Deli nas korak od bankrota

S. M.

24. 08. 2012. u 20:58

Spoljni i unutrašnji dug doveli našu zemlju do ivice koja nas razdvaja od prezaduženosti. Loš privredni model i visoka javna potrošnja glavni “krivci” za sadašnje stanje finansija

SRBIJA je na korak od toga da upadne u zonu prezaduženosti. Spoljni dug sve više raste i premašio je 24 milijardi evra. Naša zaduženost u inostranstvu je dostigla 79 odsto bruto društvenog prizvoda, što nas dovodi na ivicu da skliznemo u visoko zadužene ili prezadužene zemlje. Država uzima sve više kredita i oni su na nivou od 8,1 milijardu evra, dok su dugovanja celokupnog javnog sektora 11 milijardi evra.

S druge strane ukupni javni dug Srbije je na nivou od 15,3 milijarde evra i u odnosu na mart je povećan za 674 miliona evra. Od prodaje dinarskih hartija od vrednosti unutrašnja zaduženost države je povećana za 291,3 miliona evra, a od obveznica vezanih za evro za 231,9 miliona evra. Obaveze države prema Fondu za razvoj su povećane za 51,1 milion dinara.

- Javni dug Srbije mogao bi do kraja godine da se uveća na 60 odsto vrednosti bruto domaćeg proizvoda, što je 15 odsto više od zakonski dozvoljenog maksimuma - smatra Zoran Grubišić, ekonomista i profesor na Beogradskoj bankarskoj akademiji. - Veliko učešće javnog duga u BDP objašnjava se, pre svega, nepovoljnim kursom domaće novčane jedinice, jer su zaduženja Srbije uglavnom u stranoj valuti, dok su prihodi naše privrede u dinarima. Zbog toga će učešće javnog duga u BDP rasti, čak i ako ne bude novih zaduženja.

BANKE SE RAZDUŽUJU Banke i preduzeća duguju u inostranstvu 13,1 milijardu evra i on je smanjen za 270 milijardi evra. Firme su se dodatno zadužile za 491 miliona evra, najveći broj zajmova je sa promenjivom kamatnom stopom.

Država, kako kaže Grubišić, i dalje na unutrašnjem tržištu prodaje svoje obveznice, ali bi bilo bolje ići na kreditne aranžmane spolja, jer bi mogli biti povoljniji, uključujući i aranžman sa MMF.

- Loš privredni model, koji je primenjivan u Srbiji počev od 2001. godine, ali i relativno visoka javna potrošnja, glavni su “krivci” za ubrzanu ekspanziju javnog duga. - smatra Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta. - U protekloj deceniji je, umesto proizvodnog, razvijan sektor usluga koji se zasniva na uvozu, a mnogi prihodi, kao oni od privatizacije, više nisu dostupni. Pošto nema priliva u budžet, država će morati dalje da se zadužuje, kako bi ispunjavala svoje obaveze prema kreditorima i korisnicima budžetskih sredstava. Ohrabruje to što se struktura spoljnog duga promenila, jer se smanjilo učešće kratkoročnih, u korist dugoročnih kredita, koji su povoljniji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (137)

grejzi

24.08.2012. 21:08

doziveli smo mi i gore tako da samo opusteno.....mislim da ni taj "smak sveta" ne bi primetili..

draga

24.08.2012. 21:10

strasno mozda gresim ali treba bankrot proglasiti i uvesti varedno stanje i pohapsiti sve koji su doprineli ovakvoj situaciji

demokrata

24.08.2012. 23:42

@draga - ne mislim da je to mnogo civilizovan nacin, ne slazem se sa vasim misljenjem gospodine!

Milica

24.08.2012. 21:17

Zasto su nam onda vrli bankarski strucnjaci i politicari do danas govorili da smo daleko od bankrota i uporedjivali nas sa zemljama u okruzenju koje su ''mnogo vise zaduzene'' (Hrvatska itd)?

misa

24.08.2012. 21:17

sve ove džabalebaroše iz javnog sektora i sa državnih jasli poslati na javne radove i radove u poljoprivredi i dr radove od opšteg interesa i to za minimalac i hranu,ili najuriti bez otpremnina i ikakve sentimentalnosti,jer dok su sisali na budžetu ko paraziti mislili su samo sebično na svoj interes.......ukinite bespotrebnu i neprofitnu potrošnju i tako se može spasti od bankrota,inače sledi potop.

Mile

24.08.2012. 21:21

Razlog je sto nekvalifikovani i neposteni politicari vode zemlju, korupcija, kriminal, nesloga, prepucavanja oko nicega, prodaja najvrednije drzavne imovine,, itd,,itd ali zato fuckaju narod da je Kosovo Srbija,,!! ;-))

Хрвоје

24.08.2012. 22:34

@Mile - Наравно да је Косово у Србији. А за став који си ти изнео - да Косово није део Србије - у свакој иоле нормалној држави (а најпре у оним тзв. западним, које себе највише воле да називају "демократским") комотно би заглавио на вишегодишњој робији.

Mile

25.08.2012. 09:35

@Mile - Kako da ne,, Hrvoje,, Kosovo je Srbija,, ali u k.... Ti u tvojoj glavi mozes zamisljati sta god zelis, ali je stvarnost drugacija i surovija,, !! ;-))

naranca

24.08.2012. 21:22

Nek drzava uzme pare tamo gde ih ima.A to su mafijasi,profiteri itd.Svi u Srbiji znaju ko su oni.

naranca

24.08.2012. 21:29

Jeste bankot.Ide se na letovanje,zimovanje,skijanje.Bunde po Bgd se setaju zimi.Voze se kolica.E pa .......

Хрвоје

26.08.2012. 01:09

@naranca - А ви изгледа имате много већи проблем у глави са БГД-ом као таквим него са банкротираном државом? Завист, шта ли?!

Brankko

24.08.2012. 21:37

Rešenja, osnovna, ali ne i jedina: Pod hitno urediti stanje u javnom sektoru, smajiti ga za 20% a plate svim zaposlenim smanjiti za 10%. Oporezovati, progresivno sve one koji imaju prihode znatno iznad proseka. Izvršiti reformu penzijskog sistema, penzija mora biti samo ona suma novca koja je proizvod minulog rada, sve drugo je socijala koja ne sme imati nikakve veze sa penzijom...

