Ljajić: Sad će bogati da osete krizu

Danijela MILINKOVIĆ

14. 08. 2012. u 20:58

Ministar trgovine Rasim Ljajić: Sprovešćemo reformu poreske politike, kako bi oni koji zarađuju više, davali više. Neće biti poskupljenja hleba i većeg PDV na hranu

NAJTEŽI ispit za ovu vladu neće biti ni Kosovo, ni Evropa, već kako da se izbori sa krizom i obezbedi bolji život građanima. Na tome će i ova i svaka buduća vlada ili opstajati ili propadati. Za septembar spremamo paket antikriznih mera, u kojima će ključ biti - radikalna štednja države i prebacivanje tereta krize na bogate.

Ovo, u intervjuu za "Novosti", poručuje Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade i ministar spoljne, unutrašnje trgovine i telekomunikacija.

* Na koji način ćete popuniti rupu u budžetu koja trenutno iznosi dve milijarde evra, a prostora za nova zaduživanja gotovo više nema?

- Dva su načina da se sanira ogromni deficit državne kase. Prvi je da štedimo što je više moguće. A drugi da pronađemo model da povećamo prihode, koji su značajno manji od planiranih. Ima dosta manevarskog prostora. Od smanjenja raznih agencija, čiji se tačan broj uopšte ne zna, a ima ih više od 160. Biće ograničene plate u javnom sektoru, sa gornjim limitom od 165.000 dinara. I kod putovanja državnih funkcionera i korišćenja službenih automobila postoji veliki prostor za uštede.

* Znači li to da će Vlada biti rigoroznija kod odobravanja putovanja i da će "prizemljiti" ministre?

- Apsolutno. Treba sve racionalizovati i ići samo na putovanja od kojih ima neke koristi, a ne da sve pretvaramo u politička putovanja bez ikakvog efekta, za lični marketing pojedinca, što se dešavalo.

* Štednja neće biti dovoljna, moraće se nešto i zaraditi...

- Osim štednje, moramo da nađemo i dodatne izvore prihoda. Nijedna zemlja, pa ni Srbija, ne može da izađe iz krize ako ne poveća izvoz, a za to je potrebno da imate konkurentan proizvod. Druga mogućnost je privlačenje investicija, što nije nimalo lako u ovom trenutku.

* Izvoznici se žale da nema povećanja proizvodnje dok god je kurs dinara nerealno visok?

- Za privredu je najvažnije da kurs bude predvidiv.

ZASADA BEZ PRODAJE "TELEKOMA" * Da li će Vlada prodavati "Telekom" kako bi popunila kasu?
- Ta opcija se, zasada ne razmatra. Ideja je da se "Telekom" modernizuje, profesionalizuje menadžment, kako bi kompanija izdržala konkurenciju.

* Verujete li da će novi guverner uspeti da stabilizuje domaću valutu?

- Očekujem da NBS i Vlada zajedno rade u kreiranju i vođenju monetarne politike, jer su kurs i držanje inflacije pod kontrolom preduslovi za privredni oporavak.

* Da li će u paketu antikriznih mera biti i povećanje stope PDV?

- To je krajnja mera. Sigurno je da neće biti podizanja PDV na hranu. Da li će se ići na podizanje stope na 20 odsto, Vlada će odlučiti nakon detaljne analize da li je to jedini način da se ostvare dodatni prihodi. U svakom slučaju, ne možemo teret krize jednako da prevaljujemo na one koji jedva sastavljaju kraj s krajem i bogate. Biće sprovedena reforma poreske politike, kako bi oni koji zarađuju više, i državi davali više.

* Može li to što je prethodna vlast veštački držala niske cene životnih namirnica sada ovoj vladi, i vama kao resornom ministru, da se vrati kao bumerang, kroz štrajkove, socijalne potrese?

- Prošlog septembra doneta je prva uredba o ograničavanju marži na pet osnovnih životnih namirnica, jer je to bilo nužno da bi se sprečio haos na tržištu. Kada se stavi sve na vagu, veći su pozitivni nego negativni efekti te mere.

