Beograd: Vozač koji je usmrtio studente pušten iz pritvora

J. D. Lj.

30. 11. 2011. u 20:59

Jovan Stolić (61) na slobodi, pošto je potvrđeno da su kočnice autobusa "77", koji je pre mesec dana na Zvezdari usmrtio studente bile neispravne

KOČNICE "Beobusovog" autobusa sa linije 77, koji je pre mesec dana u parku na Zvezdari usmrtio dvoje studenata bile su neispravne!

Ovo su pokazali rezultati vanrednog tehničkog pregleda koji su u sredu stigli u ruke istražnog sudije Radmile Đerić, saznaju "Novosti" u Prvom osnovnom sudu u Beogradu. To je bio jedan od razloga da i do sada jedini osumnjičeni Jovan Stolić (61), vozač "kobnog" autobusa, u sredu bude pušten iz pritvora.

- Moj klijent je posle skoro mesec dana provedenih u pritvoru, konačno pušten da se brani sa slobode - kaže advokat Đorđe Kalanj. - I ranije sam smatrao da nije bilo razloga za njegovo zadržavanje u pritvoru, jer on ne bi uticao na svedoke i istragu.

Dosadašnjom istragom, inače, utvrđeno je da vozač autobusa nije imao alkohola u krvi kobne noći, što je potvrdio najpre alko-test urađen na mestu nesreće, kao i nalaz krvi koja mu je kasnije izvađena. Sada i rezultati vanrednog veštačenja dodatno umanjuju njegovu odgovornost. Ipak, do kraja istrage i posle pristizanja i ostalih veštačenja, pre svega saobraćajnog, još je rano reći i da li će Jovan Stolić biti potpuno oslobođen svake krivice, a neko drugi, pak, postati osumnjičen.

Nesreća na Zvezdari dogodila se 3. novembra, kad je iz tada nepoznatih razloga, autobus "77" uleteo u park i tom prilikom usmrtio dvoje studenata, Danijelu Đorović (22) i Radomira Vučkovića (19).

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (51)

Aleksandar Brankovic

30.11.2011. 21:34

eto sad nije covek kriv..a ja bih sad njegovog gazdu u zatvor i sve one koje su davali izjave da je autobus tehnicki ispravan!!!!!!!za ovo neko treba i mora da snosi odgovornost i za neispravan autobus pusten u saobracaj i za njegovih mesec dana provedenih u zatvoru!!!!!!!!!

milan

30.11.2011. 23:03

@Aleksandar Brankovic - kocnice mogu da stradaju u trenutku i nepljujte po ljudima kada nemate pojma o vozilima. nikoga ne branim ali mogu da dam komentar jer sam ceo zivot proveo u tehn. saobracjnoj sluzbi.

Nebojsa

01.12.2011. 03:35

@Aleksandar Brankovic - Svaka cast Milane ,za tvoj komentar jer je razuman i istinit.Sta bi bilo da je kakom slucaju sofer udario u nek zid i pogino koga bi vi okrivili?

gagi-dominikanac

01.12.2011. 03:42

@Aleksandar Brankovic - upravo tako , uzeo si mi rec iz usta. Autobus je tog jutra mogao da bude ispravan, i da u toku voznje nesto otkaze. Ne lupetajte gluposti, odmah nekoga da lincujete. Sreca sto ne zivimo u doba inkvizicije.zao mi je tih mladih ljudi, njihovih porodica, ali u zivotu se desavaju i ruzne stvari. Ah da, ako nekome padne na pamet da kaze ,, lako mi je da tako pricam, videli bi me da tako govorim de je neko moj nastradao, pa da unapred odgovorim.... Meni je poginula sestra u saobracajnoj nesreci.

igor

01.12.2011. 07:47

@Aleksandar Brankovic - Prvo, kod mnogih stranih kola se vidi pregledom da su kocnice dotrajale. Drugo, kako to da se to ne desava u inostranstvu, kad vec moze svaki cas da se desi. -ili mozda se ne objavljuje ???! Trece uvek (a inostrano je vozilo) na zapadu imaju rezervnu opciju jer je sigurnost glavna. Mislim da lose blefiras.

mamemoj milane!!!!!!!!!;)

01.12.2011. 09:11

@Aleksandar Brankovic - jos i da ja nevozim autobus i da neznam sa kakvim kvarovima se sve vozi ,pa i da mi pricas pricu....tacno je da moze da u voznji pode crevo za vazduh i da odkazu kocnice ali ti majstore treba da znas da kad padne pritisak na 4,5 bara vozilo mora da zablokira,ali mora!!!!!e sad to sto strucnjaci skidaju te blokade pa se desi ovo sto se desilo....sada taj strucnjak koji je skinuo blokadu mora na sud pa u zatvor,pa tamo neka razmislja sta je uradijo....