MatijaBG LDP/DS

24.08.2012. 21:40

Nikolic,Dacic i Dinkic unistavaju Srbiju.U Srbiji uskoro pocinje gradjanska revolucija....sprecicemo bankrot!

Strahinja

24.08.2012. 21:59

@MatijaBG LDP/DS - Ovo je dug koi je napravila demokratska stranka za vreme svoje desetogodisnje vladavine,zato je sad zasluzeno u opoziciji a mi u dugovima do guse.

zippo2

24.08.2012. 22:17

@MatijaBG LDP/DS - Pa zahvaljujuci vama Matija i vama slicnima smo mi stigli do toga bankrota.

krajnje nebitan lik

24.08.2012. 22:44

@MatijaBG LDP/DS - Da vidim koliko će ljudi mobilisati ta revolucija koju će vodi Ceda i DS u raspadu, jedva čekam...

Milan

24.08.2012. 22:45

@MatijaBG LDP/DS - Cisto da ti ne bi obmanjivao javnost, DS je bila OPOZICIJA od 2004g i vratila se na vlast 2008g, a od 2008g do 2012g nikako ne moze da bude razlika 10 godina ili moze po tvojoj matematici? Sad su dosli tvoji, oni sto su pljunuli na sve sto su zastupali 20 godina, pa preko noci nam obecavaju ISTO sto i DS, kazu samo jos brze i bolje prema EU, a koliko vidim i MMF-a se nece odreci, kao i redovnih poskupljenja svega sto zivot znaci. U cemu je tu onda razlika izmedju DS i SNS???

aleksandar

25.08.2012. 07:36

@MatijaBG LDP/DS - Pa predsednik Srbije je bio zadnjih 8 god. BOTA, a ne znam iz koje je on stranke.

Mad Max

25.08.2012. 09:05

@MatijaBG LDP/DS - Matija, malo sam se odmorio od tebe, dok sam bio na odmoru, ali vidim da si ti nezaustavljiv i dalje u lupetanju. Uzmi bre, covece, pa slusaj Boru Corbu i pesmu o tvom sefu i prasku.Ti i revolucija. Pa vi svi zajedno imate za jedan kombi. Sto se tice Milana i DS-a kao opozicije, on izgleda zivi na Marsu. DS je vlast u Beogradu od 1996. godine.

Posavac

25.08.2012. 10:06

@MatijaBG LDP/DS - Biće, bićeeeee.... revolucije, ali će je voditi narod i radnička klasa, a ne vi koji nas u ovo sve uvaliste kontrarevolucijom i na krilima NATO-a!

Milan

25.08.2012. 10:45

@MatijaBG LDP/DS - DS je bila opozicija u periodu od 2004 do 2008 godine, tad je Kostunica bio Premijer, a Tadic u tom periodu kao Predsednik NIJE imao izvrsnu vlast. U kom si ti crtanom covece???

Milan

25.08.2012. 12:07

@MatijaBG LDP/DS - Ja zivim u BG, a ne na Marsu. Tacno je to sto ti kazes, DS je godinama na vlasti u Bg i narod je na zadnjim izborima JASNO rekao sta misli o njihovoj vladavini, oduvali su bre sve zivo i to ubedljivo, tako je narod glasao.Aleksandru da odgovorim, ako Predsednik nema svoje ljude u vladi, onda on nema izvrsnu vlast i ne moze da odlucuje mimo vlade i to je jasno kao dan, a on nije u prvom mandatu imao svoje ljude u vladi.

Mad Max

25.08.2012. 13:08

@MatijaBG LDP/DS - Milane, Milane, ipak ti zivis na Marsu, bas zato sto je DS,, oduvao`` u BG-u sve, izgubice i tu vlast krajem oktobra, a vi botaci morate da placete. Inace za vreme njihove vladavine i BG-u, Silan ,, napredak``, naravno u zaduzenju, korupciji, medijskom mraku itd, itd, itd.Sada cete gledati nesto sasvim drugo, a odmah ste i videli, pa mozete da bucete do mile volje, bitno je da DS nikada vise nece voditi Srbiju.

Genijalac

24.08.2012. 21:45

Naj nepismeniji čovek u Srbiji zna da, ako ne umesi pogaču, odnosno hleb , da je neće pojesti , a naši kreatori ove propasti to ne mogu da ukapiraju i samo žderu i pune wc čolje. Ali verovatno su i tako hteli da nam naprave , jer smatram lično da bar znaju slova, pored diploma doktora ,profesora i drugih "vlikih " -sramota-

Jovanka

24.08.2012. 22:02

Pa da su demokrate ostale duznicko ropstvo bilo bi ne izbezno verovatno bi dali rudnike sto su preostali strancima da imaju koristi od njih a mi bi naravno sluzili kao jeftina radna snaga.

Evo male Analize ... CITIRAM : "Loš privredni model i visoka javna potrošnja..."

24.08.2012. 22:04

Dok nekoliko Miliona ljudi troši platu na hranu i osnovne potrepštine u isto vreme nekoliko Desetina Hiljada njih prima po nekoliko plata, "vodeći su JEksperti", i istovremeno prave takozvano Privredno Čudo u Srbiji . Kada su dolazili iz inostranstva ti isti JEksperti nisu bili toliko bogati kao danas. Neki su spavali i na tetkinom kauču. E sada je kriv "Model" , e pa ne bih rekao. Krivi su JEksperti

Jecika

24.08.2012. 22:08

Sad treba pitati Tadica,Djilasa,Pajtica i ostale gde su te silne pare sto su pozajmljene,zemlja se prezaduzila a i dalje nista ne radi.

Haha

24.08.2012. 23:15

@Amerikanac - Izvini ali ja sam bio u Albaniji ali Albanija nije vise ona koja je bila pre. Albanska ekonomija sada je najprogresnija u evropi posle Turske. Idite tamo i vidite. Ova zemlja je u potpunoj tranziciji.

naranca

25.08.2012. 10:31

@Amerikanac - Da idem u Albaniju?Zasto?Sta sam zgresio?Pa cela Albanija dodje na Kosovo da nadnici a ja da idem u Albaniju.

zippo2

24.08.2012. 22:18

Da nas predhodna vlada nije toliko zaduzivala mi nebi smo imali sad ovaj grcki scenario ali su nas oni ubedjivali da je to za dobrobit Srije.

