Rusi braća i po oružju

R. Dragović - B. Vlahović

25. 08. 2012. u 20:58

Posle više godina mlakih kontakata Srbija napravila zaokret u vojnoj saradnji sa Ruskom Federacijom

IZGRADNJA nove fabrike složenih borbenih sistema i ruska pomoć u prodaji proizvoda domaće vojne industrije znak je promene odnosa Srbije i Rusije. Posle više godina uglavnom formalnih kontakata, novi vetar sa istoka mogao bi Srbiji da donese bolji međunarodni položaj, više para od domaćeg oružja i municije, ali i savremena sredstva koja nedostaju našoj vojsci.

Prvi znak čvršće saradnje dveju zemalja stići će - sa neba. Na vojni aerodrom Batajnica već za koji dan sleteće ruska akro-grupa „Striži“, koja će biti glavna zvezda predstojećeg aero-mitinga koji se održava povodom stogodišnjice srpskog vojnog vazduhoplovstva. Nju čini pet aviona „mig 29“, kakve u svom sastavu ima i vazduhoplovstvo Vojske Srbije. Konačna potvrda da će Rusi u svojim avionima doći u Srbiju stigla je tokom posete prvog potpredsednika Vlade i ministra odbrane Aleksandra Vučića Moskvi.

Ova poseta, između ostalog, najavila je i prekomponovanje odnosa u oblasti odbrane dveju zemalja. Vučić je od ruskih kolega dobio snažna uveravanja da će Rusija pomoći Srbiji u oblasti namenske industrije. To se pre svega odnosi na plasiranje naših proizvoda na tržišta koja nam sada nisu dostupna.

NAJVIŠE OD HLADNOG RATA UPRKOS finansijskoj krizi u svetu, izvoz oružja je 2011. dostigao istorijski maksimum i prešao je 71 milijardu dolara. Najviše od završetka Hladnog rata. Rusija je po izvozu na drugom mestu, odmah posle SAD. Lane su Rusi prodali oružja i vojne tehnike za više od 12 milijardi dolara. Najviše para Rusi su zaradili od prodaje vojne avijacije. Najtraženiji je lovac ”SU-30”. Dosta su tražene i podmornice klase „kilo“, razne fregate i raketni čamci. Postoji veliko interesovanje i za mnogo hvaljene sisteme ”S-300”. Ove godine Rusija očekuje da će izvesti oružja i vojne tehnike za 13,5 milijardi dolara.

Ključnu ulogu bi tu mogla da odigra kompanija „Rosoboroneksport“ koja izvozi rusko oružje i koja bi mogla da pogura i srpsku robu. Reč je o snažnoj firmi, sa jakim međunarodnim vezama, koja je redovni gost na sajmovima naoružanja na svim meridijanima. U vezi sa tim je i najava izgradnje nove fabrike vojne tehnike, po ugledu na nekadašnji „Đuro Đaković“ iz Slavonskog Broda, koja je bila lider u proizvodnji tenkova.

To je i dalo povoda za spekulacije u Beogradu i u Moskvi da bi plodovi ljubavi Rusije i Srbije mogla da budu oklopna vozila, koja bi potom bila prodavana trećim zemljama. Kako „maćuška“, međutim, pravi tenkove koji su u samom svetskom vrhu, malo je verovatno da bi Srbija mogla tu da nađe svoje mesto.

Da bi Srbija mogla da ima koristi od jačanja saradnje sa Rusijom, ali i da je još rano za prognoze o njenom obimu, smatra vojni analitičar Aleksandar Radić.

- Kapacitet ovog približavanja videće se kada budu jasniji pravci spoljne politike nove vlade - smatra Radić. - Racionalno je iskoristiti rusku podršku, ali je i pitanje koliko smo mi sposobni da se nametnemo. Jačanje odnosa je važno i zbog ruske tehnike koju koristi naša vojska. To je nama potrebno i dobro je što ćemo prilikom nabavke imati mogućnost da biramo između robe najboljih proizvođača i sa istoka i sa zapada.

Od opreme „zdelane v SSSR“ Srbija danas koristi lovačke avione „mig 21“ i „mig 29“, koji su od 2006. do 2008. godine remontovani u ruskim fabrikama. Kako su ove letelice, međutim, na ivici tehnološkog života, ruka sa istoka mogla bi da bude presudna za buduću odbranu neba. Na ruskoj tehnici zasniva se i kompletan sistem protivvazdušne odbrane zemlje, jer su raketni sistemi „neva“ i „kub“ takođe njihov proizvod.

