Dobrica Ćosić studentima: Vratite se u otadžbinu i borite se!

27. 12. 2012. u 20:55

Ćosić studentima van zemlje uputio pismo na njihov poziv. Petooktobarski preokret 2000. je nova velika obmana srpskog naroda

Pretpostavljam da vi očekujete od mene istinu o stanju srpskog naroda danas i viziju njegove budućnosti. Želim odmah da vam kažem: nisam spokojan što ću vam izgovoriti neka svoja iskustvena saznanja i ideje koje želim kritički da primite, posebno one koje svrstavam i u vašu odgovornost za sudbinu Srbije.

Ako ste čitali moje romane i “Piščeve zapise”, mogli ste da zaključite da je pisac koji vam govori po uverenju skeptik i borbeni pesimist. Kao čovek takvih uverenja i patriotskog etosa osećam intelektualnu i moralnu odgovornost za sudbinu Srbije i njenog mladog naroda, pa se odavno mučim za razumnu nadu u vašu spokojnu budućnost.

Iluzije i zablude u kojima sam živeo, dovele su me pred vas, srpske studente u nedoumice: šta da ne kažem vama koji ste u težnji za naučnim znanjem, uspešnim životom, stvaralaštvom i patriotskom službom svom narodu, otišli u svet sa razvijenom naukom i bogatom kulturom?

STUDENTI: ŽELIMO DA POMOGNEMO SRBIJI Organizacija srpskih studenata u inostranstvu (OSSI) održala je u četvrtak tradicionalnu Zimsku skupštinu u Rektoratu Univerziteta u Beogradu, sa koje je poručeno da će studenti nastaviti da doprinose ne samo budućnosti svojih članova već i Srbiji. Studenti su zatražili da im se obrati naš proslavljeni književnik Dobrica Ćosić, što je učinio svojim pismom, koje je pročitano na skupu. Na Skupštini je istaknuto da je potpisan protokol o saradnji OSSI sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Studenti su istakli i da za 15 godina, koliko postoji njihova organizacija, nemaju svoje prostorije i da su kroz razgovor s predsednikom SANU Nikolom Hajdinom dobili uveravanje da će ih dobiti u okviru Akademije. Na Skupštini OSSI izneta je i zamerka što se u javnosti sve više pominje novac kao glavni razlog što mladi odlaze u inostranstvo, jer, kako je ocenjeno, oni to prevashodno rade zarad “ljubavi prema profesiji, radi usavršavanja i lične afirmacije”.

Moje životno iskustvo me opominje da vam ja, čovek 20. veka, dakle prošlosti, ne treba da imenujem vaše ciljeve i odgovornosti. Duga je senka za mnom, a pred tom senkom nisu vedri horizonti.

Vi, mladi ljudi, treba da imenujete svoje i nacionalne ciljeve, jer vaš naraštaj i onaj koji vas sledi, stvoriće društvo u kome će da živi, radi, stvara i bori se za ličnu sreću. Sve ideologije prošloga veka u porazima su okončane. Ne samo političke. Ako i Srbi imaju tešku sadašnjicu i neizvesnu budućnost, oni imaju burnu i bogatu prošlost koja se mora kritički, savesno da sagledava i uviđaju zablude i greške u nacionalnoj i državnoj politici koje danas uslovljavaju vašu sudbinu. Prošlost niti može, niti treba da se u bilo kom vidu vrati, ali mora da se dobro zna i razume kako bi se zasnovao kolektivni istorijski razum i građanska samosvest.

Istorijska i životna kriza srpskog naroda i njegove danas invalidne države, nije uzrokovana samo konačnim slomom Jugoslavije i njenog titoističkog poretka, iako ti porazi i danas posledično deluju na sveukupni život srpskog društva. U poretku Titove Jugoslavije nisu postojale slobode za istine o njenoj stvarnosti. Funkcionisao je totalan ketman, osobito srpskih komunista. Poredak neslobode, laži i hipokrizije mogao je samo silom i diktaturom da se održava. Čim je umro vlasnik te sile, njegova država je ušla u agoničnu krizu i vreme propadanja. Titoizam i njegov samoupravni poredak, nije rušen antisocijalističkim argumentima, nego njenim imanentnim energijama, životno neodrživom ideologijom i državnim ustrojstvom pravno zasnovanim na brionskom ustavu 1974. godine, a rušen je legalnim, duboko ukorenjenim nacionalističkim ideologijama.

Petooktobarski prevrat 2000-te godine, izveden narodnim gnevom i sa snažnom podrškom stranih obaveštajnih službi, bio je ideološki heterogen i sa nekompetentnim vođstvom. Jedan autarhičan supružnički režim, prožet korupcijom i kriminalom, a izolovan od evropskih i svetskih političkih tokova, smenio je poredak koji se samoproglasio “novom demokratskom vlašću”.

Taj poredak nije ispunio očekivanja i nade izmučenog i osiromašenog naroda Srbije.

Brzo se uvidela nova velika obmana srpskog naroda.

Najpozitivniji ishod te neostvarene demokratske revolucije je izlazak iz međunarodne blokade i politički povratak Srbije u svetsku zajednicu naroda.

Drugi pozitivni ishod petooktobarskog prevrata je ostvarenje značajnih političkih sloboda u javnom govoru, štampi i televiziji.

Ali ta “nova demokratska” sloboda, nije bila sloboda samo za ljudsko dobro i društveni razvoj nego i sloboda za nepoštenje, korupciju, pljačku društvene i državne imovine.

Stupili smo u tranziciju titoističko-socijalističkog poretka u pljačkaški, kriminalizovan kapitalizam, u kome je brzo stagnirala i opadala proizvodnja u industriji i poljoprivredi, a tržište se liberalizovalo na postulatima neoliberalističkog kapitalizma koji je stremio u globalizam.

Umesto pravne, prosvećene i jeftine države, stvorena je partokratska, partijsko-klanska država sa mastodontskom administracijom i političkom birokratijom koja ima feudalna prava na vlast.

Srbija je brzo siromašila, primitizovala se, nezaustavivo padala u ponor biološkog, ekonomskog, kulturnog i moralnog propadanja. Društvom je zavladala nezaposlenost, korupcija, nerad i bekstvo u svet za posao, normalan, radan, stvaralački i kvalitetan život.

Danas u svetu živi i radi više od četvrtine srpske populacije, u kojoj su stotine hiljada visokoobrazovanih mladih ljudi, a statistike pokazuju da danas većina školovane mladeži želi da se iseli iz Srbije.

To odlivanje pameti, znanja i mašte, što u razvijenim zemljama predstavlja intelektualni kapital koji u strukturi kapitala zauzima visoko mesto i preovlađujuću ulogu, predstavlja, možda, najveći poraz u poslednjim decenijama Srbije.

Te i druge još drastičnije negativne činjenice sa zastrašujućom demografskom regresijom, ubedljivo dokazuju da se srpski narod, sa kulturom starom osam vekova, nalazi na putu svog nestajanja ako što pre i svim snagama ne stupi u preporod.

Imenujući, po svom uverenju, glavne uzroke životne krize srpskog naroda, činim to sa neskromnom namerom da vas zamislim i podstaknem na zasnivanje svog pogleda na stanje Srbije i prevazilaženje njene zaostalosti i nihilizma koji obuzima mladi narod Srbije.

Osnovni činioci srpskog nazadovanja i poraza u 20. veku su ideologije jugoslovenstva i boljševičko-staljinističkog socijalizma.

Političko, ekonomsko i civilizacijsko nerazumevanje sveta u kome smo postavljali i nameravali da rešimo svoje nacionalno i državno pitanje, izrazilo se u nerealnoj politici, u neuvažavanju odnosa snaga u svetu i vlastitih mogućnosti.

Neuvažavanje vremenskih uslovnosti i istorijske konstelacije sveta u kome smo pokušavali i morali da rešimo svoja životna pitanja, izrazilo se u nenadoknadivom kašnjenju za rešavanja neodložnih nacionalno-državnih i društveno-civilizacijskih problema; dakle, kasnilo se u svemu što je trebalo učiniti za opšte dobro. Tako se gubilo istorijsko vreme i izgubio čitav 20. vek nacionalnog razvoja i civilizacijskog preporoda.

Razorenost društvenog i duhovnog bića i nacionalnog etosa, izrazila se u opštoj korupciji, patriotskoj i socijalnoj neodgovornosti građana - pojedinca prema svojoj zajednici i svemu što je opšte, društveno i državno.

Antropološka i mentalitetska dekadencija, ispoljila se u lenjosti, bahatosti, prostaštvu, nemoralu i hedonizmu bogatih.

Zapanjujuće je dugotrajno neuvažavanje kulture, nauke i prosvećenosti kao prvorazrednih činilaca društvenog razvoja i kvalitetnog duhovnog života ljudi.

Životno pitanje Srbije je nedostatak i neafirmisanost sposobnih, kompetentnih i savesnih ljudi na svim rukovodećim položajima u vlasti, privredi, prosvetnim, naučnim, zdravstvenim i kulturnim ustanovama.

Završavam ovo pismo vama, studentima koji studirate u inostranstvu, sa ubeđenjem da ste saglasni sa mnom da srpsko društvo treba da postane prosvećeno, kulturno, stvaralačko. Ako to ne postanemo, nestajemo kao značajna evropska nacija.

Prijatelji,

Nadam se da ste saglasni sa mnom da preživljavamo duboku istorijsku krizu sa neizvesnom budućnošću. Ali, još nismo saglasni i spremni kako da zaustavimo svoje nazadovanje i krenemo u napredovanje i preporod. Na početku ovog mog obraćanje vama, srpskim studentima koji u inostranstvu studirate, obećao sam vam da neću ideološki i paternalistički da vam imenujem opšte, društvene i nacionalne ciljeve kojima treba da težite da biste pobedili sadašnjicu i osvojili nešto spokojniju budućnost od budućnosti koju su imali vaši očevi i dedovi. Ali ne mogu da oćutim iskustveno saznanje: vreme krize je vreme i najgorih i najboljih ljudi. Vreme krize i poraza je i vreme ljudskih podviga i pobeda. A oni se nalaze u velikim i razumnim ciljevima i kretanjem na daleke i teške puteve. Najduži trenuci ljudske sreće su u tim ciljevima i na tim putevima.

Univerzalni postulat ljudskog bivstvovanja i našeg opstajanja je borba. Borite se!

Organizujte se u bratstvo istine za širenje istorijske istine o svom narodu koga je demonizovao i ozločinio neprijatelj. To je uslov našeg časnog opstajanja. To je vaša životna misija, ljudska, intelektualna, patriotska. Hleb i istina isto su nama danas.

Sto pametnih i hrabrih, obrazovanih i poštenih Srba, ako se organizuju i žrtvuju za opšte dobro, mogu da preporode i spasu Srbiju.

Vratite se u otadžbinu da se borite za preporod i spas Srbije!

