Jatu stižu novi avioni?
05. 11. 2012. u 20:58
Novosti saznaju - u utorak u Beogradu počinju pregovori vlade sa visokom delegacijom "Erbasa". Ukoliko ponuda odgovara srpskoj strani, onda je reč o kupovini 12 letilica na lizing
U MINISTARSTVU finansija u utorak počinju pregovori sa francuskim "Erbasom" oko nabavke aviona za srpsku nacionalnu avio-kompaniju - saznaju "Novosti". Najviša delegacija proizvođača letilica iz Tuluza dolazi sa ponudom, koja je navodno "toliko povoljna da srpska strana ne može da je odbije", ali se detalji čuvaju u tajnosti. U svakom slučaju, Vlada Srbije je rešena da na ugovor iz 1998. godine o nabavci "Erbasovih" aviona konačno stavi tačku, a Francuzi su spremni da isporuku upodobe potrebama srpske avio-kompanije.
Ukoliko ponuda zaista odgovara potrebama srpske strane, onda je reč o kupovini 12 aviona na lizing. Uz davno uplaćen deo avansa od 23,5 miliona dolara, Srbija bi trebalo da uplati na ime depozita još 20 miliona dolara. Uz državne garancije "Jat" će se zadužiti 140 miliona dolara za nabavku flote. U pitanju su letilice iz porodice "A 320", a u zavisnosti od tipa aviona i opreme cena se kreće od 40 do 50 miliona dolara po letilici. Ako pregovori sa "Erbasom" budu uspešni, sledi ugovaranje motora, a prema oceni stručnjaka najprihvatljivija varijanta je da to bude CFM. Naravno, motori ulaze u cenu aviona.
"Jatovi" piloti su zasada obučeni samo za "Boingove" avione. Međutim, ugovorena cena o nabavci "Erbasovih" letilica predviđa i besplatnu obuku najmanje pet posada po avionu. Obuka traje 41 radni dan. Takođe, uz avione, srpski prevoznik dobiće i rezervne delove, alate... U ranijim razgovorima sa "Erbasom" ponuđeni rok za isporuku letilica bio je 2015. godina, ali je moguće da to bude i znatno ranije ukoliko je neka avio-kompanija odustala od porudžbine. Očekuje se da predstavnici "Erbasa" u utorak predlože i rok u kojem je moguća isporuka.
- Avioni se ugovoraju u periodu od nekoliko meseci, ali se eksploatišu 20 godina - kaže izvor "Novosti".
- Ova nabavka određuje budućnost srpskog avio-prevoznika i zato je veoma važno da Vlada Srbije prilikom pregovora o tome i te kako vodi računa.
Mile
05.11.2012. 21:45
Erbas A320 avion za kratke i srednje linije doleta 5600-6700 km. To je prva familija aviona na svetu koja koristi takozvanu „letenje preko žice“ (fly-by-wire) tehnologiju kojom se sve komande pilota prenose elektronski umesto mehanički i hidraulički. Računari preuzimaju od pilota većinu posla.Troši u proseku 6.065 litara kerozina na kilmetar u krstarenju.
@Mile - ne pisi nebuloze...
@Mile - Ti si taj ko nema pojma,a covek je upravu.Odmah su to nebuloze,kakav smo to narod,majko moja...e nek su nas bombardovali!
@Mile - Mile,vidim da poznajes materiju,pa da te pitam.....Ako 84 % putnika prdne u istom momentu,da li sistem za ventilaciju moze da odrzi pritisak u kabini na visinama vecim od 15000 fita?
@Mile - "na kilometar" vertikalno ili horizontalno? :)
Komentari (35)