TRI NIVOA TRŽIŠTA ŠANSU za zaradu na svetskoj pijaci oružja Srbija bi uz podršku Rusije mogla da potraži između tri nivoa. Najskuplje oružje i tehniku prodaju Amerikanci, Nemci, Britanci i ostale najrazvijenije zemlje, koje i same kupuju najskuplje. U drugom krugu je Rusija i zemlje koje nisu ni bogate ni siromašne, i naoružanje mogu da plate novcem, kreditom ili robom. Treći krug čine države koje kupuju kinesko oružje, koje je najjeftinije i najlošije.

Da bi kupovina ruskih aviona za Vojsku Srbije mogla da bude tek jedan od rezultata zaokreta u odnosima dveju zemalja smatra i profesor Fakulteta političkih nauka Predrag Simić. Čvršća saradnja sa Moskovom u svim oblastima, pa i na planu oružja, njega ne iznenađuje.

- To je jasno nagovešteno u kampanji pred izbore - podseća Simić. - Približavanje Moskvi ne mora apriori da znači i udaljavanje od EU, ali je činjenica da je u porastu broj građana Srbije koji ne gledaju blagonaklono prema Briselu. Rusija je, sa druge strane, veliko tržište koje bi moglo da da vetar u leđa i domaćoj odbrambenoj industriji.

Simić napominje da će i na ovo pitanje uticati budućnost Kosova - mesto gde se sudaraju interesi Rusije i SAD.

- Nije sporno da nam je u svakom pogledu, pa i vojnom, potreban saveznik sa dubokim džepom. A to uglavnom nije dobro - zaključuje Simić.

Da nam je novac potreban, ipak, potvrđuje procena da je za modernizaciju mašina i opreme šest fabrika namenske industrije u Srbiji potrebno oko 100 miliona evra. Tek tada bismo mogli da uđemo u ozbiljniju utakmicu proizvodnje oružja i municije sa stranim fabrikama.

- Efekti te investicije osetili bi se veoma brzo, jer je reč o fabrikama koje 95 odsto proizvoda izvoze, a neuporedivo manje uvoze sirovine - kaže Rade Gromović, direktor preduzeća „Zastava oružje“ iz Kragujevca. - Prosečna starost mašina u „Zastava oružju“ je 39 godina i zato je teško pratiti konkurenciju koja radi na najsavremenijoj opremi.

Gromović napominje da fabrike ne mogu same da obezbede investicije, već im je neophodna pomoć države. Fabrike „Sloboda“, „Krušik“, „Mladost Lučani“, „Prva iskra“ i „Prvi partizan“ iz Užica, uz „Zastava oružje“, jedino tako mogu da razmišljaju o povećanju proizvodnje.

Nije tajna da minulih godina između ministarstava odbrane Rusije i Srbije nije bilo zapažene saradnje. Zbog tih „prohladnih“ odnosa sa Moskvom srpska vojska, tako, mesecima nije mogla da dobije rezervne gume za svoje „migove“. U Moskvi su, naime, Dragana Šutanovca doživljavali kao ministra koji želi da Srbiju što više približi NATO.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (101)

Sindjelich 2

25.08.2012. 22:15

jedina dobra stvar srbija dosad uradila:povezati se sa Rusijom, rusija je vekika i bogata zemlja, narod koji ima veliko postivanje prema srbima, i to se treba postina, a ekonomija je sporedno...bravo srbojo.

Darko

25.08.2012. 22:21

Nista bez brace Rusa.Sta ce nam Nato oruzje i sto oni moraju da znaju sta imamo od naoruzanja?Dobro je da je DOS odletio sa vlasti,koji je unistio Srbiju.

Goran

25.08.2012. 23:23

@Darko - Ja sam bio ubeđen da je Milošević uništio Srbiju sve do sad dok mi nisi oči otvorio. Hvala ti druže moj.

Darko

26.08.2012. 08:10

@Darko - @Goran 25. avgust 2012. 23:23 #2118579: onaj ko je branio Srbiju od agresije nije je unistio.Ja u ratu nisam ocekivao blagostanje,mada vidim da ti jesi.Previse si slusao Nato i DOS propagandu,a sto puta ponovljena laz o zloglasnom Slobi konacno postaje istina[pitaj Gebelsa].Da li vidis sada u ojadjenoj Srbiji da je Sloba bio u pravu ili ti treba jos dokaza i vremena da to napokon shvatio?

dare

25.08.2012. 22:37

Ma mogu da nam pomognu da pravimo i atomsku bombu i otvore trzista Irana, S.Koreje i slicnih. Srbijo okreni se Simensu, Tojoti, Adidasu, poljoprivredi, a ne ruskim tenkovima. Pa pola evrope ih je 50 godina teralo iz drzave. Ej Srbijo medj sljivama!!! BANANA DRZAVA!!!