ST

24.08.2012. 23:07

@zippo2 - Da. Prethodna vlada nas je ubeđivala da EU nema alternativu i sve su slepo slušali počev o SSP pa nadalje. A ova nova vlada nastavlja istim putem i ona je slepo zaljubljena u EU a ne vide da EU svuda puca. A ne zaboravimo da se na vlas vratio SPS na čelu sa Malim Slobom i on još premijer.

Očajnik

24.08.2012. 22:21

Dakle žuti se nisu maknuli sa vlasti dok nas skoro nisu finansijski dotukli.Ovo sve treba na robiju i to bez ikakvog pardona.

MatijaBG LDP/DS

24.08.2012. 23:22

@Očajnik - Hahahah...cuj zuti ,a zagrlili se sa Dinkicem koji je 12 godina drzao ekonomiju i finansije......hahahahahhahahahah...solite te stvari nekom drugom,nista vasu nesposobnost nece oprati.Nesposobnmi ste i to pokazujete svakog dana!

tonimoni

25.08.2012. 04:03

@Očajnik - hahaa pa sad je vreme da se dovuce kuci mirjana markovic milosevici da vrati svu tu lovu sta je pokrala i pobegla u rusiji.pa nek sad pomogne srbskomnarodu i nasoj majci srbiji.bolje sad nego nikad poozz braco i sestre.

Sudbina:

25.08.2012. 09:50

@Očajnik - Dinkic postavljen na to mesto da zavrsi neke poslove privatne i onda na pola mandata jednostavno ode jer se neslaze sa premijerom. I tako on nema prljave i dugacke prste.

MatijaBG LDP/DS

25.08.2012. 11:55

@Očajnik - Hvala ,hvala....igraci istog onog Tromsa koji je pobedio Zvezdicu pre par godina 3/1?:)))))

Полемичар

24.08.2012. 22:28

Банкрот може да се избегне тако што се одузме онима који су нам отимали задњих 12 година.Нека се узме мафији,тајкунима и ДС политичарима и ето ти одмах много боље стање у буџету.

dexy

25.08.2012. 09:55

@Полемичар - da da , a SPS politicarima ostaviti i idemo napred... samo cepaj..... o boze svasta , dal je ovaj narod lud ... sta li je to sa nama...???

Posavac

25.08.2012. 09:59

@Полемичар - Da, ali i da se promeni društveni sistem, jer samo tako se može stati na put daljem propadanju. Prethodni režimi, od 2000-te su, kroz nametnutu privatizaciju, kroz promenu Ustava,... oteli od radnika fabrike, koje su oni svojim radom i od svog rezultata rada izgradili. I sada, oni i ovi novi, vraćaju nekada davno "otetu" imovinu, novim kapitalistima, a istovremeno, besprizorno otimaju ono što su milioni radnih ljudi izgradili od 1945. i dalje! Pa neka odmah i nama vrate ono što je naše!

Ogi Og

24.08.2012. 22:30

Zapušavajte rupe u tom buretu deficita i trošenja nezaradjenog bez dna da više ne curi na sve strane i pokrećite privredu, da se radi i zaradjuje.

demokrata

24.08.2012. 23:45

@Ogi Og - ma dajte bre, sta dizete paniku bezveze, nikakva kriza ne postoji, bar je ja nigde ne vidim!

Profesor

24.08.2012. 22:32

Da ne poveruješ u šta su nas uvalili ovi iz DS i njihova lopovska kamarila.Krali su neviđeno ono što nisu stigli da pokradu to su prodali u bescenje.Vučiću požuri sa tim hapšenjima.Dok ti sve prikupiš kidnuće ti iz države, ili će uništiti dokaze koji ih terete.

Miro I.

25.08.2012. 01:24

@Profesor - @ Profesore, ako si istina profesor trebao bi da znas da u Srbiji maksimalno radi i placa poreze i prakticno ne zivi od drzave oko 500 000 radnika, a sve ostalo zivi i zavisi od drzave ukljucujuci i penzionere, ovaj premali broj ne moze da izdrzava celu Srbiju- politicari tu ne mogu pomoci. Politicari su vec izjavili da ako ne dobiju novi kredit nema plate i penzije u septembar.

Violeta Horn

25.08.2012. 14:19

@Profesor - Vučiću, hapsi po komandnoj odgovornosti. Ima vremena za Agrobanku.

Diskutant

24.08.2012. 22:37

Nema ništa ovde bez radikalnih rezova.Znači agencije pri državi odmah prepoloviti,ako je tačno da ih ima 130,odmah ih smanjiti na pedeset.Ove iz afere oko Agrobanke odmah pohapsiti oduzeti svu imovinu.Samo tako se možemo koliko toliko izboriti sa ovim nedaćama u koje su nas uvalili DS i Boris Tadić.

Posavac

25.08.2012. 09:53

@Diskutant - Treba menjati društveni sistem - to je izlaz! Sve drugo je igra žmurke sa napaćenim i opljačkanim narodom.

Violeta Horn

25.08.2012. 14:17

@Diskutant - Naš nemoral bi upropastio i najidealniji sistem. Problem je (ne)čovek.

JEksperti - Slepci u Duši došli i upropastili Srbiju

24.08.2012. 22:57

Privatizovali sve budzašto, poklanjali i delili provizije i bonuse. Stekli ogromno bogatstvo drpajući pare od naroda. Svi došli kao goli golaći sa rada u inostranstvu gde su bili JEksperti i onda u Srbiji postali truli bogataši. Eto to je naša realnost. Ta imovina što ste je oteli narodu je starana decenijama a nestala je za samo 12 godina

Evo primera kako razmišljaju Golaći koji su došli goli i bosi da spasu Srbiju a namera im je bila da se Obogate i Unište privredu .