* Hoćete li podleći pritisku pekara za poskupljenjem hleba?

- Nastavićemo dijalog sa pekarima i odluka mora biti rezultat čiste ekonomske računice, a ne bilo kakvih političkih kalkulacija. U ovom trenutku nema razloga za povećanje cene hleba, i tako će ostati sigurno do 30. septembra, dok je uredba o ograničavanju marži na snazi. Posle ćemo videti kako stoje bilansi žita, a činjenica je da rod pšenice neće biti na nivou domaćih potreba. I prionosi kukuruza, soje i suncokreta su manji od prošlogodišnjih, što može da se odrazi na cenu stočne hrane i, posledično, na cene mesa.

* Ministar Dinkić kaže da para za plate i penzije ima još samo za avgust...

- Ova vlada na svaki način mora da obezbedi novac za plate, penzije i socijalna davanja. Sad je sav teret na Ministarstvu finansija, oni moraju da cede suvu drenovinu. Zato moramo značajno da štedimo, povećamo prihode i sprovodimo reforme, jer su bez njih sve mere uzaludne.

* Kažete da se Vlada suočava sa mnogim izazovima i nasleđenim problemima. Sedeli ste i u prethodnoj vladi, osećate li i ličnu odgovornost što neke stvari nisu brže i bolje rešavane?

- I prošla vlada se suočavala sa istim, nasleđenim problemima, sa kojima se suočava i ova - Kosovo, EU, loša ekonomska situacija... Mislili smo da će globalna kriza proći, da će ova vlada funkcionisati u novim okolnostima, ali se to nije dogodilo. Sporo se oporavlja i evropsko tržište. To nije traženje alibija, nego realnost. I pored okolnosti u kojima je funkcionisala prethodna vlast, ipak je očuvana ekonomska i društvena supstanca, a kroz krizu smo prošli bez većih potresa i nestabilnosti.

NISAM SE VIDEO SA TADIĆEM * Jeste li se videli sa Tadićem od kada ste ušli u novu vladu? - Sa Tadićem se nisam video. Povremeno se viđam i čujem sa skoro svim potpredsednicima, ljudima iz vrha. Primećujem da su mi neki zamerili zbog odluke da uđem u vladu, ali šta da se radi... Teško sam prelomio da uđem u vladu, ali sad sam u novim okolnostima i u njima moram da dam maksimum.

* Čiji kabinet bolje funkcioniše, Cvetkovićev ili Dačićev?

- Suviše je rano za poređenje, Vlada radi tek tri nedelje u ovom sastavu. Ono što je odlika i ove i prethodne vlade, to je da su heterogene, sastavljene od velikog broja stranaka. To je veliki hendikep.

* Već su počeli i prvi sukobi. Očekujete li da svađe obeleže rad ove vlade?

- Nažalost, povremene varnice treba očekivati u svakoj vladi koja je sastavljena od velikog broja stranaka.

* Kako sarađujete sa kolegama iz SNS?

- Imam odličnu saradnju sa Aleksandrom Vučićem, nadam se da će se tako i nastaviti, jer je to preduslov za postizanje rezultata.

* Zameraju vam da je i nova vlada nastavila da se ponaša kao da su institucije deo partijskog ratnog plena, iako su sve partije u kampanji davale velika obećanja o departizaciji?

- Kolegama u Vladi sam otvoreno rekao da ministar treba da preuzme potpunu kontrolu oko izbora najbližih saradnika, i da sam plati ceh zbog izbora stručnjaka ili partijskih poslušnika. Protiv sam podele ključnih pozicija po resorima po partijskom ključu. Ali, to će teško ići. Što se mene lično tiče, u ovom ministarstvu zadržaću svakog ko je dobro radio, bez obzira na partijsku knjižicu.

* Šta biste odgovorili onima koji poručuju da će ova vlada biti kratkog daha?

