Sever KiM: Velika izlaznost na referendum

I. RADULOVIĆ

14. 02. 2012. u 09:18

Srbi u četiri opštine na severu Kosova objavilI rekordan izlazak na referendum, iz Beograda se izjašnjavanje ne prihvata. Zatvaranje glasačkih mesta u sredu u 19 časova

Na referendumu o prihvatanju kosovskih institucija na severu Kosmeta (opštine Kosovska Mitrovica, Zvečan, Leposavić i Zubin Potok), koji je počeo u utorak ujutru i trajaće do srede, svoj glas je već do poslepodneva dalo više od 30 odsto upisanih birača.

- Očekujem da građani, kao i mnogo puta do sada, shvate ozbiljnost situacije u kojoj se nalazimo i preuzmu odgovornost za svoju sudbinu i sudbinu svojih porodica - rekao je predsednik opštine Kosovska Mitrovica Krstimir Pantić.

U tri opštine na severu Kosova prvog dana referenduma odazvalo se 48 odsto birača, saopštio je član referendumske komisije zadužen za odnose sa medijima Ljubomir Radović.

Državni sekretar u Ministarstvu za KiM Oliver Ivanović izrazio je sumnju zbog procenta izlaznosti koje je zabeležen do 12 sati:

Tadić: Referendumom se odmaže Srbiji. Više o tome pročitajte OVDE

- Ovakve brojke su prilično sumnjive jer ni na jednom dosad organizovanom glasanju nije zabeležena slična izlaznost, a u prilog tome govori i činjenica da na biračkim mestima nisu zabeležene gužve.

On smatra da ”ovaj akt protivljenja Vladi Srbije može da dovede u veoma opasnu situaciju Srbe sa severa”.

- Ko god formira Vladu Srbije neće zaboraviti kako su se ponašali predsednici opština na severu i bojim se da će se to odraziti tako što će veoma negativan osećaj biti prema severu. Bojim se da će glavna konsekvenca ovog referenduma biti negativan osećaj prema Srbima na severu zbog ponašanja rukovodstva ovih opština - rekao je Ivanović.

U Leposaviću će u sredu na 33 glasačka mesta biti organizovan referendum, a zatvaranje mesta planirano je za 19 časova.

KO ZNA REZULTATE NEKA KAŽE

Povodom spekulacija da se unapred zna tačan rezultat i broj birača koji će izaći na referendum, član opštinske izborne komisije u Zvečanu Ljubo Radović ponudio je onima koji to znaju da kovertiraju i predaju rezultat, a on će zauzvrat dati svoju penziju koja, kako kaže, nije mala.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (71)

2fast

14.02.2012. 09:27

Iako rezultati ovog referenduma ne znace nista, ipak je dobro da se odrzi. Pa nisu kosovski Srbi po ponasanju kao oni iz BiH. Kada stranci kazu nema referenduma Dodik odmah odustane. Bravo za kosovske Srbe.

ameba

14.02.2012. 10:33

@2fast - Nisu svi Srbi Dodik. Postoje samo Srbi u Republici Srpskoj. Ne postoje kosovski Srbi. bosanski Srbi...,

вук

14.02.2012. 12:00

@2fast - Чувени повјесничар ''2fast'':) Ми смо се још новембра '91. плебисцитарно изјаснили; од '92. до '95. створили државу коју су велике силе морале да верификују у Дејтону и Паризу '95. Дакле, нити је све почело са Додиком, нити је Додик Република Српска.

2fast

15.02.2012. 08:03

@2fast - he, he. Vuk "drzavotvorac". Kakva "drzava" takav i referendum i "priznanje" sveta, pa i Srbije za "drzavu" republiku Srpsku.