Dejo

25.08.2012. 23:05

@dare - Uoravo tako, banana drzava. Do detalja prodemonstrirano od strane zutih u protekloj deceniji.

gidra

25.08.2012. 23:26

@dare - Znas li decko zasto su se Rusi zadrzali 50 godina u nekim drzavama Evrope? Ocigledno je da si propustio neke casove iz istorije... recimo one u kojima je neko trebao da ti kaze da su Madjari, Cesi, Rumuni, Bugari itd. slali svoje vojnike na istocni front da ubijaju Ruse. Naravno mislim da si shvatio da se radi o II sv.ratu. I tako

Siromašno i tupo

25.08.2012. 23:51

@dare - Nisu oni rusofili što hoće tako nego što pameti nemaju moj prijatelju.Trtljaju tu nešto a svaki ima nekog na zapadu koji tamo radi i šalje džebanu u Srbiju,i nikad se ne bi odrekli toga, a ovamo hoće da budemo gubernija putinova.ako to nije gluperizam ne znam šta je.

kovlaj

26.08.2012. 02:03

@dare - Previse je krvi i znoja po ovoj zemlji proliveno da je neko olako okarakterise i naziva pogrdnim imenima, kao sto je banana drzava. Kome se ne dopada - pasos u ruke. Stanje je daleko od zadovoljavajuceg, ali, ovo je moja zemlja, mojih predaka i naslednika dace Bog... Tako da ja sebe niti bilo koga drugog, ne nalazim u ulozi majmuna jer Srbija nije nikakva banana republika. Imamo jednu domovinu, kakva je, takva je - NAŠA JE! Živ bio.

dare

26.08.2012. 09:19

@dare - U pravu si, Japan bi i dalje trebao da ratuje sa USA zbog bombi. Tako bi im narod mnogo bolje ziveo nego ovako sto su saveznici sa trulom Amerikom. Ovu drzavu bi tebalo podeliti na dva dela kao Koreju. Pa, koliko vidim, vecina da zivi normalno kao u S. Koreji, a ostali neka se pate saradjujuci sa trulim kapitalistima kao u J. Koreji. I da, bio sam u Rusiji i tamo 70% ljudi nije culo za Srbiju kao i u Americi.

V.Petrovic

26.08.2012. 05:16

@Gale - Sa rusima nego sta uvek su nam pomagali pa i sad kad je tesko to zele.Sta misliti koliko je samo rusa poginulo za oslobedjenje nase zemlje u drugom svetskom ratu, recimo na Dunavu kod Batine.Pricao mi je covek da si sa lesa na les mogao preci Dunav toliko je rusa na tom delu sremskog fronta poginulo ko ne veruje neka istoriju procita.

wolf

26.08.2012. 08:25

@Gale - Ako bi malo realnije sagledao situaciju video bi da se Rusija 90-tih raspadala i sam sebi nije mogla pomoci,a kamoli nama.Istoriski nepobitna cinjenica je da kad god je Rusiji bilo lose bilo je i nama ,kad god je Rusija bila jaka bilo je dobro i nama i svako ko ima iq bar 60 to bez problema vidi

Mig

26.08.2012. 08:36

@Gale - There is not free lunch, Gale Brale. Pomogni ti prvi da bi ti i Bog pomogao.

ranko75

26.08.2012. 13:15

@Gale - Nisu trebali da nam pomognu na taj nacin da udju u rat zbog nas sa NATO.Od Tita do 1999 godine nismo kupili nista od PVO.Rusi su nam mnogo puta nudili to, a nasi im odgovarali da im to ne treba, da ih niko nece bombardovati, a ako i bude, da ce oni rusi da nas brane.Znaci mi nismo hteli nista da uradimo da zastitimo svoje nebo, a onda placemo zasto se drugi ne tuce za nas.Osim toga,ako smo znali da nemamo cime da se branimo, zasto smo bili tako glupi da dozvolimo bombardovanje?Sami smo krivi.

ranko

25.08.2012. 22:52

prije otprilike mesec dana je bio samit rusija-eu i oni su tamo pricali o vojnoj saradnji i to je pricala merkelova pa sto ne bi i Srbija saradjivala sa rusima

mmmmmmmm

25.08.2012. 23:13

Uh konačno dobar vetar za nas! Ipak da bi to oružije zasijalo pravim sjajem, moramo da imamo dobro obučenog motivisanog i lako pokretljivog vojnika...i svakako treba nam malo više vojske! Ali dobro.....sad je važno da je odbrana pokrenuta sa mrtve tačke!

Goran

25.08.2012. 23:21

Naoružamo se do ulaska u EU, a posle priznamo Republiku srpsku kao samostalnu i pripojimo je matici. Za sever Kosova slično.

Lala

26.08.2012. 06:21

@Goran - Za priznavanje nije potrebno oruzje. Sve ovo sto kazes sa oruzjem se nece uraditi vec pamecu i strpljenjem.

