Jat: Pola flote u hangaru

T. SPALEVIĆ

23. 01. 2013. u 20:56

Novoti saznaju: "Jat" trenutno saobraća sa sedam aviona, pa su stornirani pojedini letovi. Zbog kašnjenja kredita od deset miliona evra, odložili popravke letelica

NACIONALNA avio-kompanija trenutno saobraća sa svega sedam od ukupno 14 aviona, koliko ima u floti, saznaju "Novosti". Lete sa pet "boinga" i dva ATR. Zbog toga je urađena revizija reda letenja. Tako su do kraja marta ukinuti letovi ka Briselu i Geteborgu i smanjen broj frekvencija ka pojedinim destinacijama.

U "Jatu" kažu za "Novosti" da je ovo bio iznuđen potez zbog kašnjenja kredita od deset miliona evra. Taj novac je konačno legao na račun, polovina je odmah uplaćena Naftnoj industriji Srbije na ime obaveza za gorivo, a ostatak će biti utrošen na rezervne delove i servis aviona, koji su već u hangarima "Jat tehnike".

- Odložili smo radove na letelicama zbog kašnjenja kredita, ali je važno da smo tokom novogodišnjih i božićnih praznika imali dovoljno letilica da ispoštujemo red letenja - kažu u "Jatu". - U periodu od 20. januara do 29. marta inače imamo najmanji broj putnika, tako da je to vreme za popravku flote, što rade i sve druge kompanije. Svi putnici, koji su kupili karte su na vreme obavešteni o otkazanim letovima i zbrinuti.

SUDBINA OSIM želje da Srbija ima nacionalnu avio-kompaniju, nikakve konkretne poteze, koji će konačno dati rezultate, država još nije povukla. Radna grupa treba da predloži rešenje Vladi Srbije kako da se restrukturira "Jat ervejz", koliko radnika mora da napusti kompaniju (računa se na minimum 500) socijalni program, kako obnoviti flotu, aktivirati ugovor sa "Erbasom", rešiti pitanje dugovanja... Na kraju treba naći i strateškog partnera, mada postoji i inicijativa Ministarstva saobraćaja da "Jat" ostane u državnom vlasništvu.

Kada je reč o Briselu, ukinuta su oba nedeljna leta. Ali "Jat" ima "kod šer" sa KLM tako da "Jatovi" putnici iz Amsterdama (gde "Jat" saobraća svakodnevno) imaju vezu sa Briselom. Po jedan let nedeljno "skinut" je za Berlin Diseldorf, Beč, Milano i za vezani let Kopenhagen - Stokholm.

- Sve ove linije i letovi vraćaju se po letnjem redu letenja, koji startuje od kraja marta, a pojedine destinacije će biti i pojačane - ističu u "Jatu". - Špic letnje sezone, a to je period od sredine juna do sredine septembra, planiramo sa 14 aviona, delom svojih, a nadamo se i letelicama koje treba uzeti na lizing.

Prema planu, koji su nadležni iz Vlade Srbije najavili, "Jat" bi za početak letnjeg reda letenja u svojoj floti trebalo da ima i četiri "erbasa 319", koji će biti nabavljeni na lizing. Međutim, od te priče još nema ništa. Radna grupa za "Jat", koja Vladi Srbije treba da predloži rešenje za nacionalnu avio-kompaniju, nije se sastajala već mesec dana. Uvođenje novih aviona u flotu, u idealnim uslovima, naravno poštujući sve procedure, traje minimum šest meseci. Dakle, za početak letnjeg reda letenja već je kasno, ali za špic sezone treba ubrzati donošenje odluke o nabavci aviona, upozoravaju stručnjaci. Uz "Erbasove" avione u planu je lizing i dva ATR za špic sezone.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

VP7710BG

23.01.2013. 21:03

Sve ce to propasti ne ujedine se avioprevoznici na lokalnoj razini. I croatiaairlines muce iste brige ali se zbog pokrivanja gubitaka od drzave jos drze.

croatia

23.01.2013. 21:58

@VP7710BG - Svašta. Pa Croatia Airlines ne dobiva niti 10 dio onog što dobiva Jat. Svake godine desekte milijuna EUR... Sa tolikim novcem na svega milijun putnika Croatia bi već letjela preko oceana i imala flotu od bar 30 zrakoplova

YU362

23.01.2013. 21:30

Nista se u JAT-u nece resiti jer se primenjuju razliciti arsini. Od ovog sto je navedeno u tekstu, a sto je tacno, do onog sto ne pise. Nisu navedene enormne plate nepotrebnih direktora i njihovih prijatelja, kumova... Dalje, svi piloti su pozvani da se vrate iz inostranstva jer je "potreban svaki covek". Ali je samo jedan covek "preko politickih veza" kojima se bezobrazno hvali (da ne imenujem ministre, nije u redu) dobio resenje o neplacenom odsustvu. E zato JAT ne moze da uspe. Poverite!

Sektor

23.01.2013. 22:03

@YU362 - Za neplaceno odsustvo naseg kolege je tacno. Prethodno je podneo zahtev za penziju, pa mu je neko "jak" omogucio da se taj zahtev iscepa ...

