Ruske Železnice prihvatile zamenu projekata

B. VLAHOVIĆ - T. SPALEVIĆ

24. 01. 2013. u 20:55

Moskva nema ništa protiv da se odustane od izgradnje pruge Valjevo - Loznica, potvrđeno je „Novostima“. Novac neće biti problem, ali za izradu projekta teba godinu dana

MOSKVA nema ništa protiv da se odustane od izgradnje pruge Valjevo - Loznica, potvrđeno je „Novostima“ u glavnom gradu Rusije. Projekat, koji će se finansirati iz ruskog kredita, može da se zameni, ako je Srbiji važnija pruga na deonici Stara Pazova - Novi Sad, gde će se obnoviti postojeći i izgraditi drugi kolosek kako bi vozovi mogli da razviju brzinu do 160 kilometara na sat. Novac, dakle, neće biti problem, ali projekta nema. Kako saznaju „Novosti“ samo za izradu glavnog projekta za deonicu Stara Pazova - Novi Sad potrebno je bar godinu dana.

U Beograd u subotu stiže predstavnik ruskih železnica, koji je u stalnom kontaktu sa svojim Ministarstvom finansija. To će biti prilika da se još jednom raspravi kako će se definitivno potrošiti 800 miliona dolara ruskog kredita.

360 MILIONA EVRA ZA 40 KILOMETARA KAKO saznajemo, procenjena vrednost radova na obnovi postojećeg (kao da se gradi novi) i izgradnji drugog koloseka na pruzi Stara Pazova - Novi Sad je oko 360 miliona evra. Reč je o deonici od oko 40 kilometara za koju je urađen idejni projekat, ali još nije prošao reviziju. Glavni projekat tek treba da se radi, kao i eksproprijacija.

Kako saznajemo od srpskih diplomata iz pregovaračkog tima, koji su u kontaktu sa ruskim partnerima, Srbija će moći da promeni projekat. Ipak, naša zemlja će morati da poštuje formulu po kojoj je kredit ugovoren - da u realizaciji projekta budu uključene ruske kompanije. „Novostima“ je rečeno da je ruskim partnerima važno da u Srbiji niko ne dovodi u pitanje to što će se iz kredita kupiti šine od Rusa, kao i sve ono što se u Srbiji ne proizvodi. Materijali, koji se mogu nabaviti u Srbiji, a za koje se transport iz Rusije ne bi isplatio, koristiće se kao domaći proizvod kako je odavno dogovoreno.

Firma ćerka „Ruskih državnih železnica“ koja će voditi posao u Srbiji, uopšte ne insistira na izgradnji pruge Valjevo - Loznica u dužini od 68 kilometara za šta je bilo planirano 276 miliona evra, što je „Novostima“ potvrđeno i u „Železnicama Srbije“. Novac, dakle, može da se potroši na modernizaciju pruge koja je u ovom trenutku važnija za Srbiju. Jedino što će Srbija morati da plati Rusiji je onaj deo troškova koji su imali vezano za prugu Valjevo - Loznica, a o kojoj je sumi reč još nije poznato.

Kad je nedavno u Moskvi ministar Mlađan Dinkić potpisivao ugovor o ruskom kreditu za železnice u delegaciji je bio i Dragoljub Simonović, generalni direktor „Železnica Srbije“. Simonović i još dva člana delegacije bili su gosti ruskih železnica, pa su razgovarali i o realizaciji kredita. Zbog toga su ruski partneri već znali da u Beogradu nameravaju da odustanu od projekta gradnje nove jednokolosečne elektrifikovane pruge Valjevo - Loznica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

JOŠ...

24.01.2013. 22:41

Još samo da se smene direktori koji su doveli do dnana železnicu. Toliko praznih ideja i projekata, koje su plasirali dosadasnji direktori, a koji sede u foteljama deset i vise godina. Smeniti direktore i dovesti postenije i sposobnije ljude koji znaju kako železnica dise, koji se ne stide da se voze vozovima, koji vole železnicu i železničare i koji poštuju mukotrpan rad: manevriste, mašinovođe, pregledača kola, otpravnika vozova, koji znaju šta je visoki napon 25000 V, itd.

!!!