24.08.2012. 23:06

. Svi na Novobeogradskom buvljaku mogu naći i tekstilnu robu i elektromaterijal i odeću i obuću od kože iz zemalja koje nas okružuju. Za to vreme se vuna spaljuje jer u Srbiji Nijedna Fabrika ne proizvodi štofove ( JEkspertima je to Teško za "menadžment" BRE). Valjda ne treba neka specijalna pamet da prerade vunu ?????????? Nije neka specijalna pamet potrebna da se napravi bakarni kabl, nije specijalna pamet potrebna da se uštavi koža i napravi kožna jakna ili cipele

qwerty

25.08.2012. 00:49

@Evo primera kako razmišljaju Golaći koji su došli goli i bosi da spasu Srbiju a namera im je bila da se Obogate i Unište privredu . - Sve se to dogodilo jer je zemlja opljackana od strane EU, USA, nekih istocneevropskih zemalja i nevjerovatnog broj domacih izdajnika koji za sebe misle da su elita.

Salvatore

24.08.2012. 23:18

Zato Sloba nije valjao !!!!!!!!!!.... evo vi vas Dos i ovih 12 godina njihove vladavine .... xaxxaxxaxaxxx

Muad

25.08.2012. 00:15

@Salvatore - Salvatore. Slazem se sa tvojim komentarom. DOS a posebno DS kao jedna od perjanica DOS-a upropastili su drzavu do kraja. Samo su znali da izbacuju parole: "Necemo povratak u 90", "Samoizolacija", "Evropa nema alternativu" i slicno. A ovamo su do temelja upropastili drzavu. Jos su i Kosovo i Metohiju odvojili od Srbije. Nista nisu resavali vec su samo privatizovali imovinu i uzimali pare. Ziveli su na racun privatizacije. A razvoj privrede je bio ispod nule.

Salavatore

26.08.2012. 01:00

@Salvatore - ODG.za BAS TAKO.... nemlati da znas nesto nebi trtlamio tu....mogo je i on da rasproda fabrike i nebi ni bilo sankcija i rata a gde bi onda bili...ovi dosli i rasprodali sve ni da im je babovina i ocevina u nasledstvo...naucii nesto i pogledaj realno stvari....nismo imali mnogo al smo imali nase nesto ma kakvo god da je...a danas sve ''imamo'' a nista nije nase !!!!!!

PENZIONER

24.08.2012. 23:19

o cemu vi gospodo pricate ??? kakav bankrot ??? pa mi tu na korak od nas imamo nobel finasijskog i neznam kakvog strucnjaka : gospodina covica !!! samo mu recite za problem i on je resen za 3 meseca !!! covek poseduje dakve referce u svom dosadasnjem radu : kad je drzavi-narodu bilo najteze ... on je pravio najbolje rezultate ! U SRBIJI IMA BAR JOS PEDESETAK LJUDI NJEGOVOG KALIBRA ... a vi nas tu plasite i prepadate koje kakvim glupostima .COVICU AJDE TO ZAVRSI ... ma znas kao ono sa sdcz .. ajd

Smaranje

24.08.2012. 23:46

Naravno da nas deli korak od bankrota kada prihvatamo mere koje nisu funkcionalne za našu ekonomsku situaciju.12 godina su samo privatizacije tema broj 1,a umesto njih je trebalo napraviti preduzeća konkurentnim i vaditi ih iz stečaja.Ne za izvoz,nego za unutrašnju ekonomiju-pošto sada imamo više uvoza deset puta više neog proizvodnje,a ono što se proizvede ide u-izvoz! tako da smo npr pšenicu i voće uvozili od-samih sebe-tj. drugi čuvali u zamrzivaču pa nam prodali naše!

Mika, običan čovek

25.08.2012. 09:55

@Smaranje - Nije čudo što ćemo bankrotirati! Pogledajte ko nas vodi zadnjih desetak godina! Došli su bosi,pocepani i gladni sa "tetkinih kauča" a danas žive kao Holivudske zvezde. Pa šta mislite gde je potrošen novac od tog silnog zaduživanja i mafijaških privatizacija?! Nikada nam neće biti bolje dok nas vode ovakvi kakvi nas vode,došli smo do dna,mi građani Srbije! A ovi što su na vlasti i uz vlast uživaju i što je najgore profitiraju na našim mukama.

Bog

25.08.2012. 20:27

@Majche - Hocu spasicu vas, ali pod jednim uslovom,,!! Da se izvinete za sva zlodela sto ste napravili na ovim prostorima. Onda cu vas izvesti na pravi put,,!! ;-))

markus

25.08.2012. 01:24

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!! hocemo nesta ciniti po ovom pitanju???jel ovo normalno???? nikada nama nece biti bolje.....

nikolas_bar

25.08.2012. 01:51

Najbolji model za drzave kao sto smo mi je da stvore jaku nacionalnu bezbednosnu sluzbu koja ce u cilju jacanja drzave eliminisati sve cinioce njenog ekonomskog usporavanja, kako kod kuce tako i u svijetu. Najbolji primjer za to je bivsa OZNA. Samo jaka sluzba kao CIA ili MOSAD moze garantovati dalji bezbrizan razvitak drzave, sve ostalo su suplje price. Primjer: neki direktor pokusava da iznese novac iz zemlje, tu stupa sluzba na scenu i on sjutra zavrsava u novinama kao zrtva saobracajke ili..

MatijaBG LDP/DS

25.08.2012. 11:42

@Kiki - A stara vlada je bila u dugovima jer ju je Milosevicevo/Seseljevska vlada ostavila u dugovima i tako u krug...sta pricas,sad ste vlast,hvalili ste se strucnoscu,a ja primecujem da je Cvetkoviceva vlada za ovu bila pojam pojmova....nemate pojma,upropastavate Srbiju.Srbija ce bankrotirati pod naprednjacima!

Smaranje

25.08.2012. 13:30

@Kiki - ma jeste-toliko je stara bila u dugovima da nikada nije prodala nijednu firmu,a ovi tvoji isprodavali bi i majke rođene ako bi mogli ići na Ibicu ili u Dubai...

