujem da to dete nije prvi put ujelo drugo dete, i sigurno je roditelje obavestavala o tome

Vranjanka

30.06.2012. 21:14

@da nije malo predaleko - Roditelji su dete odveli u vranjansku bolnicu, ali je po uputu lekara transportovano u niski klini;ki centar

Zoran

30.06.2012. 12:50

Sve je u cilju smenjivanja direktorke vrtica Jagode Djordjevic, inace, istaknutog clana SPS. Iako je SPS na vlasti u Vranju, sprema se novi mladji kadar, a Jagoda mora da ide u penziju. Najbolji nacin da se to odradi, (zbog njenih zasluga), a de se ne uvredi je afera.

Mike Misko Oldfield

30.06.2012. 12:57

...eee, kakvo je vreme doslo ! - da sam ja vaspitac, ja bih sve vezao lancem, da se ne dodiruju i ne ujedaju !!! ... i bio bih ljubazan sa 'mamama.. ' :P

Natasa

30.06.2012. 13:45

Muka mi je od tih prica kako decu netreba tuci, kaznjavati ih i slicno. Ma najbolje ih pustiti da maltretiraju sve oko sebe. Ruku na srce ti danasnji klinci su zaista bezobrazni, raspusteni. Cast izuzecima, ima i jako fine dece, ali o njima niko ne prica.

Cola

01.07.2012. 06:53

@Natasa - Decu ne treba tuci, dovoljno je povisiti ton, ukoliko se dete od malena navikne na batine i sama postaju nasilna sto ne moze niko da opovrgne. A 'batina je iz raja izasla' je najveca besmislica. Sve koje poznajem koji nisu dobijali batine su sad ok ljudi i probleme resavaju diplomatskim metodama umesto nasiljem, sto je nazalost retkost. S druge strane, nasa drzava treba da ukine crtace koje promovisu nasilje. Jos sam u prodavnici decijih igracaka video Death Note crtani, sta reci....

Pipilentije

30.06.2012. 14:01

Овако брижну маму су имали и они бандити из околине Шапца који су пеглом пекли старе и немоћне. Тешко да ће девојчица Ј. С. израсти у доброг човека поред таквих родитеља. Нека јој је Бог у помоћи.

Amerikanac

30.06.2012. 14:08

Citajuci ove komentare dolazim do zakljucka da u Srbiji narod nevoli djecu,pa onda nije ni cudo sto je u Srbiji veca smrtnost od radjanja.Zaista sam zaprepasten citajuci komentare o podrsci neodgovorne vaspitacice,a osudjujuci trogodisnje dijete.Svi znamo da je tesko biti vaspitac maloj djeci,ali to je njihov poziv...nisam siguran da je ta vaspitacica zavrsila pedagogiju,ako jeste onda je to veliki udarac jednoj nauci...sramota,sramota...nijednog mikrona nema opravdanja za vaspitacicu.

Slavko

30.06.2012. 17:52

@Amerikanac - I ja zivim u Americi i apsolutno te ne podrzavam.Ova ovde deca su strasno razmazena.Skolski sistem je apsolutna katastrofa. Napravljen je da zaglupljuje decu. Pravo na dobre skole imaju samo bogati ili izuzetno talentovani. Jednakosti nema. Jednom recju elita.Najbolje bi bilo da svako svoje dete vaspitava kuci a ako u skolu dodje nevasptano mora da trpi posledice ako zeli u skoli i da ostane.Ako ne, mora u specijalnu skolu za prevaspitavanje.

Ivana

30.06.2012. 18:45

@Amerikanac - i ja zivim u americi, ovde su deca katastrofa...postaju debili a ne ljudi...razmazena su, i odvratna, ne prave mi se deca ovde...a drugo sto se tice vaspitacise SVAKA JOJ CAST, i treba da pokaze agresivnom detetu kako izgleda ujed, kako se druga deca osecaju kad ih neko ujede, a trece, sto bi onda bilo sa drugim majkama kada im deca dodju izujedana od strane te devojcice, koga ti roditelji da tuze? OPET VASPITACICU, ZASTO NIJE PREUZELA NEKE VASPITNE MERE, a ne da im deca dolaze kuci sa ujedom?

sladjo

01.07.2012. 09:12

@Amerikanac - apsolutno 100% si u pravu......ma svaka ti cast!!!!!!!! To se desavalo mom detetu , i to od sina nase komsinice.Gledao sam koko unistava dete svojim neznanjem i tvrdoglavoscu.Jednom ga je tako ujeo za ruku da nisam mogao da ga odvojim kao pitbull.morao sam rukama da mu orvaram usta,a komsinica gleda i komentar....nemoj sine nije lepo,kao,deca se malo igraju.Molim!!! Onda sam mu mu pokazao kako mizgleda i nikada vise nije ni pokusalo to da uradi.Inace sada su momcici i druze se ....