Milutin

25.08.2012. 23:24

Gotovo svo naoruzanje u bivsoj Jugoslaviji radjeno je po ruskim licencama, pocev od pusaka AP i PAP kao i haubica 120 mm i dr. SFRJ je imala je veliko trziste jer je proizvodila jeftino a kvalitetno! Da se i svercovalo sa oruzjem, nije bila tajna! Koliko znam Djuro Djakovic se ukljucio kasno, u montiranje tenkova M 84 i to su jedini tenkovi koje smo mi pravili. Te tenkove je proizvodilo, oko, 20-tak fabrika sirom SFRJ.

D. Morrissey

25.08.2012. 23:26

Neznam samo koji brat gleda kako mu brata ubijaju. Na veliku zalost Srbi gledaju Ruse kao svoje zastitnike a istorija uvek pokazuje drugacije. Kad je Hitler udario 1941 Rusima to nije smetalo neko tek kad je na njih krenuo dad su usli u rat. To se isto ponovilo 1999 godineprvo su govorili rat sa Srbijom kostace zapad debelo dva dana kasnije se samo culo da se Rusija navodno zalaze za prekid agresije na Srbiju. Daleko vam lepa kuca

Jovan K.

26.08.2012. 02:01

@D. Morrissey - Sta bi ti tek pisao o Rusima da su nas oni, a ne zapade zemlje, bombardovali? Usput budi receno, 1941-e je Rusijom upravljao gruzijski komunista a 1999-e alkoholicar po meri zapada.

Dule Los Angeles

26.08.2012. 03:20

@D. Morrissey - Nije dovoljno znati samo udarati po kompjuteru.To i osnovci brzo nauce.Vama fali"malo vise"da bi ste ovu temu komentarisali.Tesko je to stivo za vas.Kad je izbio II svetski rat,Rusija nije postojala.Postojao je SSSR,i svi"gradjani"te Drzave imali su jednu nacionalnost-komunisti.I to nasilno.U toj Vlasti nije bilo ni jednog Rusa.Sve Jevreji,Gruzini i ostali.I oni su imali svoj"dil"sa Hitlerom.1999 Rusiju je vodio zapadni"Pion"-izdajnik Jeljcin.Ona je bila unistena.Kao i Srbija-izdana pa unistena.

R. Marković

26.08.2012. 08:17

@D. Morrissey - Da li nam Rusi u važnim trenucima nisu pomogli? Nisu. Ali nam nisu ni odmogli. Nisu nam činili zla, poput Jasenovca, Kragujevca, Kralljeva, ..., Žuta kuća, Ulica Kneza Miloša,.... I nije mi jasno da se nađu ljudi, koji hoće od neprijatelja da prikazuje prijatelja, a onaj koji ti sigurno nije bio neprijetalj, da ga prave neprijateljom.

Laza

26.08.2012. 09:16

@D. Morrissey - Kada je trebalo da nam pomogne, Rusija nije mogla sebi da pomogne, jer se raspadala. Vojska im je gladovala l jedva se sa Čečenijom izborila. Morao si da se malo informišeš o tim vremenima, a ne da se brze bolje hvataš za tastaturu! Evo ti 113-ti minus!

ranko75

26.08.2012. 13:09

@D. Morrissey - Daleko tebi lepa kuca sa takvim shvatanjima.Rusi su znali da ce da ih Hitler napadne i njihov sudar je bio odlucujuci,mi smo im pomogli time sto smo odvukli 23 divizije,ali Staljin bi svakako slomio kicmu Hitleru.Ono je bila borba Titana,a nasa borba je prema njihovoj kao igra pilica.Oni sami nisu bili spremni za rat i ubrzano su se pripremali, i nije bilo vremena da ni spremnosti da prvi udare.Solunce na krfu ne bi ni primili jer niko nije hteo da za njih plati da nije car Nikolaj nije to resio

BlendeR

26.08.2012. 15:00

@D. Morrissey - Knjigu iz istorije u sake pod hitno!!! Mislim da bi to bila knjiga za 7. razred osnovne skole. Rusija tj. SSSR je do '41 imala potpisan pakt o nenapadanju sa Nemackom. Znali su da ne mogu tek tako protiv Nemaca. + Mi smo tada i dalje bili monarhija a SSSR komunisticka zemlja. Kada si cuo da je komunizam podrzao monarhiju? Nikad!1999 godne je (americki) drug Jeljcin bio na vlasti tako da se tu nije nista puno ni ocekivalo...Aj nadji neku lepu knjigu da procitas pre nego sto zakrzljas skroz...

