Besparica zaustavila prodaju automobila
04. 02. 2013. u 20:56
Prodaja novih automobila u Srbiji nikad slabija, saloni zvrje prazni i često se zatvaraju. U januaru samo 800 vozila promenilo vlasnika. Trgovci traže pomoć od države
NOVI automobili u Srbiji imaju sve manje kupaca. Saloni i servisi zvrje prazni, a mnogi trgovci limuzinama ostaju bez posla, jer se zatvaraju auto-kuće. Još nema preciznih podataka, ali procene pokazuju da je ovog januara prodaja čak upola manja nego pre 12 meseci, kada je samo 1.573 četvorotočkaša dobilo vlasnike.
Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila, kaže da tek pristižu podaci od uvoznika, ali da je već sada jasno da je situacija više nego dramatična.
- Januar je zbog mnogo neradnih dana uvek „slabiji“ mesec za nas, ali ovo se graniči sa katastrofom - kaže Petrović. - Mnogobrojni građani, bezrazložno računaju i da će na Sajmu automobila u martu cene biti još niže, pa je i to jedan od razloga slabije posete salonima.
Petrović napominje da je na primer u januaru 2008. pre krize, prodato 3.794 automobila i da su sada uvoznici, koji su smanjili marže na minimum, sada sve oči uprli u državu.
- Tražimo da se isprave neke nelogičnosti, poput linearne eko-takse od 12.000 dinara po toni za sve, jer nije isto da li se neki auto reciklira 80 ili osam odsto - ističe Petrović. - Predlažemo još neke mere, poput vraćanja sistema staro za novo, koji bi važio za sve brendove ne samo za „fijat“ iz Kragujevca i slično.
Veliki broj uvoznika i dilera, ovlašćenih servisera, koji je nekako uspevao da se bori sa udarima krize, velikim padom prodaje, ovih dana još jednom „izvodi računicu“. Većina se nada da će martovski Salon automobila u Beogradu malo pospešiti prodaju, ali neki jednostavno „odlaze iz branše“. Takav slučaj je i sa dva velika prodajna salona i ovlašćena servisa „Mazde“ u Beogradu, koji su, u roku mesec dana, jedan za drugim rešili da bukvalno stave katanac na vrata.
- Tačno je da su dva naša partnera rešila da napuste ovaj biznis, ali nema mesta za zabrinutost. Uskoro, već početkom marta otvorićemo novi veliki salon i servisni centar u Beogradu - kaže Veljko Stojanović, generalni direktor „Mazde“ za Srbiju i Crnu Goru. - Prošle godine smo prodali 330 vozila u Srbiji, a ove godine posle lansiranja nove „mazde 6“ očekujemo nešto veću prodaju.
Prošle godine, nove vlasnike dobilo 22.000 vozila. Procene su da će broj prodatih automobila ove godine potonuti na 16.000.

- Iako podaci još nisu zvanično potvrđeni, prošle godine je prodato tek nešto više od 16.000 novih vozila a sva ostala, do „cifre“ od 22.000 su vozila sa lagera - kaže Petrović.
Lane je u Srbiji prvi put registrovano oko 120.000 automobila. To znači da je skoro 100.000 polovnjaka našlo put do kupca. Očekuje se da će uskoro država pooštriti kriterijume za uvoz, pa će tako umesto motora sa „evro 3“ standardom moći da se uvoze samo oni sa „evro 4“. To pokazuje da je vreme jeftinih polovnih vozila za nama.
“FIJAT“ IZ “NAŠE FABRIKE“
FABRIKA automobila u Kragujevcu, „Fijat automobili Srbija“ (FAS) odlukom većine radnika promenila je ime. Sada se kragujevački gigant zove „Naša fabrika“ a u užem izboru su bila i imena „Desanka Maksimović“, „Konstatin Veliki“ i „Prvoslav Raković“ (prvi direktor Zastave“).
iksoje
04.02.2013. 21:21
Zasto je dacia duster 4x4 u Bosni jeftinija za 1500 evra nego u Srbiji?Dokle ce razni dileri da zaradjuju na nama?Skinuli carinu ali zato su eko taksu dodali.Bilo bi posla ali niko nece da plati sta je u inostranstvu jeftinije,a plate nikakve kod nas.
Treba da se uvede eko 5 standard,eko 4 već je zstreo.Najviše tog otpada se uvozi iz Italije, starost tih krševa koji nisu bezbedni za saobraćaj je preko 12 godina.To su automobili koji su puno prešli a ti preprodavci smanjuju kilometražu i šminkaju auto pa tako na prvi pogled i neizgleda loše ali kad ga malo provozaš i onda vidiš da si se zezno.Taj uvoz treba pooštriti i zaštititi kupce jer svi ti uvoznici a znam ih dosta to su obični prevaranti.
@Boki - Boki, pa ti auti sa "eko 4" sto se uvoze sa zapada su sto put bolji od nasih "domacih" krseva , kakvim drumovima tamo ovi auti voze ti verovatno nisi ni bio na zapadu....dali nasi Jugo, Stojadini sa preko 20-30 god imaju "eko 4" druskane...moj auto iz 1997g. je glatko prosao tehnicki u Nemackoj i to bez "podmicivanja"...!!
bas me je zao za uvoznike koji samo doprinose uvecanju naseg deficita...bu hu hu...plac plac zmizdr...more zatvorite svi vrata....kupujem samo par godina stara vozila iz nemacke (pa makar to vozilo preslo i 200 000 km).
Kaku pomoc vi trazite od drzave pa vi ne proizvodite nista a i sa 1-2 zaposlena radnika ste lepo valjali dok je islo a sad sa jos i dalje drzite svetske cene auta (slicne kao u E.U). Prodaj salon (ako imas kome ) kupi njivu i zavrni rukave,nema vam druge., DS puko....!!!!
Komentari (7)