- Nikad se ne bih kladio na rok trajanja vlade. Ni onoj vladi niko nije predviđao da će dočekati pun mandat, pa se to desilo. Ni sam nisam verovao u to. Ova vlada deluje u ekstremno teškim uslovima i nezahvalno je prognozirati.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (63)

lepi Cane

14.08.2012. 21:25

Nije tacno kad se takvi naviknu da zive na racun poreskih obveznika, njima nece da smeta zatvor.

lepi Cane

15.08.2012. 09:29

@lepi Cane - Koliko vidim ja ima podrsku za posao koji treba da uradim.

Patriota

14.08.2012. 21:42

Neznam zasto je premjera i ovu vladu uhvatila panika, pa sve je u najboljem redu. Dacic samo treba da ode do Kostunice i da onda Kostunica ispuni svoja predizborna obecanja da ce rusi uloziti 10 milijardi u srbiju a kredita mozemo dobiti koliko nam treba. Bojim se samo da ne prodjemo kao sa Karicem koji je obecao odmah po dobivanju izbora da ce vec u toku sutrasnjeg dana zaposliti 100 radnika, a posto nije dobio izbore onda to obecanje naravno ne vazi.

Goran S.

15.08.2012. 10:02

@Patriota - I Koštunica i Karić su davali obećanja za slučaj da pobede, a ne da izgube. Onaj ko je formirao vladu treba da ispunjava svoja obećanja.

sone 91

14.08.2012. 22:21

11 miliona struja--3 miliona voda --150,000 mobilni racun, to su dugovanja, a radnik ne moze da ode u penziju nisu placeni doprinosi, sta je to

Usnija Bakuta

14.08.2012. 22:44

Bogati ce da osete krizu! I kakvu vajdu imamo mi siromasni od toga?! Mozemo samo da se slikamo. Kao Ljajic. Nas je znacajno ispao.

Marko M.

14.08.2012. 22:56

Losa je politika koja uzima novac od bogatih. Time se salje poruka bogatim ljudima da sve sto zarade bice im oduzeto i na taj nacin oni ce otici iz Srbije i nece moci da uvecaju proizvodnju i broj radnih mesta. Siromasni ce to docekati sa odusevljenjem i njima se time salje poruka da ne moraju da rade jer ce bogati da ih izdrzavaju. Dugorocno Srbija mnogo gubi zbog ovako losih odluka. Rasim Ljajic je ovim pokazao da nema pojma kako funkcionise ekonomija.

ajde vise

15.08.2012. 00:14

@Marko M. - e, molim te neka idu, samo da ih ne gledamo vise... za zadnjih 25 godina ekser nisu ukucali, i dalje krcme nasledjeno iz sfrj... naravno, ne bi bilo zgoreg, da se pre rastanka tuzilastvo pozabavi poreklom kapitala...

MEXO

15.08.2012. 00:19

@Marko M. - Tvoj me komentar podsjeca na debilne zapadnjake...................bogati ti ne daje posa zato sta te vole nego da zarade na tebi i nek samo idu ,ima toliko sposobnih ljudi u Srbiji koji bi nastavili sa tim poslom,a mozda nebi toliko gulili ranike,slugane ili kako da nazovem tu obespravljenu klasu.

qwerty

15.08.2012. 00:26

@Marko M. - Znaci u Svedskoj su porezi na prihod bogatih veoma niski!? To sto kazete zvuci kao saoptenje americkok Tea Party-ja. Oni suvjerovatno jedina partija koja istinski reflektuje ideale Superihika.

JA

15.08.2012. 08:24

@Marko M. - To nije tacno. Progresivna poreska politika se primenjuje u mnogim zemljama. Normalno je da se stopa poreza na prihod uvecava sa porastom prihoda. U slucaju SAD porez na prihod se krece od 10% za one sa manjim prihodom, do 35% za one sa najvecim. I to je najnize sto je bilo u ovom veku zbog pritiska republikanaca za smanjenje poreza za bogate. Nekada je ta stopa isla i preko 60%. Tako treba i u Srbiji uvesti. Nije to "pogresna" ekonomska politika, to je realna ekonomska politika.

Sima

15.08.2012. 09:25

@Marko M. - A baš me zanima gde će da nađe tolike bogate koje će da oporezuje pa da podeli vojsci kojoj nameravada da deli pare. To su samo naklapanja da u Srbiji ima mnogo bogataša. Na kraju će da za bogataša proglase svakog ko kupi pola kila mesa odjednom.

