Srbija: Lidl dovodi i druge velike igrače
03. 02. 2013. u 11:20
Prisustvo Lidla u Srbiji podstaći će dolazak i drugih velikih igrača u sektoru trgovine. Veća ponuda uticaće na konkurenciju i stabilnost cena
Prisustvo Lidla na tržištu Srbije podstaći će dolazak i drugih velikih igrača u sektoru trgovine koji će uspeti da, kroz povećanu ponudu i konkurenciju, utiču na stabilnost cena, izjavio je Tanjugu državni sekretar u Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Dragovan Milićević.
U Srbiju će, kako se očekuje, nemački internacionalni diskontni lanac Lidl doći krajem iduće godine, što će omogućiti domaćim potrošačima povoljnu kupovinu po diskontnim cenama, nižim između 20 i 40 odsto od prosečnih tržišnih.
Kako je Milićević istakao, država ne može da kontroliše cene, ali može da poboljša konkurenciju i stimuliše priliv svežeg kapitala i dolazak novih trgovaca.
"Ako hoćemo da razvijamo tržišnu privredu ne možemo da imamo neke administrativne kontrole cena. Država može da zaustavi rast cena kroz tržišnu intervenciju iz Robnih rezervi, ali je pitanje sa kojim količinama, a da se ne naruši sloboda tržišta", objasnio je državni sekretar.
Prema njegovim rečima, tržište Srbije je još u nekoj fazi restruktuiranja i redistribucije pa veliki trgovci čekaju povoljan momenat za dolazak.
On je upozorio da najviše rastu cene hrane zbog prošlogodišnje suše pa su neophodne investicije u poljoprivredi, posebno u domenu navodnjavanja i povećanja prinosa.
Milićević je istakao da potrošači u Srbiji najviše kupuju hranu i piće na koje odlazi više od 40 odsto kućnog budžeta, zatim sredstva za ličnu i kućnu higijenu, a ostali proizvodi - bela tehnika, nameštaj, garederoba znatno manje.
Kupovna moć potrošača u Srbiji će biti veća sa rastom zarada i privredne aktivnosti, što neće biti brz proces, tvrdi Milićević.
Sekretar Udruženja Privredne komore Srbije za trgovinu Gordana Hašimbegović rekla je za Tanjug da u Srbiji posluju belgijski "Delez" i nemački "Metro keš end keri" koji su među najvećim trgovinskim lancima na svetu, dok velikih priznatih i poznatih diskontnih lanaca i dalje nema na našem tržištu.
"Srbija je jedna od malobrojnih zemalja u Evropi u kojoj nema diskontnih trgovinskih lanaca, dok ovi trgovci posluju u skoro svim državama regiona Hrvatskoj, Bugarskoj, Sloveniji, Mađarskoj, Rumuniji, Grčkoj", istakla je Hašimbegović.
Prema njenim rečima, njaveći evropski trgovinski diskontni lanaci su Carfour, Tesko, Svarc čiji je deo i Lidl, Aldi, Rewe, Aućan, Edeka Centrale, E. Leklerk i Ahold...
Petar
03.02.2013. 11:28
Krajem sledece godine? Znaci pocetkom 2015. godine :) Pa do tada nas nece ni biti, pocrkacemo svi od gladi, osim ovih koji se u medjuvremenu isele u beli svet...
@Petar - Petre, ako vec crkavas od gladi preporucio bih ti da iskljucis internet, ipak ti je hrana prioritet.
@Petar - znanje je prioritet!a hranu plaćamo skuplje nego slovenci i nemci,to znam.da je bar kvalitetna i dostupna.iovako uvozimo i jabuke,krompir,meso i sve a uvoznički lobi vozi džipove sa zatamnjenim staklima,kupuje kuće sa bazenima po floridama i londonima,živi paralelan život,ne smeta im đubre,izjedeni kolovozi,poplavljena i zastarela porodilišta i bolnice...taj lobi je najveća sramota srbije,čitavog srpskog društva koje ćuti i gleda ih kao bogove i uzore.uzore zla.
Cene hrane u Srbiji ce da padnu a ne da se povecavaju, to vam garantujem dolaskom Lidla. U svim zemljama je dolaskom Lidla ojacala konkurancija domacim monopolistima i smanjen njihov procenat zarade sto najvise odgovara potrosacima.
@EU - Strani trgovinski lanci su dobri za Srbiju. Ti shoping centri prozapadnjaju Srbiju. Prije njihovog dolaska u Srbiji su bile samo male prodavnice sa jednom stalazom. Beda. Konacno imamo luksuz. Danke Nemacka i Austrija.
Komentari (43)