Kinezi bi da grade i “Prokop”

S. B.

30. 08. 2012. u 20:54

Namera je Vlade i grada Beograda da završe decenijski projekat beogradskog železničkog čvora. Predstavnici ministarstava i prestonice uskoro razmatraju dosadašnje idejne projekte

KRAJ gradnje železničkog čvora “Prokop” građani iščekuju decenijama. Ovo čuveno gradilište, međutim, dočekalo je još jednu vladu, a njena je namera da u svom mandatu radove privede kraju. Taman kada se pomislilo da bi, u okviru projekata “ruske milijarde” i “Prokop” mogao da bude završen, iz Moskve je stigla vest da je ovaj projekat izostao sa liste onih koji će biti finansirani iz ruskog kredita. Radna grupa u kojoj su predstavnici Ministarstva saobraćaja, Ministarstva građevine i urbanizam i Grada Beograda, tokom naredne nedelje će proučiti i predstaviti sve dosadašnje idejne projekte. Narednih dana će odlučiti šta je u njima i dalje primenjivo i šta će naći mesto i u novom rešenju.

Saobraćajni institut CIP do sada je uradio pet idejnih rešenja za “Prokop”. Moraće, međutim, da se radi i šesto koje će biti prilagođeno sadašnjim uslovima, pa i evropskim standardima.

- To će biti urađeno u najkraćem roku - kažu za “Novosti” u Ministarstvu saobraćaja. - Beograd želi da iseli Glavnu železničku stanicu iz centra Beograda i oslobodi ogroman prostor na Savskom amfiteatru. Završetak “Prokopa” je jedan od preduslova te selidbe. On će biti železničko čvorište, stanica metroa i javnog gradskog prevoza. Beograd sa svoje strane treba da uredi saobraćajnu infrastrukturu i prilazne saobraćajnice.

BEZ ROKOVA O rokovima, međutim, niti u jednom ministarstvu više ne bi da govore. Preko “Prokopa” je valjda “izlepljeno” najviše datuma dospeća. Kraj gradnje mu se, makar u obećanjima, nazirao još devedesetih godina prošlog veka. Slična očekivanja imali smo i posle 2000. godine. A uvek je nedostajalo - para.

Železnicama Srbije” najvažnije je da se završi železnička infrastruktura ispod sadašnje ploče. U ovoj stanici ukrštaju se pruge Koridora 10 iz pravaca Subotice, Šida i Niša, pruga Beograd - Bar i pruga Beograd - Vršac.

Ono što investitore najviše zanima jeste prostor nad pločom. Reč je o čak 70.000 kvadrata budućeg komercijalnog prostora. A zainteresovanih ulagača, kažu u Ministarstvu, ima.

- Zainteresovani su pre svega Kinezi, Španci i Italijani - dodaju u Ministarstvu saobraćaja. - Kinezi su dali ponudu i za Koridor 11 od 2,5 milijardi evra. Za čitav ovaj region oni su opredelili čak deset milijardi evra. Znači da bi tu moglo da bude novca i za “Prokop”. Kinezi pristaju na svaki model koji nama odgovara.

A kakav će model zaista biti tek će se odlučiti. U opticaju su koncesija, javno-privatno partnerstvo, pa i kredit pod povoljnim uslovima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

dok

30.08.2012. 22:02

To je rupa bez dna, to treba zatrpati betonom kao Cernobil i jednom zauvek staviti tacku na propale projekte.

BlendeR

30.08.2012. 23:25

Ovo me zaista ne interesuje ali o kakvom crnom uklanjanju glavne zeleznicke stanice pricamo?Ta stanica je tu vec 128 godina i zaista kada ni zahtevnom Titu nije smetala, ne shvatam kome onda moze da smeta tu gde jeste. Prokop je zaista rupa bez dna i mogla bi da sluzi svrsi samo kada bi postojao normalan metro sistem...