To Nije Tačno Matija , i ti to znaš. spoljnji dug je bio 6 milijardi eura 2000-te

25.08.2012. 15:57

@Kiki - Smenom vlasti 2000-te je veliki deo tog spoljnog duga Otpisan, podaci su bili nekako u tajnosti ali pretpostavljam da je preko 50 % otpisano prateći sve izjave tadašnjih političara. Tako da je ukupno neki 2,5 do 3 milijarde bilo spoljnog duga, zaduženost građanstva prema stranim bankama je NULA u tom trenutku, zaduženost PRIVREDE koja postoji je isto tako NULA u tom trenutku. E vi Žuti ste malo "Obrnuli" stvari pa je sada Celokupna privreda NULA tj skoro da ne postoji. A dugovi su ogromni

Cvrle

25.08.2012. 02:33

Uopšte me ne čudi! Demokrate su iscedile Srbiju i morali su da se prekomerno zadužuju. Teško novoj Vladi sad!

Dule Los Angeles

25.08.2012. 04:13

Dobro je da se bar zna cela istina.U vreme Tadica ko god je pokusao da kaze istinu,bio je proglasen za neprijatelja.Inace,Drzava moze da olaksa svoj polozaj,ako bi prodala(javnim nadmetanjem) nekolika hiljada stanova i vila koji su u njenom vlasnistvu,a sluze da ih "nova gospoda"koristi za dzabe ili u bezcenje.Jos pok. Avramovic je govorio"Prodajte Dedinje i resite pitanje duga".A,kao Guverner je tacno znao sta je u posedu Drzave i koliko to vredi.Da li je to sve jos u posedu Srbije-ko zna?

Osnovni pojmovi i osnovne stvari u Ekonomiji

25.08.2012. 07:01

Farmaceutska Industrija NIKADA ne zapada u Krizu. Dobra kompanija će uvek prodati lekove. Hemijska industrija je isto veoma otporna jer uvek ima tržište koje funkcioniše. Ne traži se neka posebna pamet da bi se radilo ali JEksperti su prodali SVE i onda okrenuli leđa i baš ih briga. Da li se više isplati kupiti mašine za preradu vune i tkanje štofova ili tu vunu bacati i paliti jer nema ko da je otkupi i preradi ??? Da li igde na planeti može da se kupi hektar zemlje za 1000 EUR ?

Pretpostavljam da je isto tako "jako pametna" ideja JEkperata i da pretope sve tenkove i naprave pocinkovani lim za oluke

25.08.2012. 07:10

JEkspert kaže ne moraš da kopaš rudu, ne moraš da radiš, ubaciš jedan tenk i štancuješ limove za oluke. Samo ga lupa dok ga ne spljošti i bude dovoljno tanak ... JEkspertski, nema šta ! I svi će da rade preko Omladinske zadruge, i sin i tata i mama i baka i deka. Ima poslovica za JEkperte ... Kako si sejao tako ćeš i žnjeti, eto vi ste sejali 12 godina pa vam je stiglo "za berbu". Kriza se ne "preliva" ako neko ne napravi Rupu dublju od svega. JEksperti su je napravili

baja

25.08.2012. 08:37

...trulež se širi kroz čitavo društvo...gde je srce problema...da li smanjenje poreza može otvoriti nova radna mesta...da li novac koga je sve treba manje investirati u privedu u srednja i mala preduzeća sa poreskim olakšicama i kreditima a ne da tajkuni uzimaju ta sredstva i stvaraju zalihe novca...nova radna mesta ne može da stvori napr. železnica koja postoji da zadovolji potrebe tržišta ili investirati u visokorizične sektore:rudarstvo,metalurgija,itd...

Posavac

25.08.2012. 09:50

"Hteli" smo kapitalizam i dobili smo ga. Uvališe nam ga "žuti" i dok su se oni bogatili, narod je stradao. Decenijama stvarano uništiše. Sada pokušavaju, i ovi novi, koji su takođe za kapitalizam, zaobilaznim putem da primenjuju socijalističke mere. Treba menjati društveni sistem (naravno kroz legalne institucije sistema). To je jedini put. Ovo što se pokušava uraditi, samo je nastavak mučenja i propadanja. A narod, još uvek ćuti, a to je zatišje pred buru!

Astra

25.08.2012. 10:19

Ja bih molila nekoga ko se oseca sposobnim za to da i objasni gde je ta kriza. Kad sam u Srbiji tj. u Beogradu narod je odlicno obucen, voze se solidni automobili, svi najbolji restorani su puni...isto je i sa nocnim klubovima i kaficima....Svi imaju puno slobodnog vremena.Ja ne znam koje parametre vi koristite ali ja u Bg ne vidim vise od 10% onih koji to sebi ne mogu priustiti. Tamo para ima ali nisu u legalnim tokovima koliko ja vidim.

Da ti objasnim

25.08.2012. 16:46

@Astra - Izbroji koliko ljudi vidish po restoranima i izbroji ljude koji nikad ne izlaze iz kuce ja ne po restoranima....odjednom ce ti biti jasno da to shto vidish je vrh ledenog brega...a izraz vrh ledenog brega nek ti drugi objasni...

Kole

25.08.2012. 11:22

Sami smo birali vlast, a sad opet imamo i Dinkica i Dacica da nas vode?? Onda ce nam sigurno biti bolje? Narode, nemoj da se zalis, sve si sam izabrao - a narocito Dinkica :)) Coveka glasaci ne podnose, trebalo bi da je u misijoj rupi, ali ga Dacic vratio u vladu.

Violeta Horn

25.08.2012. 13:44

@Kole - Izborni sistem je takav da je pojedinac postao potuno irelevantan. Za koga god da glasate oni će naći odgovarajuću koaliciju. Sve kombinacije su moguće. Svrha je vlast po svaku cenu. Nema zakona ni kazne za neispunjeno obećanje dato na izborima.  Odgovornost, tačku po tačku, za ono što su obećali.

Statisticar

25.08.2012. 11:30

Vecina od tih 24 milijarde evra nikada nije videla Srbiju. Bezbedno su stizali godinama na privatne racune u Svajcarskoj, Lihenstajnu, Kajmanskim ostrvima i ostalim destinacijama budzovana u drzavnom vrhu, njihovih zamenika, pomocnika, konsultanata i ostalih gangstera, clanova porodica a verovatno i njihovih svalerki. Sve to treba odmah pohapsiti i prosloniti im pistolj na celo i reci im: ili vracajte pokradene pare ili i vama i vasim porodicama odmah metak u celo.

