“Jat” našao kupca?

T. SPALEVIĆ

03. 09. 2012. u 20:55

Niskotarifna “Er Azija” iz Malezije ozbiljan kandidat za preuzimanje srpskog nacionalnog avio-prevoznika. U toku su nezvanični razgovori. Ponuda Vladi do kraja nedelje

Malezijska niskotarifna avio-kompanija “Er Azija” kandidat je za kupovinu “Jat ervejza” - saznaju “Novosti”. Predstavnici ovog loukostera, a koji su već nekoliko dana u Beogradu, u utorak bi trebalo da se sastanu i sa ministrom za saobraćaj Milutinom Mrkonjićem, a i te kako ozbiljne namere za partnerstvo u “Jatu” predočiće premijeru i predsedniku Srbije. Do kraja nedelje u Vladu Srbije šalju i svoj predlog preuzimanja “Jata”. Plan “Er Azije” je da u Beogradu imaju regionalni centar iz kojeg bi se preko Kuala Lumpura letelo i ka najudaljenijim destinacijama - Japanu i Australiji.

U ovom trenutku je poznato da potencijalni partner nudi nove avione, a njegove reference najbolji su pokazatelj da bi srpska nacionalna avio-kompanija u kratkom roku mogla da postane profitabilna. Po kom modelu bi se obavila kupoprodaja, biće tema pregovora, jer naravno moraju da se ispoštuju i sve procedure predviđene zakonom, što pre svega znači raspisivanje tendera.

FORMULA 1 Toni Fernandez je vlasnik “Katheram F1”, tima koji se ove godine takmiči u šampionatu sveta Formule 1. Za ovaj tim voze Finac Heiki Kovalainen i Rus Vitalij Petrov. U Formulu 1 Fernandez je ušao 2010. godine na čelu tadašnjeg Lotus Renoa. Vlasnik je i engleske kompanije koja proizvodi luksuzne sportske superautomobile “Katheram kars”.

Naravno, Maležani u ovoj priči imaju svoj interes. Kako saznajemo, njima je potrebna jedna tačka u Evropi u kojoj će sa starog kontinenta prikupljati putnike za Kuala Lumpur i dalje ih prevoziti ka destinacijama na istoku.

Beograd su, kako tvrde, prepoznali kao tu tačku i za prikupljanje putnika iz Evrope potrebna im je avio-kompanija u našem gradu i otuda zainteresovanost za “Jat”.

Četrdesetsedmogodišnji Fernandes nalazi se na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi na svetu i vrednost njegove imovine se procenjuje na oko 700 miliona dolara.

flotu “Er Azije” trenutno čini 101 avion, a poslednja letilica od još 200 naručenih “erbasova” biće isporučena ovom loukosteru 2016. godine. “Er Azija” saobraća ka 400 destinacija u 25 zemalja i već četvrti put zaredom je proglašena za najbolju loukost kompaniju u svetu. Kako saznaju “Novosti”, kontakt sa “Er Azijom” je uspostavljen preko pilota “Jata”, koji su prve razgovore sa predstavnicima ove malezijske kompanije imali u junu ove godine u Singapuru.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (22)

Alfonso

03.09.2012. 22:29

@vladimir - A sto da ne leti?! Bolje je sa Et Kairom, pa cekamo tri dana da se dogovore oko naplate. A i uskoro bivsima ode lova iz dzepa za kojekakve Montenegre, Nesme i Memfise za ustupanje linija... Jat je preziveo i grdje direktore pa ce i ove, a onda ce stvarno da leti hteli vi to ili ne. A nadajmo se uskoro bivsi ministar ce konacno moci da se posveti pevaljki. A i PR mu je strava. Uskoro ce svi na Pink, u Nedeljno popodne. Imace vremena, hvala bogu....

air asia?

03.09.2012. 22:09

zasto imam osecaj da je to jos jedna od potencijalnih privatizacija jat-a koja ce neslavno zavrsiti? air asia? kompanija je lou koster sto samo po sebi nije lose. medjutim, air asia ne leti za evropu. niti planira, barem na osnovu reda letenja, objavljenog na airasia.com sajtu, do oktobra 2013. ipak, ovo deluje kao jos jedan pokusaj sadasnjeg rukovodstva (kadar ds), da uz prodaju magle, kod nadleznih, zadrzi pozicije jos izvesno vreme, posto je najavljena drugacija preraspodela drzavnih firmi.

Kopernikus

03.09.2012. 22:24

@air asia? - Gresis sinko, kadar DS upravo sabotira sve ovo, zajedno sa ministrom, ne bi li ga kupila pevaljka sa magistrale:), jedan sadasnji i jedan bivsi direktor. A tu je i niksicka veza!

Loyd

03.09.2012. 22:32

@air asia? - Rad nove kompanije se i priprema godinu dana, tako da prvi let tacno ide na vreme - 2013. U cemu je problem? Zaboravih da napomenem, JAT je uvek dobro poslovao pod SPSom, a krah pocinje sa strucnjacima iz DS.

