Američki faktor jača na severu Kosova

Aleksandar Palić

09. 03. 2013. u 20:59

Šta znači dolazak američke 525. borbeno-izviđačke brigade iz ”Fort Brega” na područje Kosova i Metohije? Lakše im je da nezadovoljni budu Srbi nego Albanci

NOVI američka ofanziva oko "pitanja Kosova", po svemu sudeći već u startu najavljuje odgovor na pitanje šta Srbija može da očekuje u pregovorima oko srpskih opština na severu. Samo nekoliko dana posle izjave ambasadora SAD u Beogradu Majkla Kirbija da je za Vašington apsolutno neprihvatljiva nova Republika Srpska na Kosovu, najavljeno je i da u južnu pokrajinu iz Amerike stiže i 525. borbeno-izviđačka brigada, obučena za ratovanje u najtežim uslovima.

I pored toga što je ova jedinica prvobitno trebalo da ode u Avganistan, odlučeno je da se pošalje na Kosovo i postane deo Kforove brigade Istok, gde će zameniti pripadnike američke nacionalne garde i rezerviste. Ova vest je među kosmetskim Srbima protumačena kao američka podrška mogućoj oružanoj akciji Prištine na severu pokrajine.

Prema rečima komandanta ove američke brigade Savijera Brunsona, njegova jedinica će na Kosmetu ostati devet meseci. Ipak, Srbi strahuju da Amerikanci dolaze da ih, zajedno sa Nemcima, koji su prošle godine poslali svoje oklopne jedinice za uklanjanje barikada, silom nateraju da se integrišu u nezavisno Kosovo.

S druge strane, Danijel Server, američki stručnjak za Balkan i profesor međunarodnih studija na Univerzitetu “Džon Hopkins” za "Novosti" kaže da 525. borbeno-izviđačka brigada na Kosovo dolazi pre svega da prikuplja određene obaveštajne podatke.

USTAVNI SUD Srbi sa Kosmeta i dalje se nadaju odgovoru Ustavnog suda Srbije, koji još nije izneo mišljenje o usklađenosti sporazuma sa Prištinom, kosovskih pregovora i Ustava Srbije.I dok traje već šesta runda briselskih pregovora, Ustavni sud i dalje ostaje nem, a predstavnici državnog vrha sve češće najavljuju i promenu Ustava u kojem se eksplicitno navodi da je Kosovo i Metohija neotuđivi deo Srbije.

- Koliko sam upućen, više im je to specijalnost, nego dejstovavanje protiv neprijatelja. S druge strane, potencijalni sukob na Kosovu je svakako moguć, sve dok Beograd i Priština ne postignu konačan dogovor i uspostave diplomatske odnose. Uostalom, zato je Kfor i neophodan - ističe Server.

Na procenu da je "sukob moguć", srpski političari su od bivšeg ministra odbrane Dragana Šutanovca do predsednika Srbije Borisa Tadića odgovarali: "Srbija neće ratovati... već će sve probleme da reši diplomatskim putem". Nove vlasti nastavljaju kontinuitet tih odnosa.

Iz obnovljene politike pritisaka, omiljenog načina ophođenja Vašingtona sa Beogradom, naslućuje se da će Srbija i posle briselskih pregovora, kao i mnogo puta do sada dobiti - ništa. Tako naš sagovornik poručuje da je ambasador Srbije u Beogradu Majkl Kirbi apsolutno u pravu kada kaže da je za Vašington neprihvatljiva nova Republika Srpska na Kosovu i da je "primena Ahtisarijevog plana najviše što Srbija može da dobije" od Amerike u pregovorima.

- Ne razumem zbog čega ne želite da prihvatite taj plan. Po ovom pitanju neće popustiti ni Vašington, a ni Berlin. Dogovor između premijera Ivice Dačića i Hašima Tačija su preduslov za dobijanje evropske karte. Naravno, Srbiju čeka ispunjenje i mnogih drugih kriterijuma ako želi članstvo u EU, koje doduše nije moguće u narednih deset godina - prognozira Server.

Po mišljenju Obrada Kesića, stručnjaka za američko-srpske odnose, angažovanje 525. odreda vojske SAD nije toliko sporno, već činjenica da je srpska pregovaračka pozicija potpuno pogrešno postavljena.

- I pored svih pritisaka, bez pristanka Srbije, Priština i Vašington ne bi mogli da ostvare svoje ciljeve. I zato nije problem što se Amerika aktivnije uključila u kosovsko pitanje, već što vlast u Beogradu nije pokazala da može dosledno da brani interese zemlje. Šta očekivati od Vašingtona, ako mi već u startu stavljamo do znanja da nam je ulazak u Evropsku uniju najveći cilj. Jednostavno, nema više ni politike i Evropa i Kosovo, već samo Evropa po svaku cenu - objašnjava Kesić.

Otežavajuća okolnost po Srbiju je činjenica da u Americi vlada uverenje da je "politika uslovljavanja nezamenljiva u odnosima sa Beogradom", kao i da je za američke interese bolje da nezadovoljni budu Srbi nego Albanci.

- Nemaju ni razlog da menjaju politiku uslovljavanja prema Srbiji, kada je ona do sada davala rezultate. Greška Srbije je što je mnogo puta postavljala ciljeve i crvene linije, a zatim ih olako kršila. Pred početak aktuelnih pregovora između Dačića i Tačija, predali smo tri aduta. Prvi je da ćemo ispuniti sve što je dogovorila prethodna vlada Srbije. Drugi je stav da u EU želimo po svaku cenu, a treći što smo u pregovore uključili premijera i tako ih nepotrebno podigli na viši nivo - objašnjava Kesić.

Sagovornik "Novosti" smatra da Srbija ne može da očekuje od Amerike da je poštuje kao državu, ako nastavi sa sprovođenjem aktuelne, ali i politike prethodne vlade u kosovskim pregovorima.