Nikola

25.08.2012. 23:29

Pa evo ti zapadnjaci nam srusise zemlju, otese Kosovo, otrovase narod uranijmom, vadise organe i presadjivase im svojim bogatasima, daju nam kredite po kamate od 12% do 15%! Da su hteli da nam pomognu imali su 12 godina za to! I nista nisu ucinili, samo su uzimali, otimali i prijetili! 12 godina ne mogu da zavse istragu o ubistvima Srba! 12 godina! 12 godina se ne mogu Srbi vratiti na Kosovo, a u BiH svi su se vratili za 5 godina!Pa ko je ovde lud?

dok

26.08.2012. 06:05

@Nikola - Nikola@Bravo za komentar, sazeto i istinito. Mislim da je glavni krivac bila nasa udvoricka vlast , zato nas svi dozivljavaju kao krpu za brisanje poda.

Dušan

26.08.2012. 13:55

@Nikola - Nikola je dao najbolji komentar na ovu vijest, zato je dobio najviše preporuka.U ovom komentaru je sva suština.

ivca

25.08.2012. 23:32

e sad, da narucimo mig 29M ili Su bilo koji, S300, a oni da otvore fabriku pa da procveta privreda. Naravno, mozemo da hranimo celu Moskvu!

D. Morrissey

26.08.2012. 09:15

@ivca - ivca S300 jos nikom nije bio prodad ni Srbiji 1999 godine niti Libiji. Iz prostog razloga jel bi NATO video kako se S300 ponasa u vazduhu a jos niko to nije video. Vojne sile neotkrivaju tek tako svoje oruzije. Rusija ce raditi sa Srbijom vojno ali to ce biti sa zastarelim oruzijem. isto tako Americki avion B2 zvani smrtni andjeo iako je Amerika u NATO-u jos nikad nije sleteo na neku bazu van Amerike nego svaki put iz aviona u vazduhu je dobia gorivo i odmah se vacao u Americi tokom rata u Iraku

englez

26.08.2012. 09:25

@ivca - Rodjace ne pretjeruj, Srbija i Srbi nisu u stanju sebe da prehrane, a hranili bi jednu Moskvu, promjene nastupaju kroz decenije i tek tad se vide njihovi efekti, a ne za jedan dan.

RADE

26.08.2012. 10:02

@ivca - .......znaci potvrdiste nam da Moskovljani nemaju dovoljno da jedu mozda cemo im mi napraviti rostilj od migova !..........lepo je govorio Djindjic da smo ziveli u jednoj veoma perfidnoj diktaturi .........to su jos danasnje posledice ..........jedna je cinjenica da ljudi gledaju da odu iz Rusije a niko ne bezi sa zapada !..........e moj drugovi, prosla su ta vremena i glupa ideologija komunizma...........pozdrav

ne lupaj gluposti

27.08.2012. 15:16

@ivca - Ne lupaj gluposti! Grcka je clanica NATO-a a ima S300 !

Novak

25.08.2012. 23:40

Ajde narode. Rusija nas je uvek prodavala pa mi opet se vracamo gde gubimo. Kupi masinu proizvedenu u Rusiji i kupi Makitu pa vidi gdeje bolja tehnika. Kakve puteve rusija ima a kakve po zapadu, probuditese uvek se povezujete sa gubicima.

qwerty

26.08.2012. 05:01

@Novak - Svako je svakog u proslosti prodavao, ali je cinjenica da su nas par puta spasili. Kad te neko proda barem ti je nekad bio prijatelj ili si imao razloga da mislis da ti je prijatelj. Ono sto je Zapad uradio Srbiji zove se gazenje, ponizavanje i pljacka. Nisu nas Rusi bombardovali, to si zaboravio. Naravno, sa silama kao sto je Rusija covjek uvijek mora da bude oprezan, ali takav je zivot.

soco

26.08.2012. 05:02

@Novak - Ti se vezao za dobitnike pa i ime od Djokovica uzeo, za Novaka jedan citat iz naseg filma; "draze mi je rusko govno od americke torte''. Nemozete nas vi "sutanovci" promeniti, imamo mozga a i pamtimo. Zao mi je novace, dzaba se trudite.

gagymad

26.08.2012. 06:36

@Novak - Kad su nas to rusi izdali? Koliko svi znamo mi smo njima ledja okrenuli 46,zamalo da zaratimo zbog Tita lazova koji se zapadu okrenuo a evo dan danas imao posledice te pro zapadne politike.Drzimo se mi Rusa i Kineza to nam je najpametnije

wolf

26.08.2012. 08:16

@Novak - Dobro je kad nas Zapad verno podrzava kao svog starog saveznika,iste krvi,iste vere,valjda su nam zato u onim teskim godinama i bacali bombe da nas podrze sa vojnom tehnikom.Da nebih gubio vreme uzmi procitaj bar jednu knjigu iz Istorije,pa onda pisi  komentare

Jovan

26.08.2012. 08:28

@Novak - Prvo Novace ne pricaj gluposti,jer nas Rusija nikad nije prodala,nego nasi politicari nikad nisu imali petlju da istraju sa Rusima jer su se plasili toboze zapada,mislim da je ovaj covek (Vucic) odlucan i istrajan i da cemo konacno imati punu saradnju sa Rusima. A druga stvar je ta da svi znaju da je Rusija mozda cak i br. 1 u svetu kao vojna sila jer mnogo,mnogo toga Rusija ima sto i ne pokazuje....A sto se tice kvaliteta ruske robe i tu nisi u pravu,Ruska roba je odlicnog kvaliteta.

