Fića kreće u nevreme
28. 08. 2012. u 07:02
Stručnjaci tvrde da su planovi „Fijata“ u Srbiji preambiciozni. Potražnja na zapadnom tržištu je slaba, a cena novog modela teško da će motivisati kupce u istočnoj Evropi
Jedan od najuticajnijih eksperata za istočnu Evropu Karl Tomas ocenio je da će „Fijat“ teško dostići najavljene cifre proizvodnje - od 120.000 do 180.000 automobila godišnje, počevši od 2013. godine.
- Potražnja na evropskom tržištu je slaba, a cena novog modela (13.500 evra za Srbiju, oko 16.000 za ostatak Evrope), teško da će motivisati kupce u istočnoj Evropi, što znači da se nade moraju polagati u rezultate u zapadnom delu kontinenta - tvrdi Tomas.
Nedavno je ministar finansija Mlađan Dinkić zamolio „Fijat“ da se obaveze države prema ovom proizvođaču automobila odlože za 2013. godinu.
PO PLANU
PRODAJA „fijata 500l“ u Srbiji, potvrđeno je „Novostima“ u FAS, počeće po planu, 22. septembra. Poslovna politika ove fabrike je da ne komentariše u javnosti pitanja internog karaktera u koja svakako spadaju i finansijski odnosi partnera „Fijata“ i Vlade Srbije.
Milojko
28.08.2012. 08:15
Mitsubishi i Renault deli otkaze hiljadama radnika. Opel u nemačkoj prezivljava samo zahvaljujuci dotacijama države.Kriza i stagnacija u celom svetu. Fiat seli deo proizvodnje u Srbiju jedino da bi smanjila troškove radne snage. U svakom slučaju sredstva koja je Srbija uložila mogla su iskoristiti za ulaganja u poljoprivredi i drugim granama industrije, sa boljom perspektivom....
@Milojko - Ajde dosadili ste vise sa poljoprivredom. jedna Slovacka pravi godisnje 865000 auta, a Srbija ne moze ni 10ak hiljada. Moze i Srbija. Nismo mi najgori, pa da zatvorrimo sve fabrike. ne da zastava treb da radi, nego treba da radi i FAP i IMT. To sto su politicari nesposobni da vode zemlju, to ne znaci da u Srbiji ne moze da readi nista osim poljoprivrede. Moze da radi.
Na samom pocetku moglo se predpostaviti da cena tako malog auta nije kurentna u svetu! Mnogo bolja auta kostaju toliko pa opet im prodaja ne ide pa se proizvodjaci i trgovci snalaze kako mogu i redovno skidaju cenu ili uz tu cenu daju i stotine litara benzina koji kupac ne moze potrositi za godinu voznje i opet prodaja ne ide! Koliko godina kupcu u Srbiji treba da bi zaradio za jedno novo auto. Oni bogatiji kupuju luksuzna auta u inostranstvu. U nekim zemljama tako malo auto dobije se za $5000.
@Milutin - Hahahahaha ala ti prijatelju nemas blage veze, o kakvom ti "malom" autu govoris, pobrko si neke lončiće! Ti uopste nemas pojma kakav je i koliki auto a dao si sebi za pravo da lupas glupe komentare. Bruka
Mnogo sta se u Fiatu-Zastavi radi tajno.Ispod zita.I svi se tu " ugradjuju".Od posla stoleca i novog fice nema nista. Uludo bacen novac.A najveci deo tog novca je je ipak novac gradjana Srbije.A mogla je sa mnogo manjim ulaganjima biti dovedena neka od auto firmi sa dalekog istoka,da prave jeftine automobile pa da i drzava nesto zaradi a i gradjani da se okoriste. No, moze se udvarati Uniji i na drugi,jeftiniji nacin. Ali ,na nesrecu,onda bi i zarada "ispod zita" bila zanemarljiva.
Komentari (7)