- Premijer Dačić je pokazao nepoštovanje prema Ustavu i državi, a ista je situacija i sa ostatkom političkog vrha, koji pozva na ukidanje zvaničnih srpskih institucija na Kosmetu. Postavlja se pitanje kako političari koji izjavljuju da je laž da je Kosovo srpsko, mogu iskreno da brane interese zemlje? Možemo samo da zamislimo na kakve ćemo sve ustupke biti spremni sledeći put kada nas pritisne Amerika, ako smo samo za datum početka pregovora bili ovako široke ruke - konstatuje Kesić.

* * * * * * * * * * *

PETAR ISKENDEROV, RUSKI BALKANOLOG, O AMERIČKOM VOJNOM PRITISKU

SRBIMA SAMO PRETE SILOM

MOSKVA - OD STALNOG DOPISNIKA

Najava dolaska 525. borbeno-izviđačke brigade na Kosovo jedino može da se tumači kao pritisak na rukovodstvo Srbije i na Srbe sa severa Kosmeta. To što je tako velika jedinica iz Avganistana preusmerena na Kosovo nije slučajno, smatra Petar Iskenderov, naučni saradnik Instituta za balkanistiku Ruske akademije nauka.

- Srbija stalno išla na ustupke Prištini i za to je Hilari Klinton javno pohvalila koperativnog srpskog premijera Dačića. U očima Amerikanaca i dela evropskih političara Srbi su dobri samo dok popuštaju na štetu svog naroda. Čim energičnije počnu da brane svoju zemlju, Zapad, a pre svega Amerika, počinje s pritiscima i ucenama - kaže Iskenderov.

Poslednja runda razgovora Dačića i Tačija, ipak, pokazuje da srpska vlada ipak ne može ili ne sme zbog svog naroda da do kraja popusti.

BOMBARDOVANJE MNOGO pažnje nedavno je izazvalo i predavanje američkog ambasadora Majkla Kirbija na Pravnom fakultetu u Beogradu. U odgovorima na pitanja studenata, ambasador je između ostalog naglasio i da je bombardovanje Srbije bila ispravna odluka, "slagali se mi sa tim ili ne" i kako se zbog toga nikome neće izvinjavati. Takođe, Kirbi je tom prilikom izjavio da "ne vidi kako Rusija može ponovo da postane supersila, kao i da se ruska ekonomija bazira na resursima koji će pre ili kasnije presušiti."

- Čim je Dačić prestao da popušta Tačiju, on se požalio gazdama i mentorima u Vašingtonu - objašnjava Iskenderov.

Na pitanje može li se na KiM ponoviti krvavi scenario sukoba tamošnje policije i vojske sa golorukim Srbima Iskenderov kaže:

- Ako se Dačić i beogradsko rukovodstvo dogovore sa Prištinom, ne uvažavajući želje Srba u pokrajini, ili tačnije na severu Kosova, oni sigurno neće prihvatiti postignuti dogovor. Tada će se upotrebiti sila, a u svemu tome bi mogli učestvovati Amerikanci. To što su ljudi na severu Kosova videli bespilotne letilice takođe je simptomatično. Amerikanci snimaju kompletan teren - ističe Iskenderov.

Iskenderov, kao i drugi moskovski balkanolozi, tvrdi da bi bilo naivno poverovati kako je Vašington uputio jedinicu na Kosovo kako bi ona sprečila da dođe do novog sukoba Albanaca i malobrojnih preostalih Srba.

- Izjava američkog ambasadora u Beogradu da neće dozvoliti, da se na severu Kosova stvori nova Republika Srpska, samo je još jedan dokaz toga - kaže naš sagovornik. (B. Vlahović)

* * * * * * * * * * * *

VIMEROVO PISMO NEMAČKOM KANCELARU GERHARDU ŠREDERU IZ APRILA 2000.

SRBIJU TRAJNO ISKLJUČITI

KAKAV su strateški odnos Sjedinjene Države imale prema Srbiji kao "balkanskoj Rusiji", najbolje pokazuje pismo bivšem nemačkom kancelaru Gerhardu Šrederu, koje je 2000. uputio Vili Vimer, tadašnji potpredsednik Parlamentarne skupštine OEBS.

U pismu, koje je Vimer napisao posle učešća na konferenciji u organizaciji američkog ministarstva inostranih dela u Bratislavi stoji: "Organizatori konferencije su zahtevali da se u krugu savezničkih država što je moguće brže izvrši međunarodno priznavanje nezavisne države Kosovo..."

Rat protiv Savezne Republike Jugoslavije vođen je da bi se ispravila pogrešna odluka generala Ajzenhauera iz doba Drugog svetskog rata. Zbog toga se iz strateških razloga tamo moraju stacionirati američki vojnici, te da se tako nadoknadi ono što je propušteno godine 1945... Srbija (verovatno zbog obezbeđivanja nesmetanog vojnog prisustva SAD) trajno mora da bude isključena iz evropskog razvoja.

Na kraju pisma, Vimer zaključuje i upozorava svog kancelara:

"Američka strana, izgleda, svesna je i spremna da u globalnom okviru, zbog ostvarivanja svojih ciljeva, potkopa i ukine međunarodni pravni poredak koji je nastao kao rezultat Drugog svetskog rata u prošlom veku. Sila ima da stoji iznad prava. Tamo gde međunarodno pravo stoji na putu, treba ga ukloniti."

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (121)

Deja Deki Radz

09.03.2013. 21:08

Sa ovima smo jos 99 trebali isto kao sto su u Somaliju. Sto njih nisu bombardovali ili tako slicno. Odrati par njih i pobegli bi kao misevi...veruj te nisu oni tako jaki kada ih ponizis. Samo su nasi na vrhu prodali KiM i uplasili se oruzja sto ne postoji od strane Amera.

Dusan K. Mitrovica

09.03.2013. 21:09

Srbija, jednia zemlja na svetu koja aminuje agresiju na spostveni narod ni zbog cega.

Mrklja

09.03.2013. 21:18

Odredjene obavestajne podatke ? Uspostavljanje diplomatskih odnosa sa pristinom? Pa tako nesto "bezazleno" je bilo i pred OLUJU,pa i danas traju posledice nase napacene Srbske brace. Tonemo brze od titanika,njemu se bar zna mesto nestanka...