Vaš Dobrica Ćosić

U Beogradu,

24. decembra 2012.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (192)

Зоран

27.12.2012. 21:04

Исто је било и пре 2000-е и пре 1990-е и пре 1980-е. Какаве то везе има са економским или политичким системом? Тио има везе са ВАМА тамо. Навикли на лоповлук и везу. А ја имам само један живот. И моје дете исто има само један живот.

liverpool

27.12.2012. 21:40

@Зоран - Da, u pravu si ako samo slusas sebe ali...pitanje je ko si ti tamo i ko ce biti tvoje dete.Za koga radis i za koga ce tvoje dete raditi?I mi imamo samo jedan zivot ali ga zivimo ovde u Srbiji i borimo se, i nije lako, i tesko da cemo docekati bolje ali smo tu, kad treba i kad je najteze...Na kraju, sto se mene tice, ostanite tamo ako to bas zelite i budite njihovi i radite za NJIH.

dj

27.12.2012. 22:50

@Зоран - potpuno se slazem sa liverpulom, i samo jos da dodam, nemoraju da se vracaju, ne moraju cak ni na odmor da dolaze,,,,

Зоран

27.12.2012. 22:58

@Зоран - Није битно ко си, него какав си. А пошто су видели каква је moja породица овде, онда смо и нешто. Тако да кад виде какав си онда виде и ко си. Кад то ви у Србији једном схватите, а сумњам да хоћете, е онда ће вас бити и више и бољих у Србији. Што се мене тиче и ви останите тамо.

barakuda

28.12.2012. 09:10

@Зоран - A za koga ti radiš i za koga će tvoje dete raditi. Ako uopšte radiš.

liverpool

28.12.2012. 09:36

@Зоран - Budi ti hadzija u svojoj kuci a ne u tudjoj.Nemoj biti dvolican.Ispada da tamo nesto vredis a da ovde nisi mogao da vredis.Ako gledas samo materijalno, koje je neophodno u zivotu , onda se slazem sa tobom ali mi te je i zao.Zastranite tamo potpuno, izgubite ono svoje i onda kada dodjete, kukate, kako je tamo tesko, hvalite sarmu, cevape, rakiju... jer kao toga tamo nema sa takvim okusom i onda se vratite ponovo tamo.Jedino kad ostarite, vracate se da umrete u svojo kuci.Takvi kao Ti.

Nemanja Loznica

28.12.2012. 10:05

@Зоран - Razumem i postujem svaciju zelju da ode preko granice da radi i zivi i bude srecan. I mogu da razumem da ljudi odlaze zato sto se ovde sve pokrade i nema se uslova nekih za pristojan zivot.Ali ne razumem ljude tipa ovog Zorana koji kazu kako im je super tamo, a pljuju iz sve snage.Pogotovo pocetak recenice na koju se jezim "vi iz srbije". Ako vec smatraju da nisu deo nas sta onda uopste komentarisu. Nije valjda da ih nesto boli. Ja kad nekoga ne volim ja niti pricam sa njim, niti pricam o njem

zoks

27.12.2012. 21:27

Interesantna je i iznad svega zalosna stvar da i najuceniji ljudi nisu shvatili obmanu 5.Oktobra!!!????Pa stari ljudi koji su bili i skoro bez razreda skole su znali sta ce biti sa tim 5.Oktobrom!Naravno upravo te stare ljude niko,ili retko ko,nije hteo da saslusa,nego su mislili da se resimo Milosevica,na zahtev vekovnih srpskih neprijatelja,i med i mleko ce da teku Srbijom!A nas koji smo javno istupali i govorili o toj prevari proglasavali za velikosrbe i nacionaliste!Eto vam ga sada,a i nama!

sloba228

27.12.2012. 22:07

@zoks - Moram da se složim sa tobom, mislim da bi trebalo da pozatvaramo sve škole, da nam se 5. oktobar više nikada ne bi dogodio.

zoks

27.12.2012. 23:21

@zoks - sloba228@ ili bi bolje bilo poskidati "kutije" sa ramena svim Srbima i postaviti evro-americku sivu masu u te iste kutije!?

Mile49

27.12.2012. 21:39

Cosicu, tvoje zablude deli sa svojom porodicom i nemoj vise sa Dedinja da nam dajes komesarske smernice. Pusti mlade na miru! Odavno je trebalo da se povuces. Bio si u prilici, vise puta, da nesto radikalno promenis, pa????

zoks

27.12.2012. 22:03

@Mile49 - Mile49@ u svoje ime govorite gospodine!Tacno je da je bio u "prilici" da nesto uradi,ali....!Ja vas pitam sta ste vi i mnogi drugi uradili da Srbiji bude bolje,osim lupanja u serpe i duvanja u zvizdaljke?Koga ste podrzali u nameri svojoj,pocev od Seselja?Nikoga!Srpski narod je izdao svakoga koga je mogao izdati,pocev od Cica Draze pa do Gorana Hadzica,preko Milosevica i Seselja,i naseli ste na lazi evro-amera!Za to vam nije kriv Dobrica Cosic!Snishodljivoscu se ne dobija nista!

Branko

27.12.2012. 21:41

G.Ćosiću Vi ste čovek 20-tog veka, to su i Vaše reči, veka u kome su zabeleženi najstrašniji zločini na ovom kontinentu. Šta ste u tom "vašem" veku učinili za dobro Evrope i dobro naroda kome pripadate? Pitam Vas i molim, pitajte sebe. Ne tražim odgovor ja, odgovorite sebi i svojoj savesti. Pozivate mlade da se vrate, zašto i zbog ćega, gde to da se vrate? Pa Vi sre duhovni otac ambijenta u kome se danas nalazi ovo što je preostalo od Srbije.

linda

27.12.2012. 23:17

@Branko - Nema sumnje da gospodin Cosic je ugledni intelektualac,i medju najuticajni lider u srpskoj politickoj sceni prosloga veka.Njegove reci ite kako su vazne i danas kada se Srbija nalazi velikoj raskrsnici gde se samovoljno upljetala.Raspadom Berlinskog zida i na pprostorima Balkana se mnogo sta desilo pogotovo na prostorima bivse zajednicke drzave Jugoslavije.Mogao je tada bar srpskom narodu savetovati neke smernice kretanja a ne da dozvoli da se prolije toliko krvi i na kraju da izgubi sfe .

posteno govoreci

28.12.2012. 01:25

@Branko - e, moj Branko...samo su Srbi bilo losi...tako kazu...ne odogovaraj...uzivaj...lazi su uvijek ljepse od istine...neki bi voljeli da za naseg zivota Jasenovac i druga srpska stratista u jugoslovenskim ratovima bude srpska izmisljotina....ali vjerovao ti ili ne, ima nas koji to necemo dozvoliti...budi ponosan ako u tebi ponosa ima...

Sale

27.12.2012. 21:55

Sa nuznim postovanjem prema Vama ali vraticu se kada:- Drzava vrati pare otete od nas. Pocevsi od putarine, cestarine, osuguranja, padanje kursa dinara za novu godinu, vaskrs i ljetnji raspust.- Policija nadje kradljivce automobila.- Policija prestane da lovi "samo strane registracije". To smo mi vasi- Zastitu od politicata tj. njihovih hobotnica- Ukloni prepreke za ulaganje- Banke daju kredite kao na zapadu- Kada se ukine "za kafu", bilo kod Doktora ili bilo kojoj javnoj ustanoviitd.

Mladen

27.12.2012. 22:15

Mladi ljudi svakako treba da idu u inostranstvo i usavrsavaju se u svojim oblastima,ali isto tako bi trebalo i da se vracaju u zemlju i svoja znanja primene,iako danas u Srbiji nemaju uslove za to,tako da ako gledamo iz drugog ugla za mladog coveka to moze da bude jos veci izazov da pokrene stvari u ovoj Srbiji!

frf

27.12.2012. 22:22

Posto nisam student ne treba da se vracam...ostaje manuelac u Londonu...a vi "pametni" i "obrazovani " se ...

VaskoBg

28.12.2012. 01:20

@frf - Svako posten i dobronameran je potreban ovoj zemlji. Ali Vi ipak ne zvucite dobronamerno...

Pera

28.12.2012. 13:12

@frf - Cega se pametan stidi, budala se time ponosi... Pozdrav iz Londona i savet: uci Norveski

VJ

28.12.2012. 14:23

@frf - Nije to bas tako. On se obratio studentima jer su oni trazili. A poruka vazi za sve mlade ljude. Nije da i oni stariji ne bi bili od pomoci sa svojim iskustvom, naprotiv, ali njih je malo teze vratiti zbog porodicnih situacija a i zbog cinjenice da ih niko ne bi zaposlio zbog godina. Ja bih da SAN napravi demografsko-ekonomski projekat Srbije sa projekcijom u 2030 da vidimo gde cemo biti ako ovakav trend odlaska ostane i sta nam je ciniti da kao nacija i zemlja opstanemo.

Niki

27.12.2012. 22:24

Sa pozivom ili bez,ko god se od "pameti" vani pozicionirao u dobrim uslovima logicno-doci ce samo turisticki.Sve sami mladi strucnjaci koji odlaze..Te studenti idu da steknu iskustva koja ce preneti ovamo.. Kakve lazi! Pa odavde se odavno ne ide zato sto se nema leba. Ljudi odlaze zgadjeni nesposobnoscu naseg drustva da se umije i upristoji.Odlazi se zbog civilizacijskog patosa prisutnog na sve strane.Pristojnost,licno postenje, strpljenje i solidarnost su retkost. Slicno je i kod nasih komsija.

slazem se.

27.12.2012. 23:01

@Niki - Tacno, licemerje i zajedljivost takodje.Kad pomislim, mnogo smo gadan narod!Koliko sam ja cuo, u Srbiji, Bela Palanka ima najveci broj doktora nauka po broju stanovnika, ta ista Bela Palanka je najsiromasnija opstina u Srbiji.Kada se uzme cela slika u obzir, cudno je to kako ne zivimo gore."Dodje tako vreme kada pametan zacuti......" ostalo je suvisno

KNIN

27.12.2012. 22:39

Ko god od nas Srba ode u inostranstvo trebao bi sto pre da se vrati. Ja sam bio u Nemackoj oko 2 godine, pa sam zatim otiso u Austriju tu sam bio 4 godine. U tim zemljama sam radio bio fizikalac do duse zaradio sam i nekih para. Ali na kraju sam se vratio u Srbiju ovde sam se ozenio imam 3roje dece cetvrto je na putu. Izbego sam 1995 tezak je bio izbeglicki zivot , ali to me nikad nije obeshrabrilo da se vratim u Srbiju jer ja sam Srbin i volim Srbiju pa makar ona bila najgora zemlja ovog sveta

Stevan Stamen

28.12.2012. 03:05

@KNIN - Bas tako, mi koji smo (radi politiku zlocinca TiTo)izbegli iz srbiju, uvek smo bili lojalni njoj, zlo je, ako skolci misle da je srbija izigrana u sveto, ti stdenti se nokad nece vrate svojoj domovinu, jer iskustvo nas uci "svi srbi koji su na neki drugi nacin napustili srbiju, oni o njoj vise ne zele ni znati a kamoli vratit joj sej".

