Severu status, enklavama veza

P. V. - M. B.

18. 12. 2012. u 13:28

Vrh države započeo široke konsultacije o sadržaju platforme za Kosovo i Metohiju, koju će uskoro predstaviti javnosti. Plan Beograda je što sadržajnija teritorijalna autonomija, ali bez priznavanja nezavisnosti. U Briselu postignut dogovor o carinama

POŠTO Priština odbija da pregovara o budućem statusu Kosova, zvanični Beograd predlaže - suštinsku teritorijalnu autonomiju za sever pokrajine. Srbija će se boriti za što sadržajniju samoupravu sa Srbe, bez priznavanja kosovske nezavisnosti.

Ovo je osnovna ideja državne platforme za KiM koju će u narednim danima politički vrh zemlje da predstavi na tri fronta: međunarodnoj zajednici, opozicionim poslaničkim grupama u parlamentu i liderima Srba sa KiM.

Da je autonomija severa, neka vrsta entiteta, u središtu državne strategije, što su ekskluzivno objavile ”Novosti”, potvrdio je u utorak i premijer Srbije Ivica Dačić:

- Ono što se pojavilo u medijima deo je celokupnog razmišljanja koje treba proveriti sa međunarodnom zajednicom i političarima u Srbiji. Ukoliko ne postoji volja da se problem Kosova i Metohije trajno reši, moramo da imamo predloge koji će ići u susret zaštiti interesa Srba u pokrajini - rekao nam je Dačić.

Premijer kaže da, ako se ne želi trajno rešenje koje bi bilo prihvatljivo i za Srbe i za Albance, mora se videti kako će se Srbi na Kosovu organizovati:

- Srbi na KiM nisu ekspozitura Beograda, već autohtono stanovništvo. U narednim mesecima čeka nas tema srpskih institucija na KiM i posebnosti Srba u odnosu na prištinske vlasti. Zato je neophodno da Beograd istupi sa nekakvim predlozima. Ne možemo više samo da ponavljamo kao papagaji ili da držimo glavu u pesku, osim ako nećemo da se vodi novi rat za Kosovo. Evo, mi nudimo predlog.

Na pitanje zašto je platforma za KiM već dostavljena ambasadama nekih zemalja, Dačić je odgovorio objašnjenjem da Beograd svoju politiku mora da kreira uzimajući u obzir međunarodne faktore.

- Da li mi hoćemo da donesemo platformu, da je ukucamo u stenu i kažemo - ovo je sveto pismo?! Tako bismo došli u situaciju da ne možemo ni napred ni nazad. Sami ne možemo da rešimo pitanje Kosova, moramo da ga rešimo uz pomoć ili protivljenje nekih iz međunarodne zajednice. To ne znači da će nama neko diktirati šta je u našem najboljem interesu.

Prema informacijama ”Novosti”, pošto najuticajnije članice EU insistiraju na gašenju institucija Beograda na severu, državni vrh će staviti na sto plan da srpske opštine dobiju šire nadležnosti i institucije, a ne da potpadnu pod kišobran Prištine. O modelima finansiranja država je spremna da pregovara, a u igri je i takozvani dupli ključ Beograda i Prištine. Takođe, Srbija će insistirati i na posebnim vezama enklava na jugu sa severom pokrajine i Beogradom.

Naša strana će više da se osloni i na stavove Rusije i Kine, koje su spremne da zastupaju srpske interese u međunarodnoj areni. Ipak, zvanično prva adresa i posrednik u dijalogu ostaje Brisel. Zato je u utorak šef države Tomislav Nikolić na radnom ručku sa ambasadorima država članica EU diplomatski lobirao za predlog naše države.

- Razgovara se i o ”čuvenoj” platformi za Kosovo. Sa nestrpljenjem smo očekivali stavove Nikolića o izazovima koji su pred Srbijom - izjavio je Vensan Dežer, šef delegacije EU u Beogradu.

Posle razgovora sa ambasadorima, šef države bi trebalo da platformu predstavi i srpskoj opoziciji. Iako još nema zvaničnog poziva sa Andrićevog venca, očekuje se da parlamentarci dođu kod predsednika do kraja nedelje.

I pre nego što su videli tekst, poslanici su razbuktali debatu o državnoj strategiji za Kosovo.

Predsednik skupštinskog odbora za KiM Milovan Drecun izjavio je da će platforma sadržati odredbu da Srbija neće priznati nezavisnost južne pokrajine i da neće dozvoliti da Kosovo postane članica UN.

- Jedna od osnovnih stvari u platformi biće da Srbija ne priznaje secesiju. Takođe, Srbi moraju da imaju samoupravu koju će finansirati Beograd, a Beograd mora da vodi računa ne samo o Srbima na severu, već i svojim građanima na teritoriji čitave pokrajine. U tom slučaju, imali bismo dupli ključ da kontrolišemo ono što se dešava u pokrajini. Bitno je da pokrenemo dijalog i ova platforma ne sme da zatvori ta vrata - rekao je Drecun.

Poslanik DS Borislav Stefanović smatra da je samouprava za sever Kosova dobro rešenje:

- Ako je jedan od elemenata platforme da sever Kosova dobije specijalni status, to je onda pozitivno. Državni vrh i vlada time praktično nastavljaju ideju bivšeg predsednika Srbije Borisa Tadića. Nikako se ne sme ispustiti sudbina Srba južno od Ibra, pitanje manastira, nestalih, a pre svega se mora voditi računa o elektroenergetskom sistemu i telekomunikacijama. Što je platforma realističnija na dobrom smo putu i to treba podržati, a stav DS biće poznat kad platformu vidimo.

Šef poslaničkog kluba LDP Čedomir Jovanović izjavio je da je maksimalna autonomija koju Srbi mogu da dobiju na severu Kosova sadržana Ahtisarijevim planom:

- Pre ili kasnije, vlast će morati da se suoči sa tim. Kosovo je trajni izvor frustracija, ono je potpuno nezavisno od Srbije, verovatno će aklamacijom biti primljeno u UN.

U stranci Vojislava Koštunice kažu da još nisu videli tekst platforme i da bi bilo neozbiljno da je komentarišu unapred.

PAVIĆEVIĆ: POSTIGNUT DOGOVOR O CARINAMA

BRISEL (Tanjug) - Radne grupe Beograda i Prištine postigle su kasno u utorak u Briselu saglasnost o naplati carina na integrisanim prelazima na administrataivnoj liniji i sporazum će početi da važi od četvrtka, 20. decembra, rekao je šef beogradskog pregovaračkog tima Dejan Pavićević.

"Vozila sa robom na koju se ne plaća akciza moći će bez carinjenja da ulazi na sever Kosova, kao i akcizna roba do tri i po tone", izjavio je novinarima Pavićević nakon maratonskih razgovora koji su, kako je rekao, počeli još pre sedam dana.

Pavićević je rekao da će se na prelazima pregledati dokumentacija o robi koja se prevozi, ali isključivo radi statistike, a ne radi carine.

On je kazao da je postignut dogovor da sporazum počinje da važi od 20. decembra u osam ujutru.

Pavićević je naglasio da je ovim samo potvrđen sporazum koji je postignut prilikom poslednje runde političkog dijaloga između premijera Ivice Dačića i predsednika kosovske vlade Hašima Tačija 7. decembra u Briselu.

Pavićević je takođe rekao da je bilo vođeno računa o interesima Srba na severu ali i o mogućnostima zloupotreba slobodnog uvoza robe.

"Ukoliko sa druge strane bude bilo opstrukcije, spremni smo da suspendujemo sporazum o integrisanim prelazima", rekao je Pavićević.