Novokomponovana mama

30.06.2012. 16:22

Dete je divlje, branimo vaspitacicu...Bilo je zaista davno kada sam isla u vrtic, ali svega se veoma dobro secam,Brena za dorucak rucak i veceru sa primesama jos nekog kreketanja (Dusko ti si mi jedini, dusko...),zatim ovaj put rucak zaista, ko ne pojede na vreme supu sipa mu se meso i pire u istu,godinama sam jela drzeci ruku iznad tanjira u strahu da cu ostati gladna...Rodjendani, baka je uvek pravila ogromne torte, moji drugari dobijali su mrvice,vaspitacice su kuci nosile povece komade.

Novokomponovana mama

30.06.2012. 16:28

Sve u svemu uzas koji se nastavljao kroz srpski sistem osnovnog i s rednjeg obrazovanja, bila sam odlikas, visestruko nagradjivani ucenik, djak generacije,zavrsila fakultet u roku, dete za primer, mama sam jedne devojcice koju sam jedva zbog zdravstvenih problema dobila...Ona je mirno i drago dete za nju vaspitaci imaju samo reci hvale, prosle godine pokrenuta je peticija u vrticu da se izbaci jedan decak koji je mlatio drugu decu i moje dete takodje, nisam potpisala znala sam pozadinu

Slavko

30.06.2012. 17:49

Pitajte samo ucitelje od 5-8 razreda i nastavnike u srednjim skolama kako ima je sa takvom decom koja imaju mame kao sto ja mama ove devojcice. Ljudi hoce da izlude sa razmazenom decurlijom koji ne postuju niti fermaju ikoga. Ovo je raspad sistema. Zamislite da jednog dana izglasaju zakon da se samo deca mogu birati u parlament, sta bi ostalo od drzave? Poenta je treba da se zna gde je deci mesto i u kuci i u skoli. Da treba zavesti disciplinu svuda inace ce nam biti sve gore u celoj drzavi.

komsinica

30.06.2012. 18:30

Sad malo pravih cinjenica, za sve koji su u ovim diskusijama ‚‚ocrnili‚‚ majku devojcice. Devojcica je fino vaspitano dete. Od samog rodjenja, bar mi u komsiluku, mogli smo gledati primer lepog vaspitanja. Majka, ni jednim svojim postupkom, nije izazvala ovu medijsku hajku. To je ucinjeno po sluzbenoj duznosti Doma zdravlja u Vranju, kada je na pitanje doktorke, odakle detetu ugriz na ruci, odgovorila da je to ucinila vaspitacica. Devojcica je u Nis poslata zbog dehidratacije, stresa...

Ana

01.07.2012. 11:38

Ne znam sta je gore delo vaspitacice ili svih ovih koji su podrzali to delo. Cinjenica je da vecina danasnje dece nema odgoja ni vaspitanja nazalost. Danasnji roditelji bi da budu drugari sa decom i plase se konflikta sa njima. Danasnja deca nisu naucena da nepostoji NE,nisu naucena da postuju drugu decu i starije,nisu naucena da dele sa drugima,nazalost egoizam veliki vlada.Deca se uce od nas roditelja i vaspitaca/pedagoga. Nisu deca kriva.

Iveti

01.07.2012. 18:32

Ma i treba decu tuci, nevaspitana su i spremna na sve.Svaka cast vaspitacici, steta sto je nije malo vise ujela...

iv

03.07.2012. 14:41

@Iveti - Pa nije ni cudo sto je to dete ujelo drugo dete. Dete se verovatno naucilo od vaspitacice i osoba slicnih tebi koji su ubedjeni da sila pomaze. Nije ni cudo sto ratujemo svako malo. Krkani ostaju krkani,grrrrrr

НЕНА

02.07.2012. 13:25

Батина је из раја изашла.Ја знам дете које у вртићу малтретира другу децу.Кад ухвати за образ ту месо пуца,кида. Нико ништа не предузима јер су родитељи просветари па да се не замерају...

Sandra

02.07.2012. 19:50

Svi koji rade sa decom ( pogotovo mlađeg uzrasta ) znaju da se desi da dođe i do ujedanja, štipanja, udaranja... Ne kažem da je to normalno i dopustivo ali je prisutno. Mi odrasli smo valjda tu da to sprečimo a ne da kritikujemo decu i podržavamo batine i druge vidove nasilja. Deca uče po modelu, od odraslih, i zapitajmo se onda kakva je poruka u ovom slučaju njima poslata. Odgovornost je na nama odraslima i strašan je način koji je vaspitačica odabrala da reši problem. Strašno!

Alex

05.07.2012. 13:30

Zastrasujuca je stvar koliko su savremene mamice iracionalne kada su u pitanju njihova deca, da to ide do debilizma. Dozvoljavaju da im deca divljaju medju ljudima, a kada im ukazete na asocijalno ponasanje i da njihovi "mezimci" smetaju ili ugrozavaju nekoga, gledaju Vas kao Pit Bul koji krece u klanje. Kao da treba da im se klanjate do zemlje sto su se smilovale da rode dete, alo bre, pa nase bake su radjale po desetoro, pa se nisu ponasale kao umisljene princeze, nego su decu vaspitavale!