Mihajlo

09.03.2013. 21:26

Ovo kaze sve: "Premijer Dačić je pokazao nepoštovanje prema Ustavu i državi, a ista je situacija i sa ostatkom političkog vrha, koji pozva na ukidanje zvaničnih srpskih institucija na Kosmetu. Postavlja se pitanje kako političari koji izjavljuju da je laž da je Kosovo srpsko, mogu iskreno da brane interese zemlje?"

mica bor

09.03.2013. 21:27

Ako Ruska ekonomija pociva na resursima koji ce presusiti ?Na kakvim resursima opstaje Americka ekonomija ? Dali mozda na nepostovanju prava svim narodima ,koji nisu pod repom Amerike !

Goran5

09.03.2013. 21:28

Sačekati da šuma olista pa snajpere u ruke, stiže lovina.Pustinja se može kontrolisati, šuma nikako.

Mejl

09.03.2013. 21:33

Ovi pregovori sa Kosovom u Briselu biće završeni kao i oni 1999. godine u Beču. Samo,ovoga puta će Amerikanci na severu Kosova biti više u logističkoj, a manje vojnoj operaciji.

kicholino

09.03.2013. 21:43

pa ima da pocrkamo dok udjemo u tu jevropu....more jeremija naulji topce...haha

EU analiticar

09.03.2013. 21:45

Da bi uspeli i vi i mi, mora da izrazite poverenje novom rezimu. Budite sigurni oni ce da daju odgovor na pitanje koje danasnji rezim nemoze da postigne narodu Srbije. Da bi Srbija ustala rezom mora da padne.

Zika

09.03.2013. 21:53

Ajd' majke ti sta su ovi opremljeni. Sta ce im to? Mir! Samo komplikuju stvari.Kao da diplomacija i mirna sredstva ne postoje.

vreme prolazi ,a smanjuje se nas uticaj

09.03.2013. 21:53

Istinit tekst samo ovaj Rus ne prica o uticaju Rusije na Balkan u narednom periodu za Juzni tok i zastitu svojih interesa u Srbiji i Buarskoj njenim vekovnim ognjistem na Balkanu.Rusija ce u narednom periodu posle izgradnje Juznog toka stiti mnogo vise interese u Srbiji i Bugarskoj i trebalo bi Srbija da im da dozvolu da prave vojnu baze u Presevskoj dolini i Raskoj oblasti.Samo to ce kontrolisati Ameriku samo taj jezik razumeju u Americi inace ce doci neki drugi Amerikanac i traziti vise.

Bojan @

09.03.2013. 21:55

Od izuzetnog strateskog znacaja je gasovod Juzni Tok.To njih brine.Pa Ruska baza u Nisu ..Rusija je gasovodom usla na velika vrata Bugarsku,Srbiju..itd.Pa sta mislite zasto je velika medijska propaganda bila protiv Kineskog kanala na Velikoj Moravi Znaju Kinezi koliki je to politicki i geostrateski vazno da sidju na Moravu,i da se povezu na Dunavu !Hoce da udju u srce Evrope,za njih kanal nije nista da se napravi.Druge stvari se valjaju iza brda.Citajte malo izmedju redova.Gledajte sire stvari

mi Srbi i Rusi i Severnokorejanci

11.03.2013. 02:46

@Bojan @ - To je onaj kanal koji nas vodi u Pjong Jang severnokorejskoj braci

DankeDeutschland

09.03.2013. 22:39

@Ujko - I taj pašaluk koji spominješ su Srbi stvorili pre 200 godina. Neki susjedi ni krajem 20. veka nisu mogli da sebi stvore državu svojim snagama.

Vágó István

10.03.2013. 07:21

@Ujko - Nisu Srbi, vec Turci, kojima je Srbija bila samo jedna od mnogih vilajeta

valbon

11.03.2013. 23:30

@Ujko - nemoj tako istvan jer njih boli istina i nikako da se slazu sa istinom,oni su takvi ,oni lazu i znaju da mi ostali znamo da oni lazu,i ipak lazu

D. Morrissey

09.03.2013. 21:57

Ovime se samo meri puls Srbije i nista drugo. Pa sat mogu 500 vojnika da urade? Ti vojnici nisu od celika i njihova vozila nisu neprobojna. Veoma je dobro sto se pojavio problem sa severnom Korejom i problemi u FYROM. To skrece pazmju od KiM, samo se bojim da vlasti u BG nece to da dobro iskoriste. Mafijaski Zapad sta nije uspeo bombama pokusava sada da Srbiju natera dijalogom da prizna KiM. I nije pametno Zapadu da nas iritira pred 24. mart.

Ha2o

09.03.2013. 22:05

Samo da se razumemo da me ova vest uopste ne raduje, ali me provocira nesposobnost nasih politicara. Pa Dacic je pre neki dan izjavio da Taci moze doci na sever Kosova samo naoruzan!? A po svemu sudeci da Taci nema niti kese niti moci da to uradi, pa su Amerikanci nastupili umesto njega. sada sepostavlja pitanje?? kako ce Dacic reagovati na ovo, ili ce mozda da podvije reppod noge i da se pravi lud kao da nista nije bilo. Sudeci po njegovom dosadasnjem ponasanju on ce izabrati ono zadnje.

Aleksandar Bojic

09.03.2013. 22:06

Eh da sam ja predsednik ovako bi to islo....Prvo bih naruci 2 sistema S-400 da se nadje ako zatreba......30 aviona Su-30 ....100 tenkova T-90 ....Drugo mobilisao bih 50000 vojnika ....I naredio pravac KOSOVO.....Pa da jednom za uvek zavrsimo tu pricu sa zapadom i velikom Albanijom....Imamo nesto deviznih rezervi , 20% bi zavrsilo posao.......