вук

15.02.2012. 14:49

@2fast - Наравно да сам државотворац, макар и са наводницима. Твој проблем је што си - несвршени основац. И то без наводника.:)

David Morrissey

14.02.2012. 09:59

Veoma dobar potez Srba sa severa na zapadu je to tema broj jedan znaci ima smisla. To vam je taj Domino-Effekt koji ste sami proizveli Brisel i Vasington u vasoj sopstvenoj reziji sad gledajte. To je samo pocetna faza za sever Kosova a posle ce sve vise i vise da se Srpske institucije sire dole do potpunog oslobodjena okupatora dole. Pa pokazuje kolko su nemocni inace bi KFOR i albanske institucije nasilno zatvorili lokale da smeju da ucdju na sever.

milos

14.02.2012. 14:43

@David Morrissey - Ma njihova snaga se pokazala 1999. kada je veliki vojvoda Nebojsa Pavkovic nabio u cosak i razbucao narodnog neprijatelja. Sad si miran, idi sviraj gusle ili tako nesto.

Posmatrac

14.02.2012. 10:26

Ne tako davno trazilo se Rusko drzavljanstvo.Kad to nije proslo sada se trazi referendum.Ne mogu da razumijem kako tridest pet i po hiljada ljudi sto je publika jedne fudbalske utakmice moze napraviti kao manjina u jednoj drzavi.Ako ste zaboravili Kosovo je medjunarodno priznata drzava i one zemlje koje su ju priznale nece nikad povuci to priznanje.Dopadalo se to nekome ili ne Kosovo je zavrsena prica.

ameba

14.02.2012. 10:47

@Posmatrac - Nikad nista nije gotovo! Mnogi kazu da je i smrt samo pocetak novog radjanja. Sretan sv. Trifun!

hans

14.02.2012. 11:15

@Posmatrac - posmatracu preporucujem ti da i dalje zadrzis taj stav.jer kao manjini u ovim desavanjima ne pripada ti pravo da ti odlucujes ko je manjina i u odnosu na sta je manjina.jer ocigledno da ti pjam manjina nije jasan te se takvima preporucuje cutanje da u prvi plan ne bi isplivala njihova "harizma".ni pojam drzave ti nije dovoljno jasan drzava ne nastaje i nestaje samo necijim "priznavanjem".

Rados

14.02.2012. 11:52

@Posmatrac - Voleo bih da znam zasto je tebe toliko to potreslo... Pusti ljude , oni dole jos uvek zive, oni valjda znaju sta im je ciniti i sta je za njih dobro, pa makar to bio pogresan korak.

Agron

14.02.2012. 10:39

Pa za nekolko godine treba da glasate opet, dal prihvatite institucije Albanije. Posto kako se krenuo situacija, naj verovatno Kosovo i Albanije ce se spoji ovih iduce godine. Kako prenosi kanadska.

KK

14.02.2012. 10:49

Ako mi dozvolite imam samo dva jednostavna pitanja:1. "Zasto samo Srbi nemaju pravo da provedu referendum" ?2. "Dokle ce te agresorsku alijansu nazivati medunarodnom zajednicom i da li vam je zaista toliko suzen vidokrug"? H v a l a

KK

14.02.2012. 16:19

@KK - Uvazeni ocenjivaci, nisam trazio ni plus ni minus, nisam izneo misljenje, samo dva prosta pitanja i odgovor jer sam mozda malo zaostao!? Sada vidim da niko nema odgovor ali ima zaostalijih, i ha !?

Barikadista

14.02.2012. 11:05

Da li je to realno ili ne, to je za diskusiju ali sada je vazno da to prihvatimo jer to je proizvod Beogradske volje.

Barikadista

14.02.2012. 14:04

@ Barikadista - Veliki deo u politici nije rec o garancijama ali o politickom radu, i niko ne moze da garantuje ako ne postoji drzavni cilj sta ce neko iz rezima izglasati, doneti, odluciti.