SSF

28.12.2012. 07:47

@KNIN - Izuzetno postujem hrabrost i patriotizam povratnika. Ja sam takodje fizikalac - orem, kopam, mesam beton, renoviram kuce - svoje i pomazem prijateljima ali za dzabe. Profesionalno kao inzenjer konsultant odobravam, potpisujem cirilicom i nadgledam projekte ponekad vredne i vise milijardi dolara. Deca govore, pisu i citaju srpski. Aktivni smo pri crkvi. Lud sam za Srbijom, ali nikad se necu vratiti. Crveni olosh (hjihova deca) nikad vise nece uticati na kvalitet mog zivota.

Srba

28.12.2012. 07:51

@KNIN - Pobratime, poenta života je da uradimo nešto što bi nas dovelo u poziviciju da ti i svaki čovek u ovoj zemlji ne mogu da kažu - volim Srbiju makar bila i najgora na svetu. Poenta je da ona bude dobra, stabilna i normalna. Ne mora više od toga. Da plata bude 1. u mesecu, da se penzije dele na vreme, da su ulice čiste, porodilišta puna, škole da se otvaraju, svako da ima dovoljno za normalan život... To nije mnogo, ali potrebno je mnogo uraditi da bi se to ostvarilo.

Enrico Salievski

28.12.2012. 08:03

@KNIN - Vratio si se jer se" tamo " puno radi al moras priznati i zaradi, nisi se znaci vratio iz rodoljubivih pobuda to je sigurno . Nemojte sputavati ljude koji nemaju ni ono osnovno da odu i imali neku sigurnost a to ce imati , davno je bilo kad smo se zanosili pesmom "ostajte ovde" . Poz.

As+

28.12.2012. 09:02

@KNIN - Ko ti je kriv kad ne znas da racunas i odgovorno se ponasas prema potomstvu.

Jasmina

27.12.2012. 22:59

Gde da dođu,kome da se vrate !?Činjenica,stanje i politička klima se menja na bolje ali...uff...kad samo vidim recimo da je onaj ministar prosvete,ma kakvo bre vraćanje !

Зоран

27.12.2012. 23:03

Ако не зна шта недостаје Србији нека погледа поново серију "Мој рођак са села". Као Дракчета имамо их на милионе, али раднике, који часно и поштено раде, црнче, као његов отац, имамо екстремано мало. E па мањина напушта већину, ако не може да јој се прилагоди, увек било и биће.

stefan

28.12.2012. 18:46

@Зоран - Nisi gledao do kraja.Kad je Dragce dobio imanje na svoje ime naglo se promenuo i postao pravi....verovatno.

Зоран

27.12.2012. 23:09

Ђосићу, ти си рођени губитник. За све што си се ухватио у политици, пропало је.

milance

28.12.2012. 10:16

@Зоран - Vidi se da si ti uspeo dok mozes takvu glupost lupnuti jednom starijem coveku koji je ti otac moze biti... Covek je u pravu... mi smo svoj najveci neorijatelj.... i zato ce mo i nestati.... svi a i vi u inostranstvu.... ljudi moji, pa vi kako god okrenete vi niste dobrodosli tu gde ste... vi ste strancii uvek ce te biti.... i bicete im dobri dok im prinosite a kada vise nemozete prineti onda ima da vas sutnu kao najvece olose... jer ste stranciI.... To je realno i istinito..

stevan

27.12.2012. 23:12

A šta se nudi? Lopovluk, tajkuni, nezaposlenost, laži, obečanja, glad,da ne nabrajam nema kraja.

petar

28.12.2012. 08:58

@stevan - a sta bi ti da se nudi? postenje, zaposlenost, istina...? pa da je takvo stanje cemu onda prica i poziv na povratak? zasto bi iko i odlazio? poenta je da dodjes i uradis nesto kada je tesko a ne na gotovo pa da pametujes

MilosBg

27.12.2012. 23:36

Pa, Dobrica je ipak jos 90-ih govorio da Kosovo treba podeliti. Kamo srece da smo ga poslusali. To ipak ne znaci da je kamerad Dobrica u pravu kad poziva ljude nazad. Zar da zrtvuju kvalitet zivota da bi opstala SFRJ birokratija? Da opstane zavidan narod koji ne postuje imovinu, predanost radu , slobodu zivljenja pa cak ni svoju naciju? Mnogi su se okomili na nas ali je cinjenica da bi bilo mnogo drugacije da je ovaj jugokomunisticki narod imao 3 ciste u glavi i 2 minuta nacionalne svesti

Slobodan Jeremić

28.12.2012. 01:10

@MilosBg - Dobrica nista nije upravu,niti je ikada bio.Covjek je bio savjetnik srpskom politickom vrhu osamdeseti i devedeseti godina,dovoljno da ga vise niko ne slusa nista.

Lala Tamiski

28.12.2012. 06:49

@IGOR - U Banatu kazemo:"Sedi di si ni za disi nisi". Izvinjavam se ne odnosi se direktno na vas to je samo poslovica.A inace sam prosao "sito i reseto" po inostranstvu. Savet je i molba svima koji imaju ideje izlaska iz zemlje. Bez velike potrebe, ali bas zivotne potrebe, a ne san o kolima parama putovanjima, poslovnom uspehu etc. ne izlazite nigde dalje od Evrope, a i po njoj samo u turizam.Kao stranac, "dodjos", bicete rob , usamljen, nostalgican, i pevacete svaki dan: "kuca poso, kuca poso".

Paja Patak

28.12.2012. 10:03

@IGOR - Idi odmah i ne vraćaj se.... ili možda čekaš da te ova namučena država odškoluje pa onda da odeš, kao mnogi sitnosopstvenički šićardžije što su. Ja bih ćutao i sakrio svoju sramotu.

Laki

28.12.2012. 14:31

@IGOR - druze Pajo Patak,Kad bi ste nama "strancima" dopustili da promenimo Srbiju bolje bi vam bilo. Srbija hrli u propast i nema nade za ikakvo poboljsanje. Ljudi iz vlasti su glupi i tupi. To vazi i za poslodavce a i ostale. Srbiji treba totalna reforma. To mi je svanulo jos 1990 te. Ovako cutite i pokrijte se usima bas kao sto nama savetujete i trpite i pravite se pametni. I Cecu do daske.

Miro Markovic

28.12.2012. 00:12

Cosicu, ti i kad si mogao nista nisi uradio za Srbiju. Bio si i ostao okoreli komunista i nemoj sada da kukas na svojoj daci. Mogao si, ali nisti hteo, da uvedes zakon o lustraciji po kojem bi trebalo suditi svim bivsim komunistima i kriminalcima, koji su srusili sve postene pravoslavne srpske porodice, oteli im imanja i jos nece da vrate tudju imovinu. Sada su je prograsili za svoju i prodaju je drugim lopovima. Sve dok se to ne ispravi, nece biti napredka u Srbiji.

Зоран

28.12.2012. 03:54

@Miro Markovic - Није он комуниста. Он је такав рођен.

S.Krasniqi

28.12.2012. 09:38

@Miro Markovic - Gosp.Cosicu,sve ovo sto se desilo u bivsoj YU vase je delo i SAN:Niste uspeli jel ste izabrali lose izvodjace radova (Milosevic&Co),sad mozete samo ovo da radite sto i upravo radite,kukati

zoks

28.12.2012. 12:07

@Miro Markovic - S.Krasniqi@ sva sreca pa ste vi sipatri bili za tu Jugoslaviju,i sto je najvaznije bili ste za nju "dobrovoljno"!Dok je postojala Jugoslavija govorili ste,ne samo vi,kako je ta Jugoslavija srpska drzava i tvorevina Srba i da ne zelite d zivite u takvoj zemlji,a sada ne mali broj od svakog naroda koji je sacinjavao tu Jugoslaviju govori kako im je bilo bolje u Jugoslaviji nego sto im je danas!

S.Krasniqi

28.12.2012. 15:33

@Miro Markovic - zoks@ nismo mi bili medju tim koji su stvorili tu takozvanu drzavu YU.Ako vi imate nostalgiju za tu YU, mi je uopste nemamo jer je to bila tvorevina vasih predaka,Srba.

zoks

29.12.2012. 04:18

@Miro Markovic - S.Krasniqi@ ja za Jugoslavijom imam nostalgiju koliko li i za tobom,kao prvo!Kao drugo,da je situacija bila drugacija sa naivnim Srbima i Titom posle Drugog svetskog rata nijedan od vas ne bi bio tu gde ste danas,nego u toj vasoj na silu stvorenoj nazovi drzavi Albaniji,gde vam je i mesto!Ali naivni Srbi........!

Mare

28.12.2012. 00:47

Studiram u Bostonu - medjunarodni biznis, na Northeastern Univerzitetu. Ja iskreno nemam nameru da se vratim, zato sto tek kada odes negde van Srbije, shvatis koliko je nasa zemlja jadna, a posebno beznadezna. Koji je razlog da se vracam? Da se mucim i da jedva zaradim neki hleb za porodicu? Zivot je jedan, iskoristicu svoje znanje maksimalno koliko mogu da bi ostvario neke zivotne ambicije. Srbija je zemlja gde se znanje i uspeh ne cene, gde samo glupi i nepismeni kriminalci uspeju.

marina

28.12.2012. 00:58

Postovani gospodine Cosicu! Jeste li ovaj zakasneli tekst pisali pored prozora sto gleda na vrt Vase vile na Deadinju koju ste tako pravedno stekli u vreme omrazenog Titoizma?

Niki

28.12.2012. 01:07

Ne postoji institucija,struka pa ni oblast zivota koja kod nas nije kompromitovana.Vrtimo se kao narod i drzava sleva nadesno i nazad,potrosili smo skoro sve ideologije,sisteme i sve idole.Potrosili smo vekove i drzave. Potrosicemo i ovu...Nas covek ce da bi sebi pribavio nepripadajuci dinar zajednici bezobzirno napraviti stetu milion.Ovde i oni koji ga kritikuju samo zale sto nisu i sami u takvoj prilici.Kastu drzavnih namestenika cemo izdrzavati po cenu duznickog ropstva svih do sudnjeg dana..

MilosBg

28.12.2012. 01:14

Ne vracajte se, nego pomozite nama da izadjemo odavde! Kako kod nekih drugih imigrantskih naroda - svako ko je otisao "povuce" jos dvoje, troje sa sobom.

posteno govoreci

28.12.2012. 01:16

citajte....citajte...citajte....ucite....nisamo mi ni tako mali ni tako ne bitni...i ono sto je mozda najbitnije ne nasjedajte na lazi...oportunizam vodi ka nasoj propasti...nije lako...ali vrijedi...ne dozvolite da vam se desi da se obracate licemjerima...zivite svoj (nas ) zivot...sutra vec moze biti kasno...stvarno smo ugrozeni...