Asgard

10.03.2013. 11:54

@Aleksandar Bojic - To je dobra ideja koju je trebalo sprovesti 1999.-e, danas je za tako radikalnu politiku kasno! I kada bi imali pare da kupimo to sto si naveo, mi svejedno nemamo nikoga ko bi umeo da vozi te tenkove i avione ili da efikasno upravlja sa s-400! Nasa mala jadna zemljica nema iznad sebe dovoljno veliki vazdusni prostor u kome bi mogli da manevrisu suhoji koje pominjes! Mi sada moramo da pruzamo pasivan otpor, i da trazimo saveznike na drugoj strani od zapadne!

zoran

09.03.2013. 22:08

Zemlja koju vode bezkichmenjaci ne moze da ochekuje bolje. Ima da nas gaze josh vishe. ovo nije nishta. Zapamtitet jednu stvar : Srbija NIKADA, ali NIKADA nece dobiti ulazi u EU, kao i Turska. No, zato ce u medjuvremenu MORATI da se odvoji od juga Srbije, Vojvodine i Rashke. Najvece slabost ovog naroda je peta kolona u vladajucoj garnituri. Mi smo takav narod. prodamo se za shaku dolara. trebate znati da je sve pitanje psihologije, a Zapad zna nashe politichare bolje no shto im mi znamo.

Milica

09.03.2013. 22:53

@zoran - NIje tačno da smo mi takav narod! Pogledaj malo istoriju. Ovaj narod je ginuo za svaki pedalj ove države. Tako da niko nema pravo da je proda za šaku dolara.

Vágó István

10.03.2013. 07:20

@zoran - Milice, i drugi narodi su ginuli za svaki pedalj svoje zemlje. Madjari za Vojvodinu (koja je bila sastavni deo Madjarske vekovima unazad) Albanci za Kosovo, gde cine 87% stanovnistva,...

Milica

10.03.2013. 12:47

@zoran - Možda, ali kao što ti i posle 100 godina pamtiš i želiš Vojvodinu u okviru Mađarske, zaštobi mi rekli "KiM ne treba da bude deo Srbije"? A i u Vojvodini je poginulo više Srba braneći Mađarsku od Turaka, nego Mađara koji su je branili od Srba. A koliko je Albanaca za Kosovo i Metohiju poginulo pokazaće istorija, u svakom slučaju mnogo manje nego Srba.

zoks

10.03.2013. 13:56

@zoran - Milice,oni ne znaju kada lazu,a kada govore istinu!Pa kako su siptari mogli ginuti za Kosmet ako su kako sami kazu bili proterani komplet sa Kosmeta?Samo oni koji pasu travu ne znaju da su ih 19 zemalja dovelo nazad!I o ginjenju siptara za Kosmet mogu samo da lazu i izmisljaju!Mogu da razumem da se vojska povuce i kad se oporavi da ponovo se pocne boriti,ali oni su komplet i vojska i civili pobegli sa Kosmeta,da bi izgledalo kao "humanitarna katastrofa",a ovamo pricaju kako su se borili!

zeljko

10.03.2013. 17:30

@zoran - NIstvan pali, nije samo vojvodina srspka vec srpski narod je ziveo sve do peste e onda su tvoji dosli u 10veku tri posle srba i sve ih porobili i asimilirali. Ako ne verujes meni imas mnogo srpskih spomenika na teritoriji madjarske.

Slobodan Stojanovic

09.03.2013. 22:12

1999 problem je bio sta Amerikanci nisu zeleli da ratuju sa vojskom, vec samo s raketama, ispaljenim sa ogromnog rastojanja. Sada su doveli vojsku na puskomet srpskih trupa, ali Srbija vise ne zeli da ratuje: hce samo u EU. Amerikanci nikako da ugode volji i ukusu srpskih ratnika. To je najveci problem, a ne pregovori s Pristinom.

Asgard

10.03.2013. 11:48

@Slobodan Stojanovic - Zaboravio si samo da kazes da je srpska vojska te 1999.-e imale snage i sposobnosti da se suprotstavi kompnenoj invaziji, i zbog toga su ameri tada ratovali iskljucivo iz vazduha. U medjuvremenu su, uz pomoc svojih marioneta u srpskoj politici, toliko oslabili srpsku vojsku da mogu da je napadnu sa jednom izvidjackom jedinicom, To je recept koji primenjuju u celom svetu: oslabi neprijatelja iz vazduha i iznutra, pa tek onda salji kopnene trupe!

cis

10.03.2013. 17:25

@Slobodan Stojanovic - U pravu si, ali ako tako rade politicari i izdajici, sta su radili ratnici i heroji? Gde su nestali? Zar nisu oni sami pristali da im izrodi uniste naoruzanje i vojsku? Ja smatram da, ako je neko vojnik, da treba da brani zemlji kako od neprijatelja spolja tako i od onih iznutra koji rade za one spolja. Ako to ne rade onda oni i nisu vojska.

Saša

09.03.2013. 22:25

Glavni razlog takvog ponašanja Amerike su srpski političari koje nije briga za svoju državu i narod. Mislili smo da žuti loši, a ovi sad ispali još gori.

tutinac

09.03.2013. 22:27

Nadamo se da ce Severna Koreja,ili neko drugi udariti po teritoriji SAD-a i da ce njihov narod pretrpeti strasne patnje.

Cane

09.03.2013. 22:30

Čekali su da dobiju maksimum od Dačića, a sada idu na rezervnu varijantu - silu. Ovog ambasadora treba proglasiti za personu non grata, zbog nevidjenog bezobrazluka da opravdava bombardovanje zemlje u koju je došao.

Daki1970

09.03.2013. 22:37

Netreba da budes vidovit da vidis sta se sprema. Ako i ovaj americki potez nije dovoljan da se vladajuci sloze i donesu odluku o Kosovu onda nam tako i treba. Gospodine Nikolicu, nadam se da su vam popravili avion, sedajte u njega i pravac Moskva. Nema tu sta vise da se ceka i od ulaska u EU nema nista, a i sta je EU, lopovska organizacija koja naplacuje danak za ulazak , koja je pred krajem obstanka i ovako. Gledajte vi da mi opstanemo, a Evropa nece nigde, tu je ona, i tu ce biti.

Kajzer Soze

09.03.2013. 22:38

Uaaa bre. Okretanje kursa ka Rusiji i dajte izbore odmah.Nova vlada ,novi kurs.Kostunica je u pravu!!

