Ruske Železnice prihvatile zamenu projekata
24. 01. 2013. u 20:55
Moskva nema ništa protiv da se odustane od izgradnje pruge Valjevo - Loznica, potvrđeno je „Novostima“. Novac neće biti problem, ali za izradu projekta teba godinu dana
MOSKVA nema ništa protiv da se odustane od izgradnje pruge Valjevo - Loznica, potvrđeno je „Novostima“ u glavnom gradu Rusije. Projekat, koji će se finansirati iz ruskog kredita, može da se zameni, ako je Srbiji važnija pruga na deonici Stara Pazova - Novi Sad, gde će se obnoviti postojeći i izgraditi drugi kolosek kako bi vozovi mogli da razviju brzinu do 160 kilometara na sat. Novac, dakle, neće biti problem, ali projekta nema. Kako saznaju „Novosti“ samo za izradu glavnog projekta za deonicu Stara Pazova - Novi Sad potrebno je bar godinu dana.
U Beograd u subotu stiže predstavnik ruskih železnica, koji je u stalnom kontaktu sa svojim Ministarstvom finansija. To će biti prilika da se još jednom raspravi kako će se definitivno potrošiti 800 miliona dolara ruskog kredita.
Kako saznajemo od srpskih diplomata iz pregovaračkog tima, koji su u kontaktu sa ruskim partnerima, Srbija će moći da promeni projekat. Ipak, naša zemlja će morati da poštuje formulu po kojoj je kredit ugovoren - da u realizaciji projekta budu uključene ruske kompanije. „Novostima“ je rečeno da je ruskim partnerima važno da u Srbiji niko ne dovodi u pitanje to što će se iz kredita kupiti šine od Rusa, kao i sve ono što se u Srbiji ne proizvodi. Materijali, koji se mogu nabaviti u Srbiji, a za koje se transport iz Rusije ne bi isplatio, koristiće se kao domaći proizvod kako je odavno dogovoreno.
Firma ćerka „Ruskih državnih železnica“ koja će voditi posao u Srbiji, uopšte ne insistira na izgradnji pruge Valjevo - Loznica u dužini od 68 kilometara za šta je bilo planirano 276 miliona evra, što je „Novostima“ potvrđeno i u „Železnicama Srbije“. Novac, dakle, može da se potroši na modernizaciju pruge koja je u ovom trenutku važnija za Srbiju. Jedino što će Srbija morati da plati Rusiji je onaj deo troškova koji su imali vezano za prugu Valjevo - Loznica, a o kojoj je sumi reč još nije poznato.
Kad je nedavno u Moskvi ministar Mlađan Dinkić potpisivao ugovor o ruskom kreditu za železnice u delegaciji je bio i Dragoljub Simonović, generalni direktor „Železnica Srbije“. Simonović i još dva člana delegacije bili su gosti ruskih železnica, pa su razgovarali i o realizaciji kredita. Zbog toga su ruski partneri već znali da u Beogradu nameravaju da odustanu od projekta gradnje nove jednokolosečne elektrifikovane pruge Valjevo - Loznica.
JOŠ...
24.01.2013. 22:41
Još samo da se smene direktori koji su doveli do dnana železnicu. Toliko praznih ideja i projekata, koje su plasirali dosadasnji direktori, a koji sede u foteljama deset i vise godina. Smeniti direktore i dovesti postenije i sposobnije ljude koji znaju kako železnica dise, koji se ne stide da se voze vozovima, koji vole železnicu i železničare i koji poštuju mukotrpan rad: manevriste, mašinovođe, pregledača kola, otpravnika vozova, koji znaju šta je visoki napon 25000 V, itd.
360 miliona evra za 40 km pruge koja je inace vec "pokrivena" autoputem?! Ko je ovde lud?
@!!! - Na toj deonici ima više podvožnjaka i nadvožnjaka, a i dve tunelske cevi kod Čortanovaca, pa cena je prema težini radova, a ne samo prema kilometraži.
..pruga Valjevo - Loznica je bitan za nerazvijeni deo zapadne Srbiji i trebalo je da pomogne u njenom razvoju..zbog cega se opet zaobilazi i forsira centralna Srbija naustrb ovog kraja opet jos jedan lakomisleni Dinkicev dribling..za svaku sramotu i narod ovog kraja mora da protestuje jer su i sami Rusi dali pare na osnovu gotovih projekata da se strogo kontrolise kredit..
@VESA D - Deonica Beograd-Novi Sad nije 'centralna Srbija', već je prometan deo 'Koridora 10', a država je obavezna da omogući normalan prevoz sa dva koloseka na tom međunarodnom koridoru. Ovde je jasno šta je prioritet i gde je veći promet, pa druge pravce treba naknadno graditi.
Komentari (12)