Jat: Pola flote u hangaru
23. 01. 2013. u 20:56
Novoti saznaju: "Jat" trenutno saobraća sa sedam aviona, pa su stornirani pojedini letovi. Zbog kašnjenja kredita od deset miliona evra, odložili popravke letelica
NACIONALNA avio-kompanija trenutno saobraća sa svega sedam od ukupno 14 aviona, koliko ima u floti, saznaju "Novosti". Lete sa pet "boinga" i dva ATR. Zbog toga je urađena revizija reda letenja. Tako su do kraja marta ukinuti letovi ka Briselu i Geteborgu i smanjen broj frekvencija ka pojedinim destinacijama.
U "Jatu" kažu za "Novosti" da je ovo bio iznuđen potez zbog kašnjenja kredita od deset miliona evra. Taj novac je konačno legao na račun, polovina je odmah uplaćena Naftnoj industriji Srbije na ime obaveza za gorivo, a ostatak će biti utrošen na rezervne delove i servis aviona, koji su već u hangarima "Jat tehnike".
- Odložili smo radove na letelicama zbog kašnjenja kredita, ali je važno da smo tokom novogodišnjih i božićnih praznika imali dovoljno letilica da ispoštujemo red letenja - kažu u "Jatu". - U periodu od 20. januara do 29. marta inače imamo najmanji broj putnika, tako da je to vreme za popravku flote, što rade i sve druge kompanije. Svi putnici, koji su kupili karte su na vreme obavešteni o otkazanim letovima i zbrinuti.
Kada je reč o Briselu, ukinuta su oba nedeljna leta. Ali "Jat" ima "kod šer" sa KLM tako da "Jatovi" putnici iz Amsterdama (gde "Jat" saobraća svakodnevno) imaju vezu sa Briselom. Po jedan let nedeljno "skinut" je za Berlin Diseldorf, Beč, Milano i za vezani let Kopenhagen - Stokholm.
- Sve ove linije i letovi vraćaju se po letnjem redu letenja, koji startuje od kraja marta, a pojedine destinacije će biti i pojačane - ističu u "Jatu". - Špic letnje sezone, a to je period od sredine juna do sredine septembra, planiramo sa 14 aviona, delom svojih, a nadamo se i letelicama koje treba uzeti na lizing.
Prema planu, koji su nadležni iz Vlade Srbije najavili, "Jat" bi za početak letnjeg reda letenja u svojoj floti trebalo da ima i četiri "erbasa 319", koji će biti nabavljeni na lizing. Međutim, od te priče još nema ništa. Radna grupa za "Jat", koja Vladi Srbije treba da predloži rešenje za nacionalnu avio-kompaniju, nije se sastajala već mesec dana. Uvođenje novih aviona u flotu, u idealnim uslovima, naravno poštujući sve procedure, traje minimum šest meseci. Dakle, za početak letnjeg reda letenja već je kasno, ali za špic sezone treba ubrzati donošenje odluke o nabavci aviona, upozoravaju stručnjaci. Uz "Erbasove" avione u planu je lizing i dva ATR za špic sezone.
VP7710BG
23.01.2013. 21:03
Sve ce to propasti ne ujedine se avioprevoznici na lokalnoj razini. I croatiaairlines muce iste brige ali se zbog pokrivanja gubitaka od drzave jos drze.
@VP7710BG - Svašta. Pa Croatia Airlines ne dobiva niti 10 dio onog što dobiva Jat. Svake godine desekte milijuna EUR... Sa tolikim novcem na svega milijun putnika Croatia bi već letjela preko oceana i imala flotu od bar 30 zrakoplova
@VP7710BG - Croatia,Da je moja baba imala m*** bila bi moj deda ali eto nije.
eto tako je to kada su crnogorci bili direktori........i šta sad?! nikom-ništa
Nista se u JAT-u nece resiti jer se primenjuju razliciti arsini. Od ovog sto je navedeno u tekstu, a sto je tacno, do onog sto ne pise. Nisu navedene enormne plate nepotrebnih direktora i njihovih prijatelja, kumova... Dalje, svi piloti su pozvani da se vrate iz inostranstva jer je "potreban svaki covek". Ali je samo jedan covek "preko politickih veza" kojima se bezobrazno hvali (da ne imenujem ministre, nije u redu) dobio resenje o neplacenom odsustvu. E zato JAT ne moze da uspe. Poverite!
Komentari (21)