Velimir Ilić: Biće put do svake kuće

Tatjana SPALEVIĆ

27. 12. 2012. u 20:57

Ministar građevine i urbanizma govori za „Novosti“ o stanogradnji, Koridoru 11, legalizaciji, investicijama. Otvorićemo 200.000 radnih mesta u ovom mandatu. Samo u Beogradu zidamo 5.300 stanova

U SRBIJI će, u mandatu ove vlade, biti otvoreno oko 200.000 novih radnih mesta. Završiće se Koridor 10 i auto-put od Beograda do Čačka. Srbija će pokrenuti i izgradnju šest traka od Pojata do Preljine. Asfaltiran put mora da stigne do svakog sela, do svake kuće. Kreće i ”Južni tok”. A kroz projekat povećanja energetske efikasnosti utopliće se naši domovi.

Osim ovih ciljeva, u čijem ostvarenju aktivno učestvuje Ministarstvo građevinarstva, ministar Velimir Ilić kaže za ”Novosti” da će se rešiti i pitanje otkupa poljoprivrednih proizvoda i izgraditi veliki kargo centar kod aerodroma Lađevci. A izdvaja i projekat stanogradnje.

* Ministar finansija Mlađan Dinkić kaže da država više neće graditi stanove za tržište, a vi tvrdite suprotno?

- Država nastavlja izgradnju kvadrata za tržište, jer posao koji daje rezultate ne treba prekidati. Građevinska direkcija Srbije trenutno samo u Beogradu zida 5.300 stanova, a po modelu ”Stepe” otvoriće se i gradilišta u Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu... Koliko će se tačno zidati stanova još nije poznato, ali će svakako profit od oko 1,5 milijardi dinara, koji je Direkcija ostvarila u ovoj godini, uz kredite, biti uzidan u nove kvadrate. Projekti koje je pokrenula su se pokazali kao dobri i ne vidim nijedan razlog da se taj posao ne nastavi. Posebno što država u tom poslu nema izdatke iz budžeta. Jedan od ciljeva ove vlade je da u Srbiji nema beskućnika, jer nema srećnog čoveka bez krova nad glavom.

NE TREBA DA SE OPREDELjUJEMO * Rusija ili EU, čini se da ćemo uskoro morati da se opredelimo - na koju stranu?
- U ovom trenutku ne treba da se opredeljujemo. Dok ne dobijemo datum za početak pregovora nama odgovara da radimo sa svima. Kada počnu pregovori onda se to delovanje naravno sužava i okreće ka EU, ali nam ne pada na pamet da remetimo državne ugovore sa Rusijom, Kinom...

* Da li je krenula i izgradnja socijalnih stanova?

- Doneli smo odluku da se dva miliona evra dodeli gradovima koji imaju spremne projekte i lokacije. To su Kragujevac, Pančevo, Niš, Čačak, Zrenjanin, Kikinda i Kraljevo. Gradiće se 10.000 kvadrata. Plan je da se omogući otkup tih nekretnina po ceni od oko 350 evra po kvadratu. Primera radi, ako se dozvoli otkup na 15 godina, mesečna rata ne bi trebalo da premaši 30-40 evra.

* Unazad četiri godine svaka građevinska sezona bila je lošija od prethodne. Kako ćete pokrenuti građevinarstvo, koje je, kažete, motor srpske privrede?

- Gradiće se u Srbiji naredne godine. Samo odlaganjem konverzije zemljišta na godinu dana otvorili smo vrata investicijama vrednim oko dve milijarde evra. Bez dobre infrastrukture nema razvoja države. Koridor 11 ide punom parom, iznad mojih očekivanja. U rekordnom roku smo dogovorili poslove sa kineskom kompanijom ”Šandong haj spid grup” na izgradnji dve deonice auto-puta Beograd - južni Jadran od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga po veoma povoljnim uslovima. Na ovom poslu vrednom 333 miliona dolara biće angažovana i domaća operativa. Radovi će biti završeni za 38 meseci. Posao se finansira iz preferencijalnog zajma kineske Eksim banke.

* Koja je sudbina ulaska tog auto-puta u Beograd i deonice od Preljine do Požege?