AUTONOMIJA REALAN PLAN SRBIJE

OGNJEN PRIBIĆEVIĆ:

Dobro je što Srbija pokušava da obezbedi što sadržajniju autonomiju za sever KiM bez priznavanja Kosova. Valjalo bi da se izborimo za ”specijalni status” po ugledu na Južni Tirol ili položaj Nemaca u Belgiji.

VLADIMIR TODORIĆ:

Možda je specijalni status za sever maksimum u ovom trenutku. Treba insistirati na što većim nadležnostima za srpske opštine koje vezu sa Beogradom ne bi ostvarivale preko Prištine.

PREDRAG SIMIĆ:

Mora se biti oprezan, jer borba za autonomiju severa sugeriše da implicitno priznajemo nezavisnost KiM. Ali ceo proces je već izašao iz klasičnih rešenja međunarodnog prava.

DAČIĆ PRETI PREKIDOM PREGOVORA ZBOG PRELAZA

IAKO je diplomatskim kanalima prostrujala vest da će se Ivica Dačić i Hašim Tači ponovo sresti 17. januara, srpski premijer je zapretio u utorak da neće ni ići na pregovore ako se ne ispoštuje dogovor o integrisanom upravljanju administrativnim prelazima.

On traži da se do nastavka dijaloga i pronalaženja rešenja ne naplaćuje carina na severu KiM.

- Ako Tači ne može da sprovede ono što smo dogovorili sa Ketrin Ešton, onda sa njim više nema razgovora. Moraće da nađu drugog pregovarača. Nezadovoljan sam kako se sve odvija. Dogovoreno je da se ne naplaćuje carina za robu namenjenu severu Kosova i da se građanima koji nemaju kosovska dokumenta i tablice ne prave problemi. U zavisnosti od situacije na terenu vrlo brzo ćemo odlučiti da li ostajemo u dijalogu sa Prištinom - upozorio je premijer, otkrivši da je Beograd spreman na ograničenje akcizne robe koja stiže na sever.

Predsednik opštine Kosovska Mitrovica Krstimir Pantić rekao je da građani sa severa imaju legitimno pravo da protestuju ukoliko se ne poštuje sporazum o prelazima.

Zbog nesuglasica oko carine, u Briselu su nastavljeni razgovori tehničkih timova, koji pokušavaju da otklone teškoće. Oni bi trebalo da pronađu i rešenje za naplatu PDV i ostalih dažbina na Kosovu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (178)

zoks

18.12.2012. 13:35

Dacicu,kad budu amerikanosi pregovarali sa teroristima onda i mi treba da pregovaramo!Do tada nema pregovora!Na silu se silom odgovara!Oni ne znaju za drugo resenje!

TADIC NOVAK

18.12.2012. 13:57

Gospodine Predsednice, budite dosledni Vasih izjava i odmah prekinite svaki dijalog sa Albancima posto se postignuti sporazum ne postuje. Kosovo je Srbija i nikakva granica ni carinski prelaz ne dolaze u obzir i tacka.

zandar

19.12.2012. 00:05

@TADIC NOVAK - ako se ne pregovara albanci i kfor postavice neprolazni plot i kriminalci ostaju ko ribe na pesak.

Ljutica Bagdan : Okaci Dacicu tvoje pregovore "macki o rep"

18.12.2012. 14:02

Bas si smesan Dacicu.. nedorastao zadatku, odgovornosti, umecu drzavnika ... u brojnim komentarima koje sam slao VN, govorih da se sa "Kriminalcima, ubicama, zlocincima NE pregovara". Ni oni, ni njihovi mentori u Briselu, Londonu i Vasingtonu -- moj (nejaki) Dacicu, ne drze rec i vuku tebe -- a i nas Srbe -- za brk. Ceo Svet nam se smeje -- jer nemamo od 5. oktobra postovanje prema sebi samima. A kada Dacicu sebe samog ne postujes, ni onaj drugi te nece postovati, a ni ono dogovoreno.

Kraljevic Marko

18.12.2012. 14:50

Sreca da Srbija ima normalne sinove i cerke koji strpljivo cekaju preuzmu og bolesnog crnogorca i njegove Unije, da vode Srbiju u politicke pobede.

naranca

20.12.2012. 11:04

@Lovac na prazne hotele - @lovac na prazne hotele.."Matthew da li si spreman da preuzmes."Molim te sta ti ovo znaci.?

Trezven

18.12.2012. 15:41

DACICU ne mozes mirno da spavas, a tek neces moci kada te budu stigla sva proklinjanja kosovskih dusa. Narod Kosova uveliko ti pali svece (dole) zbog izdaje kakvu nikad u istoriji nije doziveo. Tek ce savest da te pece, ako je uopste imas?

Kubura

18.12.2012. 16:00

Pa to je ono sto su uradili u svim pregovorima sa Srbima i sa svim drugima!!! Rambuje itd... zele da izadjes i pregovora i da te predstave kao nekoga ko ratuje a ne pregovara...Treba preogovarati ali ne pristajati na nepovoljna resenja... imati stav i neodustajati... Milorada Dodika kao savetnika za pregovore treba da zovete!!!!

Dosta prevare

18.12.2012. 16:07

Ovo je već drugi put tokom razgovora da su nas EU i Šiptari prevarili tako što su samovoljno prekršili dogovor. Prvi put se to desilo povodom one čuvene "fusnote - zvezdice" koja je sa pratećim objašnjenjem trebala uvek da stoji pored imena Kosovo na međunarodnim skupovima, što se ne poštuje, a morali smo to da progutamo da ne bi naši predstavnici napuštali svaki međunarodni skup gde učestvuje Kosovo. Ovo sa integrisanim prelazima je već bezobrazluk EU i tzv. države Kosovo.

alonso

18.12.2012. 16:45

zaleces se dacicu sa ispunjavanjem uslova od eu. ovde se radi o preuzimanji severa kosmeta bez ispaljenog metka jer njima tu neodogovara rat. tako isto je bilo i sa baranjom,slavonijom, osijekom itd. u hrvatskoj gde su srbi bili vecina, te teritorije su isto preuzete bez ispaljenog metka jer im nije odgovarao rat jer se ta podrucja granice sa srbijom, kao sto je i danas sever kosmeta.

milovan

18.12.2012. 17:39

Zar ste vi tek sada shvatili???!!!Uvek se samo trazi da se postuje ono sto mi potpisemo.Cemu onda pregovarati.Dobro jutro!!!!!!!

Stefan Perovic

18.12.2012. 18:10

Dogovoreno je da se napravi granica unutar same Srbije. To je jedina i gorka istina! Izlaz iz ovakvog nesklada između interesa političkih "elita" i građana, jesu krupne i dubinske promjene u Srbiji, koje jedino mogu nastupiti sa nekim novim 5. oktobrom.

ojler

18.12.2012. 18:52

Ne mozde nego obavezno.Prestanite sa tim poluiskazima. Budite jednom odvazan i jasan politicar koji ce umeti nesto i sam da ucini.Na sta lici ovo, kao ljutimo se nesto, a posle popustimo, a oni nas jos jace stisnu u mengeme.

Zemunac

18.12.2012. 19:57

Pa dobro bre dokle? Dokle ce nas Srbe da prave blesavim. Toliko puta nas je EU razočarala da nema više razloga da im verujemo za bilo šta. Kakvi dogovori i pregovori, pa mi Srbi smo uvek krivi za sve i uvek cemo biti, to je politika koju EU vodi. MI da budemo sluge, a oni ce da izdaju naredbe. Hvala bogu pa sam predstavnik generacije koja tek nastupa u buducnosti i znam da Srbija nece biti clan EU ako uopste u nju udje, veoma brzo ce da izadje.

Milan M.