Vlado

25.08.2012. 11:33

Nema brige, Dijnkic ce da nas izvuce. Nema veze sto je on lavovski ovome doprinjeo.

Pored onakvih i ne treba spoljni neprijatelj

25.08.2012. 11:38

Zapamtite jednu stvar. Zlo je se srucilo na Srbiju 5 oktobra. Srbija je tada nokautirana ne spolja, vec iznutra. Ovoga puta trebalo je brojati ne do 10vec do 12 ne bi li polako pocela da ustaje. Naravno da se kleca jer je sve prodato, fabrike ne rade, usle pare a nema ih, poljoprivreda, proizvodnja unistena, 90% sirotinje stvoreno, blago receno ostavili su pustos i to je prosto za neverovati u odnosu na njihove vizije i ono sto su obecavali. Posaditi cvece isped fabrike pa kad poraste jesti....

Srbinovic

25.08.2012. 11:41

Da li je sada gospodo jasno zasto je bio 5. oktobar? Price o svrgavanju diktatora su bile price za malu decu,

berislav

25.08.2012. 12:00

Pa koji loš privredni model i javna potrošnja? Ovim se samo mažu javnoj publici prikriveni problemi. Stvarni problem Srbije je propali kapitalistički sistem koji jednostavno ne funkcionira jer krizu ne osjećaju tajkuni, bankari, mešetari, mafijaši i ostali bogataši. Dio privrede je u stranim rukama, a profit ionako odlazi iz Srbije. Neka vlada Srbije proba malo "drpnuti" deo love od tih tajkuna, pa će se ubrzo pokazati rezultati. Rješenja ima, samo nemojte slušati previše Švabe.

apis89

25.08.2012. 12:17

Uspesno smo izbegli put ka narodnoj kuhinji...sada imamo novu vladu koja ce biti na potezu,a nama ostaje da sacekamo izvesno vreme i vidimo ima li rezultata.

sima

25.08.2012. 15:20

@apis89 - Cekamo mi od 1989 i ne vidim kraja tom cekanju.Stalno neke nove vlade a nerod sve siromasniji.Svaka cast onima koji veruju da ce SNS napraviti cudo i vratiti Srbiju na noge,ali to je prakticno nemoguce.....Takve bajke su ostvarljive jedino u predizbornoj kampanji,jer kada se docepaju fotelja ...Ali otom-potom...Doci ce nakon njih ponovo neka cudotvorna vlada i tako unedogled dragi moji prijatelji

Draguljce

25.08.2012. 12:18

Steta sto je Srpska napredna stranka naisla na nerazumevanje po pitanju svojih mera stednje koje su predlozili i prethodnoj vladi... Verujem da bi se boljitak vec osetio…

Dragutin Dimitrijevic

25.08.2012. 12:18

Mi, kao narod, imamo tu nesrecu da nijedna vlada do sada o nama nije brinula, niti uvazavala dobre predloge i nacrte Zakona, kao sto je onaj o javnim nabavkama koji predlozio SNS, iskljucivo zbog prevelikih apetita vlastodrzaca kojima je tesko odreci se svakojakih privilegija koje taj Zakon iskljucuje... a u korist svih gradjana.

Garfild

25.08.2012. 12:19

Verujete da ce stedeti oni koji to nisu cinili ni u prethodna dva mandata?! Jedina nada za sve nas lezi u SNS-u...

Mlata

25.08.2012. 12:20

Sve je to lako resivo, jer vladu predvode savesni i odgovorni ljudi, oni koje je narod kao takve prepoznao i doneo im pobedu na izborima.

Kremenko

25.08.2012. 12:21

Pocnimo od toga sto ce SNS doneti Zakon o javnim nabavkama kojim ce se ustedeti dovoljno da se izborimo sa svim dugovanjima koji nam dolaze na naplatu... Taj Zakon, toliko osporavan, je ocigledan znak da je naprednjacima stalo do Srbije i njenih gradjana... Osporili su ga, i i dalje osporavaju, samo oni kojima su njhovi puni dzepovi najbitniji! Zato smo i stigli do dna!

Fred

25.08.2012. 12:21

Naprednjaci! Znamo svi ko jedini moze sprovesti mere stednje, na pravi nacin, u ovoj drzavi. Znamo ko ce ukinuti Agencije ciji direktori imaju mesecna primanja od 800.000 din, znamo ko ce smanjiti broj ministarstava i drzavnih sekretara cije su astronomske zarade pretezak teret za ovaj ojadjeni narod, znamo ko ce redukovati vozne parkove drzavnika koji su, isto toliko bahato skupi, koliko su i oni sami bahato bogati...

Milkica

25.08.2012. 12:22

Sve to recite onima koji su nas do takvog stanja i doveli! Nadajmo se da ce onda prestati da se otimaju o funkcije i fotelje, i kao svi civilizovani politicari u svetu, prihvatiti poraz i prepustiti vlast onima koji je umeju sprovoditi na pravi i najbolji nacin... najbolji po gradjane ove zemlje.

kondor

25.08.2012. 12:25

Ne znam ko je ovo saopstio , ali me zanima gdje su ti sto sada ovo saopstise bili svih ovih godina kada se Srbija zajedno sa narodom pljackala . Kada su vrsene velike pljacke i korupcije , verovatno su spavali dugi zimski sana , koji je trajao preko 10.god. Svakome laiku u Srbiji mnogo ranije je bilo jasno da drzava zajedno sa narodom ide i bankrot . Izgleda samo nije bilo jasno ovima sto sada objavise deli nas korak do bankrota. Ako je od visokih ekonomskih strucnjaka sramno je i bolno .

dejan

25.08.2012. 14:12

@kondor - znali su da idemo u bankrot i oni pre,i ovi sada,samo sto niko nece to da spreci jer gubi vlast na sledecim izborima sigurno.da bi sprecili bankrot moraju pola administracije da otpuste!

ceka

25.08.2012. 16:40

@kondor - Svaki građanin ako se imalo domaćinski ponašao u svojoj kući, morao je da zna kako se ponašaju naše vlade u drzavi .Građani su glasali ,i direkno su odgovorni za ovakvo stanje.Ko su bili ljudi iz SNS-a?Bili su protiv zapada i dobijali su ogroman broj glasova.Kada su se okrenuli opet su dobili veliki broj glasova.Setite se kako je Nikolić napadao Vuka Draškovića i narod ga je podrzavao,a koju sad politiku on vodi.Uzas!

