“Jat” našao kupca?
03. 09. 2012. u 20:55
Niskotarifna “Er Azija” iz Malezije ozbiljan kandidat za preuzimanje srpskog nacionalnog avio-prevoznika. U toku su nezvanični razgovori. Ponuda Vladi do kraja nedelje
Malezijska niskotarifna avio-kompanija “Er Azija” kandidat je za kupovinu “Jat ervejza” - saznaju “Novosti”. Predstavnici ovog loukostera, a koji su već nekoliko dana u Beogradu, u utorak bi trebalo da se sastanu i sa ministrom za saobraćaj Milutinom Mrkonjićem, a i te kako ozbiljne namere za partnerstvo u “Jatu” predočiće premijeru i predsedniku Srbije. Do kraja nedelje u Vladu Srbije šalju i svoj predlog preuzimanja “Jata”. Plan “Er Azije” je da u Beogradu imaju regionalni centar iz kojeg bi se preko Kuala Lumpura letelo i ka najudaljenijim destinacijama - Japanu i Australiji.
U ovom trenutku je poznato da potencijalni partner nudi nove avione, a njegove reference najbolji su pokazatelj da bi srpska nacionalna avio-kompanija u kratkom roku mogla da postane profitabilna. Po kom modelu bi se obavila kupoprodaja, biće tema pregovora, jer naravno moraju da se ispoštuju i sve procedure predviđene zakonom, što pre svega znači raspisivanje tendera.
Naravno, Maležani u ovoj priči imaju svoj interes. Kako saznajemo, njima je potrebna jedna tačka u Evropi u kojoj će sa starog kontinenta prikupljati putnike za Kuala Lumpur i dalje ih prevoziti ka destinacijama na istoku.
Beograd su, kako tvrde, prepoznali kao tu tačku i za prikupljanje putnika iz Evrope potrebna im je avio-kompanija u našem gradu i otuda zainteresovanost za “Jat”.
Četrdesetsedmogodišnji Fernandes nalazi se na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi na svetu i vrednost njegove imovine se procenjuje na oko 700 miliona dolara.
flotu “Er Azije” trenutno čini 101 avion, a poslednja letilica od još 200 naručenih “erbasova” biće isporučena ovom loukosteru 2016. godine. “Er Azija” saobraća ka 400 destinacija u 25 zemalja i već četvrti put zaredom je proglašena za najbolju loukost kompaniju u svetu. Kako saznaju “Novosti”, kontakt sa “Er Azijom” je uspostavljen preko pilota “Jata”, koji su prve razgovore sa predstavnicima ove malezijske kompanije imali u junu ove godine u Singapuru.
vladimir
03.09.2012. 21:36
Eto kupice ga i bice im lepo.Ponovo se JAT vraca na svetsku scenu i leti leti leti
@vladimir - A sto da ne leti?! Bolje je sa Et Kairom, pa cekamo tri dana da se dogovore oko naplate. A i uskoro bivsima ode lova iz dzepa za kojekakve Montenegre, Nesme i Memfise za ustupanje linija... Jat je preziveo i grdje direktore pa ce i ove, a onda ce stvarno da leti hteli vi to ili ne. A nadajmo se uskoro bivsi ministar ce konacno moci da se posveti pevaljki. A i PR mu je strava. Uskoro ce svi na Pink, u Nedeljno popodne. Imace vremena, hvala bogu....
zasto imam osecaj da je to jos jedna od potencijalnih privatizacija jat-a koja ce neslavno zavrsiti? air asia? kompanija je lou koster sto samo po sebi nije lose. medjutim, air asia ne leti za evropu. niti planira, barem na osnovu reda letenja, objavljenog na airasia.com sajtu, do oktobra 2013. ipak, ovo deluje kao jos jedan pokusaj sadasnjeg rukovodstva (kadar ds), da uz prodaju magle, kod nadleznih, zadrzi pozicije jos izvesno vreme, posto je najavljena drugacija preraspodela drzavnih firmi.
@air asia? - Gresis sinko, kadar DS upravo sabotira sve ovo, zajedno sa ministrom, ne bi li ga kupila pevaljka sa magistrale:), jedan sadasnji i jedan bivsi direktor. A tu je i niksicka veza!
@air asia? - Rad nove kompanije se i priprema godinu dana, tako da prvi let tacno ide na vreme - 2013. U cemu je problem? Zaboravih da napomenem, JAT je uvek dobro poslovao pod SPSom, a krah pocinje sa strucnjacima iz DS.
Komentari (22)