18.12.2012. 19:57

Dacicu upzoravomo vas ima mjesec dana a vi ko drogirani.Nemamo mi problema sa Tacijem ni sa siptarima nego sa Njemackom inace bi oni davnoskupljali skoljke u Egejskom moru.Trckate okolo pricate sa nekim perifernim politicarima,gradite lovorike,a onda se javi ona babaroga i sve planove pomete.Sva ova lakrdija sa ovim nesrpskim Haskim generalima je samo navlakusa da Tadic moze sve Srbe da deportuje i da Hrvatsku uguraju u EU na mala vrata,ovi pregovori sa sipcima je samo da ih priznaju u UN.

Agim

19.12.2012. 11:37

@Milan M. - Milan, dobro sto nemate problema sa Albancima (ne siptari i sipci) sa Kosova. Ovaj tvoj uvredljiv naziv za komsije nije dostojan srbima, ali ako se istanovi da si ti pripadnik 'nebeskog naroda' (Sto sumnjam) onda ti se prasta. Budi mi ziv i da zivis jos 100 godina!

zoks

19.12.2012. 13:14

@Milan M. - Agim@ ako se ti stidis naziva siptar to je tvoj problem,jer ste vi sami dali sebi naziv siptar,nisu vam ga Srbi ili neko drugi nadenuo nego vi sami! Od Shqipnije pa do shqiptara!Ili ja mozda izmisljam?Bice da ja "izmisljam"!

Dezurni Albanac

20.12.2012. 09:17

@Milan M. - zoks, treba da postujes susede, ako ne znas kako se nazivaju, procitaj Ustav drzave tih gradana (Republika Kosova) na srpskoj verziji pa onda se barataj sa sovinistickim nazivima. mi smo svi albanci u vasem jeziku, i da albanci sebe na albanskom jeziku nazivamo shqipëtar, ali ako citas platformu srpske radikalne stranke i nekih drugih organizacija onda ces sigurno naci naziv siptar, sipac itd itd , nije da se stidimo zbog reci, nego stidimo se sto imamo takve komsije kao vi

toma

18.12.2012. 20:37

Ja vec sada znam da ce ostati u dijalogu.Veruje li jos iko ovim bledim kamuflazama ?

MatijaBG LDP

18.12.2012. 21:19

Ovo ne da je smejurija vec je gubljenje novca,vremena,na nesto sto nema nikakvog smisla,a evo zasto....dakle sever i enklave,sta sa ostatkom?Pa realnije bi vam bilo da ste predlozili podelu Kosova,zamenu za Presevo uz priznanje,imali bi vece sanse za nekakvu pricu,makar i negativnu u vezi toga....ovako,ovo ce biti platforma pustih snova i loseg marketinga!

debora

18.12.2012. 21:25

Nista ova platforma ne valja.Manite se gluposti.Sta i da dogovorite, albanci ce terati po svome, a zapad ce ih tolerisati. Na papiru mozete imati sta hocete, ali u praksi ce biti onako kako oni zele.Kakav status, kakve veze.Sve je to jadno i nedostojno naroda i drzave Srbije. Napravili su im granice, dali administrativu samostalnost na nivou drzave, a sada ce kao nesto spasavati.To je isto kao kada bi neko rekao da ce pucati sebi u glavu, ali da ima platformu koja nece priznati da je mrtav.

naranca

19.12.2012. 12:21

@debora - @debora.ako si i malo obrazovana trebalo bi da znas da na ovome svetu niko i nista ne moze da radi sta hoce i da tera po svome.Pa ni tvoji Albanci.

debora

19.12.2012. 20:48

@debora - Albanci nisu moji.Ja sam sa druge strane.Ja samo konstatujem realnost.Oni prihvate fus notu, pa je posle ne stavljaju.Oni prihvate da nema carine, a posle je naplacuju.Radi se o jednom mentalitetu kome red i zakon nisu svojstveni. Nazalost sa ovimstilom i podrskom zapada osvajaju korak po korak sve sto naume.

Dezurni Albanac

20.12.2012. 09:10

@debora - narandza, ja sam zastupnik @debora, i predlazem da nades posao i da se manes komentara na sajtovima jer kako sam primetio skodi tvom razumu!?

naranca

20.12.2012. 10:59

@debora - @DA. Hvala Takodje. Dragi moj druze Sandzaklijo zasto se stidis svog roda pa se prestavljas kao DA? PS ja sam naranca.Ne narandza

naranca

18.12.2012. 21:30

Za druge republike su bili molbe ,pritisci,sankcije,pretnje RAT da bi ostale u AVNOJ granicama a Srbima hoce da uzmu 20% teritorije.Gospodo ako ste principijelni morate postovati svoje principe do kraja.Jedino tako moze da se ozbiljno razgovara.

atlas2000

18.12.2012. 21:48

Hahaha, pišu gluposti, kome taj "plan" služi, hahaha! PIšu gluposti sami sebi, hahaha!

naranca

18.12.2012. 22:51

@atlas2000 - @atlas2000.Sluzi da se budale smeju.Da se budale ne smeju bilo bi ozbiljno.

Sindjelich 2

18.12.2012. 21:59

Imajuci u vidu da je srbija propusila mogucnost Kumanovskog dogovora o prekid rata na KiM.to ne znaci da smo predali taj deo srbije, svaki pregovori koji srbska vlada pregovora u briselu mora se drzati srbskog ustava i UN rezoluciju 1244, inace sve ce biti uzalud trosenje para putovanje u brisel.

meho

19.12.2012. 10:01

@Sindjelich 2 - Uozbiljite se.Realnost je da je Kosovo druga država i da u Prištini imate Američku ambasadu koja je garant državnosti.To jeli uzbekistan rusija ili tamo neka zemlja priznala kosovo ili ne je irelevantno.Zabrinite se za status Vojvodine.Imate još nešto malo vremena,a onda ide Mađarima ako se ne uozbiljite.

Krle

19.12.2012. 11:37

@Sindjelich 2 - Pre bi otiso deo Rumunije jer je tamo 2 mil, a ovde samo 13%

naranca

19.12.2012. 12:17

@Sindjelich 2 - @mehopuzic.Tebi su Rusija,Indija ,Kina,Brazil,Vatikan "tamo neke zemlje".?A i da te informiram Uzbekistan je veci ,interesantniji , bogatiji i za zapad od tvoje Bosne u kojoj verojatno zivis.

Voja Šimerling

18.12.2012. 22:29

Sta ce nam kosovo,jug srbije,raska,vojvodina,vazno je da zavrsimo sa korupcijom.To je najvaznije za nase heroje Vucica i Dacica.

Srdj

18.12.2012. 22:48

I? Sta sad? Ovo, kao, nije isto sto i Ahtisarijev plan, je li? Dajte, bre, kao izmisljate nesto, a ono - topla voda. Dajte tekst celog Ahtisarijevog plana pa da poredimo. Ne znam ko je gori - DS sa stavom ''bolje nas da drzite nego one iz srecnih devedesetih'' ili ovi vampiri, populisti koji vredjaju inteligenciju inteligentnih sto nam realnost pretvaraju u rijaliti sou svakodnevnim licitacijama o mogucim hapsenicima za korupciju. Valjda da sirotinju umire patnjom bogatih. Hm...

4s

19.12.2012. 10:11

@Srdj - da slazem se, ali fora je u tome sto oni samo hapse i kao to je to, ma nema problema ali niko ne pominje vracanje tih para koje su ti isti uhapseni pokrali, neka vrate pare pa onda neka rade sa njima sta god hoce...