Lozkov

31.08.2012. 01:53

@BlendeR - Vec dugo se pominju planovi(za koje se nadam da ce se ostvariti) da se zeleznicka i autobuska izmeste iz savamale, jer to je fenomenalni deo grada koje je neiskoriscen i upropascen ogromnim saobracajnim cvorom za koji ne postoji opravdanje dugi niz godina( jer se beograd mnogo pomerio u odnosu na nekadasnji centar) I logicno je da dobijemo jednu modernu veliku zeleznicku stanicu koja bi trebalo da bude povezana sa autobuskom stanicom( sto ovde nije slucaj i to je velika mana projekta)

Jabre

30.08.2012. 23:38

Kinezi su najbolje rešenje dovedu 2-3 porodice i to je iskopano za 2 dana a ne bagere kao Evropljani pa grade po 5-6 godina jer su plaćeni na sat.

Haralampije

31.08.2012. 11:54

@Jabre - Vidi se da imaš dugogodišnje iskustvu iz tog posla. Pravi stručnjak, nema šta.

Jabre

31.08.2012. 19:44

@Jabre - To se zovo humor pogledaj u rečniku, a što se tiče iskustva ovo već 5-6 godina gledam nemogu da završe 500 m puta i 1 tunel.

milos

31.08.2012. 01:03

Veliki bi uspeh bio ako bi se izmestila Glavna zeleznicka i tu napravio neki veliki muzej, opera, pozoriste ili slicno! Time bi centar grada bio mnogo mnogo lepsi, bas bih voleo to da dozivim, mlad sam...valjda ce 15tak vlada biti dovoljno...

lehi

31.08.2012. 09:37

Slazem se da Srbija izgradi Prokop ali bi sav novac od prodaje zemljista na kome se nalazi sadasnja z.stanica trebalo da ide u budzet Srbije jer dosta je vise da Srbija finansira beograd.Za DZ ste dobili Avalski toranj,rekonstruisali Gazelu,od Bubanj potoka do Surcina uradili auto put najkvalitetnijim uvoznim bitumenom,za sitnicu od 150mil evra vam Srbija pravi Kineski most,bg arena,ZOO,PKB.Ako ste ljudi kazite dosta je vise bilo ili makar ponekad HVALA Srbijo

Dragan

31.08.2012. 13:17

Zeleznicku stanicu treba izmestiti ali ne u Prokop. Imajuci u vidu kakve su nam pruge, vozovi, lokomotive i zaposleni i opste stanje u zeleznici, i za medjugradski i medjunarodni saobracaj sasvim je dovoljna zeleznicka stanica u Topcideru u cijoj blizini je i manja ranzirna stanica. Vreme zeleznice je proslo. U poredjenju sa onima koji putuju sopstvenim ili sluzbenim automobilom, avionom i autobusom broj onih koji putuju vozom je zanemarljiv.

goran.s

31.08.2012. 19:54

@Dragan - Mislim da gresis.Sve zemlje ulazu puno u zeleznicu (a planiraju da uloze jos vise),Krajnje je vreme da se ovo zavrsi i da se razvija prigradska zeleznica.E sad sto ni ovima ne verujem skoro nista,pa ce sve ostati kao sto si opisao,to ...

RS

31.08.2012. 14:12

Mišljenja sam, da ni u jednom gradu ne treba razdvajati železničke stanice od autobuskih, ukoliko se vodi računa o interesima gradjana!

Evropski domacin

31.08.2012. 14:29

Nova vlast takoreci nije ni stupila na pozornicu, a vec se, svojom tolerantnoscu prema pojedincima, na neki nacin kompromituje, a ako ne dodje na pocetku do kadrovskih ispravki, sta ce tek biti! Da li je potrebno skrenuti paznju da ministri Repulike Srbije, shodno imenu, trebaju da zastupaju republicke interese, danas vise nego ikada, i da narod konacno ocekuje da se prihvati ozbiljnost situacije, ali i govora, i ponasanja, i delanja.