Radoslav Mileusnić

28.12.2012. 01:36

Pokojni Mića Popović je jednom prilikom rekao da se plaši da je Srbima došlo "kosmičko vreme za izumiranje". Plašim se da je bio u pravu, sem ako se voljom Gospodnjom ne dogodi čudo.Dobrice, ako iskreno pozivate Srbe da se vrate u Otadžbinu, priznajte da je streljanje (ubistvo) Gvozdena bio smrtni greh. Zbog tog greha Srbija je sve dalje od sunca. Ipak, za pokajanje nikad nije kasno, a iskreno pokajanje čini čuda.

slavko radovanovic

28.12.2012. 01:37

Daleko je sunce kako je citah u tvom romanu davnih sesdesetih godina.Ali nikad ne procitah tvoje kajanje za ideologiju koju si ti uveo u srpski narod.Ti i slicni tebi.Jer izgibanija Srba nastala je onda kada je kralj koga zovu ujedinitelj i politicari nacionale ciljeve srpskog naroda zamjenio ideologijom jugoslovensta preko koje je kasnije uvedene ideologija ciji si ti gospodine Cosicu bio zastunik.

Laki

28.12.2012. 01:44

Cika Cosicu, otisao sam pre 20 ak godina kad se raspadala Jugoslavija. Pokusao sam u vise navrata da se vratim i da radim za Srbiju. Nisam imao gde. Nikome nisam bio potreban, a zavrsio sam dva fakulteta. Necete me pa necete. Mozda da cistim ulice, kako vi to kazete. Pa, nece moci. Hehehehe. Cistite ih sami.

Mika

28.12.2012. 01:46

Pročitah vaš tekst i sve objavljene komentare koji se odnose na ovaj tekst. Jedno mi nije jasno da ste se nadali ivedenim oktobarskim prmenama da će biti svima bolje. Ja se tome nisam nadao, ni pomenu o boljitku ljudi u Srbiji, jer sam bio ubeđen, da vođe ovih promena to ne garantuju. Pre svega u ovim promenama, vrlo malo je bilo ljudi od znanja. Da je aktivno bilo učešće naših u svetu priznatih naučnika, ja bih verovao u te promene. J

Ljiljana

28.12.2012. 02:26

Добрица Ћосић : Школска спремаНижа пољопривредна школа у Александровцу, уписао се у Средњу пољопривредну школу из које је искључен; завршио новинарску и Вишу партијску школу.dal' da se smejem il' da placem ?

Aleksandar

28.12.2012. 02:29

Jaka rec. Ako se vratim, moracu da se borim, sto podrazumeva tezak period. Ako se ne vratim, poruka ovog pisma ce uvek da me proganja; osecacu se slabicem i izdajicom. Jedan je zivot; sta vredi ako prodje bez znacaja, pa makar i u bezbriznosti zapadnog zivota. Razmislicu.

Dragan bgd

28.12.2012. 02:33

Svi ovakvi intelektualci ovog naroda,treba da se stide,sto su ovolike godine ziveli na grbaci ovog naroda a nisu mu adekvatno vratili.Covece,imas jos neki dan od zivota,podigni glas o pitanju Srba u celoj Evropi i kazi nam da se borimo.Podigni glas protiv cenzora sto jos uvek ne daju da se iznese prava Srpska istorija na sto i sve njene tertorije,koje su iznazivali raznim imenima a narod prekrstili i pokrstili.Evo sad ce samo sto nije nastala VOJVODJANSKA NACIJA,POSLE BOSNJAKA......To je pitanje

Mare

28.12.2012. 02:33

Dobrica Cocic je dobar pisac i treba ga citati, ali nikako slusati. Ono sto onkao "srbin" vec duze vremena pokusava da kaze i prikaze, nije vredno paznje.Matori je u losoj kondiciji a obzirom na godine nije mu za zameriti. Medjutim,prmecuju se ostaci onog "promasenog" sistema, kako u privatnim isto takoi u javnim istupima. Ko je jednom ozbiljno usao u to kolo taj vecno ostajeu njemu, bez obzira na muziku.

Dusan P.

28.12.2012. 02:38

Vece nesrece od "komunista nacionalnista "nema,a oni su nas oterali iz zemlje.90-tih su poveli ratove koje smo morali da izgubimo da bi oni I dalje (ili njihovi potomci) vladali.idejni tvorci svega toga su Dobrica Cosic I prof.Mihailo Markovic.aSlobodan Milosevic samo produkt toga.Zato nas je puna Amerika,Kanada,Australija ,Nemacka.Ne znam samo ko ce se vratititi u zemlju gde naajgori konstantno napreduju I vladaju.

Aleksa Aleksic

28.12.2012. 03:31

Otisao sam sa zenom pre 19 godina u svet sa 4 kofera knjiga koje su mi pomogle da se snadjiem i da postanem strucnjak od istoka do zapada. Nikada necu zaboraviti dan kada sam otisao i kada sam plakao kao dete jer sam znao da sam mladost, ideale i prijatelje ostavio ili izadao. Prema Vama Dobrice imam dupoko postovanje ali nije mi jasno da posle 20 godina sve je ostalo isto. Pitam se da li ce sledecih 20 godina biti barem isto ili jos gore?Nemam te pameti sta da posavetujem mlade....

Aleksa

28.12.2012. 10:42

@Aleksa Aleksic - Ima malih pokreta na bolje koliko ja vidim. Treba prepoznati trenutke preloma i pokreta. Mislim da je sada jedan od tih. Razmisljam da se vratim i pokrenem biznis tamo sa svim ovim znanjem koje sam prikupio po belom svetu, ne samo da bi postao uspesan biznismen nego da bi to znanje preneo generacijama u Srbiji i podigao tehnoloski nivo zemlje u kojoj sam rodjen i koja me je odgajila. Mnogi su nasi preci dali glave da bi mi tamo odrastali. Slava Bogu i svim nasim precima. Doslo je i nase vreme.

radis slavkovic

28.12.2012. 03:48

Sjecam se dalekih djecackih dana i cudnog imena u romanu Delko je sunce.Nekog po imenu Govzden.Posto nisam znao nikoga ko se tako zove cudilo me to ime.Eto tako ste vi gospodina Cosicu cuali kulturu i istoriju srpskog naroda.Bili ste borac u sluzbi Josipa Broza.I sahrani se on na samom Dedinju a kosti Draze Mihajlovica se ne zna gdje su.Ja mislim da ti ni sada nisi voljan da se pronadju te kosti i da se Draza Mihajlovic dostojno sahrani.Jer ne cuh nijednog komunistu kako se vajka za zrtve koje

slavko kecmanovic

28.12.2012. 03:51

I sahrani se Dobrice Tito na Dedinju.I bise skoro svi iz svijeta na njegovoj sahrani i odmah poce raspad Jugoslavije koju je vodio.A rasturio je on sam jos n974.godine.Bio je tada na vrhuncu moci i star.Toliko star da se dugo iseckivalo kada ce umrijeti.Jer zivljese 88 godina.I tada 1974.godine kada je bio na vrhuncu moci nije on morao,nije ga niko iz svijeta tada mogao ucjeniti,nije mogao rasturiti Srbiju ako je morao da srasturi Jugoslaviju.Ali on rasturi Srbiju ja mislim zato sto je mrzio srb

Otišao da ostanem Srbin

28.12.2012. 04:03

Kakvu otadžbinu bre, otišao sam kad sam okrenuо TV i video da osim Roma i Turaka od srpske kulture ništa ostalo nije. Eto me u Rusiji i osećam se Srbinom više nego što sam se ikad i hoću se ikad osećati u zemlji koja nosi ime mojeg naroda. Srbija postoji samo na papiru, а za ostalo ne znaš jel Albanija, Turska ili Jermenija. Јел познајете још ово писмо?

Otišao da mi deca ostanu Srbi

28.12.2012. 20:28

@Otišao da ostanem Srbin - E brate Srbine, i ja također, i ja također. Ovo je sramota, završio školu, univerzitet, zaposlio se, oženio, dobio sina, a u Austriji u kojoj trenutno radim poštuju me više i brinu za mene, makar sam manjina, nego to čine u rodnoj mi zemlji. Planiram da odem u Rusiju jer mi fali kultura i pripadnost, srpska istina je, ali tu nažalost pre ću naći u Rusiji kako mi kažu nego u Srbiji. U Srbiji to više ne postoji, kad okrenem TV, ma ne moram ni da pričam sam si ste rekli.

Srbija Srbima

28.12.2012. 04:05

Prvo ne dozvoliti da crnogorci više vode Srbiju. Za vreme dva poslednja Miloševića i Tadića nas je milion manje pa smo ekonomski uništeni i bez budućnosti.

pozdrav od ino-omladine

28.12.2012. 04:28

Kada/ako krene realizacija (verovatno jedino moguce Kinesko-Nemacke) strateske investicije gradnje recnog koridora Dunav-Morava-Vardar-Egej, vratice se Srpska mladost i stvaralacka elita, bez icijeg prizivanja, jer ce tada videti prosperitetnu buducnost za razvoj Srbije, za svoju decu, te i za sebe. U suprotnom - Srbija uz dosadasnja politikantska nepotisticka cirkus klepetala nestaje za ne vise od dve generacije.

aa

28.12.2012. 05:31

G.Cosicu,badava se trudite.Kad ste hteli da menjate Savez komunista,izbacili su Vas,kad ste hteli da menjate Jugoslaviju,smenuli su Vas,kad st hteli da delite Kosovo,proglasili su Vas izdajnikom,kad ste..........Jedni nista ne citaju,drugi nista ne razumiju,treci manipulisu i bogate se,cetvrti su bezvoljni,peti su nemocni,sesti su........Ziva propast !!!!!!

Teca Peca

28.12.2012. 06:11

Koliko te se ja secam dok sam radio u SSIP-u ti si bio u krugu tzv"disidenata"koji su bili sponzorisani iz Londona, sto ce reci imali su zadatak da ruse Jugoslaviju, i to Titovu!Pokusali su oni da sruse i maovu Kinu, ali im se nije dala!Pogledajmo Kinu danas? Sta joj fali Dobrice? Da niste srusili Titovu Jugoslaviju, danas bi nam bilo daleko bolje.Ne talambasaj!

zoks

28.12.2012. 10:58

@Teca Peca - Teca Peca@ gde nadje uporedjivati Kinu sa Jugoslavijom????Jugoslavija je bila i postojala dok je Istoku i Zapadu trebala!Jugoslavija nije mogla opstati jer se od samog njenog osnivanja silom spojilo nespojivo i kraj te Juge je bio ovakav kakav je bio!Hrvati i Slovenci su od momenta izlaska iz "ljubavnog" zagrljaja Austro-Ugarske i ulaska u KSHS radili na tome da se osamostale,jer je to bilo nemoguce pod Austro-Ugarskom vlascu,a ta vlast je znala da su Hrvatska i Slovenija njihovi pa bili........

zoks

28.12.2012. 11:01

@Teca Peca - .....samo stalni,sto i danas mozemo da vidimo!Austro-Ugarska,sa danasnjim zapadom je podrzala balije i siptare da se osamostaljuju,siptaarima cak i drzavu napravili,te tako zbog svih tih stvari i mnogih drugih Jugoslavija nije mogla opstati!I na kraju mnogo je lakse manipulisati sa jednom banana nazovi drzavom od 5 miliona(da ne pominjem onu od 600 000 stanovnika)nego sa drzavom od 24 miliona!