Koštunica

10.03.2013. 00:34

@Kajzer Soze - To su nam prijatelji...! Ne brini se ti i takvi ko ti ništa, kad ni neznate ko su oni !

Idler

09.03.2013. 22:48

Čitam i ne mogu vjerovati. Pa vi Srbi ste rijetko naivan i slijep narod. Pazite dobro - ako su vam na Kosovo dolaze nekakve "borbeno-izviđačke" formacije onda ne brinite za Kosovo nego za jug Srbije !!!

Mihailo Krunić

09.03.2013. 23:04

Konačno smo dobili ono što su nam vladari tražili. Dobili smo vojsku koja ima zadatak da brani Srbe od Srba.

ss

09.03.2013. 23:09

Pa to su prijatelji DS-a, Čanka, Čede, Nataše Kandić i ostalih jahačica apokalipse :) Šta jo treba da urade ( okupacija , bombardovanje, uslovljavanje,...9 , pa da bismo se okrenuli braći Rusima? Nećemo, da nam Ameri i Nemci ne zamere. Jadno!

sivuk

10.03.2013. 08:53

@ss - Sve karte su na stolu.Ali hajde da budemo iskreni i nema nista novo sto veci seoske babe nisu znale.Suludo je ocekivati pravdu od onih, koji su otkad postoje porobljavali, unistavali i pljackali neduzne, male narode.Srpski narod je dosao na ivicu ambisa i totalnog nestanka sa ovih prostora.Ko to ne vidi, slijep je kod vlastitih ociju.Nisam politicar, ali jedini spas vidim u ujedinjenju s Rusijom.Hitno predlazemreferendum, pa neka narod odluci!Spasite nas u ZADNJEM trenutku!

ImaLiSrbaUAmfiteatru

09.03.2013. 23:20

Zanimljivi ti studenti BU. Usred Beograda, na njihovom fakultetu, "bledoliki poglavica" im govori kako je dobro što su bombardovani kao deca...a niko da iz protesta napusti salu. Zvižduci bi takođe bili dobrodošli. Šta mislite, kakva bi bila reakcija američkih studenata da je pred njima vijetnamski ambasador držao govoranciju i poručio da je "vrlo dobro što je 56 000 Amerikanaca ostavilo kosti u Vijetnamu"?

Mile

10.03.2013. 12:13

@ImaLiSrbaUAmfiteatru - Beograd i Srbi! Dva veca kontrasta moraces da trazis, a nikad da ne nadjes!!

Milan

09.03.2013. 23:25

Da se mi ljudi manemo toga, kako je za otimanje Kosova kriv Sloba, pa kriv Djindjic, pa kriv Tadic, sada Vucic, Nikolic ili Dacic. Sigurno da krivice ima i do njih, ali istina je jedna i jedina: Kosovo nam je otela Amerika, i tu se ne radi ni o pregovaracima, ni o argumentima, vec o gruboj, sirovoj sili koju nasi osvedoceni neprijatelji sprovode nad nama. Iza ovakvih se teza neretko krije pokusaj zamagljivanja pravog krivca, i minimiziranje njegovog zlodela.

D. Morrissey

10.03.2013. 07:35

@Milan - Milane u neku ruku si i u parvu sto se tice SAD-a to sigurno. Sto se tice srpskih Politicara Milosevic ga nije izgubio ja mu zameram sto nije krenuo dovoljno ostro. A naslednici nisu umeli da ga brane. Amerika nemoze da nam uzme KiM 100 puta. Ali vide da pritisci na Srbiju veoma dobro deluju i zasto bi se Zapad menja prema nama kada mu ta metoda donosi dobre rezultate? I nikada nisam cuo ni jednog vrhovnog komandanta jedne zemlje osim Srbije koji kaze necemo ratovati.

zoks

10.03.2013. 12:59

@Milan - Pa Srbi su sami izabrali toga "komandanta"!Nego se pitam,sta ce mu vojska uopste?Radi paradiranja?Tek kad dodje na vlast pravi Srbin,Seselj,mozete ocekivati otpor amerikanosima i celom zapadu,a licno se nadam da ce taj otpor biti kao u Afganistanu!Na svim frontovima i ne birajuci sredstva niti ciljeve!Do tada...okupacija traje i dalje i trajace dok god su ove kukavice koje ste glasali na vlasti!E kad bi video djeneral Zivojin Misic na sta mu je Srbija spala ne bi iz groba ustajao od muke i jada!

xx

10.03.2013. 17:29

@Milan - zoks@ Kadbi Srbija cekala ovog tvog vojvodu ona nikad nebi imala presednika, no neka sacekacemo onje otisao tamo gdeje da prvo njih osudi, mozdacese vratit jednog dana ,ali kako.

SRBA

10.03.2013. 00:50

@ - Pa neka ih jaci su, ali potpisa nema. Nadam se da Dacic nece potpisati.

Razocarani

10.03.2013. 00:52

ma ne gospodine Server oni dolaze turisticki, a mi Srbi smo glupi i treba da poverujemo da ce nam SAD da sprovodi pravdu, njihove "mirovne misije" su siroko poznate u svetu kao "humane", al sta da se radi to je velika sila, a mi mozemo samo da komentarisemo...

Stevan Stamen

10.03.2013. 01:39

...jos nekiliko Homvija vam doneli, a sta drugo, vljda nece pocet novi rat sa Dacicem.

luka pljevlja

10.03.2013. 01:47

Ma daj dosta vise ponizavanja,imajmo svoje JA,bolje poginuti casno nego umreti kao fukara.Dacicu salji tenkove na granicu a ne da popustas cim ti zaprete malo,oni sto su naumili oni ce to uraditi ,pa dal se ti klanjao njima ili ne bice onako kako su zacrtali.

BeogradZemun

10.03.2013. 01:58

Ova vlada ce prekinuti pregovore sa EU. Zivi bili pa videli. Kosovo je sastavni deo republike Srbije i to iz ustava niko nece moci da izbaci bez 2/3 gradjana Srbije.