Violeta

15.08.2012. 10:13

@Marko M. - Ma, nije moguce da nema pojma? Pa, koliko znam, u svetu se i te kako naplacuje najveci pore bogatima! A, njihove ekonomije su odlicne!I treba da plate srazmerno bogatstvu adekavatan porez na dobit!

ludodoba

14.08.2012. 22:58

Ja radim za 25000 u jednoj stranoj kompaniji koja se bavi proizvodnjom carapa ,a vi ogranicavate maksimalnu platu na 165000 i to iz budzeta.Da li ste vi normalni?!Kada bi ste stvarno hteli nesto da uradite taj iznos bi trebao bar tri puta da bude manji.Ako ja mogu sa 25000 moze i neko na budzetu sa duplo vecom platom.

Goran S.

15.08.2012. 10:00

@ludodoba - Ovde je reč o direktorskim platama. Verujem da ni tvoj direktor ne radi za 25.000 rsd, pa čak ni za 165.000 rsd... Nemomojmo mešati babe i žabe.

Violeta

15.08.2012. 10:11

@ludodoba - Ma koji duplo veca plata! Skoro 7 puta veca! Sramota! Ograniciti ih sve, ali sve, od vrha pa do najnize lestvice, na 50.000 dinara! Pa, da vidimo kako ce biti!

vlada

14.08.2012. 23:55

A nabio si plate socionalo-retardiranima sto nista nerade radno vreme i ti nemas pojma svrstvaj svoje redove pa dodji u Novosti.........

Boka

15.08.2012. 00:40

A zasto jednostavno ne bi uveli drugaciju politiku oporezivanja kao sve normalne drzave? Zasto se isto oporezuje neko ko zaradjuje 25.000 din,100.000 din i neko ko zaradjuje milione? Dozvoljavate da se isto oporezuju oni koji jedva zive od minimalca i oni koji se bahato razbacuju novcem!!!

CRNI

15.08.2012. 01:22

Zašto neproverite koliko dajete socijalu radno sposobnim licima,a koji neće da rade kada im se ponudi posao.Toliko nekih agencija pa zašta,imali još neka zemlja toliko dzabolebaroša kao kod nas.Nije ni čudo što smo tu gde jesmo i što nam je tako kakvo je.Demokratija je čudna igračka,a politika kao bumerang.Sada si pukovnik a već posle već pkojnik.

Vlasnik gradjevinskog preduzeća

15.08.2012. 06:32

Kažete, da bogati osete krizu??? Hahahahahahahahaha, ovaj je polu...!! :-)))))))))K

stevan

15.08.2012. 06:56

objasni samo kako neko-a-samohrana majka- može da preživi-prehrani sa 6000din? znam do tebe to neče ni stići, mi samo izigravamo ne znam ni šta

themba

15.08.2012. 08:18

Bravo gospodine ministre.Ova prica me poseca na Crvenkapu,Snezanu...Bilo bi jako dobro za Srbiju kada bi zazivele bar neke od ovih ideja.Morate se poptruditi i sprovesti u praksi to sto ste rekli.Kompletna vlada.Nije isto prodavati carape i voditi drzavu. 165.000 nije prevelika plata ali je 25.000 zaista ponizavajuca.Za sad je tako ali verujmo da ce biti bolje.

Romel

15.08.2012. 08:49

Hm, lepo zvuči kao izjava za novine . E, sad ide ono ali: ovo je već ispričana priča i ne pije vodu. Žita ima za hleb koliko hoćete ali nemojte da Peconiju dozvolite izvoz! A tu je problem , ko će Peconiju da zabrani izvoz i muljanje sa robnim rezervama kad je finansirao kampanju SNS-u, jel tako? Još jedna stvar: ako nema dovoljno žita nemojte dozvoliti proizvodnju grizina, peciva itd. I to je problem? Ah daaaaaa...Peconi drži pekarsku industriju, e to je već problem.