Teca Peca

28.12.2012. 11:29

@Teca Peca - @Zoks-Moze , al ne mora da bidne! Da nije doslo do raspada SSSR-a i onih lakrdijasa Jeljcina i Kozireva , ne bi stvari izgledale kako izgledaju danas!Zasto ti ini Hrvati i Slovenci se nisu odcepili 50 godina za vreme Titove Jugoslavije?Hteli su neki, ali su bili odmah "markirani"i procitani!Narod Jugoslavije je prevaren i opljackan u sarenoj lazi o demokratiji i Zapadnom standardu!Ko se danas ne svada no ovim prostorima??

Bojan Zivkovic-New Jersey

28.12.2012. 06:19

Pre nekoliko godina sam otisao na zapad,gde vec nekoliko godina uspesno radim i zivim.Nebrojeno puta sam se obracao narodnoj kancelariji predsednika,raznim ministarstvima sa ciljem da razgovaram sa nekim kompetentnim ko mi moze reci,ustvari ko me zeli pozvati u otadzbinu,nista vise neocekujem i nikada nisam dobio nikakav odgovor.Prebacuju loptu,stare fraze 'nismo nadlezni' ili 'lepo je to ali..' ali ja zelim da se vratim i da sve svoje snage dam Srbiji ali ovakve poput mene neko tamo nece,tuzno!

Djole Holandija

29.12.2012. 21:54

@Bojan Zivkovic-New Jersey - Imam isto iskustvo. Fakultetski sam obrazovan, imam posao ljudi iz struke me postuju i vole. Srbija nije zaitersovana za nas. A mogli bi stosta od nas da nauce. Dobrice vi ste jedan demoagog.

bata

28.12.2012. 06:36

Prvo , ratobornom politikom ih oterate ....a sad apelujete na savest,inteligenciju,patriotizam,moral,....Koja je tvoja zivotna misija bila ??? Ratovi,zgarista,logori....Zbog takvih ne vidim buducnost Srbije , zbog takvih unistene su stotine hiljada egzistencija !..

doktor

28.12.2012. 06:41

8 meseci radim u Domu zdravlja,jos nisam primio ni jednu platu. 1.februar 2013,reci cu pozdrav Srbiji negde sa zapada!!!

Sergio

28.12.2012. 07:17

Veliki sam postovalac gospodina Cosica i steta je sto on nije imao vecu podrsku u vreme Milosevica i sto se neki njegovi saveti nisu poslusali. Malo me je razocarao sto u Piscevim za[isima i svojim razmsljanjima nije pokazao malo vise kriticnosti prema sebi i vremenu kada je mozda bio u poziciji da nesto uradi. Sada to svodi na ledja tadasnjih srpskih komunista. No svejedno, on je evoluirao u misljenju sto je odlika inteligentnih ljudi a o postenim namerama je izlisno govoriti.

Sergio

28.12.2012. 07:21

Ovo obracanje nam nije dalo nikakve smernice sto se ocekivalo od gospodina Cosica koji je u poziciji da slobodno izlaze svoje vidjenje jer nema nekih politickih ambicija da bi mu se ista pripisalo ili uzelo za zlo. Kao doktor koji radi u Australiji mogu reci da je osnova srpskog problema u cekanju nekog drugog da resi probleme i trazenju krivice u ne43kom drugom Za sve smo sami sebi krivi. Osnovno je da se ljudi uhvate posla i shvate da bez rada nema promena na bolje.

Sergio

28.12.2012. 07:26

Srbija treba da se okrene zemloradnji i stimulise povratak ljudi na zemlju i na selo. Mi nemamo sta drugo da ponudimo svetu koji je otisao ispred nas 100 godina. Treba uvestio red u sve strukture zivota i iskoreniti korupciju. Uvcesti stroge zakone i vladavinu prava. Ne ocekujte povratak studenata u zemlju koja nema sta da im ponudi. Od patriotizma se ne zivi a ni od ideala. Kazem to nakon godina provedenih u ratu i na prvoj borbenoj liniji 1991.ne treba nama EU da bi nam bilo bolje.

Sasa

28.12.2012. 07:37

Ovo su cijene priznavanja diploma stecenih u inostranstvu. Da bi se neko vratio treba mu olaksati a ne udariti revolucionarne poreze Državljani Srbije Za strane državljaneDiploma osnovnih studija     24.000,00 dinara     51.000,00 dinaraDiploma specijalističkih, master i magistarskih studija      36.000,00 dinara      72.000,00 dinaraDiploma doktorskih studija     54.000,00 dinara     111.000,00 dinara

Stefan Perovic

28.12.2012. 07:42

Zahvaljujuci studentima i laznoj eliti mi vec 11 godina zivimo u jadu i bedi.5 oktobar je CIA kostao 70 miliona dolara i to vise nije nikakva tajna.Ja od Slobe u ratu,sankcijama i odbrani drzave od separatizma i Nato agresije nisam ocekivao blagostanje,a vidim da neki jesu.Zahvaljujuci kratkovidnoscu biraca i takozvanoj eliti,Srbija nece doci sebi jos narednih 1000 godina.Juriiiiiis,svi na Egzit!

sveti

28.12.2012. 07:44

Nisu komunisti srusili SFRJ, nego komunjare koje su rovarile sve vreme pa i ovo sad. Dve vreste srba: materijaliste, nistavila, nesoje (ovi danas) i oni fini, karakterni, mili i dragi gdje im postenje i data rijec zivota znaci. Prvi su svojim pordanim dusama srusili Srbiju za koju se busaju. Danasnja Srbija je ista ona od 1941. te se lako zakljuci odakle sve stize. Blate komuniste kako bi oprali svoje izdaje. Ne smeta da ih stranac placa da ruse svoju "voljenu" Srbiju sve dok im kapa dinar.

Teca Peca

28.12.2012. 11:34

@sveti - Bas tako! Talog je isplivao na povrsinu i potisnuo one koji su posteno , vredno i odgovorno radili, i koji su imali i iamju svoje ja , karakter i postenje.Na zalost, nismo ocekivali sta ce nam se desiti i svi su se uljuljkali u dobar zivot i sigurnu buducnost.No sve ima svoje trajanje, pa i ovo!Pravda i pravednost ipak pobedjuju!Pozdrav Djeda Misku Cisku, sa zeljom da ne napusta "velelepni Hajat"barem za jos jedno 30 godina.Pare neka cuva za sebe i uvece prebrojava kao Kir Janja.

Gradjanka iz

28.12.2012. 07:55

Neko sa iskustvom ''pravne drzave Srbije'' ni u ludilu ne bi ni pomislio da se vrati. Otimacina, zvaist sudija prema nama u inostranstvu cak i kada smo ocigledne zrtve nezajazljivih domacih lovaca na povratnike iz inostranstva je za gadjenje. O obicnim ljudima ne govorim, oni su jadni. Ali domaca nazovi ''intelektualna elita'' je katastrofa na kub i kvadrat. I onda nas pozivaju da se vratimo. GDE da se vratimo? U lopovluk, prevare i otimacinu. Nikada!

đorđe5656

28.12.2012. 11:44

@Gradjanka iz - Građanka. Slažem se sa tvojim komentarom. Imam fakultet radim za 300 eura a decu sam sa tim iškolovao nisu mogli da dobiju posao jer zna se kako kod nas se stiže do posla, i otišli su u inostranstvo ja ih samo molim da se ne vrate jer kako kažeš GDE a ja ću već nekako

vita-brevis

28.12.2012. 08:22

"Odlivanje pameti, znanja i mašte..." Kako ste to Vi odoleli ovoj bujici, sta Vas je to zadrzalo, koliki i kakav je Vas doprinos ovom odlivu, da li ste ucestvovali u realizaciji, sta ste konkretno, ucinili da to sprecite, kada ste prvi put bili svesni svega ovoga o cemu (naknadno) govorite? Kakav je Vas licni primer, kako i u kakvim uslovima zivite? Sramno i uvredljivo oglasavanje!

Dusan

28.12.2012. 08:39

Ono što mene interesuje je kako je došlo do ovog ekscesa. Eto sedim ja kući dokon, mislim duboke misli, a nemam kome da se obratim jer neće više niko da me sluša. Neki čak, za sve krive upravo mene i moj nedorasli, orezivački intelekt. Onda lepo sednem, zasučem rukave, namestim pisaću mašinu i krenem... Pa me ponese pisanje, čas gore, dole, pa u stranu (i levo, a mogami i desno). Onda zasučem rukave pa se dohvatim telefona...Ostalo je istorija.

m

28.12.2012. 08:46

zasto ja da slusam i trpim sefa/seficu, njihovo neznanje isfrustriranost, za nekih 600 eura, kad mogu za 2500 eura da slusam stranca (u mom slucaju austrijanca). vise me pogodi kad me srbin pita zasto pricam ijekavski, nego sto mi austrijanac kaze da sam iz srbije. kad se prestane krasti u srbiji, onda cu da se vratim i svo steceno znanje prenesem u srbiju.

m

28.12.2012. 08:52

u pravu je cosic kad kaze da se svi vratimo u otadzbinu. problem je sto srbijanci jos uvek misle da su pod turskom vlascu.

Ostoja Simetić

28.12.2012. 09:08

Ljuti te što političari bez škole, znanja i obraza za kratko vreme u presiromašnoj Srbiji namiču „mašala kapital", što lažu s TV ekrana, što njihovi prijatelji za dve godine postaju kraljevi šećera, marketinga, maloprodaje... besan si što je neko za siću pokupovao sve ono što si ti gradio decenijama, što njihovi sinovi studiraju na Sorboni i Oksfordu, a tvoje ćerke, da bi videle more na deset dana, moraju tim studentima da peru šoferšajbne po benzinskim pumpama.

Ostoja Simetić

28.12.2012. 09:14

Tražim da svoju sudbinu uzmeš u svoje ruke. Nemoj da čekaš da ti slobodu daju drugi. To je sramota. Podlost. Ne može se zadobiti carstvo na divanu sve duhan pušeći.Neće ti niko dati, ono što sam ne uzmeš. Došlo je vreme da se sloboda otima. Nama su je oteli korumpirani skotovi i evrofanatici, a sada mi moramo da je otmemo nazad.Treba, narode srpski, da se okupljamo. Moramo da se povežemo, jer samo zajedno možemo oterati marvu. Ako znaš da pišeš, piši!