Biba

14.02.2012. 11:15

Srbi iz Republike Kosova su se navikli "organizirati" nemir u Balkanu! Vec jednom su oni terali celu Srbiju u propast i sada se nalaze u najboljem putu do toga! Nista nece taj "referendum" promeniti. Republika Kosova je samostalna i to zauvijek! Sada su Albanci iz Preshevske Doline (Presheva, Bujanoc i Medvegje) na redu, pa posle slobodna Vojvodina i na kraju kraja Sandzak! Pa vidjet cemo sta ce od Srbije ostati!

sipa6781

14.02.2012. 16:52

@Biba - i kad genocidna tvorevina hrvatska pocne da se rasparcava na dalmaciju,liku, kordun, baniju itd. onda ces moci da pricas o rasparcavanju Srbije

vanja

14.02.2012. 11:32

Neka izađu i kažu svoj stav i svoje mišljenje.Dosta je bilo da pojedinci iz Beograda koji nikada ranije nisu bili na KOsovo odlučuju o njihovoj sudbini!

sanja

14.02.2012. 11:43

Da li je ova vlas pre donošenja spornih dogovora sa Albancima razmišljala o interesu Srba u ovom regionu.kako može očekivati da oni razmišljaju da li će referendum kočiti put Srbije ka EU.Njihova borba je borba za svoju zemlju i svoj opstanak!

Nedeljko

14.02.2012. 23:42

@djurafrizura - Kada dune sa severa nisam siguran da će se zaustaviti i u Tirani hehehe

nina

14.02.2012. 12:05

Dobro je da su Srbi jedinstveni. Iako nema nikakvog značaja referendum je dobar, jer pokazuje volju naroda, a sve što se dešava drugačije je odraz volje vlasti i njihove sebičnosti da bi dobili status kandidata. A šta će biti posle?

Biba

14.02.2012. 14:37

@nina - @nina, kad bi se volja naroda saslušao onda bi Srbija u Beogradskom pašaluku ograničena bila.

Milan

14.02.2012. 13:55

Posle ovoga ce verovatno biti referendum albanaca u Presevu,pa madjara na severu,pa muslimana u Sandzaku...Sta ce ko da prizna kao validno ne odlucujemo mi vec drugi.Ne sluti na dobro.

Spanulis

14.02.2012. 14:27

@Milan - Moze da bude i referendum penzionera u tvojoj zgradi,da li da se naprave klupice ispred ulaza u zgradu,ali prijatelju sve te koje si nabrojao NE MOGU da izlaze na referendum a da pri tome ne krse USTAV!!!! nasa braca na Kosovu i Metohiji upravo sada brane USTAV i rade ono sto treba da radi drzava Srbija i njeni drzavni organi koji su debelo placeni za to..Nije duznost Borisa Tadica da se slika sa nasim sportistima i da se kiti tudjim uspesima,nego da radi ono za sto je polozio zakletvu!!!

Rados

14.02.2012. 15:19

@Milan - Slazem se, ali donekle samo. Za te nove podele o kojima pricas, moze doci u bilo kom trenutku kada se za to stvori interes i necija volja, nevezano za ovaj referendum. I od toga valjda ne mozemo pobeci, moze nas snaci pre ili kasnije. Ponekad mi se cini da sami vise prizivamo te nove podele nego sto sami oni zaista pokazuju namere za iste, ali dobro to smo mi...

Miki

14.02.2012. 15:53

@Milan - Gospodine Milane ovaj referendum se odnosi dali srbi prihvataju da zive na otetoj teritoriji pod okupatorima te teritorije i dali prihvataju vlast okupatora.U Vojvodini,Sandzaku je sasvim drugo jer bi taj referendum znacio secesiju od svoje drzave Srbije tako da su de dve cinjenice neuporedive.

2fast

15.02.2012. 09:40

@Podrska - E, sada nam je "laknulo" kada nas vi podrzavate. Pa pomozite prvo sebi, ako mozete. A ne mozete.

Vojislav

14.02.2012. 17:35

Velike patriotske reci, ali sve se svodi na jednu jedinu na zalost vec vidjenu stvar: zamajavanje.

Vladimir Čobić

14.02.2012. 18:19

Bravo za Srbe iz četiri opštine! Osvetlali ste nam obraz, ulili nadu da još može Srbija da se spase... Nadam se da će se mnogi iz ''UŽAS-a'' i Vojvodine smoći snage da se bar malo ugledaju na vas.