- Najverovatnije koncesija, ali još nismo doneli konačnu odluku. U vreme dok sam bio ministar za kapitalne investicije ulazak auto-puta u Beograd bio je planiran desnom obalom Save, prethodna Vlada je to promenila i sada auto-put ide levom obalom. Gradićemo, dakle, još jedan most na Savi za pun profil auto-puta, imamo most na obilaznici oko Beograda, tako da ćuprija na Adi Ciganliji gubi smisao, to je promašena investicija. Most na Adi mnogo košta, lep je za slikanje, a možda nekada u budućnosti i bude imao saobraćaj.

* Pregovarate li i o deonici od Požege do Boljara odnosno do granice sa Crnom Gorom?

- I taj deo će se, najverovatnije, graditi putem koncesije i ima zainteresovanih kompanija. Ali, ono na šta sam ponosan je što ćemo preko Peštera imati najsavremeniji auto-put s grejanjem. Produžićemo rok trajanja asfalta za pet puta, troškovi održavanja biće minimalni, a grejanje tih 26 kilometara košta sedam miliona evra.

* Optužuju vas da je odlaganje konverzije ustupak pojedincima?

- Ne mogu da govorim da je konverzija uz naknadu nešto dobro, ako je samo jedna urađena u Beogradu za tri godine, a hiljade investitora čeka da im se predmeti reše. Konverzija je zakočila investicije. Neka oni koji grade plaćaju poreze ovoj državi, a ne da se loša privatizacija pegla konverzijom. Mi ćemo novim zakonom o planiranju i izgradnji regulisati pitanje konverzije i očekujem da će ona biti ukinuta. Svi ministri u Vladi su dovoljno odgovorni da to pitanje razreše, ali moramo da budemo jednoglasni. Čak 26 institucija iz sveta, koje su se nama obratile, traže da se konverzija ugasi, jer je to leglo korupcije. Nijedna banka neće da kreditira investitora u delu koji se odnosi na konverziju, jer to nigde u svetu ne postoji. Svetska banka o konverziji neće da razgovara. Pričamo o EU, pa ne možemo onda van tog sistema, da imamo neke naše ”rekete”, neke glupe zakone koji nam koče proces izgradnje. Svi koji napadaju i kritikuju odlaganje konverzije ne misle dobro Srbiji. Ono što je država prvo trebalo da uradi jeste restitucija.

SVI KORACI SU DOGOVORENI - PLATFORMA PA REZOLUCIJA* U medijima se spekuliše o sukobima u vladajućoj koaliciji, a posebno na relaciji predsednik Srbije - Vlada?
- Nikakvih sukoba nema. Svaki korak u vezi sa platformom za KiM je dogovoren. Prvo platforma, kao okvir, a onda razgovori, i na kraju rezolucija, koju će usvojiti parlament. Niko predsedniku Tomislavu Nikoliću ništa nije osporio. Nikada u vladajućim koalicijama nije bilo većeg jedinstva nego što je to danas. Hteli smo da napravimo platformu, nešto što će zainteresovati svet, što će biti realno i primenjivo, a pre svega usaglašeno sa Ustavom. I mislim da smo u tome uspeli. Oni koji kritikuju platformu nemaju nikakvo rešenje. Nema sukoba između socijalista i naprednjaka. Ova vlada će izgurati pun i miran mandat i Srbiju pokrenuti sa mrtve tačke.

* Hoće li katastar uspeti da upiše sve nelegalne objekte za dve godine?

- Predlog je da zakon o katastarskoj legalizaciji bude u primeni do kraja 2014. Republički geodetski zavod biće pojačan kadrovski. Srbija sa 1,3 miliona nelegalnih objekata i sa oko tri miliona građana koji nemaju nikakvu imovinu, više ne može da funkcioniše. Zakon o planiranju i izgradnji više se neće baviti legalizacijom. Leks specijalis o upisu prava svojine nad nelegalnim objektima u katastar prošao je javnu raspravu, posle praznika ide na Vladu Srbije i očekujemo da će u parlamentu biti usvojen u martu. Time će se rešiti pitanje kuća, stanova, dok će se zakon o legalizaciji, koji treba da donesemo u roku od šest meseci, baviti objektima javne namene.