Ostoja Simetić

28.12.2012. 09:16

Bogu hvala, ima dosta patriotskih portala, neko će to pročitati. Ako umeš da govoriš, govori! Ima dovoljno komšija, kolega, kumova, prijatelja... neko će te čuti. Ako ne umeš ništa od ovoga, ali znaš, osetiš, vidiš da je zemlja u haosu, slušaj i čitaj one koji mogu, znaju i hoće da se bore protiv okupatora! Sramota je da na promociju knjige o srpskoj istoriji i nacionalnom interesu u sred Novog Sada dođe 20 ljudi, a da na proslavu neke medalje doleti 60.000 grla.

realni

28.12.2012. 09:28

Prvo morate mladima da ispricate istinu i samo istinu o svemu sta se desavalo od dolaska Milosevica na vlast .Citavo vreme ste lagali jer kako Cosic kaze laz je u dusi Srbskog covjeka .To mora jednom da prestane

Ostoja Simetić

28.12.2012. 09:29

... za čitavu naciju, što bih te ja žalio? I ne žalim te. Naprotiv, želim ti sve najgore. Jedino tako ćeš se opametiti. Kad ti creva zakrče, onda ćeš valjda i zubima kidisati na ove što nas sve zajedno more. Kad ne budeš imao deci ni za pokaznu kartu, a kamoli za školarinu, i ti ćeš tada shvatiti da ima nečeg važnijeg od lige šampiona.Ti si iznad politike, ti si suviše otmen za mitinge, previše si pametan za tribine, bolje znaš sve od svakoga, niko tebi ne treba da priča,

Ostoja Simetić

28.12.2012. 09:32

šta ima ko tebe da uči,ti sve znaš,sve shvataš-i ipak ništa ne radiš.Nećeš na izbore,jer pada sneg,vikendom se odmaraš i svi su isti,a tražiš da živiš ljudski.Nije ti pravo što hrana košta isto u Barceloni,Parizu,Beču i Leskovcu,ali ćeš ipak radije gledati kako muzu krave na „Farmi",plaču zbog pevaljkinog razvoda na „Amidži šou" ili priznaju kako tuku ženu i švaleraju se u „Trenutku istine".E,bruko jedna!Patetični izgovore za narod!Gomilo bednog ljudskog materijala!

Ostoja Simetić

28.12.2012. 09:34

I treba muftija da pali Rašku, Korhec neka srpski tretira kao strani jezik u Vojvodini,Tadić neka priznaje Veliku Albaniju,Đilas neka ima godišnji porast prihoda 2.300 odsto, ROSU neka prebija Srbe zbog srpskih tablica,Bugari neka traže Dimitrovgrad, Mađari neka u Kanjiži revidiraju Trijanon... sve si to, i još mnogo gore, zaslužio! Treba i tvoju kuću da uzmu. I ženu! Neka ti samo ostave televizor. Tamo gledaj TV Dnevnik i ministrovu drugaricu dok ti objašnjava...

Ostoja Simetić

28.12.2012. 09:37

kako se otvaraju nova radna mesta, a prestiž i ugled Srbije u svetu eksponencijalno rastu. Slušaj o evropskoj budućnosti, predpristupnim fondovima i zemlji Dembeliji. Slušaj i gledaj, ali ne misli ništa! Pusti mozak na pašu, budi raja, budi potrošač i crkni u sopstvenom smradu! Ne reče onomad Branko Ćopić uzalud "Znam ja nas, *ebo ti nas!" Od mene toliko. Bar dok se ne uspraviš i ne zaslužiš da te nazovem narodom. > ("Pismo narodu srpskom ili Zašto te se gadim"; avgust 2011.)

Игор

28.12.2012. 10:12

Одакле Ћосићу идеја да српска култура траје само 8 векова ?

Toma

28.12.2012. 10:18

Ruzno ali tacno. Uvek je bolje da se borimo za svoju bolju buducnost. Alternativa...... da se ceka da padne nesto sa neba. Smesno je da se ocekuje da ce neko doci i nas nahraniti.

zoks

28.12.2012. 10:26

Te price o tome kako studenti nisu otisli zbog novca u inostranstvo..mogu samo da kazem da ih je najmanje 90% otislo upravo zbog novca(sto je za mene kad je u pitanju novac sasvim normalno)!Najvise 10% ih nije zbog novca otislo,jer su iz imucnih porodica!Mnogo primera znam gde su deca iz imucnih porodica bila poslata u ekonomski jace drzave,Nemacka,Amerika,Svajcarska,a mnoga druga deca kojima roditelji nisu "zverke" poslati kako daleko od svoje zemlje,tako i u manje ekonomski razvijene zemlje!

Naraštaji, koji sišu k'o pauci

28.12.2012. 10:34

Razvilo se crno vreme opadanja, nabujao šljam i razvrat i poroci, podig'o se truli zadah propadanja, umrli su svi heroji i proroci. Razvilo se crno vreme opadanja. Progledale sve jazbine i kanali, na visoko podigli se sutereni, svi podmukli, svi prokleti i svi mali postali su danas naši suvereni. Progledale sve jazbine i kanali. Pokradeni svi hramovi i ćivoti, ismejane sve vrline i poštenje, poniženi svi grobovi i životi, uprljano i opelo i krštenje. Pokradeni svi hramovi i ćivoti.

Boro Manjaca

28.12.2012. 10:38

"Petooktobarski prevrat 2000-te godine, izveden narodnim gnevom i sa snažnom podrškom stranih obaveštajnih službi, bio je ideološki heterogen i sa nekompetentnim vođstvom."Ovom recenicom rekao je nesto sto je najvaznije u celom svom obracanju a mislim da je previse zamotavao ostala objasnjavanja. Mogao je tako poznat covek da u mnogo kracem i jednostavnijem opisu objasni znacaj povratka pameti i razloge sto je ta pamet otisla.

Naraštaji, koji sišu k'o pauci

28.12.2012. 10:38

Zakovana petvekovna zvona bune, pobegao duh jedinstva i bog rata;Obesismo sve praznike i tribune, gojimo se od grehova i od blata.Zakovana petvekovna zvona bune. Od pandura stvorili smo velikaše,dostojanstva podeliše idioti, lopovi nam izrađuju bogataše, mračne duše nazvaše se patrioti. Od pandura stvorili smo velikaše.

goran

28.12.2012. 10:39

Ostajte ovdje sunce tudjeg neba...E Santicu, Jaksicu, Cosicu ...Nemam vise snage, nemam vise energije...Place mi se sto nisam otisao ranije...

Srećan put

28.12.2012. 12:17

@goran - Ma, "dobar" si ti, "jarane". Pravi Tadićev, Čedin, Čankov, Kandićkin i Biserkin otporaški "srbin-europejac". Ipak, drugovi & gospodo "srbi" i ostali "jevropljani", "amerikanci", "australijanci", "novozelanđani", "južnoafrikanci"... potrudite se da, kada poslednji takav "srbin" ode, za sobom ipak NE ugasi svjetlo... da novi stanari, bolje orjentacije radi, pri useljavanju na "svoje" (Albanci, Šiptari, Mađari, "VojvoDŽaneri", Bugari, Hrvati...) vide gdje dolaze i šta naseljavaju.

Naraštaji, koji sišu k'o pauci

28.12.2012. 10:39

Svoju mudrost rastočismo na izbore, svoju hrabrost na podvale i obede,budućnosti zatrovasmo sve izvore, a poraze proglasismo za pobede. Svoju mudrost rastočismo na izbore. Mesto svetle istorije i grobova, vaskrsli smo sve pigmeje i repove; Od nesrećne braće naše, od robova, zatvorismo svoje oči i džepove. Mesto svetle istorije i grobova.

Naraštaji, koji sišu k'o pauci

28.12.2012. 10:41

Ostala nam još prašina na hartiji, k'o jedina uspomena na džinove; Sad svu slavu pronađosmo u partiji, pir poruge dohvatio sve sinove. Ostala nam još prašina na hartiji. Pod sramotom živi naše pokolenje, ne čuju se ni protesti ni jauci; Pod sramotom živi naše javno mnenje, naraštaji, koji sišu k'o pauci. Pod sramotom živi naše pokolenje.

milos odalic

28.12.2012. 10:48

Hartija trpi sve! Nas akademik Cosic je izuzetno dobar na peru a kakav je na delu?! Nije on jedini bio u zabludi kad se Milosevic pojavio ocekujuci od njega da osveti Kosovo. Ipak je i dalje ucestvovao u dogadjajima koji su odredjivali sudbinu Srba i ovde i preko Drine. Treba mu oprostiti greske iz mladosti kad je jurio Srbe drugih ubedjenja po Jastrebcu. Da li je dovoljno 100 Srba koji treba da udju u istoriju preporoda Srbije? Mozda jeste jer ce Srbija biti svedena na Beogradski pasaluk.

Naraštaji, koji sišu k'o pauci

28.12.2012. 10:50

Pomrčina pritisnula naše dane, ne vidi se jadna naša zemlja huda; Al' kad požar poduhvati na sve strane, kuda ćemo od svetlosti i od suda! Pomrčina pritisnula naše dane. > (V. P. Dis, "Naši dani", 1910) PS - Nema tu pomoći, Dobrice. "Ko sam od sebe načini CRVA ne treba poslije da se žali što ga svi GAZE. Ili, kako to onomad - nakon što je pojmio osnovnim problem  petooktoMbarske, gmižuće, eu-ROPSKE Srbijice - upita bivši ruski ambasador Aleksandar Konuzin: ima li ovdje srba?

Planinac

28.12.2012. 11:24

Gospodine Dobrica, vaše knige na specifičan način oslikavaju našu prošlost a neke i ukazuju na perspektivu sutrašnjice. Vi ste akademik Srpske akademije nauka, a gdesu i čiji su akademici Hajdin i ostali čiji doprinos za naše bolje sutra je ravan nuli, da ne kažem da je u minusu. Mogu li da se probude i sagledaju svoje mesto u doprinosu razvoja naše države u svakom pogledu ?,

Dragan Todorovic

28.12.2012. 11:25

Prava rec je jaca od hiljadu topova.Ja studiram na zapadu vise od trideset godina i moja malenkost vam porucuje.-Najbolji i najveci vise duguju Otazdbini nego ona njima!!!

Komso

28.12.2012. 11:30

Kad ovo pročitam, imam još jedan razlog, da nikad više ne dođem na Balkan!Kažu, pametniji popušta, ali zato BUDALE svetom vladaju.Ako će me neko da koristi za svoje ciljeve, onda barem neko, ko će da mi plati, da mogu da od živim i da platim svoje račune, da ne da moram da se krpim kreditima od godine do godine, da moram da SVAKOME da dam bakšiš, da urade svoj posao, ua koji su plaćeni. Bez mene, ljudi, bez mene!

