Kinezi bi da grade i “Prokop”
30. 08. 2012. u 20:54
Namera je Vlade i grada Beograda da završe decenijski projekat beogradskog železničkog čvora. Predstavnici ministarstava i prestonice uskoro razmatraju dosadašnje idejne projekte
KRAJ gradnje železničkog čvora “Prokop” građani iščekuju decenijama. Ovo čuveno gradilište, međutim, dočekalo je još jednu vladu, a njena je namera da u svom mandatu radove privede kraju. Taman kada se pomislilo da bi, u okviru projekata “ruske milijarde” i “Prokop” mogao da bude završen, iz Moskve je stigla vest da je ovaj projekat izostao sa liste onih koji će biti finansirani iz ruskog kredita. Radna grupa u kojoj su predstavnici Ministarstva saobraćaja, Ministarstva građevine i urbanizam i Grada Beograda, tokom naredne nedelje će proučiti i predstaviti sve dosadašnje idejne projekte. Narednih dana će odlučiti šta je u njima i dalje primenjivo i šta će naći mesto i u novom rešenju.
Saobraćajni institut CIP do sada je uradio pet idejnih rešenja za “Prokop”. Moraće, međutim, da se radi i šesto koje će biti prilagođeno sadašnjim uslovima, pa i evropskim standardima.
- To će biti urađeno u najkraćem roku - kažu za “Novosti” u Ministarstvu saobraćaja. - Beograd želi da iseli Glavnu železničku stanicu iz centra Beograda i oslobodi ogroman prostor na Savskom amfiteatru. Završetak “Prokopa” je jedan od preduslova te selidbe. On će biti železničko čvorište, stanica metroa i javnog gradskog prevoza. Beograd sa svoje strane treba da uredi saobraćajnu infrastrukturu i prilazne saobraćajnice.
“Železnicama Srbije” najvažnije je da se završi železnička infrastruktura ispod sadašnje ploče. U ovoj stanici ukrštaju se pruge Koridora 10 iz pravaca Subotice, Šida i Niša, pruga Beograd - Bar i pruga Beograd - Vršac.
Ono što investitore najviše zanima jeste prostor nad pločom. Reč je o čak 70.000 kvadrata budućeg komercijalnog prostora. A zainteresovanih ulagača, kažu u Ministarstvu, ima.
- Zainteresovani su pre svega Kinezi, Španci i Italijani - dodaju u Ministarstvu saobraćaja. - Kinezi su dali ponudu i za Koridor 11 od 2,5 milijardi evra. Za čitav ovaj region oni su opredelili čak deset milijardi evra. Znači da bi tu moglo da bude novca i za “Prokop”. Kinezi pristaju na svaki model koji nama odgovara.
A kakav će model zaista biti tek će se odlučiti. U opticaju su koncesija, javno-privatno partnerstvo, pa i kredit pod povoljnim uslovima.
dok
30.08.2012. 22:02
To je rupa bez dna, to treba zatrpati betonom kao Cernobil i jednom zauvek staviti tacku na propale projekte.
Ovo me zaista ne interesuje ali o kakvom crnom uklanjanju glavne zeleznicke stanice pricamo?Ta stanica je tu vec 128 godina i zaista kada ni zahtevnom Titu nije smetala, ne shvatam kome onda moze da smeta tu gde jeste. Prokop je zaista rupa bez dna i mogla bi da sluzi svrsi samo kada bi postojao normalan metro sistem...
@BlendeR - Vec dugo se pominju planovi(za koje se nadam da ce se ostvariti) da se zeleznicka i autobuska izmeste iz savamale, jer to je fenomenalni deo grada koje je neiskoriscen i upropascen ogromnim saobracajnim cvorom za koji ne postoji opravdanje dugi niz godina( jer se beograd mnogo pomerio u odnosu na nekadasnji centar) I logicno je da dobijemo jednu modernu veliku zeleznicku stanicu koja bi trebalo da bude povezana sa autobuskom stanicom( sto ovde nije slucaj i to je velika mana projekta)
Kinezi su najbolje rešenje dovedu 2-3 porodice i to je iskopano za 2 dana a ne bagere kao Evropljani pa grade po 5-6 godina jer su plaćeni na sat.
@Jabre - Vidi se da imaš dugogodišnje iskustvu iz tog posla. Pravi stručnjak, nema šta.
Komentari (12)