Insajder

03.09.2012. 22:57

@air asia? - Tako je! Neka potencijalni kupac i Vlada Srbije paze na opstrukcije koje dolaze iz JAT-a i nadleznog ministrastva. Oni znaju da plivaju smao u zabokrecini koju su napravili od kompanije.

off shore

04.09.2012. 01:08

@air asia? - Potpuno ste u pravu, ministrar saobracaja Mrkonjic (verovatno nije jedini), sabotira iz sve snage. Toliko je "zauzet", da se ni ne zna da li ce imati vremena da primi delegaciju AirAsia-e.

Mokranjac

04.09.2012. 10:43

@air asia? - Naravno da je zauzet. Sprema frizuru za Pink. Ipak treba da se spremi za nastup. Prateci vokal je cuvena interpretatorka sa Ibarske i pobednica brojnih medjunarodnih festivala "Najbolje botoksirana". Sa njima mozemo da odletimo samo u........ Ali zato ministrove kolege iz Slovenije i Hrvtaske spremni docekuju istu delegaciju sledece nedelje zbog koje Austrian (citaj Lufthansa) hoce da dobije nervni slom. Air Asia nema emociju, ima strategiju :)

Bravo!

04.09.2012. 15:13

@air asia? - Zaposleni u JAT-u bolje poznaju desavanja na trzistu (avio saobracaja, ali i PInka) nego Vlada i menadzment ...

Upućen

04.09.2012. 00:05

Ne radi se o ponudi za kupovinu, ovo je potpuna izmišljotina. Air Asia iz političkih razloga trenutno ne leti za Evropu, ali planira, zato su u Beogradu, sa po meni, uvredljivom ponudom za bilo koju nacionalnu avio-kompaniju.

Upucen

04.09.2012. 10:44

@Upućen - Pa, za bilo kog nacionalnog full service prevoznika uvredljivo je da mu niskotarifna avio-kompanija traži da mu bude feeder i da red letenja u odlasku i dolasku prilagodi njegovom redu letenja. Koliko god da je Jat smejurija od kompanije, ipak je nacionalna. Probajte to da prodate British-u, Lufhtansa-i, Air France-u ili bilo kom drugom nacionalnom prevozniku, da vidite kako će vas oduvati! Iz Jata treba izbaciti politiku, pa možda gubici budu realniji.

Johan Strauss

04.09.2012. 10:54

@Upućen - Nece zeleznicara u svoje redove? Nece gomilu hvataca zjala po kabinetima? Umisljene letace "intelektualce"? Gabaritne stjuardese? To nije uvreda, to je kriterijum. Neka se JAT oslobodi ovakvih, pa ces da vidis kako niceg nema nepristojnog u ponudi.

Lost in Airspace?

04.09.2012. 11:26

@Upućen - Upuceni, stani malo, molim te. Izgleda da si upucen da ces u prekomponovanju snaga biti visak, a imas i pogresne info. Sa flotom kakvu ima, JAT nece biti ni feeder niti biti feedovan. Za pocetak, jesi li upucen da vam avioni ispadaju iz saobracaja? Iskasapili ste red letenja! Jesi li upucen da sacica pilota oko menadzmenta, a verovatno i drugi "upuceni", sabotira sve pa i ovo. Hoce pare, a da ne lete. Sa drugima ce leteti vise, za iste pare kao bele lale. A i ti ces biti upucen na biro.

Pristojan

04.09.2012. 16:03

@Upućen - Hajde da pogadjamo na koga si mislio... zeleznicar, hvataci zjala... Ne brini, uskoro ce oni postati referenti, kao sto su nas unazadili, pa da ih vidimo kako ce ziveti sa 40 hiljada i to ako im uvaze one lazne diplome...

bibi

04.09.2012. 08:46

Dokle ce piloti, koji se godimama vode kao zaposleni u Jat-u i godinama tu regulisu staz (ceka ih pozamasna penzija), a lete po kojekakvim ugovorima za raznorazne kompanije sirom Azije i Afrike, krojiti sudbinu nacionalnog prevozica ? Pa zar je moguce da "kontakti" koje oni godinama odrzavaju i pronalaze, narociti u periodima promena i smena, nisu u vise navrata do sada dali iste ( nikakve ) rezultate. Aman ljudi hocemo li se vise opametiti ?

milos

04.09.2012. 10:31

JAT-u treba neka dobra kompanija da ga podigne na noge, da promeni dotrajalu flotu.....ali ako JATovci misle da će na državnim jaslama da kupuju širokotrupne avione i da ponovo lete po aziji i americi a da dobijaju subvencije vlade, varaju se.JAT je u najboljim godinama (87-89) na interkontinentalnim letovima leteo sa gubitkom, a sve rupe je kripila država, danas toga nema i sve se raspada, i JAT treba uvaliti nekom ko zna kako se pravi uspešna kompanija, inače ode sve u propast......

Vesa D.

04.09.2012. 10:40

..pobogu zar dzava nemoze da stane u nabavku nove flote..koliko znam to je najveci problem ..ostalo JAT ima reseno..Rasprodaja JAT-a nikom dobro doneti nece a Srbija ce izgubitivitalnu granu privrede..nepodrzav prodaju nacionalne avio kompanije..

Asgard

04.09.2012. 16:06

@Vesa D. - Onda nemas nikakav problem jer Srbija ni nema nacionalnu avio-kompaniju. A, izjava da ce srbija izgubiti vitalnu granu privrede je blago receno smesna. Izgubice gubitasa bez koga ce i njoj i gradjanima biti bolje!!