* Mnogi su kritikovali Dulićev Zakon o planiranju i izgradnji. Koja rešenja vi nudite?

- Novi zakon je u pripremi, a ono što obećavam građanima je da će brže i jednostavnije dolaziti do dozvola za gradnju. Naknada za uređenje zemljišta, što je veliki teret za investitora, neće više biti uslov za izdavanje građevinske dozvole. Ta obaveza će se plaćati pre dobijanja upotrebne dozvole. Taj zakon će pokrenuti Srbiju.

* Skupština je produžila rok važenja Zakona o pomoći građevinskoj industriji do kraja 2014. Koliko će taj projekat koštati državu?

- Deset milijardi dinara, u naredne dve godine. Da se završe započeti projekti - stadioni, bazeni, škole, sportski objekti, hale, obdaništa. Prethodna vlada nam je ostavila 2,5 milijardi duga. Moje ministarstvo je sada zatečene obaveze platilo prema svim izvođačima.

* Ko gradi kargo centar pored aerodroma u Lađevcima?

- To je zajednički projekat ministarstava poljoprivrede, trgovine i građevinarstva. Kargo u Lađevcima biće veliko skladište za kompletnu hranu, koja se proizvodi u Srbiji. Odatle ćemo imati organizovan izvoz. Investicija je vredna 20 miliona evra, a posao može da se završi za oko dve godine.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

Mrka

27.12.2012. 22:14

Izgleda da ministar za Koridor 11 ne živi u Srbiji. U Surdulici asvalt do svoje kuće dobijaju samo članovi partija na vlasti.

Pelikan

27.12.2012. 22:40

Koliko god da ga kritikuju i osporavaju,ocigledno je da gospodin Ilic zna da radi svoj posao,sto potvrdjuje da je za kratko vreme u vladi pokrenuo mnoge stvari iz oblasti za koju je zaduzen i sta vise i zapoceo njihovu realizaciju pa ce se ubrzo i videti prvi rezultati sto je zaista za pohvalu!

alex

27.12.2012. 23:49

Jao bre veljo pa jeli si ti video kako izgleda put od kuceva do bora preko majdanpeka pa planinski zemljani putevii su mnogo bolji nego ovaj put na pomenutoj relaciji sramota.

ILIĆ HEROJ

28.12.2012. 03:45

Malo je mesta ovde da objasnim korist za Srbiju i naciju od rešene legalizacije, samo jedna činjenica.Gospodine Iliću ostaćete u istoriji kao čovek, koji je rešio jedan od najvažnijih problema srpskog naroda, u novijoj istoriji, JUNAK NACIJE!Ne obazirite se na lobiste, provokatore, arhitkonsku mafiju, njihove medije,parazite u raznim sekretarijatima i direkcijama koji su radilii za mito, rešavali ljudima predmete preko veze.3 miliona građana je važnije od njihovih interesa.

(Pod)stanar

28.12.2012. 06:10

redovno plaćam sve dažbine, i evo već četvrta godina kako ne mogu da uknjižim nov stan u katastarske knjige, a niko od nadležnih ne zna zašto? Kažu "negde je zapelo" !?

грађанин

28.12.2012. 06:14

Господин??? Хм,да видимо:господин се постаје рођењем или упорним радом ''на себи''....

revanš

28.12.2012. 07:33

Naravno Kinezi će da rade te puteve.Domaća preduzeća ste uništili draga gospodo.Jedino što funkcioniše u Srbiji je vlast.Na redu je da vam se narod revanšira.