Djordje

30.11.2011. 21:58

Ljudima su uzeli decu,naneli im toliki bol i patnju i makar da sprovedu pravdu i strpaju te mamlaze u zatvor oni ni to ne mogu da urade.SRAM VAS BILO!

Marko

30.11.2011. 23:17

@Djordje - Zao mi je te dece i njihovih bliznjih ali i vozaca koji ce ceo zivot morati da zivi sa tim na dusi iako nije njegova krivica to sto se dogodilo. Ljude koji proveravaju ispravnost tih vozila treba u zatvor!

Gile

01.12.2011. 00:53

@Djordje - Jel misliš da čičica koji radi u garaži 30 godina ne zna šta je neispravan autobus?

LORDCRNI

30.11.2011. 22:40

Kako se teknički ne ispravan bus nasao u vožnji...eto šta se desi kad se zapošljavaju ne stručni ljudi po partijskim knjižicama, nažalost neki ljudi su to životom platili...

Proka

30.11.2011. 23:32

Невероватно, па како није крив када је сео да вози неисправан аутобус ?

ee

01.12.2011. 01:05

@Proka - kad radis za crkavicu od jedva 200e da prehranis porodicu,od jutra do mraka i znas u sta se upustas i da nemas drugog izbora znadjes...

Proka

01.12.2011. 01:48

@Proka - Да вам мало појасним, ако је возач професионалац он мора да зна да оцени исправност возила. А људска и професионална дужност му је да одбије да вози неисправно возило. Одговорност је недељива, а човек који је сео за волан одговара за све што почини својим возилом.

Damir

01.12.2011. 08:34

@Proka - On je vozac a ne mehanicar. Mehanicari u garazi pustaju autobus da izadje na liniju ako je minimum 100% ispravan.

e proko proko

01.12.2011. 09:17

@Proka - jel proko jel imas ti porodicu??????pok ti kazes da je vozio neispravan bus,a jel znas sta se desi kad kod privatnika neces da vozis,letis matori istog trnutka napolje....e sad sta ce ta deca da jedu kad ti dobijes odkaz???????razmisli malo....ti privatnici dobijaju od grada oko30000 dnevno po autobusu i znas sta rade daju vozacu i mehanicaru po 30000 a ostalo u dzep bez odrzavanja vozila i ta vozila im za god dana ostaju fraj a oni na sejselima a ti kucaj bus-plus ;)znaci kriminal

Ekonomista

01.12.2011. 14:47

@Proka - Tebi je prijatelju matematika slabija strana.Tih 30000, što ti pomonješ,od toga treba da se plati gorivo koje je kod nas najskuplje u svetu,registracija vozila,gume (skuplje nego u nemačkoj),maziva,porezi,doprinosi,takse,rate za ta vozila(kamate najveće u evropi),..........Pa ti prijatelju uzmi digitron pa izračunaj.

a ti ekonomista jel znas koliko placaju

02.12.2011. 21:11

@Proka - e moj ekonomista on placa naftu po subvencionisanim cenama 65 politru,a gume protektirane u pola cenea to kako odrzavanje placaju pokazuju ispravni autobusi na ulicama....i jos jedan savet drzi se ti ekonomije ovo je ipak moj fah ;))

Jan

01.12.2011. 00:30

Retko koji ruski LiAZ ima ispravne kočnice, svi imaju tu fabričku grešku! Ja bih i ove iz Direkcije za Javni prevoz u zatvor! Koliko je vlasnik, toliko su i oni kriv za nekontrolisanje prevoza. Koliko puta prijavljume, a oni se ne mogu udostojiti da ustanu iz fotelje. Da reda u ovoj zemlji takvi ruski autobusi se ne bi ni našli na ulicama Beograda, a ne da i ponovo u 2012. godini kupuju opet te visokopodne krntije.