Mirko

10.03.2013. 03:50

Srbija nema vodju poput Milosa Obrenovica, niti politicara poput NikolePasica, niti vojskovodje poput Vojvode Zivojina Misica. Ovi sto su danasaktualni, onim prvim nisu ni do kolena. Ali, citav svet je u slicnoj situaciji.Nema "velikog" i respektabilnog vodje. Nigde u svetu. Dakle, neophodni su "veliki rezovi" u svetu, tek posle toga izdici ce seodredjeni broj ljudi iznad danasnje prosecnosti. Tako su "dosli: Cercil, De Gol,Tito i ostali.Zato, ne zamerite "ovim" danasnjim, to je maximum.

Zina Ciceklic

10.03.2013. 05:16

Dolazak amerikanaca, znači Kosovsku oluju, isti scenarij kao i sa Hrvatskom olujom.

Sadman Sway

10.03.2013. 12:26

@Zina Ciceklic - Nisam vidio nijednog američkog vojnika za vrijeme Oluje. Vidio sam ogromne količine orožja i streljiva po utvrđenoj Srbskoj liniji koje je netko ostavio. Vidio sam da se predaju čitave oklopne brigade , vidio sam na brzinu svučene uniforme sa Srbskim oznakama. Zapravo bio je jedan Amerikanac Peter Galbrajt, ali on je sjedio u traktorskoj prikolici .

Magistar Colovic

10.03.2013. 16:52

@Zina Ciceklic - Vi ste saka ja....da,vas i ne racunamo u nesto ozbiljno.Najvece podguzne muve u Evropi.Sami niste mogli nista pa cak ni svoju drzavu da napravite.

mi Srbi i Rusi i Severnokorejanci

11.03.2013. 02:40

@Zina Ciceklic - A vma napravili bas ti Ameri i Englezi, nnakon sto ste isterali Turke Nemce Hrvate Madare i okupirali njihive njive i kuce i sad se ku..., oteto prokleto

Amerikanac

10.03.2013. 05:34

Dolazak 500 i kusur terorista , ubica na srBsku Teritiriju je svakako terorizam ! Al drskost i bezobrazluk njihovog diplomate kojem je jedan narod dao gostoprimstvo u svojoj kuci je za svaku osudu i proterivanje iz drzave SRBIJE . Al sta naj vise cudi da ni jedan student nije ustao i rekao : Pa vi ste na teritoriji te iste drzave koju bombardujete i terorisete za radi veceg terorizma ! Anemija , patetika .

vucko

10.03.2013. 05:39

posto je dacic prilikom poslednje posete americi imao susrete na vise "visokih" mesta, kao i u mesnoj zajednici indijanaca ovo mora da su njegovi ljudi koji stizu na kosovo.

Tata

10.03.2013. 05:50

Ajde da se bijemo isto kau u iraku i avganistanu sa njimaGerila rat i posle par stotina ubijenih bice gotovoAmerikanci ne vole da ginu njihovi sinovi zbog drugogaKako znam zato sto zivin tuDa smo 99 ubili nekoliko amerikanaca nebi oni danas bas tako brbljali tako ini hoce i znajuStavite ruse i njihovu bazu na jug srbije Amerikanci vec prave baze u rumuniji sto se tice balistik raketa iz iranaInzinjeri sa mog posla su vec bili tamo srbija treba da probudi i da prestane da se klanja americ

beogradjanin

10.03.2013. 12:50

@Tata - Idi po komsiluku i lobiraj za taj scenaio kod majki i oceva da kupe svojoj deci puske i da idu da pucaju na americke avione i patriot rakete.

valbon

11.03.2013. 23:22

@Tata - a jel imate naftu u traktore,jer onako prema tebi sledi traktorijada

Mis_Pigi

10.03.2013. 06:29

znači, nikad se Kosovo neće priznati od strane Srbije i nikad u EU ... možda to i ne bude loše

Petar Petrovic

10.03.2013. 06:30

Treba se spremiti za veliki rat....Cionisti sigurno ne dolaze sa 525.da beru cvece...Potpuno je jasno da nas nece ostaviti na miru dok nas ne raskomadaju.Taj stari plan koji se vekovima sprovodi u delo ,je da Srbe treba nekako spakovati u granice Beogradskog pasaluka i prevesti ih u katolicizam.

Prason 34. reda

10.03.2013. 06:49

Ameri su ti smrt za male zemlje kao što smo mi, za njih je Persija sila i pojam koje se boje ko đavo krsta

car

10.03.2013. 07:07

dacic se dici izjavom da taci na sever kosova moze samo s oruzjem...pa on nemoze ni uci na kosovo bez dozvole vlade kosova...

Stefan Perovic

10.03.2013. 08:01

Dolaze da okupiraju sever Kosova i da se izivljavaju na napacenim Srbima,jer znaju da ih je Beograd ostavio na cedilu,kada je postavio granicu na Jarinju.Srbi su svakako pod okupacijom vec godinama,ali NIKADA nece prihatiti Tacija kao svoga predsednika ni Pristinu kao glavni grad.Ameri misle da sve mogu silom da rjesavaju,a kuda god su prosli,samo su napravili apokalipsu.Vreme je da se i Rusi konacno ukljuce u igru i da brane pravoslavlje,jer posle nas,oni su na redu!

dan osman

10.03.2013. 09:06

"Ако је Косово наше, зашто од нас траже да им га дамо? Ако је њихово, зашто га отимају? Ако већ могу да га узму, не знам што се толико устручавају?" - Матија Бећковић

Dragan Sweden

10.03.2013. 09:07

Svetski mocnici znaju da je podrucje gde su danas smesteni americki vojnici na Kosovu radioaktivno i da ce im vojnici, kad se vrate kuci umirati, isto kao i vojnici Italije, Nemacke. Oni svoje vojnike upotrebe i nakon toga ih ne interesuje sta je sa njima. Jedino su tajnu umiranja vojnika, koji su bili na Kosovu otkrili Italijani, ali su je brzo zataskali pod pritiskom svetskih mocnika.Politika Amerike je politika "Komiteta 300", a Amerikanci su tamo gde je droga i pare.

arsa

10.03.2013. 09:13

Smena Dacica pod hitno.Nije mu bilo dovoljno sto vec mesecima gazi po sopstvenom Ustavu i izaziva gadjenje cele nacije, nego je preko noci postao radikalan pa proziva Tacija kako samo naoruzan moze doci na sever KIM.Naravno Taci nece doci ali zato psi rata, amerikanci hoce.Sta sada Dacicu, Vucicu, Nikolicu.Rezultat vase politike popustanja i EU po svaku cenu bice prolivanje srpske krvi.