Plisi

18.12.2012. 23:19

Postavlja kukavica jaje na Orlovo gnezdo i kaze gospodara gnezda cekaj jer tu je moje jaje i nesto od tog gnezda pripada i mene ne uzimati u vidu da ga Orao moze i da ga........

kiza

18.12.2012. 23:36

Ne zamajavajte nas glupostima i "platformama". Prvo Nikolić ide na poklonjenje gazdama u Briselu, pa onda narodu govori o svojim idejama, narodu koji je jedini vlasnik Kosova. Izdajnička bagro, presudiće vama ovaj narod. Otići ćete tamo odakle ste došli, na đubrište istorije. Tamo vam je mesto, banditi!

istina

19.12.2012. 07:42

@kiza - Narod koji je vlasnik Kosova zivi na Kosovu, jedino to je ispravno i tako ce ostati, a vi koji niste nikad bili na Kosovu mozete samo izigravati velike patrijotenadajuci se da ce neko drugi gubiti glave da bi ste se vi prsili kako ste oslobodili Kosovo.

Ceva

19.12.2012. 08:08

@kiza - Narod je vlasnik Kosova. Potpuno se slazem samo nisi ocigledno svestan ko je kupac a ko prodavac.

Isavrap

18.12.2012. 23:39

Mi smo nebeska nacija i smo najoblji na balkanu i evropu svi drugi treba da nam sluze i tacka

gisa

19.12.2012. 01:25

katastrofa,gde je narod juzno od ibra,nigde ga nema.Sramota,sta ovaj narod da radi ,svi u integraciju kosova?

Krle

19.12.2012. 11:35

@gisa - Da sam na jugu, odmah bi se preselio na sever, imovinu zabelezio kod medjunarodnih snaga i cekao povoljnu cenu da prodam a na severu bi se prijavio kao izbeglicki status

despot07

19.12.2012. 01:32

одмах истог часа ова самозвана влада да поднесе оставку на челу са николићем

arsa

19.12.2012. 07:12

Niko ne spominje raseljene sa KIM.Dali to znaci da se vlada pomirila sa etnickim ciscenjem.Taj narod dobrim delom nije promenio svoje prebivaliste i dalje se vode na KIM.

Rusi & Kinezi

19.12.2012. 07:55

Internet velikoSrbi koji ne shvataju da je Kosovo nezavisna drzava, neka uzmu pusku u ruke i zamjene stan u centralnoj Srbiji za jedan takav na Kosovu. To bi bio lijep primjer da je Kosovo Srbija.

gulagula & amerikanci

19.12.2012. 11:32

@Rusi & Kinezi - nema potrebe. Za ova pitanja je nadlezan UN pa kako on resi

naranca

19.12.2012. 12:36

@Rusi & Kinezi - @R&K To je isto lijep primjer primitivizma lokalnog stanovnistva i onih koji im se dive.DJe na Svijetu ti bus moral radit to.U Njemackoj,Njizozemskoj ,Njorverskoj,Njovi Zeland?

josip,zagreb

19.12.2012. 08:11

neznam kako će Srpska politika to izvesti.Tražiti promjenu pol. statusa na sjeveru a drugoj strani ne ponuditi ništa.O. Pribičević govori o J.Tirolu i Njemcima u Belgiji ,ali one su ipak međusobno priznate države.

naranca

19.12.2012. 12:39

@josip,zagreb - @.josipZ.Pa i Kosovo je priznata drzava.Priznala ih je USA.Sta vam treba vise?

naranca

19.12.2012. 22:48

@josip,zagreb - @josipzagreb.Mozda bi Srbi mogli da prestanu da odplacuju medjunarodne dugove Kosova?To bi bilo lepo.Dan danas sirotinja iz Srbije otplacuje dugove Kosova.Bizarno u najmanju ruku..

Dezurni Albanac

20.12.2012. 09:55

@josip,zagreb - narandza, nije to nista, uskoro ce Kosovo aklamacijom postati clan UN-a i ubrzo bice tuzbe od strane Kosova da Srbija otplacuje ratne stete pocinjene nad imovinom albanaca sa Kosova, i da ne zaboravim i placanje sredstava za penzionog fonda u koju fond od svojih plata doprineli mnogo godina, a koje pare srbija nije placala kosovskim penzionerima od '99 za godinu, i za 2 -3 god, ako nadec posao, videces na tvoj mesecni cek za platu da su ti 'otkinuli' negde ok 7% od tvoje plate za placanje stete!

naranca

20.12.2012. 11:35

@josip,zagreb - @DA Ma vi ste vec deklamacijom postali clan UN-a.Bilo bi lepo kad bi isto tako vratili onih 1 milion $ dnevno za pomoc za nerazvijene koji ste primali od posle drugog rata .Takodje za stetu zbog izazivanja rata i rata u Srbiji.Naknadu imovine proteranih i ubijenih Srba (i Hrvata) sa Kosova.I toj dvojici koji su stvarno zaradili penzije iz Srbije porez na porez od extra prihoda.Da ne pominjem racune od struje i vode koje tamo nikad niko nije placao.I naravno MMF dugovi.Tako se radi na zapadu

Nislija

19.12.2012. 08:25

Ljudi, sta ce nam Kosovi sa dva miliona Siptara??? Pojesce nas za 50 godina. Neka idu, srecan im put.

zoks

19.12.2012. 11:47

@Nislija - Laz!Nema njih 2 miliona nego 1,4 milion!Ne nasedajte na lazi!I na zapadu se zna za cifru od 1,4 milion!

Nova generacija

19.12.2012. 09:30

genocidog crnogorca i njegovu Uniju moram stalno da ih potsecam zasto su optuzeni. Sta bi oni bez nas donatora dobrote.

naranca

19.12.2012. 22:50

@Nova generacija - @NG e ljudi na sta mislite sa ovom paralelom "crnogorac"?Objasnite molim vas.

duško

19.12.2012. 09:31

još pre par dana pisao sam kako se hapsi bogate da se skrene pažnja sa kosova. Jeste li sada svesniji toga ??

Vatikanac

19.12.2012. 09:38

Cujemo da postoje neki novi vid konspiracija. Kosovo nije samo srce Srbije vec i starog kontinenta.

Pale

19.12.2012. 09:46

Nemojte prihvatiti status svera Kosova kakav ima Republika Srpska. Mi smo u drzavi koja se zove BiH i ne mozemo nista bez saglasnosti ostalih iz Bosne. Dejton je ludacka kosulja. To bi bilo priznanje drzave Kosovo.

Dani Kovac

19.12.2012. 09:52

Nemam ama nista protiv to sto Beograd trazhi za Serbe u drugim drzhavama, ali kao znak dobre volje, treba sa svojim primerom da kazhe da ona to isto priznaje i daje nacionalnim manjinama u Srbiji...

Manjina

19.12.2012. 11:11

@Dani Kovac - Pa ti nemas pojma, u kojoj drzavi zivis,znas li ti da manjine u Srbiji imaju veca prava nego u bilo kojoj drugoj evropskoj zemlji.Ili ti neznas znacenje reci manjina?Znas sta je problem kod tebe, manjak para kao i kod mene..A i sam znas da je tako.Lova ti treba a ne priznanje.Raspitaj se malo kako je u Holandiji,Svedskoj,Norveskoj ili jos bolje u Finskoj.Kakav pristup imaju prema manjinama i kako se odneso prema onima koji ne govore njihov jezik ?

naranca

19.12.2012. 12:46

@Dani Kovac - @dani kovac.Pa imate vise nego Srbi!Ja se milom Bogu da Srbija da isto Nac manj,sto Usa Nemacka Svajcarska Francuska itd daju svojim manjinama.Da li cu to da dozivim?

Lara

19.12.2012. 15:13

@Dani Kovac - Da ne zivim u Vojvodini, da nisam isla u gimnaziju u kojoj se nastava odvijala kompletno na vasem jeziku, da ne radim i sama u skoli, koja na pecatu ima tekst na vasem jeziku (i jeziku svih 6 manjina koje su zastupljene u Vojvodini), da nisam glasala na glasackom listicu koji sadrzi kompletan tekst na vasem jeziku, da ne znam za 64 zupaniju, koja ubija ljude, a nije zabranjena, da ne znam za projetke kojima ste stimulisani, mozda bih ti i poverovala. Idi u Madjarsku, ako ti se ovde ne svidja!