Marko

01.12.2011. 01:17

Narode sta ako je sve bilo u redu recimo do 10 sekundi pre tragedije,da su bas tad otkazale kocnice,i da vozac nije mogao nista da uradi.Hocu da kazem da moze biti da niko nije kriv,nego da se jednostavno desila tragedija.Polako sa dozivotnim robijama i slicno....

Milan

01.12.2011. 01:59

Imenjace,svi koji voze moraju biti svesni sta sve moze da otkaze u toku voznje.Ako si ti radio u tehnickom odrzavanju onda znas da postoji i pomocna kocnica za takve slucaje.Nemoze niko da me ubedi da je sve bilo u funkciji pre izlaska na rad. .Odgovornost uvek snosi tehnicko lice koje je potpisalo nalog ,kao i vozac koji isto to verifikuje ,da je primio ispravno sretstvo.Ovde su stradala deca koja ama bas nizasta nisu kruvi.Sta tvoj komentar znaci roditeljima.Nista ,zapitaj sebe sta bi ti ?

vlajkob

01.12.2011. 07:58

Gde je tu gradska vlast ,sa Đikijem na čelu ,da ne dozvoli da preduzeća koja rade za grad imaju ispravne autobuse !!

Dragan

01.12.2011. 08:16

U ovoj situaciji su odgovorni:tehničko lice koje je potpisalo putni nalog da je vozilo ispravno i naravno,vozač jer je takodje svojim potpisom potvrdio da preuzima vozilo bez neispravnosti.

sladja

01.12.2011. 10:12

@Dragan - primer koji je iz GSP-a: UKoliko vozac odbije da potpise nalog prilikom preuzimanja vozila( uocio je da vozilo nije ispravno), odbijaju mu od plate tj lupaju penale.ukoliko vozac nastavi da odbija da prii vozilo. Onda dobija suspenziju... A svi znamo kakva je situacija u nasoj zemlji i da se svi bore za svaki dinar. Da li znate da su 2 vozaca spavala celu noc u autobusu odbijajuci da ga napuste jer su trazili vanredni tehnicki da bi se utvrdilo da vozilo ne koci???

Zeljko

01.12.2011. 08:49

Kocnice vam ne daju 24 sata upozorenja da najave odkazivanje. Mehanicki dijelovi cesto odkazuju bez najave. A ako neki vjeruju da je vozac vozio autobus znajuci da kocnice ne rade stavljajuci svoj zivot na kocku kao prvo, a onda zivote ostalih, onda te osobe imaju kamenje u glavi !

dragan

01.12.2011. 14:00

@Zeljko - da li si ti Željko vozač?da li znaš koliko je tehničkih pregleda u Srbiji zatvoreno,upravo iz ovakvih razloga?vozila bez ispravnih kočnica,uz prijateljsko čašćavanje od strane vlasnika,su dobijala potvrdu o tehničkoj ispravnosti uz veliku zahvalnost vozača.Misliš li da se na našim nazovi putevima kreću 100%ispravna vozila a pri tome ,u proseku stara 16 god?

Ana R

01.12.2011. 09:17

Cim sam cula vlasnika da "mrtav ladan" hvali autobus, naglasava detaljne procedure tehnickog pregleda, iskljucujuci posredno mogucnost da vam uopste padne na pamet da posumnjate u kvalitet njihovog rada, digla mi se kosa na glavi...Da je i malo odgovoran, upravo suprotno tome, i zbog postovanja prema zrtvama, sacekao bi da se utvrdi uzrok, a ovako, odmah mozete da posumnjate da odlicno laze...kao i uostalom mnogi cenjeni i uspeni biznismeni i politicari...E, to suosobine koje su danas na ceni...

NAJLAKSE JE DA JE VOZAC KRIV

01.12.2011. 09:20

najlakse da se okrivi jedan covek,firma nastavlja sa radom ,opreru se preko vozaca ,on u zatvor a mi mile idemo dalje....bas me zanima kako i ko im je pomrsijo racune ;)

dj senna

01.12.2011. 11:24

@Cicka - Bus plus - firma kojoj je poveren posao novih elektronskih markica za prevoz, nema nikakve veze sa Beobusom!