Mario

26.08.2012. 09:06

@Novak - Ala, se ti nalupeta! Kakvu, bre Makitu spominjes, kakvi putevi? Jao, kakvih vas ima ograničenih! A, ko nam šalje avione da gasimo ovu opozarenu Srbiju? Ne vidim da Hilari nudi neki avion za gasenje pozara! Odmah se vidi ko nam je prijatelj, a ko bi više voleo da nas pozar proguta.

pajo

26.08.2012. 10:03

@Novak - Ne lupetaj mi istorijski i civilizacijski treba da se udružimo sa Rusijom i napravimo novi berlinski zid a kome sse ne sviđa izvoli na zapad.A što se tiče tehnike ja imam rusku bušilicu koja puni 40 godina nikad nije stala nikad nije bila u kvaru a šta je sve bušila a u mojoj ruci su te Makite i slično crkavale peti dan,e jedino su se Iskrine malo bolje pokazale.

soco

26.08.2012. 10:29

@Novak - Makitu proizvodi zemlja na koju su tvoji idoli bacili dve atomske bombe, treba covek da bude malo i obavesten ako nemoze biti bas nacitan, pa tek onda stupiti u komentarisanje vrlo ozbiljne teme. Mada razumem i drugu stranu zasto voli USA, na nas su sve bacali, jedino jos od anglosaksonaca nismo dobili jos tu famoznu nuklearnu. Svaka im cast bas fin neki svet, kako su nas postedeli, ali bas u svim ratovima gde je Srbin ucestvovao.

Njegos

26.08.2012. 10:35

@Novak - Ovde se prica o vojnoj tehnici a ne masinama za ves... A bilo ko, ko se i malo razume u vojnu tehniku znat ce da su Rusi u 70% vojne industrije najbolji...

ranko75

26.08.2012. 12:58

@Novak - Ti si svu svoju odbojnost prema Rusiji nagurao na gomilu.Tvrdis da nas je Rusija prodala i ni jednog primera ni dokaza.U nekim oblastima Rusija zaostaje za zapadom po kvalitetu. Rusija je uvek ulagala u oruzje, kosmos, tako da je u tim oblastima ili bolja od zapada ili jednaka njima.Naravno u necemu je i gora, ali ja govorim u celini.Da nije tako, iza njenoh bogastava,davno bi je bombardovali kao nas.Osim toga oni su nam prijatelji a zapad ne.Uranovim bombama se bombarduju oni koje mrzis jako.

USA

26.08.2012. 13:21

@Novak - Njegus@ da strasni su da Amerika radi sve sto hoce.Jel i Njegus najbolji pisac?

Buba

25.08.2012. 23:53

Srbija ima jedne od najboljih eksperrata koji imaju najnovija naucna resenja ,tako da treba sto pre da se tu investira i prozvede za izvoz Inace Srbija ima svetsko ime sa najboljim umovima u novim tehnologijama u ovoj oblasti , a narucioci za ovo placaju unapred , samo sto su nas kocili Sutanovac i ostali. pa nismo sprovodili neke narudzbine da nas vidi Bog , te se Srbjja ne bi morala da se zaduzuje. Poznato je kakva je sila bila ex Jugoslavija treca i cetvrta nekad.

Ivan

26.08.2012. 00:49

@Buba - Neprijatelji mog neprijatelja mi samo mogu biti prijatelji...Koga god su Ameri pljuvali taj nam je mislio dobro...Mene to vodi, a ne kontam šta vodi ove što su im oči još uvek zamazane tolerancijom, ljudskim i životinjskim pravima, demokratiom, evropskom šangarepom? Verovatno imaju svoj procenat u našem propadanju?!!!