ZoTon

28.12.2012. 07:47

Po javnim podacima od avgusta 2012 god. Srbija ima 13950 km neasflatiranih puteva. (ja licno mislim da je i to laz i da ih imamo bar 2 puta vise). Zamislite (znam, tesko je to ali se barem potrudite !) da Velja i pajtasi SVAKOG DANA IZGRADJUJU PO 1 KM ! (sta je, jos ne mozete da zamislite?) Znaci za 13950 dana odnosno 38,21 Godinu bi cela Srbija imala asfaltirane puteve. A sad uzmite prosek od 1 km nedeljno...ili mesecno. (slobodno uzmize digitron da vam dan ne prodje u racunici)

ne poklanjati zemljiste tajkunima

28.12.2012. 08:08

Oni koji su,kroz losu privatizaciju,kupili socijalisticke firme,nisu ni jedan jedini dinar dali za zemljiste,pa im sada treba naplatiti punu trzisnu cenu zemljista.Ti jeftini trikovi,da kupe namerno upropascenu socijalisticku firmu,ne radi nastavljanja delatnosti te firme,vec da bez dinara dodju do vlasnistva nad zemljistem koje je koristila ta,namerno upropascena,firma,ne treba da prodju u danasnjoj Srbiji,koja pokusava da krene ka postenim vlasnickim odnosima.Zato,kupite zemljiste pa zidajte.

Briks

28.12.2012. 08:08

E Veljo ako i nebude sve tako, bar lepo pricas i postujem te ko velikog domacina!

Vasa S. Tajčić

28.12.2012. 08:32

Živim na 15 minuta hoda od centra Leskovca, a ulica nije asfaltirana. Pred svake izbore dodju stranački agitatori koji za naše glasove obećavaju da će ulicu asfaltirati, i tako već evo treći put...

zika

28.12.2012. 10:08

Možda će biti put do svake kuće , ali neće biti ukućana ! Sobzirom na dalju beogradizaciju i pražnjenje sela i manjih gradova ,širom Srbije .

МОСТ код ОСТУЖНИЦЕ

28.12.2012. 10:19

Да ли ауто-пут од Беогрда до Обреновца (који иде ЛЕВОМ обалом Саве), почиње од МОСТА код Остружнице (што је логично), или ближе Сурчину !?

Marko

28.12.2012. 10:21

Izlupeta covek svasta, ako ti se ne dopada mosta na Adi idi kuci u tvoj Cacak okolo. Taj most je potreban Beogradu nije on pravljen da bi ti imao bolji prilaz kad dolazis iz CackaSve projekte za koridor 11 ti je servirala prethodna vlada, potpisala ugovor sa Azerbedzancima, uradila ekspropiraciju na svim deonicama na kojima ste sada potpisali ugovore sa kinezima tako da nemoj mnogo da se hvalis. Tvoje koncesije sa Alpinom su bile cist kriminal, nismo svi veverice da nas ti lazes.

boban

28.12.2012. 11:32

da li zaista gospodin ilić veruje da gradjani srbije veruju ovakvim lažima. neozbiljno je i od medija što uopšte prenose ovakve gluposti. neozbiljno, neodgovorno, bahato,...

Nikola Vracar

28.12.2012. 11:50

Konverzija je obicna demagogija i slazem se da treba da se ukine!Sa ostalim se ne slazem...

Alen Prijepolje

28.12.2012. 11:53

Koja je logika da autoput ide preko Pestera, kada tamo nema ni "kuceta ni maceta"!?Valjda je logicno da ide ka Uzicu i da pored Crne gore povezuje i Sarajevo!!Tu je nasa robna razmena i tu je najveca frekvencija ljudi!!

Dokle farbanje?

28.12.2012. 12:00

Ama da li stvarno iko više veruje ovom liku i njegovim bajkama? Ja mislim, samo ako si na jakim drogama, pa si zaboravio sve njegove ranije laži. Jedino što je istina, to je da je dobro unovčio onaj svoj buldožer, i da je sada verovatno najbogatiji preduzimač u Srbiji. Ono "ministar" mu dođe usput, da može da se dalje bogati!

SaRa

28.12.2012. 14:49

Od kad znam za Velju, samo gnjavi sa tim koridorom...Koliko treba vremena i para za jedan put bre!!Ovde gde zivim (Australija) napravise auto-put-most preko postojeceg puta, i to sa 6 traka, za dve hodine... Planira se za jos godinu da se pusti u promet.Ali, ljudi rade na njemu kao mravi danonocno, i nijedan politicar nije izasao na TV da smara narod sa tim. Naprotiv, pod pritiskom su javnosti da se to zavrsi sto pre jer radovi ometaju lokalni saobracaj...