Milioni uz Ameriku
16. 12. 2009. u 20:30
Tomislav Damjanović, koji se indirektno dovodi u vezu sa pokušajem šverca 35 tona oružja zaplenjenog u avionu na aerodromu u Bangkoku, u poslednjih nekoliko godina u trgovini oružjem zaradio je nekoliko desetina miliona dolara
BEOGRAD - Tomislav Damjanović, koji se indirektno dovodi u vezu sa pokušajem šverca 35 tona oružja zaplenjenog u avionu na aerodromu u Bangkoku, u poslednjih nekoliko godina u trgovini oružjem zaradio je nekoliko desetina miliona dolara! Kako se navodi u izveštaju evropskog Centra za kontrolu malokalibarskog i lakog naoružanja, on je sa američkim ministarstvom odbrane sklopio ugovore o prenosu i uskladištenju oružja iz Iraka, vredne više stotina miliona dolara. Čitav posao je obavljen od 2003. do 2006. godine avionima Damjanovićeve kargo firme "Tomisko".
Sumnje da se ovo preduzeće bavilo i švercom oružja, prvi su ispitivali u Komitetu UN za kontrolu sankcija u Somaliji. Prema njihovom izveštaju, jedan od aviona "Tomisko" je u junu 2006. godine iz Bugarske odleteo za Bagdad, noseći municiju za američku vojsku. Međutim, posle toga, avion je preko Ujedinjenih Arapskih Emirata odleteo u Oman, gde je navodno utovaren nepoznat teret za koji se veruje da su oružje i municija. Kasnije je ta letelica primećena na aerodromu u Mogadišu, a pošiljka je najverovatnije završila u rukama pripadnika islamističke milicije u Somaliji.
Tomislav Damjanović se dovodio u vezu i sa izvozom delova za lovačke avione u Liberiju. Agencija za kontrolu naoružanja UN ga je označila i kao glavnog čoveka za transport oružja sa Balkana na Bliski istok i Afriku, što je on demantovao.
Damjanović je, međutim, zvanično prestao da trguje oružjem, jer mu je srpski direktorat za civilno vazduhoplovstvo uskratio dozvolu za letove.
Istraživač Međunarodnog instituta za istraživanje mira u Stokholmu Hju Grifitis, međutim, naveo je da je avion "iljušin Il-76" u kome je pre nekoliko dana na aerodromu u Bangkoku pronađeno 35 tona naoružanja pripadao firmi "Beibars", tesno povezanoj sa Damjanovićem. Letelica je u Tajland stigla iz Severne Koreje, a pošiljka je navodno bila namenjena ekstremistima u Šri Lanki. Policija u Bangkoku ne isključuje mogućnost da je oružje naručio Hezbolah.
PREDUZEĆA
DAMJANOVIĆ je bio dugogodišnji direktor "Kosmas era" jedine aviokargo firme u Srbiji. Početkom 2006. osniva "Tomisko er", a prvi avion, upravo "iljušin Il-76" (na fotografiji) nabavlja u maju iste godine kada i dobija dozvolu Direktorata civilnog vazduhoplovstva. U septembru 2007. godine "Tomisko" prestaje da leti. Trenutno, ovo preduzeće postoji samo "na papiru".
eliot nes
16.12.2009. 23:37
Nemci doturali Hrvatima oruzje iako je postojao Embargo, Amerika pruzila logistiku,U Cileu smakli Aljendea dovukli Pinocea naoruzavali ko je god protiv komunizma i nista.Covek otvorio privatno e to nemoze to je rezervisano za nas.Neko novo medjunarodno pravo.
Čuj, gradjani, estradni umetnici, biznismeni, sportisti danima čekaju na komplikovano dobijanje viza, a naš tomisko bez problema ide gde hoće, ima avione, skladišti američko oružje, čak ih snabdeva municijom u hitnim slučajevima i na kraju optužbe padaju na obične balkanske Srbe, iste one koji su još uvek izolovani od ostalog sveta (još nekoliko dana). Ista politika već dvadeset godina, veliki saradnici prolaze i dolaze, a gradjani su stalno na crnoj listi i stalno diskvalifikovani. Neko se baš trudi da nam nabija kompleks krivice, i posle Slobe Slopa, šta god da se promeni...
Sve te švercere bi trebalo da ispitaju roditelji vojnika koji ginu po Avganistanu, Iraku i drugim mirotvoračkim regijama u svetu. Internacionalni instituti i druge agencije bombastičih imena služe samo da se ne sazna prava istina o dobro naoružanim gologuzim teroristima i ekstremstima. Istina je mnogo konkretnija i prizemnija, oružje prodaju oni koji to mogu da rade bez problema od kontrole i zaplene. I ovaj je zaplenjen verovatno samo zato što je iskočio iz sistema. Neko je nešto radio na svoju ruku, a to više ne može, sve se mnogo bolje osmatra i kontroliše, i to važi i za oružje, ali i za drogu i sve drugo što funkcioniše na "crnom tržištu".
Trgovina oruzjem bi bila nemoguca ga nema umesanih ljudi iz vlasti u tu prljavu rabotu. Da li treba podsecati na udes aviona AN-76 koji je 19 augusta 1996 pao par stotina metara o piste Beogradskog aerodroma.Avion leteo sa nedozvoljenim teretom za vreme embarga na izvoz oruzja.Drzava i prodavci oruzja primili su novac,ali zapadna spijunaza je blokirala isporuku,i nadjeno je solomonsko resenje,mi smo vam poslali posiljku,ali avion je pao.Da ce se nesto desiti lose sa tim avionom procurila je 24 sata pre udesa.Kako objasniti da je IL 76, 40 sec. posle poletanja izgubio i hidrauliku i elektriku, komunikaciju sa tornjem,pomocnu rucnu pumpu za hidrauliku.Posada je bila veoma iskusna(capt. 16000 sati copilot 14000sati),i borila se sa neispravnim avionom puna tri sata lutajuci iznad krovova Novobeogradskih solitera.Kava je katastrofa mogla da se dogodi da se avion srusio iznad Novog Beograda netreba ni napominjati.Sve vreme agonije IL 76 , dezurna para lovaca sa pilotima u njima na aerodromu Batajnica je pratila sta se dogadja,ali nije stiglo naredjenje da probaju da im pomognu i opdvedu ih do Podgorice gde su vremenski uslovi bili dobri, jer nije postojala zelja da se proba i pomogne posadi.Avion je ipak uspeo da pronadje pistu ispod niskih oblaka,ali tehnicki neispravan u desnom zaokretu na maloj visini dobija unutrasnje klizanje i srusio se na par stotina metara od piste.Poginulo je 11 ljudi.Na mestu udesa izbio je veliki plamen, i da bi se prikrio teret,na tu buktinju bacane su avionske gume iz JAT-ovog magacina.Izvestaj o udesu je gurnut u fioku,da se sto pre zaboravi. I interesantno je da je isti avion dva dana pre udesa leteo leteo Beograd-Moskowa-Rijeka.Sto ce reci da da i je tada prodavano nase oruzje Hrvatima,ali preko Moskwe .Prljavi novac nema granica.
Komentari (4)