Dezurni Albanac

19.12.2012. 09:53

nema sta, skup lepih zelja na nebeskoj platformi za 'nebeske' pripadnike ove zemlje!!

naranca

19.12.2012. 12:43

@Dezurni Albanac - @Da.Nemoj ti da se trpas gde ti nije mesto.Nego posto ti je susam i leblebije.?

Dezurni Albanac

19.12.2012. 14:57

@Dezurni Albanac - za tebe dzabe, samo treba da dodes dole da pokupis ...

Dezurni Albanac

20.12.2012. 09:04

@Dezurni Albanac - pomorandza, znam da nemas kinte, i da dzabe vazi samo ako TI personalno doces, i savetujem ti da uzimas tvoj pasos jer ce ti trebati kad predes granicu sa Kosovom!

naranca

20.12.2012. 10:50

@Dezurni Albanac - @DA.Ko danas ima kinte?Ceo svet u krizi a Ko sova cvjeta.?Pa ako imate tu drzavu ,valjda imate i neku postu. Upakuj leblebije i posalji.Mnogo sam voleo leblebije i bozu kad sam bio klinac.Ovde boze ni za lek. PS.Pitao sam mladica zauzet je nekim poslom u Holandiji.Smislicu vec nesto.Srbi uvek nesto smisle.Ne brini.

neko i niko

19.12.2012. 09:59

Dok albanci prodaju opijum koji ameri tako brizljivo cuvaju u Afganistanu tesko ce imati nekakvih platformi,preko 200.000 hiljada hektara opijuma,sada im oni trebaju jer prodajuci drogu albanci finansiraju zlocinacku ameriku,a za uzvrat videli smo sta je bilo jos od 99 nikada nikad nisu postovali ni jedan dogovor potpisan od strane vlade Srbije pa oni nas tretiraju isto kao i Indijance,eto toliko i o buducim dogovorima, ako ne zelis da ratujes za svoju zemlju mrs na buvljak ostavi drugima.

Agron

19.12.2012. 10:01

Kratko I jasno - ili cemo zamenuti Zvecan sa Presevom - ili cemo zamenuti Stanovistvo Zvecana sa Stanovnistvom Preseva!!!!! Na vama Srbima je da odlucite.

naranca

19.12.2012. 22:37

@Agron - @argon .O cemu pricas Zvecevo?Jel to cokolada?Presevo sta je to?

under

19.12.2012. 10:04

Nisam partijski opredeljen.Zar vam nije cudno sto je olako Tadic prepustio vlast?Kuvalo se a sad je vreme da prokljuca.Mi sto pre moramo da uspostavimo saradnju sa Kinom,kao i zemljama koje nam ne rade o glavi.Sa Rusijom imamo sporazum ali ga koriste Slovenci i Hrvati kao i razni inostrani "investicioni" fondovi.Vrlo je moguce da slede novi ultimatumi od strane EU koje verujem necemo moci da prihvatimo.Probudite se,vanredno je stanje.Nece nas EU a ni mi njih!

under

19.12.2012. 10:11

Mislim da sto pre drzava mora da uzme pod svoje i nikako ne prodaje obradivu zemlju kao ni zemlju uopste.rudnike,prehrambene industrije,EPS,Oko NIS-a napraviti sto bolju saradnju sa Rusijom a u korist zaposlenih,fabrike lekova,poljoprivredne kombinate,izvore pijace vode.U principu sve vezano za egzistenciju jedne zemlje.Uloziti vise u vojsku i vratiti sluzenje vojnog roka makar 4 meseca.

mihailo

19.12.2012. 10:17

Zar je ta pretnja Srbiji sa zapada toliko velika i opasna da se ne može reći narodu!?!! Ništa novo i spektakularno nema u ovoj platformi o Kosovu. Sve razvodnjeno i već upisano u Athisarijevom planu. Izrečeno "vokabularom patriote", našeg premijera. Medijski spin, da se stiša osećaj nacionalnog poraza i nepovratnog gubitka Kosova. Recite nam istinu, ionako se približava smak sveta...

vukan

19.12.2012. 10:23

Dajte ljudi prestanite da se "palite" kad se mi vise nista ne pitamo,niti nas ko "ferma" .Aovo sto Dacic energicno kao reaguje "narodnim jezikom" to je fora zbog povecanja njegovog rejtinga.Ovakvi likovi iz nase vlade u normalnim zemljama bili bi anatemisani.

VasaS

19.12.2012. 10:41

"Strpljen-spasen!"Ovi bivsi lopovi su toliko toga unistili da to ne moze da se popravi za 6 meseci!Polako idemo jedno po jedno!Bitno je ne dozvoliti dalje unistavanje,a onda popravljati stetu i gledati da napredujes!Pa ne mozes napadati dok protivnicki tim ima loptu!Prvo se odbrani!Mi smo sada uzeli loptu i idemo u kontru!Nisu ni KiM ni borba sa korupcijom i pljackom bivsih nesto sto se moze zavrsiti preko noci!Samo me brinu komentari ovde tipa:"Sta ce nam Kosovo?"To nije dobro!

josip,zagreb

19.12.2012. 11:13

@VasaS - meni ovo ne izgleda kao kontra,koja je brza i izaziva nered kod protivnika.Više liči kko da ovi vaši imaju loptu i neznaju kud bi s njom .

Prishtina

19.12.2012. 10:45

da Presevska dolina dobija autonomiju, isto i sanxhakut , a za vojvodinu bice isto toplo, i sve na kraju ostaje beogradski pasalluk! Pa jel stvarno mislite vi da ste u stanju da trazite ovakve neozbiljne zelje??Pa jell mozda dollazi dedomraz i sllusha vase zelje ?!!sve najljepse za novuPrishtina

naranca

19.12.2012. 22:59

@Prishtina - @prishthitna.Stvatno su neozbiljni ja im pricam da se ceo svet divi Presevskoj dolini ,a oni nista.Ne znaju da se japanci ujutru prvo poklone izlazecem suncu a onda u pravcu Presevske doline.Hvala takodje.

Pecanac

19.12.2012. 10:50

pa zar postoje granice izmedju Republike Kosova i srbije ;))))primjetio sam ,srpski politicari uvjek imaju fine bajke i prosipaju praznu pricu svom narodu, Sve do sada sto su rekli ili nije ispunjeno ili nije bilo tako ,eto sad hoce neki entitet ili autonomiju a ne priznat R.Kosovo,. ovo se moze nazvat novogodisnje bajke !!!

naranca

19.12.2012. 23:06

@Pecanac - @pecanac.Bajke su bajke za celu godinu.Ne postoje "novogodisnje" bajke.Sta nije bajka(na zalost) je da Srbija otplacuje medjunarodni dug Kosova MMF-u!!!

Pecanac

19.12.2012. 10:55

Sjecam se prije nekoliko godina ,nije bas davno bilo kad smo mi molili i isprobavali sacuvat AP Kosovo a vi nam i to ukinuli i svaka ljudska prava ste nam oduzeli,--skole,jezik, cak i vjeru ste htjeli itd itd, Boga mi dodjose druga vremena sad mozete na svojoj kozi osjetit kako je bilo i kako ce vam UVJEK biti na Kosovu. sve po zasluzi postovane komsije. zeleo bi naglasit da niste svi isti !!! al ste dozvoli da mali procenat srba unisti vas zivot i buducnost na Kosovu !!!