pozarevac

15.08.2012. 09:02

Ma gledajte vi da ovi sto pokradose silne pare iz Agrobanke vrate!Pa ispitajte svu imovinu bivsih vlasti,oduzmite jer te vile te stanove nisu mogli da kupe ni od plate iako im je nenormalno velika bila!Pa ukinite te agencije sto ih ima na milin de ljudi rade za po 15 hiljade!To je cisto pranje novca!U nasu fabriku sve same agencije,to ispitajte ko tu uzima dobar deo plate tim jadnicima!Ko stoji iza coveka koji se bavio sumnjivim poslovima Gafuri i danas je pola pozarevca njegovo?

Stevan

15.08.2012. 09:06

Kolika plata je potrebna da bi se covek smatrao bogatim? Koja je to granica bogatstva u Srbiji,dali to neko zna?

pozarevac

15.08.2012. 09:07

pa zasto bambi park zvrlji prazan?A toliko se ulozilo u njega?Dajte nekome ko hoce da pokrene svoj biznis,neka placa prve tri god.samo komunalije dok stane na noge ali neka sredi to ruglo !Zauzvrat neka mu cene pica budu najnize u gradu em ce mladi moci da izacu em ce imati veci obrt em ce i drugi kafici da normalizuju cene koje su previsoke pa nemozes da popijes jedan sok ko covek kadkad!ma jok kako ko dodje gura u svoj dzep,pa normalno dodje se do kraja!

MITROVIC Despota Ilija

15.08.2012. 09:22

DA vas gosn ministre javno obavestim. Hleb će 01.10.2012 biti prodavan po 31. dinar pod uslovom da vi ne gerulisete cene. AKO BUDE SKUPLJI PECI CEMO GA PA CE KOSTATI IZMEDJU 22 I 24. DINARA . pozvaću potrosace na bojkot svih pekara u srbiji. Ni vi ni pekari nemozete nas ucenjivati oni su zbog sebe otvorili pekare a vi zbog sebe osnovali partiju i postali ministar. Ako im ne ide nek zatvore pekaru. a vi LJajicu ako vam se ne svidja obratite se Dacicu dajte ostavku. pozdrav Ilija

laka

15.08.2012. 09:27

Ako nova vlada uspe da sve ovo gore navedeno sprovede u delo imace moju bezrezervnu podrsku. Vreme je da se u ovoj drzavi stvari menjaju iz korena.

capa

15.08.2012. 09:53

Ne treba da osete nego treba da grcaju u ovoj krizi, kao i sav normalan svet.Podrzavam vasu nameru i nadam se da ce te uspeti da bogate naterate da ostave malo zivota i sirotinji.

braca

15.08.2012. 10:00

Bogatima treba uvesti veci porez, u pravu je... Ne bojim se da ce da odu, i s tim vecim porezom ce biti dobri... I manje zarade ce i dalje biti velike, ne sekiram se da ce im biti tesko

Mile

15.08.2012. 10:09

E moj Ljajicu, nije to posao za tebe. Očigledno je da ni ova vlada nema nikakvu dobru ideju, a ni sposobne stručne kadrove da nesto korisno urade. Da nemamo iskusne stručnjake, pa da vas razumem, ali ti nasi stručnjaci ne mogu od političara ni da se čuju ni da se vide. Sve moj do mojega.

Radoslav

15.08.2012. 10:47

Popuniti drzavnu kasu parama uzetim od "bogatih"? To u kapitalistickom sistemu nije moguce. Prvo, vecim oporezivanjem bi se nesto dobilo ali ni priblizno dovoljno. Drugo, u kapitalizmu se ne moze uzeti "bogatima" jer oni drze sve konce i ekonomije i politike. Ako budu ugrozeni srusice vladu (za novac se sve moze kupiti). Ako im odgovarate onda ce cenu platiti zaposleni. Smanjice im plate ili ce im isplacivati neredovno. Pokusajte nesto da uradite ali ne verujte u cuda.

