Modernizacija pruge Beograd - Pančevo počinje 1. marta
28. 11. 2012. u 07:52
Posle pune tri godine pregovaranja, konačno realizacija ruskog kredita za pet projekta Železnice
Pregovori oko ruskog zajma počeli su krajem 2009. godine, a glavna kočnica u ovom poslu bio je nedostatak planske dokumentacije. Sa ruskom stranom postignut je dogovor da se zajam realizuje u fazama, pa se u skladu sa tim rade i projekti. Oko finansijskih detalja vodili su se ozbiljni i dugotrajni pregovori, ali i oko učešća domaće operative i srpska strana je uspela našim građevinarima i proizvođačima materijala da obezbedi 30 odsto učešća u ovom velikom poslu. Kredit će se povlačiti u periodu od pet godina, a to je i rok za završetak radova. Godišnja kamata je 4,1 odsto, grejs period je četiri godine, a otplata kredita deset godina.
Modernizacija pruge Beograd - Pančevo obuhvata rekonstrukciju ove deonice u dužini od oko 15 kilometara, uključujući i izgradnju drugog koloseka sa elektrifikacijom na deonici Pančevački most - Pančevo glavna. Trenutno su u toku pregovori o komercijalnim uslovima nabavke novih dizel- motornih vozova ruske proizvodnje i očekuje se da ovi razgovori uspešno budu okončani početkom 2013. godine. Iz ruskog kredita za nabavku novih dizel-motornih vozova opredeljeno je 100 miliona dolara.
U drugoj fazi planirana je izgradnja pruge Valjevo - Loznica i rekonstrukcija 200 kilometara srpskog dela pruge Beograd - Bar. Za izgradnju pruge Valjevo - Loznica glavni projekat je urađen krajem maja ove godine, a u toku je eksproprijacija. Kada je reč o rekonstrukciji barske pruge kroz Srbiju, trenutno se definiše projektni zadatak.
KORIDOR 10
Kada je reč o obnovi šest deonica na železničkom Koridoru 10, u ukupnoj dužini od oko 111 kilometara, glavni projekti i sva druga potrebna dokumentacija biće završeni do kraja godine, tako da će radovi moći da počnu na proleće. Prvo na delu Golubinci - Ruma (17,9 km), a zatim i na deonicama Sopot - Kosmajski Kovačevac (18,4 kilometara), i Mala Krsna - Velika Plana (29 kilometara).
U drugoj fazi, od 2014. godine, izvodiće se radovi na preostale tri deonice: Vinarce - Đorđevo (15 kilometara), Vranjska Banja - Ristovac (17,7 kilometara) i Bujanovac - Bukarevac (13,8 kilometara).
drLaki
28.11.2012. 09:44
Nece valjda toliku deonicu uraditi odjednom? Koji grandiozan poduhvat.
Strah me da se ne napiju vrući vode, ipak to je ogroman posao.
15 km pruge? Da ne bude malo mnogo? Krupan zalogaj.
Komentari (3)