Zaposleni

23.01.2013. 22:28

@YU362 - Izgleda da ce se u JATu problemi resavati kao u Crvenoj Zvezdi zbog Pravilnika o rardu za podobne i Pravilnika o radu za nepodobne. Samo jos da narednih dana vidimo ko je Dzaja, a ko Cova :)

Biljana

23.01.2013. 22:59

@YU362 - I vama su dragi "insajderu" Jat-ove svrake popile mozak. Nije jedan dobio neplaceno - nego trojca, ali se prica tako provlaci kao da su ova dvojca (N.P. i Lj. J.) dobila po osnovu ugovora o tehnickoj saradnji sto nema veze s mozgom. Elem, poreski obveznici ce izuzev za ovih duplo vise pilota nego sto treba - placati i strane pilote (oko 40tak za 4 aviona) koji ce leteti Airbuseve za koje nasi nemaju dozvole. Ali po svetskim, a ne nasim platama. A u Jat-u radi ko sta hoce, to se slazemo.

Bocko

25.01.2013. 02:14

@YU362 - Kazite tj napisite iz koje stranke je taj ministar ako vec ne mozete ime, i to bi nam koristilo! Hvala puno!

Starac Milutin

25.01.2013. 10:34

@YU362 - Jedan voli da peva Miljacku, a drugi svira giatru kada ne broji pare :)

Bocko

25.01.2013. 15:06

@YU362 - hahahha, bas je tesko pogoditi ko su? Hvala hvala, nadam se da ste rekli istinu, a i ne cudi me...ovaj drugi je posebno jak u borbi protiv stranackih kadrova, a ovaj prvi barem se za to ne zalaze...kako god okrenes, nista to ne valja...treba pobeci iz ove zemlje, jer kako vreme ide sve je gore i gore ce biti jer nema ni potencijala...

Haos

23.01.2013. 22:33

Treba Vucic u aviosaobracaj da udje - DCV, AKL, JAT, Aerodrom... Ko se u tom lavirintu snadje, treba mu dodeliti Nobelovu nagradu.

Zoran1

23.01.2013. 22:56

Los manadzment i krediti su recept za unistenje kompanije koja bi mogla biti vrlo uspesna. Za svaki kredit vracas vise nego sto si pozajmio to nikada nije spas vec garantovana propast.

DEjan

24.01.2013. 12:51

Do pre par godina leteo sam iz Ciriha iskljucivo Jat-om u zelji da novac ode nasem prevozniku.Medjutim odkada Jat ima samo jedan polazak iz Ciriha 18.40 vise ne letim njime jer kuci stizem tek posle ponoci posto zivim u unutrasnjosti.Drugi razlog zastarelost flote ,kasnjenja imam cetvoro dece tako kao roditelj brinem za sigurnost.Zao mi je sto je tako ali na zalost Jat nema pravog domacina u kuci koji brine o napretku svoje kuce.Njima je bitno samo da prime platu i da sto manje rade.ZALOSNO

MOME

24.01.2013. 14:30

Unazad par godina poslom vezan na Kipru.Jat jedini ima direct flight za Bgd.To je uzasan osecaj leteti sa njima,da ostavim po strani pomeranje letova i otkazivanje istih bez obavestavanja putnika(licno iz iskustva).Karte za ovu destinaciju nikada nisu stavljali na promo,a cena u regulari im je u najjeftinijoj varijanti 390 evra.Sa jednom Lufthansom preko Frankfurta kartu dobijem za oko 220 evra.Toliko---

zaki

24.01.2013. 15:31

Kada je Z.Petrovic ubijen JAT je imao 21 plovidbeni avion i na racunu bio u plusu (+ avans za airbus-eve) a evo sta su od njega napravili DOSmanlije. Pogledajte imena marginalaca koji su bili postavljani za direktore JATa bez ikakve kvalifikacije ili iskustva u avio saobracaju: M.Milutinovic, S.Radovanovic, N.Starcevic, D.Berberovic ... Pa njih LH ne bi prezivela a kamoli JAT. Zbog licnih (novcanih) interesa su devastirali kompaniju i prodali trziste. A JAT, lopovi, postoji 80 godina!

gagi

24.01.2013. 19:31

svi znamo da su tu velike mucka i pronevere.zato dajem savet ovoj vlasti,da ne propusti sansu nego neka se obracuna sa ovima.narod ce to znati da ceni na izborima.nemojte napraviti gresku kao sto je napravio tadic kad se nije obracunao sa svojima pa je sad propala DS.zato vuciu,iskoristi sansu i vladaj,ali pohapsi lopove.sramota je za zemlju da je avio kompanija u ovakvom stanju i da imamo jednu od najstarijih flota.spojite dobro i korisno!

mile

24.01.2013. 22:21

Sa JAT-om leti samo ko mora ili je prinudjen.Zivim u Stockholmu i odavde svi lete sa NORWEGIAN ili Wizz koji voze po upola manjoj ceni i vise.U norwegianu imate besplatan wi-fi i jos kojesta,mali monitor ispred vas,a u Jatu dobijete sendvic sa sirom i kafu a avioni su za muzej a skupi ko vrag.Sramota!

Zeljko

25.01.2013. 11:29

A da li ce JAT krenuti da leti i iz Nisa konacno? Pa nema Srbija samo jedan aerodrom!