Dejan

15.08.2012. 13:22

@Radoslav - Naprotiv, upravo se u slobodnim zemljama uzima od privilegovanih. Uzmite npr Svedsku i sve ce vam biti jasno. A i u Americi se slicno upravo odvija. Kasta nedodirljivih zapravo postoji samo u komunizmu i zabitima Indije. U Srbiji nije problem kapitalizam, nego predatorski kapitalizam koji sprovode upravo bivsi komunisti a danas tajkuni. Niko ne eksploatise kao bivsi drug "istaknuti clan Partije!", upamtite to pa proverite sami.

MITROVIC Despota Ilija

15.08.2012. 11:36

Krizu nece oseriti najbogatiji. gospodo u vladi ne treba se bojati bogatih. treba nastojati da smo svi bogati i bogatiji nego juce. treba doneti takve propise da poslodavci budu stimulisani da povecaju zarade a da im lezilebovici iz administracije kroje kapu. Povecanje zarada povecava kupovnu moc svih potrosnih i trajnih dobara i potstice proizvodnju tako je bogata i drzava i,, bogati,, a radnici zadovoljni mogu čak da se smanje porezi a da drzava ima veci prihod. to je interes svih

Šumadinac

15.08.2012. 12:22

Da, da, pazite da vam ne poverujemo da će te da odsečete ruku koja vas hrani.

Milence

15.08.2012. 12:24

Nemojte da se zavaravamo. Ovo je vlada SNS. Naprednjaci su je sastavili i imaju najveću odgovornost. Premijer je Vučić, a Dačić samo glumi premijera. I ja bih zato voleo da mi neki stručnjak iz SNS kaže šta sad valja činiti. Ali takvih stručnjaka nema. Pa ako je SNS pravila vladu da bi jedan Rasim Ljajić, po profesiji lekar bez dana radnog staža u medicini, rešavao nagomilane probleme u fiskalnoj i privrednoj oblasti... onda je to strašno. I neodgovorno.

Sumnjivko

15.08.2012. 15:07

Hm,hm, znajući te naše bogataše i najčešći način sticanja njihovog bogadstva,biće to žestoka bitka sa njima.Jer oni su došli do takvog stanja da umišljaju da su oni van ovog zakona.Jednostavno smatraju da su država u državi,eto to je problem.

Ana Jocić

15.08.2012. 15:09

Teško će to sa njima da ide Rasime.Većina njih je do bogatstva i došla na "onaj" način.Samo odlučnost i žustrina države ih može naterati na to.

JOVAN

15.08.2012. 15:11

Naravno da za ovu vladu je ekonomija ključna tema,pa sve ostalo.Država je čak mislim i prešla donju granicu ispod koje se ne prelazi.Vratiti sve ponovo u kako tako stanje je prava umetnost.

Sinisa

15.08.2012. 15:35

Napunili su se dovoljno,pa odsada i duplo vise da plate,nece im tesko pasti,kamoli da osete krizu.Nego,ispitati poreklo imovine,pa korak po korak doci do toga da je nelegalno stecena,a u vecini slucajeva jeste,oduzeti je i vratiti drzavi,a usput pozatvarati sve koji su umesani.Ako su iskreni da zele obracun sa kriminalom,tako ce da rade.

Svašta

15.08.2012. 16:14

Koja gomila gluposti...A hoće li oni koji manje zarađuju plaćati i manji porez, ili to nije obuhvaćeno reformama?

Dragan

15.08.2012. 16:36

2008. godine, kada je kriza zapocela, plata guvernera NBS je iznosila 2000 eura. Danas, nakon 4 godine krize ona je porasla na 5500 eura mesecno (pretvoreno u taze odstampane dinare iz Topcidera po na dan isplate vazecem kursu NBS). Nas narod ima obicaj da kaze: "nekom brat, nekom rat".

sone 91

15.08.2012. 16:38

a sta si ti radio u veterinarskom zavodu zemun, gledas kako ide proizvodnja, koju je unistio

munja

15.08.2012. 16:59

Mos mislit, alaj im se tresu gace. Ta ajte, nemojte nam sipat prasinu u oci i ovako je guzva za Vestacke suze.Oci nam suhe od vidjenja stanja u bajnoj nam drzavi.Djepovi prazni, posla nema.Pre nekoliko dana naprosto je pocelo ujedanje medju stanovnistvom, tip odgrizao uho drrugima, ujedaju policajce a kako je pocelo dolaze na red politicari. E njih ce biti najsladje ujedati, dajte dozovite se pameti i radite u interesu naroda.Prestanite lagati, ko boga vas molim.Aman za aman budite ljudi.