Ranko

19.12.2012. 11:16

@Pecanac - E moj pecanac trenutno je ovo stanje mozda i 50-100god,a sta cemo kada se stvari promene u svetu? Dali smo vam prst,vi uzeste ruku pamticemo to i znaj doci ce nasih 5 minuta.

zoks

19.12.2012. 11:21

@Pecanac - Pecanac@ i kad si se probudio bio si sav u znoju,je li?Vi hteli da sacuvate AP?Hahahahahahahaha....!!A sve one demonstracije osamdesetih i pre toga???Sta je to bilo??Ocuvanje AP,je li?Te lazi pricaj nekome drugome,nemoj nama!Ideja o velikoj albaniji je starija od tebe,a mi znamo za nju!Crta ce se podvuci jednoga dana,u to mozes biti siguran 101%!!

NemanjaJ

19.12.2012. 12:42

@Pecanac - Fin rečnik koristiš. Verovatno misliš na secesionističku borbu šiptara za otkidanje dela teritorije Srbije? A pod tim "molili" na proterivanje i ubijanje Srba, prepuštenih samih sebi, od '41. do današnjeg dana? I nismo mi svi isti,neki te ovde čak i podržavaju, ali vi ste zato preslikani,do lakata umazani krvlju Srba i nelojalnih albanaca.

josip,zagreb

19.12.2012. 13:32

@Pecanac - Aleksandre Rankoviću dal ti vidiš sve ovo.Uzalud i Goli otok isve.Čim je čizma smekšala čupaju se i tuku.Obuj onu cokulu što mi Staljin dao i ajde sad,ajd.(Tito)

Pecanac

19.12.2012. 16:11

@Pecanac - Ranko,stvari su se promjenile na svijetu pa tako i nas polozaj, iskreno receno , predpostavljam i nadam se za 50-100 godina da nece postojat granice i narod ne bude naivan sa nekim ratovima,,a sto se Kosova tice mislim nikad vise nece biti pod sapom srbije,cak mislim da srbija moze jos vise izgubit nego KS,u pitanje je naravno Vojvodina Sandzak,....

sasa

19.12.2012. 19:43

@Pecanac - Pecanac,ako smem da primetim,americka baza Bondstil je montazno-demontazna,nije napravljena od cvrstih materijala.Imam neki osecaj da ce vrlo brzo,usled preke potrebe, da se preseli na Bliski Istok.Naravno i vi cete pomoci svojim prijateljima amerikancima npr.kao NATO pesadija.Posto ste vi nomadsko pleme vama je svejedno Kosovo,Sirija,Iran....

naranca

19.12.2012. 23:10

@Pecanac - @pecanac.Pa da se onda prikljuce(Vojvodina i Sandzak) Kosovu da im krene.

naranca

19.12.2012. 23:16

@Pecanac - @josipZG.U pravu si gospodine.Nema Zoloskog vrta bez resetaka da odvoji zivotinje.U ovom vrtu cak ni dva vepra ne mogu zajedno,nego im treba poseban kavez.

naranca

19.12.2012. 23:23

@Pecanac - @pecanac.Imali ste:Skole,Biblioteke,Univerzitet,20 -30 novina na albanskom,Radio i Televiziju Pristina,stamparije koje su stampale knige na albanskom........Ajde kazi da to nije tacno.

StasaV

19.12.2012. 11:09

Nije ovo uopste lose!Napokon pokazujemo da imamo kicmu i da ne moze bas svako da se igra sa nama!Pa ovi su nam 12 godina ispirali mozak i ubedjivali nas da treba da stidimo svoje kulture,istorije i tradicije i da treba da zaboravimo ko smo!A uz put su pljackali drzavu da nas dovedu do potpunog potcinjavanja kome god padne na pamet da to uradi i rasprodavali sve sto je moglo da se proda pa makar za saku dolara!Samo ne trebamo odustati!Gubi samo onaj ko odustane!U zivotu i u svemu ostalom!

Srki

19.12.2012. 11:26

Ja bi to ostavio UN da resava i nikakve predloge ne bi davao. Nikada se ne zuri, posebno ne u uniju. Srbiji odgovara neresen status vise nego tzv Kosovu. Nadlezan je UN

StasaV

19.12.2012. 11:37

Nije ovo uopste lose!Napokon pokazujemo da imamo kicmu i da ne moze bas svako da se igra sa nama!Pa ovi su nam 12 godina ispirali mozak i ubedjivali nas da treba da stidimo svoje kulture,istorije i tradicije i da treba da zaboravimo ko smo!A uz put su pljackali drzavu da nas dovedu do potpunog potcinjavanja kome god padne na pamet da to uradi i rasprodavali sve sto je moglo da se proda pa makar za saku dolara!Samo ne trebamo odustati!Gubi samo onaj ko odustane!U zivotu i u svemu ostalom!

Vatikanac

19.12.2012. 11:38

Cujemo da postoje neki novi vid konspiracija. Kosovo nije samo srce Srbije vec i starog kontinenta.

Crnogorac

19.12.2012. 12:50

Status i Sadnzaku, nijesmo zaboravili da je to Crnogorski teritorij. Kad svi dobiju statuse ostace vam dvije ulice u Šumadiji. To je jedino bilo vase.

ss

19.12.2012. 14:41

@Crnogorac - I ti si naš, ne zaboravi. I otac ti je bio, i đed, i prađed.Od istine ne možeš pobjeći, ma koliko sam sebe i druge lagao...

Lara

19.12.2012. 14:57

@Crnogorac - Nemoj me zasmejavati, predstavljas se kao Crnogorac, a koristis hrvatske izraze. Sta si, crnogorac ili hrvat? Ako si crnogorac, pisi maternjim jezikom, posto svoj nemate, a ako si hrvat, ne predstavljaj se kao crnogorac. Idi citaj Vjesti ili Dan, a Raske oblasti ( ili kako je ti zoves Sandzak, sto je Turski naziv, a turci otisli odavde pre 100 godina, navikni se na to) se mani, bolje cuvaj Ulcinj, Tuze i okolinu da vas Katoljeci ne pojedu ko Panta pitu! A nije vam ni Boka bas sigurna...

dzina

19.12.2012. 16:25

@Crnogorac - znaci ove teritorije koje pominjes su sumljive-tudje.To znaci da i kraljevi i carevi srbi i crnogorci okupirali tudje teritorije i doslo vreme da gi vrate.

naranca

20.12.2012. 03:06

@Crnogorac - @crnogorac.Hocete da uzmete Sanzdak od Srbije.A pretpostavljam i Dubrovnik od Hrvatske.

zoran pop

19.12.2012. 14:02

Predsednik piše platformu,korekciju rade stranci a opoziciji ostaje da zalepi sličice

milos

19.12.2012. 14:32

Kada sam pordrzavao u komentarima ovakve predloge koji su dolazili od LDP i SPO proglasavano je za izdaju i "malosrbstvo". Nisam radikal pa zato necu koristiti iste metode demagogije i sveopste kritike bez pokrica a iz losih namera, vec cu reci samo da je ovo odlican pocetak i potez. Mora se plan graditi na resenjima iz nestatusnog dela Ahtisarija jer ce jedino tako biti prihvatljivo zapadu. Plan ne sme da izostavi Srbe juzno od Ibra. Cuvajmo Srpstvo na Kosovu, "kamenje" smo izgububili u ratu!

Dado

19.12.2012. 14:46

Slušajte braćo Srbi samo vi budite okrenuti prema Rusima ... Okanite se vi EU i posla sa zapadom.....Oduvek postoji ta mržnja,nije im dosta što su nas optužili za rat ... Sad im je cilj da Srbiju rastave na 3 dela ...Amerika kao uvijek ima upletene prste u vezi odcepanja Kosova! Živeli braća Srbi i Rusi!

