Hrvatske železnice ukidaju 10 vozova ka Srbiji
28. 06. 2012. u 20:53
Komšijama, od jeseni, treba platiti tranzit. Ovih dana sastanak železničkih uprava Srbije, Hrvatske i Slovenije
DA bi po novom redu vožnje, koji stupa na snagu 9. decembra ove godine, voz između Beograda i Sarajeva nastavio da saobraća, železničke uprave Srbije, Republike Srpske i BiH trebalo bi godišnje kolegama u Hrvatskoj da plate 677.000 evra za korišćenje 87 kilometara pruge na teritoriji ove zemlje. To znači da će ova linija biti ukinuta ukoliko hrvatska železnica ne odustane od najave da novim redom vožnje obustavi saobraćaj čak 46 međunarodnih vozova. Za železnički saobraćaj između Srbije i Hrvatske reč je o ukidanju šest od ukupno 10 vozova.
- "Železnice Srbije" nisu u mogućnosti da obezbede dodatni novac sa kojim bi učestvovale u plaćanju dela troškova ostalih vozova, koji tranzitiraju mrežom hrvatskih pruga, pa će se u saobraćaju između Srbije i Hrvatske po novom redu vožnje naći samo dva para vozova, za čiji saobraćaj se neće izdvajati sredstva - kaže za "Novosti" Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra "Železnica Srbije". - Ovih dana biće održan sastanak predstavnika železničkih uprava Srbije, Hrvatske i Slovenije, na kojem će se razgovarati o mogućnostima međunarodnog saobraćaja u novom redu vožnje u skladu sa najavama "Hrvatskih železnica".
"Putnički prevoz hrvatskih železnica" je linije na kojima saobraća 49 međunarodnih vozova procenio kao nerentabilne i predložio njihovo ukidanje, rukovođeni racionalizacijom poslovanja, visokim troškovima, a malim prihodima. Pojedini od vozova, koji su predloženi za ukidanje, mogu ostati u saobraćaju ukoliko se zainteresovane železničke uprave saglase sa plaćanjem troškova vožnje vozova hrvatskim prugama, odnosno plate naknadu za pristup železničkoj infrastrukturi.
Donedavno su evropske železničke uprave u međunarodnom saobraćaju preuzimale troškove korišćenja infrastrukture svaka na svojoj teritoriji, ali sada postaje gotovo redovna praksa da se naplaćuje nadoknada. "Železnice Srbije" su krajem prošle godine, upravo zbog previsokih naknada u Italiji i Austriji ostale bez pojedinih direktnih međunarodnih linija.
"Hrvatske železnice" predložile su da u saobraćaju ostanu dva para vozova koji saobraćaju hrvatskim prugama, a za koje se neće plaćati nadoknada, i to između Beograda i Filaha u Austriji i između Beograda i Švarcaha u Austriji sa vagonima za Cirih.
dok
28.06.2012. 23:23
Hrvati ukudaju vozove ka Srbiji, a Srbija na silu otvara zeleznicke i avio linije za hrvatsko more, opet ispadamo gluplji od Hrvata i to na sopstveni trosak.
@dok - @dokNemoj da se nerviras, pa mi smo tradicionalno gluplji od njih. Ako ne verujes, uzmi istoriju od, samo pre pedesetak godina i pazljivo procitaj.
Konacno neka dobra vest.
E da je samo zeleznica, oni dobise drzavu placenu Srpskom krvlju.Toliko o nasoj pameti!!!
Ko je lud da danas putuje vozom bilo gde a narocito u BiH? Ostavimo za sada avione sa strane zbog blizine i nepostojanja aerodroma u vecini destinacija. Autobusi su brzi, klimatizovani, udobniji, cistiji a uz to prolaze kroz jedan granicni prelaz za razliku od vozova koji prolaze kroz dva. Da imamo brze pruge i udobne vozove poput francuskih TGV-a ili nemackih ICE, mogao bih da razumem putovanje ovim prevoznim sredstvima a ovako mogu samo da ih se uzasavam.
Komentari (8)