Srđan

26.08.2012. 11:37

@Buba - Ne znam da li si čuo za Vojne-tehnički institut, ali svjetski vojni stručnjaci jesu.

eksperti

26.08.2012. 13:24

@Buba - Srbija ima jedino polupismene eksperte koji lupaju gluposti po tastaturi.

zoran

26.08.2012. 00:26

Imaju najbolje avione, najbolje tenkove, najbolju protiv-avionsku odbranu, najbolje podmornice....kakv crni zapad...preko medija je paralizovao mozgove ljudima i sada na osnovu toga prodaju maglu. Sreca da je Shutanovac otishao (Rusi su znali z akog gazdu radi.....dodushe i vrabci su to znali ..) , te sada lagano da napravimo vojsku koja ce da valja. Na zalost, danas, ako nemash jaku armiju gazi te ko hoce.

u Srbiji Agenti Nato Pakta mogu da te ubiju za 500 $

26.08.2012. 00:29

Kakva smi mi Drzava kada Agenti za Racun Nato pakta mogu da ti lome kosti preko Narko Mafije .I sa takvom zemljom i drzavom da pravimo Naoruzanje .Treba da se obracas da te stite oni sto izrucise Generala Mladica , a oni i podrzavaju one sto hoce da ti za pocetak lome kosti po ulicima Jagodine

Budimo realisti

26.08.2012. 00:35

I ja bi zeleo vojsci Srba najmodernije oruzje ali stanje je onako da u vojsci sede Sutanovci koji ce sabotirati jaku vojsku i prodati tehnologiju zapadu. Ovako bi nase oruzje ipak stiglo do kupca jer su zuti prekinuli sve veze ranijih decenija na stetu Srbije. Bravo Vucicu!

rajko

26.08.2012. 04:40

Zapad daje pare odmah a kamate racunaju i salju kasnije,tako da ih nikad nemozes ocistiti.Rusi za sada hoce da nam posude ali da ih radom vratimo i ja sam za tu soluciju.Nas narod neka zna da nam niko nece dati nista za lepe oci.Zapljunimo u sake i mozemo se nadati necemu jednog dana.Bicemo mi opet jaki jer smo dobar narod.Uzece vremena svesni smo toga.

R. Marković

26.08.2012. 08:22

Radićevi komentari, znamo u kom pravcu idu. Neznam da li i jedan prosečan građanin njega sluša šta priča. Profesor Simić. Obično ni sam sebe ne razume. No, veoma sam srećan da nešto počne da se radi, pa bilo sa kojom zemljom.

dobrica

26.08.2012. 08:40

Tsko onom koga rusi brane a amerikanci hrane a moze i obrnuto remontovali su nam avione dva pilota poginula more iako imaju najmodernije naoruzanje ne bi se ja bas druzio sa njima kad je oruzje u pitanje pokazali su se u vreme nato bombardovanja

Mina

26.08.2012. 18:07

@dobrica - Aćime ti li si? Nešto ti srpski jezik ne ide od ruke ovih dana.. proterali ste skoro sve Srbe sa Kosova pa imate sve redje priliku da ga čujete..

MatijaBG LDP/DS

26.08.2012. 09:07

Hhahahahaha...pa sta drugo imaju.....gas,naftu i bombe......sigurno ne otvaraju automobislku industriju u Srbiji......haha......ja cujem ,malopre javljeno,Rusi oslobodili Kosovo:)))

a fali nafti i gasu nešto

26.08.2012. 11:17

@MatijaBG LDP/DS - Imali smo jaku vojnu industriju kao i kompletnu privredu i treba nam oporavak generalni i totalni, imamo zašta da trampimo robu sa starim prijateljima. Rusija je naš maj i život.

djidji

26.08.2012. 13:39

@MatijaBG LDP/DS - Hahahaha tako je ........ sve imaju sto si nabrojao ali samo im fali vas dvanaest pametnih sto preporucujete ovo pa da budu savrseni

englez

26.08.2012. 09:34

Nasi ljudi uvijek cekaju nekog da ih spasi a sami nista ne cine. Spasiti nas moze samo krvavi rad, red i disciplina uz izuzetno postenje i radnu etiku. Pustite prazne price, ne budemo li radili ovako kako kazem da trebamo, nestacemo to dobro zapamtite.

Radomir

26.08.2012. 09:47

nije tacno da Rusi pomazu Nama u plasmanu naseg oruzja na nova trzista.situacija je potpuno suprotna mi pomazemo njima u plasmanu njihovog Oruzja na NASA tradicionalna trzista I prodamo po koji rezervni deo.

Le Frog

26.08.2012. 11:42

Naše veliko iskustvo u izradi automobila je dovelo Fiat. Šta mislite zašto Fiat nije otišao u npr. Hrvatsku?Najbolje oružje se oduvek proizvodilo u KG. Zašto ne iskoristiti znanje i umešnost u saradnji sa Rusima ? Sigurno će korist izvući obe strane. A oni iz Brisela su imali priliku, ali su nas samo kažnjavali. Kratko mi pamtimo, kojim li su se sve ucenama služili. Mi da Rusima počnemo praviti papuče pa ih u narednih pedeset godina nemožemo napraviti, koliko ih treba.