SAD u BG razbiti

10.03.2013. 12:15

Srbija je garant opstanka Srpske. Zato je zele zaduziti, oslabiti, raskomadati. Takva Srbija ne moze odbraniti Srpsku ni Srpstvo u CG. Odvajanje opstine severa iako ponudjeno nije nikada bila opcija za SAD. Te opstine bi presle u centralnu Srbiju marginalizirajuci plan o koridoru do "muslimanskog" Kosova i odvojiti Srbiju od Srbe u CG i moguceg pristupa do mora. Covek koji je podigo dijalog na najvisi nivo je zaradio priznanje Pentagona, jer je presvuko teroriste u kolege.

Petar Petrovic

10.03.2013. 12:19

Moram da priznam da sam iskreno iznenadjen sto su Novosti objavile ovako dobar tekst.Konacno malo svetla i istine.

Bojan @

10.03.2013. 12:24

Iz sve snage moramo podrzati projekat Juzni Tok,i nase prijatelje Rusiju i Italiju zemlju koja je direktno ovim projektom zauvek vezana za Rusku Federaciju ! Danas se ratovi vode Enegetikom i Hranom ! Rusija zeli da vidi Pravoslavnu Srbiju kao energetcki centar Jugoistocne Evrope.Sve zemlje okruzenja za 4 god.bice primorane da kupuju gas i struju od Pravoslavne Srbije.Kina je vec kupila luku u Solunu.Kanalom bi Kina,Rusija i Srbija imali vezu sa Sredozemnim morem !Hrana i voda,bice nafta 21 vek

Van pameti

10.03.2013. 13:17

@Bojan @ - Živa istina.Ceo svet ce kupovati gas od Srbije.Pogotovu kada Rusi iscrpe sve naše rezerve gasa,ostaje nam da pakujemo male ampule od par mililitara za upaljače i da ga prodajemo selom svetu.

bin laden

10.03.2013. 12:26

nadjimo im bin ladena novog,da se imaju cime igrati,i bojati ko mala deca,pa nece obratiti paznju ni na albance ni na srbe,jer ce biti opsednuti,sami sobom.i ovako su ugrozena nacija.boje se sami sebe,od samih sebe

Dejan Ajdanic

10.03.2013. 12:50

Dodje covek i kaze da je bilo dobro sto smo vas ubijali i rusili vam drzavu.Srbija kakva takva moja je.....Yankee go home!!!!

D.R.V.

10.03.2013. 13:31

Sve dok mi ne stavimo potpis Kosovo je nase.Zato pamet u glavu Dacicu!Momentalno su jaci,otimaju,ali to neznaci da ce vecno biti jaci.Vremena se menjaju.Bili turci 500 godina pa odose.Otice i ova gamad.E tek onda ce igrati veliku ulogu dali smo stavili potpis ili ne.I nezaboravite nase je.Najveci dokaz je to sto nas teraju na nekakve pregovore i traze od nas nekakvo priznanje.

Sandra

10.03.2013. 18:32

@D.R.V. - Srbija jeste tvoje ali ona nedodjija Kosovo ne , ono je otisloi jos u proslom veku i dosta vise sa n jima... Bolje neka nasi srede situacviju u zamlji zasta su izglasani a za to Kosovo bas me briga

Max

10.03.2013. 14:01

"Borbeno-izviđačka brigada na Kosovo dolazi pre svega da prikuplja određene obaveštajne podatke".-Malo sutra.Dok je kriza drmala Ameriku,pricalo se,sa njima propada i svetska ekonomija.Dabogda propali pa makar i mi sa njima.

zoks

10.03.2013. 14:09

Ovaj Iskenderov je "zaboravio" da je taj isti Sreder glavni "vodja"(tehnicki direktor) u Ruskom Gas-promu!Pa nisu vam ga Srbi zaposlili tamo,nego vi Rusi!Nadijte mi jednog jedinog Rusa koji je "tehnicki direktor" u nekoj svapskoj firmi!Nema nijednog!

neko i niko

10.03.2013. 14:10

Da jer ako im gamadi otkazu prodaju narkotika po evropi a koji ovi brizljivo cuvaju i gaje u afganistanu (preko 200.000 hektara a dovoze sa avionima do bonstila a od tuda pravac po belom svetu)nece valjati amerima koji su na dnu a mozda i ispod dna zato je bolje Srbi da budu ne zadovoljni nego siptari,jasno kao dan.

Misa-gilja

10.03.2013. 14:11

Docice uspravno,ali dali su poneli dovoljno "VRECA" kad se budu kuci vracali i neka razmisle da postoji mogucnost da i motka ima dva kraja.

xx

10.03.2013. 16:49

@Misa-gilja - Misa@ Sigurno dasu dnijeli tih vreca dovoljno, znaju oni iz iskustva kalkosuih dosad punili, a znaju dobro koih tamo ceka.

veteran

10.03.2013. 19:13

@Misa-gilja - A ko ce ih spakovati u te vreće , kad je vojska i sve ostalo u rasulu.Meni je bilo dosta od 91-99.

Zole

10.03.2013. 16:58

Tacno motka ima dva kraja pa nek se igraju!A sto se Rusije tice nebi rekao da im se bogatvo odnosi samo na resurse koji ce kad tad presusiti.Gasa imaju za narednih 150 godinaOruzija izvoze vise od amerike..A sta ima Amerika?sve su svoje resurse iscpeli pa sad silom otimaju od drzava koje ih imaju!U zadnjih 25 godina svuda po svetu ratovi koje je Amerika pokrenula!