MilosNedic-Beograd

25.08.2012. 14:23

I gde se sada nalazimo.U jednom robovlasnickom odnosu, a o nezavisnosti (nasoj) ni reci.Sve ex-Yugoslavenske republike zaduzene koliko je samo bila jedna zaduzena/Yugoslavija.Dakle "bolje" nam je ovako,svako zasebno vraca koliko je samo jedna vracala,puta 5(bez Slovenije -dakle oko 125 mil.evrica,.Doista kako Evropa moze biti u krizi kad ima (sve) nas a mi slobodni kao pticica na grani (al' u kavezu).Sledece godina ce biti jos gora al' za narodno dobro.Pa ko prezivi!

Branko

25.08.2012. 14:37

Kako je to moguce da smo na rubu provalije kada su nas "zuti" ubedjivali da nam je zagarantovan BOLJI ZIVOT. Tko nas je doveo do bankrotstva se zna kao i da su se zajmovi koristili u nenamjenske svrhe a najveci dio tih zajmova je zavrsio u privatnim dzepovima ljudi nekadasnje vlasti.

gastarbajter

25.08.2012. 14:44

Mnogo smo mi puta ovde pisali da vozeci kroz Madjarsku primecujemo da se mnogo sta menja, nestaje njihove domace robe a sve vise je iz uvoza najvise iz Nemacke , nemacke firme su prosto "progutale" madjarske i naravno stavile na njih katanac , narod ostao bez posla i sad mnogi idu u prosidbu po Nemackoj , Austriji....kad smo to pricali u Srbiji niko nije verovao , ta Madjarska jos visi o koncu zahvaljujuci EU , kao i Grcka a sta cemo sa Srbijom , i mi sve prodadosmo a narod osta bez posla i para

Inspektor Joca

25.08.2012. 16:38

Srbima uopste nije jasno sto se stalno ponavlja, da je Srbija samo korak do bankrotstva, a svi lideri prosle vlade su postali milijarderi? Kada ce nova vlada organizovati kompletno hapsenje svih pljackasa i sabotera Srbije i svu njihovu imovinu odmah konfiskovati? Dosta je hapsenje siromasnih Srba, koji su ukrali veknu hleba, jer su oni u bivsoj vladi, sto su pokrali drzavu, za sve krivi.

Vlada

26.08.2012. 09:01

@Inspektor Joca - Velika je greska sto gospodin Dinkic zeli da zamrzne plate menadzerima u javnim preduzecima.Mora postupiti obrnuto,ako smanje troskove preduzeca za 5% treba im povecati plate za 30%,a ko smanje troskove za 10% plate im povecati za 80%, za smanjenje troskova poslovanja firmi( uz uslov da kvalitet usluga raste,a ne opada) od 20%,plate im povecati za 200% i sl.Jedino tako ce biti stimulisani da otpustaju visak radnika,da zatezu kod svih troskova poslovanja koji se mogu izbeci i smanjiti.

realista

25.08.2012. 16:47

zar je moguće da smo još uvek među živima???!!! ovo je narod kojeg treba klonirati, prebrodidli smo toliko ratova, toliko stradanja, bombardovanja od stranaca a onda i od naših, krađu, pljačku, otimanje, ucenjivanje, inflaciju i to kakvu inflaciju, gubimo vlastitu tradiciju, kulturu a pogotovo jezik, skoro i nacionalni identitet, društvo nikad nije bilo na ovako niskim moralnim i svim drugim granama... pa ja opet pitam: jel moguće da smo živi???

Monti

25.08.2012. 16:51

Tako vam je to kada zemlju vode nekvalifikovani,nestrucni ljudi koji svoj mandat i funkciju koriste samo zbog licnih a li ne i drzavnih interesa.Moralne vrednosti jednog balkanca su vise nego diskutabilne.Glad za brzim bogacenjem unistava zemlju.Koriste se razni perfidni trikovi pronalazenja rupa u zakonu.Drzavna sredstava se otudjuju pa nije ni cudno sto smo pred bankrotom.Pogledajte samo slucaj KK Diva CZ ?Preko noci su otpisali dug od 16 miliona ???Sta dalje pricati .Srbiji nema spasa.

Ilke KV

25.08.2012. 18:00

@Monti - Ne spominji Crvenu Zvezdu...jer su vama glodarima pomagali iz drzave zadnjih 20 godina

naranca

25.08.2012. 18:32

@Monti - Nema to veze sa kvalifikacijama i strucnoscu.Knjaz Milos je bio nepismen ali je srpska privreda bila stabilna i stalno napredovala.Radi se o zlu.O pohlepi koja unistava i Zapad.Zelja da se obogati pojedinac na racun drustva..A pohlepa je kaze Biblija jedan od smrthin grehova.