Dani Kovac

14.02.2012. 19:22

Hmmm...Referendum srba sa severa Mitrovice mozhe da sluzhi kao "inspiracija" madjarima u Vojvodini, Muslimanima u Sandjak a i albancima sa Preshevske doline...Da spominjamo i Vlase/rumune a i bulgare..neke delove Srbije...

Rados

14.02.2012. 22:14

@Dani Kovac - Hajde, ljudi da malo realnije gledamooo... u slucaju recimo da sutra Madjari u Vojvodini pozele da naprave svoj licni referendum i za to nadju tako jak lobi u Americi i drugim jakim Evropskim drzavama kao sto ga imaju Albanci na Kosovu... Pitam ja vas, Ko ce ih spreciti? Srbija??? Dalje cepanje Srbije, nece zavisiti od nas uopste! tako da ovaj referendum moze samo koristiti tim ljudima dole - u slucaju da im koristi. To cemo jos videti:)

Borac

14.02.2012. 23:02

@Dani Kovac - Da odgovorim i Matiji iz kruga dvojke: Srbija je za razliku od Kosova medjunarodno priznata drzava,clanica UN. Granice Kosovasu veliki znak pitanja. tako da izmedju medjunarodno priznate i ne priznate drzave je velika razlika. BiH i Hrvatska su bili medjunarodno priznate drzave i zato srpski narod nije mogo da ostvari onaj maksimum koji je zeleo.

MatijaBG

14.02.2012. 20:59

Ovo je pocetak kraja kosovskih Srba......sad su dali ideju da se i u Presevskoj dolini odrzi referendum!Ovo je jos jedna destruktivna odluka nacional/gibitnickih snaga,odluka kojom je poceo novi poraz Srba!

Goran5

14.02.2012. 22:56

@MatijaBG - Može i Marinkovoj Bari,tamo su cigani većina,pa onda na desnoj strani moje ulice,tamo su takodje cigani većina,dok su na levoj strani većinaSrbi,itd...

Biba

15.02.2012. 11:07

@MatijaBG - A ko to srpskoj manjini u Republiku Kosova dozvoljava?! Vidjet ces sta ce se desiti sada u Srbiji i sa Srbijom!

Грчански Деспот

14.02.2012. 21:00

Pa ovaj narod hoće da postoji, pobogu, ljudi. Po svome i na svome da postoji.

Rados

14.02.2012. 22:26

Ne razumem neke ljude ovde... OK... protiv referenduma ste, zelite da Srbija prizna NEZAVISNO Kosovo. Samo ne znam u cemu gajite nadu da vam se to ONDA IPAK ne desi u VOJVODINI. Jel to kao logika, dacemo Kosovo pa ce nam ostatak Srbije ostati... A DA LI CE NAS OPET NEKO PITATI, ako Vojvodina pozeli da se otcepi... Zakucace to i na vasa/nasa vrata pa ce se opet pitati tamo neka Amerika i neka Nemacka, a ne MI !

Salahaddin

15.02.2012. 10:58

@Rados - 75% Srba u Vojvodini.......55%Srba u Raskoj....Kosovo gde su nasi sada 10% je razumljivo da su se otcepili,nismo se trpili 130 godina.....rep.srpsku nece ugasiti ali nece im dati da se pripoje srbiji...

Rados

15.02.2012. 15:31

@Rados - Slazem se... ALI hocete li bar jasno naglasiti zasto je sada SRBA na Kosovu samo 10 %??? Kako su oni proterani??? Ko je to dozvolio ? Postavite se u kozu tog svog sugradjanina pa se zapitajte sta bi ste vi uradili?  

milos

15.02.2012. 22:17

@Rados - Prodali imanja Albancima za silne pare, sad izdaju stanove po Beogradu. Zato ih ima 5% i jos 3% ostalih nacija na Kosovu i preko 90% Albanaca.

mV_

14.02.2012. 23:46

Koga uopšte predstavlja Oliver Ivanović? Šta je taj čovek za 10 godina učinio za Srbe na Kosovu?

Rale

15.02.2012. 01:15

Izdajnici, 'ajde oladite malo, nije valjda da vas placaju po antisrpskom komentaru, verujem da imate fiksnu platu 

zare5

15.02.2012. 01:26

sa ovim su nas braca sa severa pokazali kako se brani svoje ognjiste i bez puske i ispaljenoga metka.