Stevan

26.08.2012. 12:33

Da su Rusi rekli njihovo cuveno odlucno njet,nikada nebi pala ni jedna bomba na Srbiju.Toliko o bratskoj saradnji i o buducnosti.Oni nama oruzje, mi njima lovu i to je to.

doktor

26.08.2012. 13:24

@Stevan - kao prvo nas su bombardovali ameri a ne rusi ko sto ti lazes, jel ne mozes kriviti ruse za nesto sto nisu uradili. kao drugo to se sve desavalo zbog 2 stvari: prvo su rusi imali svog tadica-jelcinja pa smo onda mi imali svog tadica. ako tebi nesto smeta trenutno onda se slobodno preseli kod svoje brace istomisljenika u pristinu, pa nam javi kako ti je lepo sa njima i kako se volite i tako to, a nas ostavi na miru.

ranko75

26.08.2012. 13:24

Nema nista od suvereniteta, ako nismo u stanju da ga branimo.Ne mozemo da ga branimo dok ne zastitimo nebo.Zato nam trebaju sistemi S-300,koji kostaju za Iran 100 miliona dolara svaki.Mi samo u saradnji sa njima mozemo da dobijemo na kredit te sisteme, a bez toga nema nista od odbrane sto smo videli 1999 godine.To nije dovoljno, ali bez toga sve je uzalud.Ja bih predlozio NATO da nam u nekom roku plate stetu od bombardovanja,pa kada bi odbili otvorili bi rusku bazu,i rusi bi ih doneli besplatno.

realno

26.08.2012. 13:35

pa dobro ako necemo na ruse ajmo se ugledati na nemce. nemcima kad treba ruski gas zinu i masu onim repom isto ko kad hoces da bacis psu kosku.

Mitar

26.08.2012. 13:50

O kakvoj bre saradnji vi govorite i o kakvoj braći.O kakvim sofisticiranim sistemima.Prebaciće nak da radimo, rakete koje su oni prestali raditi 1980 godine,a koje i danas na crnom tržištu i švercu,prodaju ovim "novim snagama" po arapskim zemljama i džudžubancima u Africi.Oni će i dalje izvoziti i švercovati,a mi šljakati,kao jeftina radna snaga.I to vi nazivate "uspešnom" saradnjom nakon 50 godina.Što nam ne daju da prizvodimo S-4OO,pa da nebom Srbije ne može preleteti ni ptica.

gardista

26.08.2012. 18:22

@Mitar - Neće da nam daju da radimo s 400 zato što jako dobro znaju s kim imaju posla...nema šta Srbin neće proćerdati i to oni jako dobro znaju, znaju koliko smo para proluftirali zadnjih 10 godina. Neka nam daju materijalna sredstva, infrastrukturu imamo i lepo da nam pošteno plate usluge pa kad se jednom opasuljimo možemo da razmišljamo o nečemu krupnijem. Trenutno, nažalost, za bolje i nismo!

Dejo

26.08.2012. 18:27

@Mitar - Zato sto bi se nasao neko pametan da doturi svu projektnu dokumentaciju nasim prijateljima sa zapada za sitnu lovu ili cak za DZ.

C-Gorac

26.08.2012. 16:26

2012 srpska nacija jos misli o oruzju,bombama,tenkovima itd itd,,i to gladnim stomakom,,,naravno da nemate hljeba jesti kad se bavite glupostima

serbon

26.08.2012. 17:42

@C-Gorac - Budi bez brige Vi nas hlebom nećete hraniti.Bolje pripazi da te ti tvoji ne mobilišu i pošalju negde da se boriš za interese Amerike

hahah

26.08.2012. 21:52

@C-Gorac - Najbitnije je da ste svi vi siti,a sto celo leto zivite na tudj racun to nista..:)

Milanko

26.08.2012. 19:38

Dovoljno je da nam rusi daju jednu hidrogensku bombu, pa ako nas neko napadne da im zapretimo da ćemo se dići u vazduh zajedno sa pola evrope.Pre toga ćemo štrajkovati gladju i sedeti na stiroporima.

question

27.08.2012. 01:05

nasa buducnost je NATO!!! a vi svi glumite ovde patriote,,,specijalno gastarbajteri sa zapada koji pisu ovde na blogu proruske poruke,,,obozavam LAZNE patriJote

saša

27.08.2012. 15:50

@question - Poštovani gospodine,gde ste bili 1999.godine? Da li Vi uopšte živite u Srbiji? Vrlo brzo ste zaboravili kako su nas bombardovali?

djoko

29.10.2012. 12:26

@question - Bio je u Srbiji,delao je kao u Bata Stojkovic u Ko to tamo peva.

drzavnik

27.08.2012. 07:55

E sada Srbi mogu biti mirni. Sve ce biti u redu. Od vracanja kredita do vracanja Kosova. Ha, ha, ha.....

Dragutin Karlovacki

27.08.2012. 13:49

@drzavnik - a ti drzavnice nisi Srbin_ pa sta si kad si tako pametan