Nikola

28.12.2012. 11:44

Ma koliko negde možda bilo bolje i život bio lakši i mirniji - ovde je moja porodica, ovde su moji prijatelji i ovde su sahranjeni moji preci. Ovde mi je mesto.

ko

28.12.2012. 11:48

Ako odete u napr. Italiju i pricate sa portirima , oni ce vas gledati sa simpatijom ali i dominacijom buduci da su vjestiji u engleskom i sa simpatijama prate vase slabo poznavanje talijanskog. Ali, ako se u blizini nadju i njemacki strucnjaci pa sa njima progovorite o temama na njemackom ( koji slucajno znate bolje jer ste ga ucili u skoli ) i engleskom o strucnim temama, mjenja se spoznajni proces.

stevo

28.12.2012. 12:05

Cim se zalozis da nostrifikujem diplomu za 10 dana kako se radi i u Sloveniji, Crnoj gori, Hrvatskoj preko centalnog registra eto mene...do tada slobodno sedite u SANU i smisljajte spomenik Srbiji.

Dragan

28.12.2012. 12:21

Sve je pocelo 1986 , ideje su bile dobre od strane tz. oca nacije, proslo je vise od 25 godina, a rezultati se vide.

Gaga

28.12.2012. 12:28

Da se vratim u moj Niš?Prijatelji kažu da tamo romi imaju duplo veća prava od ostalih pa im i to malo-hoće još veća kažu.Čujem da se odlikaši zapošljavaju kao fizikalci jer nemaju para za studije a romi dobijaju stipendije za fax bez obzira što i srednju preko NVO-a jedva prođu + prioritet za posao.Jel' da se vratim tamo gde romi imaju socijalu od 24.000 mesečno a moja majka posle 40 godina krvavog rada penziju od 19.000 dinara.Tu da se vratim,ko bi mojima pomogao da prežive ?

Bojan

28.12.2012. 12:37

Poštovanje velikanu naše zemlje ali jako je teško boriti se za svoju zemlju koja te izda odmah iza ćoška.I to bi oprostio ali ako te van svoje zemlje više cene,više plaćaju,deca nemaju problema kojih njihovi vršnjaci ovde imaju,bezbrižna su i sita onda ću sve učiniti da moja deca što pre odu iz ove zemlje.Ne bih izdržao da ih gledam kako se razočaravaju svakodnevno i kako se moje vaspitanje i reči ne kradi i ne laži demantuju odmah iza onog ćoška sa početka !

Jasmina

28.12.2012. 12:54

Slažemo se gospodine Ćosiću ali što bi se vraćali kada ih je ta ista otadžbnina i oterala?Vi ste deo otadžbine ali to sigurno nije dugogodišnji ministar prosvete gosp.Obradović ali je zato on njen zvanični predstavnik i jedan od razloga odlaska bez povratka naše pameti i mladosti.Zar da se naša pamet i mladost vrati ovde i on da im kroji sudbinu !?To bi im uvredilo intelekt ! Pa on sve čini da taj intelekt i uništi koji je preostao.

Zoran I.

28.12.2012. 14:37

@Jasmina - Pozivajuci se na zdravu pamet ovaj Cosicev tekst cu sakriti od moje dece, ne da se nebi vratili u domovinu jer ih ona verovatno ne bi ni primila, vec da im ne probudim nadu. Ovako im je bolje, imaju vise od jednog drzavljanstva, visoko obrazovanje i niko ih nepita za nacionalnost vec za pasos i licnu kartu. Srbija ce imati mnogo vise sansi kada taj gospodin zacuti. A ministri se menjaju sa vise ili manje srece.

karate

28.12.2012. 17:47

@Jasmina - Kamo lepe srece da je Tito i tadasnja Jugoslavija , strpali Cosica , Seselja, Draskovica, Tudjmana Izetbegovica...... na Goli otok jedno 100 godina. Niti bi se raspala Jugoslavija, niti bi bilo rata , niti bi se raspala Srbija , niti bi bila bombardovana. Ne bi mladi bezali iz Srbije , ne bi natalitet padao i sve bi bilo dobro i narod bi ziveo srecno kao u Jugoslaviji. E ja samo to zameram Titu i Jugoslaviji. Lepo su nam to nekada sve objasnili Slovenci , ali nama je preci bio Milosevic.

Koljensky

28.12.2012. 12:54

Moj Dobrice, ni reci ne potrosi o svom pozamasnom doprinosu za postojece mizerno stanje.Kamo lepe srece da vas niko nije slusao druge bi nam ptice sada pevale....

Petooktobarski preokret 2000. je nova velika obmana srpskog naroda.

28.12.2012. 13:06

5.oktobar, glupost srpska najveca. Treba da je stid i sramota sve one koji su se primili i podrzali tako nesto kad se znalo ko ga finansira i organizuje. Isti oni koji su bombardovali Srbiju malo pre toga. Slobi svaka cast, drzavnik pravi. Svi posle njega su u najmanju ruku smesni i nisu mu ni do kolena. Jedino im Toma vadi prosek.

Slavisa

28.12.2012. 17:10

@Petooktobarski preokret 2000. je nova velika obmana srpskog naroda. - Sloba je bio hrabar (ponekad) ali Heroj Nikada!Popricaj sa Bracom preko Drine (Srpske kicme) sta oni misle o Slobi, a tek Srbe iz Hrvatske!Prodao ih je On sve, to je cinjenica, da je cutao i da se nije mesao niusta mislim da bi Srbi van granica Srbije bolje prosli. Samo je potpalio vatru (na prvi pogled kao nacionalista) a kada je nasoj Braci bilo najteze On se jednostavno povukao i ostavio ih je na milost i nemilost.Za sve sto je radio ili je trebao ici do kraja ili se ne mesati uopste!

Left Lane Cruiser

28.12.2012. 19:06

@Petooktobarski preokret 2000. je nova velika obmana srpskog naroda. - Kao Srbin iz Republike Srpske, mnogo toga bih mogao prigovoriti počivšem predsjedniku MIloševiću (koji je na kraju kao srpski mučenik ubijen u NATO-ovom inkvizicionom kazamatu, spasivši obraz i dušu), ali parafraziraću ono što je izjavio pokojni Brana Crnčević: - Slobodan Milošević je bio DRŽAVNIK sa GREŠKAMA, a ovi koji su došli poslije otporaške NATO-ove petooktobarske "revolucije (prim., oni koji su doletjeli na krilima "milosrdnog anđela") su GREŠKE bez DRŽAVNIKA."

Akrep

28.12.2012. 14:57

Samo nisam siguran kako ze zvao period kad je njegov drugar iz Koštunića bio na vlasti. To mu tada nije bila duboka istorijska kriza, to je bilo ok. Naučila baba da pravi pitu sa sirom, i ko pomene meso taj je izdajnik. Ne daj bože da nije okrugla tepsija. Bilo bi super da se ljudi vrate usavšeni modernim znanjem svetskih obrazovnih centara, ali izgleda da će i kada dođu morati ipak da prave pitu sa sirom, u okrugloj tepsiji. Nema varijacija ne temu.

Niki

28.12.2012. 15:03

Zbog nesposobnosti prilagodjavanja vremenu,ekonomske i civilizacijske regresije nestajali su i do sada celi narodi.Naravno i njihove drzave.Podgrejavanje starih tema i potrosenih autora i proroka nam nije nikako od koristi.Kome treba njihovo dalje "vidjenje istine".Ova drzava trosi godisnje 1,5-2 mlrd eur vise nego sto smo sposobni da stvorimo.Ko ce otpustiti bar deo drzav.aparata i svih po javnim i drzav.preduzecima?Ko ce preispitati sve inval.penzije?Bez smanjenja troskova nema buducnosti ovde

J

28.12.2012. 15:41

@Niki - I da se vrate svi obrazovani i stručni naši ljudi,opet će biti u manjini,to je naš najveći problem.Kako oni da nauče narod da ne političare,da ne idu masovno u pevače,nego da se late opipljivog posla? Kako da objasne mladima da se kroz školu ne protrči, i, ne kupuje diploma,nego da se zaista uči?Veliki je period od90-tih pa na ovamo,stasalo je mnogo generacija.

Dragan

28.12.2012. 16:05

A kada se vrate/vratimo gde cemo da radimo? U kisoku za pljeskavice kod nekog budzovana koji se obogatio pre kombinacije / seme ili kako god.......

Dragos

28.12.2012. 16:24

Коментатори, немојте да се враћате, ви очито више нисте Срби нити грађани Србије. Средићемо ми стање и без вас, хвала!

Left Lane Cruiser

28.12.2012. 18:50

@Dragos - Amin! Tako je. Ako su se gospoda već odrekli Srbije, raskrstili s prošlošću, otadžbinom, pradjedovima, tradicijom; prigrlili svoje nove mega-giga "fantastične" domovine - amerike, australije, austrije, švajcarske, njemačke, italije, francuske, britanije... otkud onda ovolika invazija tih pokondirenih bivših "srba" - anglo-amerikanaca, ozija, jevropljana - na sajt srpskih novina? Ako ste već raskrstili sa Srbijom, čitajte onda Tajms, Zi Dojče Cajtung, L' Mond, idite na CNN, BBC.

WWW

28.12.2012. 19:17

@Dragos - Pa imali smo studente, tj. i oni su studirali. Pa sta uradise.? Zavili nas u crno. Prema tome, nece samo studenti pomoci u ovoj krizi, neko treba pljunuti u sake i raditi. Sela prazna, zemlja place da se sta poseje. A vi o studentima. Selo je buducnost Srbije.

Irqysh

28.12.2012. 17:02

Hocu da pitam gospodina sa nadimkom "Peta oktobarska 2000...."Po vama ko je rasturao Jugoslaviju?Peto oktobarska od 2000 god ili pre toga Miloseviq izgubio je celokupnu Jugoslovensku teritoriju?Ko je kuvao prevrucu corbu pa sam se izgoreo u toj corbi?Razmili svojom glavom i proceni.

Vladimir

28.12.2012. 20:33

@Irqysh - petooktobarska je bila smrtonosni udarac za srbiju, konacni pad srbije i srpskog naroda tako reci. onaj ko to ne vidi je budala

Raša

28.12.2012. 18:17

Gospodine Ćosiću, mnogo kasno ste se setili o ovme da pišete. To je trebalo kada ste bili Predsednik. Očekujete da mladi ljudi ostave mukom stečene pozicije u raznim preduzećima i firmama, gde imaju dobre radne uslove i odličnu platu i gde ih ne pritiskaju partije i ostali naš milje. Šansi nema, već borite se da se obezbede uslovi da se zaposle ovde oni koji su završili fakultete.

Branislav Majstorovic

28.12.2012. 18:32

Za lopove da se bore,bice mi domovina ona koja ce da mi da da imam a ne da me neko krade.

Vladimir

28.12.2012. 20:45

@Branislav Majstorovic - Ne nego PROTIV lopova, decko. Ti si u fazonu hleba i igara.. takvi su uvek bili unazadjivaci drustva i neuspeli ljudi.

Boki

28.12.2012. 18:46

"Sto pametnih i hrabrih, obrazovanih i poštenih Srba...."E,u tome je problem problem,cika Dobrice.Ti sto su posteni,ne pita se nista u Srbiji,niti su se ikada pitali.Pogledaj samo u zadnjih 20 godina ko je bio na vlasti,ne secam se nijednog postenog.Mozda,ipak,jedan....