Svasta

01.12.2011. 09:59

Ako je autobus bio neispravan zar mislite da ce neko odgovarati ?Moze samo vozac da bude kriv ili da uhapse autobus,tesko ce neko iz Gsp a biti optuzen.Srbija je to...sa poznatim nam pravnim sistemom...

Tragedija

01.12.2011. 10:15

Ej bre ljudi, kocnice otkazu u trenutku, one te ne obavestavaju da ce da otkazu. Autobus je mozda i bio na nekom pregledu u skorijoj proslosti ali to nije moralo da se vidi. Svejedno je velika tragedija i da ima i da nema krivca.

pera

01.12.2011. 10:34

Svako motorno vozilo mora da ima dva nezavisna sistema kocenja. Ako jedno otkaze vozacu je na raspolaganju drugo.Verovatnoca da oba otkazu istovremeno je ravna nuli.Svaki sistem pri otkazivanju daje odgovarajucu svetlosnu a kod nekih i zvucnu signalizaciju.Da li je vozac na odgovarajuci nacin odreagovao to ce pokazati istraga. Dipl.saobr.ing.P.P.

Sofer

01.12.2011. 12:07

@pera - Dipl. saobr. inzenjeru, jesi li cuo za problem kada autobus dobije "turazu". Sta je turaza? To je kada na autobusu sa automatskim menjacem otkaze elektronika, kada autobus odjednom podivlja i nedaj Boze da mu je tada nesto na putu. Nikakva tu kocenja ne pomazu - samo sreca. Posle se sve vrati na normalu kao da se nista nije dogodilo, a tehnicki pregled pokaze da je vozilo ispravno.

Sofer

01.12.2011. 12:16

@pera - Pre desetak godina se desio identican slucaj kada je autobus pogona N.Bgd na liniji 51 na Belim vodama pod "turazom" uleteo u kiosk i prevrnuo ga. I to na pocetnoj stanici. Bogu hvala, da niko nije poginuo. I da ne pricamo o rezervnim mogucnostima kocenja. Tu nista ne pomaze dok neka prepreka ne zaustavi autobus.

Dusan

01.12.2011. 13:21

@pera - Vozilo moze da ima i pet nezavisnih sistema i svi zavrsavaju na istim mestima. Ako se neispravnost desi na kraju tih sistema ti ga zaustavi, ja bih ako mogu samo izabrao gde cu da napravim manju stetu. Da, kocnice mogu da otkazu to znam iz licnog iskustva, vozim profesionalno vec tridesetdve godine. Takodje po zakonu vozac moze da iskljuci iz saobracaja neispravno vozilo samo ne postoji zakon koji bi u toj situaciji stitio vozaca od represalija koje bi usledile i to znam iz iskustva.

Vozac Kosmaj

01.12.2011. 22:09

@pera - U pogonu "Kosmaj" autobusi sa garaznim brojevima od 1 do 29 ( Ikarbus) imaju konstrukcione probleme na kocnicama koje mogu da otkazu u svakom trenutku, a da posle same od sebe prorade kao da nista nije bilo. Mnogo udesa su napravili ovi autobusi. Vozaci znaju za te probleme i izbegavaju ih koliko mogu.

Molder

02.12.2011. 10:04

@pera - Slusaj dipl.ing Ti mora da si diplomirao na mesalici kod profesora,od takvih inzinjera mi se povraca a zbog takvih strucnjaka smo i otisli tamo gde smo. Sedi majstore u autobus ili kamion jedno dvadesetak godina pa onda lupaj o sistemima kocenja ili se pokri usima i nebrukaj nekad postovanu struku...

Nikola

01.12.2011. 11:18

DECA ZGAZENA KAO STOKA A NIKO NIJE KRIVIako je od reformisanog pravosudja, mnogo je. Prihvatam kao laik mogucnost oslobadjanja vozaca, ali pod uslovom da NEKO odgovara. U protivnom, zna se sta cekamo. Odgovor na pitanje ko je, ili bolje cije dete je, SLEDECI.

Vozac privatnog busa

01.12.2011. 11:56

Cekajte ljudi, pa ovde neko nije normalan??! Vozac bio uhapsen zbog ubisva, a sta je sa gazdom? Jel njegovo neispravno vozilo spartalo beogradskim ulicama i ubilo dve osobe? Kako to da gazda autobusa bezbrizno zivi svoj zivot posle svega, kada je on glavni krivac za neispravnost autobusa. Kako to njega ne zatvorise? Kad bi ih zatvarali, autobusi bi bili mnogo ispravniji. Ovako sve po starom.