Violeta Horn

25.08.2012. 22:29

@Monti - Po dolasku u Poresku upravu, a potom i u Službu za zapošljavanje Dinkić je naredio psihološko testiranje svih ljudi sa visokom i višom stručnom spremom (neka američka agencija). Sledila je velika čistka i dovodjenje partijskih kadrova na SVA značajna mesta. Kad su meni saopštili rezultate testiranja rečeno mi je da je samo 2% testiranih u Srbiji pokazalo takav nivo inteligencije, ali su sa gadjenjem dodali: "Preskromni ste". Toliko o pohlepi kao smrtnom grehu.

sad je zaista slobodna

25.08.2012. 21:14

@Slobodna Vojvodina - U pravu si. Ovaj dug je uradjen najvecim delom preko par osoba koje su desetak godina vodile NBS, odnosno preko kursa. Primetite nacin kako su guverneri postavljani. Kao da su kraljevi i da nasledjuju zezlo po preporuci.

milan milenkovic

25.08.2012. 18:24

Ova I sledeca godina bice ekonomski teski za Srbiju. Nazalost, prognoza MMF je da ce GDP u Srbiji ove godine biti samo 0,5% ( rast svetske ekonomije ce verovatno biti 2,5% ove I 3,1% u 2013)... Moja najveca zabrinutost za buducnost Srbiju su: nedovoljno stabilna vlada, korupcija, sporost administracije, nezaposlenost ( 26%)… Srpski politicari treba da rade ono sto je najbolje u interesu srpskog naroda I buducnosti Srbije.

joja

25.08.2012. 20:30

Zanimljivo da profesor Savic kaze da nam je javna potrosnja prevelika i da posto nema priliva u budzet drzava mora jos da se ZADUZUJE. A kako bi bilo da se smanji javna potrosnja i da se podstakne proizvodnja tako sto bi se umanjili porezi malim privrednicima. Zar to nije bolje od zaduzivanja. Zar nikome nije poznato da dug mora da se vrati. Pa nije MMF deda mraz.Kod nas je problem sto nema fiskalnih konzervativaca ni u jednoj politickoj partiji. Svi su fiskalni komunisti.

Zlaja

25.08.2012. 21:31

@joja - A kako bi bilo da se pohapse oni koji su zemlju doveli doovakvog polozaja. Zna se ko je bio ministar finansija, zna seko su bili svi ostali odgovorno u kontrolnim telima i institucijama. Neko je donosio odluke i ovaj narod, kojije za ovo i glasao, sada se pravi da ne zna ko je to bio.

Rale (napustio drugi pristranisajt)

25.08.2012. 21:06

Kad je rec o dugu koji treba da se vrati, on je davno presao GDP. Javni dug 16 mlrd, dug firmi 15mlrd i dug gradjana nekih 8 mlrd. To ce da vracaju generacije, uz to sto ce sve sto je srpsko postati strano. Sume, zemlja, voda, pa i gradjani kao sluge. Mora da se u DS-u ponose na ovo. Ja cak mislim da to nije rezultat lose politike, vec da je tu bilo i namere. Davno je trebalo spreciti bivsu vlast u tome, ali ju je vadila od pada NBS, prodajom devizne stednje.

TheMillos

25.08.2012. 21:20

Ovdje nikad neće biti bolje...ni sledeće godine ni za 100 godina i dosta više sa ovakvim naslovima recesija, kriza i slično jer je to naš život ...jadan i mizeran.

starobeogradjanin

25.08.2012. 21:57

siguran sam da bi citaocima bilo zanimljivije da napisete sta ce znaciti ako postanemo prezaduzena zemlja, sta ako bankrotiramo ili ako mmf ne bude zadovoljan nasim merama, ili vlada odbije mere i zahteve mmf...to bi pomoglo da shvatimo dramu koju ce vecina morati da dozivi, jer nestasica deviza donosi nestasicu benzina, lekova, hrane i svega sto se mora uvoziti, bez obzira kolikko bi se stampalo dinara.to mogu ekonomski strucnjaci da objasne...

Boki

26.08.2012. 07:40

@starobeogradjanin - Stanje je ozbiljno i vlada mora da pokrene zlatne potencijale za korist Srba a ne stranaca u vidu koncesija. Prostora jos ima. Ja bi angazovao drzavne ustanove i institute u pokretanju nekih slozenijih proizvoda za koje bi delove radili privatni obrtnici, a sve uz finansiranje banaka prisutnih u Srbiji. Naime, banke su voljne finansirati ozbiljne projekte koji bi mogli doneti zaradu. Angazovao bi ekonomski institut za organizaciju posla i obrtniika, a institut Lola bi projektovao proizvode

Rale

26.08.2012. 07:47

@starobeogradjanin - Vlada se nece usuditi odbiti zahteve kreditora i zaduzivanje ce se nastaviti, samo sto to nije resenje. Resenje je da se istovremeno uzmu krediti i stedi gde god se moze, ne zato sto to kreditori zahtevaju, vec zbog nas, uz istovremeno poticanje malih proizvodjaca. Najbolje, oni sto dobiju otkaze i otpremnine da se organizuju u proizvodnju sa tim otpremninama. Druga mogucnost je privremena obustava otplate kredita (proglasenje bankrota) i kliring sa Rusijom.

Stojan

26.08.2012. 22:18

@starobeogradjanin - Pa izgleda da su demokrate krive što si pre vremena ostario,starobeograđanine.Uvek je tako bilo,nema para,nema ni igara(benzina,lekova i ...),Ekonomisti su davali podršku prethodnoj Vladi u potrošnji,a samo su građani kako tako štedeli.Naš je izbor bio loš,birali smo folirante i lažove,i evo nas.Sada neko vadi trnje umesto drugoga.

SOIJIC

26.08.2012. 11:42

sto to niste pisali kad je prethodna vlada bila na celu a ne sad....kad je svud tesko...

Sreca u nesreci

26.08.2012. 11:43

Sreca sto je 21 Decembra 2012 propast sveta, da ne gledam vise kako mi zemlja umire i moji Srbi. Pozdrav iz Beca

gagi32

28.08.2012. 21:28

Prethodna zuto-demokratska vladavina nas je dovela u sadasnje stanje tako da ce nas nase buduce generacije pamtiti po ratama za kredite koje treba da vratimo!

kibura

04.09.2012. 09:39

Slovenija ,Hrvatska,Srbija,Bosna pred bankrotom.Bivsa Juga nikad nije bila.A onda su dosli Vodje da nas odvedu u blagostanje,jer ,Boze moj,komunjare su bile nesposobne i gusili nam demokratiju.Sa crvenim pasosem mogao si pola sveta da obidjes bez problema.Sa ovim demokratskim ni u susedno selo.Tolike fabrike podignute iz pepela.I sve prodate ovim zutima za bagatelu.I sada se kao cudimo sta nas je snaslo.Dok nam je ovakve pameti bolje nismo ni zasluzili.Ko zadnji izadje nek ugasi svetlo