JAT u utorak sa Erbasom o nabavci aviona

T. S.

15. 11. 2012. u 20:58

Uz pomoć "Erbasa", srpska nacionalna avio-kompanija pribaviće na lizing četiri "erbasa 319", koji će biti u saobraćaju na proleće

Pregovori o nabavci aviona za srpsku nacionalnu aviokompaniju nastavljaju se u utorak, saznaju "Novosti". Iz Tuluza stižu direktori "Erbasa" za prodaju i ugovore sa pravnim timom, a razgovaraće sa radnom grupom za restrukturiranje "Jat ervejza", čiji će sastav Vlada Srbije da ozvaniči na sednici u petak.

Najveći svetski proizvođač aviona očekuje da će sa Vladom Srbije do kraja godine da potpiše memorandum o razumevanju, a u februaru i ugovor o isporuci četiri aviona tipa “A 320”, koji bi u Srbiju trebalo da stignu 2015. godine. Ukupna cena ovih aviona biće između 170 i 180 miliona dolara, a Srbija je još 1998. godine dala avans od 23,5 miliona dolara. Za kupovinu novih aviona država će dati garancije za kredit od 140 miliona dolara.

Uz pomoć "Erbasa", srpska nacionalna avio-kompanija pribaviće na lizing četiri "erbasa 319", koji će biti u saobraćaju na proleće, a na jesen još i četiri ATR 72-500, takođe na lizing.

Radni tim za rešavanje pitanja "Jat ervejza", koji će biti formiran u petak ima zadatak da pripremi i sprovede restrukturiranje nacionalne avio-kompanije uključujući i nabavku nove flote, da formira novu kompaniju i pobrine se za dugove, koji će ostati starom "Jatu" odnosno državi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (22)

ognjen

15.11.2012. 23:17

Suhoj superdzet 100 je tata i za erbas i za boing. Ekonomičniji, isplativiji i mnogo jeftiniji. A ruski, tj srpski!

FMS

16.11.2012. 01:09

@ognjen - Znas li koje tacno firme i odakle sve ucestvuju u proizvodnji SuperJet-a? Na cemu se tacno bazira tvoje poredjenje o ekonomicnosti i isplatljivosti?

>>><<<

16.11.2012. 01:25

@ognjen - a jel si se ti mozda raspitao ko sve proizvodi sukhoi supejet 100 pre nego sto si napisao taj komentar?!

Petar

15.11.2012. 23:27

Posle 70 godina vozenja americkih aviona spali smo na Erbas... Eeeee, gde je nekadasnji Jat, nasta ste ga doveli...

>>><<<

16.11.2012. 01:22

@Petar - prvo,avion se ne vozi nego se leti! drugo,izmedju boeing-a i airbus-a se vodi &#39;mrtva trka&#39;..cak sta vise boeing ce u skorijoj buducnosti preuzeti tehnologiju od airbus-a! Pozdrav

zoran

16.11.2012. 06:04

@Petar - i Boeing i Airbus su odlicni avioni.Samo je pitanje koji ugovor bi bio povoljniji za kompaniju dugorocno gledano i naravno da se izbegne "ugradjivanje"

IL

16.11.2012. 00:18

Ovima sto pljuju Erbas, a uzdizu Boing bih samo porucio da pogledaju cifre sa novim narudzbinama ova dva proizvodjaca. To vam je kao kada biste rekli da je Mercedes vrh, a BMW krsh...

Petar

16.11.2012. 12:20

@IL - Da, evo bas sam pogledao. Nove porudzbine za 2012. godinu: Erbas 460, Boing 1056. Sta si hteo da kazes?

dejan dd

16.11.2012. 01:44

za sveznalicu Ognjena i patriotu ruskih aviona,o kojima nema pojma hehe,,,,sukhoy superjet ima 70 odsto delova iz italije, tako da je ruski 30 odsto!!!

pera

16.11.2012. 02:40

Samo model 319 i to na lizing,a 320-tice 2015.A sa cime cemo do tada da letimo? Sa ovim Boinzima moje generacije 737?Koliko je kostala administracija JATA svih ovih godina ,sve je to moglo kes da se plati.Mora neko iz familije u Jat u zemlji Srbiji.To je nasa vazdusna bitka dala !

Avijatičar iz Nemačke

17.11.2012. 17:36

@pera - Ne znam kako je novinar (ili JAT) došao do cene za 4 erbasa A320 od samo 170 ili 180 miliona dolara kada po zvaničnoj listi proizvođača koja važi od 1.1.2011.g. jedan A 320 košta 85 miliona dolara! Čak i da dobije neki popust, on sigurno ne može da bude veći od 10% , 4 kom. A320 bi koštala 3o6 miliona dolara! Da nije ovo neka namerna dezinformacija Mrkonjića i (ili) JAT-a?

makiii

16.11.2012. 03:49

Sto se kaze novo je novo , u flotu jata se nije ulagalo dosta vremena erbasovi ce sigurno osveziti flotu i poboljsati prevoz putnika.

Aleksandar Kambodza

16.11.2012. 04:19

Jedini razlog da je JAT kupovao Boeing avione umesto AirBus jeste da je Boeing pristajao da 50% placanja bude u robi. Sto se tice tehnickih karakteristika Boeing je u malom zaostatku za konkurentima iz Evrope.

Petar

16.11.2012. 12:14

@Aleksandar Kambodza - Ne znam o kakvom zaostatku pricas jer ne znam ni o kom avionu govoris. Ako je o 787 onda mi objasni gde je zaostatak? Ako pricamo o B737/A320 onda jeste, Boing ima mali zaostatak jer je starija generacija, ali je prednost za Jat ocigledna a to je da vec 35 godina leti na Boingu, a 65 godina na americkim avionima. Uostalom dolazi i 737Max pa bi i to uskoro mogla da nam bude opcija. I gde je onda taj "zaostatak"?

Petar

16.11.2012. 09:24

Auuu ala su se ovi Evropljani dali u udaranje minusa! Sve ljubitelji Erbasa sa 2 sata provedena u avionu tokom zivota - do Tivta i nazad. Sve strucnjaci vrhunski. Licno nemam nista protiv Erbasa samo ne vidim ko ce da plati zaokret od 180 stepeni, od Tehnike do letacke operative. Ustvari znam ko ce da plati - gradjani Srbije.