Svetlana

01.12.2011. 13:12

Nadam se da ce neko zaista snositi odgovornost za ovakvu tragediju i odavno su autobusi zreli za detaljnije preglede jer smo svi svakodnevno u potencijalnoj opasnosti

Aleksandar Ni

01.12.2011. 13:53

Ovo je najgori mogući primer na osnovu koga država mora da hitno izmeni i reorganizuje celokupni saobraćajni sistem, državnu organizaciju, ministarstvo koje je zaduženo za saobraćaj, savet za bezbednost saobraćaja, policijske strukture zadužene za kontrolu bezbednosti saobraćaja jer je broj poginulih u saobraćaju prevelik!

Otpravnik GSP

01.12.2011. 18:25

@Aleksandar Ni - Nista drzava nece reorganizovati. Bas njih briga. Vozaci privatnih autobusa rade sta hoce. Kriju se, beze ranije u garazu, ne postuju polazna vremena, ne ostvaruju bitne polaske. Prijave koje pisemo povodom toga zavrsavaju u korpi za otpadke u Direkciji. Nema reakcije da je neko kaznjen za nedisciplinu, a u Gradskom saobracaju je potrebna vojnicka disciplina da bi sistem sto bolje funkcionisao.

Vozac Lui travel

01.12.2011. 14:02

Kada je gradonacelnik naredio da se uradi tehnicka ispravnost vozila, mnogi autobusi su po tri puta vracani sa Tehnickog pregleda dok nisu popravljeni. Znaci, mnogi su do tada bili neispravni. Gazde - privatnici nisu zainteresovani da trose pare na odrzavanje autobusa, jer bilo sta da se desi kriv je vozac. I zato je to tako.

Bojan

01.12.2011. 15:10

@Vozac Lui travel - Hvala što ste ovo podelili sa nama. Ne bi bilo loše da novinarima Novosti podelite još informacija, čisto da građani dobiju kompletnu sliku o lažima nadležnih organa grada Beograda

Sofer Lui travel

01.12.2011. 18:16

@Vozac Lui travel - Ovo su informacije o autobusima Lui Travel. U razgovorima sa mojim kolegama u drugi prevoznickim preduyecima sam da se isto desavalo. Kada su ih pritisnuli, oni su donekle popravili autobuse. Sada su kocnice bolje, ali grejanje u vise od pola autobusa ne radi. Ne radi, jer niko iz grada to ne kontrolise, niti to njih interesuje, a gazdu bas briga da li je u autobusu toplo ili hladno. Njemu je to trosak.

jelena

01.12.2011. 15:13

Kada se desila ova velika tragedija, bila sam danima potresena. Na kakav način da odu dva mlada života?! Tuga je, prvo zbog njih i njihovih porodica, ali je tuga i zbog ovog jadnog vozača kome je ostatak života uništen zbog (robo) vlasnika firme za koju je radio i, najverovatnije, potplaćenih servisera autobusa. Oni moraju odgovarati za ovo što se dogodilo, a ne jadni vozač.

MatijaBG

01.12.2011. 18:25

Ovo je nemoguce.Covek da se sa autobusom spustao niz Durmitor nebi mogao ovako da izgubi kontrolu i sa takvim kocnicama.Bile ispravne ili ne,on je upravljao vozilom,ubio dvoje mladih ljudi i mora odgovarati.Bar da je izbegao nekako decu i udario u drvo ili sta vec.....ne znam.Jako mi je zao ta dva mlada zivota.Zvuci neverovatno da vas autobus pregazi u gradskom parku!Jos neverovatnije da su sva vozila GSP/a dan kasnije na tehnickom pregledu bila ispravna,a ovo novije ne......

Marjanov Glisa

01.12.2011. 20:09

Ubijo dvoje Dece,a nije kriv,vestacima je trebalo mesec dana da ustanove da su kocnice bile neispravne,sad ce godinama da se optuzuju medjusobno cija je krivica,i do kraja ce biti da su Deca bila kriva jel su bili u pogresno vreme na pogresnom mestu.U Srbiji je sve moguce!