Bogi

10.03.2013. 17:16

Ni Novosti, kao ni Politika, ne mogu da utuve da se univerzitet zove "Džons'' a ne Džon Hopkins.

Zika

10.03.2013. 18:49

@Bogi - @Bogi Bogi u krivu si. Necu da se zamaram da ojasnjavam jer ti si i tako od onih koga ne mogu uveriti da je 4+4=8

Simic Dragan

10.03.2013. 17:51

Foliranje !!!kome je stalo do Kosova neka se slobodno preseli tamo dosta vise lazi kako vam je stalo do Kosova a sirite se po Beogradu i okolini ,lepo je tipkati a kada treba da se zivi na Kosovu svi hoce u prestonicu

Sandra

10.03.2013. 18:28

@Simic Dragan - Bravo za komentar... Slazem se u potpunosti sa tobom, bas tako kome je stalo do tog Kosova neka ide dole i zivi i povede ove sve sto su okupirali Srboju i Beograd dosavsi sa tok Kosova....Neka brane te svoje sunarodnike i svoja ognjista, nece valda nasa deca ici da brane nesto sto im nikad nije ni bilo vazno niti ce biti...I dikle cemoi mi i Srbiji biti zrtvovani za te dole nedokazane kosovare.,..Vala neka se nose

ypke

10.03.2013. 18:44

@Simic Dragan - А ти си "чистокрвни" београђанин коме је загарантовано наследно право да пљује сце оне који желе да живе у Београду? Србија није круг двојке. На жалост овакво мишљење долази од људи који мисле да по месту рођења могу да пљују друге.

N

10.03.2013. 19:37

@Simic Dragan - Nisu Srbi na Kosovu krivi sto vasa deca lose zive. Srbi na Kosovu nemaju nikakva ljudska prava, a kamoli politicka, u prevodu oni ne utica ni na sta pa ni na svoju sudbinu. Okrenite se svojim politicarima za koje glasate i njih pitajte zasto Kosovo koriste u svoje dnevnopoliticke igrarije, dok narod gladuje i nema sta da jede. Dok su politicarima usta puna Kosova, dotle je iz Srbije u poslednjoj deceniji izneto minimum 50 milijardi dolara. Eto zato vasa deca gladuju, a ne zbog Kosova.

Гимназијалац

10.03.2013. 18:12

Фактор акције проузрукује увек фактор реакције, а и свако тело остаје непомично све док га утицај неке споље силе не присили да промени стање. То смо учили и научили у српским школама, а што ће се после у животу показало тачним, преносе нам старије генерације.

Sindjelich 2

10.03.2013. 18:48

...ako Ameri izvrse invaziju na 4 osptine gde srbi imaju svoju institucju,dal srbske vlasti koji se ocekivaju u Briselu, moze biti zrtve te invazije?

daniel

10.03.2013. 19:03

Sve price i analize ne mogu da promene cinjenicu da malim zemljama ali i onim velikim, bliska saradnja sa Amerikom osigurava mir i prosperitet. Te prazne price oko Rusije, Kine i ostalih faktora su bile i ostale price. Mrznja i suprostavljanje americkim principima moze samo da donesu bedu i nemir. Zarad Kosova ljudi zive u bedi i zivot im prolazi uludo. Cinjenic da ne postoji mogucnost ili nada da Kosovo bude Srbija. Pametni politicari bi od problema sa Kosovom napravili prosperitetni region.

Dole IV fašistički Američki NATO Rajh - Sloboda Srbima!

10.03.2013. 19:33

*Noam Čomski: "Amerika kao Treći rajh" (18.02.2011.) - Iza američke mesijanske misije širenja demokratije u svetu nalazi se odbrana vlastitih vojnih i ekonomskih interesa, a Amerika danas po mnogim aspektima podseća na Nemačku uoči Drugog svetskog rata. Reč je o velesili čiji potencijal globalne dominacije nad ostatkom sveta opada, ističe Noam Čomski, jedan od najvećih i najpriznatijih svetskih intelektualaca i boraca protiv globalizma...

Dole IV fašistički Američki NATO Rajh - Sloboda Srbima!

10.03.2013. 19:36

Čomski je do paralele sa Hitlerovom Nemačkom došao analizirajući aktuelne američke unutrašnje društveno-političke i ekonomske prilike,zaključujući da zastrašuje nivo iracionalnog straha i mržnje koji vlada u Americi.On je rekao da stanovništvo ne uspeva da jasno artikuliše svoje zahteve i da u njemu vladaju „besciljni strah i bes”.Bes je,prema Čomskom,delom i opravdan,jer za razliku od finansijske elite,većina stanovništva za 30 godina nije imala realno povećanje prihoda.

gagi

10.03.2013. 21:03

Vlada treba ponovo uvesti obavezno sluzenje vojske na 10 meseci za pocetak, ovako smo narod nesposoban za bilo kakavu odbranu.

mi Srbi i Rusi i Severnokorejanci

11.03.2013. 02:49

Ljudi moji na svetu je Amerika pa veliko nista pa EU pa jako veliko nista, pa onda ostatak, to je istina a nama ce na pasaluk da padne koji tomahawk, to nam ne gine

mile

11.03.2013. 02:50

Ma Srbima trba samo Beograd i Novi Sad tu od ukupno 6 mil. ljudi zivi oko 3 mil. i ta dva grada povezati tunelom i nazvati ih SRBIJOM! Ivicu ,Tomicu ,Borisa i ostale ostaviti u dijaspori, negde recimo oko Nisa!!! Cedu i Kandicku poslati na KiM da sire demokratiju kod Albanaca..........

savo bodiroga

11.03.2013. 02:54

Narode sa Sjevera ako citas ovo-sprema se oluja-izadzite na miting i zovite PUTINA i Rusiju za pomoc javno preko medija sprema se zlo -nadam se da ce se ovo objaviti

josip,zagreb

11.03.2013. 10:37

inače na redovnu smjenu svojih ekspedicionih postrojbi (jedinica) Amerikanci šalju Miki Mausa, oponašatelje Elvisa, te Homera Simpsona, pogotovo u potencijalno opasna područja svijeta. Neznam što im sad bi?