Branko Samac

15.08.2012. 18:02

Mislim da mi Srbi još živimo u komunizmu! Treba već jednom da odlučimo da li će nova radna mesta otvarati privatnici ili država. Ako narod misli da je preduzetničko okruženje u Srbiji na visokom nivou onda stvarno treba otežati preduzetnicima što više život. Ova priča vodi tome da se narod Srbije objasni kako će sve nezaposlene da zaposle strani investitori što je jedna od najvećih gluposti kojima političari peru mozak običnih građana Srbije.

ogi og

15.08.2012. 18:12

Umesto da smanjuju potrošnju ovi i dalje hoće da povećavaju poreze, dokle bre eeeeej

SMOKI

15.08.2012. 18:23

Najvece primanje u javnom sektoru ne sme da predje 100 000 din. za sve vreme trajanja krize. Najmanje primanje ne sme biti ispod 30.000 din. Jedino tako se moze pruziti sansa za prezivljavanje. Energenti su preskupi u odnosu na primanja i ona moraju imati gornju granicu. Sve resurse baciti na poljuprivredu i proizvodnju zdrave hrane.U tom sektoru zabraniti svaki uvoz. Svi ali svi moramo podneti teret krize ravnomerno. Ne moze da neko nema hleba a drugi da besne.

Straus

15.08.2012. 18:27

Da, nece imati vise bogati za parisku salamu i slatki kupus.... Gospodo, narod je na ivici bede, sada ste vi na redu ponovo, zadnjih 10 -tak godina, svi su se ucili da vode zemlju.....

Ekonomista

15.08.2012. 20:11

Ovaj gospodin ministar sebi dozvoljava da prica o budzetu, o nacinima za resavanje deficita. U stvari, on samo prepricava varijante velikih ekonomista koji propagiraju ustede u budzetu - cista populisticka prica, kao i da ce veci teret podneti bogati. Budzet se najvise puni od poreza i doprinosa na zarade, zato treba smanjiti stope opterecenja i prevesti milion radnika sa crnog rada u legalan rad, kao i od PDVa, naterati privredike da izdaju fiskalne racune i problem budzeta se resi trenutno

KRPELJKA

15.08.2012. 21:09

Ova vlada, napravljena na kompromisu heterogenih stranaka, treba da radi kao tim u interesu drzave i gradjana. Nije potrebno da se ministri medjusobno vole, ali je bitno da svako posteno i efikasno obavi posao kojeg se prihvatio i ispostuje potpisan koalicioni sporazum. Nema amnestije za lopovluk, za nerad i egzibicionisticki populizam. Samo red, rad, znoj i suze. I saznanje da svi podnosimo teret krize i teret loseg rada prethodne vlade podjednako, bez izuzetka.

lekar

16.08.2012. 07:39

Već se ceo Beograd trese. Ima da budemo gladni kad to kaže ovako pametan gospodin

kroki

16.08.2012. 13:22

Ministar u svim vladama od 2001.god.Doktor za sve je ponovo nasao posao.Kakvi doktori takvo i izlecenje.Mucno je vise citati ovakve izjave.Dozivljavam ih kao ponizavanje zdravog razuma.

Mačak

17.08.2012. 11:03

Za ogromnu većinu građana Srbije boljeg života za duže vreme nema. Zadržite postojeći da još gore ne propadnemo. Dok je ovoliko siromašnih biće uvek i bogatih. Samo će bogatih biti sve manje, dok jednom ne nestane siromašnih. Neka Vlada uvede socijalne karte, pruži armiji nezaposlenih neki posao (javni radovi na obnovi zemlje) itd, a ne da kroz PDV omogućuje bogatima još veće bogastvo.