25.01.2013. 10:06

360 miliona evra za 40 km pruge koja je inace vec "pokrivena" autoputem?! Ko je ovde lud?

TRex

25.01.2013. 15:14

@!!! - Na toj deonici ima više podvožnjaka i nadvožnjaka, a i dve tunelske cevi kod Čortanovaca, pa cena je prema težini radova, a ne samo prema kilometraži.

VESA D

25.01.2013. 11:04

..pruga Valjevo - Loznica je bitan za nerazvijeni deo zapadne Srbiji i trebalo je da pomogne u njenom razvoju..zbog cega se opet zaobilazi i forsira centralna Srbija naustrb ovog kraja opet jos jedan lakomisleni Dinkicev dribling..za svaku sramotu i narod ovog kraja mora da protestuje jer su i sami Rusi dali pare na osnovu gotovih projekata da se strogo kontrolise kredit..

TRex

25.01.2013. 14:43

@VESA D - Deonica Beograd-Novi Sad nije 'centralna Srbija', već je prometan deo 'Koridora 10', a država je obavezna da omogući normalan prevoz sa dva koloseka na tom međunarodnom koridoru. Ovde je jasno šta je prioritet i gde je veći promet, pa druge pravce treba naknadno graditi.

Milan Jovanović

25.01.2013. 11:39

Poštovana redakcijo, zamolio bih da se onda raspitate kod "Železnica Srbije" sa kreditom Evropske investicione banke u iznosu od 150 miliona evra, namenjen finansiranju infrastrukturnih projekata. (Reč je o modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge na relaciji Stara Pazova - Novi Sad. Čitav projekat vredan je oko 220 miliona evra, a planirano je da se preostalih 70 miliona evra obezbedi iz IPA fondova.) Taj kredit je odobren još pre 2010 g.!S' poštovanjem,Milan Jovanović

makijaveli

25.01.2013. 12:26

Ova farsa sa igranjem i pevanjem se nastavlja kao neka sapunska serija. Pa da li je ikome na pameti da se o tom Ruskom kreditu prica u vetar vec 6 godina !! I sada, kao ponovo produzenje za godinu dana !?

radnik.

25.01.2013. 12:44

Slazem se da treba uraditi prugu Valjevo Loznica,samo pitati te strucnjake kolko je ta pruga isplativa,vidim znam da sada ova postojeca prug pa nijevam isplativa mozete da po medijama plasirate sta hocete,ali ako znamo da nasa privreda ne radi,da stanje na zeleznici larmantno da veliki kriminal i javaslug vlada,radna diciplina ispod nule,saobracajne kancalarije saob.tehnicara pretvoriliste u TV sale, svaka susa glumi nekog rukovodioca,prvo zeleznica da ocisti rep od ribe a jest da glava smrdi

Miroslav

25.01.2013. 16:12

Evo Dinkica na delu sa njegovim ravnomernim regionalnim razvojem! Koga briga za Zapadnu Srbiju. Lobista najobicniji!

TRex

25.01.2013. 17:37

@Miroslav - Jel 'zapadna Srbija' ima neki problem sa transportom? Nisam to čuo.... Ovde je jasno šta je prioritet i gde je veći promet, a i obaveza države da izgradi Koridor 10 sa dva koloseka na kojima će biti 'evropska brzina'. Besmisleno je graditi pravac na kojem nema obezbeđenog prometa,a samo zato da bi imali lokalnu prugu... Koridor10 je saobraćajna kičma Srbije.

TRex

25.01.2013. 20:10

Između Beograda i Novog Sada svaki dan saobraća 11 vozova u oba pravca, pored međunarodnog, teretnog i ostalog putničkog saobraćaja. Koliko se predviđa promet između Valjeva i Loznice? ... Pruga se gradi prema potrebama prometa, a ne zato što bi neko voleo da ima prugu i da se slika pored nje.

milan

26.01.2013. 09:54

Mnogo ste mi ažurni vi iz železnica a toliko ljudi željnih i vrijednih da rade, predlažem vlastima da otpuste parazite iz sistema i dozvole jednom da idemo naprijed, dok se ne riješimo ološa koji hara i krčmi SRBIJU neće taj projekat nikad biti gotov dok se pita ovih što gospodare državnim resursima.