Dezurni Albanac

19.12.2012. 15:17

kad neki ozbiljan politicar i drzavnik jedne zemlje (npr. premijer Kosova) cuje za ovakvu platformu(!) od svog suseda koja se moze slobodno reci da je nazadna platforma koje se umesa u unutrasnje poslove jedne medunardno priznate zemlje (Republika Kosovo) u granicama koje ima..onda sigurno bih taj drzavnik poslao svoje ROSU jedinice da 'pociste' sever Kosova od strane sfercera i barrikadista itd, jer ova tkz platforma je cisto zajebancija i kuplenje vremena i za domace konsumiranje u Srbiji!

baunti

19.12.2012. 17:56

@Dezurni Albanac - Nije medjunarodno priznata dok ne postane clanica UN, a to se nece nikada desiti. Vise od pola svijeta ne priznaje tzv. drzavu Kosovo, ali je istina da je ovo samo zamajavanje i kupovina ne politickih poena, nego vremena. Vremena se mijenjaju brzo, i za koju godinu EU i USA nece vise biti faktori odlucivanja u svijetu, a tada dolze drugacija "rjesenja." Albancima bi bilo mnogo pametnije da zbog dugorocne stabilnosti prihvate plan Srbije. Ova ponuda nece vaziti dovijeka.

sasa

19.12.2012. 18:41

@Dezurni Albanac - Dezurnom albancu savetujem da se umesto belog praha prihvati belog brasna,tuljumba i kokica.U bliskoj buducnosti se moze ocekivati novi balkanski rat,a ucesnici bi bili otprilike isti kao i u 1.balkanskom od pre sto godina (umesto Otomanske imperije velika aljbanija).Kako je istorija uciteljica zivota i vrlo cesto se ponavlja,rezultat je poznat (iz dvojke u kec).

iz njemacke

19.12.2012. 19:57

@Dezurni Albanac - sve ratove do sada izgubilla srbija ni na miru necete pobiti pazite vojvodina je na redu

baunti

19.12.2012. 21:13

@Dezurni Albanac - @iz njemacke - koje je to ratove Srbija izgubila, molim te? Mislis li na II ili II Svj. Rat? Mislis li na I ili II Balkanski Rat? Mozda mislis na gradjanske ratove u Hrvatskoj i BiH u kojima nije ni ucestvovala zvanicno? Mislis li na ovaj zamrznuti konflikt zvani Kosovo, oko kojeg tek predstoji bitka? Hehehe, smijesan si, samo zato sto si ti izgubio sve ratove, ne znaci da su ih izgubili i oni koji su te spasavali kao brata, a kojima si prvom prilikom zabio noz u ledja.

zoks i naranca

19.12.2012. 15:32

Dragi komsije srbi cuvajte koliko jos mozete Presevo ,Vojvodinu i Sandzak .Kosovo je definitivno samostalna drzava a vi ste na ivici propasti zahvaljujuci pogresnoj politici koju vodite stotinama godina.Evropi trebaju mirni narodi a ne ratoborni nacionalisti.Ne mislite mozda da je dosao trenutak da se saberete i pametno i mirno sredite unutrasnjost vase drzave koju jos imate...ako nastavite tako ostacete bez nje.Zelim Vam puno uspeha.Vas vekovni komsija.

Harlimpije

19.12.2012. 16:01

@zoks i naranca - U pravu si, treba se okrenuti sebi i svojim unutrasnjim pitanjima. Prvo sto bi se trebalo uraditi je da se izbace svih prozivodi iz HR, i da se HR kompanije izbace iz Srbije, to bi bio jedan od prvih postupaka. Drugo, da se izbegava hrvatska obala i da se pospesuje turizam na rekama i jezerima Srbije, a narocito u banjama. Treca najpametnija stvar koju treba da uradimo, a to je prvom prilikom da vas .... tako da vas nece spasiti ni EU, eto hvala na savetima.

sasa

19.12.2012. 17:52

@zoks i naranca - Nisi ti nas vekovni komsija,nego je tvoj predak prodao veru za veceru.Pogledaj kako izgleda "demokracija" u hrvatskoj,seti se sta ste uradili sa 500 000 bivsih sugradjana u prethodnom ratu i 1 000 000 u 2.svetskom.Kad vec pominjes istoriju i vekove,ako imas imalo razuma,shvatices da nema mesta likovanju i da djavo kad tad dodje po svoje.

baunti

19.12.2012. 18:20

@zoks i naranca - hahahaha... "Evropi trebaju mirni narodi" - Mislis, kao Nijemci, Englezi, Francuzi, Holandjani... ne zna se ko je vise ratovao, kolonizovao, iskoristavao, istrebljivao... Nije ni cudo sto vas podrzavaju.

naranca

19.12.2012. 23:32

@zoks i naranca - @zoksinaranca.Ma ja licno sam za podelu i priznanje Kosova.Ova situacija moze samo da koristi trgovcima smrcu.Ili Amerima ako u buducnosti pozele da razbiju konkurentsku Evropu.Pozdrav Komsija Naranca.

Dezurni Albanac

20.12.2012. 08:57

@Ivanaa 760 - Ako je tako, sto ne doces da posetis Kosovo ali savetujem ti da uzimas tvoj srpski pasos jer ce ti trebati kad predes granicu sa Kosovom!

Samardzija

19.12.2012. 15:47

Onog trenutka kad prestanemo da pljujemo po svemu sto se uradi i za sta se zalaze ,tek tada ce nam biti bolje. Samo se pljuje, pa sto niste usli u politiku i resavali sve te probleme. Pa da Vas tad vidim !

Stefan Perovic

19.12.2012. 17:13

@Samardzija - @Samardzija 19. decembar 2012. ...pobogu Samardjija progledaj vec jednom.Zar nije dosta 10 godina jada i bede vladavine DS/a i ti opet posle toliko godina,branis te koji su upropastili Srbiju.Zar ti nije jasno da je na Merdaru i Jarinju postavljena granica i imamo pravo da se ljutimo i pljujemo.Nema sta ko da ulazi u politiku,nego treba slusati narod,glasace,a ne da jedno obecaju,a kad prodju izbori onda rade nesto sasvim suprotno,na stetu drzave i naroda.

Stefan Perovic

19.12.2012. 15:49

Ma prestanite da zamajavate narod,......slusali smo lazne dusebriznike za Kosovo 10 godina one iz DS/a i sad jos moramo da slusamo i ove iz SNS/a i SPS/a koji su postavili granicu na Jarinju i Merdaru i time definitivno priznali Kosovo kao drzavu.

Dezurni Albanac

19.12.2012. 15:51

ako neko hoce znati (delic onoga sto se tamo desava!) kakvo je stanje na severu Kosova vec skoro 13 godina, nek pogleda prvu fotografiju ovog clanka (kola beza registarskih tablica) pa ce se uveriti da je ovakvo stanje (bezakona) vise nedopustivo i da skodi svima...

Pop

19.12.2012. 20:02

@Dezurni Albanac - A ko je poskidao srpske tablice sa automobila nisi odgovorio!Posalji i tu sliku kako skidate,palite,prodajete drogu oruzije i to javno!...

sasa

19.12.2012. 20:28

@Dezurni Albanac - To stanje se zove PRIVREMENA okupacija jedne suverene drzave clanice UN. Stanje je tesko, narocito za nase sunarodnike koji zive tamo, ali treba izdrzati i nedozvoliti dalje komadanje nase otadzbine,jer su kosti nasih predaka uzidane u temelje ove drzave.Nikada nam nije bilo lako na ovim prostorima,ali bilo je i tezih situacija.Mislim da smo u mnogo boljoj poziciji u odnosu na 1999,sada imamo alternativu,mozemo reci NE ultimatumima.