Demokratija

15.02.2012. 04:54

Referendum je apsolutno ispravan. To je pocetak svih pocetaka i sve politike trebaju to da postuju. Ako to nije demokratija sta jeste?

desko

15.02.2012. 09:56

Veliku podrsku svojoj braci s kosova, nedajte se. Srpski narod u dijasporu i srbiju je uz vas. Nikada nesmemo predati nasu srbiju siptarima. Neka je sveti bog uz vas.

вук

15.02.2012. 12:52

@2fast - ''Bit ce''(!?) Научи српски, ''Србине''!

Sandra

15.02.2012. 11:04

Velika izlaznost??? Danasnji podatak je da je izaslo 47% biraca sto je cak ispod polovine, a kamoli daleko od neke velike vecine. Sta sada to znaci, da li ta polovina od ionako malog broja ljudi treba celoj Srbiji da odredjuje buducnost?

Rados

15.02.2012. 15:21

@Sandra - Jos da si se zapitala zasto Srba nema vise na Kosovu? Sta da si ti tamo zivelaaaa, pa morala da odes ???????

Sandra

15.02.2012. 20:24

@Sandra - Ako Srba nema vise na Kosovu to upravo znaci da smo ga ocigledno izgubili i da tzv. referendum nema ama bas nikakvu vaznost osim sto moze da steti matici Srbiji. Ja nisam zivela(aaaa) na Kosovu a mislim da i oooogroman broj onih koji ih na recima podrzavaju nikada nogom tamo nije ni krocio i osim dnevne politike nista o tom Kosovu ni ne znaju osim velikih patriotskih fraza da je to "srce Srbije", "kolevka Srbije" i razne druge nebeske nebuloze.

kondor

15.02.2012. 11:13

Americka politika i diplomatija lagano pada na kolena , imace oni svojih problema na prolece , ako kojim slucajem udare na Iran . EU vec duze vreme puca po svim savovima , tako da ce i oni uskoro na kolena sa svojom politikom , iskoristavanja slabih drzava , ucenama i stvaranje tz. demokratskih kolonija . Svemu dolazi kraj pa tako i globalizaciji sveta , odnosno pravljenjem 90% siromasnih a 10% prebogatih na svetu . Nato pak je veliki potrosac sredstava tako da i oni uskoro dolaze do raspada.

goran

15.02.2012. 11:23

mnogo komplikovanih komentara ovde....a sve je jasno i moze fa se svede samo na jednu rech da je srbija protiv referenduma.

Svetlana

15.02.2012. 13:07

Ne mogu da verujem da smo dosli do toga da budemo protiv volje naroda...Ukoliko prate istoriju,ne bi trebalo da ponavljaju greske iz proslosti vec da na njima uce...

David Morrissey

15.02.2012. 14:29

Refrendum je od istoriskog znacaja inace nebi bio udarna tema na zapadskim medima. To je udarna tema danas u Engleskoj. Cak i Englezi pisu o tome koji su priznali Kosovo. Sto bi reko Srpski narod ne pravi se Englez ovog puta ocigledno se nisu drzali toga. Referendum je samo nasa pocetna faza, strategija i korak po korak dok albanca na Kosovu vise ne bude bilo......

milos

15.02.2012. 22:15

@David Morrissey - Predlazem da organizujemo referendume na svaki mesec dana kako bi sve vise oslabljivali narodnog neprijatelja.

VRKI

15.02.2012. 15:38

Ovakva izlaznost pokazuje da su građani stvarno želeli da se izjasne gde hoće da žive i pod čijom uparavom. Nadam se da će to neko poštovati.I Albanci su se ortvoreno suprodstavili vladi republike Srbije, pa zamalo zaokrušuju nezavisnost. Možda to pokušavaju da urade Srbi sa kosova Albancima. Nevidim zašto ih ne podržati u tome, Osim ako Vašio ciljevi nisu suprotni odbrani Kosova.