Povratnik

28.12.2012. 19:21

Ja sam jedan od onih koji se skolovao u Americi ...pokusao sam da se zaposlim u bolnici, direktor me jedva udostojio razgovora i to na HODNIKU pred drugim ljudima...i to posle 4 sata cekanja...Inace on je bivsi kadar SPS-a, pa sse pred izbore usaltao u URS da bi sada ponovo postao clan SPS-a...Protiv koga da se borimo kada su kultura, moral i sve sto vredi u ljudskom zivotu unapred porazene od bahatosti, nemorala, hipokrizije...?Nemamo mi 9 zivota kao macke pa da mozemo da experimetisemo ..

Zika

28.12.2012. 20:17

@Povratnik - Ako si otiso u Rusiju odma ces da se vratis. Ako si otiso u Kanadu ili Ameriku ili u Australiju neces brale nikad natrag.

VP7710BG

29.12.2012. 17:34

@Povratnik - Sto ce kome vise od toga da moze zivjeti on i porodica od svojega rada te da ga ne ocjenjuju prema vjeri naciji i osobnim uvjerenjima ....

SALE

28.12.2012. 19:24

Da je ćutanje snaga a govorenje slabost, vidi se i po tome što starci i deca vole da pričaju.

Bojan

28.12.2012. 20:40

Vecina komentara ovde samo potvrdjuje to sto Dobrica Cosic pise.. na zalost uzdizanje naroda iz ove zabokrecine i uklanjanje kukolja ce biti mukotrpan, dugotrajan i tezak posao.

dok

30.12.2012. 17:34

@Bojan - U pravu si, na pozicijama su kvazi intelektualci sa partijskom podrskom i ideologijom,nepismeni i polupismeni partijski kadrovi, nesposobni za bilo sta osim za klimanje glavom, istinski intelektualac ne moze pripadati ni jednoj partiji osim partiji znanja i struke.

ToplicaMilan

13.01.2013. 04:08

@Bojan - Zasto se osipamo i rasipamo? Sta je ono sto njemacku naciju cini uspjesnom i kompaktnom?Zasto mi to nemamo? Odlaskom u inostranstvo omogucicemo sebi dobru platu,popravku kuce na selu,kupovinu stana u nekom gradu,cak i vikendicu na moru i/ili planini...Ako se potrudim-dijete ce mi znati srpski jezik, ici ce mozda u crkvu ili na folkor..od inostranstva toliko..a ja zelim trotoar u selu svom.i most.i skolu.zelim da opet imamo fabrike koje prave mlazne motore.i brodove.

Milenko Djordjevic

16.01.2013. 19:28

@Bojan - Sazeta istina o istoriji, sadasnjosti i vizija buducnosti jednog majstora reci. Hvala Vam gospodine Cosicu.

Morticius

28.12.2012. 20:43

U ovoj zemlji ima mnogo dobrih i pravih ljudi, koji bi ovu zemlju mogli i da preporode.Samo sto ne dolaze do izrazaja - mi smo pod okupacijom sto od strane stranih, zapadnih obavestajnih sluzbi, sto od strane domacih izdajnika, politicara, tajkuna..Ovu zemlju treba menjati iz korena.

drumski ratnik

29.12.2012. 02:33

Dosao sam 1995 u Srbiju, mlad, sa porodicom. Nisam imao prava na drzavljanstvo, da dobijem posao, kupim stan. Sa svoja dva fakulteta, mucio sam se da prehranim familiju, jer me niko nije hteo, jer sam bio dodjos. Moje znanje, volja, sposobnosti, nisu nikome trebali. U zemlji engleskog govornog podrucja, primili su me i niko me ne gleda kao stranca, vazni su moje znanje, volja da radim i spremnost da doprinesem opstem uspehu i napretku firme/drustva. U Srbiji nisam imao priliku. A zivot prodje.

Road Worrying or The Converts' Blues

29.12.2012. 10:46

@drumski ratnik - Čestitke tebi i tvojoj novoj domovini. Baš ste usrećili jedno drugo. Sad još samo objasni taj fenomen - ako te već Srbija tako "zloćinaćki" ponizila, onemogućila da napreduješ i ostvariš prosperitetan život - hajde da uopšte ne pominjemo osnovne uzroke stanja u kojem se Srbija nalazila, podvrgnuta "milosrdno-anđeoskim" sankcijama upravo tvojih "dobrotvora" sa engleskog govornog područje, gde si se naposletku i usrećio - zašto onda uopšte imaš potrebu da čitaš srpske novine?

Jole

01.01.2013. 03:09

@drumski ratnik - Mozda zbog toga sto bi on voleo da vidi da se Srbija probudi iz bunila u kome se nalazi vise od 20 godina a nije sposobna da iskoristi nove prilike i sanse za boljitak. Nas kojij smo otisli iz zemlje boli Srbija. Gledas godinama kako se davite a pomoc netrazite od sposobnih odlivenih u tudje zemlje.

Say it loud I'm SERB and I'm PROUD!

01.01.2013. 14:43

@drumski ratnik - Da vas je Srbija "bolela", ne bi iz nje bežali, ako ste Srbi. A otišli ste mahom u zemlje (anglo-američke) koje su se tokom proteklih 20-ak godina dokazale kao najveći srpski dželati, pomažući sve srpske neprijatelje (vojno, politički, propagandno), podstičući i jačajući sve antisrpske šovinizme, nacionalizme, terorizme, ekstremizme na Balkanu. S druge strane, najveći "problem" im predstavlja čak i najblaži oblik SRPSKOG RODOLJUBLJA. Zato, nemojte vi da se brinete za Srbiju.

VladaUSA

29.12.2012. 15:45

Otisao sam iz Beograda posle bombardovanja '99 sa nadom da cu da se vratim uskoro. Medjutim, stvari su se pogorsale i ostao sam ovde gde jesam. Samo da podsetim ove sto ne zele da se vracamo: delili smo i ono sto nemamo sa izbeglicama, demonstrirali od '91 na ovamo, izgubili masu ljudi, sto na frontovima, sto na ulicama, i sta sad? MI koji smo otisli smo krivi za to jel tako?

Elemir

29.12.2012. 16:25

Sve je OK ali je kao i uvek jedno netačno - nije bilo 5.oktobarskog prevrata vec smena vlasti 24.septembra na demokratskim izborima5.oktobra se samo branio svoj glas isto kao i 1996/7nije ni morao da bude 5.oktobar, drzava tada vec nije funkcionisala i prenos vlasti bi se desio najvise mesec dana kasnije

VP7710BG

29.12.2012. 17:09

E sad ispada da je opet najpametniji Srbin Dobrica Cosic kao da je cijelo vrijeme u proslom komunistickom sustavu taj gospodin bio negdje izvan Srbije. Veliki Dobrica zaboravlja da je bio oduvijek vazan dio toga sustava i da je kao akademik mogao mnogo vise djeovati s te pozicije. Medjutim kao i svakidrugi komunist i intelektualac uzivao je svoje povlastice i podupirao sustav u kojem mu je bilo dobro radije nego da ode u pecalbu kao mnogi drugi zaradjivati za zivot ....

Jelena

29.12.2012. 19:08

Govorite kako svi najpametniji odlaze iz zemlje. Kao prvo, svako ima pravo da bira gde ce ziveti i raditi. A vi umesto sto nama, mladima, zatvarate vrata cim odemo, trebalo makar da poslusate nase savete i radite na tome da popravite nase raspalo drustvo. Drugo, vecina tih najpametnijih ostaje u zemlji (od 600 studenata iz moje generacije, otislo nas je 3), i jedino sto vidim je tuzno unistavanje njihovog talenta, i previse neiskoriscenog potencijala. Steta; i za njih, i za vas, i za nauku.

kiza

29.12.2012. 20:32

Mislim da vredi čuti glas Dobrice Ćosića. Star čovek, koji je video i doživeo mnogo toga, i previše. Čovek koji nema razloga ni interesa da govori bilo šta drugo osim istine. Krajnje kritičan prema sebi, bez samozavaravanja i iluzija, Ćosić prenosi svoje iskustvo i svoju testamentarnu ispovest mladima. Znam da ga neće poslušati, ali neka čuju šta ima da kaže. I neka promisle o tome.

miroslav

31.12.2012. 18:42

"Organizujte se u bratstvo istine za širenje istorijske istine o svom narodu koga je demonizovao i ozločinio neprijatelj."kakvo pausalno razbacivanje recima a ni sta ne znaci. Bolje da ide kod psihijatra ili popa da ga resi bede

Rilac

09.01.2013. 08:47

Sve se svodi na to da li smatrate da je Srbija stvarno vas dom ili ne? Ne mogu pokvareni politicari niti bilo ko drugi da upropaste ono sto dom vama znaci. Niti postoji bilje mesto od doma. Makar bilo hladno, makar nemao dovoljno hrane...ipak sam na svakom drugom mestu tudjim koje jedva cekaju da vide ledja.

Povratnik

22.01.2013. 13:10

Posle vise od devetnaest godina sam se vratio u zemlju i posle sest meseci boravka u Srbiji shvatio sam da sam pogresio u ovoj odluci. Srbija je zemlja koja nije spremna za nas povratnike iz inostranstva. Sest meseci vodim rat na raznim salterima za dobijanje zdravstvene i radne knjizice, priznavanju diplome a o zaposlenju i da ne govorim. Tuga je sto mi imamo sta da ponudimo Srbiji ali realnost je da Srbija nema sta nama da ponudi.

Odgovor

26.01.2013. 13:04

Sve je to lepo gospodine Cosicu sto ste vi rekli,ali da li Srbija zasluzuje da se vratimo,i da je ucinimo boljom? Srbija nas ne zeli, umesto da nam omoguci da se bez problema vratimo,ona nam jos vise otezava. Do pre 5-6godina niko nije znao ko je Novak Djokovic,a danas je najveci Srbin. Koliko je malisana isfinansiralo sebi troskove za put na matematicke olimpijade jer Srbija nije zelela da plati troskove, a kasnije se ponosila njihovim postignutim rezultatima?Da li stvarno vredi da se vracamo?

Student

30.01.2013. 22:48

Nećemo jer je školovanje u Srbiji najskuplje na svetu, čak su i auto škole podigle cenu na blizu hiljadu evra. Van pameti ili pamet van zemlje, odlučite sami.

student (u Srbiji)

09.03.2013. 22:36

Citam komentare, slusam reakcije... Porazavajuce. Ljudi bre, nemojte da mi mesate zemlju sa upravom - vi sto obijate saltere da dobijete dozvole, knjizice itd, ne sabotira vas Srbija. Nije Srbija tukla demonstrante. Srbija nije vise ni u skupstini ni u vladi, kamoli u policiji i sudstvu. To su sada legalne..., koje tuku i nas i Srbiju. Ko ce da ih rastera ako ne mi? To ovaj covek hoce da kaze, ali vi nemate pojma jer ne vidite dalje od svoje sebicnosti.