Viski

19.12.2012. 16:27

Napokon srbija otkriva sta smera s Kosovom,dragi moji Vi mozete doneti raznorazne platforme kao i uvek ,mislim da ovo nije prva platforma,imate vi takve od Cubrilovica pa sve do Nikolica puno takvih,al ovoga puta nista ne zavisi od Vas,ovu platformu treba primenjivati kosovski albanci tj.ne srbija,a sto se tice albanaca i Kosovske Drzave siguran sam da nece dozvoljavati mesanje u unutrasnje poslove jedne suverene drzave.Prema tome ovo znaci da jos niste zreli za EU,nastavite vi vasim putem a mi

kenanspahic@hotmail.com

19.12.2012. 17:05

И све највеће јунаке, српске мајке су родиле под Турцима..

baunti

19.12.2012. 17:52

@kenanspahic@hotmail.com - "Prvi se macici u vodu bacaju" glasi stara izreka, nastala u to doba. Nista od toga, Srbi imaju manje Turske krvi nego Turci srpske (danak u krvi!)

naranca

19.12.2012. 23:39

@kenanspahic@hotmail.com - @kenan.Ja sam Srbin i ne znam da li imam turske krvi.Ali kazem(ako bih imao) da sam ponosan na nju..Pogledajte druge istocnoevropske Slovene.Isti ko jaje jajetu.A mi visoki,niski,mrsavi,debeli,plavi ,crni.Ne ide mi nesto ovaj odgovor ali hocu da kazem.Bogatsvo u raznovrsnosti.

atlas2000

19.12.2012. 18:42

Kosovo je suverena Država bez srbijanskog priznanja! Kosovu ne treba baš nikakav "ugovor", "platforma", "dogovor", oni više uopće ne pregovaraju sa pozicije "slabijeg pregovarača" već JAČEG PREGOVARAČA! Dačić i Srbija nikako da prihvate tu realnost, ali prihvatit će, nisu htjeli poslušati ni NATO, pa ih je NATO sve lijepo "uvjerio"! Sad svi cmizdre zbog toga, pa što su tražili to su i dobili! Inače, teško, teško je biti gubitnik! Do sada se samo osvajalo, sad se gubi!

Srki

19.12.2012. 19:26

@atlas2000 - Ja znam da je tebi to jos tesko pojmljivo i da to jos ne vidis, ali USA je u stanju raspada. U pitanju su 3-5 godina

Suvereno? Stvarno?

19.12.2012. 20:32

@atlas2000 - Ako je Kosovo suvereno bez Srbije zbog cega onda toliki pritisci na Srbiju da prizna to isto Kosovo? Zasto vas Srbija uopste interesuje? Zbog toga sto bez Srbije nikada necete postati clanica UN-a, ili EU posto tamo ima broj drzava koje vas ne priznaje i nikada nece dok Srbija ne promeni plocu...O drugim organizacijama necu ni da pricam. Biti cete kvazi-drzava kao nekolicina njih u svetu danas, priznate od strane Americkih satelit-drzavica. To dobro znate i vi i oni sto vas podrzavaju.

naranca

19.12.2012. 23:45

@atlas2000 - @atlas2000."tesko je biti gubitnik".To ti najbolje znas.Oni nikad ne mogu da dobiju srbijansko priznanje.Mogu samo srpsko priznanje.

markovic_S

19.12.2012. 18:50

Priznanje-NIKAD! To je zlatni kljuc Srbije. Mozda ce kamarila reci OK, ali uz uslov priznanja! Sta onda? Reci im da i oni, ne samo mi , imaju problem jer ce ce uzaludno istrajavati na medjunarodnom politickom andgroidu koji nema perspektivu jer se temelji na sili!Pregled biti sto vise obogacen nasim zahtevima:spec., "atoskom" autonomijom za Pec,Gracanicu, Kosovo polje.Za region Strbaca i za Goru zahtevati polit. autonomiju ! Tako svetu utuviti da to nije samo "odrubi i gotovo"!

Sulejman

19.12.2012. 20:08

@Lala iz Sombora - Ne vole bas turci da se prica da su snjima u rodu. Nija bas za ponositi se.

Vojvodjan

19.12.2012. 20:12

@Lala iz Sombora - Ma vratili bi se oni na katolicizam ali ne da papa na twiteru.

вук

19.12.2012. 22:39

@Lala iz Sombora - Znači, novosklepana poturice iz don milovog duvanskog zabrana, koja sebe nazivaš ''Njegoš'', poreklo ti je srpsko-tursko? A što se tiče pripadnika papističko-satanističke sekte iz endehazije, oni više ni sami ne znaju kog su ''podrijetla''. Znaju jedino da im tata stanuje u vatikanu.

вук

19.12.2012. 22:46

@Lala iz Sombora - Stvari stoje obrnuto, ''vojvodjan''. Vratili bismo mi vas, konvertitske paćenike, veri pradedovskoj - pravoslavlju, ali, avaj, to je nemoguće - previše ste zatrovani ustaško-jezuitskim pasjalukom i poganlukom. Nema vam pomoći, ostaje vam da se do kraja vremena zlopatite kao satanini šegrti i da kevćete, sikćete i režite na sopstveno ''podrijetlo''.

Vojvodjan

20.12.2012. 06:52

@Lala iz Sombora - VUCe, sta je bilo prije katolicizam ili pravoslavlje? Pa svi ste pre bili katolici i onda popovskim dekretom (ne svojom voljom) presli na pravoslavlje.

вук

20.12.2012. 19:53

@Lala iz Sombora - Nije najjasnije kojim si dekretom ti postao stručnjak za verska pitanja, ali nije isključeno da nisi nikad bio ni pravoslavac ni ''katolik'', već jedino titov pionirac sa ispranom crvenom maramom. Papizam je politička doktrina par excellence čiji spiritus movens predstavlja sasvim profana težnja rimskih pontifeksa da budu nastavljači rimskog cezarizma.

Alboy

19.12.2012. 20:42

Znaći da svako srbsko selo u Kosovo da dobije Autonomiju, hahahhahaha baš ste pametni. Zaboravite Kosovo - ZAUVEK

sasa

19.12.2012. 22:14

@Alboy - Ne treba nista da dobijemo.Sve sto nam treba, pravno mi vec imamo.Privremena okupacija dela Srbije ce se okoncati kad tad.Jasno je da se vama zuri,znamo i zbog cega,postajete sve manje interesantni svojim gazdama koji sada imaju prioritete na Bliskom istoku i velike finansijske probleme.Duvaju neki novi vetrovi,istocni.

Lara

20.12.2012. 09:52

Sto se ovi Siptari (nije uvreda, sami sebe tako zovu), zalepili za nase novine, pa ne pustaju. Ubili se od komentara, a ne zna se koji je urnebesniji od kog. Turski konjusari, koji nisu ni imali drzavu dok im je nisu izmislili Britanci, sad misle da su jaci od svih na svetu. Ako nemate nista s nama, sta se petljate u nase novine? Meni ne pada na pamet da citam Koha ditore, koga normalnog jos to zanima. Cemu tolika prpa, da nisu Ameri poceli da popustaju? Nasli druge dobavljace opijuma?

hulja

20.12.2012. 12:31

Zasto da se ne carine, alkohol, duvan i kafa? Jesu li to namirnice od zivotne vaznosti? Ko ovde profitira i na cemu ? mafijaška vlada u Beogradu i Prištini se dogovorila a narod će još godinama da ratuje. Dokle bre ima da biramo lopove u Beogradu

makiii

21.12.2012. 01:55

ljudi juzno od ibra nemaju nikakve garancije mora se naci resenje za te ljude.

makiii

21.12.2012. 01:56

moramo da brinemo za srbe juzno od reke ibar, tamo ima duplo vise srba nego na severu kosova.